Print side | Luk vindue

gipsvæg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33808
Udskrevet den: 25-April-2025 kl. 08:43

Emne: gipsvæg
Skrevet af: vallentino85
Emne: gipsvæg
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 14:30
Hvordan har en gipsvæg det med der skal hænge et 40" skærm på den?

Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 14:39
Ikke godt...

Det kræver nok nogle mur eller ekspansionsbolte!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 14:47

Der kan jo købes de specielle Rawlplugs som bruges ved montering af ting på en gipsvæg.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 14:51
ja sådan noget gipsankere i metal kan man købe de holder godt http://www.fischerdanmark.dk/expert/FRAME/fischerGKM.pdf - http://www.fischerdanmark.dk/expert/FRAME/fischerGKM.pdf

Skrevet af: van the man
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 15:09
jeg ville godt nok få dårlige nerver hvis det var mig, og nok ende med at hænge det i stålvejer ned fra loftet istedet! men jeg er osse en forsigtig-per

-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 15:20
Den kan sagtens hænge i en gipsvæg, hvis gipsvægen er lavet som den skal.

-------------
SVP03

Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 15:26
de der gift ankere holder de er satme gode jeg bruger dem altid når det er gips jeg arbejder i hvis det er en doppeltpladet gipsvæg kan sådan et anker vidst nok holde 25 kg

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

de der gift ankere holder de er satme gode jeg bruger dem altid når det er gips jeg arbejder i hvis det er en doppeltpladet gipsvæg kan sådan et anker vidst nok holde 25 kg

Ja det er de garanteret til at kunne per styk. Tror nu sagtens at de i praksis kan holde til mere. Jeg hjalp en kamerat med at sætte en masse hylder op for nogle måneder siden, og der brugte vi også sådan nogle, og jeg kunne da hænge mig i bare en af dem uden der var det mindste at komme efter.

Skrevet af: rasmustorp
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 17:15

gips væggen kan sagtens hold det. værfald hvis det dobbel gips. mener pluksene. du kan få to slags plugs. og de er to forskellige slags farver. mener den til dobbelt gips er rødvins farvet. men spørg i byggemarkedet.

mvh

Skrevet af: JFalkenberg
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 17:38
Jeg har mit 50" på ca 50 kg til at hænge på en dobbelt gipsvæg, og det holder bare... jeg må indrømme at jeg var en smule skeptisk i starten. Men det hænger der bare, og det smutter ikke nogen steder:)

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 21:28
 Hvis det er en dobbelt gibsvæg bør der ikke være noget problem, du skal jo regne med det er et træk direkte ned og ikke ud, som tvet vil belaste med. Synes faktisk ChrisJJ måde er en god løsning, som du kan bruge hvis du er nervøs for om dit guld bliver på væggen

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 22:45
Jeg melder mig også til koret om ingen problemer.

Hænger i 8 motherfucker solide gipsskruer/plugs .. mener de kan bære
20kg stykket.

Skrevet af: hh01s34
Skrevet den: 14-Januar-2008 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ikke godt...

Det kræver nok nogle mur eller ekspansionsbolte!

ingen problem bare brug de rigtige plucks jeg har en 50" til at side på en gips væg. den sidder der fint

Print side | Luk vindue