Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Onkyo TX-SR605

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34136
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 21:57


Emne: Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Onkyo TX-SR605
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 16:25

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1485">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1485 - Onkyo har en serie AV receivere med understøttelse af de nye HD lydformater fra HD DVD og Blu-ray. Selvom 605 modellen er den mindste i den "serie" er det ikke nogen lille receiver. Læs vores anmeldelse af den her.

 

Debat herunder >>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 00:14

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 00:50
Er den kraftig nok? Ja jeg kan ikke lade være med, at spørge selvom du har
været inde over emnet i anmeldelsen...

Jeg sammenligner med min AVR5000 fra Harman.

Den har jo en del effekt på papiret, men holder det stik? Det som narrer mig
lidt er prisen.. den er jo det jeg vil kalde billig!


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 01:07
Er det din der er billeder af i anmeldelsen , der er sku da MANGE  Skrammer/Riser  på den allerede troede du passede på dine ting - Hother .. lol

Det er din anmeldelse ikke Hother... lol nej driller bare, god anmeldelse


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Tja...jo HDMI er digitalt. Men alligevel oplevede jeg lyden en kende bedre med Suprakablerne. Jeg var selv forundret, for som du selv er inde på - det er enten eller - altså hul igennem eller ej. Det var jo det jeg også skrev med andre ord



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 06:41

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Er den kraftig nok? Ja jeg kan ikke lade være med, at spørge selvom du har
været inde over emnet i anmeldelsen...

Jeg sammenligner med min AVR5000 fra Harman.

Den har jo en del effekt på papiret, men holder det stik? Det som narrer mig
lidt er prisen.. den er jo det jeg vil kalde billig!

Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller "jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 06:47

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Er det din der er billeder af i anmeldelsen , der er sku da MANGE  Skrammer/Riser  på den allerede troede du passede på dine ting - Hother .. lol

Det er din anmeldelse ikke Hother... lol nej driller bare, god anmeldelse

Njaa.. det er ikke min 605 på billedet, men du kan såmænd godt få et billede af den hvis du ønsker det

Og takker for de pæne ord



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 09:35

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Jeg er meget tæt på at købe en, men jeg er i tvivl om, om den kan trække mine Dali Concept 6.

Grunden til at jeg skifter lige nu, er at min nuværende forstærker hakker i lyden når jeg der BD film, den gør det ikke ved DVD.. Og det er til at blive idiot af når den gør det.



-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Det sorte får
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 10:41

Rigtig god anmeldelse.

Går selv med overvejelser at skifte min efterhånden gamle Rotel Suround forforstærker ud med en Onkyo. Dog bliver det nok 705'eren pga. det extra HDMI stik.

Hvis man har en extern effektforstærker til at tage sig af fronthøjtalerne, burde man i hvert fald ikke løbe ind i problemer med at den evt. ikke skulle være kraftig nok.

Men er der nogen der har erfaring med hvordan det fungerer? Her tænker jeg jo på om den kalibrering af lyden som den foretager, kan finde ud af at der er tilsluttet en anden effektforstærker?



-------------
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Det siges, at 705'eren vil være et bedre valg, til store højttalere. Hvor 605 er fin til satellitter+sub.

Men igen. Selv med en optimistisk watt-angivelse (Onkyo skriver 140W/kanal) vil der for de fleste vil det være så rigeligt til musik og surround i stuen i en 605.

Men man skal nok ikke tage den med ud og spille mobil-diskotek til halballet 

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Men er der nogen der har erfaring med hvordan det fungerer? Her tænker jeg jo på om den kalibrering af lyden som den foretager, kan finde ud af at der er tilsluttet en anden effektforstærker?

Ja, for den måler på lyden og derefter beregnes de optimale niveauer for volume og forsinkelse ud til de enkelte højttalere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Det er et emne der diskuteres meget frem og tilbage... Mens det på billedsiden er et simpelt spørgsmål om hul igennem eller ej, så er det på lydsiden en lidt anden historie, da det kan diskuteres hvorvidt jitter(tidsforsinkelse) i overførslen kan påvirke lydkvaliteten når signalet konverteres til et analogt signal. Dette emne er mere relevant end nogensinde, fordi lyden i et HDMI  kabel multiplexes ind i video-signalet, og derfor ligger ved en langt højere frekvens, hvor kablets egenskaber har langt mere indflydelse på signalkvaliteten, i en grad hvor jitter er direkte målbart - det er således hævet over enhver diskussion at forskellige kablers kvalitet medfører en forskellig grad af jitter. Dét der så kan diskuteres er hvor stor indflydelse jitter reelt har på lydkvaliteten, og her er der nok ikke meget andet at gøre end at prøve selv.

Jeg vil til enhver tid fastholde at kablets kvalitet udelukkende kan påvirke billedkvaliteten ved enten at billedet forsvinder helt, eller at der opstår direkte støj i billedet. Diverse subjektive forbedringer såsom skarpere billede eller dybere farver, er ren placebo. Det er forbedringer der ganske enkelt ikke er teknisk mulige.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Jeg har også læst et andet sted på nettet, at forstærkeren ikke er så kraftig igen.

Det siges, at 705'eren vil være et bedre valg, til store højttalere. Hvor 605 er fin til satellitter+sub.

Men igen. Selv med en optimistisk watt-angivelse (Onkyo skriver 140W/kanal) vil der for de fleste vil det være så rigeligt til musik og surround i stuen i en 605.

Men man skal nok ikke tage den med ud og spille mobil-diskotek til halballet 

He he, det er nu heller ikke lige halbal jeg holder mest af. :) Jeg ville bare blive skuffet hvis lyden forvrænger når jeg ser film.

Effekten er jo også opgivet ved 6 ohm, og mine Concept 6 højtalere er jo 8 ohm, så effekten er jo lidt mindre.

Jeg kan dog godt lide ideen med at min gamle Sony harddiskoptager kører via komponent ind i forstærkeren og videre på HDMI opskaleret op til tv'et.. :)



-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: "Jeg har generelt været af den mening, at det ikke betyder helt så meget, om man benytter et standard HDMI kabel, eller et mere high-end kabel og stik. Indrømmet, jeg oplevede ikke den helt store ændring i billedet med de til lejligheden lånte Supra kabler. Men lyden blev en hel del bedre med Supra-tilslutningen"

Hvordan skal det forstås?

Er HDMI ikke digitalt, dvs. enten er der lyd/video stream eller også er der ikke. Ikke dårlig kvalitet som i et dårligt analogt signal

Det er et emne der diskuteres meget frem og tilbage... Mens det på billedsiden er et simpelt spørgsmål om hul igennem eller ej, så er det på lydsiden en lidt anden historie, da det kan diskuteres hvorvidt jitter(tidsforsinkelse) i overførslen kan påvirke lydkvaliteten når signalet konverteres til et analogt signal. Dette emne er mere relevant end nogensinde, fordi lyden i et HDMI  kabel multiplexes ind i video-signalet, og derfor ligger ved en langt højere frekvens, hvor kablets egenskaber har langt mere indflydelse på signalkvaliteten, i en grad hvor jitter er direkte målbart - det er således hævet over enhver diskussion at forskellige kablers kvalitet medfører en forskellig grad af jitter. Dét der så kan diskuteres er hvor stor indflydelse jitter reelt har på lydkvaliteten, og her er der nok ikke meget andet at gøre end at prøve selv.

Jeg vil til enhver tid fastholde at kablets kvalitet udelukkende kan påvirke billedkvaliteten ved enten at billedet forsvinder helt, eller at der opstår direkte støj i billedet. Diverse subjektive forbedringer såsom skarpere billede eller dybere farver, er ren placebo. Det er forbedringer der ganske enkelt ikke er teknisk mulige.

Vedr. lydkvaliteten, jeg "switchede" for en sikkerheds skyld mellem mine egne HDMI kabler og Supra kablerne ikke mindre end 4 gange for at se om jeg oplevede den samme forbedring. Og det gjorde jeg.

Forbedringen er på ingen måde revolutionerende, men den var der. Måske kan iagttagelsen også skyldes mit set-up, hvor andre med et andet set-up vil opleve noget andet. 

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at
man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens
forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller
"jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.



Jeg foretrækker begge dele - nu ved jeg godt alt er relativt, men jeg synes
jeg får det med min AVR5000 - andre vil måske mene den er for svag.

Nuvel jeg har kigget lidt på 705'eren - den har 1 HDMI ekstra og lidt ekstra
saft.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hej Martin, alt er som bekendt relativt. Min opfattelse er, at såfremt at
man har en stue på ca 25m2, så er 605 ganske fornem. Og så afhænger ens
forventninger jo af, om man ønsker "biograflignende lyd" eller
"jordskælvagtige" forhold - selv foretrækker jeg bio-lyden.



Jeg foretrækker begge dele - nu ved jeg godt alt er relativt, men jeg synes
jeg får det med min AVR5000 - andre vil måske mene den er for svag.

Nuvel jeg har kigget lidt på 705'eren - den har 1 HDMI ekstra og lidt ekstra
saft.

Jamen så er det jo vejen frem Martin



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 14:00
Ja hvis den er kraftig nok :lol:

Det er virkelig et subjekt jeg er OBS på.. features kan man læse sig til osv..
men lydkvalitet og effekt kan være lidt relativt. Det jeg betegner som kraftig
kan være du betegner som vattet - eller omvendt måske.

Ligesom mange folk mener en bil med 200hk er vild.. pga. de er vant til
deres egen med 100. Hvor jeg mener den er kedelig og tam.. pga jeg er vant
til noget mere..

Kan bedst forklare det med bil-analogier


Skrevet af: Nicolai25
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 15:01

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:27

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Og desuden er det jo sådan, at man som anmelder ved recordere.dk bliver nødt til at benytte det udstyr man nu engang har. Jeg kan altså ikke drøne ud og købe nye højtalere fordi at jeg gerne vil anmelde en receiver



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Ingen grund til at blive fornærmet .. Du har det udstyr du har, og det er godt du gider tage dig tid til at lave anmeldelser.

Men, synes bare det var synd for Onkyo'en at den bliver testet med et sæt højttalere der koster under 1000.- (for et komplet sæt). Det er ikke en kritik af dig.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Opfat det ikke forkert.., men er det relevant at anmelde kvalitets audioudstyr med et sæt Denon SYS-56HT højttalere? Alt andet lige, må det da være en kraftigt begrænsende faktor, som i høj grad vil sløre udstyrets virkelige formåen.

Ellers en fin anmeldelse.

Jeg har svaret på dit indlæg i kommentarerne

Ingen grund til at blive fornærmet .. Du har det udstyr du har, og det er godt du gider tage dig tid til at lave anmeldelser.

Men, synes bare det var synd for Onkyo'en at den bliver testet med et sæt højttalere der koster under 1000.- (for et komplet sæt). Det er ikke en kritik af dig.

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nicolai25
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.

Okey, lad mig kommentere det på en mere letfordøjelig måde...

Hvis du synes Onkyo'en lyder godt med dine højttalere, så kan man jo forvente at den vil lyde fantastisk med gode højttalere, hvilket jo er positivt

Det er ikke et spørgsmål om jeg bliver tilfredsstillet alt efter hvilket setup du har, men mere en kommentár til at Onkyo'en kan lyde meget bedre end det du har fået ud af den.

Håber det er OK, at komme med sådanne kommentarer, det er vel bl.a. derfor disse tråde bliver oprettet i forbindelse med anmeldelser

"Keep up the good work"



Skrevet af: Nicolai25
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

 

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke hvad mine højtalere koster i løs vægt. Men jeg ved at de er væsentligt bedre end andre som er væsentligt dyrere. Og ja man bruger faktisk rigtigt meget tid når man skal anmelde noget, og for den sags skyld penge også.

I bund og grund, så anmelder man vel noget fordi at man synes at der er interessant, men også af hensyn til recordere.dk, og sidens medlemmer.

Og alt hvad jeg har anmeldt er ting og sager jeg selv har indkøbt (med undtagelse af Onkyo HD 805), og der efter videre solgt.

Men helt ærligt, skal det være sådan, at man inden man går i gang med en anmeldelse skal sætte sig ned og vurdere om det set-up man nu har tilfredsstiller medlemmerne - så må jeg stoppe.

I øvrigt gør jeg det helt klart i min anmeldelse hvilken type højtalere jeg har, og jeg var spændt på om jeg kunne konstatere et løft i lyden.

Men den grundlæggende kvalitet i hele receiveren kan vel også konstateres på højtalere fra Denon.

At jeg så gerne nu vil have nogle endnu bedre højtalere er så en helt anden sag

Edit: I øvrigt blev jeg slet ikke fornærmet - mere bekymret.

Okey, lad mig kommentere det på en mere letfordøjelig måde...

Hvis du synes Onkyo'en lyder godt med dine højttalere, så kan man jo forvente at den vil lyde fantastisk med gode højttalere, hvilket jo er positivt

Det er ikke et spørgsmål om jeg bliver tilfredsstillet alt efter hvilket setup du har, men mere en kommentár til at Onkyo'en kan lyde meget bedre end det du har fået ud af den.

Håber det er OK, at komme med sådanne kommentarer, det er vel bl.a. derfor disse tråde bliver oprettet i forbindelse med anmeldelser

"Keep up the good work"

Jamen grundlæggende er vi jo ikke uenige - men som frivillig anmelder må jeg bare forholde mig til virkeligheden - og min pengepung. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Super god test du har skrevet.

Så ville jeg høre om du havde testet den med tv lyd fra din Panasonic hdd? om den kunne lave det om til 5.1 uden at der kom mislyde? som du måske har læst i den anden tråd har jeg selv det problem.

Hej - Nicolai jamen det fremgår jo faktisk af min anmeldelse, at jeg testede, også via min Pana HDD. Og jeg oplevede slet ingen problemer med lyden.

Og mange tak for dine pæne ord 

 

Den havde jeg luret men var det ikke kun med DVD? ;-)

 For jeg mener når man ser tv over recorderen. Altså bare med et almindeligt tv signal og stereolyd den laver om til 5.1?

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

 

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nicolai25
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 20:48

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either

Hehe det var tidligt. :-) Okay men når du bruger selectoren sender den så ikke også i ægte 5.1? Hvis man kun bruger selve tuneren i Hdd´en så skal recieveren lave stereo om til 5.1? Er det noget du kan prøve uden selector? :-)



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Nicolai25 Nicolai25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo det var med DVD. Jeg har ikke prøvet at sende min lyd over afspilleren. Men jeg vil da gerne prøve din fremgangsmåde i løbet af weekenden

Super duper det glæder jeg mig meget til at høre. Da det nemlig er den samme opsætning jeg også har. :-)

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er det blevet weekend Du skal være opmærksom på, at jeg køre via en HD Selector. Men nu har jeg kørt mine signaler fra Selectoren via mit Pio ned i Pana´en og videre derfra op i Onkyo´en. Der var ingen problemer. For en sikkerheds skyld prøvede jeg også via det analog input - no problem either

Hehe det var tidligt. :-) Okay men når du bruger selectoren sender den så ikke også i ægte 5.1? Hvis man kun bruger selve tuneren i Hdd´en så skal recieveren lave stereo om til 5.1? Er det noget du kan prøve uden selector? :-)

Kigger på det og vender tilbage via en PM



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Ja hvis den er kraftig nok :lol:

Det er virkelig et subjekt jeg er OBS på.. features kan man læse sig til osv..
men lydkvalitet og effekt kan være lidt relativt. Det jeg betegner som kraftig
kan være du betegner som vattet - eller omvendt måske.

Ligesom mange folk mener en bil med 200hk er vild.. pga. de er vant til
deres egen med 100. Hvor jeg mener den er kedelig og tam.. pga jeg er vant
til noget mere..

Kan bedst forklare det med bil-analogier


Men du kan jo bare smide en effektblok på fronterne senere hvis det bliver nødvendigt...  Mener da at 705 har den feature...
Så er det jo lidt som at gå fra mercedes til kleeman!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 09:46

Hej!

Kan Zone 2 ikke bruges til at drive et par køkkenhøjtallere i et andet rum?

Tak!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Kan Zone 2 ikke bruges til at drive et par køkkenhøjtallere i et andet rum?

Tak!

Jo det kan Zone 2 sagtens benyttes til



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 10:42

er der ikke een som kan skrive IR kode til denon cd-afspiller????

Morten



-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

er der ikke een som kan skrive IR kode til denon cd-afspiller????

Morten

Selvfølgelig Morten: 0003 - 0034 - 0626 - 0766 - 0873



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 11:08

må prøve om de virker - min 805 vil ikke godkende de 2 muligheder der står i IR-manualen.

Tak John



-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 12:03
Ville sådan en Onkyo TX-SR605 være god til kef KHT2005.2.. Overvejer lidt at få smidt min tarvelige gamle Technics (2200 kroners) impulskøb reciever ud af vinduet.

Zone 2 hvad bruger man den til?


I mit setup har jeg 2 B&W højttalere som jeg stadig gerne vil bruge når der skal spilles alm. stereo musik. Er det muligt at koble dem til Zone 2, og er Zone 2 en dårligere output en de almindelige output?




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 12:14

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Zone 2 hvad bruger man den til?

Typisk musik til et andet rum.

Zone 2 kan spille uafhængigt af hvad zone 1 spiller. Dog er zone 1 begrænset til 5.1 lyd, mens zone 2 spiller, da der "kun" er 7 forstærkere i alt indeni.

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

I mit setup har jeg 2 B&W højttalere som jeg stadig gerne vil bruge når der skal spilles alm. stereo musik. Er det muligt at koble dem til Zone 2, og er Zone 2 en dårligere output en de almindelige output?

Nej, det kan du sagtens. Der er ingen forskel i kvaliteten i mellem de 7 indbyggede forstærkere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 15:54

Hother hvor dyb er den?

Jeg ved godt de officielle mål siger 37,7 men er det inkl. stikkene bagved og den store knap på fronten?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hother hvor dyb er den?

Jeg ved godt de officielle mål siger 37,7 men er det inkl. stikkene bagved og den store knap på fronten?

Hej - jeg checker på det senere i aften 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hother hvor dyb er den?

Jeg ved godt de officielle mål siger 37,7 men er det inkl. stikkene bagved og den store knap på fronten?

Hej - jeg checker på det senere i aften 

39.3 med de HDMI stik jeg benytter



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hother hvor dyb er den?

Jeg ved godt de officielle mål siger 37,7 men er det inkl. stikkene bagved og den store knap på fronten?

Hej - jeg checker på det senere i aften 

Super, takker

39.3 med de HDMI stik jeg benytter



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 22:27

Der er jo i min anmeldelse blevet stillet spørgsmål til, om jeg overhovedet kunne "tillade" mig at anmelde Onkyo TX-SR 605 A/V Receiver, med mit nuværende højtaler set up. Det mener jeg nu at jeg er fuld kapatel til, for jeg ved godt hvorledes de fleste musik instrumenter skal lyde, eller for den sags skyld, hvorledes de forskellige aktiviteter der foregår på en film skal lyde.

Omvendt, af hensyn til CSN-Teknik, der så storsindet ofte lader recordere.dk låne diverse typer af anlæg, fandt jeg det fornuftigt at lade mine tests gennemfører med andre højtalere. Jeg har derfor hos en bekendt lånt et sæt Argon 7000 surround højtalere (incl. SubWoof), dog uden baghøjtalerne, hvor jeg benyttede mine egne. Det nævnte surround system er heller ikke High End, men vel et af de lidt bedre i den opnåelige prisklasse.

Resultat:

Lydbilledet blev større, eller dybere om man vil, enkelte musikinstrumenter, specielt pan-fløjte og violin, fremstod en kende mere klangfuldt, og bas blev noget mere dominerende i f.eks. action film. For god ordens skyld skal jeg bemærke, at jeg ikke ændrede i Receiverens lydindstillinger.

Jeg var naturligvis begrænset af udgangseffekten i mine nuværende baghøjtalere.

Men alfa og omega, mine tidligere beskrivelser omkring den fremragende lydkvaliteten står fremdeles til troende, samt Receiverens glimrende funktionalitet m.v. er jo den samme.

Det fine med Onkyo´en er jo, at det er en "udviklings Receiver". Den behandler det nuværende højtaler set-up så man opnår det maksimale, og giver muligheden for, at man kan udvikle set-up´et i takt med at muligheden opstår.

Om så Argon serien ikke tilfredstiller visse brugere - tja, men jeg har i det mindste prøvet at teste Onkyo´en med to forskellige højtalere set-up.  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 12:09
Er der nogle der kort kan ridse op, hvad forskellen er på 605'eren og 705'eren, ud over effekten, antal af HDMI indgange og THX ?

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 12:22

Det kan du se i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363& PN=1&TPN=500



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 20:36
jeg syntes at evt. interesserede skulle kigge kraftigt på priserne i de tyske webshops.

Jeg syntes det er grotesk at en 605 kan koste under 4000,- i tyskland og 5000-5500 i dk... 805 modellen fandt jeg til omkring 6700,- i tyskland.

Endnu mere snydt føler man sig dog, hvis man kigger på circuit city i USA og deres priser. $470 for 605'eren (det er omkring 2500,- ). $650 for 705'eren (det er 3400,-), og $899 for 805 (det er 4625,- )

De amerikanske priser kan man vel tildels forstå da markedet nok er lidt mærkeligt p.g.a. den dalende dollar-kurs. Men jeg kan ved gud ikke forstå at det skal være så stor forskel på tyskland og danmark...

Men sådan skal det åbenbart være.. jeg tror nu jeg ta'r chancen og handler i tyskland når jeg skal have en engang i fremtiden..


Skrevet af: plexer
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 22:02
Hej

Har 605'eren indbygget blæser som 705'eren, og i så fald, larmer den meget?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af plexer plexer skrev:

Hej

Har 605'eren indbygget blæser som 705'eren, og i så fald, larmer den meget?

Hej plexer, og velkommen tl recordere.dk

Nu stiller du et spørgsmål, som jeg er lidt usikker på. For jeg har aldrig observeret er blæser på 605´eren, og jeg har aldrig hørt en sådan.

Set i bakspejlet - så mener jeg faktisk ikke at der er en blæser



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Set i bakspejlet - så mener jeg faktisk ikke at der er en blæser

Næh, der er heller ingen blæser i de større Onkyo modeller. Istedet skal der være frit, til at de kan komme af med varmen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: plexer
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 23:24
Tak for det hurtige svar.  Grunden til jeg spørger er at jeg har haft en Pioneer  VSX-1016V som havde indbygget blæser som larmede ganske kraftigt + jeg har læst at flere af Yamaha's 7.1 receivers (f.eks RXV-2700) også har indbygget blæser. Hvis Onkyo kan klarer sig uden så er det helt perfekt.


Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan du se i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363& PN=1&TPN=500

Tak.. :)

Jeg har lige fået en 705, den er umiddelbart ret lækker. jeg kan godt lide kalibreringen med mikrofonen, det er altså nemt. :)



-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan du se i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26363& PN=1&TPN=500

Tak.. :)

Jeg har lige fået en 705, den er umiddelbart ret lækker. jeg kan godt lide kalibreringen med mikrofonen, det er altså nemt. :)

Tillykke med den Thomas



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 10:46

Jeg har også en 605, som jeg både bruger til surround og stereo.

Det er rigtigt at kalibreringen med microfon virker godt, men er man så ikke tvunget til at bruge disse indstillinger når man hører stereo/musik også? Det er vel ikke sikkert at surround indstillingerne er optimale, når man hører musik? (måske befinder man sig et andet sted i rummet osv).

 



Skrevet af: zirio
Skrevet den: 26-Januar-2008 kl. 19:01

Jo men er selvfølgelig nød til at bruge de samme indstillinger, hele tiden!..Men det kan jeg ikke se noget problem i?..

Nej det er muligvis rigtigt at indstillingerne ikke er optimale, men det er da meget tæt på!..Også kommer det jo også an på, hvad du vil høre din musik i. Mange høre jo musik i ren stereo, men ser film i surround (sjovt nok)..Det kan receiveren jo ikke tage højde for at du er i et andet rum, er det ikke rimelig logisk? - ja undskyld, men syntes lidt er et dumt spørgsmål!..

Men kan selvfølgelig godt være jeg så ikke bare forstår dit spørgsmål rigtigt, men tror jeg ikke!.

mvh Zirio



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Jeg har også en 605, som jeg både bruger til surround og stereo.

Det er rigtigt at kalibreringen med microfon virker godt, men er man så ikke tvunget til at bruge disse indstillinger når man hører stereo/musik også? Det er vel ikke sikkert at surround indstillingerne er optimale, når man hører musik? (måske befinder man sig et andet sted i rummet osv).

 

Omkring indstillingerne og stereo, jamen jeg kan bestemt ikke sige, at disse ikke også passer til at lytte til stereomusik. Dine "mikofonindstillinger" er jo mest optimale i forholdet til den position som mikrofonen var placeret ifm med "kalibreringen".

Den med det andet rum forstår jeg ikke helt  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 26-Januar-2008 kl. 23:29

Hej zirio og Hother

Tak for jeres svar.

I har sikkert ret i at microfonindstillerne også passer fint til stereolytning, og at jeg måske bare skal placere microfonen anderledes når jeg kalibrerer med den.

Indtil videre har jeg kalibreret ift. at min sofa står i et hjørne af stuen, altså "placeret den 3 steder i sofaen" (det er en stor hjørnesofa.) Når jeg så hører musik, sidder jeg f.eks. tit ved min computer, som står i den anden del af stuen ca. 10 meter væk. Det er derfor jeg mener at højttalerne ikke er indstillet ordentlig ift. at jeg nu sidder i en anden del af stuen. Det er altså stadig det samme rum, altså stuen, men jeg sidder bare forskelligt alt efter om jeg ser film eller sidder ved computeren.

Nu må i endelig ikke tage fejl. Jeg synes at Onkyoen er totalt fed, og der er virkeligt tryk på, både ved film og musik.

 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2008 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Hej zirio og Hother

Tak for jeres svar.

I har sikkert ret i at microfonindstillerne også passer fint til stereolytning, og at jeg måske bare skal placere microfonen anderledes når jeg kalibrerer med den.

Indtil videre har jeg kalibreret ift. at min sofa står i et hjørne af stuen, altså "placeret den 3 steder i sofaen" (det er en stor hjørnesofa.) Når jeg så hører musik, sidder jeg f.eks. tit ved min computer, som står i den anden del af stuen ca. 10 meter væk. Det er derfor jeg mener at højttalerne ikke er indstillet ordentlig ift. at jeg nu sidder i en anden del af stuen. Det er altså stadig det samme rum, altså stuen, men jeg sidder bare forskelligt alt efter om jeg ser film eller sidder ved computeren.

Nu må i endelig ikke tage fejl. Jeg synes at Onkyoen er totalt fed, og der er virkeligt tryk på, både ved film og musik.

 

Den er TOTAL FED



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 13:20

Hother!

Jeg havde en snak med Christian fra CSN Teknik vedr. denne receiver og han sagde at den ikke kunne opscalere, men du skriver flg. i anmeldelsen:

Receiveren indeholder en Faroudja chip som foretager en opscalering (de-interlaced) til HDMI. Det betyder, at samtlige indkomne videosignaler opscaleres til f.eks. 720/1080p. Herudover kan Receiverens billeddel behandle 24fps. Der er dermed stort set intet som Receiveren ikke kan modtage, behandle og videresende.

Kan du kaste lidt lys over dette?

Tak for en god anmeldelse!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hother!

Jeg havde en snak med Christian fra CSN Teknik vedr. denne receiver og han sagde at den ikke kunne opscalere, men du skriver flg. i anmeldelsen:

Receiveren indeholder en Faroudja chip som foretager en opscalering (de-interlaced) til HDMI. Det betyder, at samtlige indkomne videosignaler opscaleres til f.eks. 720/1080p. Herudover kan Receiverens billeddel behandle 24fps. Der er dermed stort set intet som Receiveren ikke kan modtage, behandle og videresende.

Kan du kaste lidt lys over dette?

Tak for en god anmeldelse!

Hej - Larxox,

 tja... man kan måske sige at jeg i min anmeldelse i stedet for ordet "opscalere", måske heller burde have benyttet ordet "opkonvertere".

Man kan f.eks. tage et analogt S-Video signal, og få det ud de-interlaced (via Faroudja chippen) til f.eks. 720p/1080p.

Hvis man fører et 1080p signal, via HDMI ind i receiveren får man det jo også ud som 1080p.

Håber at dette forklarer dit spørgsmål   

Jeg har desuden efter mit svar på dit spørgsmål ledt efter en måske bedre forklaring på dit spørgsmål. Måske denne engelske test forklare bedre:

http://www.soundandvisionmag.com/receivers/2631/onkyo-tx-sr605-receiver-specifications-and-conclusions-page2.html - http://www.soundandvisionmag.com/receivers/2631/onkyo-tx-sr6 05-receiver-specifications-and-conclusions-page2.html



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 01:52
Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 04:23

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

Ja men det var jo en god forklaring på det som jeg prøver at forklarere i mit indlæg ovenover  - takker



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 10:31

Tak for svarene!

En bestilling af en 605 er på trapperne!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Tak for svarene!

En bestilling af en 605 er på trapperne!

Hej Larxox - det kan du roligt gøre - bestille altså. Du bliver overrasket over de mange kvaliteter i Onkyo´en



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:21

Hother - Jeg sidder lige og læser din anmeldelse igen, da jeg går og overvejer en ny receiver (igen igen igen)...

Jeg er faldet over noget du skriver, som jeg ikke helt forstår. Du skriver:

2 sæt højtaler tilslutninger (1 for 5.1 og 1 for 7.1 surround)

Der er vel reelt set kun et sæt tilslutninger for højtalerne i surround opsætning? Derudover er der et sæt for tilslutnig til højtalere i zone 2. Men disse kan ikke tilsluttes i surround opsætning, (hverken 5.1 eller 7.1), som du ellers skriver senere således:

Onkyo TX-SR605 kan tilsluttes 2 adskilte lydsystemer (surround), således, at lyden i de 2 systemer kan anbringes i forskellige rum.

Det kan godt være det bare er mig der ikke kan se tilslutningerne på bagside, eller så misforstår jeg formuleringerne du bruger. Men jeg kan ikke se det kan lade sig gøre.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hother - Jeg sidder lige og læser din anmeldelse igen, da jeg går og overvejer en ny receiver (igen igen igen)...

Jeg er faldet over noget du skriver, som jeg ikke helt forstår. Du skriver:

2 sæt højtaler tilslutninger (1 for 5.1 og 1 for 7.1 surround)

Der er vel reelt set kun et sæt tilslutninger for højtalerne i surround opsætning? Derudover er der et sæt for tilslutnig til højtalere i zone 2. Men disse kan ikke tilsluttes i surround opsætning, (hverken 5.1 eller 7.1), som du ellers skriver senere således:

Onkyo TX-SR605 kan tilsluttes 2 adskilte lydsystemer (surround), således, at lyden i de 2 systemer kan anbringes i forskellige rum.

Det kan godt være det bare er mig der ikke kan se tilslutningerne på bagside, eller så misforstår jeg formuleringerne du bruger. Men jeg kan ikke se det kan lade sig gøre.

Hej Kim - jamen det kan jo godt være at jeg skulle have formuleret anderledes. Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt). Med Zone 2 kan man kun udtage stereo.

God jagt i øvrigt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:19

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Hej Lars - jamen så har jeg sørme forstået det rigtigt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Den er jeg med på. Faktisk er denne receiver meget lig min Yamaha, bortset fra at denne kan tage Dolby og DTS HD, (det kan min Yamaha ikke).

Men een ting er hvad der er af forstærkere i kassen, en anden ting er, hvad der er af tilslutninger til højtalere. Og det er her jeg mener det formuleringsmæssigt går lidt galt. Man kan nemlig slet ikke tilslutte 5.1 surround til Zone 2. (eksempelvis i tilfælde af, at man bruger zone 1 til stereo og zone 2 til surround). Så derfor synes jeg formuleringerne er uheldige. Og jeg troede i første omgang at jeg havde fattet det, indtil jeg så bagsiden af receiveren  



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har nu ikke prøvet Zone 2 opsætningen. Men jeg har forstået manualen på den måde, at benytter man Zone2, kan man kun udtage 5.1 (hvilket i bund og grund lyder mærkeligt).

Der sidder 8 forstærkere inde i apparatet. Når de 2 tages fra for at spille musik i et andet rum, er der kun 6 tilbage.

Det betyder at receiveren kun kan spille 5.1 lyd, mens zone 2 er i brug.

  /Lars

Den er jeg med på. Faktisk er denne receiver meget lig min Yamaha, bortset fra at denne kan tage Dolby og DTS HD, (det kan min Yamaha ikke).

Men een ting er hvad der er af forstærkere i kassen, en anden ting er, hvad der er af tilslutninger til højtalere. Og det er her jeg mener det formuleringsmæssigt går lidt galt. Man kan nemlig slet ikke tilslutte 5.1 surround til Zone 2. (eksempelvis i tilfælde af, at man bruger zone 1 til stereo og zone 2 til surround). Så derfor synes jeg formuleringerne er uheldige. Og jeg troede i første omgang at jeg havde fattet det, indtil jeg så bagsiden af receiveren  

Sorry - men se nu at få dig taget sammen til en Onkyo - hva......



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 14:56
Haha,, jeg skal jo lige finde ud af, om det jeg i virkeligheden kigger på er lig med det jeg allerede har. Så er det jo nærmest ligegyldigt med at skifte

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

Ja men det var jo en god forklaring på det som jeg prøver at forklarere i mit indlæg ovenover  - takker



Det beklager jeg... Jeg ville bare lige sammenfatte det kort!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Onkyo 605-805 kan ikke scalerer på HD kilder, ej heller over HDMI (så vidt jeg husker). Men kan opscalerer alle kilder under HD til 720p eller 1080p...  Alle HD kilder sendes som pass through!

Med venlig hilsen

Ja men det var jo en god forklaring på det som jeg prøver at forklarere i mit indlæg ovenover  - takker

Absolut ingen grund til at beklage. Din forklaring var mere forståelig end min
Det beklager jeg... Jeg ville bare lige sammenfatte det kort!



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 15:56
Nogen der har nogle sjove idéer til hvad man gør hvis man gerne vil have Stue(stereo) Værelse(stereo) og Køkken(stereo) med sådan en filur her? som jeg forstår sender den også video signal til zone2? men hvad hvis man har en zone 3, hvad gør en kreativ så?

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:18
Okay, nu har jeg snust lidt rundt... og jeg skal lige se om jeg fatter det her... der er zone2 powered, og zone 2 line-out, kan jeg bruge det til zone 2 og 3? og så bare bruge et aktivt sæt højttalere i zone 3? men hvad så med video out? dem er der vel stadig kun 2 af i alt? en til zone 1 og en til zone 2

Skal man i 805 for at få zone 3 A/V


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio



Print side | Luk vindue