Print side | Luk vindue

Tvix M6500A - generelle erfaringer.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35503
Udskrevet den: 04-April-2025 kl. 11:50

Emne: Tvix M6500A - generelle erfaringer.
Skrevet af: KissmeTiger
Emne: Tvix M6500A - generelle erfaringer.
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 12:58

Så landede der endnu engang et nyt apparat på min bopæl

Førstehåndsindtryk når man pakker den lille fætter ud er rigtig godt. Lækker lille sag synes jeg. Om den så kan levere må tiden vise. Jeg får desværre først mulighed for at slutte den til, og lege med den, på tirsdag ( om 4 dage altså -Aaaargghhh .. det gør helt ondt) men tænkte om vi der anskaffer os en sådan skulle dele erfaringer om den her.

-------------
Panta rei

Svar:
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 13:08

Hvor købte du den henne ?

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hvor købte du den henne ?

Via mpcclub buy-in. Divxplayer.nl fik lov til at sælge mig et eksemplar til nedsat pris  379,- Euro incl. fragt.

-------------
Panta rei

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 15:52
Jeg går godt nok og overvejer om jeg skal hoppe på en Istar mini til soveværelset.

-------------

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 16:57
200$ ? Det var da billigt! https://www.istarhd.com/order/index.asp - https://www.istarhd.com/order/index.asp

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 17:36
Istar mini er et oplagt bud lige nu ! Køber selv en når hdmi 1.3 versionen går i luften. Fik en ret god anmeldelse af Hi-jack, lige borset fra remoten som skulle være skod. Når så IstarHD Inc. svarer igen med et "remote exchange program" !!! får man sgu lyst til at købe. Det er der mange andre der kunne lære noget af

-------------
Panta rei

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 17:44

200 $ + 50 $ til forsendelse + told 0g moms..

Dette giver vel også ca 1800 kr !!

Men kan den ikke købes i DK eller EU?

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 18:05

Nej og det kan hverken PopcornHour eller TViX'en endnu.

Men det er jo ikke det som denne tråd skal handle om - undskyld at jeg startede.....

PS. "onde" tunger på mpcclub siger at USPS ikke er de bedste til at toldanmelde pakker

-------------

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 18:34

TViX og popcorn kan snart købes på komplett.dk

men jeg kan ikke finde Istar nogen steder... 

Erfaringer med Tvix  Ja tak. Tænker selv på at anskaffe en....

Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 18:47
Istar kan bestilles direkte https://www.istarhd.com/order/index.asp - her

-------------

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 08-Februar-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

PS. "onde" tunger på mpcclub siger at USPS ikke er de bedste til at toldanmelde pakker

Det skal jeg da lige love for, at Postdanmark er gode til
Min søn bestilte på .com og ikke på .co.uk hos Amazon. Det var dumt

En ordre på 411 kr blev lige 250 kr dyrere

Venligst
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: danishHIFI
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 09:40
var det post danmark der bragte den ud. Jeg venter nemlig på min og kan se at den er kommet til dk

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 10:56

Nej det var ikke PostDK.

Jeg registrerede faktisk ikke hvem det var  ... og har smidt alt andet end kvittering fra Divxplayer ud.

-------------
Panta rei

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 12:46
ok :)

Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:58
er du tilfreds med den

Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 00:14

Oprindeligt skrevet af danishHIFI danishHIFI skrev:

er du tilfreds med den

Som skrevet i mit første indlæg får jeg først mulighed for at lege med den på tirsdag. Jeg har slet ikke haft den sluttet til, og kender iøvrigt kun Tvix af omtale så jeg er da spændt på at se hvad den kan. Den har fået en lidt blandet modtagelse på mpcclub.com hvor jeg hænger ud en del  Men så vidt jeg har kunnet læse mig til er flere af de kritikpunkter Hi-jack havde i sin anmeldelse blevet rettet op via firmwareupdate. Det bliver spændende at se hvad der kommer af firmwares i den kommende tid nu da det kinesiske nytår er overstået. Enkelte beklager sig over at den er lavet af hård plast. Det forstår jeg ikke meget af. I mine hænder virkede den lille, let og elegant ! Man fornemmer kvalitet. Om den så kan klare en sammenligning med Popcorn og ikke mindst Istar mini er en anden sag. (Når man medregner at den koster en del mere - i omegnen af dobbelt pris)

Anmeldelse på MPC : http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews

-------------
Panta rei

Skrevet den: 13-Februar-2008 kl. 21:41

har du fået leget lidt

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af danishHIFI danishHIFI skrev:

har du fået leget lidt

Det er alt for lidt ! Jeg har faktisk kun kigget lidt på opsætning. Har ikke haft så meget tid til IT halløj den seneste uges tid, og den tid jeg har haft til formålet er gået med opsætning af min nye NAS(Synology DS 207+). Det er jo nærmest til at få stress af, når man får to nye apparater lige efter hinanden

Hvad med dig ? Glad for den ?  Hvad og hvordan bruger du din ? Med hdd ? Tv tuner ? streamer du fra NAS eller hur ?

Jeg skal primært bruge min i forbindelse med streaming af film/video fra min NAS. Jeg har ingen Tuner i, og ingen hdd installeret. Eller... dvs. jeg har en lagt en gammel hdd i uden at slutte den til. Af hensyn til støjniveau/varme.(se  evt. her hvorfor  http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=486 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=articl e&sid=486

Jeg var umiddelbart lidt bekymret for støjniveauet, men lad so nu se.. jeg har ikke afspillet så meget som en fil på den endnu.

jeg vender tilbage når jeg har noget at fortælle ..

-------------
Panta rei

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Eller... dvs. jeg har en lagt en gammel hdd i uden at slutte den til. Af hensyn til støjniveau/varme.(se  evt. her hvorfor  http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=486 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=articl e&sid=486  

Det var da en utrolig imponerende og tåblig fejl de har lavet

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 15:42

Helt enig

For mit vedkommende betød det så ikke alverden, da jeg havde en gammel harddisk på 2 GB liggende ( ja.. der var engang  )...men alligevel.

-------------
Panta rei

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 02:24

Jeg havde min tændt i ca 30 min uden harddisk i hvor efter den begyndte at lave fejl..

Fandt 2 iskolde dåse øl og satte dem oven på (tivx'en) Det hjalp

Leger en del men den og tror jeg bliver glad for en når lige jeg har fået det hele til at fungerer...

Jeg lægger ungernes dvd'er over på den og laver så de kan se filen som dvd cover

Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 21:58
Billeder og screenshots!

Går lidt og overvejer at købe en fra divxplay.nl og smække en 1TB samsung F1 i...

Men det er godt nok lidt en brøler de har lavet med kølingen... cylinder designet i M-7000A er nok noget bedre hvad dét angår, men den er bare så tude-grim

-------------
http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen

Skrevet af: tougher
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 07:32
Jeg kan slet ikke vente til min kommer

Jeg har planlagt at sætte en bærbar disk (2,5") i den,  da jeg alligevel havde en forholdvis ny liggende. Min NAS larmer som en i h..... og den skulle endda have en low-noise disk. Så nu prøver jeg med en 2,5" og noget gør-det-selv anti-vibrations ophæng (tænk skumgummi eller elastikker), men så kommer problemerne med varmen...

Jeg håber, at der er plads til en lille køleplade på chipen.

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 19:25
Hos divxplayer kan man selv vælge disk åbenbart og en Samsung F1 1TB for 200 euro er BILLIGT!

Men Tvixen er så dyyyyyr!

-------------

Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 00:20
Nå, så kom jeg til at bestille en - den er på vej fra Divxplayer.nl med UPS. Håber jeg har den tirsdag. 

-------------

Skrevet af: tougher
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 11:24
Jeg har fået track'n'trace til min, men der står stadigvæk:

Dato Kl. Registrering
22. februar 2008    16:57    Data til forsendelse modtaget

Men der sker nok noget på mandag...

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 12:05
Der er åbenbart http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&si d=494 - hardware-problemer med den nye M6500A ... - måske man skal vente til der er styr på det...

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 12:12
Ja ikke nok at der er HW problemer, det ligner heller ikke Dvico at smide et produkt på markedet med så mange FW problemer.

-------------

Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 16:50

Som antydet af flere er Tvix 6500'eren ikke nogen genistreg hvad angår hardwaredesign. Så skulle man ellers være interesseret i hvad den burde kunne, så klap hesten lidt. Ikke mindst p.g.a at Dvico synes at være igang med at udbedre skaderne - eller nogle af dem. Se her http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=15911&postdays=0&postorder=asc&start =0 - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=15911&postdays=0&postorder=asc&start =0

Ovenstående link er vel ikke mindst interessant for dem der allerede har en Tvix 6500 . Spændende hvad de finder på, trods alt positivt at de nu har valgt at reagere.

-------------
Panta rei

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 15:11

Jeg har lige købt TViX HD M6500A og jeg er meget tilfreds med den.  Jeg syntes generelt kritikken af den er lige i overkanten når jeg sammenligner med så mange andre af de plastik kasser der står rundt om i mit hjem.

Det er stadig et niche produkt og langt fra mainstream. Jeg har aldrig set et niche produkt uden små besynderligheder.

Minus:

• Pænt ringe manual med indtil flere faktuelle fejl i. Enkelte firmware fejl, men den afspiller ganske okay.
  • Lidt baggrundsstøj, men ikke noget der forstyrrer når filmen kører. Både min projektor og PS3 "larmer" ligeså meget eller mere.

Plus:

• Udvendigt design er bedre end så meget andet.
  • Fjernbetjening er ganske okay.
  • Kan lave et ganske okay HD billede.

Firmwarefejl:

• Spol virker ikke altid lige godt.
  • Har man slettet et katalog som maskinen "står i" på sin server, så kan den ikke rigtigt finde ud af at komme ud af det.
  • Nogle gange hakker DVD'er lidt.

Wishlist:

• Indtastning af brugernavn/password når jeg skal connecte til en server.
  • Send en WOL pakke til min server før den forsøger at forbinde.
  • Lav en "quickjump" knap til at skippe f.eks 5 min frem når der ikke er kapitler.
  • Tillad folk at oprette playlister i musik delen.
  • Internet radio.

Men ellers er jeg egentligt ganske tilfreds - ikke mindst fordi de arbejder på nye firmwares med flere features og bugfixes.

Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 16:32

Når et firma, her Dvico, tilbagekalder sine enheder fra første produktion, kan man vel ikke bagatellisere det og kalde kritikken i overkanten. Det er trods alt en sjældenhed, heldigvis, at det sker. Der er utvivlsomt flere store som små problemer med den nye Tvix. Så mit råd til dem der overvejer at købe en, må selvfølgelig være at vente til Dvico sender enheder i handelen der allerede er blevet modificeret/forbedret i forhold til de første enheder der kom på markedet.

Vi andre, os fra "first batch", får mulighed for, uden beregning, at sende Tvix'en til reparation hvor der vil blive appliceret 5 modifikationer.

Jeg citerer Hi-Jack fra mpcclub :

The 5 fixes:
- Dummy HDD
- Heat Sink (custom made for DviCo)
- Diode fixing the clock
- ESD repair (USB ON problem)
- Add resistor (power on problem

Havde de så osse lige skiftet blæseren ....

Men afgjort bedre end ingenting.

Hvornår tilbagekaldelsen løber af stabelen vides endnu ikke, men indenfor kort tid.( max. 3 uger vil jeg tro)

-------------
Panta rei

Skrevet den: 09-Marts-2008 kl. 17:11

Når et firma, her Dvico, tilbagekalder sine enheder fra første produktion, kan man vel ikke bagatellisere det og kalde kritikken i overkanten.

Min enhed har ikke en dummy HD enhed siddende, så den må vel også være "first batch". Jeg oplever ikke de støj problemer, som andre tilsynedende har, men måske er jeg bare heldig.

Den første firmware jeg prøvede var .44 og den har små bugs, men alt i alt virker den del jeg har ganske okay. Måske er det bare fordi de filer jeg afspiller generelt er i samme format.

Det er trods alt en sjældenhed, heldigvis, at det sker. Der er utvivlsomt flere store som små problemer med den nye Tvix. Så mit råd til dem der overvejer at købe en, må selvfølgelig være at vente til Dvico sender enheder i handelen der allerede er blevet modificeret/forbedret i forhold til de første enheder der kom på markedet.

Oplever nu tit at udstyr ikke fungerer 100% ved langsering. Både hardware og firmware relateret. Jeg har sendt mindst 3-4 "dimser" til reperation eller til udskiftning af dele det sidste 1-2 år.

Vi andre, os fra "first batch", får mulighed for, uden beregning, at sende Tvix'en til reparation hvor der vil blive appliceret 5 modifikationer.

Jeg citerer Hi-Jack fra mpcclub :

The 5 fixes:
- Dummy HDD
- Heat Sink (custom made for DviCo)
- Diode fixing the clock
- ESD repair (USB ON problem)
- Add resistor (power on problem

Havde de så osse lige skiftet blæseren ....

Jeg har sat en dummy HD i enheden - den kørte fint den første aften uden, men da jeg læste om et potentielt problem smed jeg en defekt disk i den.

Resten er ikke noget jeg umiddelbart har oplevet. USB har jeg kun brugt med en USB Nøgle og den tænder hver gang.

Men det er da dejligt ansvarligt at de ønsker at løse potentielle svagheder i alle enheder og tjener da kun til deres ros.

Det jeg mest oponerede imod er nogle af de mere rabiate indlæg inde på MPC Club der ligefrem taler om en ubrugelig enhed og f.eks dem der ikke fatter at hvis de skærer huller i deres kabinet, så mister man med stor sandsynlighed garantien.

Faktisk er jeg så tilfreds at jeg formodenligt køber en mere hvis den skal ind og have nogle dele udskiftet (Det kan jo sagtens løbe op i en uge uden). Så kan denne jo bruges i soveværelset.

Skrevet den: 10-Marts-2008 kl. 13:13

Helt enig vedr. de dramatiske tendenser i visse indlæg på Mpc. Jeg har heller ikke meget til overs for dem der har modded deres tvix for så nu at klynke vedr. den manglende garanti. Hvis man tager skridtet og åbner boksen ved man også at garantien ryger. Længere er den ikke.

Jeg er iøvrigt også ganske godt tilfreds med den måde min afspiller opfører sig på. Så jeg har nok også været en af de heldige ...Jeg har hele tiden haft en død harddisk i. Jeg har oplevet at den hakkede efter at jeg havde spolet en del. Og at selve det at spole både frem og tilbage ikke fungerer specielt glat... men jeg kan da få det til at virke. Ja og så virker uret som vinden blæser, men det er jeg personligt ligeglad med. Det skal siges at jeg primært har fodret den med .avi filer. Enkelte .mkv'er har fungeret perfekt.

Men ! Der er flere der har brændt deres af ved blot at tilslutte/fjerne en usb stick, og der er næppe heller tvivl om at sigma chippen bliver alt for varm( = kort levetid og højere støjniveau -  blandt andet).

Personligt synes jeg også den larmer for meget ved blæserindstilling 'normal' , hvis man ser "stille" scener. Ellers generer 'normal' mig ikke.

Det er den slags der skulle blive ændret på nu via den forestående massereparation.

Okay blæseren bliver ikke udskiftet, men forhåbentligt resulterer heatsinken i at man kan sætte blæseren til "slow 1 eller 2" . Hvis det er resultatet efter reparationen er jeg meget tilfreds !  ( forudsat at kommende firmwares indfrier hvad der er lovet)

Så igen .... Hvis man overvejer at købe en Tvix M-6500A, hvilket jeg selvfølgelig godt kan forstå , så vent lidt og se hvad der sker indenfor nærmeste fremtid. Hvorfor ikke vente og modtage en der er på rette niveau fra starten, i stedet for at skulle sende den til reparation kort efter ?

-------------
Panta rei

Skrevet den: 10-Marts-2008 kl. 14:56

PIS.. Der røg en god diskution.  Kunne du dog ikke bare have været urimelig og umulig

Jeg er sådan set meget enig i det du skriver.. Godt at du heller ikke oplever de vilde kvaler.

Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 11:50

Beklager jeg ikke kunne hjælpe. Havde jeg bare vidst det, så kunne jeg have givet mig ud for at være en af de rabiate fra mpc

Anyway så er der noget der tyder på at vi har været heldige. Der har iflg. Hi-jack været flere ( måske bare 2) fabrikker der har produceret "first batch". Dem fra den ene, er dem det er helt galt med ... så vidt jeg har forstået. Uanset hvad så sender jeg min afsted når det bliver muligt. Ikke mindst for at få den heatsink på sigma-chippen.

-------------
Panta rei

Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 12:35

Beklager jeg ikke kunne hjælpe. Havde jeg bare vidst det, så kunne jeg have givet mig ud for at være en af de rabiate fra mpc

Det giver ihvertfald basis for flere indlæg

Anyway så er der noget der tyder på at vi har været heldige. Der har iflg. Hi-jack været flere ( måske bare 2) fabrikker der har produceret "first batch". Dem fra den ene, er dem det er helt galt med ... så vidt jeg har forstået. Uanset hvad så sender jeg min afsted når det bliver muligt. Ikke mindst for at få den heatsink på sigma-chippen.

Det syntes jeg giver rigtigt meget mening og du har da helt ret i at det ville da være rart med en heatsink på chippen så den holder længere og giver det lidt mindre støj er det jo bare dejligt..

Siden du sidder og følger med i MPC forum'et giver du så ikke lyd når der er noget nyt her i denne tråd?

Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Siden du sidder og følger med i MPC forum'et giver du så ikke lyd når der er noget nyt her i denne tråd?

Jeg vil forsøge efter bedste evne  

-------------
Panta rei

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 09:31
Ny firmware i omløb. Hold jer til 44'eren. 47'eren er ustabil og er blevet offentliggjort ved en fejl.

-------------
Panta rei

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 14:13

Der er kommet en http://www.tvix.co.kr/ENG/boards/PressRelease.aspx?act=RD&itemid=416 - pressemeddelse på DViCO's hjemmeside hvor de fortæller om de problemer der er.

Fra pressemeddelsen:

-- cut --

In open environment conditions having room temperature of below 25 degree C, the M-6500A will work fine with least noise.

---------

Pt. har jeg omkring 18-20 grader i mit hjem, så det kan jo være det er derfor den fungerer glimrende pt.

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 14:15

Ny firmware i omløb. Hold jer til 44'eren. 47'eren er ustabil og er blevet offentliggjort ved en fejl.

Jeg kan ikke finde den på deres site mere (ikke fordi jeg skulle prøve den), men er alligevel nysgerrig om hvad de måtte have arbejdet på (udover flere bugs )

Så du noget om hvad der var af nyheder i readme filen til den?

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 14:41
Nej, jeg var på nippet til at hente den ned igår, men undlod da der var et par stykker der havde problemer med at installere den. Så tænkte jeg ville vente til der var andre der havde brændt deres afspiller af  Og som du skriver så har de fjernet den igen. Dvico kritiseres en del på MPC for kun at ville indlemme nye features i deres firmware i stedet for at få rettet bugs. Det er vist sådan ca. hvad jeg har opfanget

-------------
Panta rei

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 15:02

Open Tvix

Der er ikke sket så meget endnu, men ligner et sted hvor der kunne ske nogle interessante ting i fremtiden. Måske værd at holde med ?

http://www.opentvix.org/ - http://www.opentvix.org/

-------------
Panta rei

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 21:10
Jeg er egentlig også enig med jer. Min fungerer udemærket. Jeg streamer over NFS fra min linux maskine, og billede, lyd og undertekster fungerer fint.

Men blæseren larmer alt for meget. Kunne godt finde på at smide en bedre i, men nu må vi se hvad de tilbyder af hw ændringer...
Jeg er også utilfreds med interfacet. Det er for langsomt og for kedeligt. Ville virkelig gerne have imdb integration, thumbnails osv. Er ret enig med mange af de forslag til ændringer der er i wishlist tråden på mpc

Forresten, der skulle være en ny firmware på vej -  der tillader DTS HD MA og TrueHD passthrough. SNART

-------------

Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Jeg er egentlig også enig med jer. Min fungerer udemærket. Jeg streamer over NFS fra min linux maskine, og billede, lyd og undertekster fungerer fint.

SAMBA her.

Men blæseren larmer alt for meget. Kunne godt finde på at smide en bedre i, men nu må vi se hvad de tilbyder af hw ændringer...
Jeg er også utilfreds med interfacet. Det er for langsomt og for kedeligt. Ville virkelig gerne have imdb integration, thumbnails osv. Er ret enig med mange af de forslag til ændringer der er i wishlist tråden på mpc

Personligt vil jeg helst have bugfixes fremfor nye funktioner lige pt. Når boksen så er 100% stabil ønsker jeg mig nogen integrarion med IMDB.

Men ekstra features i GUI'et (som jeg iøvrigt sætter pris på er så rent og enkelt) vil normalt ikke give bedre hastighed.

Forresten, der skulle være en ny firmware på vej -  der tillader DTS HD MA og TrueHD passthrough. SNART

Endnu en af de ekstra features der kunne være dejlig. Men lad os få basale funktioner som spol osv til at virke 100%, så kan de kaste sig over de andre mere eksotiske bagefter.

Skrevet af: Pjerrot
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 23:57

kan tvixen(6500A) noget som popcornhour ikke kan mht til afspilning? (relevant eftersom der ikke findes nogen brugbare tvtunere til tvix og fordi pch er oppe i 250euro hos forhandlere der sælger tvix6500 til under 400euro)

ingen der vil sige noget?...well ,det ville sikkert også være nemmere at udtale sig efter den næste firmware-update og den nært forstående udskiftning af købernes boxe.

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 20:10

Så har jeg fået købt mig en Tvix HD M-6500A men der stopper det sjove også desværre.

Jeg er stødt på grund når det kommer til at lave en forbindelse imellem computer hvor jeg har USB disk på og Tvix'en.

Jeg kan komme ind på harddisken på computeren men der er intet at se eller vælger imellem af de cirka 10 mapper der ligger der på?

Når jeg ændre IP adressen siger den fejl og ingen forbindelse til harddisk så den kommer igennem med den rigtige IP men hvorfor kan jeg ikke se noget på harddisken.....

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg er stødt på grund når det kommer til at lave en forbindelse imellem computer hvor jeg har USB disk på og Tvix'en.

Jeg kan komme ind på harddisken på computeren men der er intet at se eller vælger imellem af de cirka 10 mapper der ligger der på?

Når jeg ændre IP adressen siger den fejl og ingen forbindelse til harddisk så den kommer igennem med den rigtige IP men hvorfor kan jeg ikke se noget på harddisken.....

Jeg vil tro det er et rettigheds problem.

Jeg skal prøve at beskrive den metode jeg selv benytter. Computeren er en Windows Server 2003.

• Opret en brugerkonto på din computer med navnet tvixhd1 og password tvixhd1 (brugernavn/password er desværre hardcoded i firmwaren).
  • Opret et share på computeren - f.eks med navnet "film".
  • Der er 2 forskellige typer rettigheder. Der er både rettigheder på Shared og på selve NTFS filsystemet. Vær sikker på at tvixhd1 brugeren har adgang til begge dele.
  • Inde i TViX setup under Network Disk vælges Slow(SAMBA). I share navnet skriver du "Film" og i Server IP skriver du computerens IP adresse - F.eks 192.168.1.10

Hvis rettighederne er korrekte og du ikke har en firewall der blokerer burde det fungere nu. Dog har jeg hørt om problemer med Vista og 2008, men da jeg ikke selv kører med dem har jeg ikke undersøgt hvad det måtte være.

Overvej sikkerheden på din computer når du opretter sådan en konto med et default password. På min maskine har jeg fjernet rettigheden for at konto'en kan logge ind og alle default grupper er fjernet fra konto'en.

Hvilket OS kører du ?

-------------
Med venlig hilsen,
Thomas

Skrevet af: Mr. Anderson
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg vil tro det er et rettigheds problem.

Jeg skal prøve at beskrive den metode jeg selv benytter. Computeren er en Windows Server 2003.

• Opret en brugerkonto på din computer med navnet tvixhd1 og password tvixhd1 (brugernavn/password er desværre hardcoded i firmwaren).
  • Opret et share på computeren - f.eks med navnet "film".
  • Der er 2 forskellige typer rettigheder. Der er både rettigheder på Shared og på selve NTFS filsystemet. Vær sikker på at tvixhd1 brugeren har adgang til begge dele.
  • Inde i TViX setup under Network Disk vælges Slow(SAMBA). I share navnet skriver du "Film" og i Server IP skriver du computerens IP adresse - F.eks 192.168.1.10

Hvis rettighederne er korrekte og du ikke har en firewall der blokerer burde det fungere nu. Dog har jeg hørt om problemer med Vista og 2008, men da jeg ikke selv kører med dem har jeg ikke undersøgt hvad det måtte være.

Overvej sikkerheden på din computer når du opretter sådan en konto med et default password. På min maskine har jeg fjernet rettigheden for at konto'en kan logge ind og alle default grupper er fjernet fra konto'en.

Hvilket OS kører du ?

Jeg køre med Vista 32bit SP1.

Jeg ringede til AV-connection som jeg havde købt den af og fik lidt hjælp. Det var sådan at jeg er vand til man skal specifere hvor man hente matriale fra på tvix'en men her er dette ikke tilfældet som du også kommer ind på "hedberg" Jeg rette disk 1 til "tvixhd1" igen og indstalleret netshare hvori jeg delte mit e drev som er en usb harddisk. Herefter virkede det fint. Så tæt på hehe, tak for respons "hedberg"

Jeg har dog oplevet at den fryser eller begynder at køre hurtig i video af sig selv uden lyd. En genstart og den køre fint videre så ikke helt 100% stand alone produkt endnu, måske der kommer lidt updates i et nyt firmware på et tidspunkt. 

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet af: bvirenfeldt
Skrevet den: 16-Februar-2009 kl. 00:04

Hej allesammen

jeg har kigget lidt på jeres bedømmelse af denne tvix, er det blevet bedre. Har overvejret om jeg skal købe en, men vil gerne finde ud af om den kan optage fra digital reciver (canal digital/viasat)

Print side | Luk vindue