Pioneer plasma: 435XDE eller FDE?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3458
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 10:53
Emne: Pioneer plasma: 435XDE eller FDE?
Skrevet af: Søren Ingemann
Emne: Pioneer plasma: 435XDE eller FDE?
Skrevet den: 31-December-2004 kl. 02:20
Jeg skal i den nærmeste fremtid investere i en af ovennævnte modeller. Som bekendt har XDE-udgaven til forskel fra FDE-udgaven en digitaltuner. Mit spørgsmål er, om nogen ved om denne digitaltuner har kortlæser? Grunden til dette spørgsmål er, at jeg nærede et håb om, at man derved kunne overflødiggøre en Selector-boks fra TDC?
Mvh Søren
|
Svar:
Skrevet af: resurrection
Skrevet den: 31-December-2004 kl. 06:48
Den HAR en kortlæser, men umiddelbart er det vist kun til "Home Gallery", altså div. hukommelseskort. Spørgsmålet er så også, om den digitale tuner virker når vi engang får digitalt tv.....min forhandler frarådede mig at købe XDE-udgaven, så jeg "nøjedes" med at købt HDE'en. Billedkvaliteten er jo den samme uanset hvilken udgave du køber - merprisen er udelukkende for de ekstra features. Det er iøvrigt en fremragende skærm ![](smileys/smiley4.gif)
/Martin
PS: Du bør overveje at investere i Pioneer's nye HD-DVD recorder (920'eren)!!! Udover at den har HDMI-udgang som jo passer til skærmen, er den forbedret på adskellige punkter i forhold til de tidligere modeller. Se evt. under fællesindkøb.
------------- We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
|
Skrevet af: Pioneer freak
Skrevet den: 31-December-2004 kl. 09:24
Den har kortlæser og du kan sætte et cam i. Kik her http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMan.nsf/CountDownloadinInstructionManuals3?openagent&ID=6F774E12B261D111C1256F2600287D74&Attachment=PDP-505XDE_ND.pdf - http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMa n.nsf/(CountDownloadinInstructionManuals3)?openagent&ID= 6F774E12B261D111C1256F2600287D74&Attachment=PDP-505XDE_N D.pdf
|
Skrevet af: gismo
Skrevet den: 02-Januar-2005 kl. 11:11
er der nogle af jer pioneer plasma ejere der har oplevet pixel fejl på jeres skærme.
|
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 23:23
Næh...ikke umiddelbart. Kan blot konstatere at den leverer et fremragende billed, selv når jeg bruger min 7 år gamel afspiller og et - desværre - afslørende dårligt billed når der er bold på TVDK eller Kanal 5 eller hvad pokker de nu kalder sig.....signalet er ihvertfald elendigt!![](smileys/smiley11.gif)
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet af: Pioneer freak
Skrevet den: 13-Januar-2005 kl. 19:38
Jeg har faktisk aldrig hørt nogle klage over pixel fejl på en pio (eller for den sags skyld panasonic) skærm
|
Skrevet af: claus64
Skrevet den: 14-Januar-2005 kl. 10:46
resurrection skrev:
PS: Du bør overveje at investere i Pioneer's nye HD-DVD recorder (920'eren)!!! Udover at den har HDMI-udgang som jo passer til skærmen, er den forbedret på adskellige punkter i forhold til de tidligere modeller. Se evt. under fællesindkøb. |
Hvad er der HD-DVD ved 920'eren???
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 14-Januar-2005 kl. 17:55
claus64 skrev:
Hvad er der HD-DVD ved 920'eren??? | Misforståelse - resurrection mener HDD+DVD optager. Altså harddisk optager + dvd-optager.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet af: Pollax
Skrevet den: 05-Februar-2005 kl. 14:53
Hej - Jeg har også denne skærm i mine overvejelser , men hvordan klarer pioneerskærmen hurtige bevægelser som for eks. sport/fodbold?
Og kan man købe den uden tuner og bruge sin feks. dvd-recorder som tuner istedet for?
Cutane
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-Februar-2005 kl. 14:58
Hej Pollaz
Pollax skrev:
Og kan man købe den uden tuner og bruge sin feks. dvd-recorder som tuner istedet for? |
Ja, men det giver nogle begrænsninger:
- Du kan aldrig optage et andet program end det du ser
- Tekst-TV er ikke mulig.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: boborg
Skrevet den: 05-Februar-2005 kl. 17:52
Søren Ingemann skrev:
Som bekendt har XDE-udgaven til forskel fra FDE-udgaven en digitaltuner. Mit spørgsmål er, om nogen ved om denne digitaltuner har kortlæser? Grunden til dette spørgsmål er, at jeg nærede et håb om, at man derved kunne overflødiggøre en Selector-boks fra TDC?
|
Mon ikke det er en DVB-T tuner. Hvis den skulle kunne bruges med Selector skulle det være en DVB-C tuner og selvfølgelig med common interface til et Viaccess cam.
------------- / Bob
|
Skrevet af: Websurfer11
Skrevet den: 05-Februar-2005 kl. 23:01
resurrection skrev:
..... desværre - afslørende dårligt billed når der er bold på TVDK eller Kanal 5 eller hvad pokker de nu kalder sig.....signalet er ihvertfald elendigt!![](smileys/smiley11.gif)
/Martin
|
Desværre viser det sig netop ved Sport og især fodbold at plasma og LCD TV har et stykke vej endnu - hvorimod ved alm spillefilm er der ingen problemer.
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 08-Februar-2005 kl. 12:20
hej er der nogen som har pioneer plasma + 920 optageren og som har monteret hdmi forbindelse.
hvordan er billedet er det meget bedre end rgb scart / component?
og bliver billedet bedre når man ser selve dvd optagerens billede via
hdmi. mvh ole post.
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 08-Februar-2005 kl. 20:56
Hej Ole.
Ja - især dybdebilledet bliver bedre end rgb via scart. Farverne bliver også skarpere. Du kan i set-up'en på 920'eren også vælge "full range RGB" via HDMI, og alt andet lige burde det vel give et bedre billede end "alm." RGB...... men her er det så, at jeg giver op: Når jeg smider Star Wars på dvd'en kan jeg se langt flere stjerner på billedet ved alm. RGB. ![](smileys/smiley5.gif)
Det kan også anbefales at sætte samtlige "noise reductions" på plasmaskærmen til low, da der ellers kommer en del "fnidder" på billedet.
Iøvrigt: når du bruger HDMI-kabel skifter tv'et ikke selv til/fra AV-kanalen når du tænder/slukker for optageren, hvilket jeg synes er temmelig rart.
Som en sidebemærkning kan jeg oplyse, at et HDMI-kabel på en meter fra Supra koster 400-450 kr. (fåes bl.a. hos "Bedre Lyd", "Speakers Corner" og "AV Connection") og fra Chord koster det ca. 1.800 kr. (hos HIFI Import). Har selv købt Supra-kablet - umiddelbart skulle der ikke være synlig kvalitetsforskel da kabeltrækket er så kort.
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 10-Februar-2005 kl. 21:17
Rettelse til ovenstående: Efter at have talt med Speakers Corner idag, fik jeg at vide, at det bedste billede via HDMI fåes ved at vælge Component 12-bit under set up'en på 920'eren. Desuden skal plasmaskærmen indstilles til 60 Hz på AV-indgangen og ikke 100 Hz (100 Hz skal kun vælges på tv-kanalerne - har ikke selv haft mulighed for at tjekke om det kan lade sig gøre endnu, men når de kloge hoveder siger det, så passer det vel )
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 22-Marts-2005 kl. 22:47
Tak for alle de gode svar! Nu har jeg endelig fået gjort alvor af overvejelserne, og der er nu bestilt 1 stk PDP435 XDE, 1 stk. DVR920 samt 1 stk VSX2014i. Bestilt og afhentet i Tyskland til en besparelse på 38 procent i forhold til danske udsalgspriser (sparet godt og vel 25000!!!). Internethandel længe leve
|
Skrevet den: 23-Marts-2005 kl. 07:36
Hej Søren.
Tillykke med anskaffelserne.....det er et super fedt anlæg du har stablet sammen dér (har selv et magen til ). Iøvrigt behøver du ikke bruge penge på "Digital Video Essentials" som ellers her på siderne er blevet anbefalet kraftigt til opsætning af billedet på plasma- og LCD-skærme...Pioneer's "movie"-indstilling ligger RIGTIG tæt på den "optimale" indstilling og jeg havde svært ved at se, om der overhovedet var forskel på indstillingerne (f.eks. contrast 32 istedet for 24 - vi er nede i den størrelsesorden).
Har du fået 920'eren gjort kodefri???
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 23-Marts-2005 kl. 08:26
Hej Martin
Jamen jeg glæder mig også som en lille dreng ![](smileys/smiley2.gif) - underligt nok har min kone det på samme måde - men det er nok mest fordi hun glæder sig til at få den store Sony Trinitron-kolos ud af stuen *GG*.
Jeg kan desværre først afhente grejet sidst i næste uge - selvom de allerede havde det på lager 2 dage efter bestilling.
Jeg har ikke bestilt 920eren som kodefri. Jeg behøver det egentlig heller ikke - min filmsamling begrænser sig til kun at have én region 1 film, så problemet er ikke ret stort. Men efter hvad jeg har læst andetsteds på disse sider, kan man hos http://www.dvdchips.co.uk/ - http://www.dvdchips.co.uk/ bestille en CD til omkring en 200-kroneseddel incl. forsendelse.
Nu mangler jeg kun det som tråden egentlig handlede om, nemlig Selectoren, så den tager jeg ud og køber idag. Gud nåde og trøste TDC-butikken hvis ikke de har den på lager... ![](smileys/smiley36.gif)
Mvh Søren
|
Skrevet af: Hoffa
Skrevet den: 07-April-2005 kl. 12:04
Hej Søren,
Tillykke med dit plasma. Overvejer selv at købe et plasma i Tyskland. Hvor købte du dit henne?
Vh.
Henrik
|
Skrevet den: 07-April-2005 kl. 16:59
Hej Henrik
Tak for det! Jeg købte hos http://www.mediadeal24.de - Mediadeal24.de - det ligger ca. 400 km syd for grænsen (imellem Hannover og Osnabrück). Det var sgu' lidt af en herretur - men med en Jägerschnitzel undervejs gik det fint ![](smileys/smiley2.gif) .
Og når man først har fået hængt møgdyret op på væggen indser man at det var hele turen værd...
Mvh Søren
|
Skrevet af: BeeVee
Skrevet den: 13-April-2005 kl. 20:18
Hvis Pana er billigere end Pio (hvilket jeg synes at kunne skue, på forskellige sites), hvorfor skulle man så ikke vælge det her vidunder fra Pana:
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114595_l14/index.html - http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114595_l14/index.ht ml
Kommer til DK sidst i maj.
------------- BeeVee
Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)
Personlig vurdering :-)
|
Skrevet af: Hoffa
Skrevet den: 13-April-2005 kl. 20:41
Overvejer også selv denne model fra Panasonic. Kan fås til ca. 23.000,- i Tyskland.
Er der nogen, der ved, om selve rammen omkring skærmen er blank ligesom Pioneers modeller eller mat? Det er svært at sige ud fra billederne.
Vh.
Henrik
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-April-2005 kl. 21:42
Personligt foretrækker jeg en ekstern tuner,som Pana jo ikke har ?
Og så er der lige det med digitaltuneren i XDE !?
|
Skrevet den: 13-April-2005 kl. 23:30
Jeg synes ekstern tuner er fint, men det er ikke en betingelser for mig.
Hvad er det nu digitaltuneren gør i Pio modellen, som er lækkert ?
PS. Pio har ikke XDE modellen på deres site mere....meget mærkeligt
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 13-April-2005 kl. 23:32
Hoffa skrev:
Er der nogen, der ved, om selve rammen omkring skærmen er blank ligesom Pioneers modeller eller mat? Det er svært at sige ud fra billederne.
|
Ja, det er ikke lige at se - men da jeg så Pio nede i forretningen, så kunne lyset også falde uheldigt ind på det blanke område og virke som et spejl i stuen....det er jo heller ikke godt.
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 14-April-2005 kl. 00:11
Med digital tv lige om hjørnet slipper vi for en ekstra set topbox,hvis man vælger XDE. Når vi får HDTV (-gab ! ) slipper vi ikke for en ekstra box.Har lige læst på areadvd,at tyske Premiere går i luften allerede i år m HDTV.Philips skal levere HDTV boxen.
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 14-April-2005 kl. 07:27
hej. kan man bruge digital tuneren hvis man har hybridnet eller
gør selectoren det der skal til.
mvh ole post
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 21-April-2005 kl. 16:00
Et spørgsmål til dem som allerede har en Pioneer Plasma (og generelt til Plasma-ejere):
Står billedet på en alm. hybrid-kanal via antenne dårligere, magen-til eller bedre end et alm. TV ?
Jeg spørger fordi jeg hører lidt her og der, at det stadig ikke er lige så godt med Plasma, som gammeldags TV.
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet af: Deck@rd
Skrevet den: 22-April-2005 kl. 17:55
Kan I 435FDE plasma-ejere bekræfte en ting for mig?
Giver tuneren mulighed for at opdele billedet op i to (Dual Screen).
Ifølge Pioneer's katalog NEJ - ifølge downloadet PDF-manual JA.
Jeg kunne ikke få det bekræftet ved besøg i en Radio/TV butik, fordi de ikke havde antennesignal på deres skærm... (typisk)
Deck@rd
|
Skrevet den: 22-April-2005 kl. 21:25
Måske skulle jeg lige understrege at jeg er interesseret i split-screen med alm. kanal på den ene halvdel og text-tv på den anden...
Er det hvad man forstår ved Dual Screen???
|
Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 23-April-2005 kl. 00:12
Deck@rd skrev:
Måske skulle jeg lige understrege at jeg er interesseret i split-screen med alm. kanal på den ene halvdel og text-tv på den anden...
Er det hvad man forstår ved Dual Screen???
|
Nogle producenter kalder det PAT (Picture And Text).
/Splinten
|
Skrevet af: Pollax
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 09:44
Hej
Jeg har fde-modellen og den har ikke pip(picture in picture) men den har split-screen -som du selv beskriver det, altså hvor du kan se tv på den ene side og se text-tv på den anden. Håber det besvarer dit spøgsmål. Forøvrigt en meget lækker plasma skærm. Jeg er meget tilfreds.
Pollax
|
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 16:56
Hvor lækkert...en rigtig plasma-ejer - så må vi jo kunne skyde efter de manglende huller i vores viden ![](smileys/smiley4.gif)
Kan du fortælle mig forskellen på den eksterne tuner til XDE og FDE ?
For alle andre siger, at skærmen er fuldstændig den samme.
Kan man efterfølgende købe en XDE-tuner og sætte den til FDE skærmen ?
PS Da du købte fik du så noget at vide om pixel-fejl garanti og plasma-skærmens "levetid" ?
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 17:15
Ja, der er mange forkortelser for de forskellige nuancer :
PIP PAP POP POT
Men PIP kan jo kun bruges hvis man har 2 tunere, så man kan bruge det til noget. Hvorimod det nyere PAP især er smart til store skærme, hvor man kan se TV og læse nyheder på Text-TV samtidig.
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 17:33
Jeg tror BeeVee,blev lidt forvirret af en Engelsk test der favoriserede XDE´n frem for FDE.Forklaringen kunne være,at England har stor dækning af digitalt TV,hvilket alt andet lige(forhåbentlig) gir en noget bedre ydelse, end analogt antennesignal, på fladskærme.
FDE´n er igen under 3000 euro i Tyskl. !!
|
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 21:28
Ja, den artikel havde ihvertfald XDE som en bedre skærm - hvilket jo forklares lidt af det du siger.
Som jeg så forstår det, så er der ingen grund til at købe XDE-skærmen, hvis man eks. har TDC kabel-tv - er det korrekt ?
Og hvad hvis man køber den nye selector-boks ?
Ja, jeg er tæt på køb, så det er de sidste detaljer, der skal på plads ![](smileys/smiley2.gif)
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 22:14
Jeg står selv og skal træffe samme beslutning -XDE eller FDE ??Der er åbentbart ligeså mange meninger,som folk på nettet !!Jeg tror ikke man skyder sig selv i foden v nogen af valgene-men skal vi ikke lige vente og se den nye Pana ??
|
Skrevet den: 25-April-2005 kl. 00:07
Helt klart, skal lige så Pana 500 an, men hvis den nye pris på XDE holder, så er det altså billigere end Pana 500, som jeg har hørt lander omkring de 30K.
Og iflg. mit sammenligningsskema, så er de 2 aparatter meget ens, nærmest pånær en tomme til den ene, incl. digital tuner og så nogen tusinde kontraster, til den anden.
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 11:33
Hej mailto:Deck@ard - Deck@ard og BeeVee.
435'eren har både picture in picture og split-screen. Du kan vælge at se tv og tekst tv samtidig eller tv og dvd/video/tv (fra video'ens/dvd'ens tuner). Du får selvfølgelig kun lyd fra det ene billede, men kan ved et enkelt tryk på fjernbetjeningen skifte mellem de to billeder. Det samme er gældende for picture in picture.
Skærmen er desuden den samme uanset hvilken model du køber...det er tuneren der er "forskellig". XDE er med digital tuner, mens FDE er den "skrabede" model. HDE ligger så og hygger sig imellem de to. Det er antallet af features der er til forskel, så ja, du kan sagtens købe en anden tuner på et senere tidspunkt.
Iøvrigt er det et fortræffeligt tv og giver et kanon billed, især med HDMI-tilslutning. Overvejer kraftigt at købe en Selector for at få alle kanalerne digitalt - der er i øjeblikket et tilbud på kr. 2.200,- incl. Canal+ i et år. Selvom du har TDC kabeltv, er signalerne fra de forskellige kanaler af temmelig svingende kvalitet og det lægger du virkelig mærke til, så en Selector kan kun anbefales.
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 12:10
Jeg kan kun tilslutte Martins anbefaling af at anskaffe en Selector - der er virkelig klasser til forskel. Her kan fremhæves, at billedstøj for langt de fleste kanalers vedkommende er reduceret til et minimum, og samtidig er farverne langt bedre adskilt, end ved almindeligt signal. Desuden er det kun via en Selector (eller digital satellitreceiver) at du kan modtage ægte 16:9-signaler.
Jeg købte XDE-modellen, fordi den har mulighed for at tilkoble PC - det kan man nemlig ikke med FDE-udgaven - og da man stort set kun kan vælge mellem de to modeller i Tyskland (der er næsten ingen HDE-udgaver tilgængelige dér) - så landede mit valg på XDE'en.
Derudover er materialevalget på XDE-tuneren en anelse mere eksklusiv end FDE'eren - og matcher fuldkommen 920 harddiskrecorderen.
Mvh Søren
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 21:03
Tak til alle, der har bidraget til min beslutning!!!
Jeg henter en FDE + 520 recorder i Tyskland på fredag - der følger en nærmere rejsebeskrivelse om 1-2 uger, til brug for andre der har mod på en sviptur til Tyskland. Total besparelse: 15.000 kr. i forhold til vejl. udsalgspris i DK (alt inkl.)
Jeg har tjekket med Pioneer DK mht. Europa-garanti (½ garanti + 1½ år reklamationsret) vs. garanti ved dansk forhandler (2 år fuld garanti). Hvis det er uacceptabelt, kan man tegne en ekstra 5-årig forsikring hos Merlin, Fona osv. for 2-3000 kr. (og stadig have sparet 12-13.000 kr.)
Jeg vil bestemt overveje en Selector, men har hørt fra flere at den har meget lange svartider ved kanalskift. Det vil jeg gerne høre mere om, når jeg er kommet igang med min plasma!
|
Skrevet af: John G J
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 22:25
Hej mailto:Deck@rd - Deck@rd
Du skriver:
Jeg vil bestemt overveje en Selector, men har hørt fra flere at den har meget lange svartider ved kanalskift. Det vil jeg gerne høre mere om, når jeg er kommet igang med min plasma!
Jeg har selv en FDE med selector..
Kanalskift går væsentlig hurtigere med Selectoren end med selve TVet..
Svartiderne er ret langsomme med TVet...
Jeg købte det i januar 2005 og har ikke fortrudt ......... Det er bare supert......... Glæd dig..
------------- john
Pioneer PDP-435fde
Pioneer DVR-440H-K
Pioneer VSX LX51
PS-3
JAMO SW 303E
JAMO 8 Series
APPLE TV
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 22:53
resurrection skrev:
Overvejer kraftigt at købe en Selector for at få alle kanalerne digitalt - der er i øjeblikket et tilbud på kr. 2.200,- incl. Canal+ i et år. Selvom du har TDC kabeltv, er signalerne fra de forskellige kanaler af temmelig svingende kvalitet og det lægger du virkelig mærke til, så en Selector kan kun anbefales. |
Er den nye selector hurtigere på kanalskift og text-tv, end den gamle selector ?....den var svine-langsom.
Hvordan er det nu, hvis man køber den med Canal+. Når året er gået, ejer man så selectoren ? ....og kan man så bare se de kanaler man har via TDC kabel-tv (bare via selectoren)?
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 22:57
Glem mit spg. om hastigheden, det er der en der har svaret på ![](smileys/smiley9.gif)
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 23:02
Deck@rd skrev:
Jeg henter en FDE + 520 recorder i Tyskland på fredag - der følger en nærmere rejsebeskrivelse om 1-2 uger, til brug for andre der har mod på en sviptur til Tyskland. Total besparelse: 15.000 kr. i forhold til vejl. udsalgspris i DK (alt inkl.) |
God tur - vi er en del der glæder os til at høre om din tur, valg af shop og besparelse. ![](smileys/smiley36.gif)
Jeg har tjekket med Pioneer DK mht. Europa-garanti (½ garanti + 1½ år reklamationsret) vs. garanti ved dansk forhandler (2 år fuld garanti). Hvis det er uacceptabelt, kan man tegne en ekstra 5-årig forsikring hos Merlin, Fona osv. for 2-3000 kr. (og stadig have sparet 12-13.000 kr.) |
Den skal jeg lige have penslet ud (beklager)...men kan Europa-garanti bruges hos Pioneer direkte eller i en Pioneer butik ?
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 23:26
BeeVee. Europa-garantien kan kun bruges hos Pioneer DK - ikke hos en forhandler. ![](smileys/smiley11.gif)
Pioneer har to serviceværksteder - Køge og Pandrup, men det er kun Pandrup, der reparerer plasma. ![Cry](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet af: Petlinds
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 00:04
Deck@rd skrev:
Hvis det er uacceptabelt, kan man tegne en ekstra 5-årig forsikring hos Merlin, Fona osv. for 2-3000 kr. |
Den kan sikkert også findes billigere ved at købe den på nettet. Forbrugerstyrelsen lavede en http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/2003-08-27/1/ - undersøgelse om det.
Peter
|
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 18:11
Hej BeeVee.
Ja, du ejer Selectoren men skal vist - efter første år - betale kr. 200,- /år for et kort så du kan se kabeltv's fuldpakke.....udover fuldpakkens pris.
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 20:04
Hej Martin
Det er jo ok, når man bare har sin fulde pakke med...samtidig med at meldingerne om at den nye Selector er hurtig i brug. Har den stadig det her EPG-agtige text-tv ?
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 23:08
...arghhh, kommer til at stille mange spørgsmål her...det irriterer mig ![](smileys/smiley9.gif)
Men via Selector med Canal + tilbuddet, så kan jeg se deres 5-6 kanaler. Og resten fra TDC-kabel, det skal jeg så se via TV-et og dermed ikke digitalt - er det korrekt forstået ? ....eller vises DR, TV2, TV3 osv. fra min fulde pakke, også gennem Selectoren ?
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 08:31
Hej BeeVee
Du kan se samtlige programmer i fuldpakken gennem Selectoren. Det eneste du ikke kan se er regionalprogrammer på TV2 - alt andet går fint. Desuden er der de første 20 dage gratis åbnet for samtlige kanaler der er mulige i TDC's net.
Mvh Søren
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 11:46
Men en selector, skifter man så kanal på tv'et eller skal man bruge en ny remote og skifte på selectoren ?
Kan man optage en kanel på sin recorder via selectoren mens man ser en anden kanal på sit tv.....
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:04
Hej Lahan
Selectoren bruger du som primær signalkilde, og den kobles via scart til plasmaens tuner, f.eks. i Input 1. Du skifter så tv-kanal med fjernbetjeningen fra Selectoren.
Når du skal optage et program fra Selectoren, og se tv på en anden kanal, så bruger du bare den indbyggede tuner i plasmaen.
Mvh Søren
|
Skrevet af: ray
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 19:58
resurrection skrev:
Næh...ikke umiddelbart. Kan blot konstatere at den leverer et fremragende billed, selv når jeg bruger min 7 år gamel afspiller og et - desværre - afslørende dårligt billed når der er bold på TVDK eller Kanal 5 eller hvad pokker de nu kalder sig.....signalet er ihvertfald elendigt!![](smileys/smiley11.gif)
/Martin |
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 20:03
hej,
jeg er helt ny bruger herinde:-)
![](smileys/smiley2.gif)
Og jeg er bestemt ikke ekspert i Plasma skærme! Blev anbefalet siden af en nede i Fona!
Jeg er på udkig efter et stort lækkert Plasma-tv (minimum 42 tommer), som skal bruges til at se fodbold med drengene.... Og samtidig må det godt se flot ud! Jeg har forelsket mig i designet fra Pioneer 435, men kan læse mig frem til at det ikke er særlig godt at se sport/fodbold på!..
Hvad gør jeg så??
Er andre mærker bedre??
Jeg HAR en selector - men den er faktisk købt NETOP FOR AT FÅ CANAL PLUS SPORTSKANALERNE!..![](smileys/smiley1.gif)
Er TH-42PV500E Et bedre TV at se sport på???
Eller er jeg for tidligt ude til "store "sports-tv""
Mvh-Ray
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 20:41
Tror ikke du finder plasmaer der er bedre end Pioneer til sport.En del af problemet skyldes slet ikke plasma,men at bla tv3+ på deres satellittransponder deler m 5-6 andre kanaler.Det resulterer i,at de for,at dele båndbredde komprimerer signalet voldsomt,og det kan ses når det blæses op på 42" eller mere.Specielt bevægelser v kamerapanoreringer begynder så,at pixelere og det er surt show.Jeg har set en dvd fra VM 98 på plasma og det var super.Igen, plasma og LCD er meget signalafhængige -shit in= shit out!Er selv meget til fodbold og på vej til plasma.Måske Pioneer,måske Pana 500,som ikke er landet endnu.
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 21:47
tak for svaret![](smileys/smiley1.gif)
Glæder mig til at høre hvad du beslutter...![](smileys/smiley2.gif)
Er der andre der har kommentarer til det at se sport på +42 tommers Plasma skærme, hører jeg det MEGET gerne, da jeg virkelig er i tvivl om hvad jeg skal gøre....
Mvh-Ray
|
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 22:57
ray skrev:
Og jeg er bestemt ikke ekspert i Plasma skærme! Blev anbefalet siden af en nede i Fona! |
Hey ray
Det var dig og mig som stod og snakkede med Sony manden nede i Fona.
Det var en fantastisk fremvisning på hans 200.000 kr. skærm med en udsendelse i HDTV, fra en BluRay disk....men Sony bliver det nok ikke ![](smileys/smiley36.gif)
------------- BeeVee
Ejer af:
|
Skrevet den: 29-April-2005 kl. 21:58
Hej Søren.
Hvis du kobler Selectoren til plasmaens tuner, hvordan optager du så et program fra Selectoren? Er der to udgange på den??? Måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke fået set Selectoren på tæt hold endnu...
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 30-April-2005 kl. 16:58
Hej Martin
Ja, der er to scart-udgange på Selectoren - én til tuneren og én til recorderen (og så må jeg iøvrigt give dig ret i at 920'eren bare er FOR fed ![](smileys/smiley2.gif) ). Det betyder iøvrigt at jeg altid har recorderen til at stå på L1-input - så er den lige klar til at optage hvad man nu ser på Selectoren.
Mvh Søren
|
Skrevet den: 30-April-2005 kl. 19:08
Tak for hjælpen Søren. Er vist på vej til den nærmeste forhandler på mandag ![](smileys/smiley4.gif)
Nu har du vel anskaffet dig et HDMI-kabel??!! ![](smileys/smiley2.gif)
/Martin
Join the Rafalution!
|
Skrevet den: 01-Maj-2005 kl. 10:04
Jo, jo - selvfølgelig - alt andet ville være en skandale ![](smileys/smiley2.gif)
Mvh Søren
|
|