Print side | Luk vindue

HD DVD er død

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=35867
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 19:17

Emne: HD DVD er død
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: HD DVD er død
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 14:10

Så er det officielt. hd dvd lukker og slukker.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1534&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1534&zoneid=5

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1545&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1545&zoneid=5

PARAMOUNT BEKRÆFTER RYGTE

Den er god nok: Steven Spielberg har betinget sig, at ”Indiana Jones 4” kommer på high definition i Blu-ray version. Hvorvidt den simultant vil udkomme på HD DVD forlyder der ikke noget om.

På Paramounts nordiske præsentation i Göteborg i sidste uge fastholdt administrerende direktør Magnus Hollo, at Paramount eksklusivt supporterer HD DVD, og at alle film i år vil komme på dette hi def format. Det blev vel at mærke understreget umiddelbart efter en præsentation af Alison Casey fra Understandings & Solutions, hvor hun gentog analysebureauets vurdering fra sidste år, nemlig at Blu-ray bliver vinder af formatkrigen. På hendes prognoser forsvinder HD DVD i 2009. Hun antydede, at det kan ske hurtigere endnu.

http://www.he-videotraileren.dk/efter_deadline.htm - http://www.he-videotraileren.dk/efter_deadline.htm

og så lukker toshiba ned for hd-dvd.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Svar:
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 14:31
Så vil jeg bare håbe at de sender en boks ud med alle fire på en gang. de kunne bare være fedt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 16:18

Jeg har indsat nyheden på Blu-ray.com. Deres news editior søger lige efter en ekstra bekræftelse.

Kunne dælme være cool med 3 gamle også

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg har indsat nyheden på Blu-ray.com. Deres news editior søger lige efter en ekstra bekræftelse.

det ville være en af de bedste nyheder i år. og så er der lige nogle andre trilogier som også gerne må komme. og en serie på seks. star wars.

Steven Spielberg har altså stor magt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det ville være en af de bedste nyheder i år. og så er der lige nogle andre trilogier som også gerne må komme. og en serie på seks. star wars.

Steven Spielberg er en opblæst nar .

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

misundelse er en grim ting.

synd for dig.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 17:48

Sådan en udtalelse kan kun komme fra en der kender ham godt. Ellers fortæller den mere om dig end om ham.

Kender du ham godt?

Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 17:51

Du godeste! Han er jo den største film-mand af dem alle!

Men ok, jeg ville da også få sure opstød af alle disse blu-ray "vinder-sange" der er rundt på nettet pt - især hvis man har købt en HD-DVD afspiller

http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0 - kig

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 18:09

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Nu kender jeg ham ikke personligt så det kan jeg ikke udtale mig om , men jeg forholder mig kun til at han har lavet RIGTIG MANGE gode film. Første gang jeg så Jagten på den forsvundne skat i biografen var jeg solgt , det var den bedste film jeg nogensinde havde set , dengang...Så nu håber jeg altså på at alle 4 udkommer på Blu-ray...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 18:12

Er du sikker på at du ikke forveksler ham med Michael Bay, for det passer perfekt på ham....

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Er du sikker på at du ikke forveksler ham med Michael Bay, for det passer perfekt på ham....

og det skulle vel ikke være fordi han er til blu-ray, og helst så hd-død?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 19:31

Siger han det???

Endnu en grund til at hade ham! 

Ha ha... har du paranoia?? Nu er det ikke alle der går så meget op i formater og tager det så personligt som dig!!!  

Vi er nogen der bare hellere vil se nogen film...

Næ du, han er vist bare lidt en opblæst nar, det er der i hvert tilfælde mange der siger på diverse film fora....

edit/ps: stillingen hos mig er 31 HD-DVD - 28 BD....... Hvad m dig?? Hvor mange HD film er du den stolte ejer af???

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 19:38

Hmm , se lige her , Michael Bay vinder HD krigen helt alene... http://www.engadgethd.com/2008/02/14/michael-bay-singlehandedly-wins-the-hd-format-war/ - http://www.engadgethd.com/2008/02/14/michael-bay-singlehande dly-wins-the-hd-format-war/ ...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 19:51

Siger han det???

Endnu en grund til at hade ham! 

Ha ha... har du paranoia?? Nu er det ikke alle der går så meget op i formater og tager det så personligt som dig!!!  

Vi er nogen der bare hellere vil se nogen film...

Næ du, han er vist bare lidt en opblæst nar, det er der i hvert tilfælde mange der siger på diverse film fora....

edit/ps: stillingen hos mig er 31 HD-DVD - 28 BD....... Hvad m dig?? Hvor mange HD film er du den stolte ejer af???

nu var det jo ikke mig der blev personlig og hakkede ned på andre, som tjener en røvfuld af penge på det de laver.

hd-dvd ingen. bd film 89 stk  8 i foreløbig bestilling, jeg holder mig til vindersiden.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , se lige her , Michael Bay vinder HD krigen helt alene... http://www.engadgethd.com/2008/02/14/michael-bay-singlehandedly-wins-the-hd-format-war/ - http://www.engadgethd.com/2008/02/14/michael-bay-singlehande dly-wins-the-hd-format-war/ ...

MVH

Hahahahaha...

He´s a nut case!!

Ikke Spielberg, altså Bay! (flemming, selv om man er BD-fan kan man godt være en nød)

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 20:35

MVH

Hahahahaha...

He´s a nut case!!

Ikke Spielberg, altså Bay! (flemming, selv om man er BD-fan kan man godt være en nød)

ja. det har du jo lige bevist. det gør ondt når man har satset på den forkerte hest.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:21

MVH

Hahahahaha...

He´s a nut case!!

ja. det har du jo lige bevist. det gør ondt når man har satset på den forkerte hest.

Selvfølgelig er det fordi han kræver hans film skal udkomme på Blugay .

Jeg har ikke satset noget som helst på HD-DVD, jeg har købt HD-DVD film og der en en Toshiba på vej til mig, men det er nu et bevidst valg og ikke en satsning.
Jeg har skam også Bluray og synes der er fede film på dette format også, af de gamle film er både Face Off og Conair to i mine øjne og ører fantastiske transfers til Bluray.
At en som arbejder for en HD-DVD supporter så forlanger Bluray fatter jeg ikke, med mindre den skal vare 4 timer eller mere.
Synes Spielberg laver fantastiske film ingen tvivl om det.
Men jeg kan da anbefale der her til jer http://cgi.ebay.de/Blu-ray-LED-Schild-Reklame-Leuchtschild_W0QQitemZ250215801833QQihZ015QQcategoryZ151491QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem - Bluray fanboys .

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:24

[/QUOTE]

Ja, vi andre der ikke er en nød, glæder os over Blu-ray formatet vinder, hvilket jeg også skrev det ville tidligere på denne side.

Så "nødden" må være dem der har købt en forkert maskine, en HD DVD.

Sandheden er ALTID ilde hørt.  Så jer med HD DVD må lige tage en  tur.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:26

[QUOTE=flemming larsen][QUOTE=Pede8000][QUOTE=hopgreve]

Jeg har ikke satset noget som helst på HD-DVD, jeg har købt HD-DVD film og der en en Toshiba på vej til mig, men det er nu et bevidst valg og ikke en satsning.
Jeg har skam også Bluray og synes der er fede film på dette format også, af de gamle film er både Face Off og Conair to i mine øjne og ører fantastiske transfers til Bluray.
At en som arbejder for en HD-DVD supporter så forlanger Blurøv fatter jeg ikke, med mindre den skal vare 4 timer eller mere.
Men jeg kan da anbefale der her til jer http://cgi.ebay.de/Blu-ray-LED-Schild-Reklame-Leuchtschild_W0QQitemZ250215801833QQihZ015QQcategoryZ151491QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem - Bluray fanboys .

Du hælder alligevel malurt i bægeret, så noget grøn er du.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

[QUOTE=flemming larsen][QUOTE=Pede8000][QUOTE=hopgreve]

At en som arbejder for en HD-DVD supporter så forlanger Blurøv fatter jeg ikke, med mindre den skal vare 4 timer eller mere.

Grøn ? Malurt ? Hvor har jeg nævnt Michael Falck ?

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:29

Ja, vi andre der ikke er en nød, glæder os over Blu-ray formatet vinder, hvilket jeg også skrev det ville tidligere på denne side.

Så "nødden" må være dem der har købt en forkert maskine, en HD DVD.

Sandheden er ALTID ilde hørt.  Så jer med HD DVD må lige tage en  tur.

[/QUOTE]

du siger simpelthen så mange af mine ord, i forskellige tråde, så man skulle tro vi var i familie. men selv om det er samme efternavn, så tvivler jeg. men gode ord igen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:32

[/QUOTE]

[/QUOTE]

dette er måske lidt langt ude med michael falck.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:34

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Nåja, hvis man  nu er meget alvorlig og går meget op i at Bluray vinder , så godt ord igen.

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:39

[/QUOTE]

Nåja, hvis man  nu er meget alvorlig og går meget op i at Bluray vinder , så godt ord igen.

[/QUOTE]

jeg var fra start pisse ligeglad med hvem som vandt, bare man kunne få alle filmene, uden at skulle have to maskiner. og samsungs combo, ser det jo sort ud for. men det kan jo være at toshiba kan lave en god combomaskine. bare den understøtter alle lydformater.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:42

Ja det går vi vildt meget op i.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:46
Jamen så set det som en service, med den henvisning til Bluray skiltet .

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:49

Bare indrøm det, du har bestilt et til stuen. Det er derfor du har linket

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 21:51

Ja, han har set lyset, det BLÅ lys.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:06

Æv, busted . Næ nej, det passer ikke til min HD DVD billboardplakat.

Nøøø, jeg sidder her og venter på min HD DVD så jeg kan komme til at gense Casablanca, Bourne Supremacy og se Transformers .

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:08

Nøøø, jeg sidder her og venter på min HD DVD så jeg kan komme til at gense Casablanca, Bourne Supremacy og se Transformers .

Har du skiftet afspiller eller hvordan? Siden du ingen har?

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:08

Hæ hæ hæ, det er som at være i stue med en hel flok Nobelpris-vindere, at deltage i High Def tråde her på recordere efterhånden..!!

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:14

Hæ hæ hæ, det er som at være i stue med en hel flok Nobelpris-vindere, at deltage i High Def tråde her på recordere efterhånden..!!

skal du da snart til sverige? så du kan se os få prisen?

og der er ingen som tvinger dig til at deltage.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:17

Har du skiftet afspiller eller hvordan? Siden du ingen har?

Jeps, købte mig en EP30 som erstatning for mit XBOX HD DVD drev, men ville så hellere have EP35 (7.1 bitstream).

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:19

[/QUOTE] og der er ingen som tvinger dig til at deltage.

[/QUOTE]

Næ, det har du da ret i..

- jeg ville bare drille dig lidt før senge tid!!!

Edit: Stavefejl...sengetid!!

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 22:22

og der er ingen som tvinger dig til at deltage.

[/QUOTE]

Næ, det har du da ret i..

- jeg ville bare dig drille dig lidt før senge tid!!!

[/QUOTE]

så må du sove godt og drømme blåt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 23:26
Der er ingen grund til at oprette endnu en HD DVD-nyheds tråd, men her er endnu en overskrift:

Warner taler om mulighed for at udgive (enkelte) HD DVD titler efter 31. maj:

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20080214125009_Warner_Bros_Talks_About_HD_DVD_Releases_After_Mid_2008.html - http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/200802141250 09_Warner_Bros_Talks_About_HD_DVD_Releases_After_Mid_2008.ht ml

Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Der er ingen grund til at oprette endnu en HD DVD-nyheds tråd, men her er endnu en overskrift:

Warner taler om mulighed for at udgive (enkelte) HD DVD titler efter 31. maj:

http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20080214125009_Warner_Bros_Talks_About_HD_DVD_Releases_After_Mid_2008.html - http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/200802141250 09_Warner_Bros_Talks_About_HD_DVD_Releases_After_Mid_2008.ht ml

Fint nok, men hvordan kan man gøre opmærksom på ønsket om film på HD DVD ?

Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 01:36

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Du godeste! Han er jo den største film-mand af dem alle!

http://www.youtube.com/watch?v=ywWfmRdOmJ0 - kig

Nej det er Ridley Scott

Skrevet af: agger
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 10:14

hej

hvad med at købe en af hver så er man jo helgaderet.

hilsen agger

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

hvad med at købe en af hver så er man jo helgaderet.

hilsen agger

og så kan man blive ved og ved med at bygge et babelstårn.

det er jo netop det jeg gerne vil være fri for.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 11:48
Også her.. ingen grund til unødige apparater.

Simplicity is the keyword..

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 12:44

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Også her.. ingen grund til unødige apparater.

Det er det så heller ikke , hvis man altså vil se f. eks. Casablanca, Transformers m.fl. i HD.

Simplicity is the keyword..

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 12:47
Nu prikker du jo til mig - jeg er hardcore Transformers fan

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 12:53

Nu prikker du jo til mig - jeg er hardcore Transformers fan

Ja, for mig betyer filmen mere end om det er en HD DVD eller Bluray, jeg ser frem til udsalg på HD DVD film, for der er mange jeg ikke har købt endnu .

Dog står Transformers ovre i reolen og venter på min EP35 .

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 14:23

PARAMOUNT BEKRÆFTER RYGTE

Den er god nok: Steven Spielberg har betinget sig, at ”Indiana Jones 4” kommer på high definition i Blu-ray version. Hvorvidt den simultant vil udkomme på HD DVD forlyder der ikke noget om.

Jeg mener da, at Spielberg hele tiden har haft en klausul i Paramounts kontrakt med HD DVD konsortiet, der giver ham ret til at få sine film udgivet på Blu-ray formatet, hvis han ønsker det! Spielberg har således hele tiden været både blå og rød, så at sige, siden formatkrigen startede!

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 15:09
Hans vi deler sådan set samme synspunkt.. men der hvor vi nok deles er, at
jeg ikke gider købe ekstra for, at benytte to formater. Personligt er jeg
ligeglad hvilket format der vinder - de byder begge på fantastisk kvalitet.

Men da BD pt. ser ud til, at vinde så er det der jeg holder øje med markedet.
Men jeg gider ikke købe film på formatet endnu.

Skrevet af: GrillBiller
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg mener da, at Spielberg hele
tiden har haft en klausul i Paramounts kontrakt med HD DVD konsortiet, der
giver ham ret til at få sine film udgivet på Blu-ray formatet, hvis han ønsker
det! Spielberg har således hele tiden været både blå og rød, så at sige, siden
formatkrigen startede!

jeg syntes havde læst/ Hørt at det kun var "Bagkataloget"
Men det er også en del tid siden jeg har læst det...

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Jeg mener da, at Spielberg hele
tiden har haft en klausul i Paramounts kontrakt med HD DVD konsortiet, der
giver ham ret til at få sine film udgivet på Blu-ray formatet, hvis han ønsker
det! Spielberg har således hele tiden været både blå og rød, så at sige, siden
formatkrigen startede!

jeg syntes havde læst/ Hørt at det kun var "Bagkataloget"
Men det er også en del tid siden jeg har læst det...

jeg tror nu nok han skal få alle sine nye og gamle ud på det, format han vil have. ellers kommer de bare kun ud på dvd.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 19:42

Hans vi deler sådan set samme synspunkt.. men der hvor vi nok deles er, at
jeg ikke gider købe ekstra for, at benytte to formater. Personligt er jeg
ligeglad hvilket format der vinder - de byder begge på fantastisk kvalitet.

Men da BD pt. ser ud til, at vinde så er det der jeg holder øje med markedet.
Men jeg gider ikke købe film på formatet endnu.

slet..

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 19:46
Hvad mener du jeg skal slette og hvorfor?

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 19:48

Hvad mener du jeg skal slette og hvorfor?

ikke noget. det var en fejl tråd jeg var inde på.

du har ikke gjort noget galt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 19:49
Åh :) alt forladt.

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 19:51
det er ved at være over min sengetid. så der blev lige kvajet i den.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 20:27

toshiba opgiver hd-dvd.

10-9-8-7

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=15161?utm_source=mobil.nu&utm_medium=crosssite - http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=15161?utm_source =mobil.nu&utm_medium=crosssite

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Februar-2008 kl. 23:22

Drejer sig om uger.  6-5-4

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3ib77125d96b22e86027d0bfb0c25aa58d?pn=1 - http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3i b77125d96b22e86027d0bfb0c25aa58d?pn=1

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 00:39

Når man henviser til den samme nyhed igen og igen, så må den sikkert blive mere sand.

Sandhed er en løgn som er fortalt så mange gange den bliver ophøjet til sandhed

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 01:10

På Paramounts nordiske præsentation i Göteborg i sidste uge fastholdt administrerende direktør Magnus Hollo, at Paramount eksklusivt supporterer HD DVD

Måske ikke meget længere:

transformers on blu ray in the system!

im at work right now scanning through the blu movies. and BAM shooter is back in our computer system. disturbia is in stock and TRANSFORMERS is coming up MSRP 34.99 2 disc edition!!!!... this is big. very big! eat it up guys! enjoy! i'll take a pic and upload later. i get off at 10 30 pst time... =\

Paramount telling distributors....
Just got informed by the distributor of Paramount titles in Scandinavia, that they have been told to prepare for blu-ray releases within the next 6 weeks.

This info is ofc. not official but came from the distributor themselves while they were visiting me (Fra Moweeis via Blu-ray.com)

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 01:20

Når man henviser til den samme nyhed igen og igen, så må den sikkert blive mere sand.

Du mener den måde Toshiba gentagne gange prøver at bilde folk ind at de fører og at deres HD-DVD format er meget sundt når enhver kan se at det ikke "helt" passer.....well de har da overbevist dig om at de er dine bedste venner

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 09:28

transformers og shooter kommer til blu-ray.

3-2-1

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=37276 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=37276

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 09:34

3-2-1

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=37276 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=37276

Ja det lyder bestemt sådan..... Manden har taget billede både af Transformers og Blades of Glory i deres bestillings system. Bestillingskoden for Transformers er holdt op mod HD-DVD udgaven, og det er kun de sidste 3 tegn som ikke matcher, hvilket de åbenbart heller ikke skal.

Kunne være fedt, hvis andre kunne bekræfte.

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 09:37

3-2-1

Ja det lyder bestemt sådan..... Manden har taget billede både af Transformers og Blades of Glory i deres bestillings system. Bestillingskoden for Transformers er holdt op mod HD-DVD udgaven, og det er kun de sidste 3 tegn som ikke matcher, vil de åbenbart er de eneste 3 som ikke skal være ens.

det er også en af de film jeg går og venter på. så p.... godt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 09:42

det er også en af de film jeg går og venter på. så p.... godt.

Ditto

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 12:05
Jeg er med i båden på Transformers.

MEN ... kan det tænkes, at være originalen fra 80'erne han har taget billede
af?

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 12:09

Jeg er med i båden på Transformers.

MEN ... kan det tænkes, at være originalen fra 80'erne han har taget billede
af?

hvis du læser det hele igennem, så lyder det ikke sådan. og der er jo også andre film pra paramount samme sted.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 12:13
Jo og jeg har læst det, men sidder stadig tilbage med "muligheden".

Håber dog det er 2007-udgaven!

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 12:16

ja. der er altid en chance. men vi håber. jeg føler mig som en lille dreng igen, som ser frem til juleaften.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 12:18
Fingers crossed

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 16:42

Fingers crossed

så er det vist nok rigtigt aligevel. og krigen er ovre.

tak for kampen.

transformers på vej til blu-ray

http://www.nhk.or.jp/daily/english/dailynews1.html - http://www.nhk.or.jp/daily/english/dailynews1.html

http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNew s/idUSL1627196120080216 - http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNew s/idUSL1627196120080216

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/home_entertainment/video/e3ib77125d96b22e8601c4db951ac47ca5d - http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/home_ent ertainment/video/e3ib77125d96b22e8601c4db951ac47ca5d

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:06

det var hurtigt at der kom ophørsudsalg.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35989&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35989& PN=1&TPN=500

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:28

blu-ray vs hd-dvd.

selvom det er fejt at slå på en som ligger ned.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Du mener den måde Toshiba gentagne gange prøver at bilde folk ind at de fører og at deres HD-DVD format er meget sundt når enhver kan se at det ikke "helt" passer.....well de har da overbevist dig om at de er dine bedste venner

Nu er det jo et berømt citat, i den forbindelse brugt fordi, de er linket flere gange til et rygte. Toshiba er íkke specielt min ven. Jeg er som skrevet tidligere lige glad med hvad formatet er, det er filmen som er vigtig for mig. Derfor har jeg begge formater og har ikke ladet mig bære med af massehysteriet omkring de langt fra færdige blurayprodukter. Men selvfølgelig gider BD-fans ikke indse dette, lige så lidt som hardcore FCK-fans kan se fejl hos FCK. Jeg ville ønske formatkrigen fortsatte, så produkterne blev udviklet i hurtigere tempo og med billigere priser. Jeg ved godt mange mener at ét format giver billigere produkter, jeg håber så bare de får ret.

Uanset om HD DVD fortsætter eller ej, så har jeg ikke noget problem med at have købt både afspiller og film til dette format. De er i en formiddabel kvalitet og har ikke kostet meget, samtidig har jeg ikke været nervøs for at skulle købe film i USA, de kan ALLE afspilles i min HD DVD afspiller.

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:50

Hehe, man skulle sgu tro I var ansat i et Bluray relateret firma. Det er sgu være end at se på fodboldtosser efter en fodboldkamp hvor deres hold har vundet.

Jesus, at man kan på den måde gå op i et format har vundet over et andet.

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:52
Må da vidst lige tage et banklån, så jeg kan købe de HD-DVD film udgivelser der er udkommet til en billig penge.

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:55

Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Nu er det jo et berømt citat, i den forbindelse brugt fordi, de er linket flere gange til et rygte. Toshiba er íkke specielt min ven. Jeg er som skrevet tidligere lige glad med hvad formatet er, det er filmen som er vigtig for mig. Derfor har jeg begge formater og har ikke ladet mig bære med af massehysteriet omkring de langt fra færdige blurayprodukter. Men selvfølgelig gider BD-fans ikke indse dette, lige så lidt som hardcore FCK-fans kan se fejl hos FCK. Jeg ville ønske formatkrigen fortsatte, så produkterne blev udviklet i hurtigere tempo og med billigere priser. Jeg ved godt mange mener at ét format giver billigere produkter, jeg håber så bare de får ret.

Uanset om HD DVD fortsætter eller ej, så har jeg ikke noget problem med at have købt både afspiller og film til dette format. De er i en formiddabel kvalitet og har ikke kostet meget, samtidig har jeg ikke været nervøs for at skulle købe film i USA, de kan ALLE afspilles i min HD DVD afspiller.

der er jo ikke nogen som forhindrer toshiba, i at begynde at lave blu-ray maskiner. og efter hvad der bliver sagt så er deres hd-dvd maskiner af høj kvalitet. så må de bare lave nogle blu-ray af høj kvalitet. det skulle da glæde mig, da deres design er ret godt. og jeg er ret ligeglad med om filmene er kodet, da jeg vil have med tekst. og dem er der ikke mange af i usa.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 17:58

Må da vidst lige tage et banklån, så jeg kan købe de HD-DVD film udgivelser der er udkommet til en billig penge.

der er jo allerede begyndt at komme film, og afspillere til salg.

du kan komme over i arbejdernes landsbank og få et lån. vi er så flinke.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 18:27

Nej tak, jeg har hørt det er den næste bank som lukker, efter Spar Trelleborg, jeg går efter rent blåt, så det er danske Bank her. Vi må se at få lukket alle de andre banker, så vi kan få et enkelt produkt indenfor bl.a. forbrugslån, ander banker er bare med til at fordyre det for Danske Bank, så jo før de andre banker lukker jo bedre for os forbrugere.

Ét HD-format, Én bank, så bliver Danmark et meget bedre land.

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 18:34

Nej tak, jeg har hørt det er den næste bank som lukker, efter Spar Trelleborg, jeg går efter rent blåt, så det er danske Bank her. Vi må se at få lukket alle de andre banker, så vi kan få et enkelt produkt indenfor bl.a. forbrugslån, ander banker er bare med til at fordyre det for Danske Bank, så jo før de andre banker lukker jo bedre for os forbrugere.

ja. det kan da da godt være at det var en god ide. det må vi prøve om vi kan få en tråd op om.

men det skal nok være et andet forum.

kan du have en god weekend. det er nu meget sjovt det hele.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 19:05

ja. det kan da da godt være at det var en god ide. det må vi prøve om vi kan få en tråd op om.

men det skal nok være et andet forum.

kan du have en god weekend. det er nu meget sjovt det hele.

Bare rolig, jeg tager ikke det her specielt alvorligt , god weekend den anden vej også. Jeg skal på jagt efter HD DVD film .

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 19:09

Bare rolig, jeg tager ikke det her specielt alvorligt , god weekend den anden vej også. Jeg skal på jagt efter HD DVD film .

[/QUOTE]

god jagt så.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 19:54

nu er der en fra amazon.com som siger det samme.

transformers på blu-ray i systemet.

http://www.amazon.com/tag/blu-ray/forum?_encoding=UTF8&cdForum=Fx2R11KXGJPWBTU&cdThread=Tx9N4NJF0L4R7A&tag=blurayforum-20 - http://www.amazon.com/tag/blu-ray/forum?_encoding=UTF8&c dForum=Fx2R11KXGJPWBTU&cdThread=Tx9N4NJF0L4R7A&tag=b lurayforum-20

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 14:46
Nu kommer alle filmene på Blu-ray, det bliver skønt. Godt jeg valgt det rigtige format.

-------------

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 14:55
ja. der er mange man glæder sig til. bla. bourne trilogi, transformers, shooter er også en udemærket film. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 15:12

ja. der er mange man glæder sig til. bla. bourne trilogi, transformers, shooter er også en udemærket film. 

Ja, jeg har også hørt at Ringenes Herre trilogien kommer, ved godt den skulle komme på Blu-ray alligevel, men jeg ved bare ikke hvornår og om det er den extended version (som jeg har på dvd)

Jeg bliver snart nød til at købe et nyt 50" tv til disse storfilm, mit næsten nye 42" er for lille til disse filmoplevelser.

-------------

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 15:18

Ja, jeg har også hørt at Ringenes Herre trilogien kommer, ved godt den skulle komme på Blu-ray alligevel, men jeg ved bare ikke hvornår og om det er den extended version (som jeg har på dvd)

Jeg bliver snart nød til at købe et nyt 50" tv til disse storfilm, mit næsten nye 42" er for lille til disse filmoplevelser.

jeg bliver deprimeret hvis det ikke er den extended version udgave. de er så meget længere, at det er næsten to forskellige film.

problemet er at en del af de blu-ray film som er kommet, er udkommet i en dvd direc. cut version i dvd udgaven, men ikke på blu-ray.

bla. dødbringende våben 1.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 15:42

jeg bliver deprimeret hvis det ikke er den extended version udgave. de er så meget længere, at det er næsten to forskellige film.

[/QUOTE]

Ja, da jeg fil mit Plasma tv, købte jeg den extended version, jeg var helt opslugt af disse film, selvom de er meget længere, da den 1. film var slut tænke jeg, allerede slut.

Det er en af de film man bare skal eje,når den kommerpå Blu-ray, for at nyde den ultimative oplevelse i billede og især lyden, som jo også er helt anderledes.

Hvad med Star Wars.

-------------

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 15:49

Ja, da jeg fil mit Plasma tv, købte jeg den extended version, jeg var helt opslugt af disse film, selvom de er meget længere, da den 1. film var slut tænke jeg, allerede slut.

Det er en af de film man bare skal eje,når den kommerpå Blu-ray, for at nyde den ultimative oplevelse i billede og især lyden, som jo også er helt anderledes.

[/QUOTE]

jeg går lidt og snakker  med mig selv, om hvad jeg skal gøre hvis det er den korte udgave. så ved jeg ikke om jeg gider smide penge efter den. da de kom på dvd, gik der jo ca et halvt år fra den korte til den, lange udkom. så jeg vil være lidt irriteret hvis jeg ialt skal købe dem fire gange, pr. film. og der er altså tre film.

kort på dvd, lang på dvd. og så kort på blu-ray og så lang igen. det vil pisse mig af.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 15:56

jeg går lidt og snakker  med mig selv, om hvad jeg skal gøre hvis det er den korte udgave. så ved jeg ikke om jeg gider smide penge efter den. da de kom på dvd, gik der jo ca et halvt år fra den korte til den, lange udkom. så jeg vil være lidt irriteret hvis jeg ialt skal købe dem fire gange, pr. film. og der er altså tre film.

kort på dvd, lang på dvd. og så kort på blu-ray og så lang igen. det vil pisse mig af.

[/QUOTE]

Jeg har læst at HD DVD versionen er "Theatrical Versions" og Blu-Ray er "only the Extended Editions " Men at det endnu ikke er lagt fast.

Ja, jeg købte også den alm. version først, brugte hvis ca. 600,- så købte jeg den extended, tror det var 800-1000,- jeg gav, skal vi så til det samme igen. 

-------------

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 16:01

Jeg har læst at HD DVD versionen er "Theatrical Versions" og Blu-Ray er "only the Extended Editions " Men at det endnu ikke er lagt fast.

Ja, jeg købte også den alm. version først, brugte hvis ca. 600,- så købte jeg den extended, tror det var 800-1000,- jeg gav, skal vi så til det samme igen. 

[/QUOTE]

jeg håber at det du har læst er rigtigt. extended til mig tak.

og nu må vi jo se om den i det hele taget kommer på hd dvd. der sker jo en del med det i øjeblikket.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 17:42

For det første skulle LOTR ikke komme i HD lige foreløbig, og for det andet udsender New Line slet ikke film på HD DVD, så der kommer den slet ikke til.

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 17:46

man skal aldrig sige aldrig. (fake)?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 17:50

Nu kommer alle filmene på Blu-ray, det bliver skønt. Godt jeg valgt det rigtige format.

Det er super duper, at det bliver sådan. Det var også på tide.

Det er den bedste beslutning Toshiba har lavet gennem denne formatkrig, og ultimativt den bedste for forbrugeren som nu med sindsro kan købe en BD afspiller.

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 17:56

så mangler vi bare disse.

de er desværre fake.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:19

så vil jeg også snart have disse.

desværre fake.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:34

Det er den bedste beslutning Toshiba har lavet gennem denne formatkrig, og ultimativt den bedste for forbrugeren som nu med sindsro kan købe en BD afspiller.

Hvad er det for en beslutning du siger de har lavet ?

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:37

hej hans.

velkommen tilbage. det er jo nok hvis at rygterne taler sandt, med at de stopper med hd dvd.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:43
Jamen det er det jeg bliver så pissed over, man ophøjer rygter til dokumenterede sandheder .

Det kan godt være Toshiba stoppe med HD DVD, det ander jeg ikke, men så vent dog til det sker.

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:46

At de lukker fuldstændigt ned for HD-DVD. Vi venter jo på, at få at vide hvordan det praktisk kommer til at forløbe. Angiveligt lukker og slukker fabrikken i det nordlige Japan.

http://www.youtube.com/watch?v=Q78fG7I7XJg - http://www.youtube.com/watch?v=Q78fG7I7XJg

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:48

Jamen det er det jeg bliver så pissed over, man ophøjer rygter til dokumenterede sandheder .

Det kan godt være Toshiba stoppe med HD DVD, det ander jeg ikke, men så vent dog til det sker.

rolig nu. det var ikke mig. men du har ret, ja det er stadig kun rygter. men det er godtnok mange steder fra. jeg kan kun tale for mig selv, men jeg håber jo bare på at kunne få alle film på et format. hvis de så havde gjort det på både hd dvd og blu-ray havde man jo selv kunne vælge.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:50

At de lukker fuldstændigt ned for HD-DVD. Vi venter jo på, at få at vide hvordan det praktisk kommer til at forløbe. Angiveligt lukker og slukker fabrikken i det nordlige Japan.

http://www.youtube.com/watch?v=Q78fG7I7XJg - http://www.youtube.com/watch?v=Q78fG7I7XJg

det må du gerne oversætte. jeg forstår kun ordene hd dvd. ellers er jeg ikke god til japansk.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 18:54

det må du gerne oversætte. jeg forstår kun ordene hd dvd. ellers er jeg ikke god til japansk.

Det er fra den statslige tv kanal NHK, hvor de siger at man forventer, at Toshiba forsætter med, at sælge HD-DVD maskiner lidt endu, men at man stopper for produktionen af alt HD-DVD kompatibelt hardware og lukker fabrikken i Japan.

Print side | Luk vindue