Print side | Luk vindue

Surround til under 3k

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35560
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 23:32


Emne: Surround til under 3k
Skrevet af: staack
Emne: Surround til under 3k
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 16:11
Nu har jeg fået invisteret i en 32'tommer fladskærm, men der mangler noget.
Derfor overvejer jeg at købe et af de der komplette hjemmebio'er/surround systems man kan få, men jeg er meget i tvilv om hvilket jeg skal vælge.

Er det muligt at få systemer under 3000kr. (helst omkring 2000kr), hvor højtalerne er trådløse? (hader ledninger)

Og hvad skal jeg gå/se efter som førstegangs køber?



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 17:38
Har ikke set noget der er værd at investere i til under 4k. Og med trådløs skal du højere op. Jamo er et godt bud i prisklassen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 17:46

 

 Ja, som kampus skriver, så glem alt om noget til under 4K, du vil hurtigt fortryde noget der er så billigt. En pris på minimum 6K vil anses for værende en god begynderpris, for det beløb fås en ganske god Reciver og højttalere hvor det hele ikke er ren pap og plastik. Billige anlæg er ikke lige noget der exeleres i her på forummet, da man her ikke køber noget sådan. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: staack
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:05
Jamen hvis man går så meget op i hifi som jer, kan jeg godt se det fra jeres synsvinkel, og jeg vil da gerne følge jeres råd... men jeg er studerende og kommer ikke til at have 6-7k til et hifi anlæg de næste mange år.

Det må da være muligt at få noget fornuftigt til under 3000kr.??

Min stue er ikke den største og jeg er faktisk ikke så krævende når det kommer til lyd, så længe det ikke lyder "dåse-agtig"

Så jeg leder bare efter et flot surround-system der kan gøre en dvd film, lidt mere spændende Helst med trådløse baghøjtalere, hvis man kan få det til den pris.

Er der noget i kan foreslå i den prisklasse?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 18:12

 

 Dåseagtig lyd, det er hvad du får på billige anlæg, lyd og kvalitet er dårlig på dem, trådløs gør det ikke bedre. Du får hvad der betales for. Se dig hellere om efter noget brugt Stereo, af god kvali, enten på DBA eller QXL.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: staack
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 19:15
hmm, tror min eneste udvej er at gå ned i de forskelle butikker, og se om jeg ikke kan få lov til at høre deres anlæg...

Tak for hjælpen, men jeg har altså bare ikke råd til andet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 21:36

Alternativt kan du prøve at se på et PC anlæg fra kvalitetsproducenten Logitech:

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822 - http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

hmm, tror min eneste udvej er at gå ned i de forskelle butikker, og se om jeg ikke kan få lov til at høre deres anlæg...

Tak for hjælpen, men jeg har altså bare ikke råd til andet.


Og de råd du har fået siger så: la' vær'. Hvis du kun har 2.000 kr kan du lige så godt smide pengene på gaden eller forærer dem til forhandleren. Køb nogle film for pengene i stedet. Eller sæt de 2.000 til side og spar så 150 - 200 kr op pr. måned. Om to år kan du så købe noget købe noget rimeligt i stedet for at hælde pengene ud ad vinduet nu.


Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:15

Kan ikke forstå hvorfor du ikke skulle have glæde af et logisæt med eller uden kabel bagud:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150518 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150518  eller http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822 - http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822

Køb det, det er sku da fedt nok at have et par år 1000 gange bedre end tv højtalerne, og tænk på et fedt computersæt du har i det når du opgrader til noget real, 

Det er da klart hvis man først er gået op til 20000kr anlæg, er det nok ikke nemt at gå tilbage et et computersæt ,,, men der er ingen grund til du ikke kan få mange fede oplevelser med dit nye logisæt...

 

 

mvh 

 



-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 09-Februar-2008 kl. 22:29
Kig hos http://www.cableman.dk - cableman , de har nogle anlæg i din prisklasse, dog ikke med trådløse højttalere. De som jeg har hørt om, som har købt deres SR+HT systemer, har været ganske tilfreds. Ved godt det ikke kan hamle op med de store forkrommede løsninger, men man får noget ganske godt prisen taget i betragtning.

http://cableman.dk/product.asp?product=131&sub=2&page=1 - Dette her er nok deres p.t. bedste tilbud.

Fragtfrit og 14 dages returret.

Evt. kig på http://www.dba.dk - DBA efter brugt.


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Kan ikke forstå hvorfor du ikke skulle have glæde af et logisæt med eller uden kabel bagud:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150518 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150518  eller http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822 - http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=101822

Køb det, det er sku da fedt nok at have et par år 1000 gange bedre end tv højtalerne, og tænk på et fedt computersæt du har i det når du opgrader til noget real, 

Det er da klart hvis man først er gået op til 20000kr anlæg, er det nok ikke nemt at gå tilbage et et computersæt ,,, men der er ingen grund til du ikke kan få mange fede oplevelser med dit nye logisæt...

 

 

mvh 

 




Lyt til dette råd, Logitech z5500 eller z5450 mener jeg de hedder med trådløse baghøjtalere,

jeg har selv z5500 og det spille Max til den pris , lækker kraftig 10"aktivbas på ca 15 18 kg, 550W samlet W ved godt det sikkert ikke er eftktive W men  du går ikke galt i byen her...5.1 Dts decoder +dolby digital decoder og PCM er med i prisen.

Og med dette sæt i en lejlighed får du helt sikker klager fra naboen hvis du skruer op, måske er lyden ikke top hifi , men kanon god til prisen og det sæt her spaker røv i forhold til alle de billigt sæt fra phillips og co i 5000,-

Og så koster det kun 1999,- ca på EDBpriser.dk


Henrik


Edit : det sæt fra cabelman ser osse godt ud til prisen, nu har jeg aldrig hørt en eltax resiver men udmilbart ser det fornuftigt ud til de 3000,- sammen med de tangent HT, OG SÅ desvære mangler det sæt en SUB W, og alle ved det er en rigtig  stor del af hjemmebiografen´s oplevelser , har du haft en god SUB W kan du ikke undvære hehe

Jeg ved jeg ikke kan...!!

Hvad har du endligt at afspille på !!! og hvad udgange her den..!



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 14:31
Eltax er et Føtex anlæg! Hold dig langt væk!


Skrevet af: skastdk
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 17:12
Logitech Z5500, er et godt valg. jeg gav selv 2000kr.

og det spiller fint til mit behov. Der er optisk direkte fra Fjernsyn Sony D3000  til styreenheden.

Hvis man ikke har behov for et top klasse anlæg, er det et udemærket valg.
Og ja hvis man bliver træt af det kan du altid sætte det til din computer.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Eltax er et Føtex anlæg! Hold dig langt væk!



Hmmm, det er jo en sjov kommentar, man kan også købe Sony og Philips LCD TV i Føtex ergo er de ringe ?

Prøv at lytte til de folk som faktisk har købt disse anlæg eller højttalere, de er ganske tilfredse. Vi taler ikke om HighEnd anlæg, men de er slet ikke så ringe!!!

Jeg har både Eltax Monitor III, en formiddabel højttaler til prisen og Eltax Symphony 8.3 som spiller aldeles fornemt især til vokal og akustisk, de er selvfølgelig ikke på højde med mine Kef´er, men til prisen er de fantastiske.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 19:48
Var sandelig også recieveren jeg mente! Der KAN købes kvalitets elektronik i Føtex, men der er langt imellem. Prosonic, prosonic, prosonic....


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Var sandelig også recieveren jeg mente! Der KAN købes kvalitets elektronik i Føtex, men der er langt imellem. Prosonic, prosonic, prosonic....


De ting jeg har haft fra Prosonic har været noget skod, deri er vi enige. Hvordan Eltax SR i tilbuddet fra Cableman lyder ved jeg ikke, har kun refereret til hvad købere har sagt om den. Man skal jo starte et sted. Jeg vil hellere kaste pengene efter det nævnte tilbud og så have surround her og nu i en rimelig kvalitet, end at vente et par år .


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 23:35

bliver nød til at tilstøde mig, Z5500 er klart det eneste til den pris som leverer

RIGTIGT godt film anlæg, mindre godt til musik, da det mangler lidt mellemtone.. men FINT..

kender en del der har købt det, og alle har været rigtigt glade for det.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 23:36
I en tysk http://www.etest-heimkino.de/testb_testblock-4998.html - test fik Eltax AVR 900 lige så mange points som Harman Kardon AVR145. Den fik bland andet prædikatet god lyd (gutes klang), så helt ringe kan den vel ikke være .

I Tyskland på testtidspunktet var prisen €269,- for Eltax og €381,- for H/K.


Skrevet af: Krabbs
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 00:11
du skal ikke lytte til dem der siger du ikke kan få noget til 2k. Sådan er det altid når folk nørder for meget med noget, så risikerer de at glemme hvad andre menneskers behov er. Du kan sikkert også finde en cykel side hvor folk ikke mener man kan få en cykel for under 10k. Er helt sikker på du vil blive ovenud tilfreds med z 5500 eller dem trådløse version. Husk dog det kun er baghøjttalerne og de stadig skal have strøm!


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 03:32
Hvis du bor alene - og typisk ser film/TV alene - var det måske værd at overveje et par 2000 kroners hovedtelefoner i stedet for et 2000 kroners surroundanlæg.
Ingen surround (omend gode hovedtelefoner stadig kan give et fremragende og stort lydbillede), men virkelig god lyd fremfor "dåselyden" fra billige højttalere.

Jeg er faktisk selv begyndt at overveje den mulighed - og det til trods for at jeg ellers er parat til at betale en smule mere for et surroundanlæg (op til ca. en 8000 kroner, hvilket det dog er mit indtryk stadig væk er et stykke væk fra rigtig god lyd - det er jo trods alt fem højttalere plus sub der skal indregnes i prisen, udover receiver, og ikke bare to højttalere som når man købte stereoanlæg i de gode gamle dage).
Jeg bor i lejlighed og er B-menneske, så muligheden for at få meget tryk på at surroundanlæg er alligevel ikke rigtig en mulighed - med mindre jeg kan leve med at være voldsomt upopulær hos naboerne i hvert fald .


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Hvis du bor alene - og typisk ser film/TV alene - var det måske værd at overveje et par 2000 kroners hovedtelefoner i stedet for et 2000 kroners surroundanlæg.
Ingen surround (omend gode hovedtelefoner stadig kan give et fremragende og stort lydbillede), men virkelig god lyd fremfor "dåselyden" fra billige højttalere.

Jeg er faktisk selv begyndt at overveje den mulighed - og det til trods for at jeg ellers er parat til at betale en smule mere for et surroundanlæg (op til ca. en 8000 kroner, hvilket det dog er mit indtryk stadig væk er et stykke væk fra rigtig god lyd - det er jo trods alt fem højttalere plus sub der skal indregnes i prisen, udover receiver, og ikke bare to højttalere som når man købte stereoanlæg i de gode gamle dage).
Jeg bor i lejlighed og er B-menneske, så muligheden for at få meget tryk på at surroundanlæg er alligevel ikke rigtig en mulighed - med mindre jeg kan leve med at være voldsomt upopulær hos naboerne i hvert fald .


Hvor skal han så sætte sine "Fede hørebøffer" til , ?? Fjernsynet....!
Og du får da ikke god lyd ud i de Hørebøffer uden en god Resiver...

Og så ikke for at hellingøre Z5500, men det er ikke Dåselyd der kommer ud af dem, Tro mig , Lyden er Skide God til prisen , men seføli ikke top hifi , men stadig blæser det bukserne af mange af de "Billige løsninger til ca 5000"

og et Vildt godt Begynder sæt til billige penge  , som kan give appetit til at spare sammen til noget Lækkert... Som både Ser godt ud og spiller fantastisk... men der er Z5500 en middelvej , for hvis du ikke har haft SR 5.1 over middel i dit setup , så ville du syntes Z5500 spiller Rigtigt godt , som de osse gør , men de imponere nok ikke en mand med Kef eller dali concept , men aligevel gør de nok , i det øje man skal tænke Ydelse  i forhold til prisen...1999,-


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

...

Hvor skal han så sætte sine "Fede hørebøffer" til , ?? Fjernsynet....!Og du får da ikke god lyd ud i de Hørebøffer uden en god Resiver......[/QUOTE]

Det overvejede jeg faktisk også lige lidt selv efter at jeg havde skrevet indlægget .

Jeg har her den sidste times tid forsøgt mig med mine to halvbillige sæt hovedtelefoner (Sennheiser HD 515 og et par in-ear Sennheiser CX500) sat direkte til hovedtelefonudgangen på mit Samsung M87.

Som ventet lød de par Blu-ray skiver jeg testede (Die Hard 4 og en af Planet Earth disc'ene) langt bedre med begge sæt end med de indbyggede, temmelig elendige TV-højttalere.
Hvad der dog undrede mig lidt (omend der vel egentlig ikke er nogen logisk grund til at det skulle være tilfældet) var at SRS TruSurround XT indstillingen på TV'et helt klart gav et langt mere imponerende, bredere og mere veldefineret lydbillede (og mindre skarp tale) i hovedtelefonerne, end med bare den almindelige basale indstilling - hvilket altså tyder på at den virtuelle surround-processing TruSurround XT systemet foretager faktisk gør, eller i hvert fald har potentiale til at gøre, underværker for tokanalslyd i højttalere eller især hovedtelefoner.

Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvor meget bedre lyden evt. kunne være hvis den i stedet var blevet kørt via coaxial fra min PS3 til en receiver/forstærker og der i gennem ud til hovedtelefonerne - men da det så ville være uden TruSurround el. lignende system (med mindre det findes i pågældende receiver), er jeg ikke nødvendigvis overbevist om at det ville være bedre til film.
Ligesom det også er min erfaring at man - i hvert fald i de billige prisklasser - får langt bedre lyd ud af en meget billig forstærker sat sammen med et sæt rimelig fornuftige højttalere/hovedtelefoner, end tilfældet er med modsatte kombination.

Jeg kan som sidebemærkning nævne at jeg bare lidt for sjov i går prøvede at sætte mine tokanals Creative Gigaworks T20 PC-højttalere (et meget rost sæt - prisen taget i betragtning, jeg gav omkring 800 kr., men de kan vist fås ned til omkring 500 hvis man kigger sig lidt omkring) til mit TV. Forfærdeligt resultat - efter min mening langt værre lyd på både TV, film og spil end med de indbyggede TV-højttalere.

Men jeg skal dog gerne bekende at jeg med den lave pris også kunne føle mig fristet til midlertidigt at prøve det Logitech Z5500 sæt - og så evt. vente med at investere i et godt surround-system indtil jeg føler jeg kan sætte lidt mere end ca. 8000 kroner til side (jeg har allerede fyret så rigeligt af på teknik og nye møbler de sidste par måneder).
Jeg tog et kig på nogle billeder, og så vidt jeg kunne se er højttalerkablerne bygget ind i sattelitterne? Er kablerne ud til baghøjttalerne lange nok til en lille stue (det er jo trods alt et PC surround-system), eller skal der nogle forlængere på?

Nå, men indtil videre har jeg i hvert fald lige bestilt et par Sennheiser HD 595 hovedtelefoner .


Skrevet af: staack
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 12:40
Tak for alle jeres lærige indlæg, men jeg bliver lige nød til at stille jer et spørgsmål!

-Vil et surroundsæt til omkring de 2000kr, spille bedre end mit fjernsyns inbygget højtaler?

Det er faktisk bare det jeg leder efter..
Det kan godt være jeg er meget misundelig på jeres fede anlæg, men jeg må sige at jeg aldrig vil bruge 8000kr på et anlæg, da jeg føler at jeg har meget andet at bruge de penge på.
Så vil jeg hellere lytte til jeres råd med et logitech sæt eller helt lade hver med at købe noget, hvis man ikke kan få noget i den prisklasse, der levere bedre end de indbygget højtalere...


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Tak for alle jeres lærige indlæg, men jeg bliver lige nød til at stille jer et spørgsmål!-Vil et surroundsæt til omkring de 2000kr, spille bedre end mit fjernsyns inbygget højtaler?Det er faktisk bare det jeg leder efter..Det kan godt være jeg er <span style="text-decoration: underline;">meget</span> misundelig på jeres fede anlæg, men jeg må sige at jeg aldrig vil bruge 8000kr på et anlæg, da jeg føler at jeg har meget andet at bruge de penge på.Så vil jeg hellere lytte til jeres råd med et logitech sæt eller helt lade hver med at købe noget, hvis man ikke kan få noget i den prisklasse, der levere bedre end de indbygget højtalere...


Som sagt, hvis det er til filmbrug til dig alene så kan jeg i hvert fald med næsten 100% garanti love dig at du vil få betragteligt (muligvis utrolig meget) bedre lyd ved at benytte et par hovedtelefoner i 500-1000 kroners klassen (bare sat direkte i TV'ets hovedtelefonudgang), end du vil med dine indbyggede TV-højttalere.
Så det er i hvert fald en sikker måde at forbedre lydoplevelsen for små penge - omend det nok ikke er helt ideelt hvis der er andre mennesker til stede der også gerne vil se filmen .

Som nævnt ovenfor har jeg selv lige her til morgen bestilt et par Sennheiser HD 595 til 1200,-, som stort set bliver rost til skyerne alle steder (de overgås af Sennheisers egne 600 og 650 modeller, men de er betragteligt dyrere, og vist også noget sværere at "trække", således at en seperat hovedtelefonforstærker anbefales).
Sennheiser 555 modellen skulle vist også være rigtig god, men jeg tjekkede lige inde på kelkoo.dk, og den er tilsyneladende ikke mere end et par hundrede kroner billegere end bedste pris på 595 modellen her i Danmark.
Den noget billegere 515 model jeg selv har lige nu har jeg dog også været rimelig godt tilfreds med, men ifølge anmeldelser skulle den være en af de mest skuffende Sennheiser modeller. Så jeg forventer at blive stærkt imponeret når jeg får 595'eren .

Som sagt har jeg ikke selv nogen erfaring med billige surroundanlæg (eller dyre for den sags skyld, udover hvad jeg har hørt enkelte andre steder) - men det lyder da helt sikkert som om det Logitech Z-5500 sæt kunne være værd at kigge på.
Jeg har fundet flere gode anmeldelser på engelsk - omend naturligvis mine Gigaworks T20 PC-højttalere også er blevet meget rost uden af den grund at lyde særligt godt til hverken film eller musik. Der er nok ofte noget lavere forventninger til computer medietilbehør end hi-fi/surround til stuen, selv om førstnævnte så også kan bruges i stuen.



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

...

Hvor skal han så sætte sine "Fede hørebøffer" til , ?? Fjernsynet....!Og du får da ikke god lyd ud i de Hørebøffer uden en god Resiver......


Det overvejede jeg faktisk også lige lidt selv efter at jeg havde skrevet indlægget .

Jeg har her den sidste times tid forsøgt mig med mine to halvbillige sæt hovedtelefoner (Sennheiser HD 515 og et par in-ear Sennheiser CX500) sat direkte til hovedtelefonudgangen på mit Samsung M87.

Som ventet lød de par Blu-ray skiver jeg testede (Die Hard 4 og en af Planet Earth disc'ene) langt bedre med begge sæt end med de indbyggede, temmelig elendige TV-højttalere.
Hvad der dog undrede mig lidt (omend der vel egentlig ikke er nogen logisk grund til at det skulle være tilfældet) var at SRS TruSurround XT indstillingen på TV'et helt klart gav et langt mere imponerende, bredere og mere veldefineret lydbillede (og mindre skarp tale) i hovedtelefonerne, end med bare den almindelige basale indstilling - hvilket altså tyder på at den virtuelle surround-processing TruSurround XT systemet foretager faktisk gør, eller i hvert fald har potentiale til at gøre, underværker for tokanalslyd i højttalere eller især hovedtelefoner.

Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvor meget bedre lyden evt. kunne være hvis den i stedet var blevet kørt via coaxial fra min PS3 til en receiver/forstærker og der i gennem ud til hovedtelefonerne - men da det så ville være uden TruSurround el. lignende system (med mindre det findes i pågældende receiver), er jeg ikke nødvendigvis overbevist om at det ville være bedre til film.
Ligesom det også er min erfaring at man - i hvert fald i de billige prisklasser - får langt bedre lyd ud af en meget billig forstærker sat sammen med et sæt rimelig fornuftige højttalere/hovedtelefoner, end tilfældet er med modsatte kombination.

Jeg kan som sidebemærkning nævne at jeg bare lidt for sjov i går prøvede at sætte mine tokanals Creative Gigaworks T20 PC-højttalere (et meget rost sæt - prisen taget i betragtning, jeg gav omkring 800 kr., men de kan vist fås ned til omkring 500 hvis man kigger sig lidt omkring) til mit TV. Forfærdeligt resultat - efter min mening langt værre lyd på både TV, film og spil end med de indbyggede TV-højttalere.

Men jeg skal dog gerne bekende at jeg med den lave pris også kunne føle mig fristet til midlertidigt at prøve det Logitech Z5500 sæt - og så evt. vente med at investere i et godt surround-system indtil jeg føler jeg kan sætte lidt mere end ca. 8000 kroner til side (jeg har allerede fyret så rigeligt af på teknik og nye møbler de sidste par måneder).
Jeg tog et kig på nogle billeder, og så vidt jeg kunne se er højttalerkablerne bygget ind i sattelitterne? Er kablerne ud til baghøjttalerne lange nok til en lille stue (det er jo trods alt et PC surround-system), eller skal der nogle forlængere på?

Nå, men indtil videre har jeg i hvert fald lige bestilt et par Sennheiser HD 595 hovedtelefoner .
[/QUOTE]

Mine kabler er ikke sat fast på HT érne tror det var den gamle første udgave , men rettert efter brok fra folk..

Og ledlingerne er vel 5-7 meter lange, så du skal sikkert ud og investere i nogle til 14kr meteren , eller dyre hvad penge pungen tillader...


Skrevet af: staack
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 13:56
Ja nu ser jeg sjældent film alene, så høretelefoner er ikke vejen frem desværre...


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Tak for alle jeres lærige indlæg, men jeg bliver lige nød til at stille jer et spørgsmål!

-Vil et surroundsæt til omkring de 2000kr, spille bedre end mit fjernsyns inbygget højtaler?

Det er faktisk bare det jeg leder efter..
Det kan godt være jeg er meget misundelig på jeres fede anlæg, men jeg må sige at jeg aldrig vil bruge 8000kr på et anlæg, da jeg føler at jeg har meget andet at bruge de penge på.
Så vil jeg hellere lytte til jeres råd med et logitech sæt eller helt lade hver med at købe noget, hvis man ikke kan få noget i den prisklasse, der levere bedre end de indbygget højtalere...


Lyder over 50 gange bedre , du vil blive mere end tilfreds , hvis du ikke har højere krav.... og de er De bedste ydelse til prisen. og lyder 50 gange bedre end dine indbygget HT


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Ja nu ser jeg sjældent film alene, så høretelefoner er ikke vejen frem desværre...


Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.

Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik , og når man ser Por*o om natten

Logitech levere varen når vi snakker Film , musik "acceptabelt" og hvis du så tænker på prisen 1999,- 

Som du kan se der ikke nogle der har kommet med indevendinger omkring de lyder dårligt , for dem der har hørt dem , selv om de har bedre lyd "Meget Dyre derhjemme" spiller de som en Drøm til prisen, min stue er ca 15 Kvm og de fylder hele rummet op med lyd når jeg skruer halvt op..!!


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik, og når man ser Por*o om natten ...


Første og sidste fremhævede sætning kan desværre let komme lidt i karambolage med hinanden når man bor i lejlighed med naboer og underboer - og oftest ser film mellem midnat og tidlig morgen .

Men jo, jeg vil da give dig ret i at det ganske sikkert er optimalt at se en (action) film med bragende surroundlyd og rumlende bas. En oplevelse jeg desværre selv kun får i biografen.
På den anden side synes jeg dog det lyder lidt som om du ikke er synderligt vant til at benytte hovedtelefoner? Eller i hvert fald ikke nogen af bare rimelig kvalitet.
Det er helt fantastisk så god lyd man kan få selv med et sæt til under tusinde kroner. Ofte på højde med højttalersæt til flere tusinde kroner når vi taler om detajlerigdom, præcision og hva' pokker de audiofile ellers bruger af adjektiver.

Naturligvis egner de sig bedst til musik, men selv er jeg også til spil (og nu forsøgsvis film) faktisk ret glad for den "inde i hovedet" oplevelse man får med et par hovedtelefoner - og er de gode nok er selv lydbilledet, "scenen", kanalseparationen eller hvad det nu hedder, faktisk også fantastisk god, så du uden problemer kan høre hvor de enkelte lydkilder befinder sig i forhold til hinanden og dig selv.

Ser vi bort fra det naturligvis stadigvæk endnu bedre lydbillede du får med et surroundanlæg (og det er jo naturligvis ikke en helt uvæsentlig detalje), er det eneste der faktisk virkelig mangler, bassen . Og det er nu kun slaget i mellemgulvet, for du kan sagtens få hovedtelefoner med rigtig god lydmæssig basgengivelse (in-ear eller lukkede for eksempel).

Nå, men nu har jeg vist også hi-jacket den her tråd længe nok med mine hovedtelefonsnak - nu har Staack jo også sagt at det ikke er en mulighed for ham.
Og så må jeg da også nok sige at jeg ganske sikkert ville forsøge mig med det Z-5500 sæt. Og det ender det måske også med at jeg gør under alle omstændigheder.


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Lol det er heller ikke bedre, ikke hvis man vil ha både Dyb bas der rykker hele stuen, Det kan Z5500.Glem alt om hørebøffer sådan nogle skal da kun bruges til Musik, og når man ser Por*o om natten ...


Første og sidste fremhævede sætning kan desværre let komme lidt i karambolage med hinanden når man bor i lejlighed med naboer og underboer - og oftest ser film mellem midnat og tidlig morgen .

Men jo, jeg vil da give dig ret i at det ganske sikkert er optimalt at se en (action) film med bragende surroundlyd og rumlende bas. En oplevelse jeg desværre selv kun får i biografen.
På den anden side synes jeg dog det lyder lidt som om du ikke er synderligt vant til at benytte hovedtelefoner? Eller i hvert fald ikke nogen af bare rimelig kvalitet.
Det er helt fantastisk så god lyd man kan få selv med et sæt til under tusinde kroner. Ofte på højde med højttalersæt til flere tusinde kroner når vi taler om detajlerigdom, præcision og hva' pokker de audiofile ellers bruger af adjektiver.

Naturligvis egner de sig bedst til musik, men selv er jeg også til spil (og nu forsøgsvis film) faktisk ret glad for den "inde i hovedet" oplevelse man får med et par hovedtelefoner - og er de gode nok er selv lydbilledet, "scenen", kanalseparationen eller hvad det nu hedder, faktisk også fantastisk god, så du uden problemer kan høre hvor de enkelte lydkilder befinder sig i forhold til hinanden og dig selv.

Ser vi bort fra det naturligvis stadigvæk endnu bedre lydbillede du får med et surroundanlæg (og det er jo naturligvis ikke en helt uvæsentlig detalje), er det eneste der faktisk virkelig mangler, bassen . Og det er nu kun slaget i mellemgulvet, for du kan sagtens få hovedtelefoner med rigtig god lydmæssig basgengivelse (in-ear eller lukkede for eksempel).

Nå, men nu har jeg vist også hi-jacket den her tråd længe nok med mine hovedtelefonsnak - nu har Staack jo også sagt at det ikke er en mulighed for ham.
Og så må jeg da også nok sige at jeg ganske sikkert ville forsøge mig med det Z-5500 sæt. Og det ender det måske også med at jeg gør under alle omstændigheder.


Jeg har et par Sennheiser PMX 60 som jeg Høre på når jeg spiller  på nettet FPS eller WOW.

de gør det udemærket..Men ja Ægte SR er en opleveles for sig selv, jeg er da osse ved at opgradre mit Z5500 , men jeg ved jeg skal op i ca 10000 Samlet eller mere før jeg vil mene lyden er så meget bedre så jeg vill være tilfreds med min investering i forhold til det Sæt til 1999,- som jeg nu har haft i 1 År ca. spiller stadig fint

En af mine venne har et Phillips sæt Med 5.1 og DVDafspiller , det er det sæt med søjle front højtalerne , de 1m høje ovale , lol de lyder som vand ved siden af mit sæt, og mener han gav over 6000,- for 2 år siden.

Men der er sikker osse gode sæt der ude , tror bare de koste 3 4 gange 1999,- før vi taler om konkorence med Z5500, der er seføli Creatives labs 7,1   600W som de siger har en bedre mellem tone , men det koster 3400 mener jeg.


Skrevet af: staack
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 21:56
Problemmet er bare, at de er ufattelig grimme at have i en stue... de der logitech sæt


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Februar-2008 kl. 23:31
Bevares! Hvis udseende er vigtigere end lydkvalitet? Synes  da de er ret diskrete med stof på, og sub'en er cool.


Skrevet af: Dondee
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 00:19
Må jeg lige komme med et råd: Jeg har anskaffet mig et sæt AKG Hearo 787 fra CDON.com. De er FANTASTISKE, både med tv lyd og tilsluttet direkte til min Samsung blu-ray. Med tv får du en god rummelig lyd, men tilsluttet direkte til samsungen er det utroligt. De sidder ikke så fast på hovedet, og nogle gange er det svært at få signalet igennem. Men det er stadig temmeligt utrolig hvilke lydmæssige oplevelser de kan give. Og konen og ungerne brokker sig ikke over lydtrykket. Eneste ulempe er at jeg mest har lyst til at se film alene med mine Hearo ;-) Prisen er iøvrigt 1300,-


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 07:43
Jeg havde faktisk også kigget lidt på surround-hovedtelefoner, men ud over at være en smule skeptisk med hensyn til konceptet (måske ganske uberettiget), så kunne jeg heller ikke umiddelbart i danske forretninger, finde nogle af de Philips og Pioneer sæt jeg havde læst om.
AKG'en var jeg dog slet ikke rendt ind i før.

Jeg skal naturligvis ikke kunne udtale mig om lydkvaliteten, men surround-dekoder og trådløs hovedtelefon for kun 1300,- synes dog også umiddelbart lidt som at købe et billigt surroundsystem.
Sikkert langt bedre end den originale TV-lyd, men stadig nogen vej op til de dyrere løsninger.
Nå, men så længe det subjektive indtryk er godt er det jo aldeles lige meget .

Nu forsøger jeg mig så med et par almindelige 1200 kroners hovedtelefoner og mit TVs indbyggede TruSurround XT indstilling - men jeg har læst mig til at et andet virtuelt surround-system, Dolby Headphone, også skulle kunne levere et imponerende, muligvis bedre, resultat.
Jeg har fundet ud af at det er inkluderet som mulig DSP-funktion i den Denon AVR-1508 receiver jeg alligevel overvejede at købe, så det kan jo være at jeg vælger at få fat i sådan én. Så kan jeg udbygge med surround-højttalere med tiden (evt. bare stereo først), som pengene tillader det.

Man kan sgu hurtigt købe sig fattig i det her skidt, selv med forholdsvis beskedne krav og forventninger.
Jeg havde muligvis været lidt naiv da jeg troede at mit 40" HDTV ville blive langt den dyreste del af et samlet audio/video system .


Skrevet af: skastdk
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 11:02
 

Logitech Z5500, man kan bare gemme Woffer væk,
Ok ja min kabelføring er ikke helt optimal,


Skrevet af: Miths
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 12:55
Jeg så faktisk lige Z-5500 sættet i Fona for en time siden (dog som forventet for dyrt, 2.700 kr - jeg var også noget overrasket over at finde ud af for nylig, at Fona tager ikke mindre en 5.000 kr mere for mit TV end jeg fik det til online. Lidt af en forskel for at sige det mildt).

Sammenlignet med de uhyrligt skrøbelige plastichøjttalere man får sammen med andre billige surround-systemer til under en 4-5.000 kr, føltes det faktisk overraskende nok som en kvalitetsvare - både sattelitterne, subwooferen og den smarte lille kontrolenhed.
Jeg skal dog stadig ikke kunne udtale mig om hvordan det lyder - omend jeg faktisk følte mig temmelig fristet til købe sættet, eller i hvert fald gå hjem og bestille det og spare 700 kr .

Lige nu tror jeg dog nok mest jeg hælder til ideen beskrevet ovenfor - købe en Denon receiver til mine nye hovedtelefoner (som jeg stærkt håber på dukker op i morgen), og så sætte nogle halv- eller heldyre højttalere til senere (okay, nok ikke heldyre da vi vel så taler om en hundredtusind kroner eller mere på det her område ).


Skrevet af: staack
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bevares! Hvis udseende er vigtigere end lydkvalitet? Synes  da de er ret diskrete med stof på, og sub'en er cool.


Det er det self. ikke, men tæt på

Er baghøjtalerne til det der logitech sæt, trådløse?


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 12-Februar-2008 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bevares! Hvis udseende er vigtigere end lydkvalitet? Synes  da de er ret diskrete med stof på, og sub'en er cool.


Det er det self. ikke, men tæt på

Er baghøjtalerne til det der logitech sæt, trådløse?


Nej ikke Z5500 , men der er et sæt der hedder Z5450 det har Trådløs og kan det samme



Print side | Luk vindue