YouSee HD Selector - Samsung SMT-H3126
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34689
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 12:33
Emne: YouSee HD Selector - Samsung SMT-H3126
Skrevet af: Studsgaard
Emne: YouSee HD Selector - Samsung SMT-H3126
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 10:45
Fandt lige denne PDF på google.
http://antenneforeningenbrondby.dk/media/documents/AF%20Br%C3%B8ndby%20241107%202.pdf - http://antenneforeningenbrondby.dk/media/documents/AF%20Br%C 3%B8ndby%20241107%202.pdf
Se side 23 i PDF'en.
Kunne se ud til at den nye HD selector med disk bliver Samsung SMT-H3126.
ER der nogle er kender modellen?
Mvh
Bjørn
|
Svar:
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:19
Den ser lækker ud. Det glæder mig meget, at den har to tunere, for ellers var den intet værd.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:21
Sandal skrev:
Den ser lækker ud. Det glæder mig meget, at den har to tunere, for ellers var den intet værd. |
Spørgsmålet bliver bare hvor meget ekstra vi skal betale for "start-forfra", samt optage funktionen !!
Ellers ser boksen lækker ud !!
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 12:14
Hvorfor skulle optagefunktionen koste ekstra?
|
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 12:35
lunddal skrev:
Hvorfor skulle optagefunktionen koste ekstra? |
Alt koster jo ekstra.
Prøv evt at se på TDC IP TV. Hvis man ønsker at optage så koster det 69kr ekstra pr mdr. De har jo også en HDD indbygget i deres KISS boks.
|
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 12:40
Jeg kan ikke se på deres hjemmeside at det koster ekstra at optage på TDC TV.
Der er to pakker og begge giver mulighed for at optage.
|
Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 12:57
Den er da noget pænere end modellen uden hdd-optager, og meget pænere end de ældre og specielt den første hd-modtager, der bare er så vederstyggelig.
Man skulle nærmest tro at TDC/Yousee ALTID stod bagerst i køen, når kasserne skulle vælges, så kun de umanerligt grimme var tilbage ![](smileys/smiley36.gif)
------------- ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Skrevet af: Studsgaard
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:27
Helt enig. Den ser noget pænere ud end modellen uden hdd.
Men nu må vi se, der er jo intet officelt endnu. Man kunne jo ende med at blive fælt skuffet. ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 13:59
lunddal skrev:
Jeg kan ikke se på deres hjemmeside at det koster ekstra at optage på TDC TV.
Der er to pakker og begge giver mulighed for at optage. |
Du har sørme ret, TDC har ændet deres prispolitik. For 2 uger siden kostede det ekstra hvis man skulle kunne optage.
|
Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 14:51
Bare surt der går så længe før modellen med HDD kommer i salg - fint med 2 tunere - så man ikke har samme problem som der er med Sagem60.
Glæder mig til at få feedback på kvaliteten og selectorens performance.
------------- Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:14
Hvis man skulle have fingre i den med HDD er der så nogle derved hvad proceduren er hvis man skulle have den over på en skive?
Fungerer HDD på nøjagtig samme måde som en alm. HDD?
Mvh. Lasse
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:04
Studsgaard skrev:
http://antenneforeningenbrondby.dk/media/documents/AF%20Br%C3%B8ndby%20241107%202.pdf - http://antenneforeningenbrondby.dk/media/documents/AF%20Br%C 3%B8ndby%20241107%202.pdf
Se side 23 i PDF'en.
|
Ja, se det er jo et helt anderledes design end den uden HDD, den vil jeg ikke have problemer med at have stående, det er bare irriterende at man skal vente helt til April-Maj måned. Men så bliver den sandelig også købt.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:08
ayntes den er total fed.. nu kan man tillade sig at have den stående fremme :)
Kan ikke vente til den kommer i butikkerne :)
|
Skrevet af: Anden4220
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:12
Basknudsen skrev:
Hvis man skulle have fingre i den med HDD er der så nogle derved hvad proceduren er hvis man skulle have den over på en skive?
Fungerer HDD på nøjagtig samme måde som en alm. HDD?
Mvh. Lasse |
det er nok ikke muligt det har noget at gøre med rettigheder osv. ligesom med viasats og canal digitals løsninger uden DVD-brænder
------------- Panasonic TH37PX80 Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3
|
Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:37
Hvad er forskellen på om man kan optage det og se det eller at brænde det ned og se det igen på et andet tidspunkt?
Mvh. Lasse
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:45
Basknudsen skrev:
Hvad er forskellen på om man kan optage det og se det eller at brænde det ned og se det igen på et andet tidspunkt?
Mvh. Lasse |
Rettigheder...
|
Skrevet af: jaqup
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 22:07
Radiomanden skrev:
Studsgaard skrev:
Se side 23 i PDF'en.
|
Ja, se det er jo et helt anderledes design end den uden HDD, den vil jeg ikke have problemer med at have stående, det er bare irriterende at man skal vente helt til April-Maj måned. Men så bliver den sandelig også købt.
|
Har nogen kendskab til om det evt. er muligt at låne/leje boks ved yousee som ny kunde per mdr. For jeg vil da helst have den med optager, men det er rimeligt lang tid og vente?
Ellers må jeg jo købe dem begge?
På forhånd mange tak!
|
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 22:10
Det er KUN muligt at købe, vent på PVR modellen, den anden ligner noget fra tidlig stenalder.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: BeeJay
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 08:21
Hmmm hvem siger den med HDD først kommer i april/maj??? Talte med TDC igår og de sagde at den kom inden 14 dage altså den med HDD.. selvom de sagde de egentligt ikke måtte fortælle noget.!!!!
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 08:51
Når man tilslutter sådan en digital modtager kan man så gøre det sådan at man kører antennekablet først gennem en hdd-recorder og så derefter til samsungen og op i tv'et, så man kan beholde sin recorder også?
Altså så HDMI (eller Component, da det begynder at knibe med tilslutninger) både fra Recorder og Digitalmodtager til tv'et???
------------- Ning
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 09:42
Det kan du godt, men jeg vil anbefale omvendt rækkefølge, da en digital modtager er mere ømtålelig mht. støj end en analog modtager.
Dvs.: Væg->Samsung->HDD Recorder->TV
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 13:40
Studsgaard skrev:
Se side 23 i PDF'en.
ER der nogle er kender modellen?
Mvh
Bjørn
|
Siden med formaterne, side 13?, prøvebillederne, her er formatet 720p og 1080p med stor forskel. Signalerne med 720p50 eller 60 indeholder betydeligt mere Information end 1080p24 eller 30.
I min virkelighed skulle der kun være 2 prøvebilleder. et for PAL og et for 720p50/1080p24. Jo der ER forskel men til hvilken side!
Ligesom man kan skrive PAL 625i50 skriver jeg med stor lyst 819p50 (eller hedder det 768p50?).
Youssi vil vel så tilligemed fastholde de der 1080p kræver mere Båndbredde sende igennem en "det der mystiske 720p".
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 13:46
Jeg har fået at vide i dag af yousee's kundeservice at begge dekodere
kommer på fredag. De kommer med samme sending og kan allerede på
fredag købes i tdc's egne butikker. De vil senere blive sendt ud til andre
butikker!
Det bliver spændende om de er gode. Mht. hd pakker, så er intet gratis,
man skal købe de fire hd kanaler i en favorit pakke for 49 kr. per måned.
Desuden kan man kun få tv2sporthd, hvis ens antenneforening har
tv2sport! Der var ikke umiddelbart planer om flere hd-kanaler.
Prisen på dekoderne skulle være 1150 for den billige, og 1650 for
optageren (den har også to tunere).
Jeg håber oplysningerne ovenfor passer, men det lyder spændende!
------------- Morten
|
Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 13:47
Har prøvet at "google" "Samsung SMT-H3126".
1 hit, og det er her på recordere.dk, virker lidt underligt at den ikke findes "outthere", nogle der har flere informationer ?
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 14:04
Hvis du kigger på Samsungs hjemmesider for de forskellige lande, så har hvert land stort set deres egne kabelbokse (i de lande Samsungs laver sådanne), så jeg tror bare ikke at Samsung Danmark sætter dem på deres side før de er frigivet.
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 14:04
MortenR. skrev:
Jeg har fået at vide i dag af yousee's kundeservice at begge dekodere
kommer på fredag. De kommer med samme sending og kan allerede på
fredag købes i tdc's egne butikker. De vil senere blive sendt ud til andre
butikker!
Det bliver spændende om de er gode. Mht. hd pakker, så er intet gratis,
man skal købe de fire hd kanaler i en favorit pakke for 49 kr. per måned.
Desuden kan man kun få tv2sporthd, hvis ens antenneforening har
tv2sport! Der var ikke umiddelbart planer om flere hd-kanaler.
optageren (den har også to tunere).
Jeg håber oplysningerne ovenfor passer, men det lyder spændende! |
Hvad er vi oppe på nu? 3-4 forskellige oplysninger fra 3-4 forskellige TDC medarbejdere.
Gad vide om de overhovedet ved noget?
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 14:10
Ja, det er lidt mærkeligt!
------------- Morten
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 15:43
Hvem vil kommende Gate keeper vælge som Boks leverandør?
Jeg går bestemt ud fra der ingen konkurence skal være her i DTT nettet.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 15:47
Nu har DTT ikke så meget med YouSees kabeltv at gøre kære moho.
|
Skrevet af: moller
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 17:20
Det fremgår af infokanalen text tv side 116 2/2 på Yousee at HD-Boksen sælges fra 4 februar
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 18:06
moho skrev:
Hvem vil kommende Gate keeper vælge som Boks leverandør?
Jeg går bestemt ud fra der ingen konkurence skal være her i DTT nettet. |
Lidt OT for tråden, men den kommende DTT gatekeeper må ikke binde kunderne til en bestemt box, da der er et krav om brug af åbne standarder.
YouSee binder dig heller ikke til en bestemt box. Det står dit frit at købe en anden DVB-C HD STB. Du kan sikkert få en billig Sagem 81..![](smileys/smiley36.gif)
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 18:08
MortenR. skrev:
optageren (den har også to tunere). |
Skal man have to Selector kort for at udnytte begge tunere?
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: glade
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 19:10
Lidt off topic men ser frem til vi nærmere og fredag evt med en konkret pris, jeg har fået at vide her hjemme at kun optagerene næsten er velkommen pga af design og bruger mulighedere.
Men ufedt skulle tegne et nyt selctor abn, hvorfor pommer kan de ikke forlænge ens??
------------- Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 19:17
glade skrev:
Lidt off topic men ser frem til vi nærmere og fredag evt med en konkret pris, jeg har fået at vide her hjemme at kun optagerene næsten er velkommen pga af design og bruger mulighedere.
Men ufedt skulle tegne et nyt selctor abn, hvorfor pommer kan de ikke forlænge ens?? |
Hvor ser du at man skal tegne et nyt Selector abonnement?
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 20:50
Ser sq da spændende ud at der endelig kommer en HD-selector med HDD. Bliver interessant at se hvilke muligheder den giver.
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:19
JesperLund skrev:
glade skrev:
Men ufedt skulle tegne et nyt selctor abn, hvorfor pommer kan de ikke forlænge ens??
|
|
Jamen plejer man ikke at skulle det for at få lov at købe som fx boksen de har til 295 nu skal man også tegne et nyt abn som jeg læser det.
------------- Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:22
glade skrev:
JesperLund skrev:
glade skrev:
Lidt off topic men ser frem til vi n�rmere og fredag evt med en konkret pris, jeg har f�et at vide her hjemme at kun optagerene n�sten er velkommen pga af design og bruger mulighedere.
Men ufedt skulle tegne et nyt selctor abn, hvorfor pommer kan de ikke forl�nge ens??
|
|
Jamen plejer man ikke at skulle det for at f� lov at k�be som fx boksen de har til 295 nu skal man ogs� tegne et nyt abn som jeg l�ser det. |
Det plejer kun at være hvis du vil købe den med tilskud. Du kan godt købe en Selector-box uden abbonement, men dog ikke til 299.-
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:25
Det er selvfølgeligt muligt at købe boxen UDEN at købe tillægspakker. I tilfældet med S60 så koster den bare mere. (Kr.895).
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:37
Ja, men tror bare jeg vælger at købe et nyt abn og opsige det gl med favorit pakken. er vidst billigere alt andet end lig.
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 21:53
Ja hvis du alligevel vil have alle hd-kanalerne så skal du jo have favoritpakken, som er den du skal købe med for at få Selectorboksen med tilskud
|
Skrevet af: Boomer81
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 22:38
Samsung HD U. Harddisk 4 feb 699,-
Samsung HD M. Harddisk 4 feb 1199,- (i TDC's egne butikker)
HD-pakke 49,- (Discovery, Nat. geo)
Tv2sport hd + Kanal 5 hd gratis med fuld pakke.
Kanal 5 hd gratis i mellem pakke
Tidligere nævnte priser i tråden passer IKKE
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 22:41
Det lyder super. Jeg fik godt nok priserne at vide af yousee's kundeservice i
dag! Men jeg betaler gerne mindre!
Skønt at begge modeller kommer mandag!
------------- Morten
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 22:46
Boomer81 skrev:
Tidligere nævnte priser i tråden passer IKKE |
Det lyder da dejligt. Må man spørge hvor du har priserne fra? Og priserne er vel ved samtidig bindelse af favorit abbonement til 49,- i måneden?
|
Skrevet af: joern
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:06
Nogen der ved om der er andre udgange end HDMI? Jeg er desværre i den situation at HDMI porten på min projektor er defekt og har ikke lige penge til en ny projektor
|
Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:07
Boomer81 skrev:
|
lyder da underligt at den koster 699 uden harddisk og 199 med..??
EDIT: okay der står 1199..bare mig der skal lærer at læse.
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:20
Pizzabager skrev:
Boomer81 skrev:
|
lyder da underligt at den koster 699 uden harddisk og 199 med..??
EDIT: okay der står 1199..bare mig der skal lærer at læse. |
Og LÆRE at stave ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:23
Man blir lettere forvirret om alle de forskellige oplysninger der kommer fra folk.. mærkeligt at der ikke er noget info på yousee hjemmesiden..!! Men jeg håber da den er der på fredag til 1199kr for så skal der sgu noget HD på i weekenden
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:26
noget nyt om ombytning fra den gamle sagem 81 til ny
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:32
Nogen der vd om man kan bruge Stofa's samsung HD box med et you see abonnement..?? er nemlig flyttet og har fuldpakke hos yousee nu.
Bjørn
|
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:45
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 23:55
Hvorfor kan man ikke det.. det er vel bare en digital HD box og hvis man får et kort fra yousee burde det så ikke virke..?
|
Skrevet af: QuaZ
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 01:59
BeeJay skrev:
Hvorfor kan man ikke det.. det er vel bare en digital HD box og hvis man får et kort fra yousee burde det så ikke virke..? | '
Såvidt jeg husker er det to forskellige dekoder kort der skal bruges :9
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 10:16
BeeJay skrev:
Hvorfor kan man ikke det.. det er vel bare en digital HD box og hvis man får et kort fra yousee burde det så ikke virke..? |
Nej, de bruger bl.a. forskellig kryptering, så du får ikke noget igennem. Derudover er alle tjenesterne noget der er udviklet specielt til det kabel-tv net.
Havde det været en normal DVB-C modtager, hvor krypteringen blev bestemt af det CAM man købte ved siden af, så var det noget andet. Men de bokse som kabel-tv udbyderne selv får udviklet er bygget specielt til deres net.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: peterfc
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 10:18
Nogen der ved hvad dimensionerne er på de to modeller? Er kassen den samme? Kan kun få konen til at acceptere den hvis den passer ind i skab på 32 cm i dybden? Og, lidt off-topic, er der nogle HDMI kabler der ikke sikker ca 5 cm ud bag til, hvilket jo kræver yderligere dybde i skabet.
|
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 10:24
Okay, jeg siger mange tak for infoen, så må jeg ud og ha boxen fra TDC, vil ha HD nu hehe
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 11:27
peterfc skrev:
Og, lidt off-topic, er der nogle HDMI kabler der ikke sikker ca 5 cm ud bag til, hvilket jo kræver yderligere dybde i skabet. |
Du kan f.eks. bruge de her "knæk" adaptorere: http://www.kableronline.dk/catalog/Digital-HDMI-billed-&-lyd/c53_59/index.html?page=2 - http://www.kableronline.dk/catalog/Digital-HDMI-(billed-& ;-lyd)/c53_59/index.html?page=2
/Nils
-------------
|
Skrevet af: peterfc
Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 12:56
Tak for link nbu001, lige hvad jeg havde brug for .
/Peter
|
Skrevet af: contici
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 20:08
Lyder da fedt at begge bokse skulle komme den 4. Men har lige selv ringet til YouSee, og de sagde at der går ca. 2 måneder til Harddisk udgaven udkommer.
Kæft jeg glæder mig... Det ser super fedt ud.
Den der funktion: "starte-forfra" hvad betyder det helt præcist?
------------- ______________
contici
|
Skrevet af: newpower
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 22:02
contici skrev:
Lyder da fedt at begge bokse skulle komme den 4. Men
har lige selv ringet til YouSee, og de sagde at der går ca. 2 måneder til
Harddisk udgaven udkommer.
|
Det betyder at du kan starte en igangværende udsendelse forfra, f.eks. hvis
du kommer 15 min. ind i en film, så kan du starte forfra og se den fra start.
|
Skrevet af: contici
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 22:32
newpower skrev:
contici skrev:
Lyder da fedt at begge bokse skulle komme den 4. Men har lige selv ringet til YouSee, og de sagde at der går ca. 2 måneder til Harddisk udgaven udkommer.
|
Det betyder at du kan starte en igangværende udsendelse forfra, f.eks. hvis du kommer 15 min. ind i en film, så kan du starte forfra og se den fra start. |
Mon også der er timeshift på, så man kan sætte en film på pause hvis telefonen lige pludselig ringer?
------------- ______________
contici
|
Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 23:00
Timeshift er kun på PVR udgaven.
Start forfra: gælder kun igangværende udsendelse, dvs. når udsendelse er slut, kan man ikke starte den forfra.
Når det bliver lanceret (kommer først i ny software) bliver det i starten kun på DR1-2, men der skulle efter signende være planer/forhandlinger om flere på vej
Der var en som spurgte til om man skulle have to kort til PVR model, nej det skal man ikke, du kan optage 2 forskellige programer, og se en der ligger på harddisk, eller optage 1 og se live tv på anden tuner.
Personligt tror jeg, at jeg venter til den den med PVR kommer på markedet. ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Mvh
Think-T-wice
|
Skrevet af: Tommy M
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 10:59
Hej
Jeg har en pioneer 545 HX-S HDD recorder og er meget interesseret i HD tv. Men jeg er i tvivl om jeg skal vente på samsung hd-modtageren med harddisk? Er lidt ked af hvis recorderen bare skal på pension.. Hvad ville i vælge i min situation?
Desuden har jeg læst mig frem til at den optimale tilslutning er: Vægdåse -> HD-modtager -> HDD-Recorder -> TV.
Men min recorder har ikke HDMI indgang. Så spørgsmålet lyder med hvilke kabler er den optimale tilslutning?
Mvh. Tommy
|
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 12:09
Vægdåse -> HD-modtager = antennekabel
HD-modtager -> HDD-Recorder = scart (god kvalitet)
HDD-Recorder -> TV = scart (god kvalitet)
HD-modtager -> TV = HDMI direkte
------------- ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 12:12
Glemte lige en væsentlig forbindelse, hvis der er surround også.
HD-modtager -> Surround reciever = SP/DIF optisk eller elektrisk
|
Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 14:12
Lyder det ikke lidt usandsynligt, at HDD udgaven ligeledes skulle være til at købe, når samtlige officielle artikler omkring HD boksene fra yosee, påpeger at HDD udgaven lader vente på sig, med x antal måneder?
|
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 15:44
Jeg stoppede lige forbi en tdc butik for lige at få nogen ting på det rene..
De har fået den lille HD boks uden HDD.. den kommer til at koste 699 med en program pakke.. (den billigste program pakke er til 48 kr for 4 valgfrie kanaler)
ellers vil den ligge på 1699 kr uden..
HDD versionen tror han ikke kommer før engang i marts siger han og han vidste ikke nogen pris..
Kunne dog godt have fået den lille model med hjem idag men tror jeg venter på den store..
|
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 15:54
Hvilken tdcbutik var det :P, jeg var nede i deres butik i roskilde for at høre om de havde fået den hjem, men det havde de ikke og de havde ikke hørt noget officielt om at den skulle være tilsalg på mandag.
nitrotg skrev:
Jeg stoppede lige forbi en tdc butik for lige at få nogen ting på det rene..
De har fået den lille HD boks uden HDD.. den kommer til at koste 699 med en program pakke.. (den billigste program pakke er til 48 kr for 4 valgfrie kanaler)
ellers vil den ligge på 1699 kr uden..
HDD versionen tror han ikke kommer før engang i marts siger han og han vidste ikke nogen pris..
Kunne dog godt have fået den lille model med hjem idag men tror jeg venter på den store.. |
|
Skrevet af: Mmoo
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 17:53
Hej Michael
tak for din henvendelse.
Den nye Samsung HD digitalmodtager vil være tilgængelig i TDC butikkerne fra på mandag den 4. februar. I løbet af 2. kvartal 2008 vil der komme endnu en ny HD digitalmodtager fra Samsung - denne er med harddisk og understøtter time-shift.
Venlig hilsen
Lasse Olsen kunderådgiver
YouSee A/S Tv-support E-mail: tvsupport@yousee.dk Telefon: 80 80 40 50 Web: yousee.dk
Sendt: 1. februar 2008 12:16 Til: YouSee tv-support Emne: Hdd HD box
Kan i bekræfte at der kommer en HD box primo feb ??
MVH Michael
|
Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 18:25
Mmoo skrev:
Hej Michael
tak for din henvendelse.
Den nye Samsung HD digitalmodtager vil være tilgængelig i TDC butikkerne fra på mandag den 4. februar. I løbet af 2. kvartal 2008 vil der komme endnu en ny HD digitalmodtager fra Samsung - denne er med harddisk og understøtter time-shift.
Venlig hilsen
YouSee A/S Tv-support E-mail: tvsupport@yousee.dk Telefon: 80 80 40 50 Web: yousee.dk
MVH Michael
|
Michael: Ja læs evt her http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2146 - http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2146
Ny HD-digitalmodtager på vej
Mandag 4. februar begynder YouSee at sælge deres nye Samsung HD-boks.
Prisen på denne bliver 699 kr.
Den er udrustet med
- Antenne ind/ud - Ethernet (IP forbindelse) - Component video udgang - Analog stereolyd udgang - Digital optisk lyd udgang (S/PDIF) - HDMI udgang - 2x SCART (TV / video) - USB (dog ikke aktiveret endnu)
Senere formentlig i løbet af sommeren kommer der en PVR model også produceret af Samsung. |
------------- Mvh
Think-T-wice
|
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 18:32
Mmoo skrev:
MVH Michael |
Ja. Hvis du mener HD = High Definition.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1500"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1500 - De nye digitale HDTV modtagere fra YouSee |
De nye HD-modtagere fra YouSee blev præsenteret torsdag. Levering fra næste uge, af den første model. I den anledning bliver der adgang til flere HDTV kanaler. |
/Lars
|
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 20:54
Mmoo skrev:
Hej Michael
tak for din henvendelse.
Venlig hilsen
MVH Michael
|
Det var i nørrebro bycenter :)
|
Skrevet af: Andemad
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 23:03
Nu håber jeg ikke dette er for OT, men har en forespørgsel om nogen af jer har hørt om denne box kan ANDET end blot TV / HDTV?
Jeg tænker, at med harddisk indbygget er den jo oplagt til at kunne bruges til lyd/musik, fotoalbums osv - så det nærmest fungerer som et lille mediecenter til fjernsynet? Det ville jo være en lille geni-streg fra Yousee, - imho!
Hvis man så kombinerer det med en ekstern stor harddisk - ja, så har man ingen grund til at have den store mediecentercomputer til at køre (som undertegnede har PT)
Men er der nogen der ved om denne box kan dette? Deslige om tidligere selectorboxe eller den lille model kan dette? jeg har ikke erfaring med selector overhovedet - men det er vist vejen frem for at få det fede signal på min samsung-fladskærm med DVB-T :(.
(Alternativet kunne også være at ombygge mediecenteret til at kunne klare DVB-C osv osv - men det bliver nok for omstændigt.)![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 00:17
Har fået den nye boks... og den var ikke lige sådan at få sat til.. Den kommer med en meddelse om at der er ny opdatering.. når man trykker ja til at opdatere booter boksen for at opdatere.. men idet den booter mister den IPen fra netværket.. man skal derfor skynde sig at hive stikket ud og sætte i med det samme for at min opdaterede.. og den SKAL opdatere for at komme videre med boksen.
Disc & Kanal5 er perfekt.. Tv2sport og National Geo hakker ret meget syntes jeg.. ![](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: Nikuku
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 07:47
Hvis jeg iforvejen har en sagem60, skal jeg så give 1699 kr, og bruge mit gamle kort+?
------------- http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikou88
|
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 10:13
Nikuku skrev:
Hvis jeg iforvejen har en sagem60, skal jeg så give 1699 kr, og bruge mit gamle kort+? |
Det forlyder at prisen 699,- er for alle kunder (der abonnerer på en TV pakke). Nuværende som nye.
Altså, at hvis du tager dit YouSee kundenummer med i butikken, får du den til 699,-
/Lars
|
Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 10:38
hmm jeg tror man skal regne med at for de 699 skal der tegnes en pakke (4 favoritkabaler) (HDpakke) eller nogen af de andre pakker.. Det er ikke nok du er kunde i forvejen.
|
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 10:55
MeLViS skrev:
hmm jeg tror man skal regne med at for de 699 skal der tegnes en pakke (4 favoritkabaler) (HDpakke) eller nogen af de andre pakker.. Det er ikke nok du er kunde i forvejen. |
Ja, det er rigtigt. Men hvis man allerede abonnerer på en sådan pakke.
Den billigste pakke koster iøvrigt 39 kr/måned, med en minimum binding på 6 måneder. Det giver stadig en besparelse på 766 kr - hvis man er nødt til at snuppe en pakke med i prisen.
699 + 6x39 = 933,-
/Lars
|
Skrevet af: pcs12
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 12:31
Jeg fik denne mail fra yousee, det svarer nogenlunde til hvad andre har fået at vide herinde....
Tak for din
email, hvor du spørger om den nye HD modtager fra Samsung.
Den nye
Samsung HD digitalmodtager har også mpeg-4 tuner (og selvfølgelig mpeg-2
tuner).
Boksen
kommer i 2 varianter, én med harddisk og én uden harddisk.
Den uden
harddisk bliver lanceret 4. februar., den med harddisk kommer til april.
Prisen
uden harddisk bliver ca. kr. 699,-, med harddisk ca. kr. 1199,-. Prisen
forudsætter samtidig oprettelse af digital programpakke.
Læs mere
om mulighederne på vores website. Du kan tillige tilmelde dig vores nyhedsbrev
og få info når den nye modtager bliver lanceret på dette link http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_nyh_brev%C2%A0 -
Den nye
boks erstatter den bestående Sagem 60, når denne på et tidspunkt er udsolgt.
Med den nye Samsung boks, kan man både se alm. digitalt tv og HD TV. Der vil
med tiden blive flere og flere HD kanaler, men pr. 010208 vil der for de kunder
som har fuldpakken være mulighed for at se følgende 4 HD kanaler: TV2 Sport HD,
Kanal 5 HD, Viasat History HD og Viasat Explore HD.
Tillige
vil der blive mulighed for at købe yderligere HD kanaler som en digital HD
programpakke.
Har du
spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 80 eller besøge
yousee.dk/digitaltkabel-tv.
Venlig hilsen
Med venlig
hilsen
Peter Sejerup
Weber
Kunderådgiver
![Picture Metafile](file:///C:/DOCUME%7E1/PCS/LOKALE%7E1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg)
Web:
http://yousee.dk/ -
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 12:40
Viasat History HD og Viasat Explore HD. ?? Endnu 1 YouSee medarbejder der ikke helt ved hvad han/hun snakker om .
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 12:50
Jeg har lige fået brev fra YouSee:
1. Ombyt din Sagem 81 HD til en ny Samsung u/HDD. 2. Ombyt din Sagem 81 HD til en ny Samsung m/HDD + kr. 500. Denne boks forventes klar til sommer.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: damiendk
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 13:34
Faldt over dette på http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000Y8kuiTe_?ContentType=content&ContentKey=10282&searchtext=yousee&categories= - ElGiganten ...
De må først sælge fra mandag, men fik vist den frem - klart pænere end Sagem81, der stod fremme.
|
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 14:05
Lars skrev:
Den billigste pakke koster iøvrigt 39 kr/måned, med en minimum binding på 6 måneder. Det giver stadig en besparelse på 766 kr - hvis man er nødt til at snuppe en pakke med i prisen. |
Og så får man sikkert indblik i albansk kultur
|
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 15:20
lunddal skrev:
Og så får man sikkert indblik i albansk kultur ![](smileys/smiley2.gif) |
Ja - jeg vil personligt nok også hellere snuppe HD-pakken til kr 49/måned istedet ![](smileys/smiley1.gif)
Så er det kr. 993,- (excl. kortgebyr) (699 + 6x49)
/Lars
|
Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:04
Lars skrev:
lunddal skrev:
Og så får man sikkert indblik i albansk kultur ![](smileys/smiley2.gif) |
Ja - jeg vil personligt nok også hellere snuppe HD-pakken til kr 49/måned istedet ![](smileys/smiley1.gif)
Så er det kr. 993,- (excl. kortgebyr) (699 + 6x49)
/Lars
|
Har været inde på Yousee´s hjemmeside. hvor finder du HD pakken Lars ?
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:05
Er der nogen der har billeder af brugerfladen?
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:09
Per Korshøj skrev:
Har været inde på Yousee´s hjemmeside. hvor finder du HD pakken Lars ? |
Lige nu står den kun under http://yousee.dk/privat/nyheder/ - deres nyheder , men jeg vil tro deres hjemmeside opdateres mandag med de forskellige nye produkter.
/Lars
|
Skrevet af: hekke
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:39
Lyder dejligt at vi kan få byttet vores Sagem 81. Jeg tror nu nok jeg vil tage boksen med harddisk, der er bare en ting der gør mig lidt betænkelig, vi ved jo at HDD optagere er forsynet med en blæser som kan støje. Er Samsung kendt for at lave støjsvage HDD optagere, og vil blæseren køre selv om man ikke optager? Det er helt afgørende for mit valg at man ikke kan høre blæseren. Har en Panasonic EH65 som er meget støjsvag.
|
Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:42
hekke skrev:
Lyder dejligt at vi kan få byttet vores Sagem 81. Jeg tror nu nok jeg vil tage boksen med harddisk, der er bare en ting der gør mig lidt betænkelig, vi ved jo at HDD optagere er forsynet med en blæser som kan støje. Er Samsung kendt for at lave støjsvage HDD optagere, og vil blæseren køre selv om man ikke optager? Det er helt afgørende for mit valg at man ikke kan høre blæseren. Har en Panasonic EH65 som er meget støjsvag. |
har en Samsung HDD optager nu og den er ganske støjsvag, der er kun en svag "rumlen" fra den
------------- Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
|
Skrevet af: Swiss
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 16:47
Hvad med os der har en Sagem 60, og en favoritpakke, kan vi købe en Samsung SMT-H3126 til 699 ?
Eller skal man opsige sin favoritpakke, og købe den igen samme med Samsung SMT-H3126 ?
------------- /Swiss
|
Skrevet af: hekke
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 18:21
Hej Lars
Tror du der er en mulighed for at Recordere kan få en Boks med harddisk til test. Os der har en Sagem 81 har mindre end en måned til at beslutte os for hvilken af de to bokse vi skal vælge, Yousee giver os jo ikke mange oplysninger. Boksen uden harddisk skal vi jo nok høre om på mandag her på siden
|
Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 18:29
Swiss skrev:
Hvad med os der har en Sagem 60, og en favoritpakke, kan vi købe en Samsung SMT-H3126 til 699 ?
Eller skal man opsige sin favoritpakke, og købe den igen samme med Samsung SMT-H3126 ? |
Jeg har været i kontakt med Yousee om lidt af det samme.
Jeg har TV1000.
Yousee svarer undvigende, ved nærmest ikke hvad de skal svare.
Jeg mener, det må være nemt for Yousee at flytte abonnementet over til den fra Samsung via nævnte tilbud. - En kundefordel
|
Skrevet af: tosa
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 18:59
Hvis man som eksisterende kunde af en programpakke skal købe endnu en programpakke for at få glæde af deres tilbud, tror jeg jeg vil vente til mit abonnement udløber til sommer, før jeg overhovedet vil overveje, om jeg vil have en HD receiver (med HDD, primært pga. designet - for jeg optager ikke meget fra TV alligevel).
Men jeg gider sq ikke oprette et nyt abonnement, bare for at skulle have en eller anden besparelse - jeg har jo netop den pakke jeg vil have (Canal+ pakken), og selvom jeg har fået en besparelse på min sagem 60, bør de sq da ikke kræve, at man opretter et nyt abonnement som man ikke har brug for, bare for at få besparelsen.
Jeg har ikke brug for Discovery HD og Explorer HD (eller hvad den anden nu hedder), da jeg kun sjældent ser Discovery og ikke den anden. Det skulle primært være for 2Sport HD og K5 HD, og evt. Canal+ HD, hvis de tilføjer den igen (lidt latterligt den er fjernet igen), og så hvis Canal Digital gider at frigive C+ Sport HD, så vi kan få glæde af deres HD kanal når vi nu betaler forholdsvis mange penge for deres kanaler.
|
Skrevet af: foppa
Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 19:38
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 18:46
Nogen der gider smide et billede og af den nye fjernbetjening?
|
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 18:52
billedet fra pcworlds artikel burde være nok http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=18742 - http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=18742
|
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 18:55
Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 19:36
Er der hdmi kontrol på boksen?
|
Skrevet af: STP36
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 23:50
Er der mulighed for Farvorit-lister på den nye Samsung?
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:03
STP36 skrev:
Er der mulighed for Farvorit-lister på den nye Samsung?
|
Ja. der er EN favorit liste, som du så slår til eller fra. Dette gøres fra indstillinger.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 00:04
Venomous skrev:
Er der hdmi kontrol på boksen? |
Ja, der er HDMI 1.3 port på boksen.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|