Print side | Luk vindue

Hvor god er PS3 til DVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34904
Udskrevet den: 29-April-2025 kl. 17:55

Emne: Hvor god er PS3 til DVD
Skrevet af: cql1
Emne: Hvor god er PS3 til DVD
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 17:54
Hej

Jeg er ejer af en Yamaha DVD-recorder, som jeg overvejer at udskifte. Da jeg har en Denon forstærker har jeg indtil nu overvejet at købe en http://hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm - Denon DVD (da designet passer med forstærkeren) til 1500kr.
Eller også skulle jeg hellere købe en PS3 til ca.3500kr... Ved en PS3 vil jeg jo som ekstra få spillekonsol, HDD, Blue-Ray.

Men mit spørgsmål er, om PS3'en kan afspille DVD'er lige så godt som Denon 1740...?
-Jeg har nemlig ikke kunne finde nogle tests på det

-------------
/cql

Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12

Svar:
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 18:20

Jeg kan ikke sammenligne PS3 med Denon eller din Yamaha, men hold da kæft hvor gør PS3 det godt. Sindsygt klart billed ved visning af SD.

Gå ind i AV indstilling og sæt Opskalerer til Fuld. Du for ikke HD billed, men lysten til at se alle dine DVD'er igen.

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4

Skrevet af: micker
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 18:51
Enig med tupac85, efter de første 10 min med SD dvd på min PS3, pakkede jeg min samsung DVD afspiller (HD870 med 720P upscale) ned. Det er et super billede på, og lyden er også noget bedre end min samsung dvd afspiller.

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3

Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 21:54
Kan "desværre" også kun sige at jeg er enig. Klart bedre end min Pioneer, som ellers også havde hdmi og kunne sende 720P/1080i ud.

-------------
/Bjarke

Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 22:14

Det lyder jo fristende.

Er PS3 lige så god til at vise MPEG-2 SD filer via netværk?

(f.eks fra Windows Media Player 11 eller en anden DLNA server)

-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 23:06
Tusind tak for jeres hurtige og ikke mindst entydige svar... Så er der kun én vej -PS3   Endnu en gang tak!

-------------
/cql

Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 09:17

Før jeg købte min XE1'er brugte jeg også min PS3 til DVD .... min stakkels gamle Harman/Kardon afspiller blev uventet pensioneret meget, meget pludseligt

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet af: Sebbii
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 22:45
nu siger du vælg "fuld" opskalering er alle enige i det. og hvad er forskelligen på fuld vs normal opskalering :D

Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 23:07
Må også sige at jeg var forbløffet over PS3'erens afspilning af SD DVD

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 23:34
Jeg melder mig til koret.. den gør det sq godt.

Har d.d. "opgraderet" min PS3 til, at være medieafspiller her i huset. Den
henter filer via netværk/upnp. Divx, Xvid, Mpeg2, DVD.. super billede.

Venter bare på Transformers kommer på BD

Skrevet af: Miths
Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af Sebbii Sebbii skrev:

nu siger du vælg "fuld" opskalering er alle enige i det. og hvad er forskelligen på fuld vs normal opskalering :D

Jeg har kun haft min PS3 i et par uger og har faktisk kun lige kort fået den testet til opskaleret DVD (og jep, det ser dælme godt ud), men ifølge det info jeg rendte ind i på et amerikansk forum - og vist også efter hvad jeg selv husker fra min korte test - så strækker "full" billedet til at matche dit TV, hvilket vil sige at det altså er "normal" du skal vælge når du vil se DVD film i de typiske widescreen formater.

Skrevet af: PeterLarsen
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 21:27

Bruger også min PS3 som DVD-afspiller og den er væsentligt bedre end min JVC med HDMI. Fantastisk køb. Har hørt at man skal op i lige så mange kroner for en almindelig DVD-afspiller for at få samme billed/lyd kvalitet, så vælg en PS3 for du får også:

Spilkonsol
BluRay afspiller
Medieenhed

Der er ingen tvivl, den er alle penge værd. Den nye 40Gb larmer iøvrigt ikke noget særligt (mindre end min JVC).

-------------
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)

Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 22:26
Jeg har snart ikke flere undskyldninger for ikke at tage ned og købe én. Endnu en gang TUSIND TAK for responsen!

I ka' bare det pis!

-------------
/cql

Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 23:53
Husk også at købe Bluetooth fjernbetjeningen - den gør livet noget mere behageligt til mediabrug (inklusive navigering i den overordnede PS3 brugerflade) end en klodset game controller.

Skrevet af: Mureren1
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Jeg kan ikke sammenligne PS3 med Denon eller din Yamaha, men hold da kæft hvor gør PS3 det godt. Sindsygt klart billed ved visning af SD.

Gå ind i AV indstilling og sæt Opskalerer til Fuld. Du for ikke HD billed, men lysten til at se alle dine DVD'er igen.

Jeg har købt en næsten ny PS3 og et HDMI kabel hviket ikke fulgte med. Spil kører og ser perfekt ud, men dvd film ser absolut ikke ud som i beskriver det  Jeg har ikke meget forstand på teknik, så måske kan i hjælpe mig på vej, evt. med nogle instillinger? Har en søster i USA. Kan jeg bruge spil, fjernbetjening osv. derfra?

På forhånd tak

-------------
Mvh Mureren1

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Mureren1 Mureren1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Jeg har købt en næsten ny PS3 og et HDMI kabel hviket ikke fulgte med. Spil kører og ser perfekt ud, men dvd film ser absolut ikke ud som i beskriver det  Jeg har ikke meget forstand på teknik, så måske kan i hjælpe mig på vej, evt. med nogle instillinger? Har en søster i USA. Kan jeg bruge spil, fjernbetjening osv. derfra?

På forhånd tak

Hvilket TV har du? Udover de få PS3 indstillinger nævnt i denne tråd (vigtigst af alt opskaleringen naturligvis, og sæt den til "normal" så billedet ikke strækkes) - og så et HDMI kabel over til TV'et - skulle der da ikke være så meget andet at rode med for at du skulle opnå samme gode resultat som resten af os, afhængigt af dit TV naturligvis.

Nu skriver du jo heller ikke noget som helst om hvad problemet er - men udover hvad der er nævnt ovenfor, og forudsat at du ikke taler om egentlige tekniske problemer med DVD signalet (skærmflimren, uklart billede, hvad det nu kan være), så er det eneste andet du kan rode med vel nærmest billedindstillingerne på dit TV.
De kan så til gengæld også gøre en verden til forskel - og hvad der ser godt ud til farverige spil, er ikke nødvendigvis godt til film på alle TV. Den afsindigt kulørte og skærende dynamiske kontrast indstilling mit Samsung M87 har som standard, er fx ikke egnet til noget som helst andet end at gøre opmærksom på sig selv i en forretning, ved siden af 15 andre TV i samme størrelse og lige så uhyrlige billedindstillinger.
Farver og kontrast er alt andet end realistiske, og lysstyrken alt for kraftig - men det ser trods alt stadig lidt bedre ud i spil end til film og TV.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 23:36

Der mangler kun en negativ sammenligning i dette sammenhæng..

PS3 er målt til at bruge 170-180w i timen, som jeg også selv har målt..
og min gamle dvd afspiller som lå på 25w.. der er sgu en forskel..

Så bruger man sin dvd afspiller daglig et par timer og måske 7dage om ugen = 350w

Samme med ps3  ca. 2.400w  .. * 1.8kr seas-nve pris = 4.3 kr om ugen..
altså 200kr i strøm om året, og det er standby strøm forbrug for en ps3 tændt +10w når dvd'n så også kører.

Måske er 200kr småpenge.. det er dog mere end 20kr om året for den gamle denon...og så lige de dage hvor man glemte at slukke ps3'ren, og de dage hvor man kikkede på trailers/spil på maskinen..

Så er vi måske oppe på 400-500kr i ekstra elregning om året?

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 00:21
Er det en PS3-60GB du her snakker om?

40GB'en skulle "kun" bruge 135W ca.

Synes ikke helt det er fair du sammenligner en PS3 med en gammel DVD
afspiller. Måske en sammenligning med en ny BD afspiller var mere fair -
dog uden jeg ved hvor meget sådan en bruger.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 00:38

Yep, har en 60GB version. så den sluger lidt mere, det ved jeg egentlig godt.

Dog er der tale om PS3 god til DVD, og ja det er den, det er bare også god til at bruge meget mere strøm til samme opgave.

Så hvis man tænker grønt, bliver der jo taget højde for dette, ellers køber man bare og betaler de par hundred mere i strøm om året.
Vi skal jo ikke spare på strømmen :-)

Hermed sagt at jeg lukker mit ps3 mediacenter, da det er for meget i el, når en popcorn eller tvix kan løfte samme opgave til mindst en trediedel, jeg har jo som sagt alligevel en hd tændt til lager alligevel.

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 00:40
Okay - husk der er markant forskel i køledesign og strømforbrug på de 2
versioner af maskinen

Jeg slukker også min når den ikke bruges - der er gået helt sport i, at spare
på strømmen herhjemme :)

Skrevet af: MVIN
Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 21:32
Det kan ikke gå hurtigt nok med at få købt den, tror sgu jeg henter en i Blockbuster imorgen :)

-------------
Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg

Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 22:16
God tur MVIN, husk de er på tilbud rundt omkring og kommer i Harald Nyborg inden længe til en meget fornuftig pris.

-------------
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)

Skrevet af: felix29
Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 02:34
Jeg tilslutter mig også koret. Med lovprisninger over dens afvikling af DVD film/medier. Dog vil jeg sige at det største minus er at maskinen pt ikke kan gøres kodefri, så det er muligt at afspille kode 1 dvd film.

-------------
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.

Skrevet af: Kynde
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:16

Hej,

Er det - eller bliver det - muligt at gøre PS3 regionsfri til DVD (og måske endda også BD)`?

hilsen

Martin

Skrevet af: StockBroker
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Kynde Kynde skrev:

Er det - eller bliver det - muligt at gøre PS3 regionsfri til DVD (og måske endda også BD)`?

Det kommer helt sikkert. Men om man skal hardware modde eller kan ordne det med software ved jeg ikke. Hvis der installeres Windows på maskinen burde da helt klart være muligt med software mod.

Har nogen prøvet det her inde? "Er meget nysgerrig!"

-------------
Venlig Hilsen
JR

Skrevet af: StockBroker
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:27
Men JO, den er dejlig til at afspille SD (og HD) film på Tv'et. Men den sluger også strøm derefter.

-------------
Venlig Hilsen
JR

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 15:31
Og et fladskærms TV er jo hele ikke billge i strøm. især ikke Plasma TV.

Så en combo af PS3 og Plasma TV, kan let gå hen og blive en dyr omgang i
strøm

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Og et fladskærms TV er jo hele ikke billge i strøm. især ikke Plasma TV.

Så en combo af PS3 og Plasma TV, kan let gå hen og blive en dyr omgang i
strøm

Så spørger jeg hvilket plasma du snakker om - mit 5090 trækker 280 watt. Det synes jeg ikke er så galt igen - det er trods alt 50" og fullhd.

LCD'erne jeg har kiggget på ligger også i omkring 250W i de store størrelser, så det er altså en and at sige plasma trækker mere strøm

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 17:22

@Anima

Helt enig og husk også at et plasma-panel bruger mindst strøm når der er mørke scener og mest ved de lyse.
For LCD er det lige omvendt.
Det betyder at man godt kan snyde lidt med tallene, typisk er en film jo forholdsvis "mørk" så der bruger plasma mindre strøm. Omvendt kan spil være meget farverige, hvor LCD sikkert bruger mindst.

Alt i alt ikke de stor eforskelle ved normalt brug. Jeg nøjes istedet med at glæde mig over at plasma er så meget bedre til at vise billeder - LCD når det jo slet ikke, hvorfor så mange køber Samsung og Sony er mig en gåde - man kan for mindre penge få Panasonic som ganske enkelt har meget højere billedkvalitet.

Så er der lige de rige med Pioneer  dem er vi slet ikke misundelige på - når vi snakker billedkvalitet er Pioneers plasma bare bedst - men Panasonic er ikke mange mulehår fra dem idag.

-------------
Hilsen Peter

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 17:24
Iøvrigt til de frelste el-forbrugere, det er altså mange gange billigere slet ikke at have pc, tv, spilkonsol. Biler hører hjemme på skrotpladsen - cyklen bruger meget mindre energi osv......
NÅ nej sorry - det er jo slet ikke det tråden drejer sig om, så skulle vi ikke bare droppe det emne og nøjes med PS3 som afspiller. Man kan jo altså oprette andre tråde istedet.

-------------
Hilsen Peter

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 17:32
Nu betragter jeg mig ikke som rig - jeg bruger netop min cykel frem og tilbage. Jeg kan ikke se hvad jeg behøver en bil til.

Men ja, PS3 bruger en del strøm kontra alm. dvd-afspiller, men jeg synes ikke engang det er fair at sammenligne med en BD-maskine - husk nu på at PS3'eren fungerer som et mediecenter, og bør derfor sammenlignes med disse istedet!

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 17:36
Hehe, hvis man skal bruge en PS3, så er det ud med bilen og ind med
cyklen, for eller bliver der ikke råd til strøm til PS3

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af StockBroker StockBroker skrev:

Det kommer helt sikkert.

Det kan godt være det kommer en dag, men så bliver det på bekostning af fremtidige firmwareopdateringer til maskinen, og dermed sågar onlinemuligheder i det hele taget (man kan ikke logge ind med mindre man har den seneste firmware), eftersom Sony nok skal sørge for at undersøge om der er pillet ved maskinen.

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hehe, hvis man skal bruge en PS3, så er det ud med bilen og ind med
cyklen, for eller bliver der ikke råd til strøm til PS3

Kan vi ikke lige én gang for alle droppe det vrøvl om at PS3'en skulle være åh så pokkers dyr i strøm? Det koster under 40 kroner mere om året hvis man ser tre film om ugen, der i snit varer to timer. Det er nok lige til at klare for de fleste i dagens Danmark!

Hvis strømforbruget skal afgøre om man vil bruge en PS3 til at se film på, så burde man overveje om man har råd til plasma tv/projektor, surround, computer og den slags i det hele taget, som man også har været inde på i tråden her.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 19:14
Sig mig, er der nogen der reelt har målt hvor meget det faktiske forbrug
er??? ved godt den opgivet til 135Watt.

Meeen, jeg målte en gang på en PDP 507, den kom aldrig over 250watt og
jeg mener at den er opgivet til over 300.

Der hvor jeg vil hen er, en ting er hvad der er opgivet, en anden er jo det
faktisk forbrug. og så er det jo med alt.

Potter

Jeg slukker i øvrigt også min bag på.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 19:50

Her er en sammenlignings test/ Strømforbrug:

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm - http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm

Mvh

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Potter

Sandal har målt sin. Kig under hans hjemmebio.. mener det var 125,7W

Skrevet den: 17-Juli-2008 kl. 20:51

Ja, det blev målt i forbindelse med den udregning der førte til at man kunne konkludere det med de under 40,- om året og de tre to timer lange film...

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 09:35

PT. så ser jeg måske en DB om ugen, men det tiltager nok til efter og vinter halvåret.

Men kan kan se at den er dyre i drift. Derimod så giver PS3 min søn en stor oplevelse i forbindelse med spil, de voksne ser billeder, ferievideoer og lign. surfer lidt på den. Og så burde potentialet være større i en PS3 fremfor en alm. BD player, da det i bund og grund er en computer med noget OS og med muligheden for tilføjelse af codec og lign. i fremtiden.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle købe standalone BD player i stedet for en PS3. Jo måske når der kommer en BD recorder som kan optage både på skiver og HDD.

Potter

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 09:54

Potter

Jeg har målt min. Ikke alene men jeg har tilsammen målt mit 37PV70 + Marantz SR5500 + PS3. Det bruger lige omkring 410W tilsammen.
Receiveren alene udgør 60W, så det vil sige 350W for TV og PS3.
Så en 100-150W for PS3 passer sikkert meget godt.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 10:30

Hvad bruger den i standby? Et par Watt?

Hvilket TV har du? Udover de få PS3 indstillinger nævnt i denne tråd (vigtigst af alt opskaleringen naturligvis, og sæt den til "normal" så billedet ikke strækkes)

Miths, du skrev dettefor noget tid siden. Jeg har ikke lagt maerke til at den straekker ud i FULL mode? Har slet ikke proevet NORMAL, da jeg netop ikke kunne se hvad forskellen skulle vaere.

En ny FW opdatering skulle indeholde forklaringer paa disse "tkniske" ting. Ligesom i GT hvor man kan laese hvad de forskellige indstillinger i bilen goer.

Til alle jer, der syntes stroemmen er dyr, saa flyt til Sverige. Jeg fik for nylig en 3 mdr regning paa 800 SEK! Det var efter jeg fik min 46PZ85, saa jeg forstaar de slet ikke, for de foregaaende maaneder betalte jeg 1200 SEK. I kan endda faa jeres udenlandske aegtefaelle med!

-------------

BORING!

Skrevet af: Kynde
Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 20:56
Hej.

Vi nåede da godt nok at komme vidt omkring - selv en diskussion om strømforbrug kunne det blive til.

Jeg ville sådan set også gerne vide hvad folk tror der sker med regioner til BluRay... bliver det nemt at få nogle der er regionsfri?
- jeg læste at et par firmaer laver Pana BD30 sådan...

Skrevet den: 18-Juli-2008 kl. 21:16
På sigt bliver der nok regionshacks til de fleste afspillere derude, enten via fjernbetjening, software eller hardware. I starten med dvd-afspillere gjorde man det også ved at åbne maskinen og modificere på den ene eller den anden måde.

Print side | Luk vindue