Print side | Luk vindue

Onkyo 705 - A/V Sync

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=34913
Udskrevet den: 08-September-2024 kl. 02:48


Emne: Onkyo 705 - A/V Sync
Skrevet af: Sandal
Emne: Onkyo 705 - A/V Sync
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 19:45

Jeg har forbundet min skærm (Pioneer 427) med min reciever (Onkyo 705) med et analog signalkabel til TV/Game indgangen.

Men der er forsinkelse på lyden, hvilket jeg har forsøgt at justere ved hjælp af A/V Sync på receiveren, men man kan underligt nok kun justere i positiv retning, altså fra 0 til 250 milliseconder, men forsinkelsen bliver kun større når jeg går i positiv retning.

Kan man få den til at gå i negativ retning eller hvordan får jeg løst mit problem?



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 20:13
Har du prøvet med digital forbindelse - coax eller toslink? Jeg oplever ingen forsinkelse ved TV modtagelse med digital coax. Til gengæld er der en smule med toslink fra HDD til Surround.


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du prøvet med digital forbindelse - coax eller toslink?

Jeg ville også foretrække en digital forbindelse, men min skærm har kun analog output. Jeg burde selvfølgelig tilslutte min selector direkte til min receiver, men gider ikke købe det kabel der skal bruges, da jeg kun venter på at den nye selector med harddisk kommer på markedet.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 22:49
Har selv kig på 705eren. Men da jeg er "opvokset" med den rene lyd fra Pioneer, har jeg det lidt svært med at skal til at "købe katten i sækken", jeg aner jo ikke om det er den lyd jeg vil have.



Print side | Luk vindue