Print side | Luk vindue

HD Kamera i USA

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34153
Udskrevet den: 04-April-2025 kl. 08:50

Emne: HD Kamera i USA
Skrevet af: airfrede
Emne: HD Kamera i USA
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:20

Da jeg skal til New York i marts måned, ville jeg høre om der var nogen som kunne svare på følgende spørgsmål ang. HD video kameraer:

1: Er der kompatibilitetsproblemer vedrørende amerikanske standarder og europæiske (danske) ? Format, PC overførsler osv.

2: Er det reelt set billigere at købe kameraet derover?

3: Kan specielle kameraer anbefales? Og købssteder derover?

På forhånd tak for hjælpen.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:24

Check evt prisen på http://www.bestbuy.com - www.bestbuy.com  

Det kan muligvis fås lidt billigere andre steder.

Husk at alle priser er uden moms.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:27

Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

1: Er der kompatibilitetsproblemer vedrørende amerikanske standarder og europæiske (danske) ? Format, PC overførsler osv.

Ja - gå efter de europæriske modeller.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

/Lars

Ok stupid spørgsmål måske, men hvordan kan jeg se at det er europæiske modeller? Blot at brandet og modellen skal være det samme som i Europa?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:35

E = Europa. PAL = Europa. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:37

/Lars

Ok stupid spørgsmål måske, men hvordan kan jeg se at det er europæiske modeller? Blot at brandet og modellen skal være det samme som i Europa?

Tror ikke det er det Lars mener.....

Der burde ikke være noget galt i at handle derovre, dog skal du være opmærksom på at der ofte kun er 1 års garanti.

Husk også at checke om det kan køre ved 220V.

Husk at modellerne ofte har andre navne i USA end i EU

Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:41

Der skulle ikke være problemer med PSU, de skulle alle være 110-240V.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:44

Det kan man ikke sige. Men du skal nok have fat i netbutikker der sælger til Europa, for at finde de europæriske.

Men ved alt udstyr der kan optage, der bør man være yderst på vagt ved køb i USA. Ellers kommer man bare hjem med noget der kun virker til NTSC, ikke kan oplades på 240V og på andre måder vil være en "pain in the ass" i hele produktets levetid.

Generelt kan siges - at er man i tvivl - så lad være.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 22:01

Der ligger en fantastisk Foto/video butik på Manhattan, som er fuldt ud ligeså billig som netbutikkerne : http://www.bhphotovideo.com - http://www.bhphotovideo.com

Husk ! - plus ca 10% moms . 

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 22:04
Og den Amerikanske "EDB-priser" : http://www.pricegrabber.com/ - http://www.pricegrabber.com/

Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 22:09

Men ved alt udstyr der kan optage, der bør man være yderst på vagt ved køb i USA. Ellers kommer man bare hjem med noget der kun virker til NTSC, ikke kan oplades på 240V og på andre måder vil være en "pain in the ass" i hele produktets levetid.

Men HD har vel intet at gøre med NTSC ? Se f.x. dette HD http://www.futureshop.ca/catalog/proddetail.asp?logon=&langid=EN&sku_id=0665000FS10085630&catid=25714 - Cam

Skrevet af: QuaZ
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 00:08
Hm :9 jeg har tænkt på at købe et Sony HDR-SR5 når jeg kommer til USA til sommer .. den er nede på 3500 kr iflg amazon.com ...

Udmærket HD kamera :)! har brugt det en del på mit arbejde

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men HD har vel intet at gøre med NTSC ?

Det kommer an på kameraet...

Hvis det kan optage i 24fps (og du kan bruge det til noget - det kan jo f.eks. ikke overføres "korrekt" til f.eks. DVD), så er spørgsmålet irrelevant.

Optager det ikke i 24fps, så optager det enten i 25fps (Europa) eller 30fps (USA), og så har du samme problemer som med NTSC, hvis du vil bruge optagelserne i Europa: De skal enten overføres i NTSC-format til andet medie, eller også skal det konverteres til PAL-format - med kvalitetsforringelse til følge...

Har du kun tænkt dig at benytte selve kameraet til afspilning her i Europa, så burde ethvert HD-Ready TV kunne bruges.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: KillerT2
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 09:57

Jeg har selv haft de samme overvejelser i forbindelse med køb af en Canon HV20.

Med HD er der ikke forskel på opløsningen (som med PAL og NTSC) men der er forskel på billedfrekvensen (60 Hz i USA, 50 Hz i EU). Hvis du kun vil afspille direkte fra kameraet til dit HDTV, og dette accepterer 60 Hz, så er der ikke noget problem med at købe i USA.

Der er dog nogen, som vist har problemer med blinkende lysstofrør når de optager med et 60 Hz kamera i EU (pga. vores strøm er 50 Hz), men det kan man vist komme uden om ved manuelt at stille lukketiden (se evt. http://www.hv20.com - www.hv20.com for meget mere info).

Jeg købte selv i Tyskland (hos http://www.pixass.de - www.pixass.de ) hvor priserne er ganske gode, omend ikke helt nede på USA-niveau. Det var primært fordi jeg vil kunne lave DVD'er i PAL-format til venner og familie i DK - det kan man også godt fra et US-kamera, men så ryger der noget kvalitet i processen.

-------------
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 11:46
Måske lidt offtopic men: Hvilke HD Kamera kan anbefales? Jeg ønsker et kamera som har indbygget HD, kan optage håndholdt uden at det ryster, og at det kan filme når der er mørke / nat.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 11:51

Måske lidt offtopic men: Hvilke HD Kamera kan anbefales? Jeg ønsker et kamera som har indbygget HD, kan optage håndholdt uden at det ryster, og at det kan filme når der er mørke / nat.

Med HD mener du harddisk ?

Jeg tror nemlig der snakkes HDTV camcorder her - selvom det også kan være med harddisk

/Lars

PS. Harddisk benævnes ofte HDD for det engelske Hard Disk Drive - men da vi tit bruger HD for Hard Disk så bliver let det blandet med HD for High Definition.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 12:01

ja sorry. Jeg er af den gamle skole hvor en Harddisk forkortes HD (før High Definition tiden) :)

Men umiddelbart har jeg kig på Sony HDR-SR10E eller HDR-SR11E. Mit største spørgsmål vedrørende de to er lydkvaliteten af optagelserne.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af KillerT2 KillerT2 skrev:

Jeg købte selv i Tyskland (hos http://www.pixass.de - www.pixass.de ) hvor priserne er ganske gode, omend ikke helt nede på USA-niveau. Det var primært fordi jeg vil kunne lave DVD'er i PAL-format til venner og familie i DK - det kan man også godt fra et US-kamera, men så ryger der noget kvalitet i processen.

Man behøver normalt ikke være bange for at det er NTSC, når det er noget man selv har optaget, det er i R0 og Det kan afspilles på Europæiske DVD afspillere uden problemer, nyere TVer har heller ikke problemer med visning af NTSC. Så i langt de fleste tilfælde er det underordnet.

-------------

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Man behøver normalt ikke være bange for at det er NTSC, når det er noget man selv har optaget, det er i R0 og Det kan afspilles på Europæiske DVD afspillere uden problemer, nyere TVer har heller ikke problemer med visning af NTSC. Så i langt de fleste tilfælde er det underordnet.

Bortset detaljer som kopier, redigering og optagelser i miljøer hvor der er 50Hz (Gamle billedrørs-TV, lysstofrør, elsparepærer o.lign)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue