Print side | Luk vindue

Hvilken Blu Ray afspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34669
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 11:04

Emne: Hvilken Blu Ray afspiller
Skrevet af: pgen
Emne: Hvilken Blu Ray afspiller
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 21:19

Hej eksperter

Efter længere tids overvejelser er jeg hoppet på Blu Ray vognen, så er nu på udkig efter en afspiller til brug sammen med mit Sony 40D3000.

Jeg har lidt et godt øje sådan generelt til Sony's produkter, så inden dette "bestemmer" for meget for mig vil gerne høre jeres mening? Er sony S300 en god afspiller eller kan det bedre betale sig at købe en PS3 til dette? Jeg tænker også lidt på Sony's tilbud med at registrere afspilleren og få film med i hatten gratis

Hvilken afspiller mener I lige nu man får mest ud af? Det skal siges at jeg ikke går meget op i hvorvidt man kan se meget eller lidt ekstra materiale (profile 1 1,1 eller 2)

På forhånd tak

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 21:34
S300 er den absolut mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet. Den kan ikke engang dekode TrueHD! Jeg har meget svært ved at forestille mig et setup, hvor den kan være et direkte godt køb. PS3'en er en langt bedre samlet pakke, og kommer med al sandsynlighed til også at kunne dekode DTS-HD MA engang i den nærmeste fremtid.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 21:54
Joh - og jeg vil helt sikkert mene, at Samsung BD P1400 er det bedste bud pt, hvis man altså ikke behøver en spillemaskine

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 22:09

Hvis man ikke bruger surround, så er det lige meget med dekodning af div. super lydformater.

Jeg ved ikke om BD P1400 har et markant bedre billede end S300 set på kun 40". Jeg vil tillade mig at tvivle.

Hvis du har en stak optagelser på DVD+R, skal du være opmærksom på at BD P1400 ikke vil kunne vise dem.

-------------
Kuro

Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Hvis man ikke bruger surround, så er det lige meget med dekodning af div. super lydformater.

Selvfølgelig er det ikke ligemeget! Der er stor forskel på 'normal' lyd og f.eks. TrueHD på mit ikke-surround setup.

Skrevet af: ipk
Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 22:27

Jeg ved ikke om BD P1400 har et markant bedre billede end S300 set på kun 40". Jeg vil tillade mig at tvivle.

Hvis du har en stak optagelser på DVD+R, skal du være opmærksom på at BD P1400 ikke vil kunne vise dem.

Der er lige kommet en ny Firmware er det stadig et problem?

Mv. Ivan

Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

S300 er den absolut mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet. Den kan ikke engang dekode TrueHD! Jeg har meget svært ved at forestille mig et setup, hvor den kan være et direkte godt køb. PS3'en er en langt bedre samlet pakke, og kommer med al sandsynlighed til også at kunne dekode DTS-HD MA engang i den nærmeste fremtid.

Okay, ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg har forstået kommer der løbende opdateringer til PS3 så den kan holdes up to date så kan den kode nuværende og evt. fremtidige lydformater?

Lydformaterne som TrueHD og DTS-HD MA, ligger de på Blu ray diskene i dag eller kommer det først efterhånden som formatet bliver mere udbredt og kan man tydeligt høre forskel på en 3 år gammel NAD reciever?

Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 23:13
Ja, PS3'en opdateres løbende via firmwareopgraderinger, og grundet maskinens avancerede natur, kan den opgraderes til også at understøtte BD-Live, som den eneste maskine på markedet indtil videre. Derfor regner man også med, at DTS-HD MA-understøttelse kommer inden længe, men sandsynligvis først når Sony (eller andre) har afspillere ude, der kan det samme.

DTS-HD MA or TrueHD findes allerede på mange forskellige udgivelser. Der er dog stadig flest med PCM, som er upakket og ukomprimeret lyd, og altså ligeså meget 'high definition' som de andre HD-lydformater.

Problemet med din 3 år gamle NAD receiver er at du ikke vil kunne få HD-lyd ud af PS3'en overhovedet! Det kræver HDMI-indgange på receiveren, medmindre afspilleren har analoge lydudgange, og det har PS3'en ikke.

Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 23:16

Selvfølgelig er det ikke ligemeget! Der er stor forskel på 'normal' lyd og f.eks. TrueHD på mit ikke-surround setup.

Hvori består det selvfølgelige? Jeg har ikke bemærket nogen forskel på dd 5.1 og 2.0 i mit stereo setup.

-------------
Kuro

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 00:38
Kan man ikke bruge Optisk / tos , fra ps3 til receveren... mener jeg da jeg hade hørt fra en her inde..!!?

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 00:41
Jo

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 08:42
jeg har heller ikke hdmi indgang på min forstærker ,så jeg bruger coaxial indgangen.Du udnytter ikke hd lyden optimal,men du kan godt høre forskel på alm dolby og hd via coax

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:30

Jeg har ikke bemærket nogen forskel på dd 5.1 og 2.0 i mit stereo setup.

Dolby Digital 2.0 og 5.1 (samt DTS) er de "gamle" lydformater, med komprimeret lyd.

Dolby TrueHD og DTS-HD MA er de nye tabsfri (lossless) formater.

Der er stor kvalitetsforskel imellem de gamle og de nye lydformater.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 22:41

Puh det er ikke let, men når ens forstærker ikke kan dekode TrueHD osv og man ikke har planer om at købe en ny forstærker der kan, så er valget jo oplagt og går på BD P1400.

Alternativt skulle man vælge PS3, men da jeg allerde har en Xbox 360, er det vel en lille smule overkill at købe en konsol til blot for at se Blu ray, men på den anden side så kan den løbende opdateres.

Men om alt andet lige, så er jeg i første omgang glad for at mit TV er kommet tilbage fra rep, det har fået skiftet panelet, lækkert at kigge på 40" sony igen og ikk 26" prosonic

Mange tak for de gode og nyttige svar, I er velkomne til forsat at komme med input og meninger

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af pgen pgen skrev:

Puh det er ikke let, men når ens forstærker ikke kan dekode TrueHD osv og man ikke har planer om at købe en ny forstærker der kan, så er valget jo oplagt og går på BD P1400.[

Hvorfor? Den kan ikke dekode DTS-HD MA og kommer aldrig til det, men PS3'en gør sandsynligvis, så hvis receiveren bare har HDMI og understøtter lyd via dét, så er der fuld kompatibilitet med HD-lyd. Med BD-P1400'eren bliver det aldrig til mere end TrueHD og PCM.

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dolby Digital 2.0 og 5.1 (samt DTS) er de "gamle" lydformater, med komprimeret lyd.

Dolby TrueHD og DTS-HD MA er de nye tabsfri (lossless) formater.

Der er stor kvalitetsforskel imellem de gamle og de nye lydformater.

Kan jeg få glæde af de nye formater, når lyden går gennem en 100% analog hifi stereo forstærker? I givet fald hvordan?

-------------
Kuro

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 00:56

S300 er den absolut mest skrabede Blu-ray afspiller på
markedet. Den kan ikke engang dekode TrueHD! Jeg har meget svært ved at
forestille mig et setup, hvor den kan være et direkte godt køb. PS3'en er en
langt bedre samlet pakke, og kommer med al sandsynlighed til også at
kunne dekode DTS-HD MA engang i den nærmeste fremtid.

Alt det med de nye lydformater på PS3.. betyder det, at den pt. kun kan
5.1/6.1 men ikke 7.1?

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 01:05

Puh det er ikke let, men når ens forstærker ikke kan dekode TrueHD osv og man ikke har planer om at købe en ny forstærker der kan, så er valget jo oplagt og går på BD P1400.[

Hvorfor? Inden du kommer til at udnytte de nye lydformater, er den afspiller du køber nu overgået af en til det halve, som kan det dobbelte.

De BDer du får med en S300 forældes ikke med samme hastighed.

Som jeg ser det, bør du lægge vægt på billedkvaliteten. Den mangler vi  stadig input om.

Hvis DIVX, H.264 og den slags er vigtigt, så bør du overveje PS3 igen.

-------------
Kuro

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

5.1/6.1 men ikke 7.1?

Den kan sagtens sende 7.1 ud. Jeg var tilfældigvis lige forbi lydindstillingerne efter jeg så en film tidligere.

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 09:43

Kan jeg få glæde af de nye formater, når lyden går gennem en 100% analog hifi stereo forstærker? I givet fald hvordan?

Det eneste du vil få glæde af, er at stereolyden fra filmen vil være i en højere kvalitet end du er vant til fra DVD.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 18:13

Hvorfor? Inden du kommer til at udnytte de nye lydformater, er den afspiller du køber nu overgået af en til det halve, som kan det dobbelte.

De BDer du får med en S300 forældes ikke med samme hastighed.

Som jeg ser det, bør du lægge vægt på billedkvaliteten. Den mangler vi  stadig input om.

Hvis DIVX, H.264 og den slags er vigtigt, så bør du overveje PS3 igen.

Det er selvføligelig rigtigt, hvis man køber S300 får man jo de film med som vil kunne bruges selvom man så skifter afspiller engang når de bliver billigere og bedre. Når min forstærker så heller ikke har HDMI indgang kan jeg jo heller ikk få helt lige så godt udbytte af HD lyden som med HDMI.

Som du også skriver, hvad siger folk så omkring billedkvalitet, bruger(u)venlighed osv?

Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 22:17

5.1/6.1 men ikke 7.1?

Den kan sagtens sende 7.1 ud. Jeg var tilfældigvis lige forbi lydindstillingerne efter jeg så en film tidligere.

Er det som bitstream eller PCM. Jeg var af den opfattelse, at den ikke kunne sende mere end 5.1 ud, grundet en fejl (læs billig) HDMI konstruktion.

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 00:21

Det eneste du vil få glæde af, er at stereolyden fra filmen vil være i en højere kvalitet end du er vant til fra DVD.

Hehe, det eneste ... 5.1 fra DVD afspiller gennem TV til min gode gamle klasse A forstærker lyder fantastisk, så det må bare prøves!

Men hvad med billedkvalitet, hvis man sammenligner S300, PS3 og BD P 1400? Står den lige både mht. SD og HD?

-------------
Kuro

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 12:58
PS3'en er langt foran de to andre mht. SD dvd.

Mht. til HD er det mere lige, da de alle tre BURDE kunne levere et fejlfrit 1080p ved 24 fps signal, men jeg kan kun garantere at PS3'en kan dét.

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 20:04

Mht. til HD er det mere lige, da de alle tre BURDE kunne levere et fejlfrit 1080p ved 24 fps signal, men jeg kan kun garantere at PS3'en kan dét.

ang sd dvd  samsung bd-p 1400 

er det noget du selv har testet?på en tråd på hifi 4 all mener man det modsatte

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 20:39
Jeg har selv BD-P1400, og har set SD på PS3. Jeg syntes generelt ikke der er den store forskel, men dog syntes jeg at Samsungen generelt klarer SD en anelse bedre...

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 20:58
PS3'en afspiller dvd på linje med MEGET dyre dvd-afspillere. BD-P1400 er en billig Blu-ray afspiller, der ikke har nogen fancy billedbehandlingschip, ligesom f.eks. HD-XE1 og nogle få andre Blu-ray afspillere har.

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:19

5.1/6.1 men ikke 7.1?

Hvilken film har 7.1, jeg vil nemlig gerne prøve, at høre ægte 7.1 snart .

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:23

PS3'en afspiller dvd på linje med MEGET dyre dvd-afspillere. BD-P1400 er en billig Blu-ray afspiller, der ikke har nogen fancy billedbehandlingschip, ligesom f.eks. HD-XE1 og nogle få andre Blu-ray afspillere har.

Jamen Samsungen er skam ringe. Den er kun bedre end Sharpen, Pana BD10 og BD 10 A og Sony´en.

Jeg har i realiteten kun haft 2 i hænderne som er bedre som SD afspillere, nemlig XE1 OG HD 805. Så ringe er den. 

Jeg undre mig egentlig over at jeg overhovedet har den

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:35

Er det ikke bare en kamp på CPU kraft og algoritme?

PS3 er en super CPU pakket ind i plastik. Burde det ikke være en smal sag for Sony at kunne levere en SD algoritme på en CPU bygget til HD, som spiller op med samtlige fancy dedikerede billedbehanlingschips?

På samme måde burde enhver quad core PC med HDMI grafikkort heller ikke være til at slå. Så kan I kalde der Reon, Faroudja eller hvad ved jeg. Intel kommer hele tiden med noget nyt og bedre.

-------------
Kuro

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:36

BD-P1400 er en billig Blu-ray afspiller, der ikke har nogen fancy billedbehandlingschip, ligesom f.eks. HD-XE1 og nogle få andre Blu-ray afspillere har.

Hvilke andre BD-afspillere tænker du på?

I følge http://www.idoblu.co.uk/page2%20Blu-ray%20Players.html - denne oversigt har alle BD-afspillere på markedet pt. (stand alone) samme elendige Sigma chip til SD-DVD afspilning.

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:39

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg har selv BD-P1400, og har set SD på PS3. Jeg syntes generelt ikke der er den store forskel, men dog syntes jeg at Samsungen generelt klarer SD en anelse bedre...

MVH

Har du sammenlignet P1400/PS3 med din recorder? Er der så stor forskel som der siges?

-------------
Kuro

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Samsungen er skam ringe. Den er kun bedre end Sharpen, Pana BD10 og BD 10 A og Sony´en.

Jeg har i realiteten kun haft 2 i hænderne som er bedre som SD afspillere, nemlig XE1 OG HD 805. Så ringe er den. 

Dvs, du har ikke prøvet PS3?

-------------
Kuro

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 23:31

Jeg undre mig egentlig over at jeg overhovedet har den

Fordi der er noget der er bedre, er det ikke ensbetydende med at den er dårlig. PS3'en ér bare bedre til at skalere SD dvd.

Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jeg mente ellers der var nogle få ude med noget bedre. Men der står da også at BD-P1200 har Reon? Ligesom UP5000.

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 01:08

Jeg mente ellers der var nogle få ude med noget bedre. Men der står da også at BD-P1200 har Reon? Ligesom UP5000.

Yeå det har den , men den blev sprunget over på det danske market og i stedet fik vi 1400, som er en dårliger sd afspiller end 1200 for den har Reon Chip

Skrevet af: Fabi
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 06:58

Test af Philips BDP-7100

http://www.areadvd.de/hardware/2008/philips_bdp7100_1.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2008/philips_bdp7100_1.shtml

Er den at foretrække frem for Samsung BD-1400?

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 07:31

Jeg mente ellers der var nogle få ude med noget bedre. Men der står da også at BD-P1200 har Reon?

Enig, den er bare ikke på det europæiske marked. Derfor regner jeg den ikke med.

Ligesom UP5000.

Den er så slet ikke på markedet endnu.

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 07:38

Dvs, du har ikke prøvet PS3?

Hej mgmg - nej, jeg udtaler mig genrelt kun om ting som jeg selv har afprøvet ret indgående

-------------

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 09:23

flyttet........

-------------
Ning

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

MVH

Har du sammenlignet P1400/PS3 med din recorder? Er der så stor forskel som der siges?

Min samsung er bedre end min recorder. Jeg kan klart se forskel...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 12:24
I øvrigt så kommer de nye samsung dual afspillere slet ikke. Produktionen er stoppet både på samsung 5000 og 5500 (bliver slet ikke sendt ud), grundet de ikke kan afspille nogle BD...

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 12:53

Jeg mente ellers der var nogle få ude med noget bedre. Men der står da også at BD-P1200 har Reon?

Enig, den er bare ikke på det europæiske marked. Derfor regner jeg den ikke med.

Ligesom UP5000.

Den er så slet ikke på markedet endnu.

Nej, men de findes begge to, og man skal ikke engang kigge langt på danske fora, før man finder en der ejer 1200'eren...

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 13:59
Ja de findes, men de bliver et sjældent syn. Og de kommer ikke til DK... Så hvis man vil have en, så skal man da skynde sig at hente en amr. model!

Men ja, mange danskere har da 1200. Desværre blev vi snydt (IGEN) for 2400 som også havde reon chip, men den udgik også med problemer.

Men bortset fra det, så kan det være at 1500 bliver leveren med en bedre chip end de tidligere modeller - hvis ikke også de aflyser og forsinker den!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

du svarede ikke

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 14:51
Der er også en tråd på Hifi4All der citerer noget fra nettet som siger, at PS3'en kan måle sig med Denon 2930. Og det er altså en temmelig dyr dvd-afspiller. Der kan BD-P1400 slet ikke følge med. Den har simpelthen ikke hardwaren til det.

Skrevet af: jr00
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 16:18

du svarede ikke

Hvis du læser en anden tråd her på recordere.dk, så kan du se at Naiera aldrig selv har testet p1400'eren, men det afholder ham dog ikke fra at kommenterer på den performans! Han er bare meget glad for hans PS3. Så tag hans udtalelser med et gram salt.
Nu har jeg læst på diverse fora, og det ser ikke ud til at der er et entydigt billede af om PS3'eren eller P1400'eren giver den bedste billedkvalitet; og sådan er det med de fleste afspillere. Nogle synes A er bedre end B, mens andre synes det modsatte. Deres opfattelse afhænger selvfølgelig også af deres opsæt og om afspillerne er indstillet ordentligt. En af de få ting folk er enige om at HD-EX1 giver den bedste opscalering af DVD film (indenfor blu-ray/hd-dvd afspillere).

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 17:03
Jeg forholder mig til fakta (hvad der er i maskinerne) og hvad andre, troværdige, brugere skriver, på forskellige fora. I den anden tråd anbefaler jeg PS3'en over BD-P1400'eren på baggrund af en række faktuelle forhold, der på ingen måde kræver at jeg har prøvet sidstnævnte. Og det er i øvrigt som Blu-ray afspiller.

Jeg bruger ikke min PS3 som dvd-afspiller, så det er skam ikke fordi jeg er vild med min PS3, at jeg anbefaler den her. Det er bare ikke til at komme udenom, at PS3'en, efter firmwareopdatering for snart lang tid siden, er en meget god dvd-afspiller, hvis man kan leve uden regionsfrihed.

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

5.1/6.1 men ikke 7.1?

Hvilken film har 7.1, jeg vil nemlig gerne prøve, at høre ægte 7.1 snart .

Se, det er et rigtig godt spørgsmål, for indtil videre er alle film produceret med max 5.1 lyd. Så hvad enten de bliver udgivet på HD skiver i PCM, Dolby Digital TrueHD eller DTS-HD Master Audio, er det altså stadig blot tale om 5.1 lyd!

Ægte 6.1 og 7.1 filmlyd er så at sige "fremtidsmusik".

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:36

Hej mgmg - nej, jeg udtaler mig genrelt kun om ting som jeg selv har afprøvet ret indgående

Den hæmning har jeg ikke, hehe.

Tilgengæld er jeg ikke bange for at surfe lidt.

Mit råd til en non gamer som jeg, er, idet der tilsyneladende højst er marginale billedmæssige forskelle på både SD og HD:

Sony S300. Godt bud, hvis man vil have en stak gamle film på BD med i købet.

Samsung P1400. Godt bud, hvis man har et her og nu behov for de seneste lydformater.

PS3, super bud, idet ...

Linux, DivX, H.264, MP3 ...

Rigeligt med lyd

Man kan fuldt lovligt fjerne DVD/BD reg. kode på PC og afvikle fra (ekstern) HDD i fuld kvalitet.

Let opgradering af HDD

Surfing fra TV

mm.

Læs savle manualen her:

http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/basicoperations/index.html - http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/basic operations/index.html

Et minus jeg ser i krystalkuglen er, at de fede f/w forbedringer, som flere går og håber på, ikke kommer, hvis formatkrigen stopper.

Design og betjening ved jeg ikke rigtig med.

-------------
Kuro

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:49
Øhhh...hvad sådan cirka mener du med kun en marginal forskel mellem SD og HD?

-------------

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:49
Og hvordan får du H.264 afspilning på en PS3? Går ud fra du mener
Matroska (MKV).

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:53

Øhhh...hvad sådan cirka mener du med kun en marginal forskel mellem SD og HD?

At S300, P1400 og PS3 er lige gode til de to discipliner.

-------------
Kuro

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:56

Og hvordan får du H.264 afspilning på en PS3? Går ud fra du mener
Matroska (MKV).

Set i manualen under filtyper, der kan afspilles:

H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)

Hvis MKV ikke er understøttet direkte, så kan man nok komme igennem under Linux.

-------------
Kuro

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 16:59
En ting ved jeg - det virker ikke ihvertfald

Så det er nok MKV containeren som fucker det op. Det er velkendt, at den
ikke kan afspille MKV.

Så jeg kom lige på mærkerne da du skrev det andet.. troede min lykke var
gjort

Skrevet af: stjernholm
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

[QUOTE=MartinJohansen] Alt det med de nye
lydformater på PS3.. betyder det, at den pt. kun kan 5.1/6.1 men ikke
7.1?
Den kan sagtens sende 7.1 ud. Jeg var tilfældigvis lige
forbi lydindstillingerne efter jeg så en film tidligere.

Hvilken film har 7.1, jeg vil nemlig gerne prøve, at høre ægte 7.1 snart
.

Se, det er et rigtig godt spørgsmål, for indtil videre er alle film
produceret med max 5.1 lyd. Så hvad enten de bliver udgivet på HD
skiver i PCM, Dolby Digital TrueHD eller DTS-HD Master Audio, er det
altså stadig blot tale om 5.1 lyd!

Ægte 6.1 og 7.1 filmlyd er så at sige "fremtidsmusik".

[/QUO
TE]

Masser af film mixes med 7.1 lyd. Husk på at der er stor forskel på
formaterne, 7.1 benyttes f.eks på meget store lærreder hvor man har 5
kanaler oppe foran - kendes også som SDDS.

5.1 EX er med en ekstra "center" bagkanal som er matrixet ind i modfase (
lidt som bagkanalen i dolby surround/pro logic ) og DTS 6.1 har en rigtig
diskret center bagkanal. I min samling har jeg film som f.eks Top Gun og
Titanic som er udgivet på dvd med DTS 6.1 ES soundtracks.

-------------
Morten Stjernholm

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:18

Rigtigt. My mistake.

Dog har jeg endnu ikke set HD DVD / Blu-ray udgivelser i ægte 6.1/7.1. Kender du til nogen?

Blot fordi der står DD TrueHD eller DTS-HD MA bag på coveret, er det jo ikke ensbetydende med 7.1 lyd... Men i takt med at flere og flere film bliver produceret i ægte 7.1 lyd, vil vi selvfølgelig se dem udkomme i stor stil på HD skiver. Deraf kan man vel godt udlede at det er fremtidsmusik?!

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:22

Dog har jeg endnu ikke set HD DVD / Blu-ray udgivelser i ægte 6.1/7.1. Kender du til nogen?

Jeg har to.

• Pans Labyrinth region A  (kan spilles i alle afspillere)
  • 3:10 To Yuma region A  (skulle kunne spilles i alle afspillere)

Pans er med DTS-HD 7.1 og Yuma er med PCM 7.1

Den europæriske udgave af Pans er kun med 5.1 lyd.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:25

Rigtigt. My mistake.

Blot fordi der står DD TrueHD eller DTS-HD MA bag på coveret, er det jo ikke ensbetydende med 7.1 lyd... Men i takt med at flere og flere film bliver produceret i ægte 7.1 lyd, vil vi selvfølgelig se dem udkomme i stor stil på HD skiver. Deraf kan man vel godt udlede at det er fremtidsmusik?!

Har dog kendskab til en film i 7.1 : Pan´s Labyrint

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:33
Rart at se, at de er begyndt at udkomme.

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:52

Jeps, jeg forventer også at LOTR trilogien bliver med 7.1 lyd, bår den engang kommer.

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:54

Ja, så mangler vi bare afspillerne

P.t. kan man ikke købe en Blu-ray afspiller til DTS-HD 7.1, hverken bitstream eller egen dekodning. De kommer først senere i år.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:56

Jeps, jeg forventer også at LOTR trilogien bliver med 7.1 lyd, bår den engang kommer.

Og jeg vil blive meget skuffet hvis Starwars ikke kommer med 7.1 lyd (ihvertfald den nye triologi).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 01:02

Ja, så mangler vi bare afspillerne

P.t. kan man ikke købe en Blu-ray afspiller til DTS-HD 7.1, hverken bitstream eller egen dekodning. De kommer først senere i år.

/Lars

Nå ja, skulle være jeg burde læse dit indlæg ordentligt .

Men os der er dualformat kan så glæde os over at Toshiba HD-XE1 og HD-EP35 kan begge bitstreame 7.1, derfor ville det være en fornøjelse med en HD surround reciever.

Må bare håbe de sparker nogen 7.1 udgivelser ud snart.

Print side | Luk vindue