Print side | Luk vindue

Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35352
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 19:51

Emne: Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106
Skrevet af: Lars
Emne: Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:29

Hej Alle

Dette emne er til Teknisk feedback på:

YouSee digital modtager Samsung SMT-H3106

Altså fejl rapporter og anden teknisk feedback.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:16
TV-Guiden er langsom
Op til 2 minutter for adgang til tv guiden er alt for lang tid, specielt hvis man ønsker at tv guiden som hurtig adgang til at finde et interessant program.
Lige nu bruger jeg OnTV og forsøger at huske de enkelte kanalnumre, da jeg ikke kan finde min kanalnøgle. Jeg ved dog godt den ligger online, men så skal jeg have et vindue mere åbent bare for det
At menuen er langsom er faktisk ikke så vigtig som tv guiden, da menuen ikke skal bruges i det daglige, men det skulle tv guiden vel helst.

TV-Guiden er uoverskuelig
TV-Guiden er den samme som på YouSee's hjemmeside og jeg mener den er uoverskuelig i forhold til den på min gamle Casema, hvor jeg markerede én tv kanal på en liste og så kom listen frem, ved at rykke yderligere til højre, så kom en beskrivelse af det pågældende program.
Det savner jeg.

Svært at skifte kanal "hurtigt"
I det hele taget så syntes jeg at boksen reagerer langsom, boksen har lidt en filosofi om at "ting ta'r den tid, ting skal ta".
På mit tv kan jeg komme hurtigt fra kanal 1 til kanal 10 ved at trykke kanal op og det kunne jeg godt tænke mig at jeg også kunne med Selectoren, således at jeg ikke behøver huske på alle kanalnumrene som jeg finder interessante, ikke engang med favoritlisten er den hurtig nok.

Manglende kanaloversigt
Jeg savner en kanaloversigt hvor jeg kan se en liste med alle tilgængelige kanaler, altså ikke en tv guide, men bare en kanalliste.
Derfra kunne jeg også få hurtig adgang til en given kanal og det kunne måske være en løsning på problemet med at skifte kanal hurtigt.

Undertekster er store og grimme
Jeg syntes de boksfremstillede undertekster som der eksempelvis er på Canal+ er store og grimme, de minder mest af alt om noget der skal kunne læses af Tante Olga med synsbesvær på et 28 tommer CRT. Jeg ved ikke hvordan det vil kunne ændres, men det bør også ændres.
Det skal siges at underteksterne udseendemæssigt via HDMI er grimmere end de er via Scart.
Ak ja, det er ikke nemt at stille alle tilfreds, men de bruger altså ca. 1/4 af skærmen, så store er de. Det ville måske være ok på en skærm hvor halvdelen af teksterne er placeret i en sort kasse forneden i billedet, men på en 37" Plasma, går det ikke.

Generelt så er hurtigheden min eneste egentlige kritik af den nye Selector, hvor jeg syntes at det går tilbage frem for at gå fremad.
Jeg har koblet den til mit tv med HDMI og til min forstærker via Optisk kabel og indtil videre har jeg kun positivt feedback på netop de 2 punkter, det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Det skal siges at jeg har en af de første Selectorer Sagem Casema et eller andet, en knap så køn grå boks som er mere i Hifi-størrelse og der har jeg ikke oplevet de pågældende fejl/problemer. Derfor, på den absolut positive side, syntes jeg også at den nye boks pynter noget mere i stuen end de "gamle" Sagem bokse.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:31
TV-Guiden er efter min mening klart at foretrække i det nye format.

Det giver et stort overblik over hvad der er lige nu på mere end én kanal, samt hvad der kommer senere.

Dog burde pladsen godt blive udnyttet med flere kanaler på hver side.

Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det giver et stort overblik over hvad der er lige nu på mere end én kanal, samt hvad der kommer senere.

Enig, ligesom at jeg også er enig i, at reaktionstiden på boksen bør være hurtigere, samt at skaleringen skal forbedres.

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:48

Det er jo heldigvis smag og behag
Jeg syntes bare at TV Guiden på en Selector bør være informationsrig, overskuelig og hurtig.
Jeg læser heller ikke tekst tv for billeder og illustrationers skyld, men for at få en klar og overskuelig information hurtig, så jeg behøver ikke den "popsmarte" opsætning, hvis det koster på informationssiden og det syntes jeg det gør, da jeg ikke kan se længere frem end til næste program.
Så ønsker jeg en mere illustrativ TV-Guide så kan jeg finde den på nettet.

Dermed er jeg således også enig i, at hvis det endeligt ikke kan være anderledes, så bør der være flere kanaler pr. side

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:06
Den er ikke popsmart, og det er et format, der er meget benyttet i mange andre lande - også i trykte tv programmer

Hvad mener du med at du kun kan se til næste program? Du kan se mange timer frem. Det kan man endda også på Nu&Næste, hvor man på den gamle kun kunne se nuværende og næste program.

Den "gamle" måde er nemlig hverken overskuelig eller hurtig, da man skal ud og ind på hver eneste kanal for at se hvad der kommer.

Men jo, det er smag og behag.

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:20

Den er ikke popsmart, og det er et format, der er meget benyttet i mange andre lande - også i trykte tv programmer

Hvad mener du med at du kun kan se til næste program? Du kan se mange timer frem. Det kan man endda også på Nu&Næste, hvor man på den gamle kun kunne se nuværende og næste program.

Den "gamle" måde er nemlig hverken overskuelig eller hurtig, da man skal ud og ind på hver eneste kanal for at se hvad der kommer.

Men jo, det er smag og behag.

Ja, så skal den opdatere billedet, hvis jeg vil længere frem i listen og så kommer hurtigheden ind i det igen.
På den gamle liste mener jeg at jeg kunne have godt og vel en halv dag på listen (1 skærmbillede og afhængig af længden på programmerne), dog kun for én tv kanal ad gangen, men det gav mig et bedre overblik over hvad der skete på den kanal i løbet af dagen.

I trykte tv programmer er jeg heller ikke uenig modellen, jeg benytter dog en anden side end YouSee's egen TV Guide, netop fordi jeg finder den uoverskuelig og der er OnTV's, i mine øjne, noget mere informationsrig, overskuelig og letlæselig.

Nu & Næste program, ligger i infolinien og den er ikke den jeg mener, den gamle opsætning jeg tænker på er mere som OnTV's.

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Nu & Næste program, ligger i infolinien og den er ikke den jeg mener.

Nej, men jeg skrev bare at der kan man nu også gå længere frem i tiden.

Skrevet af: Kenneth
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 19:23

Lyden
Lyden er ikke lige høj på alle kanaler. Det er ret frustrerende at man, efter at have set TV2, er ved at blive blæst bagud når man skifter til en anden kanal.

-------------
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5

Skrevet af: weblance
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Kenneth Kenneth skrev:

Lyden
Lyden er ikke lige høj på alle kanaler. Det er ret frustrerende at man, efter at have set TV2, er ved at blive blæst bagud når man skifter til en anden kanal.

Sådan er det også med Sagem 60. Det er fordi TV2 sender deres DD signal i et meget lavt niveau.

Skrevet af: emsir
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:59

Kim Jespersen skrev:

det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Nej - men når det er teknisk muligt at opskalere billedformaterne, som sagem 60 er i stand til, så man ikke skal sidde og trykke på knapper hele tiden, så synes jeg Yousee skulle fixe det med en opdatering......

Når man ser tv genem tv funktionen skifter det jo osse helt automatisk mellem billedformaterne, og hvis man skulle gå efter det du skriver kunne tv producenterne jo spare penge ved at undlade at producere tv med denne mulighed - for det kan jo ikke være tv producenternes problem - vel? Eller?

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af emsir emsir skrev:

Kim Jespersen skrev:

det kan jo aldrig blive YouSee's problem at visse tv distributører ikke kan finde ud af at sende i 16:9.

Nej - men når det er teknisk muligt at opskalere billedformaterne, som sagem 60 er i stand til, så man ikke skal sidde og trykke på knapper hele tiden, så synes jeg Yousee skulle fixe det med en opdatering......

Når man ser tv genem tv funktionen skifter det jo osse helt automatisk mellem billedformaterne, og hvis man skulle gå efter det du skriver kunne tv producenterne jo spare penge ved at undlade at producere tv med denne mulighed - for det kan jo ikke være tv producenternes problem - vel? Eller?

Jeg har fulgt lidt med i de tråde der handler om det og jeg kan kun give dig ret, at det lader til at YouSee kan gøre noget, det er ikke noget jeg har en teknisk forstand på.
Der jeg egentligt vil hen med den bemærkning er, at jeg finder det underligt at 29% af de danske husstande i dag, jf. Danmarks statistik, har en fladskærm og at egentligt så få tilbyder et 16:9 billede, mest af alt undrer TV2 mig, men jeg så hellere at flere tv distributører skifter til dette format, da der ganske sikkert ikke er nogen fremtid i 4:3 og netop 16:9 modtagerne er så udbredte som de er nu.
Kigger vi på prisen for en fladskærm idag, så vil stigningen i antallet af fladskærme nok ikke være på 10% årligt (2006: 19%, 2007: 29%), men nok noget højere og derfor vil flere meget hurtigt kunne få gavn af et "rigtigt" 16:9 billede.

Du kan følge mig?

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 13:33
jeg krydser fingre for at ALLE tv-stationer snart går i DRs fodspor og laver alt i 16:9

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: Esmis
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 13:58
Jeg opdagede en lille bug i går, nemlig at når man trykker på "back"-knappen skal den kunne skifte mellem de to kanaler man sidst har set.

Men den blev bare på samme kanal i stedet for at skifte, og især når nu favoritkanalerne IKKE ligger på de numre man har givet dem, så er det rart at kunne skifte mellem de to senest sete.

Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:02

Jeg vil ikke give dig helt ret Kim - jeg synes bestemt at det er youSee's problem.

Hvorfor ikke bare vride tommelfingeren op i nakken på leverandørerne og kræve?

Der er sikkert også politik indblandet, men jeg vil gerne gå foran og kræve kvalitet i stedet for kvantitet. Jeg vil hellere have 10 kanaler i top kvalitet end 30 i svingende (middelmådig) kvalitet.

-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af zaboom zaboom skrev:

Jeg vil ikke give dig helt ret Kim - jeg synes bestemt at det er youSee's problem.

Hvorfor ikke bare vride tommelfingeren op i nakken på leverandørerne og kræve?

Der er sikkert også politik indblandet, men jeg vil gerne gå foran og kræve kvalitet i stedet for kvantitet. Jeg vil hellere have 10 kanaler i top kvalitet end 30 i svingende (middelmådig) kvalitet.

Det er, som med alt andet, et spørgsmål om penge. Hvis de skal sende kanalerne ud i 16:9 bruger det mere båndbredde = flere penge. Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem.

Viasat har engang sagt, at så længe der er mere end 50% der har 4:3 fjernsyn, så vil de ikke sende i 16:9. Den slags problemer har de statslige kanaler ikke, derfor kan DR, SVT, ARD og ZDF sagtens sende i 16:9, fordi de ikke skal have penge i kassen eller på den måde tilgodese deres "kunder".

Men jeg er ellers enig, hvis YouSee vil have en masse kunder til at købe en digital boks, så burde de tilskynde folk til at gøre det ved at deres produkt blev opgraderet den tand, som virkelig ville gøre en stor forskel i billedkvaliteten. Det gør det altså ikke med et letterboxed 4:3-billede....

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

jeg krydser fingre for at ALLE tv-stationer snart går i DRs fodspor og laver alt i 16:9

Dr sender skam også film og serier i 4:3.

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Esmis Esmis skrev:

Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem.

Nej, TV 2 Film sender i 4:3 Letterbox pga. analoge kabeltv kunder.

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:32

.På den gamle liste mener jeg at jeg kunne have godt og vel en halv dag på listen (1 skærmbillede og afhængig af længden på programmerne), dog kun for én tv kanal ad gangen, men det gav mig et bedre overblik
over hvad der skete på den kanal i løbet af dagen.

Du kan så glæder dig over at den "gamle" måde at vise EPG på bliver en valgmulighed senere på året.

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af Esmis Esmis skrev:

Der er jo en grund til at f.eks. TV2 Film sender skodfilm i skodkvalitet mens Canal Digital sender kvalitetsfilm i god kvalitet, nemlig prisen for dem.

Nej, TV 2 Film sender i 4:3 Letterbox pga. analoge kabeltv kunder.

Du misser min pointe, nemlig at der af flere årsager bliver taget hensyn til laveste fællesnævner. Canal Digital tænker modsat, nemlig at de sender højest mulige kvalitet ud, og så må kunderne indrette sig efter det. Det er mere det jeg ville håbe kunne sprede sig til de øvrige udbydere!

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:41
Nej, jeg misser ikke din pointe.

TV 2 Film vil sikkert meget gerne sende i ægte 16:9, og TV 3 startede faktisk med at sende ægte 16:9, da de begyndte med 16:9, men de blev af bl.a. YouSee bedt om at sende det i 4:3 Letterbox.

Hvis Canal Digital havde kanaler, der var en del af YouSees analoge pakker, ville de nok også blive bedt om at sende 4:3 Letterbox.

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 16:22

hej alle.

jeg har nogle problemer med samsung hd boxen.

alle canal+ kanaler hakker med billeder og lyd.

alle music-chocie rodio kanaler hakker i lyd.

mit signal er kun på c.a 24% inde i selectoren.

er det normalt? eller skal jeg have yousee ud til mig for at se på det

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hej alle.

hej it-johnni, det afhænger jo af hvor meget der hakker. Hos mig kan jeg f.eks. på HD-Kanaler ind imellem få en anelse pixeleringer, men ikke noget særligt.

Som udgangspukt, hvis du kunne benytte Sagem 81, (signal), uden de store billedproblemer, så skal du også kunne benytte Samsung Boksen

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

hej alle.

hej it-johnni, det afhænger jo af hvor meget der hakker. Hos mig kan jeg f.eks. på HD-Kanaler ind imellem få en anelse pixeleringer, men ikke noget særligt.

Som udgangspukt, hvis du kunne benytte Sagem 81, (signal), uden de store billedproblemer, så skal du også kunne benytte Samsung Boksen

ok.

det hakker maget på c+ kanaler og lidt på hd kanaler.

det kan jo også være inde fra yousee som at det er galt med

Skrevet af: rallew
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 17:24
Jeg havde også problemer da jeg først købte selector for ca. 5 måneder siden. Der hakkede billedet også helt vildt så det ikke var til at holde ud at se på. Det viste sig at stikdåsen i væggen var synderen og  der kom så to TDC teknikere ud og udskiftede den. Det viste sig at den stikdåse jeg havde i væggen var tilbage fra rudderkonge var knægt, så han undrede sig over hvordan jeg overhovedet kunne se TV, hehehe.

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 18:08

.På den gamle liste mener jeg at jeg kunne have godt og vel en halv dag på listen (1 skærmbillede og afhængig af længden på programmerne), dog kun for én tv kanal ad gangen, men det gav mig et bedre overblik
over hvad der skete på den kanal i løbet af dagen.

Du kan så glæder dig over at den "gamle" måde at vise EPG på bliver en valgmulighed senere på året.

Fantastisk

Skrevet af: thedude
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 23:02

Hey!

Feedback tja... Nu er jeg ikke ekspert i det tekniske, men vil alligevel komme med nogle betragtninger.

Det undrer mig, at der er så mange på dette forum (hvad har Yousee egentlig af magt herinde??), der forsvarer Yousee med næb og klør, hvergang der rettes konstruktiv kritik. Her er hvorledes jeg ser det udefra:

Yousee lancerer i første omgang en HD-box, som er en ren katastrofe rent teknisk, og må trække den ud af markedet igen. Herefter går der en rum tid, før de igen kaster sig ud på markedet med et nyt produkt, og så tænker man: Fint, de har lært lektien, og her er det produkt alle har ventet på. Men nej, igen er Yousee's kunder betatestere, og vores feedback skal således optimere deres produkt. Argumenter som" Jamen så skulle du have ventet et halvt år mere på produktet" giver jeg ingenting for. Enten lancerer man, eller også gør man ikke! Hvor fanden ser man ellers denne fremgangsmåde brugt? INGEN! Altså ud over andre monopollignende foretagner alá Microsoft osv. Meget tankevækkende...

Og jeg giver ingenting for argumenter som: "Det er jo ny teknologi", "smalt kundegrundlag i DK" mv... ÆVL! Teknologien bliver brugt flittigt i andre lande, og Danmark er altså ikke pionerland for denne type produkter.

Hvis jeg nu købte et andet teknologisk produkt (og jeg er ligeglad med om prisen er 100 kr eller 10000kr, så skal det fandeme virke uden pis fra starten af!

Den eneste årsag jeg kan finde til den rosende omtale af produktet, må skyldes Sagem-modtagerens katastrofale kvalitet, og så synes man dette er meget bedre=godt produkt. FORKERT... Meget middelmådigt produkt, som ikke er færdigudviklet - Sagem'en var således bare katastrofal dårlig - og Samsung'en middelmådig til dårlig...

My 2 cents...

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af thedude thedude skrev:

Hey!

Feedback tja... Nu er jeg ikke ekspert i det tekniske, men vil alligevel komme med nogle betragtninger.

Det undrer mig, at der er så mange på dette forum (hvad har Yousee egentlig af magt herinde??), der forsvarer Yousee med næb og klør, hvergang der rettes konstruktiv kritik. Her er hvorledes jeg ser det udefra:

Yousee lancerer i første omgang en HD-box, som er en ren katastrofe rent teknisk, og må trække den ud af markedet igen. Herefter går der en rum tid, før de igen kaster sig ud på markedet med et nyt produkt, og så tænker man: Fint, de har lært lektien, og her er det produkt alle har ventet på. Men nej, igen er Yousee's kunder betatestere, og vores feedback skal således optimere deres produkt. Argumenter som" Jamen så skulle du have ventet et halvt år mere på produktet" giver jeg ingenting for. Enten lancerer man, eller også gør man ikke! Hvor fanden ser man ellers denne fremgangsmåde brugt? INGEN! Altså ud over andre monopollignende foretagner alá Microsoft osv. Meget tankevækkende...

Og jeg giver ingenting for argumenter som: "Det er jo ny teknologi", "smalt kundegrundlag i DK" mv... ÆVL! Teknologien bliver brugt flittigt i andre lande, og Danmark er altså ikke pionerland for denne type produkter.

Hvis jeg nu købte et andet teknologisk produkt (og jeg er ligeglad med om prisen er 100 kr eller 10000kr, så skal det fandeme virke uden pis fra starten af!

Den eneste årsag jeg kan finde til den rosende omtale af produktet, må skyldes Sagem-modtagerens katastrofale kvalitet, og så synes man dette er meget bedre=godt produkt. FORKERT... Meget middelmådigt produkt, som ikke er færdigudviklet - Sagem'en var således bare katastrofal dårlig - og Samsung'en middelmådig til dårlig...

My 2 cents...

HØRT!

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 00:07

Hej Alle

V I G T I G T

Dette emne er til feedback på selve boksen, og ikke debat om YouSee's politik.

Hold det til teknisk feedback på hardwaren / softwaren.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: OTol
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 10:03

Hej.

Jeg var ude for her til morgen, at jeg ikke kunne tænde boxen.

Den havde stået standby i nat og stod med uret på. Den reagerede ikke på fjernbetjeningen på anden måde end at tænd knappen på boxen skiftede fra rød til grøn, men uret var stadig på. (Jeg havde prøvet STB knappen) Jeg prøvede alt muligt, at skifte fra HDMI til Scart, at slukke og tænde bag på boxen, men intet hjalp. Jeg kunne heller ikke komme ind i menuerne. Jeg ingede til TDC og han foreslog at gendanne fabriksinstillingerne ved ny boot. Det hjalp, men så måtte jeg igennem hele installations proceduren igen, og min favoritliste var selvfølgelig også væk.

Det kan vel ikke passe, at den skal genstartes hver anden dag.

Skrevet af: Gatti
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 10:25

Efter 1 dags brug er mine umiddelbare kommentarer;

Pro:
* HD kanalerne stå super godt
* Fjernbetjening kan også bruges til Samsung tv

Cons
* Langsom menu
* Størrelsen på billedet er forkert på visse kanaler
* Undertekster er meget store på nogle kanaler, og på Discovery HD er de meget ringe (svært læselige)

Jeg vil alligevel give den  pga. HD - det ser for vildt ud!

Skrevet af: OTol
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 12:03
Efter genstart i moges, fandt den alle kanaler, men nu ville jeg tænde for den igen, og så mangler flere kanaler, bl.a. 1,2 og alle HD kanaler

Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 14:07

efter flere dages brug ser listen såleds ud.

Positivt
Godt billede på HD kanalerne men med noget hakken

Negativt
Pixelering, billedudfald og nogen hakken i billedet specielt på HD kanalerne.
Men også på de almindelige kanaler oplever jeg biledudfald samt pixelering
Menuerne kunne som nævnt tidligere i tråden sagtens være hurtigere, men jeg prioriterer billedkvalitet over menu

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4

Skrevet af: DonRon
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 21:28

plus

* fedt design
* Dolby Digital 5.1
* hdmi
* HD modtager
* nu & næste & "resten"
* HD kanaler i "ægte" WIDESCREEN

minus

* nu & næste zap
* Dolby Digital 5.1 via. hdmi
* text tv på 4:3 TV

= SPRØD BOX :)

BTW. DR1 & DR2 er ikke "ægte" widescreen, det er der kun på HD kanalerne

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:14

Min mening om det youSee bør lave om:

- Hastighed på menuer og opsætning skal speedes op
- Nummertasterne skal kunne bruges i favoritlisten
- Undertekster skal laves mindre og gerne pænere
- Mulighed for at skalere letterboxed 4:3 til 16:9
- Bedre kvalitet på HD kanalerne, fx. kører Kanal 5 HD ikke særlig godt når der sendes HD materiale
- Dolby Digital 5.1 over HDMI
- Autoopdatering af EPG
- "Nu&Næste" forsvinder ikke altid af sig selv

Men alt dette er jo blevet nævnt utallige gange . . . synes bare at jeg ville skrives op på listen af dem der har disse problemer 

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:15

-

Skrevet af: sune
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 07:56
Jeg er generelt set MEGET tilfreds med boksen og selv SD kanalerne ser væsentlig bedre ud på mit tv (måske pga HDMI?):

Jeg har dog oplevet flg "bugs":

1) Kanal5HD billedudfald (=sort skærm) mens lyd kørte videre. Kunne løses ved at skifte til en anden kanal og tilbage igen

2) Undertekster på DiscoveryHD (eller muligvis National Geographic HD) skifter nogle gange til svensk, typisk bare en enkelt undertekst midt i det hele.

3) Bundesliga fodbold på TV2 HD hakker meget ved horisontal kamerabevægelse.

/Sune

Skrevet af: rallew
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 16:04
Er der andre end mig der synes at i sær fodbold udsendelser står lidt dårligt på Canal Plus Sport kanalerne? Som om at spillerne og bolden bliver fulgt af en slags "gennemsigtig skygge" ?

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 16:26

Oprindeligt skrevet af rallew rallew skrev:

Er der andre end mig der synes at i sær fodbold udsendelser står lidt dårligt på Canal Plus Sport kanalerne? Som om at spillerne og bolden bliver fulgt af en slags "gennemsigtig skygge" ?

Det lyder ikke som et problem i selve Samsung boksen.

Den type fejl opstår normalt i displayet - TV eller projektor - hvis de ikke har kompensering for bevægelser af den type. Og det ses især på sport, som f.eks. skygger efter fodboldspillere og bold.

Der kan godt være forskel på TV'ets evne, til at kompensede for den slags, afhængig af om selve opløsningen er SD (standard TV) eller HD (HIgh Definition). Så hvis du kører HDMI med 720p eller 1080i, så prøv at sætte den til 576i eller 576p istedet ... og se om det hjælper på problemet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 19:03

[Q

UOTE=jespermart]

Synes ikke specielt om den.

HD kanalerne hakker gevaldigt og som dig har jeg problemer med at tage de alm. kanaler DR1, DR 2 og tv2(de hakker bare så meget) mærkeligt synes jeg for har aldrig oplevet noget med den gamle selector ICD 4210(den grå store boks, hvor der står selector på forsiden, canal plus ikke noget hakken, meget mærkeligt synes jeg i forhold til DR 1, DR2 og TV2, nogen der kan give en forklaring på dette..?? grimme undertekster på canalplus.

efter flere dages brug ser listen såleds ud.

Positivt
Godt billede på HD kanalerne men med noget hakken

Negativt
Pixelering, billedudfald og nogen hakken i billedet specielt på HD kanalerne.
Men også på de almindelige kanaler oplever jeg biledudfald samt pixelering
Menuerne kunne som nævnt tidligere i tråden sagtens være hurtigere, men jeg prioriterer billedkvalitet over menu

[/QUOTE]

Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 20:40
Jeg syntes boksen er ALT for langsom.. finder det yderst iriterende.

Skrevet af: joff
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 09:06

Hej er der andre af jer der oplever at displayed, blinker/forsvinder når boksen står i stby. I går klokken 22:29 viste mit display bare   :29 i et par sekunder.

JOFF 

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 13:29

er der nogle som stadig har hakker billeder?

mine c+ kanaler hakker ikke mere.

jeg trak radio antenne ud af væggen og så hjalp det

Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 14:30

Hej du

Det vil ikke hjælpe mig. Jeg har ikke antenne til Radio i stikdåsen på væggen. Synes bare det er mærkeligt at jeg næsten aldrig oplevde det på DR1, DR 2 og tv med de hakkende billeder på den helt gamle selector(er startet efter den omlægning af kanaler de begyndte og har afsluttet nu)

Lofferen

er der nogle som stadig har hakker billeder?

mine c+ kanaler hakker ikke mere.

jeg trak radio antenne ud af væggen og så hjalp det

Skrevet af: tobo
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af joff joff skrev:

Hej er der andre af jer der oplever at displayed, blinker/forsvinder når boksen står i stby. I går klokken 22:29 viste mit display bare   :29 i et par sekunder.

JOFF 

Ja min gør det også

Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 13:57

hej.

der er kun et prøve billede på kanal 5 hd ,men de skulle være færdig idag kl. 15:00.

klide http://kabeltv.driftsinfo.dk/ - http://kabeltv.driftsinfo.dk/

Skrevet af: j_jorgensen
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 19:25
Som jeg har skrevet i en anden tråd - men som reelt også hører til her:

Klagepunkter:

• MEGET langsom menu (5 sekunders ventetid per menu valg
  • Dårligt kvalitet i tekstning
  • Alt for stort skrift på tekstning
  • Pixelering på alle kanaler
  • Bestemt ikke HD kvalitet på de få HD kanaler der er
  • 1080i - ikke 1080p!
  • Dolby Digital 5.1 over HDMI
  • Radioen hakker til tider
  • TV kanaler hakker engang i mellem
SUK!

Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 19:34

JOFF 

Hej joff - jo det er meget normalt, men spørg mig ikke om hvorfor. Og vi har ikke forelagt til for YouSee, da vi ikke ser det som en fejl, eller en uhensigtsmæssighed

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Urte
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 19:47
i dag har den vist info fra 06.30 hele dagen! uret går dog rigtigt

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300

Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Hej Urte, når du skriver info, mener du da "Nu og Næste"?

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 06:12

Sorry, ja.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 08:04

Sorry, ja.

Hej Urte, det er såmænd et kendt problem, som ikke alene relatere sig til Samsung boksen. Denne lille "detalje" kan også opleves på en selector

-------------

Skrevet af: joff
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 10:33

CITAT"Hej joff - jo det er meget normalt, men spørg mig ikke om hvorfor. Og vi har ikke forelagt til for YouSee, da vi ikke ser det som en fejl, eller en uhensigtsmæssighed"

Hej Hother, ikke en fejl/uhensigtsmæssighed, det lyder da lidt sjovt.

Hvordan kan det ikke være en fejl, er boksen designet sådan at den skal blinke i displayed, og hvad formål har det. Hvis boksen ikke er i brug fordi man ser en analog tv station, bd/dvd eller vhs for den sags skyld, så virker det da forstyrrende at den står og blinker. Især hvis man har den stående under sit tv.

Hvis det ikke har et formål, så må det vel være en fejl eller i det mindste en uhensigtsmæssighed, eller hvad?

Joff

Skrevet af: Falcen
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 10:51

Jeg kan ikke bruge mit text tv på mit plasma tv's fjernbetjening ( Panasonic TH-50 PZ700 E )  når jeg anvender HDMI ingangen, men forbinder jeg antenne- kabel fra Samsung box til tv, kan jeg via analog indgang godt bruge mit tv's fjernbetjening og se text tv den vej 

Og jeg helst vil bruge fjernbetjeningen fra plasma tv'et til text tv,  da det har 2000 sider ventefrit text tv, hvor imod Samsung's text tv er langsom og virker dårligt i forhold til plasma tv'et text tv 

-------------
Med venlig hilsen
Falcen

Panasonic TX-P50V10E
Panasonic DMP-BD60EG-K
Panasonic DMR-EH68
Yamaha YSP-3000 Soundbar

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 11:01

CITAT"Hej joff - jo det er meget normalt, men spørg mig ikke om hvorfor. Og vi har ikke forelagt til for YouSee, da vi ikke ser det som en fejl, eller en uhensigtsmæssighed"

Hej Hother, ikke en fejl/uhensigtsmæssighed, det lyder da lidt sjovt.

Hvordan kan det ikke være en fejl, er boksen designet sådan at den skal blinke i displayed, og hvad formål har det. Hvis boksen ikke er i brug fordi man ser en analog tv station, bd/dvd eller vhs for den sags skyld, så virker det da forstyrrende at den står og blinker. Især hvis man har den stående under sit tv.

Hvis det ikke har et formål, så må det vel være en fejl eller i det mindste en uhensigtsmæssighed, eller hvad?

Joff

Jeg er selvfølgelig glad for at det lyder sjovt Men omvendt så blinker displayet som du beskriver så sjældent, at det vel næppe kan være et problem.

Der udover vil i det mindste jeg hellere koncentrere mig om mere alvorlige uhensigtsmæssigheder 

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Falcen Falcen skrev:

Jeg kan ikke bruge mit text tv på mit plasma tv's fjernbetjening ( Panasonic TH-50 PZ700 E )  når jeg anvender HDMI ingangen, men forbinder jeg antenne-
kabel fra Samsung box til tv, kan jeg via analog indgang godt bruge mit tv's fjernbetjening og se text tv den vej 

Og jeg helst vil bruge fjernbetjeningen fra plasma tv'et til text tv,  da det har 2000 sider ventefrit text tv, hvor imod Samsung's text tv er langsom og virker dårligt i forhold til plasma tv'et text tv 

<!-- Signature -->

Der kan ikke overføres TTV via HDMI.

Skrevet af: twinman
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 14:43

Jeg oplever at der ikke er stabile undertekster på Tv1000 og tv1001 alle andre kanaler er der ingen problemer med (Action, family, nordic og classic.

Er det Samsung boksen der er noget galt med.

Mit problem er at der kun kommer undertekster ved hver anden eller 3 sætning, hvilket er meget irriterende.

Skrevet af: Holme
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:53
Hver gang jeg trykker på guide, skriver den at det tager ca. 2 min. at hente programdata, og det gør det også, skal det tage så lang tid hver gang ?

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:58

Oprindeligt skrevet af Holme Holme skrev:

Hver gang jeg trykker på guide, skriver den at det tager ca. 2 min. at hente programdata, og det gør det også, skal det tage så lang tid hver gang ?

Hej Holme og velkommen til recordere.dk

Ja  - man kan vel ikke sige, at den gør det anderledes end den skriver

Og jo indtil videre er det helt normalt at det tager 2 minutter

-------------

Skrevet af: Holme
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:59

Øvv....

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 07:50

>Hver gang jeg trykker på guide, skriver den at det tager ca. 2 min. at hente programdata, og det gør det også, skal det tage så lang tid hver gang ?<

Det tager ikke så lang tid på min. Min guide er der med det samme når jeg skal bruge den. Det vil sige at hvis jeg bruger den lige så snart jeg vil se TV så skal jeg vente de 2 min.

Jeg er nu ved at lave forsøg med hvor længe den skal være tændt for at hele guiden er læst ind, indtíl videre har jeg ventefri guide når den har været tændt en time. Når jeg tænder den i dag vil jeg forsøge efter en halv time.

Dvs. at Samsungen læser guiden ind af sig selv, mens man ser TV

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 07:52
Det er ikke min oplevelse, og jeg har normalt slet ikke slukket boksen.

Min oplevelse er at den skal indlæse EPG mindst én gang i døgnet, og de efterfølgende gange dukker den hurtigt op.

Er du sikker på at det ikke er hvad du har oplevet?

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 08:59

Jeg har ikke ventet de 2 minutter på min guide siden lørdag, da jeg genstartede den.

Og det har ikke noget at gøre med at den har indlæst guiden for 24 timer, jeg tænder mit Tv samme tid hver aften til nyhederne og så har jeg guiden klar når nyhedstimen er færdig.

I dag vil jeg så prøve guiden imellem de to tvaviser.

Nu skriver du at du slet ikke har slukket boksen, vil det sige at den heller ikke står standby?

Det kan jo være at når den vågner fra standby, så søger den efter guiden, og den vil så lige så stille blive indlæst efter ½ til en hel time.

Ikke at det er noget jeg ved, men det er da en mulighed.

Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 10:19
Jeg har heller ikke oplevet at guiden "er der med det samme" skal altid lige indlæses i de 2min....irriterende at vente på....men vil da også lige checke det ud efter at boksen har været tændt i længere tid.....

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af twinman twinman skrev:

Jeg har ikke ventet de 2 minutter på min guide siden lørdag, da jeg genstartede den.

Og det har ikke noget at gøre med at den har indlæst guiden for 24 timer, jeg tænder mit Tv samme tid hver aften til nyhederne og så har jeg guiden klar når nyhedstimen
er færdig.

Nu skriver du at du slet ikke har slukket boksen, vil det sige at den heller ikke står standby?

Det kan jo være at når den vågner fra standby, så søger den efter guiden, og den vil så lige så stille blive indlæst efter ½ til en hel time.

Jeg forsøger med Standby senere i dag.

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 19:16
Ser ud til at efter guiden er blevet indlæst - efter ca 15-20min , kommer den hurtigt frem igen næste gang man skal bruge den - dog er den MEGET langsom at "bladre" i.....

-------------
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af twinman twinman skrev:

Og det har ikke noget at gøre med at den har indlæst guiden for 24 timer, jeg tænder mit Tv samme tid hver aften til nyhederne og så har jeg guiden klar når nyhedstimen
er færdig.

Jeg forsøger med Standby senere i dag.

Og det hjalp ikke. Den skal stadigvæk læses ind i 2 minutter, hvorefter det så går hurtigt i et døgns tid.

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 13:31

Og det hjalp ikke. Den skal stadigvæk læses ind i 2 minutter, hvorefter det så går hurtigt i et døgns tid.

Og du har ikke haft den tændt på TV2 (kanal 3) imens at den skulle indlæse guiden.

Jeg har nu i 5 dage ikke skullet vente på guiden, igår forsøgte jeg allerede efter en halv time og guiden var indlæst, uden ventetid, den eneste kanal jeg har observeret at guiden ikke kommer ved er tv2.

Jeg har ikke koblet min samsung til nettet hvis det skulle have noget at sige.

Selvfølgelig er det ikke blevet til en hurtig guide, samsungen er stadig lidt langsom i menuerne, men ikke alvorligt som i starten.

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 13:44
Jeg undlod med vilje at gå på TV 2.

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 14:07
Jeg syntes godtnok den box er MEGET SLØV når man er inde i de menuer , når man skal frem eller tilbage.....laaang ventetid før den gider at reagere...det er godtnok træls,håber da på at det bliver bedre , der var guiden hurtigere i den gamle Sagem 60......

-------------
-----------------
Kastrup/Amager

Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 23:24

Jeg gentager lige mine kommentarer til Hothers anmeldelse af Samsung-boksen:

Overfladisk anmeldelse. Jeg har haft HD boksen et par dage og er absolut ikke begejstret.

Den er eksempelvis ude af stand til strække 4:3-billeder ud, hvis man har en 16:9 fladskærm.

Det tager 2-3 minutter! at få tv-guiden frem. Ganske enkelt ikke i orden. Det er hurtigere at rejse sig fra sofaen og hente en tv-guide på nettet.

Apparatet kan ikke tilsluttet computeren. Hallo, TDC - eller Yousee; vi skriver 2008!

Den har den langsommeste HDMI-handshaking, jeg nogensinde har oplevet; det tager i omegnen af 2-3 minutter for mit tv at godkende signalet fra HD Boksen. Alt i alt:

Med mindre Yousee meget snart kommer med en større opdatering, vill jeg fraråde køb af boksen. /dreamz

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jeg gentager lige mine kommentarer til Hothers anmeldelse af Samsung-boksen:

Overfladisk anmeldelse. Jeg har haft HD boksen et par dage og er absolut ikke begejstret.

Den er eksempelvis ude af stand til strække 4:3-billeder ud, hvis man har en 16:9 fladskærm.

Det tager 2-3 minutter! at få tv-guiden frem. Ganske enkelt ikke i orden. Det er hurtigere at rejse sig fra sofaen og hente en tv-guide på nettet.

Apparatet kan ikke tilsluttet computeren. Hallo, TDC - eller Yousee; vi skriver 2008!

Den har den langsommeste HDMI-handshaking, jeg nogensinde har oplevet; det tager i omegnen af 2-3 minutter for mit tv at godkende signalet fra HD Boksen. Alt i alt:

Med mindre Yousee meget snart kommer med en større opdatering, vill jeg fraråde køb af boksen. /dreamz

Både boksens manglende evne til at zoome billdet og den ikke alt for hurtige guide, har været beskrevet så mange gange, så hvis du først har købt boksen for et par dage siden, kan jeg slet ikke se, hvad det har med Hothers beskrivelse af boksen at gøre. For du har da vel fulgt med?
Med hensyn til dit TVs langsommelighed med at godkende signalet er vel ikke et gennerelt problem. Hvis din computer har en DVI/HDMI indgang skulle det vel ikke være et problem at tilslutte boksen med PCen.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: dreamz
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 01:06

[/QUOTE]

Både boksens manglende evne til at zoome billdet og den ikke alt for hurtige guide, har været beskrevet så mange gange, så hvis du først har købt boksen for et par dage siden, kan jeg slet ikke se, hvad det har med Hothers beskrivelse af boksen at gøre. For du har da vel fulgt med?
Med hensyn til dit TVs langsommelighed med at godkende signalet er vel ikke et gennerelt problem. Hvis din computer har en DVI/HDMI indgang skulle det vel ikke være et problem at tilslutte boksen med PCen.

[/QUOTE]

Nu er dette forum vel beregnet til at give feedback, hvilket jeg har gjort efter et par dages erfaring med boksen.

Efter at have barlset med apparatet besøgte jeg denne udmærket hjemmeside for at se, om andre havde lignende erfaringer, og læste Hothers anmeldelse, som skuffede mig i sin overfladiskhed. Derfor min kommentar!

Jeg er vist ikke den eneste, der gentager en pointe, som allerede er blevet anført.

Hvorvidt den langsommelige genkendelse af HDMI-forbindelsen er et generelt problem eller ej, vides vel ikke. Men her er du måske også ekspert? HDMI-genkendelsen er langsommelig, uanset om jeg jeg forbinder boksen direkte til mit tv eller via HDMI-indgangen i min AV-receiver.

Hvad angår tilslutning til pc, kan man ganske rigtigt benytte HDMI/DVI eller USB for den sags skyld. Man har bare intet at bruge det til. Computeren (Windows Vista) registrerer blot en ukendt enhed.

Så jeg vil venligst anmode Jørn om at undlade at kloge den på for løst et grundlag. 

/dreamz

Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

[/QUOTE]

Nu er dette forum vel beregnet til at give feedback, hvilket jeg har gjort efter et par dages erfaring med boksen.

Efter at have barlset med apparatet besøgte jeg denne udmærket hjemmeside for at se, om andre havde lignende erfaringer, og læste Hothers anmeldelse, som skuffede mig i sin overfladiskhed. Derfor min kommentar!

Jeg er vist ikke den eneste, der gentager en pointe, som allerede er blevet anført.

Hvorvidt den langsommelige genkendelse af HDMI-forbindelsen er et generelt problem eller ej, vides vel ikke. Men her er du måske også ekspert? HDMI-genkendelsen er langsommelig, uanset om jeg jeg forbinder boksen direkte til mit tv eller via HDMI-indgangen i min AV-receiver.

Hvad angår tilslutning til pc, kan man ganske rigtigt benytte HDMI/DVI eller USB for den sags skyld. Man har bare intet at bruge det til. Computeren (Windows Vista) registrerer blot en ukendt enhed.

Så jeg vil venligst anmode Jørn om at undlade at kloge den på for løst et grundlag. 

/dreamz

[/QUOTE]

Jeg forsøger ikke at "kloge" mig, men da jeg læste dit indlæg, fik jeg nærmest det indtryk, at du var parat til at gøre Hother mere eller mindre medskyldig i, at du købte boksen. D. v. s. at mit indtryk var, at du havde læst tråden FØR du købte.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 07:09

Her til morgen var min box frosset, kunne kun tændes ved at tage strømmen.  Den står på standby om natten.

Har der mon været opdateringer

-------------

Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 07:29

Her til morgen var min box frosset, kunne kun tændes ved at tage strømmen.  Den står på standby om natten.

Har der mon været opdateringer

Nej, der har ikke været opdateringer. Du kan ikke undgå at se, når der er opdateringer.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: sorenjensendk
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 09:01

Problemer med undertekster på TMC

Jeg "forsøgte" i går kl 21.00 at se en film på TMC (COMA) -udover at teksterne ligner nogle der er klippet ud af børnehaveklasse-elever - oplevede jeg at underteksterne svingede mellem manglende tekster - tekster på svensk - tekster på engelsk.

På det analoge signal var der ikke de samme problemer med undertekster - det var på danske hele vejen igennem.

Er dette en fejl på boxen - eller signalet ?? Er dette rapporteret som en fejl tidliger ???? Har andre oplevet det samme ???

Søren J.

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 10:33

En fejl på boksen, som er rapporteret.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 17:44
jeg ved ikke om det er en fejl på boxen eller kanal 5HD, men der er utroligt mange pixeleringer ved hurtige bevægelser.

-------------

Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 15:12
Jeg har fået en ny fejl, jeg ikke mener var til stede ved tidligere firmwares. Når jeg zapper kanaler op ad på min favorit liste,kan jeg ikke komme længere end kanal 52. Hvis jeg står på kanal 1 og zapper ned af sker det samme. Der er sgu ikke helt logisk, er der andre der har den fejl, jeg har genstartet boxen

-------------

Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 18:29
Jeg er enig: mange pixelleringer ved kanal5 hd og tv2sporthd hakker når der
panoreres. Sådan ser det i hvert fald ud fra Nyborg!

Ellers ville jeg ønske at man kunne indstille kanalerne individuelt mht.
output over hdmi (sd-tv eller 720p eller 1080i). Jeg vil hellere have min
pioneer skærm til at opskallere sd-tv og vil gerne kunne indstille hd-
kanalerne optimalt!!!

Og ja, så få underteksterne ordnet - de ligner noget der er løgn! Og hvis
man så igen kunne vælge individuelt for hvilke kanaler man ville have
undertekster, så ville det være til at leve med!

-------------
Morten

Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Og ja, så få underteksterne ordnet - de ligner noget der er løgn! Og hvis man så igen kunne vælge individuelt for hvilke
kanaler man ville have undertekster, så ville det være til at leve med!

Du kan da bare slå teksterne fra for det program, hvor du ikke ønsker dem - meget let jvf. brugervejledningen. I praksis er det nemt og bekvemt.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 00:06
Jeg har idag købt boksen.

Årsagen var simpelthen at jeg syntes det analoge signal på de almindelige kanaler var for ringe.
Jeg vil sige, jeg syntes godt og skidt om den.
Man skal tænke på den kun koster 700 kr, hvilket egentlig er meget billigt.

Dog er menuen sku mega langsom, det vidste jeg jo godt men det er da alligevel træls.
Derudover så fungere kanal skift godtnok også mega langsomt.
Det tager 2-3 sekunder at hente billedet. Det er ikke godtnok vil jeg mene.
Ydermere er det godtnok træls den ej heller kan opskalere billedet. Det er da meget iriterende at skal leve med sorte streger i siden. Derudover syntes jeg det er dårligt at f.eks Zulu bliver vist midt i skærmen. Bred det dog ud.

Jeg benytter HDMI og mit tv kan ikke zoome på det.

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 08:48
Det vil altid være langsommere at skifte kanal digitalt end analogt.

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 10:26

Sagem var vel også en digitalboks, og her var problemet ikke nær så udtalt - ergo ikke godt nok på Samsung-boksen...

/Martin

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 10:43
Det kommer vel an på hvordan du skifter.

At bruge kanal op/ned synes jeg ikke er langsommere end Sagem 60.

Taster du kanalnummeret venter boksen på om du skulle taste flere tal.

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af thedude thedude skrev:

Sagem var vel også en digitalboks, og her var problemet ikke nær så udtalt - ergo ikke godt nok på Samsung-boksen...

/Martin

undtagen på en dreambox, ved ikke hvorfor.

-------------

Skrevet af: Soze
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 11:28
Jeg synes der mangler en funktion i Samsung-boksen hvor outputformat=inputformat -> så boxen reelt bare passer hvad den får, så man kan lade sin skærm/DSP scalere...

-------------
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.

Skrevet af: Soze
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 11:36

Hvis boksleverandørerne var smarte, smed de 2 ekstra simple tunere i boksen hvis eneste funktion var at sørge for at kanalen over og kanalen under's (Ch. Up, ch Down) sidste GOP struktur var i buffer -> Så ville man kunne switche kanal op/ned uden at vente overhovedet.

Måske der er et CA problem, men det må kunne løses...

-------------
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 14:08

Det kommer vel an på hvordan du skifter.

At bruge kanal op/ned synes jeg ikke er langsommere end Sagem 60.

Taster du kanalnummeret venter boksen på om du skulle taste flere tal.

Så var din Sagem60 meget laangsom... Det er ikke sjovt at vente - ikke mindst på infoboksen nederst på skærmen, som er endnu længere tid undervejs ved kanalskifte (kanal op/ned). Man kan så ikke bruge infoboksen til at se hvor langt frem man har zappet, men må pænt vente på skærmens opdatering. Og det går ALT for langsomt...!

/Martin

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 14:49
Det er så infoboksen der er problemet og ikke selve kanalskiftet.

Skrevet af: matter
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 18:38
Jeg købte boxen for etn uges tid siden, og min oplevelse erfølgende:

1. Tekst-TV  er virkelig ringe i forhold til mit TV egen tekst tv. Hukommelsen er tilsyneladende ikke så stor.

2. Skalering på HDMI, argh hvor irriterende. Når TV-ets egen analoge tuner bruges, kan man zoome, på alle mulige smarte måde, men med den her box på HDMI så er mulighederne begrænset.

3. Underteksterne virker ikke altid ordenligt på alle kanaler. Nogen gange popper underteksterne frem og forsvinder hurtigt igen uden man kan nå at læse dem. Har andret prøvet dette?

4. TV2-sport HD hakker i baggrunden (tilskuerne) når der panoreres over en fodboldbane. Det er ikke mit fjernsyn der er dårligt til HD, for Discovery HD virker rigtig godt. Jeg bor i Brøndby, så det er ikke kun i Nyborg

5. Selvom modem er slået fra, er den stadig rimelig langsom. Ok, kanal skift er nok bare altid lngsomt når det er digitalt, men hvis man vil se programoversigten, tager det sin tid at komme alle kanaler igennem. Det kunne klart gøres bedre.

6. Alle kanaler burde fa'em sende i HD, for hold da helt kæft hvor ser Discovery HD godt ud! Det er jo helt vildt. Fangede mig selv i at sidde og se en hel udsendelse om græshopper, da det var vildt flot med græshoppernes flotte farver - og jeg er altså ikke lige typen der normalt kunne finde på at se en udsendelse om græshopper! Ja ja det er ikke boksen der er i skyld i kanalerne ikke sender i HD, men ville bare lige nævne hvor imponeret jeg er.

7. Hvis jeg ved en fejl ser almindelig analog på mit 50", ser man det med det samme, og skifter straks over til digital, for der er kæmpe forskel, især mht. ghosting (eller hvad det nu hedder). Med analog kommer der skygger ved bevægelser, men ikke når den er på digital.

Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 14:36

Har haft min boks i en uge nu ca.

Og er rigtig glad for den.

Jeg er flyttet og har derfor fået Yousee i stedet for stofa. Hvilket er rigtigt nice.

Stofa får baghjul af Yousee.

Nåå, men boksen virker godt, bortset fra at boksen er langsom.

Ud over dette er der disse små ting:

1. Tekst-TV er rigtigt dårligt og langsomt, det må kunne rettes så det virker bedre..

2. Jeg savner en kanal liste, man kan rulle i gemmen, lige som på stofa´s dekoder. Her skal man gemmen tv guiden, som er langsom. (Ikke godt).

3. Der er ingen muligheder for at skifte mellem 4:3 og 16:9 format osv.

4. Boksen skifter ikke selv til 16:9 format når TV2 zulu sender i 16:9 format, der bliver den i 4:3, og det samme sker på en masse andre kanaler. (Vil skrive dem ned, og sende det til yousee, fordi der er en fejl inde hos dem, fordi den skifter selv via det analog signal.)

Men igen igen, boksen er ikke for os unge, der ikke gider vente.

Så det største problem, er at boksen er langsom, og det må og skal være noget de kan fixe...

Har også haft kontakt til yousee kundeservice, og de er rigtige flinke, og man skal ikke vente en hel dag, som hos stofa. Og de forklare det rigtigt godt. Lige da jeg havede købt min boks, virkede mit kort ikke, det viste sig så da jeg ringe der ind, at kortet stod i en anden´s navn hehe, så derfor var mit abb ikke åben på kortet.

Så ved ikke hvad de har fundet ud af, kan i hvert fald se alle kanalerne nu.

PS: Nogen der ved hvad og hvordan man bruger den USB port der er på boksen ?

Og hvordan slår man modemét fra ? Måske det giver lidt mere fart, som nogen siger..

Skrevet af: matter
Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af kenneth4200 kenneth4200 skrev:

...

Og hvordan slår man modemét fra ? Måske det giver lidt mere fart, som nogen siger..

Du slår modemmet fra på følgende måde:
"Menu" -> "Indstillinger"->"Netværk"->"Internet"->"Valg af forbindelse":
 Sæt her "internetforbindelse via" til "Ethernet".

Skrevet af: Kimv
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 12:59
Jeg kan godt leve med at SMT-H3106 er langsom. Hvad jeg ikke kan leve med er den LORTE REMOTE. Den er noget af det mindst brugervenlig jeg nogensinde har oplevet. Så på mandag skal jeg ud og købe en Logitech marmony One remote. hvis alle samsungs remotes stadigvæk ser sådan ud fatter jeg ikke der er nogen som køber deres produkter. Min TV remote til mit 42PX70 er lysår bedre.  

Skrevet af: fabhund
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Kimv Kimv skrev:

Jeg kan godt leve med at SMT-H3106 er langsom. Hvad jeg ikke kan leve med er den LORTE REMOTE. Den er noget af det mindst brugervenlig jeg nogensinde har oplevet. Så på mandag skal jeg ud og købe en Logitech marmony One remote. hvis alle samsungs remotes stadigvæk ser sådan ud fatter jeg ikke der er nogen som køber deres produkter. Min TV remote til mit 42PX70 er lysår bedre.  

Glæd dig til dig HarmonyOne remote.....den er ganske enkelt GENIAL!

Skrevet af: zaboom
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 12:36
Eller én af de andre fra Harmony serien, har selv en 555'er og der er MEGA forskel i rækkevidde, retningsfølsomhed og levetid. Ja, min er http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37313&KW=zaboom - afgået ved døden , som følge af uhyggelig ringe performance...

-------------
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!

Skrevet den: 21-Marts-2008 kl. 16:19

hej.

har i heller ikke undetekser på tv1000 og c+ kanaler ,eller er det kun mig.

håber at den nye sw kommer snart

Skrevet den: 21-Marts-2008 kl. 16:24

hej.

har i heller ikke undetekser på tv1000 og c+ kanaler ,eller er det kun mig.

håber at den nye sw kommer snart

Hej It johnny - du skal ikke forvente en ny f/w før primo april

-------------

Skrevet den: 21-Marts-2008 kl. 16:31
ok

Print side | Luk vindue