Print side | Luk vindue

Zaptor features/brugerflade

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35401
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 11:06

Emne: Zaptor features/brugerflade
Skrevet af: Mike S.
Emne: Zaptor features/brugerflade
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 23:09
Nu har vi jo masser af "tekniske" tråde så nu tænkte jeg om vi ikke skulle lave en tråd om nye funktioner vi kunne tænke os i brugerfladen og ris/ros af brugervenlighed etc. Så med inspiration fra YouSee trådene har jeg lavet den her.

Mangler/Features/Ideer:
  • GUI: Back knappen bør virke på tværs af favoritlister.

• EPG: Timerfunktion på programguiden (reminders)
  • TTV: PIP funktion på TTV / Splitscreen text-tv, altså ½ af skærmen viser tv, den anden ½ viser ttv. Flere mixed txt-tv modes. 50-50 split, 75-25 split , 25-75 split.
  • TTV: Når man går ind på txt-tv på samme kanal som sidste gang bør den huske hvilken side man var på.
  • Andet: Ved 100% power off skal bokse gemme hvilke favorit, kanal etc. man var på sidst.
  • Andet: Ur funktion - er der tildels ved hjælp af info knappen
  • Andet: Ur i menuen
  • Andet: Mulighed for at styre underteksternes gennemsigtighed og placering.
  • Andet: Streaming net-radio - fx. DRs kanaler, eller integration on-line liste med stationer som man selv kan tilføje i.
  • Andet: USB skal have mulighed for harddisk tilslutning
  • Andet: Stream musik/film etc. fra PC til boksen - DNLA eller noget i den stil
  • Andet: RSS-Reader
  • Andet: Mulighed for at fravælge opstart menu/startside
  • Andet: Mail funktion
  • Andet: Browser funktion
Er fixed:
  • VOD: Shoppen mangler nogle funktioner til at søge og se ens tidligere køb <- Den sidste kan mon blive kritisk hvis der kommer "erotisk" materiale i shoppen
  • VOD: Shop på web
  • EPG'en kan være sløv at hente første gang - kræver muligvis et genstart af kabelmodem for at få løsningen (Løst den 09-02-2008)
  • GUI: Radio ikonet når man ser radio skal være dynamisk for at forhindre burnins på plasma.
  • EPG: Programinfomation/EPG data på flere tv-kanaler - der er nu EPG på Discovery HD og mange flere.
  • Video: Flere video zoom muligheder
  • TTV: Teks-tv menuen sorteret/filteret efter favoritliste - fjerne ikke favoritkanaler fra tekst-tv listen
  • EPG: Udvidet EPG information i den fulde programguide
  • EPG: Tidslinje der viser "nu" - en lodret streg der viser "lige nu" nedad.
  • VOD: Mulighed for at se listerne sorteret på "Tilføjet dato" (Forventer der løbende kommer nye film :-))
  • VOD: Mulighed for at bladre med ch+/- (Mulighed for page up/down på "listerne" i VOD)
  • Andet: Info nye kanaler og software opdatering
  • Andet: Opstart skal vente på gui.zaptor.dk
  • Andet: Streaming af signal til pc på internet. (Slingbox funktionalitet)

Og nej den her tråd skal ikke være ang. pixelering eller indlæg som "Jeg vil gerne bare have det virker" - lad os prøve at være konstruktive - Stofas folk høster jo mange gode tanker og ideer herinde fra og det syntes jeg er en god tanke at være med til.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Svar:
Skrevet af: Benhaard
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 05:22
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Nu har vi jo masser af "tekniske" tråde så nu tænkte jeg om vi ikke skulle lave en tråd om nye funktioner vi kunne tænke os i brugerfladen og ris/ros af brugervenlighed etc. Så med inspiration fra YouSee trådene har jeg lavet den her.

Plusser:
  • Næsten alting kan styres med "hjulet" uden man skal bruge andre knapper
  • Brugerfladen er hurtig
  • Den hurtige oversigt over mine 5 første favoritter
Mangler/Features jeg savner:
  • EPG'en kan være sløv at hente første gang
  • Ingen timer på EPG'en
  • Shoppen mangler nogle funktioner til at søge og se ens tidligere køb <- Den sidste kan mon blive kritisk hvis der kommer "erotisk" materiale i shoppen
Og nej den her tråd skal ikke være ang. pixelering eller indlæg som "Jeg vil gerne bare have det virker" - lad os prøve at være konstruktive - Stofas folk høster jo mange gode tanker og ideer herinde fra og det syntes jeg er en god tanke at være med til.

Har netop installeret Zaptor og er godt tilfreds med både brugerflade og fjernbetjening (som iøvrigt fungerer fint med mit TV). Er dog lidt irriteret på de to USB-porte bag i Zaptor-boksen. Det kunne være rart om man i brugervejledningen havde skrevet, at de kommer i brug på et senere tidspunkt, så man ikke skulle bladre rundt i materialet og surfe på nettet, for at erfare, at de endnu ikke har nogen funktion

Har måttet genstarte boksen et par gange i forbindelse med at den frøs når jeg brugte TV-guiden (også hvis jeg ved et uheld ramte den under programmering af favoritstationer).

Ellers ser det ud til at det har været en glimrende investering, bortset fra at billedet hakker i ny og næ - hvilket Stofas automatiske telefonsvarer fortalte mig, at de arbejder på højtryk på at løse.

Stofa an-tv 2415750 Aalborg

-------------
Motorola Zaptor boks
LG 42" Full HD
Harman-Kardon AVR Surround
Beovox 5000 (Ja, de er gamle men flotte, s'gu)

Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 08:53

Kunne godt ønske mig en clock funktionsknap. Altså så jeg har et ur oppe i højre side konstant. (jeg ved godt at jeg bare kan trykke på zaptoren så dukker der et ur op på menu bjælken).

Ang. teksttv. Så er min teknisk viden ikke så stor på dette område, men er det en mulighed at opdele skærmen i to så eksempelvis i venstre viste den tv kanal man er på, og højre side den teksttv kanal man gerne vil se. Eller kræver dette to tuner?

USB anvendelse! USB indgangen må kunne bruge til noget? Afspilning af diverse formater fra en ekstern harddisk ville være dejligt.

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:10
Ville være rart med en mulighed for at reboote fra teknik menuen uden at skulle om bag på boxen og pille.

Flere zoom muligheder

Mulighed for at styre teksternes gennemsigtighed og placering.

Tekstv menuen sorteret efter favoritliste.

Ris/Ros: ingen tvivl om at brugerfladen er nem at gå til, men kan være lidt langsom, fx når den henter lister til Film leje mm... måske kunne disse hentes i baggrunden når man starter op, altså hvis boxen har hukommelse nok hertil....

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ville være rart med en mulighed for at reboote fra teknik menuen uden at skulle om bag på boxen og pille.

Flere zoom muligheder
Ha ha

Mulighed for at styre teksternes gennemsigtighed og placering.
Noteret

Skal den så fjerne de kanaler man ikke har på favorit listen eller hvordan?

Ris/Ros: ingen tvivl om at brugerfladen er nem at gå til, men kan være lidt langsom, fx når den henter lister til Film leje mm... måske kunne disse hentes i baggrunden når man starter op, altså hvis boxen har hukommelse nok hertil....

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:56

kan godt se problematikken, men synes listen er meget rodet lige nu, da den tager alle kanal listen som udgangs punkt, så enten A: køre efter aktuel favorit liste, eller B: mulighed for at bestemme rækkefølgen på TekstTv listen fra opsætnings menuen....

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 16:06

kan godt se problematikken, men synes listen er meget rodet lige nu, da den tager alle kanal listen som udgangs punkt, så enten A: køre efter aktuel favorit liste, eller B: mulighed for at bestemme rækkefølgen på TekstTv listen fra opsætnings menuen....

Jeg er nok mest til at den filterer efter favorit listen ;) Altså mulighed A

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 16:43

Klart mit første valg....

Skrevet af: Mylle37
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 17:28

Klart mit første valg....

Jeg kan heller ikke lige se, hvorfor jeg skulle få brug for at se tekst-TV på en kanal jeg ikke engang gider se  

Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 18:14

Godt initiativ Mike!

Under EPG mangler der helt klart muligheden af en udvidet programinfo, fx. hvis man trykker info på et program man har highligted i listen.

Desuden vil det være godt med en liste  på internettet (Stofas hjemmeside) over de film man  kan leje. Zaptoren kommer nok aldrig til at konkurrere med en browser på nettet med hensyn til performance. Lige nu er det meget tungt at bladre igennem de filmtilbud der er, specielt hvis man lige skal se hvad de handler om.

Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 08:23
Jeg syntes helt klar Zaptor'en mangler optage funktionen. Få USB porten aktiveret så vi selv kan montere en usb hdd og recorde ned på. Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.

Jeg glæder mig også til den optage funktion stofa har announceret for zaptor løsningen hvor de vil optage alle kanaler så man kan se forskudt tv, meeeeen kun 2 dage, kom nu stofa, vær lidt mere ambisiøse når i går i gang og lav den min. 7 dages optagelser. Storage koster ikke alverden idag.

Ros: jeg vil helt klart rose stofas kundeservice og tekniske afdeling for altid og gøre alt hvad de kan for at løse ens problemer når man ringer ind, også selvom der er tekniske problemer der har gjort de ikke kunne løse det har de altid forsøgt og hjælpe en videre, stor ros for det.

Ris: efterhånden begynder zaptor og køre bedre, men ville gerne fra starten have været gjort opmærksom på at man betalte for at komme ind og være beta tester for dem!!!

Jeg er glad for mine zaptor bokse, selvom de godt med tiden kan blive bedre.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 09:13
Nogle af de ting ved jeg bare ikke sker men jeg har smidt lidt kommentarer på.

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Jeg syntes helt klar Zaptor'en mangler optage funktionen. Få USB porten aktiveret så vi selv kan montere en usb hdd og recorde ned på. Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.
Er måske, og kun måske, muligt men vil kræve en del da det skal krypteres og gøres ved for at sikre man ikke kan "rippe" programmer

Jeg glæder mig også til den optage funktion stofa har announceret for zaptor løsningen hvor de vil optage alle kanaler så man kan se forskudt tv, meeeeen kun 2 dage, kom nu stofa, vær lidt mere ambisiøse når i går i gang og lav den min. 7 dages optagelser. Storage koster ikke alverden idag.
Enig - men det har jeg ingen status på - men igen det er 100% noget rettighederne end det er noget med storage at gøre.

Ros: jeg vil helt klart rose stofas kundeservice og tekniske afdeling for altid og gøre alt hvad de kan for at løse ens problemer når man ringer ind, også selvom der er tekniske problemer der har gjort de ikke kunne løse det har de altid forsøgt og hjælpe en videre, stor ros for det.

Ris: efterhånden begynder zaptor og køre bedre, men ville gerne fra starten have været gjort opmærksom på at man betalte for at komme ind og være beta tester for dem!!!
Der kommer hvis noget info ud ang. dette i dag.

Jeg er glad for mine zaptor bokse, selvom de godt med tiden kan blive bedre.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: johnlc
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 10:55

Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.
Er måske, og kun måske, muligt men vil kræve en del da det skal krypteres og gøres ved for at sikre man ikke kan "rippe" programmer

Hvad er forskellen på dette, og så sætte scart kabel til HDD optager Det mener jeg skulle være muligt, ikk?

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af johnlc johnlc skrev:

Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.

Hvad er forskellen på dette, og så sætte scart kabel til HDD optager Det mener jeg skulle være muligt, ikk?

Der er en store forskel - for det første vil en HDD optager altid optage signalet analogt. De fleste harddisk recordere kan rent faktisk heller ikke bare sluttes til en pc - det kan en USB disk.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 12:03

Lyder spændende med nogle af alle de ekstra tiltag, men vent nu med at tilføje nyt til boxen, før den virker stabil nok.

Hvad er det for noget iinfo der kommer fra Stofa i dag, Mike S?

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 12:26

Der er en store forskel - for det første vil en HDD optager altid optage signalet analogt. De fleste harddisk recordere kan rent faktisk heller ikke bare sluttes til en pc - det kan en USB disk.

Jeg er ked af, at jeg er så tung i optrækket, men vil det sige at analoge optagelser er lovlige, men digitale ulovlige?
Dvs. at de anvisninger, der findes her omkring i forums, på hvordan man henter optagelser ud af Digitality receivere, rent faktisk er anvisninger i ulovligheder, da man ikke må det med sådanne - de var da vist ikke specielt krypteret.

Jeg beklager, men jeg forstår bare ikke forskellen. Nu har jeg aldrig set en Vantage 7100C/S, men gad vide om den krypterer optagelser på externe harddiske. 

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 13:25
En digital optagelse er som sådan ikke ulovlig men noget enhver programleverandør vil bekæmpe - men den her snak hører hjemme i en anden tråd - det samme med den udmelding der kommer fra Stofa - jeg mener at vi får et brev i morgen fra Stofa.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 14:06
Jeg savner helt klart en HDD. Jeg ville gerne have betalt for det helt sikkert i og med jeg ikke har en HDD optager og ville dermed kunne klare det hele i en. Desuden kunne det være lækkert med EPG på Silver HD ;)

Jo og en funktion hvor man kan sige i epg at dette program, evt Bones på tv3 vil jeg gerne se i aften, og den så kommer med en påmindelse 5 min inden start. Det ville være en super funktion i min mening!

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 14:20
Det med påmindelse er det jeg kalder en timerfunktion - den skal kunne give en reminder og hvis man ikke gør noget skifter den over på kanalen - så kan den nemlig også bruges hvis man vil optage.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 14:25
Gotcha  DET ville være lækkert med den! 

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:12
BUMP - måske denne tråd kunne blive "pinned"?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:56
Well Silver har fået den lille EPG nu, så det virker i hvert fald nu.

Skrevet af: thomasv
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 20:30
Ang forbedringer / nye features. Jeg ved godt at nogle af disse er nævnt før:
  • Flere zoom-muligheder. Jeg synes de 3 der findes pt er utilstrækkelig.
  • Optagefunktion på harddisk. USB stikket er der jo allerede.
  • Splitscreen text-tv, altså ½ af skærmen viser tv, den anden ½ viser ttv.

mvh
thomas

Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 21:54
  • EPG: Tidslinje der viser "nu"
  • TTV: Når man går ind på txt-tv på samme kanal som sidste gang bør den huske hvilken side man var på.
  • TTV: Flere mixed txt-tv modes. 50-50 split, 75-25 split , 25-75 split.
  • TTV: Mulighed for at vælge default txt-tv mode, så man ved tryk på txt-tv automatisk starter i fx. 50-50.
  • VOD: Mulighed for at bladre med ch+/-
  • VOD: Mulighed for at se listerne sorteret på "Tilføjet dato" (Forventer der løbende kommer nye film :-))
  • Radio: Streaming net-radio - fx. DRs kanaler, eller integration on-line liste med stationer som man selv kan tilføje i.
  • TV: Mulighed for at definere en "sort box" der kan justeres i størrelse og placering til at dække en given kanels groteske logo for at forhindre burn-in. Se fx på Motors TV rædsel :-(

Og så de "store", der kræver udnyttelse af LAN...
  • Media Center extender
  • Streaming af signal til pc på internet. (Slingbox funktionalitet)
  • Firefox browser
  • RSS-Reader

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Kan du forklare dem lidt mere?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 22:28
Selvfølgelig.
Lodret streg ned gennem programmerne. Havde allerede noteret den på min ønskeseddel før jeg så at YouSee har den: :)

Når jeg kikker i udbudet af videofilm jeg kan leje sker der intet når jeg trykke page up/down (dvs. ch +/-) Hverken i oversigten med genrer, eller når man bladrer igennem de enkelt film.

Edit: Billedet er venligst "lånt" fra http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1504 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1504

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 22:37
Kom lige i tanke om en mere

• PiP
Nu vil de fleste sikkert sige at Zaptor selvfølgelig ikke kan lave PiP, da det kræver 2 tunere. Men men men! Det lille billede kunne jo være i lav opløsning, og blot streamet over internet forbindelsen?
Det er faktisk meget ønsket, da zappe-tiden jo er væsentlig længere end på analog tv. Så mens man venter på at et pgm. skal starte/eller at reklamerne er forbi kunne det være guld at have en alternativ kanal kørende i et hjørne.

-------------
/Peter

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 23:38
Peter - kanon gode ideer. Jeg sender det videre og ser om jeg kan narre nogen til at lave nogle af de mange gode inputs vi har samlet her.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: kc1234
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 14:26
Zoom valg der huskes individuelt for hver kanal, eller er det allerede sådan? 

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 15:41
Muligheden for at se en kanal og optage en anden. Men det er nok ikke muligt teknisk pga. 2 tunere. Men så skulle den kunne streames, hvis den optager på den anden. (Og ekstern HD !!)

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet af: kc1234
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 23:28
Når man hører radio, er der sådan et fint lille ikon der viser en radio, flytter det sig? Statiske billeder og plasma er ikke det bedste der findes.

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 00:04
(Ved ikke lige om det er en fejl eller et ønske - vil bare gerne have det rettet )
  • Back knappen bør også virke på tværs af favoritlister.

-------------
/Peter

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 00:39
Nu vi er i gang. Hvorfor ikke en streaming mulighed for at kunne afspille sine musikfiler samt billeder fra en anden computer - lidt som Apple TV.

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 01:14

Peter - kanon gode ideer. Jeg sender det videre og ser om jeg kan narre nogen til at lave nogle af de mange gode inputs vi har samlet her.

Tak skal du have - det vil da bare være lækkert.

-------------
/Peter

Skrevet af: bbb336
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 19:42

Hej

Kan tilslutte mig mulighederne omkring teksttv. EN ting som jeg gerne så rettet i samme forbindelse er at teksten (ved skærmtilstand 'tilpasset') ikke bliver strækket ud for at fylde hele billedet.

Ellers ville jeg gerne have muligheden for at bladre i EPG delen under tv-billedet når man står i menu (samme billede som når man tænder for Zaptor).

Mvh

bbb336

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af bbb336 bbb336 skrev:

Hej

Kan tilslutte mig mulighederne omkring teksttv. EN ting som jeg gerne så rettet i samme forbindelse er at teksten (ved skærmtilstand 'tilpasset') ikke bliver strækket ud for at fylde hele billedet.

Øhhh det forstår jeg ikke helt - det med teksten kan strækkes?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 20:11

Hej

Øhhh det forstår jeg ikke helt - det med teksten kan strækkes?

Hej

Når jeg vælger ttv vises teksten midt i billedet med ligemeget plads til begge sider - efter ca. 5-10 sekunder strækkes teksten så den når helt ud til kanten (rammen) på fjernsynet.

Jeg synes ikke det er særligt læsevenligt når teksten strækkes ud på den måde.

Håber det er mere forståeligt ellers må ta' et par billeder så du kan se hvad jeg mener.

Mvh

bbb336

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 20:25
bbb336 - det er dit fjernsyn der trækker ttv billedet ud. Den tror det video - sæt dit tv til altid at vise 16:9 istedet for noget automatisk 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 20:41

bbb336 - det er dit fjernsyn der trækker ttv billedet ud. Den tror det video - sæt dit tv til altid at vise 16:9 istedet for noget automatisk 

- Tak, så er det løst.

Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 21:02

- Tak, så er det løst.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: jan_k
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 11:46

1) Kunne godt tænke mig at tekst-tv fra f.eks. RTL ikke viste ÆØÅ istedetfor de tyske karakterer ÜÄ m.m.

2) Ønske om at især lejede film sendes med bedre lyd end blot stereo hører måske ikke ligefrem til brugerfladen, men så dog til brugeroplevelsen.

Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 15:39
1) - Det er hvis et problem - for så vises de den Danske tegn med ÜÄ - sådan er det også på mit tv ;) Man opdager det også hvis man flasher med en UK firmare på sit Tv...

2) Det er med på listen.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: jan_k
Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 18:06

Har lige en ting mere :

Når nu Zaptor'en skal starte op efter strømtilslutning, så tager det jo ca. 2½ minut inden den er klar.

Ulempen opstår hvis også ADSL modemet startes på samme tid, hvorved fejlen "xxx gui ikke fundet" fremkommer og så strøm af Zaptor og på igen.

Forsinker man Zaptor start i ca. 10 sekunder når ADSL modemet at være klar til Zaptoren og problemet er væk.

Kunne man ikke :

1) Forsinke Zaptor's check af ADSL forbindelse ca. 10 sec. (nok ikke så populært .

2) Lade Zaptor checke et par gange imellem, hvis ikke den har fået forbindelse med ADSL modemet tidligere.

Skrevet af: Bo H
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 08:39
Jeg må indrømme at jeg efterhånden er en meget tilfreds bruger af Zaptor i Sønderborg. men nu i snakker om features så kunne det være fedt hvis man kunne fravælge det opstarts menu, altså den med info om 5 programmer mm. Jeg ville gerne at jeg bare kunne starte op på et helt alm. billede.

Skrevet af: Baz Zerg
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Bo H Bo H skrev:

Jeg må indrømme at jeg efterhånden er en meget tilfreds bruger af Zaptor i Sønderborg. men nu i snakker om features så kunne det være fedt hvis man kunne fravælge det opstarts menu, altså den med info om 5 programmer mm. Jeg ville gerne at jeg bare kunne starte op på et helt alm. billede.

Har jeg også tænkt over kunne være mega nice

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Bo H Bo H skrev:

Den tilslutter jeg mig! Har selv lavet et workaround med min Logitech 525, har bare sat den til at sende OK kommandoen efter den har tændt for boxen.

Skrevet af: Gumser
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 13:38

Det ville også være nice hvis man kunne gå ind på sin Stofanet mailboks og checke mail, og ligeledes at bruge "mine egne sider".

Ideen med en større forsinkelse imellem kabelmodem og Zaptor boksen er genial hvis det kunne løses med en forandring i softwaren, og at man kunne slippe for at se i 2½ minut på alle menuerne inden der er tv.

Ellers som Mike har forslået i en anden tråd ville det være godt hvis der var nogle fra forummet der fik mulighed for at være betatestere, det tror jeg kunne give meget feed-back til system udviklerne hos Stofa.

Gumser 9166461

Skrevet af: Baz Zerg
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Gumser Gumser skrev:

Det ville også være nice hvis man kunne gå ind på sin Stofanet mailboks og checke mail, og ligeledes at bruge "mine egne sider".

Ideen med specifikt at kunne gå ind på stofa mail og min side kan være ligegyldig. Tror der er mange der ikke har noget at brude det til (er naturligvis bare min personlige opfattelse/mening).

Derimod ville en generel mulighed for at kunne browse på internettet (evt via en USB tastatur) være en helt anden diskussion

Skrevet af: Commander
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 10:29

Ang radio delen, kunne det tænkes at den kanal man sidst var på er den samme når man slukker og så tænder igen, for som det er nu starter den på kanal 1 hver gang jeg tænder for radioen, og jeg er til kanal 9

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Commander Commander skrev:

Ang radio delen, kunne det tænkes at den kanal man sidst var på er den samme når man slukker og så tænder igen, for som det er nu starter den på kanal 1 hver gang jeg tænder for radioen, og jeg er til kanal 9

Jeg er ikke med - mener du når du står på radio kanal 9 og trykker standby og ud af standby så står du på kanal 1?

På min står den på den samme kanal

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Commander
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 10:11

Jeg er ikke med - mener du når du står på radio kanal 9 og trykker standby og ud af standby så står du på kanal 1?

Ja, når jeg slukker for zaptor og tænder igen dagen efter og trykker på radio, starter den på kanal 1

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 10:45

Ja, når jeg slukker for zaptor og tænder igen dagen efter og trykker på radio, starter den på kanal 1

Så er det fordi boksen har været helt slukket. Men det er noget jeg tilføjer.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 13:07

Hej!

Jeg ved ikke om det har været oppe og vende, men jeg prøver alligevel. Jeg ejer dog pt. en Samsung boks fra stofa indtil den nye virker bedre.

Men en feature som jeg mangler meget på min samsung er, at den kan videresende et tv programs originale opløsning såsom DR1 i 576p, TV2 Sport HD i 720P og Canal+ HD i 1080i i stedet for at levere det hele i samme opløsning som feks. 1080i, da jeg ville tro at mit Pioneer er bedre til at scalere end Samsungboksen!

Tak!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 15:53
Lars det kan en samsung boks - eller mere korrekt du kan selv skifte opløsningen til den rigtige. Men de fleste nyere bokse fravælger denne mulighed da de altid bare upscaler både den nye YouSee og Stofa Zaptor boks upscaler altid til det du vælger.

Det at lave en video opløsning skift on the fly will nok give endnu flere klager over zappe tider etc. da fjernsynet så skal stå og skifte frem og tilbage.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 16:03

Lars det kan en samsung boks - eller mere korrekt du kan selv skifte opløsningen til den rigtige. Men de fleste nyere bokse fravælger denne mulighed da de altid bare upscaler både den nye YouSee og Stofa Zaptor boks upscaler altid til det du vælger.

Det at lave en video opløsning skift on the fly will nok give endnu flere klager over zappe tider etc. da fjernsynet så skal stå og skifte frem og tilbage.

Det ved jeg godt, men jeg gider ikke at skifte opløsning hele tiden.

Men du har jo nok ret i at det vil tage for lang tid ved kanalskift hvis den skal skifte opløsning.

Derfor kan det nok aldrig blive en win-win!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: Gumser
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 08:49

Jow da det har du da nok ret i, men det var bare lige en strøtanke. Det optimale ville være en browser til at surfe på nettet, endten med usb tastatur eller med fjernbetjeningen.

Lige et spørgsmål til Mike, var det ikke muligt at sætte skærmindstillingerne i softwaren under indstillinger istedet for at slukke Zaptoren og bruge den lange vej.

Gumser

Oprindeligt skrevet af Baz Zerg Baz Zerg skrev:

Ideen med specifikt at kunne gå ind på stofa mail og min side kan være ligegyldig. Tror der er mange der ikke har noget at brude det til (er naturligvis bare min personlige opfattelse/mening).

Derimod ville en generel mulighed for at kunne browse på internettet (evt via en USB tastatur) være en helt anden diskussion

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 16:10
(Slettet - dobbelt post)

-------------
/Peter

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 16:16

...endten med usb tastatur...

OT: Det med at bruge tastaturet er vist det mindste problem. Efter sigende kan man bare sætte et usb-tastatur i Zaptoren idag og bruge den til at skifte kanaler osv.

OT2 PS: Vil du ikke nok skrive under det du citerer - det gør det lidt nemmere at læse.
[/QUOTE]

-------------
/Peter

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 22:26

...endten med usb tastatur...

OT: Det med at bruge tastaturet er vist det mindste problem. Efter sigende kan man bare sætte et usb-tastatur i Zaptoren idag og bruge den til at skifte kanaler osv.
[/QUOTE]

Korrekt - man kan skifte kanaler osv. med USB tastatur (sidst jeg prøvede)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 22:22
En favoritliste til Tekst TV kunne være lækkert. Jeg bruger kun DR og TV2's alligevel og det er lidt irriterende at spole en lang liste igennem for at finde dem.

Skrevet af: ramlev
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 22:36
har også et par små ønsker
* pil venstre / højre skal ikke bruges til vol +/- men til at vise programmer frem og tilbage på den kanal man er på, mere end til næste.

* mulighed for at få ur frem på live tv, uden at trykke på info,

* et ur fast inde på "menu"

* mangler epg på discovery hd, motors tv, extreme sports, tv2 sport hd, ESPN classic sport, canal+ sport 3, sliver hd (stor og lille epg)

* mulighed for at blive informere om evt nye kanaler som kommer på automatisk, hvor man skal trykke ok, da der nogle gange kommer nye kanaler på de pakker man har, og hvis man har lavet en sorteret favorit liste, finder man aldrig de nye kanaler. dette skal også ske ved start af boxen.

* på 'shop' når man går ind for at læse mere om en pakke, og man derefter trykker back for at komme tilbage, skal den blive på den pakke man gik ind på, så man ikke skal browse ned hver gang man har læst om en pakke. (måske det samme på film, er ikke tilgængeligt her, desværre :( )

* info på skærmen om når der er kommet updates til systemet, så man kan se når noget nyt er done, evt med et punkt i menuen hvor man kan læse hvad nyeste update indeholder af guf. som det er nu ved man ikke om der er nye tiltag man ikke kan leve uden, finder mankun ved et tilfælde :)

* mulighed for at tilslutte hdd, hvor billeder, musik og film kan afspilles... med support for alle gængse typer (jpg,gif,png, bmp, mp3, wav, flac, ogg, mpg, iso, img osv osv osv)

blot mine umiddelbare ønsker.

-------------
:o)
Hasse R. Hansen

Skrevet af: jando
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 21:32

Et par ønsker:

Det kunne være rart at kunne sortere kanalrækkefølgen i listen "Alle kanaler" ligesom man kan i de fem favoritlister.

Det ville være rart at kunne cykle både frem og tilbage mellem favoritlisterne. Altså kunne skifte fra liste 2 til 3, men også fra liste 3 tilbage til 2. Ved ikke lige, hvilke knapper der så skulle bruges.

Mvh John

Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 08:44

Tekst tv funktionen fungerer i øjeblikket sådan, at der kan vælges mellem de kanaler der udsender tekst tv. Det er dog ikke alle disse kanaler der har tekst tv indhold, udover undertekster som jo ikke fungerer på zaptor.

Det kunne derfor være rart hvis kanalerne uden tekst tv indhold kunne fjernes fra listen, således det blev mere overskueligt at finde den kanal man ønsker at se tekst tv fra. 

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 15:47

Hej

Jeg savner muligheden for at skrue op/ned for lydstyrken mens man er under 'TV guide'.

Det ville også være rart hvis Zaptor kunne huske lydstyrken fra da den var tændt sidst og ikke som nu altid starter op med med fuld lydstyrke.

Mvh

bbb336

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 20:17
Jeg skal nok lige få samlet sammen snarest 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 20:26
Hey så lige den her - se lige mine spørgsmål med fed herunder - så jeg kan få det tilføjet på listen.

Oprindeligt skrevet af ramlev ramlev skrev:

* mangler epg på discovery hd, motors tv, extreme sports, tv2 sport hd, ESPN classic sport, canal+ sport 3, sliver hd (stor og lille epg)
Er det ikke med? Det er hos mig.

* mulighed for at blive informere om evt nye kanaler som kommer på automatisk, hvor man skal trykke ok, da der nogle gange kommer nye kanaler på de pakker man har, og hvis man har lavet en sorteret favorit liste, finder man aldrig de nye kanaler. dette skal også ske ved start af boxen.
Hvordan skal den gøre det? Skal den altid være der eller måske skulle den bare smide kanalerne i bunden af favoritlisterne - den er lidt svær syntes jeg.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 20:30

Hey så lige den her - se lige mine spørgsmål med fed herunder - så jeg kan få det tilføjet på listen.

Er det ikke med? Det er hos mig.

Hvordan skal den gøre det? Skal den altid være der eller måske skulle den bare smide kanalerne i bunden af favoritlisterne - den er lidt svær syntes jeg.

Nej epg'en mangler stadig ovenstående kanaler

kunne personligt godt tænke mig at nye kanaler automatisk blev smidt på ens favorit liste, for mig som _aldrig_ bruger den normale liste, men kun favorit, så ser jeg ikke hvis der kommer nyt, det vil jeg gøre hvis de bliver tilføjet fav listen.

-------------
Hasse R. Hansen

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:51
DiscoverHD, Silver HD, Motors, Extreme sport, TV2 Sport HD har EPG hos mig.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 22:21

Ja også på den lille, men i den "store guide" er der 'Ingen guide'

-------------
Hasse R. Hansen

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 01:08

Tror i snakker lidt forbi hinanden.
Det du kalder den lille guide kalder Stofa for EPG, og giver mulighed for at vise nu og næste program. Disse informationer sendes via DVB-C signalet og vil kunne aflæses af de fleste DVB-C tunere, som fx. i Sony TV.
Den store guide kalder Stofa "TV Guide" og får sit indhold over internetforbindelsen, og kræver derfor en Zaptor boks med dens specielle software. Dette er oplysninger som Stofa køber fra en ekstern leverandør der desværre stadig har huller i sin dækning. Til gengæld dækker den længere frem i tiden, men det er selvfølgelig generende at den i det mindste ikke vise nu-og-næste for de kanaler den ikke har fyldestgørende oplysninger fra.

Mike/Zulfo: Er det ikke korrekt forstået, og vil du/i ikke nok tilføje ønsket med brug af EPG i tv-guiden for de kanaler den mangler?

-------------
/Peter

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 10:12

Tror i snakker lidt forbi hinanden.
Det du kalder den lille guide kalder Stofa for EPG, og giver mulighed for at vise nu og næste program. Disse informationer sendes via DVB-C signalet og vil kunne aflæses af de fleste DVB-C tunere, som fx. i Sony TV.
Den store guide kalder Stofa "TV Guide" og får sit indhold over internetforbindelsen, og kræver derfor en Zaptor boks med dens specielle software. Dette er oplysninger som Stofa køber fra en ekstern leverandør der desværre stadig har huller i sin dækning. Til gengæld dækker den længere frem i tiden, men det er selvfølgelig generende at den i det mindste ikke vise nu-og-næste for de kanaler den ikke har fyldestgørende oplysninger fra.

Mike/Zulfo: Er det ikke korrekt forstået, og vil du/i ikke nok tilføje ønsket med brug af EPG i tv-guiden for de kanaler den mangler?

Det er forkert opfattet. I Zaptor verden er der hvis to ting:

1. Programinfo, som er den lille bjælke i bunden af skærmen. Den bruger data fra nettet og supplere med evt. DVB-C data hvis den ikke har noget fra nettet.

2. Tv-guide som er den fuldskærms EPG

De to trækker begge på data fra internettet - men bruger hvis ikke det samme data og derfor stemmer de muligvis ikke overens.

Jeg har vidersendt jeres "problemer" til dem jeg kender.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: JesperR
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 09:57

Bestilte også lige HD pakken, og der var ingen stor guide hos mig heller. Dagen efter da jeg havde taget strømmen fra Zaptor'en, så havde jeg fået den, har du prøvet dette ?

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 13:16

Jeg har på et tidspunkt læst at DR samarbejder med TDC om at gøre de udsendelser der er tilgængelige på DRs hjemmeside, tilgængelige på TDCs digitale boks.

Det kunne være godt hvis dette også blev muligt på zaptor.

Selv når der kommer tidsforskudt tv, vil det jo kun være 2 dage tilbage. Udsendelserne på DRs hjemmeside ligger jo noget længere tid.

Det ville vel være simpelt at lægge dem ind i shoppen, og så bare gøre dem gratis.

Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 09:23
Så har jeg kigget igennem - følgende nye ting har jeg fundet/er der fixed:
  • GUI: Radio ikonet når man ser radio skal være dynamisk for at forhindre burnins på plasma.
  • EPG: Programinfomation/EPG data på flere tv-kanaler - der er nu EPG på Discovery HD og mange flere.
  • Video: Flere video zoom muligheder
  • TTV: Teks-tv menuen sorteret/filteret efter favoritliste - fjerne ikke favoritkanaler fra tekst-tv listen

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 10:26
"nice to have" er

* flere radiokanaler, alle dr's netradio kanaler, tv2 radio, radio 2, voice, og hvad der ellers er, dem der er p.t. er noget kedelige.

* ur når man hører radio, evt sammen med radio logoet.

* når man er i shop og kigger tv-pakker, ville det være fedt når er inde for at 'læse mere' at man ved tryk på 'tilbage' kommer tilbage til den pakke man er inde på, så man ikke skal scrolle så meget ned for at komme til næste.

* volume på fuldskærms tv guiden

* på den lille program info, hvis man trykker left/right, skal man kunne gå længere frem end bare næste program, for hurtigere at kunne browse en kanal uden at skulle på den store guide.

* fremkalde et ur på evt en af de runde farveknapper

* på radioen , at implementere en medie afspiller som kan afspille fra usb disk med playlister osv.

* en billed browser fra selv samme usb disk

mulighederne er mange, og efter lang tid med mythtv, så bliver man lidt forvent...

-------------
Hasse R. Hansen

Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 21:18

Den goe' gamle Kiss 558 har en lækker feature (som er specielt god på reklamekanaler);

På de numeriske taster

1 2 3

4 5 6

7 8 9

kan man benytte de nedenstående taster til at skippe frem og tilbage

1 = -30sec.
4 = -1.30min.
7 = -4min.

3 = +30 sec.
6 = +1.30 min.
9 = +4 min.

0 = +30 min.

Desværre er de jo optaget på Zaptor'en.  Men alternativt kan man bruge de farvede ringe til det samme. Eks:

Rød ring = - 1.30 min

Grøn ring = -30 sec.

Gul ring = + 30 sec.

Blå ring = + 1.30 min

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 12:22

Jeg kunne godt tænke mig at få funktionerne under DR EXTRA ind på Zaptoren.

Det er noget med automatiske sports resultater, nyheder mv. i en bjælke øverst.

Som jeg forstår det bliver det jo automatisk sendt ud med det digitale signal, så det er bare at få zaptor til at håndtere det.

Og hvis en lignende funktion findes på øvrige kanaler, gælder det selvfølgelig også dem.

Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 16:01

Flere teksttv kanaler. Min gamle mor som ser meget ski sport i denne tid er ret så irriteret over at norge 1 og norge 2´s teksttv kun eksisterer på det analoge signal.

PS det er ikke TV2 norge som der er tale om her.

Skrevet af: Astine
Skrevet den: 06-Marts-2008 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af jando jando skrev:

Et par ønsker:

Det kunne være rart at kunne sortere kanalrækkefølgen i listen "Alle kanaler" ligesom man kan i de fem favoritlister.

Det ville være rart at kunne cykle både frem og tilbage mellem favoritlisterne. Altså kunne skifte fra liste 2 til 3, men også fra liste 3 tilbage til 2. Ved ikke lige, hvilke knapper der så skulle bruges.

Mvh John

Jeg er ny her, men vil da gerne lige deltage lidt
Vi har lige sat Zaptor til i mandags, men allerede i går fik vi de første mærkelige oplevelser - skærmen gik i sort????
Jeg kunne også helt vildt godt tænke mig at kunne sortere i kanalrækkefølgen på "Alle Kanaler" Der er mange af kanalerne bruger vi ikke og jeg er endnu ikke blevet helt en haj til at bruge favoritlisterne - bl.a. p.g.a nedenstående problem....

Jeg vil også meget gerne høre om jeg er den eneste som ikke kommer til "Favorit listerne" hvis jeg trykker på "Favorit" knappen??? Kunne være rart med en udførlig vejledning til fjernbetjeningen...
Hej herfra

Skrevet den: 06-Marts-2008 kl. 14:25
Det lyder som du ikke får gemt dine favorit lister - det du skal gøre er nok:
Gå ind i menu->indstillinger->favoritter - tryk gul knap for at tilføje alle og derefter blå for at gemme - så har du favorit listen gemt. Så kan du vælge mellem den og alle

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Astine
Skrevet den: 06-Marts-2008 kl. 14:29
Hmm, synes nu at de er gemt derinde, men jeg prøver lige i aften igen - Tak

Skrevet af: boxz
Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 13:57
Jeg er med i test fasen af den nye pause/stoppe/spole funktion på dr1 og dr2, men vil lige høre om der er nogle der ved hvorfor men in black 2 igår ikke kunne stoppes/spoles i osv?? altså der var slet ik mulighed for det, ik noget med for mange på systemet.

Skrevet af: kimnorgaard
Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af boxz boxz skrev:

Jeg er med i test fasen af den nye pause/stoppe/spole
funktion på dr1 og dr2, men vil lige høre om der er nogle der ved hvorfor
men in black 2 igår ikke kunne stoppes/spoles i osv?? altså der var slet ik
mulighed for det, ik noget med for mange på systemet.

Det er sikkert fordi det kolliderer med de rettigheder DR og/eller Stofa har i
forhold til broadcast af filmen.

-------------
Kim Nørgaard

Skrevet af: boxz
Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af kimnorgaard kimnorgaard skrev:

er det så stortset alle film de ik har rettighederne til??

Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 18:33

Oprindeligt skrevet af kimnorgaard kimnorgaard skrev:

er det så stortset alle film de ik har rettighederne til??

Det ku' ha noget at gøre med, at man køber rettigheden til at vise filmen én gang. Men hvis Stofa optager den og vi ser den forskudt, bliver den i princippet sendt mere end én gang. Derfor kan DR give tilladelse til at egenproducerede udsendelser vises forskudt og pauses - mens det med indkøbte produkter skal aftales med sælgeren.

Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 15:14
En lille ting: Det ville være rart hvis TTV knappen fungerede som på samsung boxen:

1 tryk: TTV
2 tryk: TTV gennemsigtigt ( de to første som idag, ik)
3 tryk: TTV exit ( nyt feature )

I dag skal man bruge exit knappen for at komme ud af TTV. En lille ting, men ville være nice....

Skrevet af: Dusty_83
Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 18:13

En lille ting: Det ville være rart hvis TTV knappen fungerede som på samsung boxen:

I dag skal man bruge exit knappen for at komme ud af TTV. En lille ting, men ville være nice....

Du kan også bare trykke på "TV" som er lige ved siden af txt tv knappen.. Det virker fint hos mig.

Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Dusty_83 Dusty_83 skrev:

Du kan også bare trykke på "TV" som er lige ved siden af txt tv knappen.. Det virker fint hos mig.

Rigtig, men at der var en dedikeret knap ville være simplere, OG lette opsætningen af en multifjernbetjening....

Skrevet af: Radar80
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 22:01

Er det bare mig der ikke kan finde "TIMER" funktionen eller er der ikke nogen på Zaptor ?

Har kun haft den i en uge og kommer fra Canal digital på via Parabol, så måske er det bare mig der ikke kan finde den.

Jeg er vant til at kunne "time" et kanalskift på min parabol decoder automatisk, så min HDD optager kan optage f.ex. nyhederne hver dag eller andre serier permanent uden at jeg skal til at sætte "timeren" manuelt hver dag.

HVOR I ALVERDEN er denne funktion i Zaptor boxen eller har de glemt den ?

-------------
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"

Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 22:14
Denne funktion er der ikke pt. AFAIK - den er også på vores fælles ønske liste.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 21:14
* Ved genstart bør den starte i den favoritliste som har ZaptorTV kanalen. (hvis da ikke den kan huske hvilke liste den kom fra)
* Mulighed for at skifte imellem favoritlister ved tryk på text tv. (Mer vil have mer )
* Undgå den kraftige hvide skærm ved tryk på epg. Burde kunne laves med blot en sort skærm, eller hvis det skal se rigtig godt ud bør den hurtigt fade ned med tv og op med epg. (alt andet end det nuværende hvide blink)
* Giv lidt "slack" på de sluttidspunkter i får fra DR. Når man et par gange har brændt fingene og gået glip af de sidste par minutter af en udsendelse tør man ikke bruge den længere Jeg bruger den kun til nyheder, da der næsten altid kommer nyheder man kan spole forbi, og derved komme op og se live før programmet er færdig.

-------------
/Peter

Skrevet af: alias
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 15:37

Har følgende forslag til nyt til zaptor:

1: En mulighed for at se hvad der sker på kanalen i nu og næste ligesom ved opstart af Zaptor eller i tv guiden, det kunne placeres ved siden af kanal logo.

2: DAB radio via zaptor, har lige læst at yousee kommer med dette og så kan stofa vel også.

Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

1: En mulighed for at se hvad der sker på kanalen i nu og næste ligesom ved opstart af Zaptor eller i tv guiden, det kunne placeres ved siden af kanal logo.

Er det ikke det man kan se, når man trykker info? Eller skal det stå på en anden måde?

Skrevet af: alias
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Mylle37 Mylle37 skrev:

Oprindeligt skrevet af alias alias skrev:

Er det ikke det man kan se, når man trykker info? Eller skal det stå på en anden måde?

Ja jeg fik nok ikke utrykt det klart, men det skal ikke være tekst men "levende" billede.

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:44

Hvordan ser det ud med PVR funktionen?

Det er den eneste funktion der skiller mig fra at udsifte den gamle samsungboks!

YouSee kan - så kan stofa vel også!

Mht. at optage på en USB disk så skulle en Vantage boks kunne dette, uden at bryde nogen rettigheder - tror jeg nok.

-------------
Mvh. Lars

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 13:58
YouSee kan vel ikke endnu? De har jo ikke lanceret deres endnu.

Stofa har det jo allerede men begrænset på DR1 og DR2 - det er alt sammen noget med rettigheder at gøre - men det er fjollet så vidt jeg ved går diskussionerne om hvor forskellen er i om kunden harddisken stående i et sit hjem eller har den "hosted" hos nogen centralt.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 14:22

YouSee kan vel ikke endnu? De har jo ikke lanceret deres endnu.

Stofa har det jo allerede men begrænset på DR1 og DR2 - det er alt sammen noget med rettigheder at gøre - men det er fjollet så vidt jeg ved går diskussionerne om hvor forskellen er i om kunden harddisken stående i et sit hjem eller har den "hosted" hos nogen centralt.

Da ikke hvis man "kun" kan se det man har optaget i op til 2 dage efter!

-------------
Mvh. Lars

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 14:23

Stofa har det jo allerede men begrænset på DR1 og DR2

Hvad har Stofa?
Kan man nu se en eller anden film der blev sendt for 14 dage siden? Det kan man på en PVR, hvis man ellers har optaget den.
Hvordan kan man det idag på Stofa - det er da helt nyt for mig!

Jeg ved godt at det der start bagfra/start forfra bliver hyldet som verdens 8. vidunder, men vi er altså forskellige, og for min skyld kunne det placeres i en campingvogn ved Braniacs.

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 18:25
Ja okay det er kun kort tid tilbage men teknikken er jo den samme om det er 1-2 timer tilbage eller 24-48 timer så jeg er ret sikker på det skyldes rettighederne.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 17-April-2008 kl. 19:35

Jeg vil til enhver tid foretrække en PVR, da det ikke er et spørgsmål om hvor lang tid man kan spole tilbage, men at man kan beholde optagelsen for altid.

Jeg sætter spørgsmål vedr. de rettigheder du omtaler, da der allerede i dag findes DVB-C bokse, som kan optage inkl. HDTV.

Et Loewe tv kan feks. dette uden problemer.

Det jeg ønsker er en boks med en god EPG, som kan optage de programmer jeg ønsker - that's all.

Jeg har haft en Harddisk-optager med DVB-T og "pause-live-tv" - Jeg har aldrig brugt "pause-live-tv", da jeg foretrækker at bruge guiden og optage derfra direkte på harddisken. Dermed kan feks. mine børn se deres ynglingsprogrammer igen og igen!

-------------
Mvh. Lars

Print side | Luk vindue