Print side | Luk vindue

Formater og optagelse fra SAGEM ICD 60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34065
Udskrevet den: 05-Maj-2024 kl. 02:20


Emne: Formater og optagelse fra SAGEM ICD 60
Skrevet af: Lifeenergy
Emne: Formater og optagelse fra SAGEM ICD 60
Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 14:26
Hej,
 
 
Jeg har sommetider et problem med optimalt format af billedet, når jeg optager via min SAGEM ICD 60 på min harddisk/DVD - optager - Panasonic DMR-EX87.
 
Forleden dag optog jeg "Star Trek - Generations" fra TV2 via min Selector.
 
Filmen er i et mere bredt format end det normale 16/9(vist nok 2.35:1).  Underteksterne ligger nede på den sorte bjælke.
 
Problemet er at når jeg har optaget filmen og viser den med min TV på "Automatisk", tilpasser den ikke billedet, som den normalt ville gøre til et mere optimalt forhold. Det forbliver "presset sammen", så hovederne på folk er brede.
Hvis jeg ændre skærmformatet til 4/3, så jeg får bjælker på på siderne, bliver formen af hovederne mere korrekt, men så fylder billedet jo ikke helt ud til siderne.
 
Der findes ikke noget der hedder "Subtittled" som flytter billedet lidt op og tilpasser det, på mit Panasonic TX-32LXD70F. 
Det plejer at ske når den står på "Automatisk", men det gør det ikke.
 
Min harddisk/DVD optager er tilsluttet via HDMI. 
 
 


-------------
Med venlig hilsen
Lifeenergy

Panasonic: TX-32LXD70F, DMR-EX87EN-K, SA-XR59.
Jamo: A 405 HCS 5.
Supra Classic Mini 1.6.



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 18:52

 

 Der sker en del underlige ting med billedet, når der ikke sendes i 16:9, filmen er blevet sendt i 4:3 LB format, og så ligges teksterne i 4:3 og ikke i 16:9. Den undertekst funktion du efterspørger er ikke på Pana TVer.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lifeenergy
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 12:14
Ja...
 
Men sommetider kan man tilpasse billedet, selvom det er i 4:3 LB format, så det passer. Normalt så plejer den at ændre billedet til en mere optimal format, efter nogle sekunder, når den står på "Automatisk". Det gjorde den ikke her. Billedet burde nok fylde hele den øverste del af skærmen.
 
Det er bare ærgeligt.
 
Nogle gange placerer de underteksterne et bedre sted, så billedet bedre kan tilpasse sig et wide-screen TV selvom det er 4:3 LB format.


-------------
Med venlig hilsen
Lifeenergy

Panasonic: TX-32LXD70F, DMR-EX87EN-K, SA-XR59.
Jamo: A 405 HCS 5.
Supra Classic Mini 1.6.



Print side | Luk vindue