Hjælp til køb af FULL HD projektor
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35202
Udskrevet den: 01-Maj-2025 kl. 00:40
Emne: Hjælp til køb af FULL HD projektor
Skrevet af: geuken
Emne: Hjælp til køb af FULL HD projektor
Skrevet den: 04-Februar-2008 kl. 22:26
Da min gamle Projektor er faldet på gulvet - og er totalt skadet, skal jeg nu erhverve mig en ny. Jeg havde forestillet mig en full HD projektor evt. den nye panasonic men har også fået anbefalet optoma hd80.
Hvad skal jeg gøre? Gode råd og anbefalinger er meget velkommen. Min sidste var en sanyo med LCD som var virkelig god - som også er min præference (LCD panel)
Havde forestillet mig at bruge max. 18.000,- kr. og har sådan set ikke nogle betænkeligheder ved at købe i udlandet.
|
Svar:
Skrevet af: ilu-dazed
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 14:26
Hvis din grænse er 18.000,- skal du nok holde dig til optoma. Du kan ikke umiddelbart få en Panasonic til den pris.
Men optomaen er jo en DLP projektor. Så det hele kommer jo også an på plavering af projektoren i lokalet, hænger den oppe under loftet? i såfald hvor langt er der fra loft til overkant lærred?
Eller står den på et bord?
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 15:11
Der er så også Mitsubishi HC4900 til ca. 13K i Das Vaterland og BenQ W5000 til kr. 14K hos Justbuyit.dk
|
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 15:52
Fedt i har lyst til at hjælpe mig på vej i den rigtige retning. Jeg var netop ind og se HD80 som stod ganske fint - dog synes jeg panoreringerne hakkede. Ekspedienten som var virkelig flik m.m. sagde det måske var deres afspiller toshiba hd-dvd der fik den til det? Hm...
Apropos så er 18.000,- ikke min grænse men mere et ca. beløb. Jeg vil gerne havde bang for the buck og jeg vil hellere betale lidt mere for en Projektor som jeg er virkeliug glad for og kan havde i mange år end spare et par tusinde.
Jeg synes at havde set panasonic 2000 til ca. 20.000,- kr.??
Tak for anbefalingerne!
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 20:05
Hej geuken
Havde samme problem og indstilling til det.
Holder lige en pause her midt i 300 - en fejl jeg lejede den, den skal absolut ses igen, så den skal indgå i min helt nystartede samling af BR.
Mht. projektor kontaktede jeg AVPrecision ved Otto Jørgensen og fik nogen vejledning og har nu en fed oplevelse med filmen. Hvad vil folk mon med fladskærme?
Hold op hvor er jeg glad - der kan stadig optimeres, bl.a. er min projektor ikke kalibreret endnu (har kun lige rundet 200 timer på pæren), ligesom jeg kun kører i stereo.
Drømmen er et 1:2,40 lærred, scaler og anamorf obtik. Meen det kræver en stor pose penge (yderligere).
Prøv Otto - bruger det selv og er glad.
------------- Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 21:12
FNørd skrev:
Hvad vil folk mon med fladskærme? |
Det er desværre ikke alle der har plads til sådan et setup. Og det bliver ikke vanvittigt godt med f.eks. de 13k jeg brugte på mit tv...
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 21:16
Hej Naiera
Forsøgte ikke at nedgøre - sorry - blot at påpege at den oplevelse jeg har lige nu er en anden end den jeg mener at kunne have på en fladskærm.
Og rummet var til rådighed osv osv.
Selvfølgelig/desværre er der også økonomiske betragtninger i det her - var der ikke det ville jeg skifte hele l..... ud med noget bedre *s*
Og nu film...
Mvh jeres ydmyg FNørd
|
Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 19:18
Prøv at checke BenQ W10000 den kan fåes til dit budget, og er efter min mening på top5 listen under 40.000 kroner.
------------- Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 19:38
FNørd skrev:
Hvad vil folk mon med fladskærme?
Hold op hvor er jeg glad - der kan stadig optimeres, bl.a. er min projektor ikke kalibreret endnu (har kun lige rundet 200 timer på pæren), ligesom jeg kun kører i stereo.
|
Hehe. Ja, jeg forstår godt hvad du mener. 
Selv har jeg både fladskærm og projektor. (Har lige akkurat plads til begge dele i stuen) Begge har naturligvis hver deres berettigelse ...... Men, hvis jeg gerne vil ha' den store filmoplevelse, så knalder jeg altså også billedet op på lærredet. Jeg kører også kun med stereo-lyd på mit projektor-setup, men det glemmer man helt, når føst filmen kører.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: rtoustrup
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:03
Hej Geuken
Vi har lige haft demonstration af Sanyo's nyeste HD projekter hos os på arbejdet.. i vores biograf omgivelser i butikken. Den klarer det virkelig godt, vi har selv også kigget på Panasonic (er Panasonic Center), men de kan ikke følge den model.
Vi har en introduktionstilbud på den nu her, den koster 30k vejledende, men vi sælger den i en begrænset periode til kun 20k.
Se mere http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=74435&sub=321 - her
Anmeldse hos Projectorcentral http://www.projectorcentral.com/sanyo_z2000_home_theater_projector.htm - her
|
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:02
Tusinde tak for jeres gode inputs. Jeg vil straks kikke nærmere på Sanyo's nyeste HD projektor og se hvordan den benchmarker overfor de andre kandidater.
Hvis flere har anbefalinger eller gode tips, vil jeg sætte pris på dem.
|
Skrevet af: stjernholm
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 16:34
Jeg har en HC-5000 som jeg tror er nede i pris nu. Jeg er ovenud tilfreds
med den. Den kører 1080p/24 og siger næsten ikke noget. Jeg projekterer
op på et steward lærred og det ligner en milliard sysnes jeg. Farverne er helt
rigtige. Utroligt meget billede for pengene.
Jeg ved ikke hvor du bor - men du skal være velkommen til at kigge.
Jeg kan fanges på starboy-at-mac.com
------------- Morten Stjernholm
|
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 00:23
BenQ W10000 kan du få til 20.000 kr. fra justbuyit.dk
Jeg har en og er meget tilfreds med den :-)
Men den er self. DLP ligesom W5000, der koster lidt mindre.
|
Skrevet af: mowa
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 10:17
rtoustrup skrev:
Hej Geuken
Vi har lige haft demonstration af Sanyo's nyeste HD projekter hos os på arbejdet.. i vores biograf omgivelser i butikken. Den klarer det virkelig godt, vi har selv også kigget på Panasonic (er Panasonic Center), men de kan ikke følge den model.
Vi har en introduktionstilbud på den nu her, den koster 30k vejledende, men vi sælger den i en begrænset periode til kun 20k.
Se mere http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=74435&sub=321 - her
Anmeldse hos Projectorcentral http://www.projectorcentral.com/sanyo_z2000_home_theater_projector.htm - her
|
Man skal vel være småretarderet, hvis man køber en Z2000 til næsten samme pris som man skal give for en TW2000 med langt, langt bedre kontrast og farver.
|
Skrevet af: Dief
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 04:30
Simsalabim[DK skrev:
]BenQ W10000 kan du få til 20.000 kr. fra justbuyit.dk
Jeg har en og er meget tilfreds med den :-)
Men den er self. DLP ligesom W5000, der koster lidt mindre.
|
Hmmm.... Jeg kan ikke finde W10000 på http://www.justbuyit.dk - www.justbuyit.dk Hvor finder du den henne??
------------- http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13931&PN=1 - Bio
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56840&PN=1 - Mit DIY
http://sitecenter.dk/dief - hj.side
|
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 13:51
De havde en BenQ demo, der havde kørt 14 timer til 19.999 kr., men den er åbenbart blevet solgt nu.
Så nu har de BenQ W5000, 13.999
|
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 21:14
Er langsomt men sikkert ved at læse mig ind på området. Jeg sætter virkelig pris på alle jeres svar og anbefalinger:)
Kikker lige nu nærmere på den nye Epson tw2000 - home cinema 1080 (US - model), som virker utrolig kompetent og til en fornuftig pris.
|
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 22:11
geuken skrev:
Er langsomt men sikkert ved at læse mig ind på området. Jeg sætter virkelig pris på alle jeres svar og anbefalinger:)
Kikker lige nu nærmere på den nye Epson tw2000 - home cinema 1080 (US - model), som virker utrolig kompetent og til en fornuftig pris.
|
Hvis du skal læse om USA-modellen, så skal du huske den hedder 1080UB - 1080 er den gamle og meget ringere model, der hedder TW1000 i Europa.
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 22:21
mowa skrev:
Man skal vel være småretarderet, hvis man køber en Z2000 til næsten samme pris som man skal give for en TW2000 med langt, langt bedre kontrast og farver.
|
Øhhh næsten det samme? Koster en tw2000 ikke 50% mere end Z2000 og er den nu også lang, langt bedre mht. kontrast og farver? Så vidt jeg kan læse mig til, er den bedre til kontrasten, men farverne???
|
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 22:27
geuken skrev:
|
Husk der er 2 versioner i USA en home og en prof. model af 1080UB. Prof. modellen er den samme som tw2000 i dk, der er ISF menu i denne model og et par andre småting, men ellers den samme som home-versionen.
Husk at lægge moms til ved køb af denne projektor, også af fragten. Den står til ca. $ 3000 plus fragt (ml. $100-200) Dvs. ca. kr. 20.500,-
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 10:13
Boogie skrev:
geuken skrev:
Er der nogle der kan anbefale gode udlandske butikker at køber fra?
|
Husk der er 2 versioner i USA en home og en prof. model af 1080UB. Prof. modellen er den samme som tw2000 i dk, der er ISF menu i denne model og et par andre småting, men ellers den samme som home-versionen.
Husk at lægge moms til ved køb af denne projektor, også af fragten. Den står til ca. $ 3000 plus fragt (ml. $100-200) Dvs. ca. kr. 20.500,-
|
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 10:59
Boogie skrev:
mowa skrev:
|
Øhhh næsten det samme? Koster en tw2000 ikke 50% mere end Z2000 og er den nu også lang, langt bedre mht. kontrast og farver? Så vidt jeg kan læse mig til, er den bedre til kontrasten, men farverne???
|
Langt bedre kontrast, noget tyder på næsten dobbelt så stor native kontrast. Det er ikke bare en lille forskel, det er en meget stor forskel. Alle anmeldere ser ud til at være enige om at TW2000's farver er sublime (efter kalibrering), jeg har ikke set Z2000's farver rost på samme vis - men det skal ikke udelukke den er fin nok.
Den Z2000 som forhandleren reklamerer for, skal han have 20K for. Jeg gav 22K for en TW2000 inkl. forsendelse, kalibrering og et 1080p-certificeret 5m HDMI-kabel (fra Tyskland).
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 14:58
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
|
|
Langt bedre kontrast, noget tyder på næsten dobbelt så stor native kontrast. Det er ikke bare en lille forskel, det er en meget stor forskel. Alle anmeldere ser ud til at være enige om at TW2000's farver er sublime (efter kalibrering), jeg har ikke set Z2000's farver rost på samme vis - men det skal ikke udelukke den er fin nok.
Den Z2000 som forhandleren reklamerer for, skal han have 20K for. Jeg gav 22K for en TW2000 inkl. forsendelse, kalibrering og et 1080p-certificeret 5m HDMI-kabel (fra Tyskland).
|
Er den købt hos pipro???
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 15:05
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
|
|
|
Er den købt hos pipro???
|
Ja.
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 16:22
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
|
|
|
Er den købt hos pipro???
|
Ja.
|
Ok, hvad er dine erfaringer med dem? Overvejer en poj derfra. Er det en 65K tuning eller filtertuning, du har fået til den? -eller begge?
Boogie
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 17:53
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
|
|
|
Er den købt hos pipro???
|
Ja.
|
Ok, hvad er dine erfaringer med dem? Overvejer en poj derfra. Er det en 65K tuning eller filtertuning, du har fået til den? -eller begge?
Boogie
|
Det er en 65K tuning - TW2000 har indbygget cinema filter. De leverer rimeligt hurtigt - har købt to projektorer hos dem, men har ikke haft behov for at brokke mig, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere i så tilfælde.
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 18:06
mowa skrev:
Det er en 65K tuning - TW2000 har indbygget cinema filter. De leverer rimeligt hurtigt - har købt to projektorer hos dem, men har ikke haft behov for at brokke mig, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere i så tilfælde.
|
Ifølge Pipro ser data på Sanyo Z2000 efter filtertuning inkl. 65K, sådan ud:
Schwarzwert: 0,0027 cd/qm Kontrast: 18.011:1 Gamma: 2,3
Og her er tw2000 data efter 65K-tuning:
Schwarzwert: 0,0027 cd/qm Kontrast: 17400:1 Gamma: 2,3
Nu er data jo så absolut ikke alt.
Boogie
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 18:10
Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...
Boogie
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 18:40
Boogie skrev:
Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...
Boogie
|
Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :)
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 19:51
mowa skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :)
|
Nu fik jeg en god pris, jeg skal betale 50% mere for at få en tw2000!. Så kan man jo blive ved, hvis jeg ville købe en tw2000, kan jeg jo også tage springet til en JVC...
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 20:43
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
|
Nu fik jeg en god pris, jeg skal betale 50% mere for at få en tw2000!. Så kan man jo blive ved, hvis jeg ville købe en tw2000, kan jeg jo også tage springet til en JVC...
|
Hehe, jojo, jeg kan godt se der er en vis prisforskel, fair nok, min økonomi ville have godt af sådan en fornuftspræget holdning. Held og lykke med den!
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 22:25
mowa skrev:
Boogie skrev:
mowa skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
|
|
Hehe, jojo, jeg kan godt se der er en vis prisforskel, fair nok, min økonomi ville have godt af sådan en fornuftspræget holdning. Held og lykke med den!
|
Jeg fik den for lige under 15K med filtertuning mv. og fragt, det er vel udemærket. Håber den lever op til mine forventninger -ellers gælder de 14 dages returret som også Tyskland er underlagt...
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 22:48
Hej Alle sammen,
Det virker som om der er flere personer, der i skrivende stund, køber nye 1080p projektorer, og til meget fornuftige priser! De priser som I nævner ligger lidt under de priser som er på pripo's hjemmeside!
Så hvem er ham Oliver (er det ejeren af pripo)? Og forhandler I lidt om priserne?
|
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 22:59
geuken skrev:
Hej Alle sammen,
Det virker som om der er flere personer, der i skrivende stund, køber nye 1080p projektorer, og til meget fornuftige priser! De priser som I nævner ligger lidt under de priser som er på pripo's hjemmeside!
Så hvem er ham Oliver (er det ejeren af pripo)? Og forhandler I lidt om priserne?
|
Tror Oliver Daab er ejeren. Du kan klikke "wünschpreis" ved de forskellige projektorer, og forklare hvorfor du vil give mindre end den annoncerede pris - f.eks. ved link til konkurrent. Derudover kan man jo skrive lidt om at der gerne skal være fragt med osv. :)
|
Skrevet af: keras
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 16:50
Jeg kan ikke finde pripo. Kunne i der ligge inde med et link, ikke skrive det.
På forhånd tak
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:58
keras skrev:
Jeg kan ikke finde pripo. Kunne i der ligge inde med et link, ikke skrive det.
På forhånd tak
|
Pipro er et tysk firma. Tyske hjemmesider hedder .de. Kan du gætte dig til resten, eller skal jeg stave det for dig? :) http://www.pipro.de - www.pipro.de .
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 19:22
hmm troede hc 6000 var den bedste lcd projektor
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 19:31
Sigida skrev:
hmm troede hc 6000 var den bedste lcd projektor |
HC6000 er langt fra TW2000 kontrastmæssigt - meget langt. Den har efter sigende en bedre iris og bedre skarphed, og er nok også mere støjsvag. HC6000 er baseret på D6-paneler, TW2000 har D7-paneler (ligesom PT-AE2000/Z2000). En Mitsubishi med D7-paneler kan dog være ret interessant - den kommer vel snart.
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 21:41
okay så er z2000 den bedste projektor for pengene.
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 21:55
Sigida skrev:
okay så er z2000 den bedste projektor for pengene. |
Sådan kan det desværre ikke lige konstateres. TW2000 har langt højere kontrast end Z2000, blandt andet grundet et "Epson Cinema Filter" og bedre lysvej/polarisering.
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:10
jo men den koster også 7000kr mere.. og lyset er ikke afgørende ved en 100" skærm som de fleste bruger.. så må z2000 alt andet end lignende være et bedre køb.. lidt ala panasonic og pioneer i fladskærme..
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:20
Sigida skrev:
jo men den koster også 7000kr mere.. og lyset er ikke afgørende ved en 100" skærm som de fleste bruger.. så må z2000 alt andet end lignende være et bedre køb.. lidt ala panasonic og pioneer i fladskærme.. |
Jeg skriver ikke lys - jeg skriver kontrast. Forskellen mellem det mørkeste og det lyseste. Forestil dig en projektor der har kontrastforhold 1:1000 og en projektor der har kontrastforhold 1:2000 - hvis det lyseste har samme lysstyrke, vil det mørkeste være dobbelt så lyst på projektoren med kontrastforhold 1:1000 i forhold til den med 1:2000.
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:35
ok men ifølge reviews så får du tilgengæld en bedre shadowdetail på sanyo men lidt dårligere sort niveau, dog ikke ulideligt ;)...
|
Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 09:03
mowa skrev:
Sigida skrev:
jo men den koster også 7000kr mere.. og lyset er ikke afgørende ved en 100" skærm som de fleste bruger.. så må z2000 alt andet end lignende være et bedre køb.. lidt ala panasonic og pioneer i fladskærme.. |
Jeg skriver ikke lys - jeg skriver kontrast. Forskellen mellem det mørkeste og det lyseste. Forestil dig en projektor der har kontrastforhold 1:1000 og en projektor der har kontrastforhold 1:2000 - hvis det lyseste har samme lysstyrke, vil det mørkeste være dobbelt så lyst på projektoren med kontrastforhold 1:1000 i forhold til den med 1:2000. |
Hvordan skal dette så læses?
|
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 09:08
HQjben skrev:
mowa skrev:
Sigida skrev:
Jeg skriver ikke lys - jeg skriver kontrast. Forskellen mellem det mørkeste og det lyseste. Forestil dig en projektor der har kontrastforhold 1:1000 og en projektor der har kontrastforhold 1:2000 - hvis det lyseste har samme lysstyrke, vil det mørkeste være dobbelt så lyst på projektoren med kontrastforhold 1:1000 i forhold til den med 1:2000.
|
Hvordan skal dette så læses?
|
Det er målinger med auto-iris - det siger intet om den "ægte" kontrast. En 1000:1 projektor kan måles til 10000000000000:1 med en effektiv (og fuldstændigt ubrugelig) automatisk iris. Med filtertuning er en Z2000 dog meget tættere på TW2000 end uden filtertuning - til gengæld mister den meget lys.
|
Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 12:03
Ok. Tak for svar, det blev nemlig en smule uklart for mig, lige pludesligt
|
Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 17:34
Jeg tror man skal passe på med at lægge ALT i tal og spec. Smut ud og se de projektore på et ordentligt lærred, det kan nogen gange ændre lidt opfattelse, da producenternes oplysninger/spec. ikke altid fortæller hvor flot et billede den virkelig laver.
------------- Mvh.Christian
http://www.csn-teknik.dk -
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
Skrevet af: Naite22
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 01:22
mowa skrev:
Sigida skrev:
HC6000 er langt fra TW2000 kontrastmæssigt - meget langt. Den har efter sigende en bedre iris og bedre skarphed, og er nok også mere støjsvag. HC6000 er baseret på D6-paneler, TW2000 har D7-paneler (ligesom PT-AE2000/Z2000). En Mitsubishi med D7-paneler kan dog være ret interessant - den kommer vel snart.
|
Så i din mening er PT-AE2000 en bedre projektor end Mits HC6000!??...
|
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 07:52
Naite22 skrev:
mowa skrev:
Sigida skrev:
|
Så i din mening er PT-AE2000 en bedre projektor end Mits HC6000!??...
|
Da jeg hader dårligt sortniveau ville jeg foretrække PT-AE2000. Da jeg ville have så meget sort som muligt, og ikke bryder mig om DLP'ernes regnbuer, valgte jeg selv en Epson TW2000. Havde jeg haft flere penge, havde jeg nok købt en HD1 eller HD100 fra JVC. Sortniveauet betyder naturligvis ikke alt, men både PT-AE2000 og TW2000 klarer sig jo fint også på andre punkter, selvom HC6000 nok er foran mht. skarphed.
|
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 14:25
Hej Allesammen,
Tak for en konstruktiv og inspirerende debat omkring valg af projektor - hvor mine præferencer er byttet om et par gange. MEN, nu er der købt en ny projektor!!!!! Og valget faldt på en helt uventet kandidat.
Efter at havde læst følgende review: http://www.projectorcentral.com/benq_w5000.htm - http://www.projectorcentral.com/benq_w5000.htm
Samt samtaler med diverse fagmænd, er valget blevet en billig benQ W5000, til en yderst fornuftig pris
Jeg er værdsætte skarphed og performance over fleksibilitet og brugervenlighed! BenQ w5000 skulle sætte nogle helt særlige krav til især en lang distancen mellem projektor og lærred for at opnå et fornuftigt stort billede. Noget som mine stuer godt kan klare.
Jeg skulle få den i dag med fragtmæng og skal nok vende tilbage med mine første fornemmelser og indskydelser - dog uden et ordenligt lærred, da jeg lige skal måle rummet op og indrette! (anvender et stort whiteboard 2.80*190)
Tak for alle jeres kommentare og inputs - jeg vender tilbage snarest.
Bedste hilsner fra,
Geuken
|
Skrevet af: synderen77
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 15:03
Tillykke med købet. Jeg er især spændt på at høre hvor meget den egentlig larmer (Ifht. ps3 40g osv)?
|
Skrevet af: synderen77
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 15:12
Lige en ting til - må man høre hvad du måtte slippe for den?
|
Skrevet af: Caraculo
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 23:42
Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :) |
Hej.
Jeg overvejer selv en TW2000 og er blevet noget overrasket over udsagnet om, at den ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Er det noget du har testet og er det noget du eller andre har lyst til at uddybe eller kommentere på?
På forhånd tak
|
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 07:53
Caraculo skrev:
Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :) |
Hej.
Jeg overvejer selv en TW2000 og er blevet noget overrasket over udsagnet om, at den ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Er det noget du har testet og er det noget du eller andre har lyst til at uddybe eller kommentere på?
På forhånd tak
|
Det afhænger jo nok af hvad man stiller af krav - hvis man vil have korrekte farver, tror jeg ikke man skal gå meget større - er man ikke så kræsen, kan man køre i en af de meget lysstærke modes, og kan vælge et langt større lærred. Pt. kører jeg på et 170 cm lærred, gain 0,7, og jeg synes det er en smule for lyst. Jeg overvejer at anskaffe en Carada gain 1,4 på 250 cm eller 275 cm, når jeg ellers får rummet til det. Der er ikke den store forskel på lysstyrken når man kører 250 cm gain 1,4 i forhold til 170 cm gain 0,7. Højere gain bør man nok holde sig fra grundet problemer med hotspotting/synsvinkler.
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 12:23
Hej Mowa, Fandt du et sted at se projektoren in action inden køb? For jeg står nemlig selv og overvejer om en Epson ikke lige vil være sagen herhjem til...  Eller hvad gjorde du dig så af overvejelser inden, hvis du købte uden at have set den inden?
På forhånd mange tak for hjælpen... 
Med venlig hilsen
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 15:57
Asklepios skrev:
Hej Mowa, Fandt du et sted at se projektoren in action inden køb? For jeg står nemlig selv og overvejer om en Epson ikke lige vil være sagen herhjem til...  Eller hvad gjorde du dig så af overvejelser inden, hvis du købte uden at have set den inden?
På forhånd mange tak for hjælpen... 
Med venlig hilsen |
Jeg læste anmeldelser og fulgte med på AVS Forum ( http://www.avsforum.com - www.avsforum.com ) og fandt hvad jeg kunne af interessante fakta, om de tre maskiner jeg overvejede: Panasonic PT-AE2000, Sanyo PLV-Z2000 og Epson TW2000. I starten overvejede jeg kun de to førstnævnte, da TW2000 ikke var kommet endnu, men da de første anmeldelser og brugerkommentarer begyndte at komme, som fremhævede ikke mindst et særdeles fint sortniveau, og særdeles gode farver i kalibreret tilstand, gad jeg ikke vente mere. Så ja, jeg købte ubeset, men heldigvis har man da returret ved fjernsalg, som jeg dog ikke har haft brug for. Ulemper: irisen larmer, men jeg synes den har nok native contrast til at kunne bruges fint uden iris. Projektoren i sig selv støjer også lidt mere end de to konkurrenter, men da jeg under alle omstændigheder skal have den i en støjdæmpende boks, er det ikke en vigtig parameter. En del klager over dårlig konvergens, og det er heller ikke perfekt på min - men om det er nok til at det reelt har betydning for billedet, ved jeg ikke.
|
Skrevet af: flames
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:21
Boogie skrev:
Boogie
|
Hej boogie...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører hvad du synes om dit køb af Z2000, er du tilfreds og er den god!
|
Skrevet den: 02-Maj-2008 kl. 16:49
flames skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
Hej boogie...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører hvad du synes om dit køb af Z2000, er du tilfreds og er den god!
|
Hej Flames
Jeg er meget tiilfreds med den, jeg leger stadig med forskellige indstillinger og skal prøve den nye HD-Basic fra Joe Kane i weekenden og se om den kan give lidt...
Men som sagt er jeg meget tilfreds, den laver et super billede og er rimelig støjsvag!
Boogie
|
Skrevet af: flames
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 14:33
Boogie skrev:
flames skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
Hej boogie...
|
Hej Flames
Jeg er meget tiilfreds med den, jeg leger stadig med forskellige indstillinger og skal prøve den nye HD-Basic fra Joe Kane i weekenden og se om den kan give lidt...
Men som sagt er jeg meget tilfreds, den laver et super billede og er rimelig støjsvag!
Boogie
|
rimelig støjsvag... den kan da komme helt ned på 19dB i følge specifikationerne det bedste jeg har kunne finde på markedet.
Har du problemer med at Z2000 er for lyssvag, fordi du fik kalibreret den hos pipro... kan du kører i ego mode og stadig få lys nok?
|
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 15:30
flames skrev:
Boogie skrev:
flames skrev:
Boogie skrev:
Boogie
|
Hej boogie...
|
Hej Flames
Boogie
|
rimelig støjsvag... den kan da komme helt ned på 19dB i følge specifikationerne det bedste jeg har kunne finde på markedet.
Har du problemer med at Z2000 er for lyssvag, fordi du fik kalibreret den hos pipro... kan du kører i ego mode og stadig få lys nok?
|
Mht. støjen fås det ikke meget bedre. Jeg har ikke problemer med at den ikke er i eliten hvad angår lys. Jeg kører med 86" grey gain 0,8 og har ikke problemer overhovedet. Jeg går ikke ud fra, at du skal bruge den med en amsse lys tændt? Bruger den selv i næsten mørkt rum og der er ingen problemer.
Jeg bruger i øvrigt ikke det glasfilter, jeg fik med da det kræver en kalibrering hjemme. Men gad godt at se resultatet!
|
Skrevet af: seekasr
Skrevet den: 05-Juni-2008 kl. 18:47
Hej
Jeg står i samme situation som starteren af denne tråd. Skal have fat i en 1080p projektor, og har ikke meget viden om sagen.
Projektoren skal bruges til at se film (fra HTPC eller BR) og Playstation3. Fjernsyn er ligemeget.
Vil helst have en projektor til under 16.000kr, men hvis det bare koster mere kan jeg klare 20.000kr.
Har læst et review på Cnet af Panasonic PT AE2000 som lød godt. Her i tråden bliver der foreslået nogle forskellige typer men synes ikke rigtigt jeg kan se hvad der er bedst.
Hvad vil passe bedst til mit behov?
|
Skrevet den: 05-Juni-2008 kl. 19:39
seekasr skrev:
Hej
Jeg står i samme situation som starteren af denne tråd. Skal have fat i en 1080p projektor, og har ikke meget viden om sagen.
Projektoren skal bruges til at se film (fra HTPC eller BR) og Playstation3. Fjernsyn er ligemeget.
Vil helst have en projektor til under 16.000kr, men hvis det bare koster mere kan jeg klare 20.000kr.
Har læst et review på Cnet af Panasonic PT AE2000 som lød godt. Her i tråden bliver der foreslået nogle forskellige typer men synes ikke rigtigt jeg kan se hvad der er bedst.
Hvad vil passe bedst til mit behov?
|
Det kommer meget an på hvor den skal bruges. Kan der mørklægges helt, kan du leve med lidt blæserstøj eller skal den være meget stille, skal den være meget flexibel mht. til placering osv. osv. Skal den bruges i stuen eller i et rum kun til bio/ps3?
Og husk nu at kigge lidt på lærreder også! De er ikke gratis! og ophæng og kabler, det hele løber op.
|
Skrevet af: seekasr
Skrevet den: 06-Juni-2008 kl. 16:55
Der kan ikke mørklægges helt. Støj er ikke så afgørende. Placering - den skal bare stå på en hylde. Den skal bruges i stuen.
Lærred er næste punkt på listen :)
Har læst denne opstilling: http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/projectorawardwinners.php - http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/pr ojectorawardwinners.php
...og overvejer kraftigt en Mitsubishi HC4900. Alternativt Epson Home Cinema 1080 UB, men den kan jeg ikke finde på hifipriser?
|
Skrevet den: 08-Juni-2008 kl. 09:05
seekasr skrev:
Der kan ikke mørklægges helt. Støj er ikke så afgørende. Placering - den skal bare stå på en hylde. Den skal bruges i stuen.
Lærred er næste punkt på listen :)
Har læst denne opstilling: http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/projectorawardwinners.php - http://www.projectorreviews.com/Best1080pProjectors032008/pr ojectorawardwinners.php
...og overvejer kraftigt en Mitsubishi HC4900. Alternativt Epson Home Cinema 1080 UB, men den kan jeg ikke finde på hifipriser?
|
1080UB hedder TW2000 i Europa og diverse andre steder.
|
Skrevet af: joern
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 13:22
Boogie skrev:
flames skrev:
[QUOTE=Boogie][QUOTE=flames][QUOTE=Boogie]
|
Mht. støjen fås det ikke meget bedre. Jeg har ikke problemer med at den ikke er i eliten hvad angår lys. Jeg kører med 86" grey gain 0,8 og har ikke problemer overhovedet. Jeg går ikke ud fra, at du skal bruge den med en amsse lys tændt? Bruger den selv i næsten mørkt rum og der er ingen problemer.
Jeg bruger i øvrigt ikke det glasfilter, jeg fik med da det kræver en kalibrering hjemme. Men gad godt at se resultatet!
|
Hvis jeg forstår dig ret, så har du ikke haft behov for yderligere indstillinger efter du fik den Pipro-kalibrering, selv om du har gråt lærred?
Jeg har selv lige fået en god pris fra Pipro på Z2000 + PS3 + kalibrering, men jeg skal betale med bankoverførsel. Er det sikkert nok? Havde jo foretrukket at betale med mit Mastercard
Jørn
|
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 17:18
joern skrev:
Boogie skrev:
flames skrev:
[QUOTE=Boogie][QUOTE=flames][QUOTE=Boogie]
|
|
Hvis jeg forstår dig ret, så har du ikke haft behov for yderligere indstillinger efter du fik den Pipro-kalibrering, selv om du har gråt lærred?
Jeg har selv lige fået en god pris fra Pipro på Z2000 + PS3 + kalibrering, men jeg skal betale med bankoverførsel. Er det sikkert nok? Havde jo foretrukket at betale med mit Mastercard
Jørn
|
Der er ingen problemer med bankoverførsel til Pipro!
Mit råd er at droppe kalibreringen fra Pipro, da den ikke er optimal. En projektor skal kalibreres hjemme hos dig selv. Pipro ved jo ikke hvilket lærrede du har, hvor lang afstand, lys osv. Du kan finde en masse gode indstillinger til Z2000 på avsforum under den officielle z2000 tråd. Og hvis du vil have den helt optimale løsning, så overvej en ISF kalibrering hjemme hos dig selv...
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 23:10
Hold kæft hvor er jeg sur!!!
Jeg bestilte Mits HC6000 fra flatscreencenter.se, som jeg havde snakket meget med via mails. De vidste at jeg skulle bruge projektoren ASAP, men ventede til EFTER betalingen var gået igennem med at fortælle mig at de først kunne have den på lager i starten af august! Hvad helved er det for en service!!!? Nu er de så igang med at føre pengene tilbage på min konto fordi jeg forlangte det (gider sgu ikke vente så længe med at få mit legetøj). Nu er jeg så tæt på at købe den fra pixmania, som skriver at den er på lager og kan leveres ind for 2-3 dage!... Har bare hørt en masse lort om dem, men jeg er virkelig desperat lige nu!
Ja, syntes jeg lige jeg skulle skrive.... Der er ikke andre sider som kan konkurere med Pixmania's pris på HC6000, vel???
|
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 23:20
Nu vil jeg sgu vide sandheden fra nogen der ved hvad de snakker om! Panasonics 2000 er til at få fat i, men hvordan er den i forhold til Mits HC6000!??? Skarpheden er uhyr vigtig for mig, og jeg hører at Mits HC6000 er dn bedste i den henseende! What to do!?
|
Skrevet den: 01-Juli-2008 kl. 09:25
Naite22 skrev:
Nu vil jeg sgu vide sandheden fra nogen der ved hvad de snakker om! Panasonics 2000 er til at få fat i, men hvordan er den i forhold til Mits HC6000!??? Skarpheden er uhyr vigtig for mig, og jeg hører at Mits HC6000 er dn bedste i den henseende! What to do!? |
At HC6000 er skarpere end konkurrenterne, betyder ikke konkurrenterne er uskarpe. Jeg fatter ikke nogen gider give så mange penge for en projektor med forældede LCD-paneler med elendig kontrast (=dårligt sortniveau). Epson TW2000 og Panasonic PT-AE2000 (og Sanyo PLV-Z2 med filtertuning) overgår den på næsten alle punkter. Det er ikke småforskelle - kontastniveauet på en TW2000 er 3-4 gange højere end på en HC6000 (native, uden brug af iris!).
|
Skrevet den: 01-Juli-2008 kl. 12:00
|