Print side | Luk vindue

Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34184
Udskrevet den: 08-Maj-2025 kl. 01:32

Emne: Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.
Skrevet af: Lund@DK
Emne: Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:28
Hej med jer.

Jeg skal have en ny Blu-Ray afspiller til max 4000!
Den skal erstatte min PS3 bla pga larm fra PS'en, så derfor skal den nye selvfølgelig være forholdsvis støjsvag!

Hvad er det bedste bud på en afspiller?

Kasper

-------------
Jamen jah!

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:33

Hej Kasper

Samsung BD-P1400 ... Set til priser fra 3.699,-  (ikke parallel import)

Den klarer det hele - incl. alle de nye HD lydformater. Nok bedste bud på en Blu-ray afspiller i den prisklasse lige nu.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1379">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1379 - BD-P1400 er 2. generation af Samsung Blu-ray afspiller på det europæriske marked (3. generation på verdensplan). Vi anmelder den her.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Kasper

Samsung BD-P1400 ... Set til priser fra 3.699,-  (ikke parallel import)

Den klarer det hele - incl. alle de nye HD lydformater. Nok bedste bud på en Blu-ray afspiller i den prisklasse lige nu.

/Lars

Okay, jamen den er da os lækker!

Er den bedre til Blu-Ray og alm DVD end PS3?
Og hvad med støj?

Kasper

-------------
Jamen jah!

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:55
Hvorfor køber du ikke bare en PS3 40 GB? Den er næsten lydløs ved afspilning af DVD og BD.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvorfor køber du ikke bare en PS3 40 GB? Den er næsten lydløs ved afspilning af DVD og BD.

Gider ikke spille, og så regner jeg med at en desideret afspiller klarer opgaven af spille dvd'er bedre!

-------------
Jamen jah!

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:00
PS3'en er den bedste dvd-afspiller i sin prisklasse blandt HD-afspillere. Det er indtil videre også det suværent bedste køb, som Blu-ray afspiller. Selv hvis den ikke skal bruges til spil, så er der stadig mange andre sjove ting, som man kan bruge den til. F.eks. download af HD-trailere; både til biograffilm og kommende Blu-ray udgivelser.

Og BD-P1400'eren dekoder ikke DTS-HD, så den klarer ikke helt de nye HD lydformater.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:03

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

PS3'en er den bedste dvd-afspiller i sin prisklasse blandt HD-afspillere. Det er indtil videre også det suværent bedste køb, som Blu-ray afspiller. Selv hvis den ikke skal bruges til spil, så er der stadig mange andre sjove ting, som man kan bruge den til. F.eks. download af HD-trailere; både til biograffilm og kommende Blu-ray udgivelser.

Og BD-P1400'eren dekoder ikke DTS-HD, så den klarer ikke helt de nye HD lydformater.

Øh - jo. Den dekoder DTS-HD

Tro mig: Du har de forkerte skyklapper på - når du har så høje tanker om PS3. Det er en fin Blu-ray afspiller - men ikke den bedste.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:08
For lige at få det på det rene..

Lars: Du mener at Samsung er bedre?
Naiera: Du mener PS3'en er bedre?

kasper

-------------
Jamen jah!

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:10

Øh - jo. Den dekoder DTS-HD
Tro mig: Du har de forkerte skyklapper på - når du har så høje tanker om PS3. Det er en fin Blu-ray afspiller - men ikke den bedste.]

Det er skam ikke kun mig, der har så høje tanker om PS3'en. BD-P1400'eren kan f.eks. ikke helt finde ud af 24 fps, mens PS3'en har kunnet dette i lang tid. Det er også den eneste på markedet, der på sigt kan opgraderes til at understøtte BD-Live, og er derfor suværent den mest fremtidssikrede afspiller.

Indtil videre findes der ingen afspillere der dekoder DTS-HD, og altså ikke bare sender det videre som bitstream. Medmindre at BD-P1400'eren virkelig understøtte det, men i så fald er det virkelig fløjet under radaren, for det har jeg ligegodt aldrig hørt før.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:16

Indtil videre findes der ingen afspillere der dekoder DTS-HD, og altså ikke bare sender det videre som bitstream. Medmindre at BD-P1400'eren virkelig understøtte det, men i så fald er det virkelig fløjet under radaren, for det har jeg ligegodt aldrig hørt før.

Ifølge specifikationerne skulle den være god nok:

http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_players/bd_p1400.asp?page=Specifications - http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_players/b d_p1400.asp?page=Specifications

DTS HD-decoder: Bluray (Digital/Analog) ja/ja

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:18
Nå, så blev jeg nummer to:
A/V Quality  
Dolby Dital Decoder Y
DTS Decoder Y
Dolby Digital Plus Decoder Y
DTS HD Decoder Y
Dolby True HD Decoder Y

Sakset fra Samsung.com

Men uanset det, så er det en profil 1.0 og kan så vidt jeg ved ikke opgraderes. PS3 kan uden problemer opgraderes til 2.0 er p.t. en 1.1.
Må indrømme er også meget imponeret af PS3 som bluray og DVD afspiller, så Sony kan altså være heldige af og til .

PS: Husk hvis man vil nyde SACD skal man have den "gamle" PS3.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:31

BD-P1400'eren kan f.eks. ikke helt finde ud af 24 fps

Forklar. Den spiller jo fint 1080P/24.

http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_players/files/bd-p1400_dk.pdf - Specifikationerne til den siger indbygget dekoder for DTS-HD

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 17:58

Hej..

Jeg vil købe en Sony BDP-S300... Pris ca. 3200 kr.

Link til sony: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=BDP-S300&site=odw_da_DK&imageType=Main&source=rss - http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=BDP-S300& amp;site=odw_da_DK&imageType=Main&source=rss

Link til hifipriser.dk: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401191 - http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401191

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af Lund@DK Lund@DK skrev:

Lars: Du mener at Samsung er bedre?
Naiera: Du mener PS3'en er bedre?

Jeg har dem begge stående. Her er hvad jeg lægger vægt på.

Svagheder ved PS3:

• Den bruger meget strøm og bliver meget varm (60GB versionen)
  • Den mangler et rigtigt display (specielt irriterende ved musik CD / SACD samt musik DVD'er)
  • Den mangler understøttelse for universal fjernbetjeninger (ingen IR styring)
  • Dens menuer ved DVD/Blu-ray afspilning virker ulogiske
  • Ingen support for HD lyd via bitstream
  • Ingen dekodning af DTS-HD lyd
  • Ingen egentlig on/off knap
  • Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)
  • Kan ikke stables med andet udstyr (på hylden)
  • Kan ikke sende lyd ud på 2 digitale udgange samtidig (man skal vælge imellem HDMI og coax)

Styrker ved PS3:

• Skalerbar hardware. Ny firmware kan tilføje nye funktioner
  • Den er hurtig til at loade
  • Bluetooth fjernbetjening (tilbehør) (virker uden at pege)

Svagheder med Samsung BD-P1400:

• Langsom til at loade
  • Låst til BD-Video (Blu-ray profile 1.0) uden mulighed for "opgradering".

Styrker ved Samsung BD-P1400

• Nem betjenning
  • Normalt firkantet kabinet
  • Understøtter alle de gængse lydformater, både dekodning og bitstream

Jeg kan ikke pege på nogen umiddelbare forskelle i billedkvalitet. De leverer begge superb billeder i op til 1080P/24.

/Lars

PS. Ovenstående er som nævnt hvad jeg vægter. Andre brugere kan have andre vægtninger og have andre punkter med på deres plus/minus liste.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 18:08

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Uha - det er den mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet lige nu - på lydsiden. Ingen understøttelse af Highdef lydformaterne Dolby TrueHD og DTS-HD, hverken som dekodning eller bitstream.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 18:46

Men ikke hélt korrekt; ulig hvad AreaDVD skriver, så kan den altså ikke helt finde ud af at outputte 24 fps ordentligt, hvilket da også overraskede mig, da jeg fik det at vide for nyligt.

http://www.samsung.com/dk/products/dvd_players/dvd_players/files/bd-p1400_dk.pdf - Specifikationerne til den siger indbygget dekoder for DTS-HD

Ja, det så jeg også tidligere, men er du HELT sikker på, at den kan det? Har du prøvet? Jeg undrer mig gevaldigt over, at der ikke bliver gjort mere ud af det, fra Samsungs side. Måske fordi den reelt kun dekoder Core lydsporet, ligesom PS3'en og så godt som alle andre maskiner på markedet?

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 19:23

Svagheder ved PS3:

• Den bruger meget strøm og bliver meget varm (60GB versionen)
  • Den mangler et rigtigt display (specielt irriterende ved musik CD / SACD samt musik DVD'er)
  • Den mangler understøttelse for universal fjernbetjeninger (ingen IR styring)
  • Dens menuer ved DVD/Blu-ray afspilning virker ulogiske
  • Ingen support for HD lyd via bitstream
  • Ingen dekodning af DTS-HD lyd
  • Ingen egentlig on/off knap
  • Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)
  • Kan ikke stables med andet udstyr (på hylden)
  • Kan ikke sende lyd ud på 2 digitale udgange samtidig (man skal vælge imellem HDMI og coax)

Førstnævnte 'gælder' jo ikke, når man taler om at købe en PS3, som de findes i butikkerne nu. Jeg anbefaler ikke PS3'en ud fra om den er god til musik; jeg anbefaler den som en alsidig Blu-ray afspiller.

Manglende understøttelse for IR fjernbetjeninger kan løses med en IR-modtager fra Nyko, hvis det er så vigtigt. Blu-ray fjernbetjeningen er dog rigtig god.

Manglende bitstreaming har jeg svært ved at se problemet i, når det alligevel bare afskærer brugeren fra at bruge diverse features som Blu-ray formatet lægger op til. Dekodning af HD-lyd skal, med HD DVD og Blu-ray, foregå i afspilleren. Dekodning af DTS-HD lyd er med al sandsynlighed på vej, og der er ingen andre afspillere på markedet, der understøtter det alligevel

Der ér en egentlig on/off knap. Både foran af den 'bløde' slags, der sender den i standby, og så en rigtig en bagpå, der slukker maskinen helt. Hverken min dvd-afspiller, cd-afspiller, HD DVD-afspiller eller dvd-optager er anderledes på dette punkt, bortset fra at de ikke har 'helt off'-knappen bagpå.

Jeg har endnu ikke oplevet trailere der ikke kunne skippes; på nær måske én gang, men 120x spolning tager sig alligevel af dette problem rimeligt effektivt På dette punkt er der med 100% sikkerhed andre afspillere, der har det på samme måde.

Så ja, din liste bærer præg af at være meget subjektiv, og det virker nærmest som om, at du har lavet en sport ud af at finde negative sider ved maskinen

Jeg synes at det taler utroligt meget for PS3'en, at den har nær perfekt afspilning af Blu-ray film (kun ved 1080i koncerter og deslige lader den lidt tilbage at ønske), rigtig god byggekvalitet (slot-in drevet er lækkert), og at den som den eneste nuværende afspiller kan opgraderes til BD-Live/profil 2.0. Det er den eneste fremtidssikrede Blu-ray afspiller på markedet! Og så er det også den billigste.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 19:31
Jeg har checket lidt på det omkring DTS-HD, for jeg havde det jo oppe i forbindelse med min anmeldelse af Onkyo TX-SR 605. Når valgte DTS-HD f.eks. når jeg afspillede "Master and Comander" som jo har DTS HD, viste displayed på Onkyo´en, at jeg vitterlig fik sendt DTS-HD lyd ud. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 19:32
Og du er helt sikker på, at du ikke har sat afspilleren til at bitstreame?

For hvis du dekoder i afspilleren, så vil der højst sandsynligt 'bare' stå i receiverens display, at den modtager PCM. Såvidt jeg har hørt, fra andre der har Onkyo AV-receivere.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 19:34

Uha - det er den mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet lige nu - på lydsiden. Ingen understøttelse af Highdef lydformaterne Dolby TrueHD og DTS-HD, hverken som dekodning eller bitstream.

Ja, dét kan vi til gengæld hurtigt blive enige om. Det er måske den billigste dedikerede afspiller på det danske marked, men så får man også, hvad man betaler for!

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 20:44

Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)

Det problem har jeg aldrig oplevet.

Jeg tror du tænker på en gammel YouTube film, hvor en person havde problemer med en film, men det er mange firmwareopdateringer siden.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 20:47

Og du er helt sikker på, at du ikke har sat afspilleren til at bitstreame?

For hvis du dekoder i afspilleren, så vil der højst sandsynligt 'bare' stå i receiverens display, at den modtager PCM. Såvidt jeg har hørt, fra andre der har Onkyo AV-receivere.

Hej Naiera, jeg bliver dig svar skyldig pt., for min bedre halvdel har optaget hele herligheden

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:28

Så ja, din liste bærer præg af at være meget subjektiv, og det virker nærmest som om, at du har lavet en sport ud af at finde negative sider ved maskinen

Det er mine grunde til at erstatte PS3 60GB med Samsung BD-P1400 til afspilning af Blu-ray.

Og alle de punkter var medvirkende årsag til at udskifte den, men nogle vejer selvfølgelig tungere end andre.

Og ja - jeg syntes jeg fik en værdig afløser der fuldt ud erstatter PS3 og giver mig en merværdi.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:29

Hej her er et link med en test af BD1400, jeg vil sige at hellere købe den i HIFIKLUBBEN som sælger den for 3500.kr end S300 som BD 1400 slår i de fleste test.

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews/dvd-players/samsung-bd-p1400-blu-ray-player_2.html - http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/samsung-bd-p1400-blu-ray-player_2.html

for at Onkyo 605 kan vise DTS HD MASTER osv må det ske via HDMI sat til bitstream.

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

/Lars

Hvad med en S500?? er den god..

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:39

Og ja - jeg syntes jeg fik en værdig afløser der fuldt ud erstatter PS3 og giver mig en merværdi.

Det er også fint nok, at det er bedre med BD-P1400 for dig, men det dur ikke, at du finder på ting helt ud af den blå luft, og føjer dem til listen Og som sagt er listen MEGET subjektiv, så det er lidt svært at klandre maskinen for det samlet set, og lade være med at anbefale den på baggrund af tingene på den liste. Det er lidt svært at tage seriøst, hvis man ikke kan se PS3'en som et af de bedste, hvis ikke dét bedste køb, indenfor Blu-ray afspillere. Du siger at jeg har forkerte skyklapper på, men efter du diskede op med den liste, som begrundelse for at PS3'en skulle være en mindre god Blu-ray afspiller, så lyder det mere som om, at det er dig der har skyklapper på

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/samsung-bd-p1400-blu-ray-player_2.html

Her skriver de i øvrigt, på tredje side:

Oprindeligt skrevet af hometheaterhifi.com hometheaterhifi.com skrev:

DTS-HD Master Audio soundtracks are limited to the core 1.5 Mbps stream and passed along accordingly.

Ovenover dette får de det til at lyde som om, at den godt kan dekode DTS-HD High Resolution, men er det overhovedet i brug? Jeg har kun set DTS-HD Master Audio, og det kan BD-P1400 altså IKKE dekode.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 22:36

har selv vaklet mellem disse to afspiller,og jeg valgte samsung da ps3 skulle være temmelig dårlig til at nedskalere blu-ray til 720p.Mener det er noget med at den skalere af to gange.Ang dekodningen ,mener i hvad den kan sende over analog?eller via hdmi

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 22:41

men det dur ikke, at du finder på ting helt ud af den blå luft, og føjer dem til listen

Hvilket af punkterne er vi da uenige om - bortset fra det med trailerne ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:11

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

har selv vaklet mellem disse to afspiller,og jeg valgte samsung da ps3 skulle være temmelig dårlig til at nedskalere blu-ray til 720p. Mener det er noget med at den skalere af to gange.

Den skulle angiveligt nedskalere først fra 1080P til 480P, for derefter at opskalere det til 720P, med det resultat at signalet godt nok er 720P som standard men det ligner ikke ægte 720P

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:35

Hvilket af punkterne er vi da uenige om - bortset fra det med trailerne?

Det synes jeg egentlig, at jeg fremlagde rimeligt grundigt længere oppe, men jeg kan da godt lige gentage:

Du kan ikke bruge argumentet om, at 60GB-udgaven bliver varm, i en tråd der handler om at købe en PS3 i dag. Selvom det betød noget for dig, er det irrelevant for en der søger råd nu, hvor 60GB-udgaven ikke kan købes længere.

IR-'problemet' kan løses, hvis man vil, og ikke bare vil brokke sig

Der ér en on/off-knap. Egentlig to, og det er flere end man finder på dedikerede afspillere.

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:50

Ovenover dette får de det til at lyde som om, at den godt kan dekode DTS-HD High Resolution, men er det overhovedet i brug? Jeg har kun set DTS-HD Master Audio, og det kan BD-P1400 altså IKKE dekode.

Det kunne godt tyde på det. Jeg har lige lavet nogle tests, og umiddelbart får jeg ikke DTS-HD MA, hvis jeg beder afspilleren om at dekode lyden.

Godt nok kan jeg ikke se hvad den sender til forstærkeren, det er jo bare MultiCh lyd og jeg har ingen kilder med mere end 5.1 lyd. 

Men det lyder helt anderledes. Som normal DTS, hvilket tidligere lød ganske fint, men i forhold til DTS-HD MA er der en del forskel. DTS - selv i den nye 1,5 Mbit/s - er mere mudret og klemt i lyden. Effekterne er ikke nær så præcise og åbne, som de er i DTS-HD. Og dialogen er på samme måde ikke nær så åben og klar, i normal DTS.

Men via bitstream fungerer det fint.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:56
der kom et bundle fra elmutanten , fik min mail lige for lidt tid siden (nyheds brev, hvor bundle er med i.)

Her er link http://www.elgiganten.dk//is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK//El_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=PS3BURNPBUND - PS3 bundle

Men kun et spil og så det et af de nye , ,- måske dårlige og til 3499,-. ved ikke om det kan betale sig, eller man skal vente og se på mandag hvad bundles der ellers komme  div.  steder

Til dem der er interrsseret...!!

Skrevet den: 18-Januar-2008 kl. 23:57

IR-'problemet' kan løses, hvis man vil, og ikke bare vil brokke sig

Nah ... selvom om nogen opfinder et display der kan sidde på USB en dag, så betyder det jo ikke at PS3 pludselig har fået et display.

Der ér en on/off-knap. Egentlig to, og det er flere end man finder på dedikerede afspillere.

Jeg savner bare den røde knap på fjernbetjeningen. Et tryk så tænder apparatet og et tryk så slukker det. Det med at man enten skal have displayet tændt, eller ned og betjene den på fronten, blev jeg træt af.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 01:06

Men ikke hélt korrekt; ulig hvad AreaDVD skriver, så kan den altså ikke helt finde ud af at outputte 24 fps ordentligt, hvilket da også overraskede mig, da jeg fik det at vide for nyligt.

Okay, Lars har tilsyneladende en stående som viser 1080P/24 perfekt, men da du har hørt det, så kan det ikke passe ?

Alle skriver deres afspiller kan dekode HD selvom det kun er core de kan, sådan er det blevet åbenbart. Derfor vil jeg gerne have bistream og en ny Onkyo SR.

PS: Jeg sakser lige et indlæg du har lavet på DAHF :
"
Nej, der er der sådan set ikke. Det er ikke så svært at lave et fuldt ud korrekt 1080p@24fps output ved Blu-ray, og Pioneer kan ikke lave det mere korrekt end Joe Kane gjorde med Samsung BD-P1400. "

Det lader lidt til du hører noget rundt omkring og ophøjer det til den evige sandhed ?

Men måske Pioneer har samme problem som Samsung.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 02:45
Ja, jeg har fejlagtigt troet, at Joe Kane var med til at lave BD-P1400. Det var den nu skodede BD-P2400 han var med til at udvikle, og måske er det sådan en der sidder i UP5000'eren. Det er kun rygter, men man kan jo håbe. Og at dette også gælder for 5500'eren.

Afspillere der kan dekode DTS-HD (MA) er i øvrigt, heldigvis, på vej. En fra Panasonic, muligvis kan UP5500, og den helt dyre fra Denon kan også. Der er andre, men jeg kan ikke lige huske dem alle her. Og så skulle PS3'en jo også gerne snart komme på banen.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 02:48

Nah ... selvom om nogen opfinder et display der kan sidde på USB en dag, så betyder det jo ikke at PS3 pludselig har fået et display.

Hvad mener du? Jeg snakker om manglende kompatibilitet med universalfjernbetjeninger, som kan løses ved at man køber IR-fjernbetjeningen fra Nyko, og så lærer kommandoerne derfra, mens man så bruger modtageren med universalfjernbetjeningen. Det kan løses, hvis man vil, og ikke kan se sig tilfreds med bluetooth fjernbetjeningen, som i øvrigt er en af de bedste fjernbetjeninger jeg har.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 06:57

Ja, jeg har fejlagtigt troet, at Joe Kane var med til at lave BD-P1400. Det var den nu skodede BD-P2400 han var med til at udvikle, og måske er det sådan en der sidder i UP5000'eren. Det er kun rygter, men man kan jo håbe. Og at dette også gælder for 5500'eren.

Afspillere der kan dekode DTS-HD (MA) er i øvrigt, heldigvis, på vej. En fra Panasonic, muligvis kan UP5500, og den helt dyre fra Denon kan også. Der er andre, men jeg kan ikke lige huske dem alle her. Og så skulle PS3'en jo også gerne snart komme på banen.

det var han da også.Otto plejer at have styr på sådan noget,men det kan da godt være at han tager fejl.Den eneste forskel der skulle være på 1400 og 2400 er reon scaleren i2400.Selv om 1400 ikke har den fedeste finnish, vil jeg være træt af  have ps 3 den stående fremme ,da den skiller sig for meget ud i forhold til en stand alone afspiller.

En anden ting jeg ikke er pjattet med er lyslederudgangen.Men alt efter behov og smag.Der nogle der bare VIL have en stand alone afspiller ,og sådan er det

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 09:03

det var han da også.Otto plejer at have styr på sådan noget,men det kan da godt være at han tager fejl.Den eneste forskel der skulle være på 1400 og 2400 er reon scaleren i2400.Selv om 1400 ikke har den fedeste finnish, vil jeg være træt af  have ps 3 den stående fremme ,da den skiller sig for meget ud i forhold til en stand alone afspiller.

En anden ting jeg ikke er pjattet med er lyslederudgangen.Men alt efter behov og smag.Der nogle der bare VIL have en stand alone afspiller ,og sådan er det

Jeg synes nu PS3 står sig godt til mit Pioneer 507XA plasma .
Jeg er ikke meget for at indrømme det, men PS3 er fed . Jeg håber så Naiera får ret i PS3 snart kommer til at dekode flere/alle HD-lydformater.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 10:50

Jeg savner bare den røde knap på fjernbetjeningen. Et tryk så tænder apparatet og et tryk så slukker det. Det med at man enten skal have displayet tændt, eller ned og betjene den på fronten, blev jeg træt af.

/Lars

Jeg ved ikke om du ved det, men du trykker på PS knappen og den tænder. Du trykker på PS knappen og to gange på Enter, så slukker den.

Hvad mener du i øvrigt med ulogiske menuer? Og hvor tit roder man i afspillerens menu?

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 11:21

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg ved ikke om du ved det, men du trykker på PS knappen og den tænder. Du trykker på PS knappen og to gange på Enter, så slukker den.

Dagens dumme spørgsmål: Hvilken knap på en PS3 controller er Enter?

-------------

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 11:37

Det må være krydset

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 11:51
Ja, det er krydset.

Men bruger man PS3'eren til afspilning af film, kan jeg klart anbefale en fjernbetjening.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 13:00

og så koster den kun 179 kr. på ccolshop.dk inkl. fragt

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 13:07
Ja, i anbefalingen af PS3'en som Blu-ray afspiller, er det selvfølgelig indforstået, at man også køber fjernbetjeningen.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 14:14

Jeg snakker om manglende kompatibilitet med universalfjernbetjeninger, som kan løses ved at man køber IR-fjernbetjeningen fra Nyko, og så lærer kommandoerne derfra, mens man så bruger modtageren med universalfjernbetjeningen.

Ja, og en dag er der sikkert også nogen som finder ud af, at lave et display til PS3 på den måde.

Men det eneste jeg siger, er det er et punkt på min liste over ting som irriterede mig ved PS3.

Jeg syntes iøvrigt det er en mærkelig argumentation. Hvis jeg siger at en Polo ikke er en ægte bil for drengene, og dit svar så er at jo jo - man skal bare få lavet en chiptuning, få nogen til at sænke undervognen, larkere den og putte CarFi i for 75.000 ... ingen problemer - Polo er en drenge bil. Så er det jeg fastholder - at Polo ikke er en drengebil.

Når jeg har et kritikpunkt på min liste, om at PS3 ikke har IR-kontrol, så er det jo et reelt kritikpunkt for mig. Uanset hvor mange 3.parts addons man kan investere i, der giver den dette.

Men jeg har forstået det. Man må ikke kritisere - overfor PS3 Fanboys - hvad der er mindre godt ved den som Blu-ray afspiller. For så skal jeg love for at skyklapperne kommer på, og koret råber "PS3 er den bedste Blu-ray afspiller"  

Men skal jeg prioritere kritikpunkterne, så var det nok den manglende bitstream lyd det som fik mig til at købe en almindelig stationær Blu-ray afspiller som her Samsung BD-P1400. Havde PS3 kunnet dekode DTS-HD havde jeg nok levet med det, men jeg vil egentlig helst have bitstream - da det giver mulighed for at se på receiveren hvad afspilleren sender ud.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 14:24
Hvilken en af de to afspillere, afspiller så bedst de gode gamle DVD film? Som ikke er HD osv. ;)

-------------
Jamen jah!

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 14:32

Men jeg har forstået det. Man må ikke kritisere - overfor PS3 Fanboys - hvad der er mindre godt ved den som Blu-ray afspiller.

Pjat. Det kan man selvfølgelig godt, og nogle af dine kritikpunkter er da også meget reelle, men de fleste kan bare fyres efter de fleste, eller alle, afspillere derude. Der ér bare nogen, som også nævnt tidligere i tråden, der hellere vil have en standalone, og det er da også fint med mig. Men kritisér nu PS3'en, som Blu-ray afspiller, på et faktuelt grundlag, i stedet for at skyde den en række mere eller mindre usande ting i skoene.

Det er klart at vi ser forskelligt på tingene; jeg er f.eks. ligeglad eller næsten positivt indstillet overfor det manglende display, da der er mindre til at lyse op i lokalet. Maskinens fremragende OSD er 10.000 gange bedre, end samtlige displays på de maskiner jeg hidtil har haft. Men jeg bruger den jo også kun til spil og film; jeg kan da godt se, at hvis man også lytter til musik, så kan man savne et display. Men igen, så anbefaler jeg den jo som Blu-ray afspiller, og ikke som cd-afspiller eller mediecenter

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 14:50

Når jeg har et kritikpunkt på min liste, om at PS3 ikke har IR-kontrol, så er det jo et reelt kritikpunkt for mig. Uanset hvor mange 3.parts addons man kan investere i, der giver den dette.

Jeg er ikke enig i din bil-analogi. Hvis man mener at manglende IR-funktionalitet på PS3'en er et problem, så kan det løses. Nægter man at gøre dét, så kan det da kun være fordi man insisterer på at brokke sig.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 14:51

Hvilken en af de to afspillere, afspiller så bedst de gode gamle DVD film? Som ikke er HD osv. ;)

PS3 er uden tvivl den stærkeste dvd-afspiller, såfremt man kan nøjes med region 2.

Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 15:05

PS3 er uden tvivl den stærkeste dvd-afspiller, såfremt man kan nøjes med region 2.

Jeg står også og vakler mellem PS3 og BD-P1400 -  kan du uddybe hvorfor du mener den uden tvivl er den bedste til afspilning af standard DVD?

-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 15:18

Hvis man mener at manglende IR-funktionalitet på PS3'en er et problem, så kan det løses. Nægter man at gøre dét, så kan det da kun være fordi man insisterer på at brokke sig.

Smil til verden, og den smiler til dig

Jeg sidder ikke og forsvarer mit skifte fra PS3 til en stationær Blu-ray afspiller. Det er mit valg, og hvad andre vælger interesserer mig egentlig ikke.

Den liste var mine personlige kritikpunkter. Listen var ikke ment som brok, men som en forklaring på hvorfor jeg finder at den stationære afspiller er en bedre løsning.

At nogle af de kritikpunkter kan løses, ved at gå ud og købe mere ekstra udstyr til PS3, syntes jeg ikke ophæver kritikken. Tværtimod syntes jeg det er med til at styrke valget af en stationær Blu-ray afspiller, som en nemmere og mere enkel løsning.

Jeg syntes PS3 arkitekturen indeholder både goder og kompromiser, i dens egenskab som Blu-ray afspiller. Men når emnet handler om at udpege den bedste afspiller til under 4000 kr, syntes jeg det er helt fair at udpege kompromiserne uden at få skudt i skoen at man bare vil brokke sig.

Men skulle vi ikke lige vende tilbage til emnet.

Har du testet en Samsung BD-P1400 derhjemme sammen med PS3 ?

• Hvis ja, hvilke fordele og ulemper syntes du at den har ?
  • Hvis nej, hvordan kan du så udtale dig så skråsikkert om den ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 17:05
Det er jo klart at hvis manglende IR-funktionalitet bare er en dråbe vand i en spand, så kan det være ligemeget om det kan løses eller ej, men hvis man står og vakler, og er overbevist om at PS3'en er det rigtige valg, på nær det at man ikke kan bruge den med universalfjernbetjeningen, så kan problemet altså løses. Og det kan ikke diskuteres. Det er helt fint med mig, at det var med til at gøre en standalone afspiller det bedste valg for dig, men din kritik af PS3'en som Blu-ray afspiller bygger stadig på et noget tyndt grundlag.

Nej, jeg har ikke testet BD-P1400'eren, men jeg har hørt fra kilder jeg tager som pålidelige, at den lader en del tilbage at ønske (faktisk blev den beskrevet som 'noget værre lort', eller noget i den retning). F.eks. skulle 24 fps outputtet ikke være helt korrekt, hvilket jo er fuldstændig uacceptabelt.

Det jeg forholder mig mest til er dog det, som jeg med 100% sikkerhed ved er fakta, uden at have prøvet den selv. F.eks. at den ikke kan opgraderes til profil 2.0 eller DTS-HD dekodning, og i hvert fald én af de to ting er bekræftet til PS3'en, mens den anden ting er en stor sandsynlighed indenfor den nærmeste fremtid. Ydermere kan man ikke have mere korrekt 1080@24fps output end PS3'en, så på den front er det i bedste fald (for BD-P1400'erens vedkommende) lige. Det er også et anerkendt faktum, at PS3'en er meget hurtigere til at loade. Den er også en smule billigere, selvom man skal betale for fjernbetjeningen ved siden af. Oveni hatten tilbyder den også en lang række ekstra features, som ikke er et argument for den som Blu-ray afspiller, men som argument for samlet værdi, så tæller det jo også. Så jeg har rigeligt med årsag til at anbefale PS3'en som et rigtig godt bud på det bedste køb indenfor Blu-ray afspillere.

Jeg ved forresten også, at alle Samsungs afspillere har problemer med forskellige titler. Det er muligt at du ikke er stødt på en af disse endnu, men de findes, og Samsung er langsomme til at gøre noget ved det. PS3'en æder derimod alt.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Jeg står også og vakler mellem PS3 og BD-P1400 -  kan du uddybe hvorfor du mener den uden tvivl er den bedste til afspilning af standard DVD?

Den opskalerer som var det en dvd-afspiller til fem eller ti tusinde kroner.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 17:47

F.eks. at den ikke kan opgraderes til profil 2.0 eller DTS-HD dekodning, og i hvert fald én af de to ting er bekræftet til PS3'en,

En fugl i hånden er bedre end ti på taget. Forstået på den måde, at det er langt sjovere at sidde og lytte til DTS-HD i dag, end at vide at det måske kommer til PS3 i fremtiden.

Det glæder mig dog hvis der kommer DTS-HD dekodning til PS3, hvis det er rigtigt, det er et plus mere i bogen her. Blu-ray profile 2 vil jeg først have lov at opleve, før jeg kan sige om det er et plus eller ej. Umiddelbart lyder det lidt poppet, men måske der kommer nogle brugbare tjenester.

Smid lige et link til de fejl på 24p ved Samsungen. Det vil jeg gerne læse om.

/Lars

PS. Samsung'en håndterer i øvrigt fint Dolby True-HD og DTS-HD MA via bitstream (min personlige favorit).

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:23

Forstået på den måde, at det er langt sjovere at sidde og lytte til DTS-HD i dag, end at vide at det måske kommer til PS3 i fremtiden.

Ja, det siger jo sig selv, men det er jo heller ikke alle der gider gå ud og købe Onkyo, bare for at få fuld DTS-HD dekodning på de få film der har dét.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:26

PS. Samsung'en håndterer i øvrigt fint Dolby True-HD og DTS-HD MA via bitstream (min personlige favorit)

Ja, det er fint, men som sagt er det jo ikke alle der kan/vil det med bitstreaming, og så er det jo et faktum at hvis man bruger bitstream, så kan man ikke bruge funktioner som PiP og Advanced Authoring, så det er ikke nødvendigvis bitstream der er det rigtige for alle. Snarere bør man opfordre Sony og de andre til at få inkluderet DTS-HD MA dekodning så hurtigt som muligt.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:32

Den opskalerer som var det en dvd-afspiller til fem eller ti tusinde kroner.

Nu er opskalering jo kun en komponent. Er den over all bedre end dvd afspillere til 1000 - 2000 kr? F.eks. Panasonic S53 eller Pioneer DV-600. Det ville gøre den yderst interessant.

Ingen har nævnt støj i denne tråd? Er det problem løst?

-------------
Kuro

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:46

men det er jo heller ikke alle der gider gå ud og købe Onkyo, bare for at få fuld DTS-HD dekodning på de få film der har dét.

Nej, man bør se på den samlede pakke, inden man investerer i nyt grej.

Og det uanset om receiveren hedder Onkyo, Denon, Pioneer, Sony, Marantz, Yamaha og hvilke fabrikanter der nu ellers understøtter de nye lydformater.

Men har man ikke nogen 7.1 receiver i dag, til at modtage 7.1 PCM-lyd via HDMI, så er det jo en mulighed næste gang der skiftes grej. Altså at kigge på en af de mange nye advancerede receivere der er kommet på markedet. For mange vil det samtidig give lyden et stort løft - uanset format.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Nu er opskalering jo kun en komponent. Er den over all bedre end dvd afspillere til 1000 - 2000 kr? F.eks. Panasonic S53 eller Pioneer DV-600. Det ville gøre den yderst interessant.

Ja, den er markant bedre end de afspillere du nævner. Selv f.eks. en Denon 1930 ville sandsynligvis komme til kort.

Ja, problemet med støj er løst. 40GB-modellen larmer væsentligt mindre end den gamle model. Blandt andet derfor er det endnu nemmere, at anbefale PS3'en som Blu-ray afspiller.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:55

Men har man ikke nogen 7.1 receiver i dag, til at modtage 7.1 PCM-lyd via HDMI, så er det jo en mulighed næste gang der skiftes grej. Altså at kigge på en af de mange nye advancerede receivere der er kommet på markedet. For mange vil det samtidig give lyden et stort løft - uanset format.

Klart nok, men nu ér det jo meningen, at dekodningen af de nye formater skal foregå i afspilleren. Men man kan nok ikke komme udenom det alligevel, hvis man køber en nyere AV-receiver i fremtiden...

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 22:05
PS 3´s manglende mulighed for bitstream, er nok det eneste argument som kan overtale mig til, at investere i anden afspiller i fremtiden.

Det må være fedt med DTS HD MA og Dolby True HD allerede i dag via sin Surround Reciever som f. eks. Onkyo TX-SR 875 som er min personlige favorit.Det må lyde sindsyg godt.
Indtil videre må jeg "nøjes" med mit nuværende setup, hvilket jeg dog er meget glad for.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det må være fedt med DTS HD MA og Dolby True HD allerede i dag via sin Surround Reciever som f. eks. Onkyo TX-SR 875 som er min personlige favorit.Det må lyde sindsyg godt.

Tro mig - det gør det.

Hvis nogen på forhånd havde sagt til mig, at ukomprimeret surround lyd ville lyde meget bedre end almindelig DD5.1 og DTS - selvom den samme surround lyd stadig kun er 5.1 (fordi filmene ikke er bedre) så ville jeg nok have rynket på næsen og sagt "ja ja".

Men med en Onkyo TX-SR875, og en afspiller der kan levere lydformaterne direkte via bitstream, der kan du godt glæde dig til en helt ny verden. Alle effekter bliver meget bedre, meget klarere, meget mere præcise (i forhold til højttalerne) og dialogen er i en klasse for sig.

Almindelig DTS og DTS-HD MA er som nat og dag, på et anlæg der supporterer det.

Det er meget tydeligt, f.eks. når man skifter imellem DTS-HD bitstream (den ægte vare) og DTS-core via PCM (DTS-delen af samme lyd - dog i højere bitrate). Altså skifter imellem ukomprimeret DTS lyd, og så bagefter vælger DTS core som ellers er bedre end normal DTS (som det kendes fra DVD).

Og det endnu kun i en 5.1 verden, at det lyder så meget bedre. Jeg glæder mig til filmene åbner op for en ægte 7.1 lyd.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 23:40

Ja, den er markant bedre end de afspillere du nævner. Selv f.eks. en Denon 1930 ville sandsynligvis komme til kort.

Ja, problemet med støj er løst. 40GB-modellen larmer væsentligt mindre end den gamle model. Blandt andet derfor er det endnu nemmere, at anbefale PS3'en som Blu-ray afspiller.
                                          jeg har sammenlignet ps3 med samsung som dvd afspiller,hvor de begge opscalere.Og der var ikke den store forskel ,bortset at farverne på samsungen var en kende bedre.dette forgik på min projektor

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 23:54

jeg har sammenlignet ps3 med samsung som dvd afspiller,hvor de begge opscalere.Og der var ikke den store forskel ,bortset at farverne på samsungen var en kende bedre.dette forgik på min projektor

Hva??????? Det må vist være før den store update!! PS3 er jo en fremragende DVD afspiller..

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hva??????? Det må vist være før den store update!! PS3 er jo en fremragende DVD afspiller..

har jeg sagt den var dårlig???bare fordi min opfatelse af at samsungen er en kende bedre gør det vel ikke ps 3 dårlig

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:00
Jeg har selv en samsung dvd afspiller... Må jeg spørge hvilken model det er du mener kan måle sig med PS3, og evt hvilken skærm det blev testet på?? Bare nysgerrig du ved!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:04
samsung bd-p1400(blu-ray)på sanyo z5 og stewart firehawk lærred.efter min vurdering var det farverne der var bedre.Min projektor er dog ikke isf kalibreret.Skarpheden var det samme

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:10

samsung bd-p1400(blu-ray)på sanyo z5 og stewart firehawk lærred.efter min vurdering var det farverne der var bedre.Min projektor er dog ikke isf kalibreret.Skarpheden var det samme

Åh, sorry, jeg troede du mente en Samsung DVD- afspiller og ikke en BD.

Altså, det med "bedre" farver er jo en sjov størrelse. Jeg har mest fornøjelse af at se film med korrekte farver, og ikke "gode farver" og der tror jeg PS3 er marginalt bedre.. Smag og behag og øjnene der ser osv osv...!

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:12

Åh, sorry, jeg troede du mente en Samsung DVD- afspiller og ikke en BD.

Altså, det med "bedre" farver er jo en sjov størrelse. Jeg har mest fornøjelse af at se film med korrekte farver, og ikke "gode farver" og der tror jeg PS3 er marginalt bedre.. Smag og behag og øjnene der ser osv osv...!

er din skærm kalibreret?samsungen billeddel er udviklet af joe kane

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:15
Yes, det er ISF- kalibreret af Otto .. Med udgangangs punkt i PS3... Det ser mega godt ud!! Casino Royal på BD blev bare 30% bedre efterfølgende! Kan absolut anbefales!

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:18

Yes, det er ISF- kalibreret af Otto .. Med udgangangs punkt i PS3... Det ser mega godt ud!! Casino Royal på BD blev bare 30% bedre efterfølgende! Kan absolut anbefales!
                            havde selv bestilt en kalibrering af otto,men måtteafbestille,og istedet bestille en sim2 d10.Hvor lang tid tog det om at kalibrere?

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 00:21

havde selv bestilt en kalibrering af otto,men måtteafbestille,og istedet bestille en sim2 d10.Hvor lang tid tog det om at kalibrere?

Hmmm, ca 2,5 t. Fik også en god AV-snak med i købet.. Min eneste bekymring er at hvis skærmen "står af" og skal til rep, må jeg til at investere igen.. 7-9-13, fejler den ingen ting!!

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 01:32

Men med en Onkyo TX-SR875, og en afspiller der kan levere lydformaterne direkte via bitstream, der kan du godt glæde dig til en helt ny verden. Alle effekter bliver meget bedre, meget klarere, meget mere præcise (i forhold til højttalerne) og dialogen er i en klasse for sig.

Altså, når PS3'en dekoder TrueHD, så er det præcis det samme som hvis en Onkyo 875 dekoder TrueHD, så vi andre er altså ikke hélt foruden HD-lyd... For ikke at nævne det utal af Blu-ray udgivelser, der har helt normal PCM. 'Vi andre' er ikke ligefrem på skideren.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 01:34

har jeg sagt den var dårlig???bare fordi min opfatelse af at samsungen er en kende bedre gør det vel ikke ps 3 dårlig

Samsung BD-P1400 har ingen seriøs skaleringschip. Den kan ikke være bedre end PS3'en som den er i dag, medmindre du har indstillet sidstnævnte forkert.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 01:35

er din skærm kalibreret?samsungen billeddel er udviklet af joe kane

Nej, det er den netop ikke på 1400'eren. Det var 2400'eren, han var med til at lave. Og forhåbentlig har han haft en finger med i spillet, ved UP5000'eren.

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 02:55

Hmmm, ca 2,5 t. Fik også en god AV-snak med i købet.. Min eneste bekymring er at hvis skærmen "står af" og skal til rep, må jeg til at investere igen.. 7-9-13, fejler den ingen ting!!

var han så inde i service menuen . eller blev det hele ordent via bruger menuen..!!??

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 09:07

Hej henrik-t!

Ja, der bliver justeret i servicemenuen.

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 10:43

Jeg synes nu ikke at det er fair at "minimere" Samsung BD P1400, som det forsøges her.

Samsungen er absolut glimrende BD og SD DVD afspiller. Den er ikke så god som Toshiba HD XE1, når vi taler om afspilning af SD DVD -men der er ikke langt igen.

Om Samsungen er bedre eller dårligere end PS3 både ved afspilning af BD eller SD DVD er vel i lige så høj grad afhængig af hvilket TV m.v. anlæggene tilsluttes, og ikke mindst, indstillingerne på det pågældende TV.

Så når der her tales og forskelle er vi vel ude i noget nær "Nørddetaljer".

Hvis jeg ønskede mig en kombiafspiller (BD+spil) ville jeg da helt sikkert vælge PS3. Hvis jeg er til en dedikeret BD/SD DVD afspiller ville jeg vælge Samsungen, og de fordele den indeholder. 

-------------

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vel derfor vi er her . Personer som ikke er på Recordere og andre fora, er vel glade for bare at få billede på skærmen. Vi andre flueknepper samtlige detaljer for at få det bedste .

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Det er vel derfor vi er her . Personer som ikke er på Recordere og andre fora, er vel glade for bare at få billede på skærmen. Vi andre flueknepper samtlige detaljer for at få det bedste .

Jo Gerdes du kan da have ret i "at det er vel derfor at vi er her", blot føler jeg ind i mellem at de små detaljer antager enorme proportioner, og dermed ikke nødvendigvis giver det rigtige "billede"

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 11:51

Jo Gerdes du kan da have ret i "at det er vel derfor at vi er her", blot føler jeg ind i mellem at de små detaljer antager enorme proportioner, og dermed ikke nødvendigvis giver det rigtige "billede"

Enkelte eller mange af de små detaljer eller forskelle produkter i mellem kan være højt prioriteret  hos nogle, mens andre har lempeligere krav.

Eksempelvis vil jeg selv ikke røre en BD-afspiller med en ildtang før Denon eller Marantz afspillerne dukker op. Jeg har tidligere haft Toshiba EX1 og Samsung P1400 hjemme på prøve, og jeg vil ikke eje nogle af dem.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 12:02

Enkelte eller mange af de små detaljer eller forskelle produkter i mellem kan være højt prioriteret  hos nogle, mens andre har lempeligere krav.

Eksempelvis vil jeg selv ikke røre en BD-afspiller med en ildtang før Denon eller Marantz afspillerne dukker op. Jeg har tidligere haft Toshiba EX1 og Samsung P1400 hjemme på prøve, og jeg vil ikke eje nogle af dem.

Jamen -sådan er det

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 12:06

Stakkels dig Gerdes, de forløbige meldinger lyder på at Marantz har en ydelse der svarer til 90% af  Toshiba og 99% af Samsung, Denon´s tal er 92% og 100%.
Mærkerytter .

Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 12:25

Nu kender jeg ikke Samsung BD P1400 maskinen personligt, men Samsungs maskiner virker ikke til at være særlig populære i USA:

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=30193 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=30193

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=27517 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=27517

Jeg ved dog ikke om det er nøjagtig de samme maskiner vi får i europa?

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 12:39

Altså, når PS3'en dekoder TrueHD, så er det præcis det samme som hvis en Onkyo 875 dekoder TrueHD, så vi andre er altså ikke hélt foruden HD-lyd... For ikke at nævne det utal af Blu-ray udgivelser, der har helt normal PCM. 'Vi andre' er ikke ligefrem på skideren.

Du tager nu tingene alt for nær

Jeg kommenterede jo bare på den lyd en receiver som Onkyo 875 leverer, i dette tilfælde i forbindelse med DTS-HD MA hvor jeg fik hørt lidt på nogle film i går.

Jeg er sikker på at der er ligeså stor nydelse hos dig, når du lytter til Dolby TrueHD eller PCM, hvis du også har en god receiver.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 12:53

Jeg kommenterede jo bare på den lyd en receiver som Onkyo 875 leverer, i dette tilfælde i forbindelse med DTS-HD MA hvor jeg fik hørt lidt på nogle film i går.

Jeg er sikker på at der er ligeså stor nydelse hos dig, når du lytter til Dolby TrueHD eller PCM, hvis du også har en god receiver.

/Lars

Det der altid undre mig, det er der kan være forskel på digitalkonvertering/behandling på alle ting, dog ikke når det kommer til HD lyd ? Jeg er udemærket klar over, at hvis man kun fokusere på dekodning af lydformatet er der sikkert ingen forskel, men der sker sikkert anden behandling af lyden også, man har jo også forskellige behandlinger af billeddata. Men jeg kunne godt tænke mig, at se en sammenligning af dekodning i forskellige afspillere og HD surround recievere.
Har du Lars ikke mulighed for at afprøve dekodning via afspiller contra surround. Håber du kommer frem til det lyder ens ellers er der helt sikkert noget galt med dit anlæg .

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 13:42

Om Samsungen er bedre eller dårligere end PS3 både ved afspilning af BD eller SD DVD er vel i lige så høj grad afhængig af hvilket TV m.v. anlæggene tilsluttes, og ikke mindst, indstillingerne på det pågældende TV.

Nej, det har ikke noget at gøre med det. De er i bedste fald præcis lige gode mht. 1080p output ved Blu-ray afspilning, og ved dvd-afspilning vinder PS3'en over samtlige af de billigere dvd-afspillere derude, inklusive BD-P1400. Den er måske ikke 'billig', men den har ingen avanceret skaleringschip. Afspillernes performance er absolutte størrelser, og ikke afgjort af hvad for et display der bruges.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 13:43

Hvis der i denne tråd er små detaljer der har antaget enorme proportioner, så er det da netop i kritikken af PS3'en som Blu-ray afspiller...

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 13:44

Nej, det gør jeg ikke, men du fik det bare til at lyde som om, at det først er når man får en receiver der kan dekode HD-lyd, at man kan få HD-lyd i det hele taget. Og det passer jo ikk'.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Nu kender jeg ikke Samsung BD P1400 maskinen personligt, men Samsungs maskiner virker ikke til at være særlig populære i USA:

Det er de samme maskiner vi får herovre, blot med den forskel at de kan køre PAL dvd-film. Og nej, de er ikke specielt populære. Der er for mange problemer med at køre en række film, og Samsung er ikke gode til at få gjort noget ved det.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 13:50

Det der altid undre mig, det er der kan være forskel på digitalkonvertering/behandling på alle ting, dog ikke når det kommer til HD lyd ? Jeg er udemærket klar over, at hvis man kun fokusere på dekodning af lydformatet er der sikkert ingen forskel, men der sker sikkert anden behandling af lyden også, man har jo også forskellige behandlinger af billeddata. Men jeg kunne godt tænke mig, at se en sammenligning af dekodning i forskellige afspillere og HD surround recievere.Har du Lars ikke mulighed for at afprøve dekodning via afspiller contra surround. Håber du kommer frem til det lyder ens ellers er der helt sikkert noget galt med dit anlæg .

Dekodning/udpakning er præcis det samme, uanset om det sker i receiver eller afspiller. Det er en meget simpel process der ligger bag pakningen, som ikke kan gøres bedre end 'korrekt'. Er der en oplevet forskel kommer den nemlig frem fordi der sker behandling af signalet et eller andet sted, men det kan undgås hvis man designer apparaterne ordentligt.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 14:13

Det der altid undre mig, det er der kan være forskel på digitalkonvertering/behandling på alle ting, dog ikke når det kommer til HD lyd ?

Jo da. Selvfølgelig kan der være forskelle på signalbehandlingen af lyd, ligesom der kan være det på billedsiden. Men i og med at lyden nu er blevet "lossless" (tabsfri) er forskellene sandsynligvis små.

Men jeg tror da på, at lyden kan påvirkes af elektronikken ligesom billederne kan. Og når Denon/Marantz kommer med deres highend afspiller, med adskildte strømforsyninger, adskildte billede og lyd kredsløb osv. så betyder det noget. Mindre støj påvirkning, mindre jitter og mindre behov for fejlkorrektion af signalerne.

Så jo, jeg tror faktisk at det kan betyde noget hvor og hvordan lyden bearbejdes. Selvom den er digital. Spørgsmålet er nok mere, om forskellene er store nok, til at det er hørbart for os dødelige

Har du Lars ikke mulighed for at afprøve dekodning via afspiller contra surround. Håber du kommer frem til det lyder ens ellers er der helt sikkert noget galt med dit anlæg .

Den er svær, for det vil kræve 2 ens afspillere. Det tager nemlig indtil flere minutter at skifte om på, fordi afspilningen skal stoppes først. Så uden en ægte A-B test, hvor to afspillere kører synkront med mulighed for hurtigt skifte imellem dem, så er det nok svært at høre nogen forskel overhovedet.

Men som nævnt, tror jeg heller ikke forskellene - hvis der er nogen - er væsentlige nok til at jeg ville kunne høre det. Der skal nok nogle mere trænede ører til

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 14:26

Nej, det gør jeg ikke, men du fik det bare til at lyde som om, at det først er når man får en receiver der kan dekode HD-lyd, at man kan få HD-lyd i det hele taget. Og det passer jo ikk'.

Det er så en misforståelse.

Der blev snakket om at det måtte lyde helt fantastisk med HD-lyd på en Onkyo 875, og det kunne jeg kun bekræfte. Både at HD-lyden er fantastisk, og at selve receiveren er det, og den kombination lyder ret godt.

Og inden du nu misforstår mig endnu engang - så er jeg ikke så naiv at tro, at det er den (og storebror 905) er de eneste receivere på markedet som lyder godt med HD-lyd.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 14:26

Stakkels dig Gerdes, de forløbige meldinger lyder på at Marantz har en ydelse der svarer til 90% af  Toshiba og 99% af Samsung, Denon´s tal er 92% og 100%.
Mærkerytter .

Du blander æbler og pærer . Men du må da gerne oplyse mig om, hvordan Marantz og Denon kan yde x % af Toshiba, når Toshiba ikke kan afspille blåt .

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 15:09

Nej, det har ikke noget at gøre med det. De er i bedste fald præcis lige gode mht. 1080p output ved Blu-ray afspilning, og ved dvd-afspilning vinder PS3'en over samtlige af de billigere dvd-afspillere derude, inklusive BD-P1400. Den er måske ikke 'billig', men den har ingen avanceret skalerinschip. Afspillernes performance er absolutte størrelser, og ikke afgjort af hvad for et display der bruges.

Jamen vi er slet ikke enige om, at den oplevede billede - og detaljekvalitet ikke også afhænger af det tilsluttede TV, samt tv´ets indstillinger.

Jeg har set "tonvis" af tv afspillende såvel Blu-Ray som SD DVD, hvor indstillingerne (eller TV´et) er så elendigt, at man kun får et væsentligt ringere udbytte i forhold til det "maksimalt opnåelige". 

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 15:51

Mærkerytter .

Du blander æbler og pærer . Men du må da gerne oplyse mig om, hvordan Marantz og Denon kan yde x % af Toshiba, når Toshiba ikke kan afspille blåt .

Det er netop derfor den ikke kommer op på Toshiba .
Ej selvfølgelig ved du det er gas, med disse %-satser.

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 15:56

Ej selvfølgelig ved du det er gas, med disse %-satser.

Ja da .

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 16:08
spørgsmålet er om disse diskusioner går på det man ved,eller det man har læst?

Skrevet den: 20-Januar-2008 kl. 16:23

Jamen vi er slet ikke enige om, at den oplevede billede - og detaljekvalitet ikke også afhænger af det tilsluttede TV, samt tv´ets indstillinger.
Jeg har set "tonvis" af tv afspillende såvel Blu-Ray som SD DVD, hvor indstillingerne (eller TV´et) er så elendigt, at man kun får et væsentligt ringere udbytte i forhold til det "maksimalt opnåelige". 

Det kan godt være, at man kan indstille et givet tv til at have så elendigt et billede, at forskellen mellem den ene og den anden afspiller forsvinder, men det ændrer ikke på hvad afspillerne kan!

Print side | Luk vindue