Print side | Luk vindue

YouSee betaler ikke penge tilbage

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36037
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 15:59

Emne: YouSee betaler ikke penge tilbage
Skrevet af: edtwodth
Emne: YouSee betaler ikke penge tilbage
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 14:31

Jeg ved efterhånden ikke om det bare er mig, der er uheldig eller om det generelt står så skidt til med forbrugernes rettigheder her i Danmark i år 2008?

Nu er det lykkedes mig også at få en sag hos yousee (tidligere tdc kabel tv).

Jeg købte sidste år en Selector HD 81 boks, så jeg kunne få digitalt tv og HD TV på min fladskærm (ja, den skærm jeg bøvler med en sag om hos forbrugerklagenævnet Yell )

Desværre oplevede jeg ikke andet end problemer med boksen, så jeg fik den byttet, dog først efter en masse skriveri frem og tilbage.

Den nye boks viste sig heller ikke at virke, og jeg skrev derfor til yousee, at jeg gerne ville have mine penge tilbage og at de skulle sende en returlabel til postdanmark. Det tog dem ca 2 måneder om at sende en returlabel, dog først efter at jeg havde skrevet og ringet jeg ved ikke, hvor mange gange.

Normalt sender de også en returseddel med, indeholdende oplysninger om kundenr. mv, så deres folk kunne finde mig i systemet, når de modtog den. Den havde de ikke sendt denne gang. Men jeg valgte at skrive min egen og sendte boksen af sted.

Her 3 måneder efter har jeg stadig ikke modtaget en check på beløbet for boksen,  selv om jeg har haft ringet og skrevet et utal af gange.

For ca. 3 uger siden siden skrev en af deres specialkonsulenter til mig. Han undskyldte endnu engang og tilbød mig deres helt nye hd boks uden beregning og lovede mig at checken ville komme senest inden for en uge.

Jeg har stadig ikke modtaget en check.

Første henvendelse skete i september....

Boksen blev sendt i november..... 

Hvad skal man efterhånden gøre..... 

-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 16:55
Forbrugerklagenævnet.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg ved efterhånden ikke om det bare er mig, der er uheldig eller om det generelt står så skidt til med forbrugernes rettigheder her i Danmark i år 2008?

Nu er det lykkedes mig også at få en sag hos yousee (tidligere tdc kabel tv).

Jeg købte sidste år en Selector HD 81 boks, så jeg kunne få digitalt tv og HD TV på min fladskærm (ja, den skærm jeg bøvler med en sag om hos forbrugerklagenævnet Yell )

Desværre oplevede jeg ikke andet end problemer med boksen, så jeg fik den byttet, dog først efter en masse skriveri frem og tilbage.

Den nye boks viste sig heller ikke at virke, og jeg skrev derfor til yousee, at jeg gerne ville have mine penge tilbage og at de skulle sende en returlabel til postdanmark. Det tog dem ca 2 måneder om at sende en returlabel, dog først efter at jeg havde skrevet og ringet jeg ved ikke, hvor mange gange.

Normalt sender de også en returseddel med, indeholdende oplysninger om kundenr. mv, så deres folk kunne finde mig i systemet, når de modtog den. Den havde de ikke sendt denne gang. Men jeg valgte at skrive min egen og sendte boksen af sted.

Her 3 måneder efter har jeg stadig ikke modtaget en check på beløbet for boksen,  selv om jeg har haft ringet og skrevet et utal af gange.

For ca. 3 uger siden siden skrev en af deres specialkonsulenter til mig. Han undskyldte endnu engang og tilbød mig deres helt nye hd boks uden beregning og lovede mig at checken ville komme senest inden for en uge.

Jeg har stadig ikke modtaget en check.

Første henvendelse skete i september....

Boksen blev sendt i november..... 

Hvad skal man efterhånden gøre..... 

Jeg må indrømme at hvis tingene forholder sig som du beskriver, så er deres behandling af dig under al kritik. Og jeg er utroligt skuffet over YouSee i denne sammenhæng.

Men som Jesper skriver - forbrugerklagenævnet

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 01:07

Tak for jeres indlæg.

Jeg er klar over at forbrugerklagenævnet efterhånden er den eneste mulighed.

Jeg har i øjeblikket en sag kørende mod TapeConnection vedr. et fjernsyn. Sagen har kørt i ca. 7 måneder indtil nu. Og det vil en ny sag jo så også komme til - mindst.....

Dybt frustrerende

-------------

Skrevet den: 18-Februar-2008 kl. 22:27

Tak for jeres indlæg.

Jeg er klar over at forbrugerklagenævnet efterhånden er den eneste mulighed.

Jeg har i øjeblikket en sag kørende mod TapeConnection vedr. et fjernsyn. Sagen har kørt i ca. 7 måneder indtil nu. Og det vil en ny sag jo så også komme til - mindst.....

Dybt frustrerende

Du kan jo starte med at true NoSee med forbrugerklagenævnet. Nogle gange virker det. Jeg vil nu nok være skeptisk med hensyn til NoSee; de er sjældent til at hugge eller stikke i, og basale kunderettigheder kender de ikke. De glemte at orientere mig om prisstigningen per 1/1, og når man henviser til deres egne abonnementsbetingelser (krav om en måneds varsel), kommer de med alverdens dårlige undskyldninger for hvorfor prisstigningen alligevel er korrekt "varslet".

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 00:21

#Jesperlund:

Har truet dem med forbrugerklagenævnet. Der sker intet alligevel.

De svarer ikke på mine mails længere......

Når jeg ringer til dem, er der ikke nogen der ved noget, og de lover at få en til at ringe tilbage. Dette sker heller ikke....

Det er som med mange andre firmaer: De skider på kunderne, fordi de ved ,at forbrugerklagenævnet reelt ikke har nogen indflydelse.

Jeg har gennem det sidste halve år forsøgt at råbe politikerne og forskellige ministre op omkring forbrugerklagenævnet (se mere på http://www.edtwodth.dk - www.edtwodth.dk ) men de gider ikke engang at svare på henvendelser og sjovt nok er pressen heller ikke interesseret.

HOLD KÆFT HVOR ER JEG FRUSTRERET

jeg ved godt at 1000 kr. ikke er mange penge men det er princippet i det.....

-------------

Skrevet af: megastone
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:39

Jeg har præcis samme problem med YouSee – jeg kan heller ikke få dem til at sende mig mine penge.

Som en af de aller første købte jeg en Selector HD-81 i sommeren 2006 for 2.495 kr.

Min var, som alle andres, proppet med fejl og mangler

I september 2006 blev jeg tilbudt at sende Selectoren retur og få mine penge tilbage. Imidlertid tænkte jeg, at fejlretningerne, som den gang kom i en lind strøm, med tiden ville gøre den brugbar. Det skete bare ikke.

I efteråret 2007 var min tålmodighed opbrugt. Der var stadig lydudfald, genstarter m.m.

Derfor ringede jeg i november 2007 til YouSee for at sikre mig, at tilbuddet om at sende HD-Selectoren retur, og få alle pengene tilbage, stadig gjaldt.

Først havde jeg fat i Kundeservice og stillede mit spørgsmål.

De mente jeg skulle tale med Teknisk Service og stillede mig om til dem.

Da jeg der atter stillede mit spørgsmål, svarede de, at det var Kundeservice, som jeg skulle kontakte.

Jeg kunne fortælle, at jeg faktisk lige var blevet stillet om fra Kundeservice.

Det kunne de ikke forstå, og jeg blev igen omstillet til Kundeservice.

Tilbage i Kundeservice (ikke den samme medarbejder, som jeg først talte med) var de meget undrende, da spørgsmål om returnering hørte til i Teknisk Service??? Så blev jeg igen stillet om til Teknisk Service (det var da trods alt altid noget, at jeg ikke hver gang blev bedt om at ringe op igen (hov – håber ikke YouSee læser dette – det vil jo bare give dem en god ide)).

Jamen, så var jeg tilbage i Teknisk Service og talte denne dag med den 4. YouSee-medarbejder denne dag. Det var en sød pige, som mente, at en sådan sag hører hjemme hos Kunde Service. Da var det, jeg sagde, at jeg ikke længere ønskede at blive stillet om – og da var det, at hun viste sig at være sød. Hun bad mig lige blive hængende i røret. Efter ca. 5 minutter var hun tilbage og kunne fortælle, at det rent faktisk ER Kunde Service, som skal tage sig af den slags – men at hun havde ordnet det med dem og, at jeg bare skulle bruge den post-label, jeg havde modtaget i september 2006 og returnere min HD-Selector. Og så kunne hun for øvrigt fortælle, at fejlretning og udvikling til den gamle HD-Selector vist helt var stoppet!

21. november blev pakken afsendt fra posthuset.

Umiddelbart før jul ringede jeg til YouSee for at høre, om mine penge var på vej. De kunne se, at de havde modtaget Selectoren – andet kunne de ikke sige.

2. januar ringede jeg igen. Fik at vide, at jeg formentlig ville modtage en check inden for to uger.

9. januar ringede jeg, selv om der ikke var gået de to uger. (Januar er en dyr måned, og jeg kunne godt bruge mine penge). De kunne ikke fortælle noget nyt.

17. januar ringede jeg igen. Den unge mand kunne fortælle, at jeg ville modtage min check om ca. to uger. Da jeg sagde, at det nu var 3. gang, jeg havde hørt det, uden der var sket noget som helst, svarede han, at der skam var sket noget. Han havde nemlig under vores samtale sørget for, at der skulle udskrives en check til mig – det havde ikke været anført på min ”konto” tidligere??? Til det sagde jeg tak men spurgte, hvorfor der skal gå TO uger. Hertil svarede han, at checken først skal udskrives, så skal den gennem TRE afdelinger for at blive underskrevet – og den slags tager jo tid. Jo, det skal jeg love for…

6. februar har YouSee mig atter i røret, da jeg endnu ikke har modtaget min check. Jeg får at vide, at de ikke kan se, hvornår jeg får pengene. Jeg beder om at tale med en overordnet men får at vide, at det ikke kan lade sig gøre. Herefter truer jeg med at kontakte Forbrugerklagenævnet, hvis jeg ikke har checken inden én uge. YouSee-pigen virker pisse ligeglad.

Jeg kontakter IKKE Forbrugerklagenævnet – håber hele tiden, at checken vil dumpe ind af brevsprækken.

19. februar (i dag) ringer jeg for 6. gang for at rykke efter MINE penge. Jeg fortæller, at om to dage er det præcis TRE måneder siden, jeg sendte Selectoren retur, og nu vil jeg gerne vide, hvornår jeg modtager mine penge. Den unge arrogante mand (Johan) siger, at det ved han ikke. Jeg beder om at tale med hans overordnet, men lige som sidst kan det ikke lade sig gøre. Så spørger jeg, hvad der vil ske, hvis jeg får en regning fra TDC / YouSee og venter tre måneder med at betale den, hvortil han stille og roligt svarer; Så sender vi dig i RKI. Jeg ved ikke, om han kunne høre, at jeg råbte ”Røvhul”, mens jeg smed røret på.  Hvad F… skal man stille op???

Det skal siges, at jeg de foregående gange jeg havde ringet, for at forhøre mig om hvornår checken kom, alle gange havde været yderst høflig og udtrykkeligt sagde til YouSee´s medarbejdere, at jeg godt var klar over, at det ikke var deres skyld , men at jeg syntes, arbejdsgangen i deres firma ikke var så hurtig.

Øv, hvad F… gør man???????  

Mvh, Steen Cloos

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:54
Tja jeg ville skrive et indlæg i debat på Jyllandsposten, og derefter eller samtidig med ville jeg spørge forbrugermagasinet "Kontant" og der måtte være interesseret i historien 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 23:07

Jeg har besluttet mig for at sende en mail hver eneste dag indtil jeg modtager checken.

Jeg ved de læser dem, da jeg har bedt om en bekræftigelse når modtager åbner emailen.

At de så ikke svarer er en anden sag....

-------------

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 23:41

Så har de også fået en mail herfra.
Men egentlig skulle de ha´ én på øjet

Hvis jeg ikke modtager et acceptabelt svar i morgen, vil jeg poste mit indlæg i andre relavante fora her på recordere.dk samt på hifi4all.dk og danskhjemmebioforum.dk - og der er vel også et par nyhedsgrupper, hvor det kunne tjene som skræk og advarsel

YOU ain´t SEEn nothing yet

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 13:29

Så lykkedes det:

Efter lidt over 5 måneder fik jeg endelig min check

Så skal jeg se om de stadig vil tilbyde mig den nye hd boks uden beregning som de lovede.......

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 16:08

Godt du endelig har fået dine penge

Jeg fik svar på min mail til YouSee i formiddags.

Tak for din e-mail 19. februar 2008 om check på 2495 kr.

Vi kan oplyse, at vi har rykket for din check på 2495 kr. d. 8. februar 2008 hos vores regnskabsafdeling.

Hvis du stadig ikke har modtaget checken indenfor 14 dage, bedes du kontakte os igen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 80.

Venlig hilsen

Maria Liberty Balbuena
Kunderådgiver

Kundeservice
Amager Strandvej 108
0900 København C
Tlf. 80 80 40 40

Tjaa... de har rykket deres regnskabsafdeling d. 8. februar - mon ikke det var på tide at rykke igen?

Hvis jeg også skal vente lidt over 5 måneder, kan jeg have checken omkring pinse

/Steen

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 16:59

Send en mail med samme ordlyd hver dag (måske flere gange om dagen) indtil de får taget sig sammen...

Held og lykke

-------------

Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 21:55

Send dem en mail med dit kontonummer, og du beder dem overfører pengene direkte til din konto. En både simpel og hurtigere løsning

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 18:29

HURRA
I dag er det 100 (et hundrede) dage siden, jeg returnerede min Selector HD-81.
Meeen....... jeg har stadig ikke modtaget mine 2.495,-  

Det er utroligt med YouSee:
- D. 26/2 mailer jeg endnu en gang for at spørge, hvor mine penge bliver af.
- D. 27/2 modtager jeg en mail fra YouSee, hvor de skriver, at der er afsendt en check til mig d. 25/2
- D. 28/2 har jeg endnu ikke modtaget checken.

Jeg har mistet enhver tiltro til YouSee.
Jeg er efterhånden overbevist om, at det er med fuldt overlæg, at de trækker udbetalingssager i langdrag - enten i håbet om at deres kunder til sidst vil give op, eller måske for øge deres likvide beholdning???

Nå, her følger den sidste korrespondance:

Sendt: 26. februar 2008 12:13
Til: Kundeservice YouSee
Emne: Re: Returnering af Selector HD-81 - hvornår modtager jeg mine penge?[Sagsnr. 9655463]

YouSee - Kundeservice!
Mit kundenummer: 34 94 05 60
[Sagsnr. 9641047]

Det er i dag 98 dage siden, jeg returnerede min Selector HD-81 - og jeg har stadig ikke modtaget det beløb (2.495,-), jeg har til gode.

Jeg kræver at blive ringet op af en ledende medarbejder!

/Steen Cloos

Sent: Wednesday, February 27, 2008 12:36 PM
Subject: SV: Returnering af Selector HD-81 - hvornår modtager jeg mine penge?[Sagsnr. 9655463]

Tak for din e-mail 26. februar 2008 om returnering af Selector HD-81.

Vi kan bekræfte, at der blev sendt en check på 2495 kr. d. 25. februar 2008.

Vi beklager ventetid.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 80.

Venlig hilsen

Maria Liberty Balbuena
Kunderådgiver

Kundeservice
Amager Strandvej 108
0900 København C
Tlf. 80 80 40 40
Fax     80 80 40 41
Web: yousee.dk

28. februar 2008 18:06
Subject: Sagsnr. 9655463

Når du skriver, at I har sendt en check til mig d. 25. februar 2008, har jeg meget svært ved at tro på det.

Selv om checken skulle være sendt som "økonomibrev (B)", burde jeg allerede have modtaget den, hvilket ikke er tilfældet.

I dag er det præcis 100 (et hundrede) dage siden, at jeg returnerede min Selector HD-81, og jeg har stadig ikke modtaget mine penge.

Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af en ledende medarbejder, som jeg bad om d. 25. februar 2008.

Hvis dette ikke sker i løbet af fredag d. 29. februar 2008, og jeg der får en god forklaring på, hvorfor denne sag er blevet trukket i langdrag, vil jeg videresende hele denne korrespondance til salgs- og servicedirektør Erik Andersen.

Som jeg tidligere har skrevet, er denne sag lagt på mhtml:CEDC985C-BBAC-4762-AD63-46F5C1F1CEB4mid://00000067/!x-usc:http://www.recordere.dk/ - www.recordere.dk ´s forum, hvor den løbende blive opdateret.

Uden hilsen,
Steen Cloos

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 13:35

HURRA-HURRA - Jeg har modtaget en check fra YouSee

Fra jeg sendte Selector HD-81én retur, og til jeg fik mine penge, gik der 102 dage!

Og det var jo ikke sådan, at pengene bare kom af sig selv.
Nej, 6 opringninger og 3 emails skulle der til

Det er grotesk, at YouSee tillader sig, at udnytte deres monopol-ligende status på denne måde. (Jeg er påtvunget YouSee´s fulde pakke af min boligforening, samtidig med at vi har antenne- og parabol-forbud).

Én ting er, at YouSee er forbandet lang tid om at tilbagebetale, hvad de skylder. Noget andet er, at de er fulde af løgn! Prøv at se nedenstående og kig på datoerne:

26/2 mailer jeg endnu en gang for at høre, hvor mine penge bliver af. (Jeg beder også om, at blive ringet op af en ledende medarbejder).

27/2 svarer YouSee på mail: Vi kan bekræfte, at der blev sendt en check på 2495 kr. d. 25. februar 2008.

28/2 mailer jeg igen til YouSee for at bede om mine penge og oplyser, at jeg vil videresende den samlede korrespondance til deres salgs- og servicedirektør, hvis jeg ikke får en rigtig god forklaring, af en ledende medarbejder, på det lange sagsforløb.

1/3 ligger der en check i min postkasse. CHECKEN ER DATERET D. 29/2. Hvordan F... kan de så skrive d. 27/2, at checken er sendt d. 25/2???

Jeg er nu så smadder træt af YouSee, at jeg ikke rigtig orker mere (men jeg er efterhånden også fuldstændig overbevist om, at det er deres helt klare strategi at udmatte deres kunder).
Når man ringer til YouSee´s Kundeservice, kan det ikke lade sig gøre, at man kan komme til at tale med en ledende medarbejder.
Når man mailer og beder om at blive ringet op af en ledende medarbejder, bliver det ignoreret.
Det er udelukkende muligt at komme i kontakt med en flok unge telefonpassere, hvoraf flere har været direkte uhøflige og arrarrogante (men der har dog også været en enkelt sød pige, som rent faktisk var serviceminded).

Jeg håber andre kan lære noget af ovenstående - eller drage nytte af mine erfaringer - hvis de har penge tilgode hos YouSee.

Mvh, Steen

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 14:18

Tillykke Steen

Ja - jeg fik jo også langt om længe min check....

Men nu bøvler jeg med dem om at få sendt den nye hd-boks som de lovede mig som en kompensation for alt bøvlet....

Jeg får den sikkert engang i år 2020...

blog.edtwodth.dk

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 14:28

Tak

Ja, det bliver spændende at se, hvor længe du skal vente på din nye hd-boks   
Men 2020 er måske lige i overkanten

(YouSee er lige så bøvlet, som en ex-kone, man har børn med  ).

Det er jo det, som er det satans ved det. Man er totalt i lommen på YouSee.
Jeg vil da gerne have den nye hd-boks med harddisk, når den kommer, selv om jeg ærligt må indrømme, at jeg ikke fremover har specielt meget lyst til at købe ydelser og udstyr hos YouSee - men hvad pokker skal man gøre???

/Steen

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 14:46

De har jo monopol.

Der hvor jeg bor, vil de ikke have vi sætter parabol op, og den eneste tv leverandør der er via kabel er TDC.

Hold kæft hvor jeg glæder mig til den nye gatekeeper kommer i gang i 2009.

Det må og skal give større konkurrence, som forhåbentlig vil medføre bedre service.

Ps. Det er nu ikke fordi jeg har noget tv til boksen (forbrugerklagenævnssag!), men det er sgu mere princippet i så dårlig en service.

Man skulle skrive til chefen for deres service, men kan ikke finde en direkte mail-adresse (det er nok bevidst fra deres side).

Blog.edtwodth - en frustreret forbruger

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 14:56

Her har du YouSee´s ledelse:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof_led - http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_om_prof_led

Tror det må være ham her:

Erik Andersen

Erik Andersen
Salgs- og servicedirektør, individuelle kunder, YouSee A/S

Mon ikke du kan skrive til ham her:

YouSee A/S (TDC A/S)

Strandlodsvej 30
2300 København S

Held og lykke

/Steen

Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 14:58
Har set den adresse, men det ville nu være nemmere og smartere med en mailadresse, men måske man skulle gøre brug af snail-mail for første gang i en del år :-)

-------------

Skrevet den: 10-Marts-2008 kl. 14:11

Det er simpelthen ved at være dybt go'nat med Yousee/Tdc.

Nu har jeg skrevet til dem og ringet til dem samlet ca. 5 gange på 2 måneder, og alligevel har jeg ikke modtaget den sk... HD Boks de lovede mig gratis som kompensation på den 6 måneders lange sagsbehandling ved returnering af den gamle boks på grund af fejl.

MONOPOLET SEJRE - kunderne taber

blog.edtwodth.dk - en frustreret forbruger 

-------------

Skrevet af: Frankeboy
Skrevet den: 18-Marts-2008 kl. 09:59

Hej ha9953 og Megastore.

Interessant læsning om Jeres kontakt med YouSee. Den fandt jeg, da jeg igår var ved at eksplodere over den NoSee-rvice man får hos YouSee. Jeg kan godt se, at jeg ikke er nær så hårdt ramt som Jer - men vil alligevel gerne deltage i koret af utilfredse brugere af YouSee's service - selv om jeg faktisk blev "reddet" af nogle hjælpsomme og servicemindede medarbejdere i TDC-butikken i Hundige.

Lørdag 08.03.2008 købte jeg en Samsung HD-boks i TDC-butikken i Hundige. Det er min boks nr. 2, da jeg har indrettet en hjemmebiograf i kælderen i mit hus. Se iøvrigt mit indlæg med svar, for at finde løsningen på det problem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37204&TPN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37204& TPN=2  - Herfra kan jeg så lige trække NoSee-rvicen frem:

• Jeg fik 07.03.2008 et forkert svar fra YouSee's kundeservice pr. telefon på abonnementsspørgsmålet: Skal jeg betale dobbelt abonnement for fuldpakken (som jeg allerede har), hvis jeg køber en HD-boks nr. 2. De sagde: Ja! - Det var kun hjælpen fra andre her på recordere.dk der fik mig til, alligevel at købe HD-boks nr. 2 incl. et kort og 2 HD-kanaler (der lå udenfor fuldpakken). Dermed fik jeg HD-boks nr. 2 til intro-pris og til kun 49,- ekstra om måneden. Ikke dobbelt op i abonnement.

Men tilbage til indkøbet af HD-boksen 08.03.2008: For efter at have bøvlet, bandet og svovlet med den en halv søndag 09.03.2008, så går det op for mig, at jeg har fået en forkert fjernbetjening. Der er simpelthen lagt en fjernbetjening til en forkert Samsung-maskine ned i kassen. INGEN af tasterne - selv om de lignede lidt - fungerede. Jeg nåede aldrig længere end til der, hvor man skal angive kode for ens område. Det kan man ikke uden taltaster på en fjernbetjening.

Mandag 10.03.2008 står jeg i TDC-butikken i Hundige med den forkerte fjernbetjening, for at få den ombyttet. En smal sag, skulle man mene. Anders i TDC-butikken kan godt se, at den er forkert og ringer til YouSee, som siger: Vi sender en ny med posten direkte til kunden. Anders må ikke udlevere en anden tilfældig fjernbetjening. Den sidste "ekstra" TDC-butikken havde liggende, kommer en anden kunde og henter om få minutter. - Slukøret må jeg tage hjem uden ny fjernbetjening. - Anders tilbyder sågar pr. telefon (efter jeg er gået), at hvis jeg kommer ud med HD-boksen, så kan han installere den. Så skal jeg rejse mig, for at skifte kanal, men jeg vil kunne se TV på den. Men jeg skal først hjem og hente selve boksen, så klokken bliver så mange, at jeg beslutter at vente på PostDanmark. - Stor fejl, for den korte start-periode (hvor man har godt 200 kanaler på det nye kort) tikker.

Torsdag 13.03.2008 ringer jeg til NoSee-rvice og spørger hvor min fjernbetjening bliver af. Jeg er ikke tilfreds med svaret: "Den bliver lagt til forsendelse i morgen." Jeg er en gammel rotte, så den frase kender jeg. Det betyder reelt: Det er ikke gjort endnu, men mon ikke jeg når at gøre det i morgen!? - Jeg beder om at tale med en overordnet. - Det ender med en dut-dut-dut tone i røret. - Blodtrykket kommer kun ned, fordi konen i mellemtiden har åbnet en flaske vin, og skænket et glas til mig. Jeg gider ikke spilde mere tid den aften. Men her begynder udtrykket NoSee-rvice at opstå.

Lørdag 15.03.2008 - hvor der stadig ingen fjernbetjening er kommet - der gør jeg alvor af TDC-butikkens tilbud. Jeg tager HD-boksen med ud til TDC i Hundige og får den installeret. Igen er personalet flinke, forstående og hjælpsomme. Jeg kan nu faktisk bruge HD-boksen til at se TV på. Men det er godt nok bøvlet at skifte kanal direkte på boksen, og jeg tilbringer næsten mere tid på gulvet foran boksen end på stolen foran TV'et.

Mandag 17.03.2008 - hvor der stadig ingen fjernbetjening er kommet - der ringer jeg til NoSee-rvice igen. Hvor bliver den af? - Den blev jo lagt til forsendelse i fredags - fik jeg at vide. Jeg blev hurtigt stillet om 2 gange og endte med at tale med "Gabby". Hun starter med en "standard-support-rute" for at være sikker på, at jeg ikke fejlbetjener fjernbetjeningen. Her mister jeg tålmodighen for alvor. DER ER INGEN TVIVL: DET ER EN FORKERT FJERNBETJENING. Den har f.eks. INGEN farvede knapper i bunden. Og SAMTLIGE taster er afprøvet 4 gange. Desuden har TDC-medarbejder Anders bekræftet, at den var forkert. Gabby tilbyder at sende en tekniker ud til mig indenfor 2 hverdage. - SUK! - Her opgiver jeg. Jeg siger til Gabby, at hun bare skal glemme det hele. Jeg vil levere HD-boksen tilbage igen. - Måske kan jeg ligefrem tilslutte mig konkurrenten i stedet. Eller bare købe en ny HD-boks et andet sted. Der får jeg måske ingen forkert fjernbetjening med.

Så er det at jeg begynder at læse om rettigheder, returnering, ombytning o.l. på Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Desværre ser jeg på bon'en at der står: Ingen returret. Men jeg burde kunne benytte mig af den ombytningsret, som Forbrugerstyrelsen omtaler.

Jeg beslutter mig for, at besøge de flinke mennesker i TDC-butikken i Hundige. Her har jeg kun mødt forståelse og hjælp indenfor de rammer de har. Og gudskelov for det. - For souschef Ryan kan godt se problemet, og får efter opkald til sin forhandler-konsulent lov til at ombytte fjernbetjeningen med en anden. Der er ikke serie-nr. på fjernbetjeninger, og det kan jo lige så godt være en anden kasse den min der har en forkert fjernbetjening - som TDC-butikken så kan returnere til NoSee-rvice.

Kort og godt: Jeg kan nu benytte min Samsung HD-boks i min nyindrettede hjemmebiograf i kælderen. Hurra! - Men YouSee's karakter for kundeservice den står til: Ikke bestået. - De kan lære noget af TDC-butikken i Hundige.

Måske alle os utilfredse YouSee kunder (jeg har en kollega på jobbet, som helt sikkert vil stille op i køen) - måske vi skulle sende en samlet skriftlig klage til bestyrelsen og den administrerende direktør for YouSee over nedenstående, som jf.: http://yousee.dk/publish.php?id=13452 - http://yousee.dk/publish.php?id=13452  må være øverste ansvarlig for området. - Eller hvad med Kontant eller lignende forbrugerprogram i TV!?

Erik Andersen

Erik Andersen
Salgs- og servicedirektør, individuelle kunder, YouSee A/S

• Født 1969
  • Master, Management of Technology (UAB Madrid). Cand. scient. soc., Roskilde Universitet, 1996.
  • Konsulent, Andersen Consulting, 1996. TDC Kabel TV, 2000.

Skrevet den: 18-Marts-2008 kl. 10:35

Hej Frankeboy

Endnu en i koret - desværre.

Jeg har selv overvejet at kontakte direktøren, men har ikke gjort det på grund af manglende mail til ham. Det med at sende brev til så stort et foretagende har jeg ikke særlig gide erfaringer med. Ved mail kommer den direkte og man kan se om modtager har læst den. Men det er jo nok med vilje at der ikke står en mail ved ham. Han ville sikkert blive bombaderet.

Med hensyn til forbrugerprogrammer. Jeg har skrevet til samtlige forbrugerprogrammer på tv gennem det sidste halve år (se mere på http://www.enfrustreretforbruger.dk - www.enfrustreretforbruger.dk ). Både omkring Yousee og forbrugerklagenævnet samt forbrugerrettigheder generelt. Jeg har også kontaktet politikere.

Men der er ingen respons. Desværre.

Og så længe, at der ikke er nogen der går TDC/Yousee - eller andre - på klingen omkring deres kundeservice - eller mangel på samme - ja så forsætter de ufortrødent.

Med hensyn til mig eget bøvl med Yousee, så skrev jeg for 14 dage siden en mail til dem om manglende levering af  gratis boks, jeg ved de har modtaget den og læst den, og jeg har stadig ikke modtaget et svar.

Yousee - pragteksemplet på ikke-eksisterende kundeservice.

Edtwodth

-------------

Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 22:51
Jamen jeg vil da tilslutte mig koret der også fortsat mangler en check fra YouSee :)

Mit sagsforløb er som følger (jeg paster bare mine 2 breve til dem). Jeg valgte at henvende mig direkte til "direktionsekretariatet", som de henviser til under klager på yousee.dk. Fik svar på begge mine breve indenfor en acceptabel tid - ikke noget deres almindelige kundeservice lever op til :(

27. december 2007 

Klage over Sagem 81 og sagsbehandling i forbindelse med fejlmelding og returnering.

Kære YouSee

Hermed en mail fra en fortsat fortvivlet Sagem 81 kunde. Den 28 november skrev jeg en klage til jer. Sagsforløbet er som følger.

For ca. 1½ år siden bestilte jeg i telebutikken i Århus en Sagem 81 Selector. Jeg hentede boksen og nød udsendelserne fra VM i HD med de problemer det indebar - manglende lyd og enkelte udfald. Ok det var et

pilotprojekt med de første HD udsendelser, så fair nok med lidt startvanskeligheder.

Herefter begyndte problemerne med billeder der fryser, boks der genstarter med videre. Heldigvis er jeg med i betatest gruppen, der hen over de næste måneder får mulighed for at teste nyere software. Det var et fint initiativ, og jeg har fik helt klart indtrykket at det hjalp jeres udviklingsafdeling med at få løst nogle af problemstillingerne.

Jeg modtager efter et stykke tid etbrev fra TDC vedrørende problemer med Sagem 81, hvor I tilbyder 3 måneders gratis Canal+, eller mulighed for at aflevere boksen tilbage. Naiv som jeg er, tror jeg at problemerne bliver løst hen over de næste måneder, så jeg leverer ikke boksen retur. Heldigvis

har jeg en gammel Sagem 60 boks, som i øvrigt virker helt ubeklageligt. Denne benytter jeg mig af i det daglige. Når der kommer nye software opdateringer tester jeg den nye boks, men har hver eneste gang måtte gå tilbage, da kvaliten simpelthen ikke er god nok, og problemerne er for store.

For ca. et halv år siden modtager jeg så et blev fra TDC kabel tv, hvori I beklager opstartsproblemer med Sagem 81, og at man i den nærmeste fremtid vil tage stilling til, hvordan man kan hjælpe de første kunder som valgte at investerer i det nyeste udstyr - jeg kan ikke huske den korrekte ordlyd, men helt ved siden af er dette nok ikke. Siden dette, har jeg ikke hørt videre angående Sagem 81 boksen, og denne har da heller ikke været tilsluttet siden.

Nu er jeg så netop flyttet, og fået kabel tv installeret i min nye lejlighed. I forbindelse med flytningen har jeg også inversteret i et nyt stort plasma tv. En aften får jeg lyst til at prøve Sagem 81 boksen endnu engang, for eventuelt at nyde noget HD materiale fra Discovory eller en eventuel test kanal.

Da jeg starter boksen, bliver jeg bedt om at opdatere, da der endnu engang er kommet nyt software. Efter boksen har stået i ca. 5-10min får jeg Err10 i displayet - dette gentager sig efter flere forsøg, og jeg kan fortsat ikke få liv i boksen. Desværre kommer jeg heller ikke langt nok ind i processen til at resette og starte forfra. Herefter kontakter jeg YouSee med en fejlmelding og klage over produktet, som jeg på ingen måder mener har levet op til forventningerne.

Som eneste svar på min henvendelse, får jeg besked om, at YouSee udemærkede er klar over hvor fejlbehæftet boksen er, og at jeg i øvrigt kan få den ombyttet til en ny af samme type, som man ikke kan garantere virker. Dette kan jeg naturligvis på ingen måde acceptere, og jeg mener i øvrigt der er tale om et småarrogant svar – hvad skulle jeg bruge endnu en boks med fejl på!?  I burde efter min bedste overbevisning have tilbudt at tage boksen retur som et absolut minimum. Efter lidt skriveri frem og tilbage bliver dette da også konklusionen.

For at afslutte sagen beder man om at få oplyst enten mit kundenummer, eller kortnummeret fra mit digitalabonnement, så man har mulighed for at kreditere de 2500,- og få boksen retur. Det er åbenbart ikke muligt at søge mine informationer frem på adressen alene skriver I. Dertil kan jeg oplyse, at ved samtlige henvendelser i min abonementsperiode på over 3 år, har I altid kunne finde mig på adressen ved kontakt til jeres kundeservice – jeg synes det er meget uproffesionelt.

Jeg sender mit kortnummer d. 9 december og hører derefter ikke mere fra jer. Den 14 har jeg fortsat ikke modtaget noget svar og rykker derfor for en afslutning af sagen. Dette gentager sig d. 19 og igen d. 22, hvor i stadig ikke formår at besvare min emails. Jeg har altså i alt sendt 4 emails til jer i perioden fra d. 9-22 december  som i komplet har ignoreret – hvorfor, og hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg har i dag d. 27 december haft telefonisk kontakt til jeres fejlservice og kundeservice for at få løst sagen. I begge afdelinger har jeg aldrig mødt medarbejdere som i den grad forsøgte at fralægge sig ethvert ansvar. Jeg kunne ikke blive hurtigt nok stillet videre begge steder(og vel at mærke imellem de 2 funktioner). Ingen havde noget med sagen at gøre, de kunne ikke se noget på mit abonnement. Jeres kundeservice var endda så fræk at anbefale, at jeg i stedet skrev en email i stedet – til trods for at jeg lige havde forklaret at I havde igonoreret mine emails siden d. 9 december og at dette var årsagen til at jeg nu kontaktede afdelingen telefonisk. 

Yderemere kan jeg erfare, at I aldrig har fået registreret min flytning i jeres system.  Kundeservicemedarbejdere jeg talte med, kunne oplyse, at jeg fortsat stod regisreret på XXXX, til trods for at jeg den 2. November flyttede til YYYYYYY. Jeg tør da slet ikke tænke på hvad der ville ske med mine regninger, nu hvor posten snart ikke længere bliver videresendt  - det lød dog som om at dette blev rettet med det samme, så det kan jeg jo blot håbe på er korrekt. Mit tv signal har dog fungeret siden jeg flyttede ind, og I har da også formået at sende mig markedsføringsmateriale på den nye adresse.

Selvom sagen ifølge jeres kundeservice skulle være løst – der er nu blevet sendt en returkasse, og blevet lovet at de 2500,- fremsendes på en check når boksen er retur, er jeg set i lyset af jeres sagsbehandling fortsat ikke er tryg, før jeg står med en check i hånden!

Jeg skrev i min oprindelige klage, at jeg altid synes at have modtaget en god service og support ved kontakt til jeres afdeling. Dette gælder bestemt ikke mere, og jeg har bestemt fået fornemmelsen af, at jeres service er blevet markant dårligere det seneste års tid.

Kære YouSee. Kan der virkelig være rigtigt, at jeg som trofast kunde skal bruge 2500,- på en ny high definition boks der har givet så mange problemer, og ligeledes har en begrænset funtionalitet i forhold til jeres ældre model. Jeg kæmpet med lydproblemer, billeder der fryser, softwareversioner som ikke virker, og så er der ikke engang mulighed for at lave en farvoritliste med de kanaler man oftest ser. I skriver at vi vil se på at hjælpe de kunder, som først købte den nye boks, og efterfølgende har fået et produkt der bestemt ikke lever op til forventninger - intet har jeg hørt!

Mit tålmodigmed med Sagem 81 er nu opbrugt. Jeg kan nu se at boksen er taget helt ud af jeres sortiment, først på grund af de problemer den har givet - det har stået på jeres hjemmesiden, og siden har den ikke været til salg mere.

Jeg kan nu erfare fra jeres kundeservice, at I har tænkt jer at lancere en ny Samsung boks først i det nye år. Hvornår hører vi mere – jeg går ud fra, at I har tænkt jer at yde en passende kompentation til de kunder, som har hjulpet jer i opstartsfasen og betalt mange penge for et produkt som bestemt ikke har været færdigudviklet.

For at opsumere.

·         Jeg mangler en redegørelse for hvorfor mine henvendelser gentagende gange er blevet ignoreret

·         Jeg mangler svar på hvad I har tænkt jer at gøre for de kunder som oprindelige købte et ufærdigt produkt som ikke levede op til forventningerne – dette har I lovet skriftligt for over 6 måneder siden.

·         I mangler at sikre, at jeg modtager en returkasse til tiden, og ikke oplever flere problemer i denne sag.

·         Jeg mangler en check på 2500,-

·         Jeg mangler en passende kompentation for alle de problemer, og den store mængde tid jeg har måtte bruge i forbindelse med denne sag.

·         Måske det mest vigtigste – jeg mangler en HD Selector der virker.

Med venlig hilsen

Tobias......

Herefter modtager svar på min klage, hvor man blot "beklager".

Jeg sender herefter Sagem 81 boksen retur til YouSee og hører efterfølgende intet.

____________________________________________________________ _______________

15. februar 2008 

Forsættelse af klage over HD Selector og kundeservice

Kære YouSee

Jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde. I min sidste henvendelser til jer skrev jeg, at jeg ikke følte mig sikker før jeg stod med en check i hånden – det gør jeg fortsat ikke, og forløbet er forsat lige så grotesk som jeg hidtil har oplevet. Dog har jeg  fået (købt) en HD selector der virker, og det er da glædeligt.

Jeg vedlægger min oprindelige klage, og derfor vil jeg heller ikke bruge mere energi på at beskrive dette forløb.

I løbet af Januar modtager jeg ikke mindre end 2 fragtbreve, og i øvrigt 4 identiske breve om at jeg nu kan leje film via Cinema?  Den 22. januar 2008 sender som aftalt min Sagem 81 HD Selector retur, og forventer i den forbindelse af modtage en check på 2500,- indenfor en uges tid. Den 11. Februar, da jeg fortsat ikke hverken hørt eller modtaget noget fra jer kontakter jeg  YouSee kundeservice telefonisk. Meldingen er her, at den har man ikke modtaget! 

Da man ikke noterer track/trace nummer i jeres system, er gode råd jo dyre. Efter en længere samtale, går medarbejderen med til at kontakte lageret, for at høre om der eventuelt skulle være begået en administrativ fejl, eller boksen alligevel skulle være modtaget. I vender kort tid tilbage med et track/trace nummer på det ene fragtbrev, uheldigvis det som jeg stadig har til at ligge herhjemme – men et eller andet sted må de jo så være registreret, modsat det jeg fik at vide tidligere på dagen. Medarbejderen lover at vende tilbage, når man har talt med lageret, og i dag fredag d. 15/2 2008 har jeg stadig ikke hørt fra jer – det er altså 5 dage! Det er beklageligt, at jeg ikke selv har gemt pakkeseddelen, men jeg mener da I har et stort problem ikke at få dokumenteret hvad I sender ud til kunderne, når sådan noget som dette kan ske.

Jeg  kontakter herefter Postdanmark for at høre om de kan se yderligere information omkring forsendelsen, og i sidste ende lave en efterlysning af pakken. Postdanmarks kundeservice oplyser, at når YouSee har sendt fragtbrevet til mig figurerer de som både afsender og modtager af pakken, og vil derfor også være dem der skal fortage en efterlysning – det kan jeg ikke gøre. Hvordan agter I at efterlyse min pakke, når I ikke kan dokumentere hvad der er sendt til mig?

Vi er nu i en situation, hvor YouSee kundeservice hævder at jeg er ansvarlig for noget information, som I selv burde dokukmentere. I agter ikke at tilbagebetale penge for noget defekt udstyr, som I i øvrigt selv har meldt komplet fallit overfor, og vi allerede har aftalt skal tages tilbage, da den i mit tilfælde har været helt defekt. I lægger meget kraftigt op til at jeg decideret lyver, når jeg siger at have sendt boksen retur. Jeg har endda været nede og købe den nye Samsung boks den første dag I havde den tilgængelig i telebutikkerne. Jeg håber da, at det er helt klart efter min sidste henvendelse, at jeg slet ikke ønsker den anden boks, så at tro den ikke skulle være sendt retur en smule usandsynligt.

Så kære YouSee. Jeg håber virkelig dette er min sidste henvendelse til jer vedrørende denne sag. Igen må jeg konstatere, at jeg kundeservice ikke lever op standarden. Til en hver tid er det mig der må tage  initiativet – intet bliver som udgangspunkt gjort, og jeg føler det virkelig som at stå og slå i en dyne hver gang jeg taler med jeres medarbejdere.

I skriver i svaret på min sidste henvendelse, at I ikke kompenserer ydereligere. Hvor lang tid skal jeg bruge, og hvor meget dårlig service skal man så få, for at være berettiget til kompensation?  Nu har sagen forløbig kørt over 2 måender, jeg har skrevet til jer et utal af gangen uden at få svar, talt med jer telefonisk og nu må jeg klage skriftligt anden gang . Endnu en gang har I nu formået ikke er vende tilbage som lovet.

Skulle vi nu ikke lade denne sag ligge, og såfremt I fortsat ikke kan finde den defekte Sagem 81, så går jeg ud fra, at tvivlen om den er kommet retur kan komme mig som kunde til gode. Det kan da ikke passe, at hverken I eller jeg skal bruge mere tid på denne sag.

Med håb om et posetivt svar.

Med venlig hilsen

Tobias......

SVAR FRA YOUSEE d. 27/2(2008) :)

Kære .....

Tak for dit brev den 21. februar 2008 om returnering af HD-digitalmodtager (Sagem 81 HD). Jeg henviser til mit tidligere svar den 16. januar 2008, sagsnr. XXXXXX.

I mit sidste svar fremgik det, at du var blevet tilbudt at få refunderet købsprisen på 2.495 kr., hvis du returnerede Sagem 81 HD-boksen. Da du nævner, at du returnerede boksen den 22. januar 2008, vil jeg sørge for at kreditere 2.495 kr. på dit abonnement. Vi har stadig ikke registreret modtagelsen af Sagem 81 HD-boksen, men jeg mener, at denne langstrakte sag nu må afsluttes.

Jeg sørger for at du, snarest muligt, får en check på 2.495 kr. fremsendt.

Jeg håber, at jeg hermed har svaret din henvendelse tilfredsstillende, og beklager de mange gener, som denne sag har foranlediget. Endelig ønsker jeg dig god fornøjelse med din nye Samsung HD-digitalmodtager samt dit abonnement på HD-pakken.

Venlig hilsen

XXXXXXXXXXXXX
Specialkonsulent

________________________________________________________ ___

Det var så min YouSee selector historie. Forbandet dumt jeg ikke lige fik noteret det track/tracenr... men for f***** da. Jeg har tidligere selv arbejdet i en kundeservice funktion hos TDC, og der loggede vi rent faktisk alle pakkenumre.

I går jeg har netop igen rykket for min check, men set i lyset af jeres historier kan der jo nemt gå lidt tid endnu - specielt hvis man ikke jævnligt har fat i dem!

Utroligt det skal være så bøvlet.. synes efterhånden jeg har brugt en del tid på deres skidt... når det så er sagt, er vi egentlig ret glade for den nye Samsung boks herhjemme..

Jeg kan vist kun sige SeeYou! :)

Mvh Tobias

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 23:20

Kan kun sige: velkommen i klubben!!

Jeg har sendt linket til dette emne til kontant på dr, kan være de kan bruge det. 

-------------

Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 00:29
NoSee's kundeservice stinker... Det tager dem flere uger at svare på emails, og som regel svarer de slet ikke på dine spørgsmål men snakker udenom, specielt hvis du skal have penge ud af dem. Deres email svar indeholder nogle gange et link til en kundeundersøgelse, hvor man kan bedømme deres kundeservice. Et af punkterne er svartiden, hvor det maksimale man kan angive vist er 8 dage. Så hurtigt har jeg aldrig fået svar fra dem.

-------------

Skrevet af: zipler
Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 19:29
Sætter mig lige på listen over de personer der er blevet holdt for nar hos Tdc-kabel/yousee fejl i alm. selectorkort kostede mig 199,- som jeg ikke er blevet godt skrevet endnu. har ikke tal på hvor mange gange jeg har ringet men på den høje side af 50 gange.

Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 19:41
Jeg kunne bare godt tænke mig at man skrev virksomheden navn, som det er, og ikke alle de barnagtige måder at skrive YouSee på (NoSee, You$ee -osv osv osv osv).

Mine regninger og tilbagebetalinger har fungeret til ug fra YouSee!

Men jeg håber da inderligt at alle får deres penge retur!

Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg kunne bare godt tænke mig at man skrev virksomheden navn, som det er, og ikke alle de barnagtige måder at skrive YouSee på (NoSee, You$ee -osv osv osv osv)

?????????

-------------

Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 21:33

Jeg kunne bare godt tænke mig at man skrev virksomheden navn, som det er, og ikke alle de barnagtige måder at skrive YouSee på (NoSee, You$ee -osv osv osv osv)

?????????

? = OT = læs omkring på recordere.dk og se hvor mange sjooooove navne folk kan på YouSee og andre firmaer (El-giganten osv.)

Det er ikke sjovt, samt "Det er en OMMER"... får det hvide i øjnene frem i en!

Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 22:25

Vær du blot glad for, at du ikke har haft nogle problemer. Og glæd dig over, at nogle andre og mindre heldige YouSee kunder har så megen galgenhumor, at de finder på noget at kalde YouSee som - med netop galgenhumor - kan ses som morsomt.

Når man føler at YouSee gør én som kunde til grin, så får man en stor trang til at gøre tilsvarende den anden vej. Det er vilkårene YouSee lever under, når de leverer det service-niveau, som de mange konkrete og veldokumenterede kundeklager vidner om.

Navnet YouSee er næsten altid nævnt i starten af alle diverse kundeklager og indlæg. Og der er jo næppe nogen der er i tvivl om hvem det er der er tale om. Du må være ansat eller meget tæt på YouSee, hvis ikke du kan se det morsomme i det. Det er da bedre end at begynde at kalde YouSee for andre ting af nærmest injurierende karakter. Selv om det reelt kunne være berettiget. For det er tæt på at være kriminelt eller ialtfald langt fra god markedsføringsskik hvad YouSee præsterer på service-siden, hvis alle de fremkomne indlæg taler sandt. Og det tror jeg de gør.

Al begyndelse er svær. Og YouSee har introduceret nogle produkter (HD-bokse) som ikke har levet op til kundernes forventninger baseret på YouSee's egen markedsføring. De har sikkert heller ikke levet op til YouSee's egne forventninger. Men havde YouSee blot erkendt det lidt før - end nu og taget konsekvensen heraf, så kunne meget bøvl og ballade være undgået. 

Jeg har også en Sagem 81 HD-boks som jeg egentlig har været glad for trods at den hakker i HD-billeder og skal slukkes eller reinstalleres ind i mellem. Jeg har nu fået tilbudt at få den ombyttet gratis til en ny Samsung-boks (eller købe én med harddisk til 500,-). Og det er fin service. Den er sikkert centralt bestemt fra topledelsen - tvunget af omstændighederne. Det ser jeg som en erkendelse af, at deres Sagem 81 HD-boks ikke har været god nok.

Problemet for mig var den service jeg fik ved kontakt til de enkelte medarbejdere i YouSee. Den var bare ikke i orden. Man får forskellige svar afhængig af hvem man spørger, man får urigtige svar i forhold til abonnementsbetingelser, ens fejlmeldinger er pludselig forsvundet, man får oplyst at "noget er sendt" uden at det er korrekt, og jeg fik tilbudt besøg af en tekniker fordi jeg havde fået en forkert fjernbetjening, som de trods lovning om det modsatte ikke havde sendt på 10 dage. Og de stakler som har haft penge til gode i månedsvis, de har sandelig haft god grund til at kalde YouSee for NoSee eller lignende.

Havde jeg i sidste uge haft en mulighed for at levere mine YouSee-bokse tilbage, få refunderet et rimeligt beløb med det samme - og så gå over til en konkurrent og købe tilsvarende bokse hos en anden kabel-TV leverandør, så havde jeg gjort det. - Mit problem er, at der ingen andre kabel-TV leverandører er hvor jeg bor.

Jeg vil råde YouSee til at gå deres service-organisation kraftigt efter i sømmene. For ellers vil en stor del af kunderne forsvinde, når de får reel konkurrence. Fuldstændig som dengang KTAS/TDC pludselig fik konkurrenter.

?????????

Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Frankeboy Frankeboy skrev:

Du må være ansat eller meget tæt på YouSee, hvis ikke du kan se det morsomme i det.

Jeg har intet med YouSee at gøre, udover at være Selectorkunde!

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 12:03

Jeg vil råde YouSee til at gå deres service-organisation kraftigt efter i sømmene. For ellers vil en stor del af kunderne forsvinde, når de får reel konkurrence. Fuldstændig som dengang KTAS/TDC pludselig fik konkurrenter.

TDC er stadigvæk størst inden for fastnet, mobil og internet

Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja - men der var engang, hvor de havde 100% af kunderne. Det var dengang de havde monopol!

Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 18:20

Ja - men der var engang, hvor de havde 100% af kunderne. Det var dengang de havde monopol!

Yousee har sådan set monopol, der hvor jeg bor. Vi må ikke sætte parabol op og Yousee er den eneste kabeltv leverandør i området.

Så der er altså stadig monopol!

-------------

Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 20:15

Yousee har sådan set monopol, der hvor jeg bor. Vi må ikke sætte parabol op og Yousee er den eneste kabeltv leverandør i området.

Så der er altså stadig monopol!

Ja! - Og det er netop det som er problemet. Kunderne kan reelt ikke gå et andet sted hen uanset om de er tilfredse eller utilfredse. - Konkurrence er en god ting. - Se blot hvor meget jeg faktisk roser TDC-butikken i Hundige for den service de har ydet mig. Ikke et ondt ord om dem. - Men de konkurrerer idag også på lige fod med andre tele- og hardware leverandører. Det er YouSee (som har defacto-monopol på kabel-TV levering mange steder) som er problemet.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 08:53

Yousee har sådan set monopol, der hvor jeg bor. Vi må ikke sætte parabol op og Yousee er den eneste kabeltv leverandør i
området.Så der er altså stadig monopol!

Så har de andre jo også monopol de steder hvor de er. Stofa i områder de dækker, ComX i de ejerforeninger de er i osv. osv.

Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 08:58

Så har de andre jo også monopol de steder hvor de er. Stofa i områder de dækker, ComX i de ejerforeninger de er i osv. osv.

Ja og det gør det vel ikke bedre?

"Når nu andre har monopol kan vi også tillade os det. Og samtidig kan vi droppe kundeservicen. Der er jo ingen grund til at bruge penge på noget ,som de alligevel ikke kan få andre steder"

-------------

Print side | Luk vindue