Print side | Luk vindue

Microbølger og DVB-T

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34604
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 07:52

Emne: Microbølger og DVB-T
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Microbølger og DVB-T
Skrevet den: 26-Januar-2008 kl. 14:31

Jeg oplever at det går ud over signalet når microbølgeovnen er tændt. Først regnede jeg bare med at det generede det luftbårne signal, hvilket også er underligt da det kommer ind via tagantenne.

Men her på det seneste har jeg oplevet at min HDD laver dobbelte undertekster, altså oven i hinanden lidt forskudt så det er umuligt at læse. Desværre kommer det også med på optagelser. Det sker uafhængig af om microbølgeovnen kører og der er heller ikke fejl på hver gang.

Spørgsmålet er om mikrobølger kan trikke hardware eller software i HDDen?

Svar:
Skrevet af: moho
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 15:51

Off eller standby er det samme for en sådan Ovn.

Mikrobølgeovne er trods alt så kraftige at det ikke er det hele som bliver inden i ovnene, noget smutter ud. Hjertet i ovnen eller Magnetronen gav trods alt en Nobelpris i tidernes morgen. For resten skulle en Mikrobølgeovn ikke være lidt farlig?, i stil med en Mobillos! 

En magnetron og en Revolvertromle har mere tilfælles selvom magnetronernes er forsynet med spalter? Højspændingen er for resten omkring MINUS 3.000V

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 17:05

Du skal bare sætte HDDen ind i ovnen og tænde, så er du fri for dobbelte undertekster et stykke tid.....

Det lyder ikke særligt sandsynligt at forstyrrelser på DVB-T optræder på den måde. Enten virker det eller også har man udfald på signalet.

Hvis det har noget med ovnen at gøre, kan det nok kun være støj fra den indbyggede mikroprocessor, når det er ligegyldigt om ovnen kører eller ej.

-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55

Print side | Luk vindue