Print side | Luk vindue

Ønsker til YouSee Samsung SMT-H3106

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35353
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 12:09

Emne: Ønsker til YouSee Samsung SMT-H3106
Skrevet af: Lars
Emne: Ønsker til YouSee Samsung SMT-H3106
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:35

Hej Alle

Dette emne er til ønsker på:

YouSee digital modtager Samsung SMT-H3106

Altså forslag til forbedringer. Det er tænkt som et emne YouSee udviklerne kan hente inspiration fra, når de planlægger boksens nye funktioner eller forbedringer af de eksisterende.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: ottovip
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 12:59

På min skal man kalde fx tv2sport med tryk: "25" selvom den er lagret på remotens position 5.

Nogen af en fejl, der vidner om hastværk!

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 13:18

Boksen skal i det hele taget blive hurtigere. Menu er alt for tung at arbejde med, og tekst tv helt i hundene.

Først og fremmest en hurtigere boks. Helt sikkert.  Menu skal virkelig gives en skalle.

Syntes det tv oversigt der følger med er ret genial, men der går jo en krig når man prøver at "bladre" til næste side.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: Esmis
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 14:53
Automatisk opskalering, især på kanaler der sender både letterbox og 4:3 samtidig. Eller i det mindste give muligheden for at vælge hvad man vil, uden at skulle ændre det i sit eget TV hele tiden.

Skrevet af: jvks
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 15:10
Stort ønske om timerfunktion

Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 15:20
Automatisk skift af opløsning:

Mulighed for, at der automatisk skiftes opløsning, ligesom på Selector 81
HD. Skal bare være en supplerende option til de allerede eksisterende.

Så, når man ser en SD kanal, så output'er Samsung HD 576i og når kan
skifter til en HD kanal, som er 720p (som TV2 Sport HD), så skifter den
automatisk output til 720p. Og når man skifter til en 1080i HD kanal (som
Kanal 5 HD), så skifter den automatisk til 1080i.

Altså samme funktion som i Selector HD 81

-------------
/Martin

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 15:35
Dolby Digital 5.1 over HDMI stikket:

YouSee kundeservice oplyser at Dolby Digital 5.1 lyd (fra f.eks. Discovery
HD), kun kan opnås ved at forbinde et optisk kabel.

Jeg ser Meget gerne, at dette også kan output'es over HDMI kablet (det er jo
ligesom meningen med "fremtidens A/V standard", HDMI).

-------------
/Martin

Skrevet af: jvks
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 15:42
Helt enig vedr. Dolby Digital 5.1, det virker helt håbløst at skulle ekstra kabel når man har HDMI.

Skrevet af: karkov
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 18:41
lavere standby elforbrug

Skrevet af: Urte
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 20:55
hurtigere respons, den er møg langsom...desværre

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300

Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 21:06
det kan godt være min uvidenhed,men jeg savner at man kan se kanallisten(som på sagem 60) og vælge kanal der fra, det kan da ikke...vel

-------------

Skrevet af: Palmolive
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:08

Nu er man jo lidt godt vant med Vista's Media Guide, men programoversigten skal være meget hurtigere på SMT-H3106 for at være funktionel. Generelt skal alt hvad der har med menuer at gøre speedes væsentligt op.

Derudover skal man kunne tvinge 4:3 udsendelser til 16:9 - jeg gider ikke se sorte rande i siden, så hellere få strukket billedet...

Undertekster genereret af boxen skal skaleres ordentligt, jeg har slået dem fra fordi de fylder for meget i billedet.

Og undertekster på specielt Discovery HD må fixes, de er skaleret til ukendelighed.

En sidebemærkning - jeg har et Samsung M87 TV og vil gerne bruge fjernbetjeningen derfra. Er der nogen der har fundet ud af hvilken kode der skal sættes på STB for den virker, eller skal jeg alle 80 igennem selv? :o)

Ellers er boxen alle pengene værd!

Just my $.02

-------------
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB

Skrevet af: Rowald
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:12

Hvad med noget pauseskærm under radio?

Så nogen ikke ender op med evig You See radio menu på deres skærme. Fordi de hører digital radio dagen lang

Skrevet af: emsir
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:49

Ville gerne komme med forslag til forbedringer, men da jeg læste indslagene - vil jeg sige, at jeg oplever de samme mangler, og tak for det, så er jeg ikke ene om at erfare det....

Har talt med en supporter fra Yousee, og han sagde at der hurtigt vil komme en opdatering, der især gælder skaleringen af billedformaterne, som sagem 60 klarede helt ok....Og en rigtig god ide med automatisk opløsning /572/720/1080i.....

Ser frem til at nyde boksens muligheder........

Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:54
Jeg vil gerne have at billedet ikke hakker (ganske umærkeligt), men det er
noget irriterende hvis man f.eks. ser fodbold.

-------------
Morten

Skrevet af: ahmet111
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 08:05
jeg vil godt ha at man kan skrue lyden op og ned fra boxen´s egen fjernbetjening når man bruger Optisk udgang

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 11:53
Jeg kunne godt tænke mig at EPG automatisk opdateres i baggrunden en gang i døgnet i stedet for at man skal vente to minutter på opdatering, når man ikke har været på EPG længe.

Skrevet af: Boel
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 13:18
Favoritliste skal laves om så den virker ligesom på Sagem 60 Feks. Knap 1 på fjernbetjening Dr1, Knap 2 Tv2, Knap 3 Dr2, Knap 4 Kanal5HD osv. ligesom på alle tv jeg kender. 

Skrevet af: hestee
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:50

Mulighed for tilslutning af ekstern IR modtager, når nu der er små problemer med rækkevidden på remoten, og så har vi jo også mulighed for at "gemme" den lidt væk

Men det bliver måske her USB porten kommer til at blive brugbar, handler vel bare om at de skal have lagt drivere ind, der er power på porten, men ingen respons på maskinen...

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 23:13

Hej Alle

V I G T I G T

Dette emne er til ønsker ... ikke til al mulig anden debat.

Der er ryddet op i emnet nu.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: KlausJ
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 10:31
Hej
Efter et par dages brug af den nye HD boks har jeg et par ønsker:

1. Mulighed for scalering af 4:3-letterbox via HDMI
2. Mulighed for texttv via HDMI, så man kan bruge TV'ets texttv (med hukommelse, subpage-bladring og splitscreen). Det kunne jeg på min Sagem 60 via scart, men jeg ved ikke, om texttv overhovedet er en mulighed i HDMI-protokollen.
3. HASTIGHED - HASTIGHED - eller i det mindste en indikering af, at den har modtaget signalet fra fjernbetjeningen.
4. Automatisk opdatering af EPG i baggrunden.
5. DD5.1 via HDMI.

-------------
Med venlig hilsen

Klaus Jensen

Skrevet af: RobertoCarlos
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 12:43

Text Tv skal gøres "pænere" man kan ikke holde ud at se på det..

Skrevet af: DonRon
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 21:38

synyes man skulle kigge på..

* Text -Tv

meget grimt, mærkligt format

* DolbyDigital 5.1 via. hdmi

selv hdmi 1.1 kan klare DD5.1 

* nu & næste

når man holder op inde, fx. fra kanal 1 til kanal 77, kan man ikke se kanal navnene imens kun kanal nummeret

Recordere.dk forum: når man hitter Return/Enter hopper makøren 2 linjer ??

Skrevet af: senior nielsen
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:00
jeg gad godt man selv kunne vælge hvilke kanal nr, kanal 4 skal have. på
min fladskærm kan jeg selv vælge navn og nr. vil gerne have orden på mine
kanaler. så mangler fjernbetjeningen en mulighed for at gå fra kanal 1
til 25 uden at man skal trykke og trykke.... plus at man næsten skal sidde
helt nede ved boksen når man trykker før den regerer.    ellers syns jeg
den er god nok. ser dog frem til en opdatering.

Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 02:01

Hej på tråden

Status.
Jeg har en Sagem 81, og venter på som YouSee har tilbudt mig kvit og frit inden 14 dage fra nu, mod at sende Sagem 81 retur.

På denne tråden står der: "Dolby Digital 5.1 over HDMI stikket: YouSee kundeservice oplyser at Dolby Digital 5.1 lyd (fra f.eks. Discovery HD), kun kan opnås ved at forbinde et optisk kabel."

Jeg håber ikke at det passer.

Mit setup: Fra Sagem 81 til TV bruger jeg kun HDMI tilslutning , og modtager altid Dolby digital (AC3) lyd fra Discovery HD.

Når jeg ved at det er DD lyd jeg modtager, er det fordi det er det eneste lyd signal der automatisk aktivere min surround dekoder i mit TV. Sendes lydsignalet i Dolby Pro-Logic vil det blive sendt i stereo, indtil jeg aktivere speaker 5 = Surround,  på BEO4 fjernbetjeningen. Mit TV har ikke optisk indgang, og hvorfor skulle det have det.

Et HDMI kabel til AC3 lyd og billede skal Samsung SMT-H3106 kunne understøtte.  Er det rigtigt at det IKKE understøttes, eller har jeg misforstået dette. ????? . 

Jeg har jo ikke lyst til at retunere Sagem 81 som nu virker godt, også på dette punkt, hvis Samsung SMT-H3106 ikke understøtter DD 5.1 over HDMI.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .

Skrevet af: OTol
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 16:29
Et ønske til en fremtidig sofware opdatering: Det kunne være rart om i kunne åbne USB porten, så man kunne sætte en USB key med billeder i, og vise dem i en HD opløsning. Gerne med mulighed for slide show og skift via fjernbetjeningen.

Skrevet af: Rowald
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 22:11

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Et ønske til en fremtidig sofware opdatering: Det kunne være rart om i kunne åbne USB porten, så man kunne sætte en USB key med billeder i, og vise dem i en HD opløsning. Gerne med mulighed for slide show og skift via fjernbetjeningen.

Det var da en totalt nice idè!! Det kunne være MaX hvis den kunne det

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 22:39
Lyd

1. Det ville være rart, hvis der skete en større forandring i lydstyrke, når man
skruer op og ned. Forskellen, på det laveste niveau og det højeste, er ikke
særlig stor (i forhold til andre apparater, jeg har erfaring med).

2. Højere lydniveau på TV2 (TV2 Sport HD er også lidt lavere end de andre
kanaler).

-------------
/Martin

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 10:59
Skruer du op og ned på boksen? Hvorfor ikke tv'et/anlægget?

TV 2s lave lyd skyldes svjv. TV 2 og er kun når du kører med deres DD signal.

Skrevet af: Clayton Farlow
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 11:21
Det absolut primære ønske til boksen, og til dens hdd-bror:

Tekst-tv i klasse med det man finder i Samsungs egne fjernsyn, dvs
  • 1.000 siders hukommelse
  • Mulighed for ½ ttv, ½ tv-billede
  • Der slås ikke tilbage til side 100, når man skifter fra tv og tilbage.
Som nævnt af flere giver flere tv-mærker, bl.a. Samsungs egne, ikke mulighed for at bruge fjernsynets ttv gennem hdmi. Derfor ville en ttv-løsning via selve boksen være ideel.

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 22:52
Jeg har idag modtaget Samsung SMT-H3106, og tilsluttet den til mit BeoVision 7- 40 Full HD TV.

Jeg bruger kun et HDMI kabel mellem Samsung HD og TV, for overførsel af både lyd og billede.

Problem nr. 1.

Den i mit TV indbyggede Dolby digital dekoder aktiveres ikke. Opsætningen er sat i surround.
Samsung SMT-H3106 kan ikke sende Dolby digital (AC3) lyd fra Discovery HD, via HDMI kablet.

Min Sagem HD 81 klare denne opgave ok, og tænder mit surroundsystem op automatisk så snart jeg
skifter til Discovery HD, kanal 33.

Jeg vil bede YouSee få løst dette problem hurtigt.

Problem nr. 2.

Jeg har sat oversigtslinie nederst i billedet til at være aktiv i 3 sek. Med den lukker først når jeg trykker på EXIT

Problem nr. 3.

Radio stationen man sidst har lyttet på  forsvinder, og man må starte forfra næste
gang man vil høre radio. Radio og TV menuen på Sagem HD 81 virker mere logisk. 

Mvh /Peter Pan.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .

Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Palmolive Palmolive skrev:

.........

Og undertekster på specielt Discovery HD må fixes, de er skaleret til ukendelighed.........

Her til aften lagde jeg mærke til at det problem ser ud til at være løst. Og det har det måske været et stykke tid. Jeg har bare ikke lagt mærke til det før.

-------------
Jens G

Skrevet af: peakperformance
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 19:18
EPG via internettet.

Skrevet af: Esmis
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af peakperformance peakperformance skrev:

EPG via internettet.

Den er da allerede http://portal.yousee.dk/ktvTVGuide/tvguide.portal - lige her . Eller mener du via internet på boksen?

Skrevet af: peakperformance
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 18:33

Oprindeligt skrevet af Esmis Esmis skrev:

Oprindeligt skrevet af peakperformance peakperformance skrev:

EPG via internettet.

Den er da allerede http://portal.yousee.dk/ktvTVGuide/tvguide.portal - lige her . Eller mener du via internet på boksen?

Yes. Jeg mente via ethernet porten på boksen.

Cinema kører jo OK hurtig via ethernet porten.

Skrevet af: Gizmodo
Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 19:58

Indtil videre:

1. Hastighed
  2. Automatisk skift af opløsning, når man går fra SD til HD.  
  3. Tilslutning af ekstern harddisk til USB port - så vi kan optage lige som på den kommende 'store' model.

Nogen der tror nr. 3 vil blive muligt senere hen?

Skrevet af: Kirkebob
Skrevet den: 10-Marts-2008 kl. 13:00

Hejsa

Jeg købte den i lørdags - og er ganske tilfreds med det billede der gives - dog er der et par ønsker:

1. Som beskrevet mange gange - den skal være langt hurtigere i menuer.
2. TV-Guiden er uendeligt langsom - det er hurtigere at slå over på analogt tv og tage TTV.
3. TTV fra boxen ligner noget TTV 1.0 - det må kunne gøres både hurtigere og pænere. Som det er nu er det ikke brugbart.
4. Hvad med et par Page-Up/Down knapper i Tv-Guiden? Hvorfor skal jeg trykke pil ned 5 gange for at komme til næste side...page down tak :)
5. Hvorfor ikke udnytte hele billedet til at vise kanaler i guiden? Jeg kan umiddelbart se plads til 7 kanaler pr billede.
6. Det ville være meget rart om de kanaler man har lagt ind i sin favoritliste blev afspejlet af fjernbetjeningen. Hvorfor skal jeg vide hvilket nummer en given kanal har på YouSee's fulde kanalliste - når jeg placeret den som nummer 3 på min favoritliste....jeg vil trykke 3.
7. Og bare lige for at opsummere - hastighed hastighed og så hastighed. Om det skyldes at man har taget en processer fra en Texas TI-30 lommeregner fra midt 80'erne og sat i - det ved jeg ikke - men det må ganske enkelt kunne gøres hurtigere....vi skriver 2008.
8. Opdaterer tvguiden sig selv når den står i standby....ellers burde den gøre det - f.eks. kl 12. middag eller løbende...men det er ikke umuligt.
9. HD-TV Det står super skarpt - men hvorfor skal det hakke? Har i selv prøvet at se TV2-Sport HD? Se en fodboldkamp og i ser straks problemet. Hurtige panoreringer duer boxen ikke til. Om det igen skyldes en super langsom processer skal jeg ikke kunne sige - men boksen lanceres som en HD-boks - så kan man vel også forvente at den kan vise det uden hakken?

Det var mine ønsker efter 2 dages brug.

Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 10-Marts-2008 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:

Indtil videre:

1. Hastighed
  2. Automatisk skift af opløsning, når man går fra SD til HD.  
  3. Tilslutning af ekstern harddisk til USB port - så vi kan optage lige som på den kommende 'store' model.

Nogen der tror nr. 3 vil blive muligt senere hen?

Nej - aldrig

Du vil aldrig få officiel mulighed for at optage på en ekstern harddisk pga. copy right og risikoen for pirat distribution.

Den kommende "store" model optager på en intern krypteret harddisk hvor du ikke har mulighed for at tage optagelserne ud fra.

-------------
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Nej - aldrig

Du vil aldrig få officiel mulighed for at optage på en ekstern harddisk pga. copy right og risikoen for pirat distribution.

Den kommende "store" model optager på en intern krypteret harddisk hvor du ikke har mulighed for at tage optagelserne ud fra.

Hvad er forskellen i sikkerhed på en intern krypteret og en ekstern krypteret harddisk?

Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 06:28
Mulighed for justering af RGB lysstyrke på Scart, da niveauet er alt for højt sat som standard.

Det er helt umuligt at kalibrere signalet til en HDD recorder, da lysstyrken på Scartstikket er helt ude i skoven.

Boksen er derfor pakket ned i kassen igen, da den er ubrugelig på nuværende tidspunkt.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: corgi
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 21:44
Jeg kunne self tænke mig alle de nævnte ting vil ikke remse det op  , men  den Gule streg i  info menuen når man skifter kanal  kunne ændres med en vandret linie el.lign  , og skiftespændingen i scart og HDMI  lukker ned ved Standby  , en mere farverigt menu billede og ikke det sort / hvide billede

Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 22:20
Den gule streg vandret?

Hvordan giver det mening, når tiden er vandret?

Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 23:25
Står der ikke en gul lodret streg med en trekant i toppen  foran teksten , hvis den var nedenunder og gik vandret  ligesom på Sagen 60  ,  mener den ser sådan ud  kan ikke se efter da jeg har pakket   den ned og lagt den væk

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af corgi corgi skrev:

Står der ikke en gul lodret streg med en trekant i toppen  foran teksten , hvis den var nedenunder og gik vandret  ligesom på Sagen 60  ,  mener den ser sådan ud  kan ikke se efter da jeg har pakket   den ned og lagt den væk

Den gule streg fortæller hvor langt man er komment i den igangværende udsendelse. Til venstre for den gule streg den tid, der er gået og til højre for stregen den resterende tid.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 23:55
Ja det ved jeg   synes bare den ser dum ud  ligner skalaen på en gammel radio og den står foran teksten  det jeg mente med den vandrette  ligesom hvis du dovnloader noget på en PC  som en status bar der går fra venstre mod højre

Skrevet af: nabal
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 15:36
Der findes efterhånden KUN en løsning, Yousee tager den tilbage og får et andet mærke, der virker efter hensigten

Skrevet af: Kukkerig
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 22:08
@Lars

Det ville være lettest for alle, som benytter denne tråd, hvis du i din første post fik oprettet to lister; Ønsker til YouSee Samsung SMT-H3106 og en Udbedrede ønsker til Samsung SMT-H1306.

Den sidste af de to lister kan starte med datoen for hvornår udberingen er observeret/gennemført.

Man kan evt også for listen 'Ønsker til YouSee Samsung SMT-H3106' klascificere en grad af gennemførelse, ved 100% er den underforstået flyttet til 'Udbedrede ønsker til Samsung SMT-H1306'.

Iøvrigt tak for et godt initiativ.

Skrevet af: Biornus
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 21:52
Support for Samsungs Anynet+, så man kan samle forbindelserne i en ellers udemærket fjernbetjening lavet til formålet.

Skrevet af: doit
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 14:04
Nogen der ved hvornår opdateringen til format skiftet kommer?

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Nogen der ved hvornår opdateringen til format skiftet kommer?

hej.

midt i juni skulle den komme

Skrevet af: doit
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 19:54
Tak...

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 29-Maj-2008 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Tak...

det var så lidt.

jeg glæder mig også til at den kommer

Skrevet af: dingo78
Skrevet den: 02-Juni-2008 kl. 14:22

Jeg har nu haft boxen siden fredag, her er mine foreløbige kommentarer. Jeg desuden et Samsung le37m87 lcd fjernsyn. 

Jeg synes det er mærkeligt, at der ikke følger et HDMI kabel med boxen, nu når man reklamere med HD- kanaler og køber en HD pakke. Det kunne evt. være en valgmulighed, hvis man ikke vil smide begge dele (HDMI- og Scartkabel) i.

Det må også kunne lade sig gøre at lave en ordentlig vejledning til indsættelse af programkortet, og lave en tegning på programkortet som er retvisende.

Få styr på formaterne, sorte rammer, letterbox mv. Absolut 1. prioritet.

EPG tager alt for lang tid. Få det evt. til at virke gennem Ehternet-porten.

Det er ikke så smart at boxen skal stå med 40 cm luft til alle sider og bliver så varm som den gør. Den skal kunne gemmes væk i et skab.

Ok hastighed ved kanalskift og fint med "nu og næste" Flotte billeder, især på HD kanalerne, det ser sku cool ud.

Billedet virket til gengæld en smule grynet på 3+ under landskampen mod polen, ved det ikke om det skyldes Tv3 eller boxen. Tror ikke det var boxens skyld.

Page down på EPG og favoritlisten, samt en bedre navigering i de menuer. Det virker rodet.

Få lokal TV ind i pakken. Har mistet kanal københavn som jeg faktisk har set en del på. (ikke kun om natten). Den er på DTT nettet, så det burde være muligt at få den med i digital kvalitet også.

Har tilsluttet et optisk kabel fra boxen til min hjemmebiograf, men har ikke fået det til at virke endnu. Synes at have læst, at såfremt der ikke er surround, så sendes lyden i Stereo. Er det korrekt? 

Skrevet af: ChrLau
Skrevet den: 04-Juni-2008 kl. 23:27
En bedre Tv guide, for den som er på den nye boks er total uduelig efter min mening. Jeg havde en Sagem 60 før, og der var tv guiden langt mere overskuelig. Så en nyere udgave af den gamle tv guide ville være iorden

Skrevet af: runekc
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 09:44
Ja så kom den nye ZOOM funktion  men allerede nu kunne jeg godt ønske at man kunne GEMME zoom indstillingen på hver kanal, så man ikke skal indstille det hvergang

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Ja så kom den nye ZOOM funktion  men allerede nu kunne jeg godt ønske at man kunne GEMME zoom indstillingen på hver kanal, så man ikke skal indstille det hvergang

Det vil ikke være så smart, da mange kanaler stadigvæk anvender blandede formater mellem 4:3 og 4:3 åbne og lukkede letterboxes, og så er du lige vidt.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:01
Hmmm... du har ret men nogle kanaler sender heletiden i 4:3 og så kunne det da være rart at kunne gemme ZOOM indstillingen

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:03
hvor aktiverer du zoom funktionen, jeg har rammer på alt nu......

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:05
Forstørrelses glasset på din remote

Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Det vil ikke være så smart, da mange kanaler stadigvæk anvender blandede formater mellem 4:3 og 4:3 åbne og lukkede letterboxes, og så er du lige vidt.

Hos mig er digitalt spejl stærkt forringet.
- Godt jeg stadig har analog signal som supplement,
der udsendes 4:3 som det skal.
Også via zoom.

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Også via zoom.

Hvordan ser det ud hvis du sætter boksen til 576i ?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:16

Også via zoom.

Altså nu har jeg et crt tv, så jeg skal vil næppe ændre noget ved HDMI?

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 10:22

Også via zoom.

Okay - Så er det ikke relevant for dig.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 06:13

Her kan være en fælde... Scart udgangen er som default sat til "Composite video out" d.v.s. ingen RGB ud til fjensyn.

For at aktivere & GEMME RGB indstilling på Scart ud, skal både HDMI & Component enten sættes til 576i eller slås helt fra.
(HDMI er default sat til 720p + aktiveret).

Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Her kan være en fælde... Scart udgangen er som default sat til "Composite video out" d.v.s. ingen RGB ud til fjensyn.

For at aktivere & GEMME RGB indstilling på Scart ud, skal både HDMI & Component enten sættes til 576i eller slås helt fra. (HDMI er default sat til 720p + aktiveret).

Det digitale spejl er der ikke noget i vejen med mere,
men jeg afprøvet de nævnte ændringer under HDMI og Component vil du mene at jeg alligevel skal fastholde opløsning på 576i, med fast RGB under SCART?
- Rubrikken VCR signal kan ikke ændres. Den kan kun stå på Composite eller S-VHS.

En anden ting er, hvis en fladskærm skulle blive aktuel, så vil en tilbagestilling vel blive aktuel
- 720 er vist det primære ved HDMI?   

Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 09:26

Så kom ennu en opdaterede til Samsung HD boksen.

Efter opdatering ville boksen ikke modtage fjernbetjeningens signalerne. Herefter satte jeg Samsung HD i fabriks indstilling. Nu står der soft-ware ver.1.222 og det må være den nye, da boksen ikke tilbyder flere opdateringer.

Jeg har så leget med opsætningen. Der er nu 3 muligheder for zoom funktion for hver kanal. Skifter man kanal må man starte forfra hvis stationen ikke sender i 16:9.  Her mener jeg man burde kunne låse 16:9 fast, men det kan man altså ikke.

LYD indstillings muligheder:
Under S/P-DIF og HDMI står der at Surround modtages efter valg. Menuen ser sådan ud: Stereo - Auto/EDID - Surround.

Mit udgangspunkt er kun et HDMI kabel tilsluttet. Stereo kan låses. Auto/EDID kan jeg ikke få lov at låse, så boksen skifter automatisk til Surround. Problemet er bare at YouSee har glemt at oplyse at det kun er analog Dolby Pro Logic 5.1 de sender ud via Samsung HD boksen over HDMI stikket. Altså ingen forbedring på dette punkt.

Af samme grund har jeg beholdt min Sagem HD 81 selector. Den virker sådan med kun HDMI tilslutning. TV 2 Sport HD på kanal 26 sender lyd i AC 3 = Dolby Digital 5.1, dette gæller også for en del af Canal + kanalerne, når der sendes surround film. Når Sagem HD 81 modtager et digitalt surround signal tænder baghøjttalerne automatisk op. På denne måde kan jeg kontrollere at det er et digitale AC 3 signal jeg modtager.

For "surround" fra Samsung HD SMT-H-3106 skal jeg aktivere mode 5 på Beo4 fjernbetjeningen (= 5 højttaler), som betyder at det er analog Dolby Pro Logic 5.1 de sender. Der er åbenbart ikke mange der opdager dette.  

På dette forum findes flere tråde om emnet Samsung HD SMT-H-3106, og her er det kun ganske få inklusiv mig selv, der har brokket sig over dette problem. Sjovt nok kommer der aldrig noget svar fra YouSee repræsentanter.  Jeg vil gerne vide om digital surround over HDNI er planlagt i næste opdatering.

Samsung HD SMT-H-3106 er nu igen lagt tilbage i kassen, og der bliver den til YouSee har fundet ud ad at sende både billede og lyd digitalt over HDMI kablet. Jeg forstår ikke hvorfor YouSee har valgt at der også  skal et S/P-DIF kabel til før det måske fungere.

Personligt vil jeg være nødt til at købe en optisk --> coaxial adapter for at kunne tilslutte S/P-DIF til BeoVision 7, og det vil jeg ikke når YouSee skriver at de sender Surround over HDMI. 

AC3 lyd virker jo fint over HDMI på Sagem HD 81 selector, så må det også være muligt at lave på Samsung HD boksen.  

-------------

Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så kom ennu en opdaterede til Samsung HD boksen.

Efter opdatering ville boksen ikke modtage fjernbetjeningens signalerne. Herefter satte jeg Samsung HD i fabriks indstilling. Nu står der soft-ware ver.1.222 og det må være den nye, da boksen ikke tilbyder flere opdateringer.

Jeg har så leget med opsætningen. Der er nu 3 muligheder for zoom funktion for hver kanal. Skifter man kanal må man starte forfra hvis stationen ikke sender i 16:9.  Her mener jeg man burde kunne låse 16:9 fast, men det kan man altså ikke.

LYD indstillings muligheder:
Under S/P-DIF og HDMI står der at Surround modtages efter valg. Menuen ser sådan ud: Stereo - Auto/EDID - Surround.

Mit udgangspunkt er kun et HDMI kabel tilsluttet. Stereo kan låses. Auto/EDID kan jeg ikke få lov at låse, så boksen skifter automatisk til Surround. Problemet er bare at YouSee har glemt at oplyse at det kun er analog Dolby Pro Logic 5.1 de sender ud via Samsung HD boksen over HDMI stikket. Altså ingen forbedring på dette punkt.

Af samme grund har jeg beholdt min Sagem HD 81 selector. Den virker sådan med kun HDMI tilslutning. TV 2 Sport HD på kanal 26 sender lyd i AC 3 = Dolby Digital 5.1, dette gæller også for en del af Canal + kanalerne, når der sendes surround film. Når Sagem HD 81 modtager et digitalt surround signal tænder baghøjttalerne automatisk op. På denne måde kan jeg kontrollere at det er et digitale AC 3 signal jeg modtager.

For "surround" fra Samsung HD SMT-H-3106 skal jeg aktivere mode 5 på Beo4 fjernbetjeningen (= 5 højttaler), som betyder at det er analog Dolby Pro Logic 5.1 de sender. Der er åbenbart ikke mange der opdager dette.  

På dette forum findes flere tråde om emnet Samsung HD SMT-H-3106, og her er det kun ganske få inklusiv mig selv, der har brokket sig over dette problem. Sjovt nok kommer der aldrig noget svar fra YouSee repræsentanter.  Jeg vil gerne vide om digital surround over HDNI er planlagt i næste opdatering.

Samsung HD SMT-H-3106 er nu igen lagt tilbage i kassen, og der bliver den til YouSee har fundet ud ad at sende både billede og lyd digitalt over HDMI kablet. Jeg forstår ikke hvorfor YouSee har valgt at der også  skal et S/P-DIF kabel til før det måske fungere.

Personligt vil jeg være nødt til at købe en optisk --> coaxial adapter for at kunne tilslutte S/P-DIF til BeoVision 7, og det vil jeg ikke når YouSee skriver at de sender Surround over HDMI. 

AC3 lyd virker jo fint over HDMI på Sagem HD 81 selector, så må det også være muligt at lave på Samsung HD boksen.  

Har du læst denne tråd?
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40113&PN=1 - http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40113&PN=1

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 17:35
Hej joern.loenborg

Ja, og jeg har også forsøgt at ændre sprog til Engelsk, og så tilbage til Dansk igen.
Det hjælper heller ikke, stadig kun analog Dolby Pro Logic 5.1

Så jeg venter stadig på et kompetent svar på hvorfor der IKKE sendes AC3 lyd over HDMI.

-------------

Skrevet af: ChrLau
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 17:49
Har snakket med YouSee, og de er godt klar over problemet med at man ikke kan gemme zoomfunktionen, men det er der sikkert flere herinde som er klar over

Skrevet af: lars1908
Skrevet den: 20-Juni-2008 kl. 19:17

Hej. Har lige fået lagt nyt software ind på Beovision 7 mrk ll og jeg kan ikke styre samsungs hd boks  med fjernbetjeningen. Har gået alt igennem. Har i nogle gode råd ?

Lars

Skrevet af: sweber
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Kirkebob Kirkebob skrev:

Hejsa

Jeg købte den i lørdags - og er ganske tilfreds med det billede der gives - dog er der et par ønsker:

1. Som beskrevet mange gange - den skal være langt hurtigere i menuer.
2. TV-Guiden er uendeligt langsom - det er hurtigere at slå over på analogt tv og tage TTV.
3. TTV fra boxen ligner noget TTV 1.0 - det må kunne gøres både hurtigere og pænere. Som det er nu er det ikke brugbart.
4. Hvad med et par Page-Up/Down knapper i Tv-Guiden? Hvorfor skal jeg trykke pil ned 5 gange for at komme til næste side...page down tak :)
5. Hvorfor ikke udnytte hele billedet til at vise kanaler i guiden? Jeg kan umiddelbart se plads til 7 kanaler pr billede.
6. Det ville være meget rart om de kanaler man har lagt ind i sin favoritliste blev afspejlet af fjernbetjeningen. Hvorfor skal jeg vide hvilket nummer en given kanal har på YouSee's fulde kanalliste - når jeg placeret den som nummer 3 på min favoritliste....jeg vil trykke 3.
7. Og bare lige for at opsummere - hastighed hastighed og så hastighed. Om det skyldes at man har taget en processer fra en Texas TI-30 lommeregner fra midt 80'erne og sat i - det ved jeg ikke - men det må ganske enkelt kunne gøres hurtigere....vi skriver 2008.
8. Opdaterer tvguiden sig selv når den står i standby....ellers burde den gøre det - f.eks. kl 12. middag eller løbende...men det er ikke umuligt.
9. HD-TV Det står super skarpt - men hvorfor skal det hakke? Har i selv prøvet at se TV2-Sport HD? Se en fodboldkamp og i ser straks problemet. Hurtige panoreringer duer boxen ikke til. Om det igen skyldes en super langsom processer skal jeg ikke kunne sige - men boksen lanceres som en HD-boks - så kan man vel også forvente at den kan vise det uden hakken?

Det var mine ønsker efter 2 dages brug.

4. Du skal bare bruge channel up/down....springer en side pr. tryk

Skrevet af: sweber
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 23:59
Hey der
Det er da utroligt at man kun kan spole med 4 gange hastighed. Hvorfor kan man ikke lave nogle spring på f. eks 5 minutter eller lign. Den der skip knap springer jo kun 10 sek. baglæns og 30 sek. forlæns.
Det tager jo alt for lang tid at spole f. eks 30 minutter tilbage.

Skrevet af: MaxM
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 15:12
Konkret ønske:
At kunne vælge undertekst størrelse og gennemsigtighed.

Efterhånden er der vel en del der har TV over 32", hvor DVB teksterne på HDboxen er alt for store og skæmmer billedet.
Det må kunne lade sig gøre, da jeg læser at der har i tidligere software været for små tekster.

Skrevet den: 27-September-2008 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af MaxM MaxM skrev:

Konkret ønske:
At kunne vælge undertekst størrelse og gennemsigtighed.

Efterhånden er der vel en del der har TV over 32", hvor DVB teksterne på HDboxen er alt for store og skæmmer billedet.
Det må kunne lade sig gøre, da jeg læser at der har i tidligere software været for små tekster.

Der har været tale om meget små undertekster på Discovery HD, men da de anvender hardmattede undertekster på kanalen, har det ikke noget med boksens skrifttype fra TTV-chippen at gøre.

Jeg tvivler meget på at der kan gøres noget ved størrelsen, da det hænger sammen med TTV delen i modtageren, og det er herfra de store undertekster hentes på kanaler, der anvender denne form for DVB-Subs.

-------------
Mvh Hans

Skrevet af: Nysgerrige Ib
Skrevet den: 27-Oktober-2008 kl. 20:36

Jeg har nu haft You See`s digitale tv med samsung smt-3126 i 14 dage. Den virker i det store hele fint, men der er en ting der driller...   Når jeg ønsker at optage et program, enten ved programering i tv guiden eller med en straks optagelse, så kan jeg ikke gå ind og se denne optagelse før den er slut eller man manuelt stopper optagelsen. I mit mediecenter er det ikke noget problem. Gør jeg noget forkert, eller kan man bare slet ikke se en optagelse før den er slut ???

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 27-Oktober-2008 kl. 20:46
Det kan man ikke, du gør ikke noget forkert.
Leif

Skrevet af: oo27
Skrevet den: 27-Oktober-2008 kl. 22:23

Nu har jeg både 3106 og 3126 - kan jeg så godt oprette et ønske i denne tråd Jeg har et brændende ønske om at boxene vil kunne 'auto' outputte alt efter signalet.

Fx ved SD kanaler som DR og TV opfanger boxen selv at der kommer et 576i signal og sender det ud via HDMI.

På HD kanalerne opfanger den selv at det er et 1080i signal der bliver sendt og sender automatisk 1080i via HDMI.

Det kan da vel ikke være en HW begrænsning, men må vel formodes at ligge indenfor rækkevidde via SW?!

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200

Skrevet den: 12-November-2008 kl. 11:41
Jeg mener, det er en mangel, at det ikke er muligt at bladre på sider der består af flere dele.
Og at det ikke er muligt, at fastholde en side.
Disse ønsker så jeg gerne på dekoderens tekst-tv
via en opdatering

Samt en udbygning af tekst-tv med kombi tekst fra både tv og tekst-tv - hvilket jeg også har påpeget i et andet forum, at det ikke er muligt på TV2.
- Øvrig debat om mit sidste ønske i denne tråd er der et andet sted i dette forum     

Skrevet af: HansHe
Skrevet den: 29-November-2008 kl. 02:25
mmm

Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 13:33

• Den kan ikke huske hvor man kom til sidst man så en optagelse, og man kan ikke sætte "bogmærker", så man skal spole sig frem til det sted man stoppede – og det kan tage lang tid fordi der spoles så forholdsvis langsomt.
  • Man skal selv zoome billedet hver gang man vil se TV 2 NEWS, selv om kanalen udsender et zoomsignal.
  • Man kan ikke slette den optagelse man lige har set – man skal først begynde at se en ny optagelse før den forrige kan slettes.
  • Mange oplever at de jævnligt må slukke boksen helt for at få billede og lyd til at holde op med at hakke.
  • Man kan ikke automatisk optage alle nye afsnit af sin yndlingsudsendelse; man skal selv huske at tilføje optagelsen uge efter uge.
  • Tekst-tv fungerer helt urimelig langsomt som på et tv i starten af 80'erne.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet af: kimila
Skrevet den: 07-Februar-2009 kl. 18:09

Mulighed for søgning på tid i optaget programmer.

Kapitler i optagelser f.eks hver 5 minut.

Husker stedet hvor man stoppede afspilning af program så man starter derfra igen ved afspilning af program.

Det er nogle af mine ønsker.

-------------
mvh

kimila

Skrevet af: buur
Skrevet den: 09-Februar-2009 kl. 17:21
man kunne godt forbedre boksen, så det ikke er så langsommeligt at spole hen til et bestemt sted på det man har optaget. Ligesom hvis man ikke har fået set en optaget film helt færdig, så er det irterende at man ikke kan starte fra hvor man sluttede!

Skrevet af: danorum
Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 14:27
Efter et par dage med min nye SMT-H3106 er der et par helt tydelige ønsker der lige dukker op:
  • Mulighed for at optage direkte fra søgningsresultaterne i TV Guiden
  • Mulighed for at optage fra Nu&Næste bjælken, når denne viser et fremtidig program på den aktuelle - eller anden kanal.
  • Langt bedre TTV
  • Omgående indikation på, at "Boxen" har modtaget mit tastetryk på fjernbetjeningen, evt. via kliklyd eller visuelt signal i boxen ellr på TV.
Herudover kunne der godt være langt langt flere film på Cinema.

Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af danorum danorum skrev:

Efter et par dage med min nye SMT-H3106 er der et par helt tydelige ønsker der lige dukker op:
  • Mulighed for at optage direkte fra søgningsresultaterne i TV Guiden
  • Mulighed for at optage fra Nu&Næste bjælken, når denne viser et fremtidig program på den aktuelle - eller anden kanal.
  • Langt bedre TTV
  • Omgående indikation på, at "Boxen" har modtaget mit tastetryk på fjernbetjeningen, evt. via kliklyd eller visuelt signal i boxen ellr på TV.

Herudover kunne der godt være langt langt flere film på Cinema.

Hvad mener du med optage fra?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 15-Februar-2009 kl. 16:55
Man må gå ud fra at det er 3126 han mener.

De to første punkter er svjv. planlagt til næste opdatering.

Skrevet af: Micky_dk
Skrevet den: 19-Februar-2009 kl. 15:16

Trailer:

Kunne godt tænke mig, at der under Cinema var mulighed for og kunne se trailer, på kommene film.

Det kan jeg på min Mac i et program som hedder Front Row.

Optag Serie:

I Windows mediacenter kunne jeg trykke på optager knappen 2 gang, og så optog den programmet hvergang det kom.

Det savner jeg i Digital boksen

-------------
/Micky_dk

Skrevet af: mrtex
Skrevet den: 21-Februar-2009 kl. 19:46
Unpn understøttelse hoho det sker sq nok never :P 

-------------
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L