Print side | Luk vindue

Kan et plasma tåle at blive slukket helt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36022
Udskrevet den: 18-Maj-2024 kl. 08:14


Emne: Kan et plasma tåle at blive slukket helt
Skrevet af: Perfod
Emne: Kan et plasma tåle at blive slukket helt
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 09:39

jeg har lige fået målt mit strømforbrug på mit panasonic pz70.

og det bruger overraskende 28watt i standby , og det er jo helt vildt mange penge på årsbasis.

Så var det jeg tænkte om tv'et kunne tåle hvis man hev stikket ud af kontakten hver gang man ikke brugte det.

Eller om det skader tv.et

 

 




Svar:
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

jeg har lige fået målt mit strømforbrug på mit panasonic pz70.

og det bruger overraskende 28watt i standby , og det er jo helt vildt mange penge på årsbasis.

Så var det jeg tænkte om tv'et kunne tåle hvis man hev stikket ud af kontakten hver gang man ikke brugte det.

Eller om det skader tv.et

 

 

Ja, mit er slukket hver nat og det har jeg altid gjort. Har haft plasma i 3-4 år nu.



Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 09:50

ok tak for svaret , jeg ville bare ikke slukke det hver nat hvis det ikke kunne tåle det.

det kan jo hurtigt blive en dyr besparelse hvis det futter af.

Men så køber jeg da sådanne en Powersafer så det automatisk slukker på kontakten hvergang jeg slukker det

 



Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

ok tak for svaret , jeg ville bare ikke slukke det hver nat hvis det ikke kunne tåle det.

det kan jo hurtigt blive en dyr besparelse hvis det futter af.

Men så køber jeg da sådanne en Powersafer så det automatisk slukker på kontakten hvergang jeg slukker det

 

God idé, jeg har haft 9 ting stående på standby før og tør slet ikke tænke på, hvad det har kostet! Jeg bruger dog den gamle metode, fingeren på stikkontakten



Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 10:07
Den bruger jeg også til andre ting, men jeg har kun en kontakt nede ved gulvet bag mit tvbord og det er alt for besværligt at kravle ned bagi i det hver gang .


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 10:11

Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

Den bruger jeg også til andre ting, men jeg har kun en kontakt nede ved gulvet bag mit tvbord og det er alt for besværligt at kravle ned bagi i det hver gang .

Det andet er også nemmere



Skrevet af: Claus O.
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 10:54

Jeg har ladet mig fortælle, at det store strømforbrug på Pana's plasmaer skyldes, at det hele tiden har tændt for den digitale DVB-T tuner, da den skal være tilgængelig for eksempelvis en recorder - også i standby.

Det skulle være muligt at slukke for den i setup-menuen (hvis du altså ikke har brug for, at den er tændt uafbrudt). Dermed burde standby-forbruget falde til <1.



Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 10:58
jeg syntes jeg har ledt efter hvor man slår det fra , men jeg har ikke kunne finde det.. Måske jeg skal gi instruktionsbogen et kig , men jeg er ret sikker på der ikke står noget... det er jo bare et vildt højt standby forbrug.


Skrevet af: Claus O.
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:02

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvor man slår den fra, da jeg selv har et PV60, der ikke har DVB-T. Så det er ikke noget, jeg selv har prøvet - jeg har blot læst om netop det problem på et anden forum.

Held og lykke



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:05
DVB tuneren er så vidt jeg ved, kun tændt når man har valgt direct-TV-record på en digital kanal. Så skal recorderen jo selvfølgelig bruge digital tuneren i TV'et.
Vær iøvrigt opmærksom på at standby strømforbruget falder efter et stykke tid, så prøv lige at lade TV'et stå på standby i et stykke tid, inden du måler strømforbruget.

Og så lige en sidste ting. Hvis det er en af de der billige grønne el-måler, så kan du ikke regne med den.
Jeg har selv en, og den kan ikke finde ud af at måle under 20watt.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:07
Nu har jeg testet den på en sparepære på 9,11,15 og 21 watt og den rammer +/- 1 watt .. og den viser mit tv bruger 28watt så jeg tror den er god nok, desværre. 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:07

 

 Hvis DTT Record er på OFF, så er Stdb. forbruget Max. 1 W.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:09
hmmm hvis det er i indstillinger man skal finde det , så er har jeg nok en menu fra et andet tv for jeg kan ikke se det inde i min menu.


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:20
ved ikke om det her hjælper lidt på opklaringen, men selv om jeg slukker på knappen på tv'et så bruger det 28watt. det eneste jeg kan gøre for at få forbruget ned er at trække stikket ud.


Skrevet af: svsommer
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:44

jeg har en indstilling på mit px70 som hedder

sluk timer

ved ikke om det er sådan noget du skal kigge efter



-------------
Mvh
Svsommer


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 19:33

Nej den er bare til hvis man vil sætte det til at slukke efter en given tid...

 

Jeg må nok bare bide i det sure æble og slukke på væggen hver gang



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 19:36
Kan I ikke bare sætte jeres scart indgange til andet end antenneindgangen?


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 19:46
Prøv engang at sætte tv'et sammen med en 60watt glødelampe på energimåleren, og set så TV'et på standby. Hvis TV'et så bruger 20watt, så skulle måleren jo vise 100watt.
Grunden er at jeg ved at de der grønne energi måler ikke virker en skid på en switchmode PSU der kører i tomgang


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: allanmc
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvis DTT Record er på OFF, så er Stdb. forbruget Max. 1 W.



Gælder det også et PX70? Jeg kan nemlig ikke finde den indstilling nogen steder... :-(


-------------
Mvh.
Allan M. Christensen

Udstyr:
Yamaha RX-V550
Panasonic 37PX70
Xbox 360
Popcorn Hour A-110
Samsung BD-P2500
Dali 450 | Dali Suite Center | Aiwa Crap | XTZ W12.16 ICE


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af allanmc allanmc skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Hvis DTT Record er på OFF, så er Stdb. forbruget Max. 1 W.



Gælder det også et PX70? Jeg kan nemlig ikke finde den indstilling nogen steder... :-(


Det er ikke en indstilling (læs min tideligere indlæg).
DTT Record bliver aktiveret hvis du vælger "Direct TV Record" på din remote så din HDD optager fra TV'ets DTT-tuner via scart.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Prøv engang at sætte tv'et sammen med en 60watt glødelampe på energimåleren, og set så TV'et på standby. Hvis TV'et så bruger 20watt, så skulle måleren jo vise 100watt.
Grunden er at jeg ved at de der grønne energi måler ikke virker en skid på en switchmode PSU der kører i tomgang

60+20=100



-------------
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Prøv engang at sætte tv'et sammen med en 60watt glødelampe på energimåleren, og set så TV'et på standby. Hvis TV'et så bruger 20watt, så skulle måleren jo vise 100watt.
Grunden er at jeg ved at de der grønne energi måler ikke virker en skid på en switchmode PSU der kører i tomgang

60+20=100



Tror sgu jeg skal have mine skolepenge tilbage fra folkeskolen.
Det skulle selvfølgelig have været 80watt.

Prøvede iøvrigt tricket igår på mit PX70 (TV+100Watt) med det gav altså 120watt
Men tilgengæld viser energimåleren en powerfaktor på 0,5 når TV'et sidder på, og så tror jeg ikke man kan regne med det den viser.
En ohms belastning (glædelampe) giver en powerfaktor på 1,00.
Hvis jeg for tid i aften, så vil jeg lige prøve at måle lidt mere, med noget andet udstyr som jeg kan regne med.
For der står jo i manuelen at standbystrømmen er under 1watt på PX70'eren, så hvis standbystrømmen er over 20watt, så skal der sgu gøres et eller andet.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

.....
For der står jo i manuelen at standbystrømmen er under 1watt på PX70'eren, så hvis standbystrømmen er over 20watt, så skal der sgu gøres et eller andet.

Der går et stykke tid fra man har slukken PX70 til det går helt på standby.

Lige når man har slukket tager det ca. 15W, men hvis man er tålmodig går det efter kort tid ned på 0,5W.



-------------
Jens G


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Jens G Jens G skrev:

Der går et stykke tid fra man har slukken PX70 til det går helt på standby.

Lige når man har slukket tager det ca. 15W, men hvis man er tålmodig går det efter kort tid ned på 0,5W.


Hvilken energimåler har du brugt
Jeg har sådan en af de der billige grønne, og den måler helt hen i vejret

Har lige fået lavet et forsøg (TV har stået standby i 15min).
TV standby:                                        25W
TV slukket på knap:                           24W
TV standby+100W pære:                 105W
TV slukket på knap+100W pære:     104W
100W pære:                                     100W

Konklusion, den grønne energimåler virker ikke på switchmode PSU'er (ikke ohmsk belastning).

Samme konklusion kom vi vidst nok for et halvt år siden her inde.


Tilføjelse:
Har lige opdaget at når man sætter strøm til TV'et (PX70), så bruger det 57watt konstant. Det har det nu gjort i over 15min.
Så tændte jeg for det, og slukkede igen, har så faldt strømforbruget til de der 25watt som den grønne måler påstår????


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 18:58
Hvor får man egentlig fat i sådan en måler der henne?


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 19:09
kan lånes mener jeg hvor diverse steder

-------------
+100HD Film


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 19:11
Det var jeg klar over, det var mere hvor?


Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 19:46

NRGI butikker

 



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 22:11

Jeg tvivler på at PX70 er under 20w. Jeg har købt en spareskinne og den virker ikke. Min sat modtager og DVD forbliver tændte. Også efter kliket, der kommer efter ca. 1 min.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823&KW=rigo - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823& KW=rigo



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg tvivler på at PX70 er under 20w. Jeg har købt en spareskinne og den virker ikke. Min sat modtager og DVD forbliver tændte. Også efter kliket, der kommer efter ca. 1 min.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823&KW=rigo - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823& KW=rigo


Hvis du tvivler på at det bruger under 20w standby, hvordan vil du så forklare at 100W + 25w = 105w

Jeg vil gætte på, at TV'et står og trækker nogle korte strømtræk over 20w,  derfor vil din strømskinne ikke virke.
I gennemsnit bruger TV'et nok under 1w, men det vil prøve at få verificeret inde for et par dage.
Jeg er i gang med at prøve at finde en speciel strømtang, som kan måle disse strømtræk, så vi en gang for alle, kan få afgjort dette.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 08:29

Jeg prøvede med strømmåler igår aftes,

62 wat på standby

51 wat på standby 1 min efter og der blev den.

jeg kontakter Panasonic senere idag.

resten af mit udstyr bruger kun 6wat i standby hvad sker der,

hvor er den ene wat mit PX70 skulle bruge.

en af mine venner har et Pioneer 4270 og det trækker 20 wat i standby med samme strømmåler.



Skrevet af: rigo
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg tvivler på at PX70 er under 20w. Jeg har købt en spareskinne og den virker ikke. Min sat modtager og DVD forbliver tændte. Også efter kliket, der kommer efter ca. 1 min.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823&KW=rigo - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823& KW=rigo


Hvis du tvivler på at det bruger under 20w standby, hvordan vil du så forklare at 100W + 25w = 105w

Jeg vil gætte på, at TV'et står og trækker nogle korte strømtræk over 20w,  derfor vil din strømskinne ikke virke.
I gennemsnit bruger TV'et nok under 1w, men det vil prøve at få verificeret inde for et par dage.
Jeg er i gang med at prøve at finde en speciel strømtang, som kan måle disse strømtræk, så vi en gang for alle, kan få afgjort dette.

Jeg kan ikke forklarer det, blot konstatere at strømspareskinne ikke virker. Altså må tvet trække mere end 20w. Det er muligt du har ret vedrørernde strømtræk.
Glæder mig til at høre om dit forsøg.



Skrevet af: moho
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 14:02

Hvis det decideret er Strømforsyningen som "Går sig en tur", kommer det ikke ind under 2-årsreglen?

Godtnok er det min PC men den slukker jeg altid for når samme ikke er i brug.



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 17:28
Så er forsøget lavet på mit 42PX70
Jeg har brugt et oscilloscope med en strømprobe samt en almindelig probe.
På den ene kanal måler jeg strømmen (ampere) den anden kanal måler jeg spændingen (volt).
Jeg for så scopet til at gange disse to kanaler, så jeg for effekten ud som en sidste måling.
Jeg har samtidig en grøn energimåler siddende på til sammenligning.

Standby efter 10sec:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 17W

Standby efter 4min:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 0,5W

Slukket på kontakt:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 0,4W

TV tændt på sort skærm ingen lyd:
Grøn energimåler: 53W
Scope måling : 57W

TV tændt på infokanal ingen lyd:
Grøn energimåler: 196W
Scope måling: 205W


Den grønne energimåler måler spændingen (volt) og strømmen (ampere) korrekt.
Desvære tager den ikke højde for faseforskydningen, selvom der i manualen står at den gør. Dette gør at effektmålingen (watt) overhovedet ikke passer, når det drejer sig om en ikke ohms belastning.

Desvære betyder denne belastning, at en af de der smarte energi skinner ikke virker, de de kun kigger på strømmen alene.
For at virke, skal de måle både på spænding og strøm (effekt / watt)


Nu håber jeg på at der en gang for alle, kan bevise at man ikke kan bruge den grønne energimåler til noget, når det drejer sig om elektronisk udstyr.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 17:39

Tak for den info Axlon , så er det da sat på plads , så er der ingen grund til at være nervøs for st.by forbruget længere...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Granholm
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 17:55

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Nu håber jeg på at der en gang for alle, kan bevise at man ikke kan bruge den grønne energimåler til noget, når det drejer sig om elektronisk udstyr.

Ved du om det samme vil være sandsynligt for det noget dyrere spar-o-meter?

Mvh



Skrevet af: Jens G
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens G Jens G skrev:

Der går et stykke tid fra man har slukken PX70 til det går helt på standby.

Lige når man har slukket tager det ca. 15W, men hvis man er tålmodig går det efter kort tid ned på 0,5W.


Hvilken energimåler har du brugt

....

Jeg brugte et såkaldt "Sparometer" fra DONG. I Ballerup, hvor jeg bor, lånes sådan et på biblioteket.  



-------------
Jens G


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 17:58
Jeg har en "billig" JO-EL model fra Bauhaus, pris 149,-.

Jeg er da lidt spændt på om den også måler forkert så..


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Granholm Granholm skrev:

Ved du om det samme vil være sandsynligt for det noget dyrere spar-o-meter?



Jens G har lige svaret på det.
Den virker åbenbart


Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg har en "billig" JO-EL model fra Bauhaus, pris 149,-.
Jeg er da lidt spændt på om den også måler forkert så..

Jeg vil blive overasket hvis den virker


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:18
Et eller andet måler den da


Skrevet af: sbache
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:



Standby efter 10sec:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 17W

Standby efter 4min:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 0,5W



Jeg kan bekræfte disse målinger. Jeg var forbi biblioteket og låne et Spar-O-meter fra Dong. På mit 37px70 oplever jeg de samme tal - lige når fjernsynet er slukket er forbruget ca. 17W. Efter ca. 5 min stopper Spar-O-meteret med at måle (sikkert fordi den ikke længere kan registrere noget forbrug), altså er forbruget nok helt minimalt efter ca. 5 min. Dvs < 1W.




Skrevet af: sbache
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Granholm Granholm skrev:

Ved du om det samme vil være sandsynligt for det noget dyrere spar-o-meter?



Jens G har lige svaret på det.
Den virker åbenbart




Jeg kan også bekræfte dette: et Spar-O-meter kan godt finde ud af at måle forbruget korrekt. I hvert fald på et px70 hvor mine målinger er tæt på identiske med Axlons oscilloscope-målinger




Skrevet af: Granholm
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af sbache sbache skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Granholm Granholm skrev:

Ved du om det samme vil være sandsynligt for det noget dyrere spar-o-meter?



Jens G har lige svaret på det.
Den virker åbenbart




Jeg kan også bekræfte dette: et Spar-O-meter kan godt finde ud af at måle forbruget korrekt. I hvert fald på et px70 hvor mine målinger er tæt på identiske med Axlons oscilloscope-målinger


Super godt - så skal DONG bare have nogen på lager igen så man kan købe en.

Mvh



Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 19:25
Faldt over en lidt sjov spare... øh... dims hos SEAS-NVE. http://brugenergienbedre.seas-nve.dk/sitecore/content/Modules/Ecommerce/Products/Andre%20produkter/PS%203X.aspx - link her.

Den slukker for strømmen når man slukker på fjernbetjeningen, og tænder igen når man tænder på fjernbetjeningen (den registrerer åbenbart signalet fra fjernbetjeningen). Synes det var lidt smart


-------------
http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så er forsøget lavet på mit 42PX70
Jeg har brugt et oscilloscope med en strømprobe samt en almindelig probe.
På den ene kanal måler jeg strømmen (ampere) den anden kanal måler jeg spændingen (volt).
Jeg for så scopet til at gange disse to kanaler, så jeg for effekten ud som en sidste måling.
Jeg har samtidig en grøn energimåler siddende på til sammenligning.

Standby efter 10sec:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 17W

Standby efter 4min:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 0,5W

Slukket på kontakt:
Grøn energimåler: 60W
Scope måling: 0,4W

TV tændt på sort skærm ingen lyd:
Grøn energimåler: 53W
Scope måling : 57W

TV tændt på infokanal ingen lyd:
Grøn energimåler: 196W
Scope måling: 205W


Den grønne energimåler måler spændingen (volt) og strømmen (ampere) korrekt.
Desvære tager den ikke højde for faseforskydningen, selvom der i manualen står at den gør. Dette gør at effektmålingen (watt) overhovedet ikke passer, når det drejer sig om en ikke ohms belastning.

Desvære betyder denne belastning, at en af de der smarte energi skinner ikke virker, de de kun kigger på strømmen alene.
For at virke, skal de måle både på spænding og strøm (effekt / watt)


Nu håber jeg på at der en gang for alle, kan bevise at man ikke kan bruge den grønne energimåler til noget, når det drejer sig om elektronisk udstyr.

Jeg kan ikke prale af at være el haj...så lige for at være sikker...min elspareskinne er spild af penge?



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg kan ikke prale af at være el haj...så lige for at være sikker...min elspareskinne er spild af penge?


Det kan jeg ikke svarer på 100% sikkert på, da jeg ikke ved hvordan din elspareskinne er opbygget, men noget kunne tyde på det, da du ikke kan få den til at virke sammen med dit PX70.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35823&PN=1&TPN=2 - - ChrisJJ har åbenbart fået sin skinne til at virke på sit LG TV



-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 11:41

jeg har lige bestilt SEAS-NVE. http://brugenergienbedre.seas-nve.dk/sitecore/content/Modules/Ecommerce/Products/Andre%20produkter/PS%203X.aspx - link her.

vender tilbage om den virker når jeg får den



Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 15:42
Den virker for jeg har 2 af dem


Skrevet af: petite_machine
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 16:32

Med et spar-O-meter kan jeg se at mit tv (PX70), bruger 0,0W i standby, og med min PS3 tilsluttet også, er jeg på 1,8W. Så det er sku et dejligt lavt standby-forbrug på tv'et.

Men men men.... Satte så måle-banditten på det stik, hvor min computer, printer, anlæg osv. kører, og da viste den 36W med alt slukket som jeg plejer (standby) . Jeg slukkede computeren, og den faldt 10W , jeg slukkede forstærkeren og den faldt 10W...

Det er sku da en deprimerede sladrehank, sådan et spar-O-meter...



Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 18:05
Hvilken fysisk butik har powersafer?


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 19:10
tror ikke der er nogen der har , men den koster 17 kr at få tilsendt ,jeg her lige fået de 2 jeg har bestilt , men jeg har ikke en fis at bruge dem til da min panasonic åbenbart ikke bruger så meget standby som først antaget


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 21:37

jeg har lige bestilt SEAS-NVE. http://brugenergienbedre.seas-nve.dk/sitecore/content/Modules/Ecommerce/Products/Andre%20produkter/PS%203X.aspx - link her.

den virker ikke på mit PX70 desværre men alt andet

køb den ikke, høre gerne gode råd.



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 17:47

jeg har fundet denne fra DONG og den virker perfekt slukker alt eft 1 minut

https://webshop.nesa.dk/projects/nesa/shop/cmsdoc.nsf/content/nesp7bxm5t?opendocument - https://webshop.nesa.dk/projects/nesa/shop/cmsdoc.nsf/conten t/nesp7bxm5t?opendocument

 




Print side | Luk vindue