Print side | Luk vindue

EPG

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3573
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 00:53

Emne: EPG
Skrevet af: Bølge
Emne: EPG
Skrevet den: 06-Januar-2005 kl. 15:35

overvejer lige nu dvd/hdd-optager, men er i tvivl om hvilke om nogen der har en god EPG (Electronic Programme Guide).

Dels til programmering af optagelse, dels til navngivning og indeksering uden ofte langsommelige manuelle indtastninger. Her spiller W:A:F (WifeAcceptanceFactor) en ikke uvæsentlig rolle.

Er det noget nogen kan hjælpe med?

Svar:
Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 06-Januar-2005 kl. 20:26

Kun  KiSS anvender pt. EPG i Danmark. Men mange andre optagere understøtter udenlandske versioner af EPG.

KiSS vil dog nok være et dårligt valg, hvis W:A:F er højt prioriteret. Min egen Pio 520 arbejder fint sammen med min kæreste. Jeg skal dog ikke kunne sige, om min kæreste har understøttet Pio 520 altid, men det tror jeg nu ikke. Hun understøtter i hvert fald ikke Windows XP samt Word i særlig stor grad.

Godt hun ikke læser dette... ...

Skrevet af: Bølge
Skrevet den: 07-Januar-2005 kl. 10:12

hej tychsen,

tak for dit svar.

Jeg er bange for at min nuværende dvdoptager fra JVC ikke understøttes overhovedet! Jeg solgte den ellers ind som idiotsikker, men det viste sig at være et farligt argument med uventet boomerangeffekt, da den viste sig overmåde svær at betjene for ca. halvdelen af husholdningen.

Jeg er heller ikke så 'blåøjet' at jeg tror på at hun på noget tidspunkt vil indlade sig på at forsøge en decideret programmering af optagelse, så selve EPG-dimensionen er primært for min egen skyld, så jeg hurtigere kan finde rundt mellem optagelser, men også så hun evt. selv kan finde det hun har fået mig til at sørge for at optage af ligegyldigheder.

Og så vil jeg gerne ha' at hun accepterer at maskinen står i stuen - i nærheden af fjernsynet ....helst.

Print side | Luk vindue