Print side | Luk vindue

PS3 på alm. 32" 16:9

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35053
Udskrevet den: 21-Februar-2025 kl. 23:14

Emne: PS3 på alm. 32" 16:9
Skrevet af: hifreak
Emne: PS3 på alm. 32" 16:9
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 01:26
Jeg er tæt på at købe en PS3, men vil godt have en smule mere at vide om det i det hele taget kan betale sig, at købe nu eller vente til jeg får højopløseligt tv. Jeg ved godt jeg ikke kan udnytte maskinen fuldt ud. Hvad mener i jer der har et CRT tv er det det værd? Er der evt. nogle steder, hvor man kan se sammenligningen? Har også hørt, at grafikken altså mænd eller hvad man nu spiller med skulle blive mindre? I det hele taget en række spørgsmål og nok endnu flere på vej  På forhånd tak, hvis nogen kunne komme lidt kommentarer 

Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 01:41
Visse spil kan være optimeret til HD.

Fx. Burnout Paradise hvor mini-map er stort set ubrugeligt på CRT.

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 02:21
Det vil sige at det spil kan jeg godt glemme alt om at spille eller ?? Det er ellers et af mine yndlingspil den serie på den gamle xbox 

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 02:25
Nej ikke glemme alt om.. bare være opmærksom på.

Det er også meget småt det minimap.

Det bliver sværere for dig, at spille når/hvis du ikke kan aflæse det
ordentligt.

Tænk på det som motivation til, at få købt en flad :-)

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 08:40
Findes der er nogle sider, hvor man kan se hvilke spil der er optimereret til HD, og evt. også nogle sider hvor man kan se forskellen på HD og CRT med spil? Har et udmærket 32" tv nu og har ikke planer om at udskifte det inden det går i stykker, men kan også godt lide og spille 

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 10:15
Det er jo ikke så meget ved, hvis jeg ikke kan se hvad der sker på min skærm , men betyder det generelt at man skal holde sig fra spil som er optimeret til HD, for så er der vel ikke så meget, at vælge i mellem eller hvad mener i  Sorry for alle spørgsmål, men gider ikke ofre over 3000 på en maskine, hvor jeg ikke kan se hvad der foregår på min skærm 

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 10:16
brugte selv et crt 32" til min ps3 i starten, og det eneste spil som der var "noget galt med" var warhawk, hvor der manglede et stykke i venstre og højre side (kunne fx ikke se inventory af våben).. udover det så var der ikke noget problem ved at bruge sd 

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:07
Næh det er ihvertfald ikke noget der skal afholde dig fra, at købe en PS3 ..
hehe.

Men altså.. Du skriver "Har et udmærket 32" tv nu og har ikke planer om at
udskifte det inden det går i stykker"..

.. alt kan jo vælte på gulvet pludseligt

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:13
He..he.. ja det har du ret i Martin, men jeg kender mig selv godt nok til, at hvis først det skal være så skal det være  Det er ikke sikkert kæresten synes det  så bliver nødt til at vente lidt, men efter hvad jeg har læst de forskellige steder kan det godt lade sig gøre, at køre på  et alm. tv. Jeg ved godt jeg ikke skal forvente en graffik der sider spar2  Hvordan vil det i grunden se ud i forhold til den gamle xbox? Det er jo det billede jeg har været vant til i de sidste 4 år jeg har haft en spillemaskine 

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:16
Det vil se godt ud

Jeg har selv haft en Xbox gennem en lang årerække og en PS3 er en klar
forbedring selvom det bliver med SD signal.

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:21
OK det var da en trøst  Det vil sige jeg oplever faktisk 2 forbedringer 

første: køb af PS3
anden: Skift til HD fjernsyn

Det er da ikke så ringe.

Hvordan med blueray (film) kan jeg bruge det til noget pt? eller skal jeg bare vente til jeg ved et uheld vælter fjersynet på gulvet

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:25
Jeg må melde pas med film.. det ved jeg faktisk ikke?

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:29
Det er nok ikke noget jeg kan bruge til noget lige nu. Har kun en forstærker med alm. digital indgang også, og det er ikke meget ved, uden lyd. Jeg mener nemlig det er noget med, at man skal have en HDMI indgang i fortærkeren, for, at få lyden ud. Med hensyn til lyd fra PS3 kan jeg vel bare slutte det til optisk til forstærkeren går jeg ud fra 

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:31
Jep du kan altid bare sætte optisk til - det har jeg selv kørt med indtil for
nylig.

Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 11:35
OK mange tak Martin, så er der vist ikke mere jeg er så meget i tvivl om  Hvis nogen skulle have et eller andet de ellers vil fortælle må i meget gerne skrive flere kommentarer eller links jeg skal se whatever 

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 13:11
Skal jeg have noget kabel til at sætte til fjernsynet, eller er der alt hvad jeg skal bruge samlet med konsollen? 

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 14:40
Nja.. det hele følger da med, men jeg vil nu gerne slå et slag for et Scart-
RGB kabel evt.

Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 23:34
Nogen der kan anbefale et godt Scart-RGB kabel 

Print side | Luk vindue