Print side | Luk vindue

Zaptor Teknisk Feedback [Ny Firmware]

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34403
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 15:15


Emne: Zaptor Teknisk Feedback [Ny Firmware]
Skrevet af: zulfo
Emne: Zaptor Teknisk Feedback [Ny Firmware]
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:00
Denne tråd er til teknisk feedback på Telia Stofa Zaptor produktet.
 
Feedback af ikke teknisk art, bedes holdes ude af tråden, opret evt. selv
en ny tråd.
 
Ved feedback vil det være en stor hjælp hvis du skriver hvor du er fra, er det
et problem som du måske forventer kan løses umiddelbart, kan du evt. også skrive dit abonnementsnummer, hvornår oplevede du fejlen (dato+kl), kanalen du oplevede det med, hvilke fejlbesked får du helt præcist på skærmen.

Hvis fejlen allerede er kendt (check nedenstående liste) arbejder Stofa allerede på en løsning.


For at checke om du har fået den nye firmware, kan du gøre følgende på din Zaptor boks:

Gå i "Menu" - "Indstillinger" - "Teknik" og check under Firmware version.
 
Den nye Softwareversion hedder 3.4.3dvbc.1.5
Den nye firmwareversion hedder 2.13
Builddaten er 20080117
 
Når Stofa laver software opdateringer vil din Zaptor-boks automatisk blive opdateret, hvis boksen står i standby. Hvis du er i tvivl om din boks har fået seneste software opdatering kan du lave en manuel søgning efter opdateringer.
 
Under menupunktet "Indstillinger" og "Teknik" kan du vælge "Søg efter opdateringer". Kan du ikke finde punktet "Søg efter opdateringer" kan du følge denne denne vejledning:
 
Tag strømmen fra Zaptor-boksen. Sæt strømmen til boksen igen og hold samtidig Menu-knappen nede på fjernbetjeningen.
 
På det skærmbillede du møder, skal du vælge menupunktet "DVB" og tryk "Ok".
Tryk derefter pil til højre. Tryk "Exit" og "Exit" igen.
 
Vælg derefter "Save & reboot".
 

Kendte fejl, og deres status [REV 23.01.2008 kl. 13.10]
 
Rettelse : Under afspilning af trailer returnerer ”Back” til shop forside
Rettelse : Løst problemer med at finde VoD service group id (MR-3 fejlbesked omkring manglende båndbredde)
Ny funktionalitet : Mulighed for at spole med 2, 5, 10 og 20 x hastighed i shoppen ved på tryk << >> på remote
Rettelse : Risiko for at Zaptor boks genstarter ved at starte shoppen to gange er løst.
Ny funktionalitet  : Mulighed for at fravælge undertekster ved at vælge ”Ingen undertekster” via ”Enter” knappen
Rettelse : Ved genstart efter pause af VOD bliver skærmen ikke længere først sort, men starter med det samme
Rettelse : Ved manglende antennesignal vises  først E048-32, efter 30 sekunder E052-32
Rettelse : Softwarefejl som betyder genstart af Zaptor boks, er tildels løst
Rettelse  : Problemer med sort skærm som løses ved at tage kort ud og i igen forekommer kun sjældent
Ny funktionalitet : Nyt menupunkt ”Hjælp” indeholdende vejledninger, tips & tricks og drift information
Rettelse : Tilbage til TV fra TTV ved tryk på tv knappen
Ny funktionalitet : Opdatering af software tilgængelig fra menupunktet ”Teknik”
Problemer med billede/lyd "frysninger" : Ikke løst - tidspunkt ukendt.
Problemer med sort skærm ved VOD : Problemet fejlsøges p.t.
Problemer med AC3 lyd via Coax Spdif : Ikke løst - tidspunkt ukendt.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



Svar:
Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

.....
Rettelse : Mulighed for at STB genstarter ved at starte shoppen to gange
....
 
Jeg ved ikke om der er mig der er dum? Hvad dækker STB over.

 



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af PerChristiansen PerChristiansen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

.....
Rettelse : Mulighed for at STB genstarter ved at starte shoppen to gange
....
 
Jeg ved ikke om der er mig der er dum? Hvad dækker STB over.

STB betyder Set Top boks :)

For at undgå spørgsmålet, har jeg ændret i teksten så der står Zaptor boks :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Problemer med billede/lyd "frysninger" : Ikke løst - tidspunkt ukendt.
 


Gælder dette også mini udfald på Ac3 lyden på enkelte kanaler ( hos mig Canal + First, ingen af de andre med AC3 ) - selvom billedet ikke fryser samtidig?

Der udover kan jeg reportere pixeleringer ved kanal skift, forskellige kanaler, forskellige tidspunkter, varer måske 3-5 sekunder efter kanal skift, en sjælden gang måske dobbelt så længe.

Oplever stadig at boxen ikke skifter kanal, selv efter flere minutter, dette er dog ikke hyppigt, og forkommer oftest på Discovery kanalerne, film kanalerne, og kanal 4 og 5

Alt er opdateret til seneste versioner.

Er på Antenneforeningen AFIK i Kolding. 9287318.


Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

....
Rettelse : Mulighed for at Zaptor boks genstarter ved at starte shoppen to gange
....
 

For at forstå dig korrekt. Betyder ovenstående at fejlen er rettet,  eller at der arbejdes på den?



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:57
Per - det burde være løst

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 15:03

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Per - det burde være løst

Det er også relativt kluntet skrevet, så det retter jeg lige...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 16:00
Ok, forsøgte lige at se en trailer fra shoppen. Lykkedes ikke, VOD group failed. Da jeg slog tilbage stod der en box med "ukendt fejl: F102-2"

Denne gik ikke væk ved kanal skift, jeg jeg har netop genstartet....


Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 17:20

Aalborg , kundenummer 9316398

 

1. Hvis jeg prøver TV-guiden virker den kun hveranden gang. Ellers blot sort eller hvid skærm (varierer hvilken farve), Enkelte gange fryser boksen når man trykker på tv guide knappen.

2. Pixeleringsfejl på visse kanaler, oftest på TV2 Sport HD og 3+.

3. Enkelte hakkende perioder (cirka 2 gange i timen med 1-2 sekunders varighed)

4. (skuille sige dette fra kæresten) Fashion TV  virker stadigvæk ikke. Eller rettere kanalen kan ikke findes.



Skrevet af: johnlc
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Aalborg , kundenummer 9316398

 

1. Hvis jeg prøver TV-guiden virker den kun hveranden gang. Ellers blot sort eller hvid skærm (varierer hvilken farve), Enkelte gange fryser boksen når man trykker på tv guide knappen.

2. Pixeleringsfejl på visse kanaler, oftest på TV2 Sport HD og 3+.

3. Enkelte hakkende perioder (cirka 2 gange i timen med 1-2 sekunders varighed)

4. (skuille sige dette fra kæresten) Fashion TV  virker stadigvæk ikke. Eller rettere kanalen kan ikke findes.

Jeg kan helt tilslutte mig 1,2,3 her.

Jeg mener dog at den "overlever" den "frysning" på Guide, hvis man ellers har tålmodighed nok.


Har i reklamepauser(NFL) på 3+ set
BER:12000e-9
Db: 36.5-37.5
Retrans: 12

BER/Retrans kun når den pixelerer, og det er ca. gennemsnitstal

Horsens Syd, 1978196



Skrevet af: detlef
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

1. Hvis jeg prøver TV-guiden virker den kun hveranden gang. Ellers blot sort eller hvid skærm (varierer hvilken farve), Enkelte gange fryser boksen når man trykker på tv guide knappen.



Oplever noget der ligner ,først sort skærm, slår så tilbage på Tv. Så hvid skærm. Tilbage på Tv igen... efter ca 3-4 minutter virker det så. Dette sker hvergang zaptor har været slukket og Tv guide skal startes op ( lige meget om det er lige efter tænd, eller efter et stykke tid ). Oplever dog ikke at guiden fryser Zaptor efter 17/12 opdaten.


Skrevet af: Runge
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 17:39

Da jeg stadigvæk er på arbejde har jeg desværre ikke mit abonnementsnummer på mig.

Firmware er opdateret til seneste version. Men det problem jeg har haft siden jeg fik Zaptor d. 15/1 er at jeg slet ikke kan se trailers i shoppen. Klikker jeg på vis trailer knappen får jeg bare en sort skærm og få sekunder efter kommer info boksen frem hvor der står hvilken trailer det er, spilletid osv., men den begynder aldrig??

Derfor har jeg så heller ikke forsøgt mig med at købe en film.

Aalborg centrum.



Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 18:25
1. Problemer med at der ikke kommet et billede på skærmen når man skifter kanal. Man kan så skifte lidt frem og tilbage og så kommer billedet. Det hjælper desværre ikke at vente længe (20 sekunder har jeg prøvet - så er min tålmodighed opbrugt )
2. Problemer med frysninger, som Zulfo m.fl. også har skrevet. Ca. en gang hver halve time i af varierende længde. Nogle gange ½ sekund, andre gange 4-5 sekunder.
3. Lange zappetider, det har været nævnt at det er en teknisk begræsning på de kodede kanaler, men jeg synes stadig at det bør kunne gøres bedre.

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 18:27
Hvis man mangler kanaler bør man lave en gendan alt undtagen favoritter.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Runge Runge skrev:

Firmware er opdateret til seneste version. Men det problem jeg har haft siden jeg fik Zaptor d. 15/1 er at jeg slet ikke kan se trailers i shoppen. Klikker jeg på vis trailer knappen får jeg bare en sort skærm og få sekunder efter kommer info boksen frem hvor der står hvilken trailer det er, spilletid osv., men den begynder aldrig??

Jeg kan heller ikke se trailere (i Aalborg). Når man trykker på info-knappen, kan man godt se at traileren kører. Det er bare ingen billede på.

Desuden kan jeg supplere med

TV2 hakkende lyd via toslink (AC3 engelsk). Hvis jeg skifter til Dansk MPEG1 er lyden ok. Der er desuden meget stor forskel på lydniveauet. AC3 lyden er meget svagere end MPEG1.



Skrevet af: kdpzak
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 19:49

Kunde i Århus V

Hej,

Mit helt store problem er frysningen af billede og lyd. Sker op til 5-10 gange hver time på kanaler som ikke ligger i basis pakken. Nogle gange fryser det i 1-2 sek, andre gange i op til 10-15 sek. Nu ser jeg selvfølgelig ikke alle kanalerne så specifikt drejer det sig om f.eks. TV2 Zulu, 3, 3+, Canal+ kanalerne etc.

Jeg har ingen problemer når jeg ser f.eks. DR og TV2.

Har ifølge Zaptor firmwaren nævnt i denne tråd.

Er godt klar over at dette er et "kendt" problem men nævner det lige alligevel fordi dette problem gør de nævnte kanaler praktisk talt ubrugelige. Jeg kan leve med det et stykke tid endnu for der er jo altid børnesygdomme på nye teknologier men jeg håber godt nok snart I får løst problemet.



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 20:21
Hey fandt lige ud af da jeg ikke kunne se min trailer - jeg startede den igen ved at trykke Zaptor igen og igen og vælge den igen. Så virkede den.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Lystrup
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 20:47

Har haft voldsomt hakkende billede og lyd den sidste time på samtlige kanaler (alt fra dr1, tv2, tv3 til canal+ kanalerne), som gør det komplet umuligt at se tv via Zaptor. Det svinger meget hvornår der er problemer med det. Nogle gange hele aftenen, andre gange slet ikke. Det er mit eneste problem, men er nu også et ret træls og forstyrrende problem.  

Kundenr. 9286401

Antennen af 1. Marts 1994 (Sønderborg)



Skrevet af: erikhave
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 21:15

Aalborg, AN-TV , kundenummer 1677228

På mange af kanalernes undertekster er der et Z i stedet for 2 (to). Blandt andet på Zulu, showtime og Canal+



Skrevet af: Kristjan
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 21:18

Jeg har intet signal på tv2sport hd, og tv2sport pixelerer helt vildt.

Nu er signalet kommet igen, men tv2sport har jeg ikke kunne se efter opdateringen, hvilket er ret træls...

kunde/knude nr. 9208026



-------------
Har man sagt A må man også sige GF....


Skrevet af: Bart
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 22:44

Jeg har nogle af de samme fejl..

Lang zappetid, og kan ikke se Trailere...

derudover hakker det eller fryser på samtlige kanaler..

Jeg ved godt at Stofa arbejder på sagen..:)

Men det er jo stort set umuligt at se film osv på Canal+ når at det hele tiden fryser..


Håber snart de finder en løsning.. Ellers rigtig godt koncept...



Skrevet af: agger
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 22:50

hej

synes der er mange små pixeleringer i ålborg i aften, ikke lyd mæssig men bare små blink hist og pist.Du skriver ingenting om de lange kanal skift, er det gået i glemme bogen, eller er det bare sådan at det ikke kan laves.

hilsen agger



Skrevet af: jphansen
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 22:51
Jeg har også RIGTIG mange problemer med hakkeriet.. Det er sørgeligt
for det er umuligt at se en film..

Jeg er også ejer af en Force 3 box som jeg brugte tidligere.. og der var
problemet det samme.. Umiddelbart synes jeg at hakkeriet er mindre på
feks DR1 og jeg tænker på om kvaliteten / styrken på de forskellige
kanaler kan være forskellig?

På mit analog signal er feks kanal 5 rigtig dårlig - og den hakker også
mere på det digitale signal.. så kan sende styrken være forringet der?

Har for ca en uge siden haft teknikker på besøg der skruedeop for
signalet.. og mens de var her hakkede den ikke.. og jeg synes at opleve at
det er værre om aftenen??

Zaptor - 3.4.3.dvbc.1.5 - Helsingør Antenneforening



Skrevet af: Mylle37
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 02:41

Hvis jeg går til shop direkte fra hjælp (eller en undermenu heraf), genstarter Zaptoren uanset hvilken knap jeg derefter trykker på. Desuden er der ikke noget i shoppen, når jeg kommer direkte fra hjælp.

Man kan ikke gå fra TV-guiden direkte til Shop'en.

Oplever som andre periodiske frysninger i billedet. Håber at dette har første prioritet i løsning af problemer, da det forstyrrer oplevelsen af det man ser.

Ved Zoom på f.eks. tv3/Kanal 4, bliver der skåret noget af toppen, mens der samtidig er en sort bjælke i bunden. På andre kanaler passer Zoomen bedre. Kan man forestille sig, at der bliver mulighed for at rykke op/ned på, hvordan der skal zoomes? Endnu bedre vil det selvfølgelig være, hvis boksen selv kan "se", hvordan det bedste zoom vil være.

I øvrigt glæder jeg mig til, at tidsforskudt TV skydes igang. Nogen der har en fornemmelse af eller har hørt et rygte om, hvornår det sker (ud over første halvdel af 2008)?



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Mylle37 Mylle37 skrev:

Hvis jeg går til shop direkte fra hjælp (eller en undermenu heraf), genstarter Zaptoren uanset hvilken knap jeg derefter trykker på. Desuden er der ikke noget i shoppen, når jeg kommer direkte fra hjælp.

Dette har jeg lige prøvet, og jeg kan ikke genskabe problemet.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 09:12

Oprindeligt skrevet af jphansen jphansen skrev:

Jeg har også RIGTIG mange problemer med hakkeriet.. Det er sørgeligt
for det er umuligt at se en film..

Jeg er også ejer af en Force 3 box som jeg brugte tidligere.. og der var
problemet det samme..

Hvis det samme sker på en Forceboks, så vil jeg stærkt formode at det er problemer med signalet (så, nu råber jeg ulv igen  )

Hvad siger DVB BER osv. på kanalerne når du trykker info + info + grøn?



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: agger
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 10:29

hej zulfo

ja men er det ikke netop fordi i sender de samme signaler til alle de forskellige bokse og cam der kan modtage digital signal, for ellers ville samsung ikke pludslig blive lige så langsom i at skifte som zaptor er og når jeg bruger cam på min tv, er den lige så langsom som boksen det tyder da på at det er den måde signalet bliver sendt på at der er galt ??????.Synes også det er værst om aftenen med pixelering ????.

hilsen agger



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 11:27
Det er krypteringen der gør kanalskiftene langsomme.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er krypteringen der gør kanalskiftene langsomme.


Ja, men det svarer desværre ikke på om dekrypteringen kan gøres hurtigere.


Skrevet af: robotjox
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 12:01
Det er måske ikke relateret til firmware, men det ville være rart med en rettelse: MTV2 virker ikke - i hvert fald ikke i Helsingør...


Skrevet af: jdjespersen
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 12:22
Nedenstående gælder også for mig i Hjørring.
Kundenr: 9316915

/jeppe


Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

1. Hvis jeg prøver TV-guiden virker den kun hveranden gang. Ellers blot sort eller hvid skærm (varierer hvilken farve), Enkelte gange fryser boksen når man trykker på tv guide knappen.

3. Enkelte hakkende perioder (cirka 2 gange i timen med 1-2 sekunders varighed)



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 12:43
Efter her kl. 12.30 stykker syntes jeg zappe tiden er blevet bedre - er det kun mig? også på mit DVB-C fjernsyn.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 13:38
13:32 starter med at zappe fra kanal 1 og opefter på favoritlist 1.

DR>DR2>tv2>tv2Zulu - alle under 10 sec. - >TV2Charlie - tog ca 25 sekunder - >TV2Film>TV2News - igen under 10 sek. - >TV3

- Her går det så galt, efter 2 minutter har boxen stadig ikke vist billed, prøver så at zappe til en anden kanal, både krypteret og ikke krypteret, alle forbliver sorte.

Måtte fjerne kort og  genindsætte for at få billed. det skal i den forbindelse nævnes at billedet kom i samme sekund som kortet blev fjernet.


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 13:54
13:40, forsøger zapning after ovenstående metode igen.

Kommer til kanal 20 ( animal planet ) med zappetider under 10 sekunder ( ser 3 gang "ingen sigal" boxen i et kort glimt mellem skiftene ).

Den går så i sort på kanal 20 og vil igen ikke slå hen på nogen anden kanal. Tog igen kortet ud og genindsatte det, hvilket resulterede i en "Zaptokort fejl", og forsøg igen hjalp ikke ej heller at fjerne og genindsætte igen.

Måtte genstarte boxen for at få liv i den igen.

Jeg har svært ved at finde den røde tråd her, anden end Zaptor tydligvis har svært ved at håndtere hurtig skift mellem kanalerne. Måske et hukommelses problem?


Skrevet af: agger
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 15:57

hej mike s

det lyder godt hvis det er rigtig skal kigge når jeg kommer hjem.

zulfo

ja men det er jo stadig mystisk at efter zaptor er kommet, virker skifte tiden på samsung boksen også, som en total tortur,ellers kunne man bare have købt en stofa ekstra kort også,det er det jeg mener er noget fis for der er jo lavet noget om ,så det virker dårligere end det gjorde før zaptortid.

hilsen agger

 



Skrevet af: detlef
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 16:07
16:02 Zaptor frøs på BBC Prime og kom ikke i gang igen. Trykkede info, info, grøn, og kunne konstatere at Noice ratio stod ikke stille, den slog ud imellem 39.4 og 40.3, altså må zaptor på et eller andet niveau så stadig bearbejdede signalet, det bliver bare ikke vist....

Ved godt at frys er et kendt problem, men mente denne info måske kunne være til hjælp....


Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 17:09

Hej

Nu har det hakket og pixeleret helt vildt på diverse kanaler her hos mig mig i Ålborg den sidste uge snart, hvornår får dette en ende (eller rettere får det en ende?) man må dælme godt nok snart sige at reservetanken af tålmodighed er ved at være brugt op her hos os

Vi har endnu ikke kunnet se en hel film (UDEN FEJL) på nogle af kanal+ kanalerne siden vi fik pakken så man må jo gå ud fra at det er gratis indtil det virker ?

Ikke mere om at det er signalet der er for svagt for det pixelerer helt vildt selv med mellem 37-38 DB, der må være en fejl i den skide boks!!!!

Det er også fuldstændigt vilkårligt hvilke kanaler der er ramt, det er helt tilfældigt her hos os.

Nu er der jo mange som har skrevet at vi skal have lidt tålmodighed med Stofa!! Så vil jeg gerne høre andres mening om hvad I mener et rimeligt tidsaspekt ? 2-4-6-8-10-12 mdr.

Får også stadig beskeden " Intet Signal" ind imellem !!!

Kunde nummer 93167070 AN-TV

 

 



Skrevet af: johnlc
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 17:51

Jeg startede boksen på SilverHD i går aftes ca 21:00 - da jeg fik tid til at chekke her til aften, så var boksen åbenbart genstartet - den stod ihverfald der hvor den starter op - default kanalliste, intro billede m.m.

1978196/Horsens Syd



Skrevet af: jazh
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 18:21

Efter opdateringen d. 17/1-2008

1. Forringet billed kvalitet. Er jeg den eneste der oplever dette?

2. EPG - hvid skærm 1-2 sek. før den fanger EPG. Det oplevede jeg ikke før opdatering af software.

3. Sort skærm ved trailer. Zulfo; jeg ved godt du har nævnt det som en af de ting der pt. bliver arbejdet på!

Med undtagelse af de 3 emner jeg har beskrevet er jeg godt tilfreds med Zaptor.

1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring

2. Zaptor har kørt upåklageligt i 5 døgn uden genstart, med undtagelse af små pixel-og lydproblemer som allerede nævnt i driftstatus.

Mvh

kunde nr. 9316619 anthg. Helsingør



Skrevet af: detlef
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af jazh jazh skrev:

1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring



Hvis zappetiden er et kendt problem, der stadig arbejdes på, hvordan kan det så være at der er så stor forskel?

Ligger fejlen måske i de lokale anlæg?



Skrevet af: Bisquit
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 19:10

Nu er det ikke hver dag jeg lige får set tv, men lige i dag er der en del spytklatter.

Noise Ratio
Svinger mellem 39 og ca 41

Uncorrected Blocks
Når op omkring 80 spytklatten kommer.

Ved ikke om der er flere ting jeg skal tilføje?



-------------
Stofa KundeNr: 9310728
Sony KDL 40W4000
Sony PS3
Samsung DVD-HR753


Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 20:01

Så virker traileren igen her i Aalborg.

Til Zulfo (Stofa)

En rigtig god ide vil være, at lave en liste over de film, der kan lejes på Stofas hjemmeside. Jeg tror ikke at zaptoren nogensinde når op på internettes hastighed.



Skrevet af: Kristjan
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 20:14

Jeg kan stadig ikke se andet end en masse pixeleringer på TV2SPORT? Det har nu varet ved siden opdateringen i lørdags?

/kundenr 9208026



-------------
Har man sagt A må man også sige GF....


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 20:32

Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".

Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.

Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db.  Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.

Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: Whiteriver
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 21:51

Når jeg kører TV-guiden går Zaptoren i sort og genstarter automatisk. Efter ca. 5 min. starter den så op med alle kanaler. Det ville være rarere, at den startede op på Favoritliste 1, hvorfra den gik ned.

Ellers få pixeleringer. Antenneforening i Kolding



Skrevet af: Bart
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".

Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.

Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db.  Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.

Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.

 

Det vil jo så sige at man skal invistere i sådan en Antenneforstærker..

Når jeg trykker info + info + grøn så viser min mellem 37-40 db.. og hvis den skal op på 70, er det jo ALT for lidt.. Er dette korrekt?? eller ska man afvente og se hvad Stofa har i sinde at gøre??

 



-------------
Pioneer 427XD

Zaptor
Hjørring AntenneSelskab


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Bart Bart skrev:

[QUOTE=arkivaren]

eller ska man afvente og se hvad Stofa har i sinde at gøre??

 

Nu var det jo en Stofa-tekniker, der var her. Han var slet ikke i tvivl. Rørte hverken min Zaptor eller modem; men gik direkte til måling af signalstyrke.

Jeg har i aften endnu ikke haft et eneste problem; men lad os nu se lidt senere på aftenen



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 22:36

Hej Bart.

HOV!!

Det er vist ikke signalstyrke; men noget med støj. Min står og svinger mellem 36 og 37Db.



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: Bart
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 22:41

nå ok..:)

Man kan ikk måle signal-styrken i zaptor boksen så?? :)

For man vil jo gerne have det til at køre..:)

 



-------------
Pioneer 427XD

Zaptor
Hjørring AntenneSelskab


Skrevet af: Mylle37
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mylle37 Mylle37 skrev:

Hvis jeg går til shop direkte fra hjælp (eller en undermenu heraf), genstarter Zaptoren uanset hvilken knap jeg derefter trykker på. Desuden er der ikke noget i shoppen, når jeg kommer direkte fra hjælp.

Dette har jeg lige prøvet, og jeg kan ikke genskabe problemet.

Hej Zulfo

Jeg kan stadig få fejlen - men nu ved jeg også, hvordan jeg kan undgå den. Når jeg kommer fra hjælp til shop, er der i første omgang blot sort skærm, hvor trailers plejer at blive vist. Hvis jeg trykker OK, kommer trailers og den genstarter ikke efterfølgende. Trykker jeg på f.eks. back, exit, TV-guide eller menu, går den til Zaptor login.

Men hvis jeg er den eneste med det problem, undgår jeg nok også denne kombination af tryk på remoten. Jeg har både søgt efter nye opdateringer, gendannet alt undtagen favoritter, haft kortet ude, slukket for strømmen samt danset en regndans, så jeg skulle mene, at alt er opdateret



Skrevet af: jphansen
Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af jphansen jphansen skrev:

Jeg har også RIGTIG mange
problemer
med hakkeriet.. Det er sørgeligt for det er umuligt at se en film.. Jeg er
også
ejer af en Force 3 box som jeg brugte tidligere.. og der var problemet det
samme..


Hvis det samme sker på en Forceboks, så vil jeg stærkt formode at det
er
problemer med signalet (så, nu råber jeg ulv igen  )


Hvad siger DVB BER osv. på kanalerne når du trykker info + info +
grøn?



Den siger 0e-9 og Noise Ratio siger 39 - 39,9 så det er ikke der fejlen er
:-
/

Forøvrigt synes jeg også at teknikkeren der var her den anden dag
snakkede om noget signal nede i boxen (på vejen) som stod på 70 nu var
sat op til 76.. ved ikke om det kan hjælpe dig noget??..

Men hvis jeg skal gå ud fra minviden om video og digital streaming osv
(arbejder med det til daglig) så ville jeg skyde på at fejlen med
frysningerneog pixileringen er en kompinering af at boxens konvertering
enten ikke har kapasitet nok til at konvertere signalet - eller at der er
"lack" i forbindelsen så der opstår huller i signalet.. I internet sproget
opstår det hvis der er meget trafik ved mass ping eller for lille et hul.

Nu ved jeg jo ikke hvordan jeres system virker.. men kan det tænkes at
der er for meget udbud i forhold til lysleder kapasitet?


Skrevet af: summer
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 00:34

2166601 Hals Antenneforening (Aalborg)

EuroSport og TV2 News, som er faste kanaler, vises i TV guiden, men virker ikke. Stofa Aalborg har sendt problemet til Network Operations Center. Så bliver det nok løst.

Vi har endnu ikke VOD i Antenneforeningen, men håber det kommer snart.

Min zaptor er forbundet til Tv med HDMI kabel. I TV specifikationerne står der at mit TV kan modtage i 1080i60 60hz interlace. Er det så rigtigt at jeg "kun" modtager 1080i25?

Ellers de sædvanlige problemer med pixeleringer og frys.

Det koster vel en hel bondegård at få signalet målt af en stofa tekniker.

Sjældent har jeg haft et stykke hardware i huset af så ringe kvalitet, som zaptorboksen. Det er daglige skuffelser og frustrationer.



Skrevet af: jphansen
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 00:42
Summer - nej det er gratis.. det er bare at ringe til Telia Stofa og gøre dem
opmærksom på problemet og så kommer de og måler osv.. :-)


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 00:49

Oprindeligt skrevet af summer summer skrev:

Det koster vel en hel bondegård at få signalet målt af en stofa tekniker.

Næh - han gjorde det gratis her.



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".

Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.

Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db.  Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.

Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.

Her er erfaringen med forstærker på antenneindgangen:

Det har hjulpet en del; men desværre ikke helt fjernet pixelering og frys. Først på aftenen kørte næsten helt uden pixelfejl. Man skulle være meget opmærksom for at opdage dem. Efter kl 22.00 blevet det så efterhånden lidt mere. Dog bedre end tidligere.

Den skal stå ret nøjagtigt. Skruer man for højt op, skruer man jo også op for evt. "støj". Så det har altså hjulpet; men nok tekniker på igen, for det er selvfølgelig galt, at problemet bliver værre om aftenen, og det kan jo tyde på, at det er signalet, der er noget galt med.



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 08:18

Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Lad mig lige mane den i jorden!

Båndbredde på Internettet har intet med Zaptorens evne til at vise DVB-C at gøre, overhovedet!

Det kører jo slet ikke i samme frekvenser...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Bart Bart skrev:

Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Har ihvertfald kørt bedre efter opdatering; men har jaft pixelinger og frysninger og meget kortvarige "Intet signal".

Jeg havde klaget for et stykke tid siden til Stofa (inden opdatering), og fik så besked på at der ville komme en tekniker i dag.

Teknikeren var slet ikke i tvivl. Det var signalet, der var problemet. DTV skal have 70Db på antenneudgangen og havde 69Db, analog skal have noget mindre; men jeg har fordeler på til 3 fjernsyn, som åd 7,5Db.  Prøvede at sætte en forstærker på, og det virkede straks bedre. Deres forstærker koster kr. 900,-, hvilket jeg synes var alt for dyrt. Har så hos lokal radiomand købt en kaviltetsforstærker til kr. 490,-. Først i håndboldskampen masser af pixelering, frysninger og kunne ikke gå i "Guide". Så skruede jeg op for forstækeren, og siden har det kørt perfekt, kommer i "guide" med det samme og nul pixel.

Nu står mit analoge lidt dårligere, da der er for meget power på forstærkeren til analog; men hvis dette er løsningen på de sidste problemer med Zaptor, så lever jeg gerne med lidt ringere analog.

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Så nu venter jeg spændt på at se, hvordan det går senere på aftenen; men er klar til at skrue op for forstærkeren, hvis det er det, der skal til.

 

Det vil jo så sige at man skal invistere i sådan en Antenneforstærker..

Når jeg trykker info + info + grøn så viser min mellem 37-40 db.. og hvis den skal op på 70, er det jo ALT for lidt.. Er dette korrekt?? eller ska man afvente og se hvad Stofa har i sinde at gøre??

 

De 70dB er indgangssignalet - de 37-40 dB er Signal støjforhold, så nej, den skal bare ligge mellem 37 og 40 (hvilken den normalt gør)...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Mylle37 Mylle37 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mylle37 Mylle37 skrev:

Hvis jeg går til shop direkte fra hjælp (eller en undermenu heraf), genstarter Zaptoren uanset hvilken knap jeg derefter trykker på. Desuden er der ikke noget i shoppen, når jeg kommer direkte fra hjælp.

Dette har jeg lige prøvet, og jeg kan ikke genskabe problemet.

Hej Zulfo

Jeg kan stadig få fejlen - men nu ved jeg også, hvordan jeg kan undgå den. Når jeg kommer fra hjælp til shop, er der i første omgang blot sort skærm, hvor trailers plejer at blive vist. Hvis jeg trykker OK, kommer trailers og den genstarter ikke efterfølgende. Trykker jeg på f.eks. back, exit, TV-guide eller menu, går den til Zaptor login.

Men hvis jeg er den eneste med det problem, undgår jeg nok også denne kombination af tryk på remoten. Jeg har både søgt efter nye opdateringer, gendannet alt undtagen favoritter, haft kortet ude, slukket for strømmen samt danset en regndans, så jeg skulle mene, at alt er opdateret

En kollega har lige været ved at teste - hvis han sætter sin boks til NTSC i Firmware Configuration menuen, så kan han også få den til at genstarte på vilkårlige tidspunkter - og den er tilsluttet med HDMI->DVI

Prøv lige at checke om din boks er sat til PAL som den skal....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: johnlc
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af zulfo
<P>De 70dB er indgangssignalet - de 37-40 dB er Signal støjforhold, så nej, den skal bare ligge mellem 37 og 40 (hvilken den normalt gør)...</P>
<P>[/QUOTE zulfo

De 70dB er indgangssignalet - de 37-40 dB er Signal støjforhold, så nej, den skal bare ligge mellem 37 og 40 (hvilken den normalt gør)...

[/QUOTE skrev:

Kan du sige noget om hvad konklusionen er på det her:
Skal indgangssignalet være 70dB, eller er det nok at overholde signal støjforhold 37-40dB

Kan du sige noget om hvad konklusionen er på det her:
Skal indgangssignalet være 70dB, eller er det nok at overholde signal støjforhold 37-40dB

Indgangssignalet er vel rimeligt stabilt, derfor har jeg svært ved at forstå hvis det skulle kunne forårsage sporadiske pixeleringer/frysninger på kodede kanaler - jeg ser ikke umiddelbart nogen på eks. TV2, men de er på  3+ og TV2 Norge, eksempelvis.



Skrevet af: agger
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 10:55
 hej jazh

.

1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring

 

[/QUOTE]

hej må jeg spørge dig om du skifter mellem sverige og feks annimal planet   og lignende der har jeg lang lang ventetid .Har du kun 5 sec på dem også.

hilsen agger



Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Lad mig lige mane den i jorden!

Båndbredde på Internettet har intet med Zaptorens evne til at vise DVB-C at gøre, overhovedet!

Det kører jo slet ikke i samme frekvenser...

Vil du så lade det gå videre til jeres teknikere??



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 12:39

TV2 Sport HD, lyden hakker ustandselig, Animal Planet fryser hvert 5-10 min. bare 2 ting jeg lige har set, IKKE blevet bedre, trykke mange gange for at få tv-guide frem p.g.a. enten sort eller hvid skærm. Lyden på HD Discovery er stadig meget lav.

Aalborg.



-------------




Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af arkivaren arkivaren skrev:

Jeg har først rigtig haft problemer sent om aftenen, altså fra 23-01. Det forklarede teknikeren med, at det er det samme kobber (antenne-kobberet), der bruges til Zaptor og bredbånd, og på den tid af aftenen er der meget trafik på internettet.

Lad mig lige mane den i jorden!

Båndbredde på Internettet har intet med Zaptorens evne til at vise DVB-C at gøre, overhovedet!

Det kører jo slet ikke i samme frekvenser...

Vil du så lade det gå videre til jeres teknikere??

Det kan du bide dig selv temmelig kraftigt i næsen på er sket!



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 13:07

Ang. fjernbetjening er den blevet irriterende. Ved ikke om det skyldes batteriniveauet eller den nye opdatering, men når jeg f.eks. skifter til TV så den lyser rød istedet for grøn og prøver at skifte kanal f.eks. hopper den tit over på grøn (zaptoren) igen. Det er lidt irriterende når jeg skifter over til xboxen og den ikke vil de første tre gange pga. fjernbetjeningen.



Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 13:10
Når problemet "manglende AC3 lyd via HDMI til visse enheder" ikke er på listen, betyder det så at der ikke kigges på det fra stofas side?

Gider ikke købe/trække et SPDIF eller optisk kabel ved siden af hvis der er en løsning i sigte.


Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Ang. fjernbetjening er den blevet irriterende. Ved ikke om det skyldes batteriniveauet eller den nye opdatering, men når jeg f.eks. skifter til TV så den lyser rød istedet for grøn og prøver at skifte kanal f.eks. hopper den tit over på grøn (zaptoren) igen. Det er lidt irriterende når jeg skifter over til xboxen og den ikke vil de første tre gange pga. fjernbetjeningen.

Den har jeg også bemærket. Ret irreterende når man skal slukke begge enheder.



-------------
Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826


Skrevet af: jazh
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

 hej jazh

.

1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring

 

hej må jeg spørge dig om du skifter mellem sverige og feks annimal planet   og lignende der har jeg lang lang ventetid .Har du kun 5 sec på dem også.

hilsen agger

[/QUOTE]


Skrevet af: jazh
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af jazh jazh skrev:

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

 hej jazh

.

1. Zappetiden for mit vedkommende 0-5 sek. (50 kanaler), en klar forbedring

 

hej må jeg spørge dig om du skifter mellem sverige og feks annimal planet   og lignende der har jeg lang lang ventetid .Har du kun 5 sec på dem også.

hilsen agger

[/QUOTE]

Hej agger!

Jeg testede lige SV 1 - Animal Planet - Zulu - National Geografic. Tiden på de 4 skift var max 2 sekunder.

Mvh jazh



Skrevet af: cccd
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af Belwas Belwas skrev:

Når problemet "manglende AC3 lyd via HDMI til visse enheder" ikke er på listen, betyder det så at der ikke kigges på det fra stofas side?

Gider ikke købe/trække et SPDIF eller optisk kabel ved siden af hvis der er en løsning i sigte.

Det kunne jeg også tænke mig at nogen ville svare på !!



Skrevet af: Mylle37
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

En kollega har lige været ved at teste - hvis han sætter sin boks til NTSC i Firmware Configuration menuen, så kan han også få den til at genstarte på vilkårlige tidspunkter - og den er tilsluttet med HDMI->DVI

Prøv lige at checke om din boks er sat til PAL som den skal....

[/QUOTE]

Den står på PAL B/D/G/H/I

Men man kan også vælge PAL M... Hvad betyder det - og hvilken PAL skal man vælge?

UPDATE: Jeg valgte ikke at ændre noget og startede op igen. Nu kan jeg ikke fremprovokere fejlen længere. Hvad der er sket, ved jeg ikke...  Men den er da blevet i orden.



Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af jphansen jphansen skrev:

og jeg synes at opleve at
det er værre om aftenen??

Zaptor - 3.4.3.dvbc.1.5 - Helsingør Antenneforening

sjovt du siger det, jeg har fuldstændigt samme opfattelse, det lige som om, at når der er mange som ser tv så falder kvaliteten, ved faktisk ikke rent teknisk om der er en forklaring til dette. Men faktum er at mit billede er betydeligt bedre om dagen, jeg er også på helsingør antenneforening



Skrevet af: jphansen
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Oprindeligt skrevet af jphansen jphansen skrev:

og jeg synes at opleve at det er
værre om aftenen?? Zaptor - 3.4.3.dvbc.1.5 - Helsingør Antenneforening


sjovt du siger det, jeg har fuldstændigt samme opfattelse, det lige som
om, at når der er mange som ser tv så falder kvaliteten, ved faktisk ikke rent
teknisk om der er en forklaring til dette. Men faktum er at mit billede er
betydeligt bedre om dagen, jeg er også på helsingør
antenneforening




Hrmmm.. sort..


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:10
Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825


Skrevet af: Brian Broe
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825

Jeg har også oplevet frysninger her til aften.. Primært på TV3 men det var allerede under "Bones" kl 20-21. Det er ikke noget jeg har haft problem med før.

Brian - 9196085 - Viby J.


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825


Jeg har akkurat samme problem også i Aalborg. Dog ser jeg Kanal 5. Det er ikke et problem jeg har haft før men jeg kender andre der døjer med det dagligt som har fået at vide fra Stofa support at det er noget de arbejde på. Desværre hjælper det jo ikke meget når man ikke har kanalerne analogt. Pænt irriterende.


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825


Oplever det samme her i Kolding, allerede fra i eftermiddags ved 16.30 tiden og frem til nu... alle kanaler.


Skrevet af: erikhave
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:23
Opleverer også udfald på TV3, kanal 5 og zulu i Aalborg.

-------------
Erik Have Nielsen
AN-TV Aalborg-Nørresundby Antenneforening
Kundenummer 1677228
Panasonic TX-P42V10E


Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:28

kom til og trykke på ok altså kanallisten skulle have haft fat i epg, så trykkede back og så epg, vupti sort skærm, efter noget tid kom den frem og skrev at kortet ikke duede hmm ud med strøm og genstart så ok igen, hmm underligt.

trailer er stadigvæk ikke muligt og se, så tør ikke leje film

kunde nr. 3241072



Skrevet af: ja_nemlig_ja
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 21:59

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825


Jeg har akkurat samme problem også i Aalborg. Dog ser jeg Kanal 5. Det er ikke et problem jeg har haft før men jeg kender andre der døjer med det dagligt som har fået at vide fra Stofa support at det er noget de arbejde på. Desværre hjælper det jo ikke meget når man ikke har kanalerne analogt. Pænt irriterende.

samme her og det har været hele dagen, på stortset alle kanaler, umuligt at se en film her til aften fryser ca. hver anden minut

Aalborg



Skrevet af: summer
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af jphansen jphansen skrev:

Summer - nej det er gratis.. det er bare at ringe til Telia Stofa og gøre dem
opmærksom på problemet og så kommer de og måler osv.. :-)

Tak for det.

Jeg spurgte også:

Citér

Min zaptor er forbundet til Tv med HDMI kabel. I TV specifikationerne står der at mit TV kan modtage i 1080i60 60hz interlace. Er det så rigtigt at jeg "kun" modtager 1080i25?

Hvordan opdaterer man iøvrigt firmware til 2.15 - min står på 2.13 Jeg troede det skete automatisk via opdateringer.

 

 



Skrevet af: summer
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 22:24
Det var forkert jeg skrev Firmware ver. 2.15. Det var "Den nye Softwareversion hedder 3.4.3dvbc.1.5" Her er min 3.4.3dvbc. 1.2 Har prøvet manuel opdatering


Skrevet af: Henrik-aalborg
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 22:28

Oprindeligt skrevet af Brian Broe Brian Broe skrev:

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Her til aften har der været frysninger hvert 1-2 minutter af ca. 0,5-2 sekunders varighed. Det er først startet her kl. ca. 20:50, hvor jeg tændte for Zulu, der sender filmen Underworld. Tidligere på aftenen ifm. håndbold var der ingen problemer.

Godt at analog stadig virker...

Aalborg, pakke 2, ingen temapakker, kundenummer 9315825

Jeg har også oplevet frysninger her til aften.. Primært på TV3 men det var allerede under "Bones" kl 20-21. Det er ikke noget jeg har haft problem med før.

Brian - 9196085 - Viby J.

Også fryninger her hos mig. 2 - 4 minutter imellem dem, og af en varighed på 2 - 6 sek.  Alle kanaler.

Abn. 1793926   Aalborg



Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 22:49

hej

ja det har været et rent helvede, men de frysninger at der kan værer lidt med zaper tiderne, der har ingen betydning, for det er frysninger der gør det umuligt og følge med f.eks 24. nordjyske, tv 3 her tog jeg tid der var mindst 10 udfald.  I dag kom Tv2 Zulu også med så de eneste kanaler hvor der ikke er frys der er DR1 - DR2 og TV2 håber snart man finder en løsning

nois reg tror jeg det heder var helletiden på 39 -+ 0,5 igennem snit også når billede frøs have det under ovevågning i længer perioder.

med hensyn til at kunne se film så kunne jeg det igen i aften har kun prøvet en enkel gang

så få venligst gjort noget ved de frysning ellers må vi have samnung på bane igen.

mvh 1934454 Jan b  Aalborg 



-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 01:09
Film virker igen hos mig.

Jeg syntes også umiddelbart Zappetiden på både min Zaptor boks og DVB-C tuneren i mit tv er blevet bedre.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: IQndk
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 01:23

Aalborg - Kundenummer 9323069

Maglende Kanaler har familie og sports temapakken:

ESPN
Sailing Cannel
NASN

Lang zappe tid ofte på:

Discovery
Tv3
3+
Tv2 film

Signal frysning på Zaptor:

Kanaler der har problemer: Tv3, 3+, Discovery, Tv2 Film, Zulu, Kanal 5, Eurosport

Frysnings log:

Startede med at skrive den kl 21:51 for at få et tal over hvor galt det egentlig var.

Skrevet med tidspunkt og hvor lang tid billedet frøs.

  DVB BER: 0e-9 (hele tiden)
  Noise ratio: 38 - 40 (hele tiden)
  Uncorrected blocks: 0 (hele tiden)

24/1 - 2008

Discovery
  21:51 - 3 sek
  21:55 - 1 sek
  21:57 - 2 sek
  22:07 - 4 sek
  22:10 - 2 sek
  22:17 - 3 sek
  22:19 - 4 sek
  22:28 - 3 sek
  22:29 - 1 sek
  22:38 - 3 sek
  22:50 - 7 sek
  22:53 - 1 sek

Tv2 film
  23:00 - 3 sek
  23:03 - 1 sek
  23:09 - 9 sek
  23:12 - 4 sek
  23:17 - 3 sek
  23:20 - 4 sek
  23:28 - 2 sek
  23:31 - 1 sek
  23:37 - 5 sek
  23:38 - 2 sek
  23:47 - 8 sek
  23:48 - 3 sek
  23:52 - 4 sek
  23:56 - 1 sek
  23:59 - 4 sek
 

25/1 - 2008

Tv2 film
  00:00 - 2 sek
  00:07 - 7 sek
  00:09 - 1 sek
  00:10 - 6 sek
  00:16 - 3 sek
  
TV2 Zulu
  intet problem fra 00:20 til 00:50

  
Fejl kl 00:50 på Tv2 Zulu:

Fejlbeskrivelse:
  Der opstod en central server fejl (1-0).
Dit Zaptor-kort nummer: (Ved ikke om den skal vises her)

Herefter kunne jeg ikke komme på igen!!! Men Analog signal og Internet virker (Sidst tjekket kl 2:30)

 

I mine øjne får jeg slet ikke hvad jeg betaler for, selfølgelig havde jeg forventet lidt "Børnesygdomme" hist og her.

Men som det er nu mangler jeg halvdelen af min ene tema pakke, og får frysninger mellem 10 og 15 gange i timen



Skrevet af: detlef
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 05:14
Oprindeligt skrevet af IQndk IQndk skrev:

Fejlbeskrivelse:
  Der opstod en central server fejl (1-0).
Dit Zaptor-kort nummer: (Ved ikke om den skal vises her)



Denne fejl får jeg også her i Kolding kl. 05.05 hertil morgen, også efter genstart af boxen...har ikke tid til modem genstart inden arbejde...


Skrevet af: Wickings
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 06:07
Samme fejl i Århus. Nu er det hele sku brændt sammen, hehe.

-------------
Pioneer 428XD
Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus


Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 06:20

central server fejl (1-1) kontakt stofa hvis fejl bliver ved, hmm lidt svært når de ikke arbejder når vi andre vil se tv her om morgen. UORDEN her i helsingør altså men regningen er kommet

kunde nr. 3241072



Skrevet af: Bisquit
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 06:24

Central server fejl (1-0)
Zaptor-kort nummer ***********
Kontakt zaptor support 80303020.
Hmm

Slagelse.



-------------
Stofa KundeNr: 9310728
Sony KDL 40W4000
Sony PS3
Samsung DVD-HR753


Skrevet af: Ralda
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af Bisquit Bisquit skrev:

Central server fejl (1-0)
Zaptor-kort nummer ***********
Kontakt zaptor support 80303020.
Hmm

Slagelse.

Samme fejl i Aalborg. Har været hele natten.....øv bøv



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 08:57

Som I nok har opdaget, så har der siden i nat været lidt (store) problemer med serverfejl og andre mystiske problemer ud over de normale...

Hvis ikke det er løst, så bliver det meget hurtigt...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Som I nok har opdaget, så har der siden i nat været lidt (store) problemer med serverfejl og andre mystiske problemer ud over de normale...


Hvis ikke det er løst, så bliver det meget hurtigt...



Inkluderer "i nat" også i aftes? - Jeg har ikke tidligere oplevet at billedet frøs så ofte som det var tilfældet i går aftes.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:42

Ny tråd men stadig mange problemer eller hvad?

Virker ikke som om seneste firmware opdatering er blevet meget bedre, måske det stadig er kapacitets problemer som altid har været et Stofa issue.



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Ny tråd men stadig mange problemer eller hvad?

Virker ikke som om seneste firmware opdatering er blevet meget bedre, måske det stadig er kapacitets problemer som altid har været et Stofa issue.

Der er ikke meget feedback i dit indlæg Michael - men ja, der er da fortsat problemer - det var ikke alt man havde forventet løst med opdateringen d. 18, men en del ting er blevet forbedret, f.eks. boksens mystiske genstarter ind i mellem (det sker så på andre tidspunkter nu, ved andre kombinationer af tastetryk tyder det på),  det har løst at boksen ikke kan stå i længere tid uden at få sort skærm osv.

Der er ikke tale om kapacitetsproblemer - jeg kan forstå at folk sammenligner Zaptor med Internet, men der er tale om en helt anden teknologi end Docsis, så de sammenlignender er helt i skoven....

 



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Som I nok har opdaget, så har der siden i nat været lidt (store) problemer med serverfejl og andre mystiske problemer ud over de normale...


Hvis ikke det er løst, så bliver det meget hurtigt...



Inkluderer "i nat" også i aftes? - Jeg har ikke tidligere oplevet at billedet frøs så ofte som det var tilfældet i går aftes.

Umiddelbart ikke - jeg kan godt læse at mange har problemer med at billedet fryser oftere om aftenen, end om dagen - det er underligt, og det har høj prioritet... 



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Bisquit Bisquit skrev:

Central server fejl (1-0)
Zaptor-kort nummer ***********
Kontakt zaptor support 80303020.
Hmm

Slagelse.

 

Jeg havde også det billede her da jeg vågnede op. Bare tag strømmen og lad den genstarte. Så kørte det igen her.



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af IQndk IQndk skrev:

Aalborg - Kundenummer 9323069

Maglende Kanaler har familie og sports temapakken:

Lang zappe tid ofte på:
Signal frysning på Zaptor:
Frysnings log:

Super feedback - tak for det!

Generelt er det fedt med alle disse fejlmeldinger - de hjælper os virkerlig!

Vi ved at det er frustrerende at vente - men tålmodighed er en dyd :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: agger
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 12:01

hej zulfo

jeg havde selvfølgelig samme problem som resten af danmark i går aftes, med server fejl,men vil nok sige den er blevet lidt hurtigere i skift, så kan det blive lidt bedre stadig vil det være perfekt.Lige nu har jeg faktisk kun pixelering på min cam modul, men det er også tit meget korte pixeleringer.manngler også de samme kanaler i temapakkerne espn og sailing og andre ???.Men igen, det er da mystisk at der er dårligere signal om aftenen når mange ser på og er på internettet også.Men det hjælper ikke skifte til samsung mere det er samme som på zaptor det har jeg prøvet.

hilsen agger



Skrevet af: csje02
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej zulfo

Men igen, det er da mystisk at der er dårligere signal om aftenen når mange ser på og er på internettet også.Men det hjælper ikke skifte til samsung mere det er samme som på zaptor det har jeg prøvet.

hilsen agger

 
For at slå det fast igen. Internettet har INTET med dit DVB-C tv signal at gøre. Hvis der er problemer med nettet vil du evt have langsommere EPG, det vil ikke influere på pixelleringer eller TV signalet ellers.
 
Mvh
Christian


Skrevet af: Bart
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 13:04

Jeg oplever også hurtigere Skift her i Hjørring Antenneselskab.. Om det har været pga. serverfejlen vides ikke..:) Men genstarede og fejlen var væk..

Så hurtigere skift og har ikke frysninger i billedet pt..

 

-Bart



-------------
Pioneer 427XD

Zaptor
Hjørring AntenneSelskab



Print side | Luk vindue