Print side | Luk vindue

Dvd afspiller laver striber på TV2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3431
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 10:07

Emne: Dvd afspiller laver striber på TV2
Skrevet af: panafreak
Emne: Dvd afspiller laver striber på TV2
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 17:29

Hey derude,

Herligt forum dette her man kunne læse i timevis, anyway - jeg har følgende spørgsmål:

Når jeg afspiller en dvd på min panasonic afspiller kommer der støj på TV2, men hvis jeg går ned på min dvd optager og kigger hvor TV2 signalet er igenem scart stikket står det bedre og kan dårligt se støjen, og ganske rigtigt når jeg slukker for min dvd afspiller er støjen væk på TV2.......er der nogen der har en forklaring på det??

Nu er det sådan at jeg netop har  bestilt pioneers DVR - 520 - H. Bl.a på grund af jeres gode forum, håber at tuner delen er på højde med den jeg har nu. Det er en panasonic DMR - E55 (uden Harddisk)

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-December-2004 kl. 20:14

Hej panafreak

Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Når jeg afspiller en dvd på min panasonic afspiller kommer der støj på TV2, men hvis jeg går ned på min dvd optager og kigger hvor TV2 signalet er igenem scart stikket står det bedre og kan dårligt se støjen, og ganske rigtigt når jeg slukker for min dvd afspiller er støjen væk på TV2.......er der nogen der har en forklaring på det??

Gad vide om støjen kommer via antennekablet, eller via SCART kablet.

Prøv at pille scart kablet fra, næste gang du oplever problemet. Så det kun er antennekablet som danner forbindelse imellem recorderen og TV'et.

Og den omvendte situation: Prøv at tage tage begge antennekabler ud af Panasonic'en, og sæt de to stik sammen så du stadig kan se TV2 på TV'et. Forvinder støjen så?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: panafreak
Skrevet den: 30-December-2004 kl. 11:45

Hej Lars,

Jeg har netop prøvet begge dele og intet hjælper. Jeg vender tilbage når jeg har fået sat min Pioneer DVR-520 til som jeg forhåbentlig modtager idag ....ved ikke, måske har det noget at gøre med tuner delen i min optager, men som sagt er det kun på TV2.

Print side | Luk vindue