Print side | Luk vindue

Kvalitets scartkabel - hvilket?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3422
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 21:10


Emne: Kvalitets scartkabel - hvilket?
Skrevet af: tychsen
Emne: Kvalitets scartkabel - hvilket?
Skrevet den: 28-December-2004 kl. 21:15
Jeg har brug for et godt scartkabel til brug mellem DVD HD-rec og TV. Jeg har ikke så mange krav, andet end at det skal give min. lige så godt signal som S-Video og så skal det være billigt! Jeg vil altså helst ikke give flere hundrede kroner for et kabel - det må kunne gøres billigere. Der er sikkert nogle der lige ved, hvilket kabel jeg skal købe. NB: 0,5 m er rigeligt.



Svar:
Skrevet af: klander
Skrevet den: 28-December-2004 kl. 21:29

HVis du bor i nærheden af en Aldi butik har de haft nogle rigtig gode scartkabel til 79,00 kr.nogle som er en hel del dyrere i en Hifi butik.

Jeg har 2 stk af dem og de er guf



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 28-December-2004 kl. 21:46

Hej Tychsen.

Jeg købte 2 af disse her for et par måneder siden. Det eneste jeg ved om dem er at de er synlig bedre end end nogle af dem der følger med tv som standart. Metal stik bl.a. og virker rimlig kraftig til en fornuftig pris.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=374751403&n=507978318&pn=807688835 - http://www.thansen.dk/product.asp?c=374751403&n=50797831 8&pn=807688835



-------------
PV


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 28-December-2004 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

HVis du bor i nærheden af en Aldi butik har de haft nogle rigtig gode scartkabel til 79,00 kr.nogle som er en hel del dyrere i en Hifi butik.

Jeg har 2 stk af dem og de er guf

Ja, jeg må jo se om Aldi har flere... det tvivler jeg dog på. Hvornår kom de på tilbud i Aldi??? De har slettet den fra deres www i hvert fald.



Skrevet af: klander
Skrevet den: 28-December-2004 kl. 23:41

Jeg har smidt indpakningen ud og der står ikke noget navn på dem,

men det er et stykke tid siden de var på tilbud og jeg købte nr 2 den 23/12 og der havde de et par stykker tilbage.

Jeg har set kabel der lignede en del i den lokale radio forretning til 379 kr.

De er 1½ m

Der er da værd og lige kører en tur og ned og se.

 

 



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Der er da værd og lige kører en tur og ned og se.

Og det gjorde manden så. Men nej, som forventet var ALT udsolgt. Så jeg lagde vejen forbi T-Hansen og købte CT-kabel til 129,- Jeg valgte det runde, men skulle måske have taget det flade??? De koster det samme.... nemlig.



Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 14:54

Øv øv øv.... CT-kablet til 129,- er ikke bedre end S-Video... Jeg har sat både CT-kablet og S-Video-kablet mellem de 2 enheder, og når jeg så skifter kanal fra Scart2 til S-Video på TV'et, ser jeg en stor forskel. Hvorfor kan et lille skide S-Video-kabel give bedre billede end et forgyldt Scart-kabel? Jeg fatter det ikke...

Jeg ville uden tvivl bruge S-Video-kablet, hvis det ikke var fordi, at jeg mister en masse features ved det. Det er jo netop Scarts fordel, at det kan sende data også...

Nå, men hvilket kabel skal man så købe? Hvad bruger de vilde drenge her på sitet?



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Jeg har sat både CT-kablet og S-Video-kablet mellem de 2 enheder, og når jeg så skifter kanal fra Scart2 til S-Video på TV'et, ser jeg en stor forskel. Hvorfor kan et lille skide S-Video-kabel give bedre billede end et forgyldt Scart-kabel? Jeg fatter det ikke...

Hej Tychsen

Hvilken maskine har du? Er der ikke en opsætningsmulighed for at vælge mellem RGB - CVBS  signal ud på SCART? Måske står den til CVBS.

Mvh JørgenT



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 15:07

Hej tychsen

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Hvorfor kan et lille skide S-Video-kabel give bedre billede end et forgyldt Scart-kabel? Jeg fatter det ikke...

I SCART kablet er der 20 små kabler, som hver skal være iorden. En fornuftig kvalitet, gerne kobber (dyrt!) og ordentligt afskærmet.

I S-video kablet har du 2 ledere + skærm.

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

Nå, men hvilket kabel skal man så købe? Hvad bruger de vilde drenge her på sitet?

Tech+Link hos Elgiganten, Electric City m.fl. er udemærkede kabler til prisen. De koster 250-300 kr. for et kabel.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvilken maskine har du? Er der ikke en opsætningsmulighed for at vælge mellem RGB - CVBS  signal ud på SCART? Måske står den til CVBS.

Mvh JørgenT

Jeg har en Pioneer 520. På Pio's Scart1-udgang er følgende muligheder:

  • Video
  • S-Video
  • RGB

Ligegyldigt hvad jeg sætter den til, er billedet det samme... Når jeg så skifter TV-kanal til min S-Video-indgang (hvor der sidder et S-Video-kabel i) står alting knivskarpt.



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 17:54

Om scart kabler så læs her

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=600 - http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 600

Mvh Hans



Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Om scart kabler så læs her

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=600 - http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 600

Mvh Hans

Pudsigt nok så ligner Aldi kablet den første Tech-Link Scartkabel WRES-XS 700810 til 699,- i ovenstående link. Eneste forskel er farven da Aldi kablet er sort. Den flettede yderkappe og ringmagneterne i enderne går endda også igen i Aldi kablet - samme kabel ? (eller måske bare fra samme producent). Tja hvem ved!

I øvrigt hed kablet fra Aldi noget med "Blue" - har desværre også selv smidt emballagen væk for nyligt.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 18:47
Jeg bruger også Aldi`s kabel, de kunne købes længe efter at de var ugens tilbud og det er ikke usandsynligt at der ligger nogle rundt omkring i Aldi butikkerne endnu. Prøv at gå på deres hjemmeside og ring til nogle af butikkerne, hvordan du så får fat i det hvis du finder et, er en anden sag, men det kunne være du kendte nogen i nærheden af den pågældende butik, hvis man kender folkene i ens lokale butik kan man måske få dem til at skaffe det. Aldi tilbud har det med at gå i ring så de dukker nok op igen på et eller andet tidspunkt.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 19:15

Ha.... det er lidt pinligt det her... men man lærer jo noget hele tiden...

Jeg afleverede CT-kablet og købte et Tech+Link fra El-Giganten. En meget kompetent sælger forklarede mig, at jeg ikke skulle bruge Scart2 på mit TV (som hidtil), da denne godt nok har Easy-Link men IKKE RGB. Dette vidste jeg egentligt godt, men havde totalt glemt det.

Da jeg først satte Tech+Link-kablet mellem DVD og Scart2 på TV'et så jeg igen ingen forskel - altså på Tech+Link og CT fra T-Hansen. Så gjorde jeg som de sagde i El-Giganten og brugte Scart1 i TV'et og aktiverede RGB i Pio'en... vupti... så står det lige så skarpt som med S-Video, dog med bedre farver.

Det var altså valg af indgang på TV der var fejlkilden. Så kunne jeg sikkert have beholdt det billige CT til 129,-... så lidt øv er der stadigt.



Skrevet af: klander
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 00:26

Ja man lærer så længe man lever

Jeg har ven som er radio/tv teknikker og han siger at Aldi kablet er et

Tech-Link Scartkabel WRES-XS 700810

Så man sparer da 620 kr ved at gå i Aldi, ikke ringe 



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Ja man lærer så længe man lever

Jeg har ven som er radio/tv teknikker og han siger at Aldi kablet er et

Tech-Link Scartkabel WRES-XS 700810

Så man sparer da 620 kr ved at gå i Aldi, ikke ringe 

Kan vi nu være sikre på det??? Har han splittet det ad, og set om de enkle ledere er bundet og afskærmet præcist som i Tech-Link? Det undrer mig dog ikke, at det kan laves til den pris... det undrer mig mere, at nogle tjener SÅ mange penge på at lave SCART-kabler.



Skrevet af: klander
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 02:04

Det ved jeg ikke om han har, men du skulle lige vide hvad indkøbsprisen er på  hifi udstyr og ekstra tilbehør, så ville du nok ikke blive så overrasket. Desuden køber Aldi nok ikke kun 1000 stk hjem ad gangen, så det presser sikkert prisen helt i bund.

 

 



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 21:59
klander skrev:

Ja man lærer så længe man lever

Jeg har ven som er radio/tv teknikker og han siger at Aldi kablet er et

Tech-Link Scartkabel WRES-XS 700810

Så man sparer da 620 kr ved at gå i Aldi, ikke ringe 

Hvordan laver man rammen jeg stjal fra tychsen?

Nu er jeg da blevet rigtig glad for at jeg også købte 2 stk. De er meget kraftige. De hedder: "Blue Tinum OFC Interlink Kabel" med 24K guldbelagte pins. Rent OFC kobber med effektiv afskærmning.



Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 22:37

Hej clausewitz

Aldi`s scart kabel fra tidliger tråd

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2295&PN=3 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2295&P N=3

Rammen laver du ved at skrive

[ Quote=navn] så sætter(kopier) du det ind du vil have inde i rammen, for så at afslutte med [/ Quote]

Der skal bare ikke være et mellemrum foran de 2 Q, men jeg er nød til at visse det på denne måde, ellers bliver der bare vist rammen

f.eks sådan

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hvordan laver man rammen jeg stjal fra tychsen?



-------------
PV



Print side | Luk vindue