Dansk hotline til Nierle
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=361
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 07:46
Emne: Dansk hotline til Nierle
Skrevet af: Lars
Emne: Dansk hotline til Nierle
Skrevet den: 26-Januar-2004 kl. 12:00
Hej Alle!
Nierle har ind imellem haft problemer med kommunikationen til de mange danske kunder. Når kunderne har skrevet, angående eventuelle fejl i leveringen, har de måske ikke fået svar.
Derfor har de nu oprettet en dansk hotline, hvor til man kan skrive på dansk. De garanterer et hurtigt svar.
Skriv til Lis på email: lj [snabela] nierle.de
Senere tilføjelse: Den nævnte email-adresse lader til at være fjernet igen, og man kan ikke længere skrive til Nierle på dansk (men kun engelsk og tysk).
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Bob1
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 11:32
Først vil jeg skynde mig at advare folk mod at handle hos Nierle det er et kæmpe hustler-firma. Det er de værste i branchen!
En lille historie om deres handelsmetoder: Jeg bestilte 100 Ritek dvd'er 20 december. Vel vidende at julen og nytåret kunne forsinke posten, ventede jeg til 8. januar med at kontakte Nierle. Efter et par dages venten fik jeg svar -Jeg skulle vente en uge mere så ville de løse problemet. Da der var gået 10 dage havde jeg stadig intet hørt. Jeg skrev til dem igen. Denne gang fik jeg slet ikke svar. Så skrev jeg en lang mail hvor jeg ikke lagde fingre imellem. Svaret jeg fik var på en linie:everything has been send, please contact your post. Firmaet fralægger sig derved ethvert ansvar for en forsendelse som jeg på ingen måde havde mulighed for at efterlyse.
På det tidspunkt havde jeg skudt en hvid pil efter mine penge og ikke mindst mine varer.
Så en dag 5 uger efter min bestilling bliver jeg ringet op af en tysker der siger mine varerfejlagtigt er blevet returneret og vil blive sendt mandagen efter. På trods af den dårlige kundeservice forventer jeg nu endelig en afgørelse i sagen.
Varene kommer efter 5 dage. jeg henter pakken på posthuset. Til min store skræk opdager jeg at Nierle har sendt mig 100 Vanguard-medier. Hustlerne har bare sat et klistermærke på cakeboxen, hvor der står Ritek 1970? De har bevidst forsøgt at sælge disse underlødige medier som Ritek.
Hold jer langt væk fra dette skod firma!!!
------------- Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
|
Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 11:49
Jeg har nu handlet der flere gange uden problemer.
Det skal dog siges, at jeg aldrig har haftfat i deres reklamationsafd., og det er desværre her at kæden hopper af for de fleste virksomheder. Også de danske!
/Shumi
|
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 11:55
Jeg har selv handlet der flere gange tidligere- uden problemer. Tilmed fået de varer jeg har betalt for. Men denne gang har de bevidst svindlet med deres produkter. Verdens dårligste medie, bliver ikke til Ritek blot ved at man påsætter en hjemmelavet label.
Det er en meget grov udnyttelse af internethandlen. Det er bedrageri. Og Nierle har gjort det i flere tilfælde læs om dem på www.firmacheck.dk
|
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 12:30
Hej Bob
Hvad siger Nierle selv til det ?
Det kan jo være en fejl, en arbejdsdreng på lageret der har sat forkerte mærkater på eller andet. Har du skrevet til dem og forelagt problemet ?
Hvis ikke, så prøv via den email nævnt øverst i denne tråd. Du kan skrive på dansk.
/Lars
|
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 13:10
Hej Lars
|
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 13:18
undskyld! prøver igen.
Hej Lars
Jeg ved at der kan være tale om en fejl. Men efter den behandling som jeg har fået og den tid det har taget at få etableret kontakt til dette firma, ønsker jeg ikke længere at kommunikere direkte med dem.
Jeg frygter, at jeg vil være pensioneret inden sagen ville få en ende. Det eneste jeg kan gøre nu, det er at oplyse andre om de metoder dette firma bruger. Desuden tager man ikke fejl af Ritek og Vanguard.
Jeg prøver ikke at drive folk over til andre forhandlere, jeg forsøger bare at advare andre om at komme i samme situation som den jeg er havnet i: 1100 kr. fattigere og 100 ubrugelige medier rigere
|
Skrevet den: 31-Januar-2004 kl. 13:25
Hej Bob
Ok, jeg ville nok aligevel prøve at skrive til hende Lis på lj [snabela] nierle.de
Hvis Nierle mener det alvorligt men at ansætte en dansker til at passe de danske kunder, så bør hun også kunne trække i de rette tråde så du enten får pengene igen, eller får de varer du er berettiget til.
/Lars
|
Skrevet den: 03-Februar-2004 kl. 10:40
Hej Alle
Jeg så et andet sted at artikel no 2029 er fjernet fra Nierles sortiment pga. problemer, og at der kan reklameres over dem (man kan få pengene modregnet i næste ordre).
/Lars
|
Skrevet den: 10-Februar-2004 kl. 09:51
Nu har jeg så skrevet til Nierle på ovennævnte adresse. Jeg skrev mailen i sidste uge og jeg har endnu ikke fået svar - Jeg regner ikke med at høre fra dem!
Jeg skrev en pæn mail til dem, hvor jeg redegjorde for mine oplevelser og fortalte dem, at jeg følte mig snydt p.g.a. de forfalskede Ritek. Jeg skrev til dem, at jeg gerne hørte fra dem, hvis de havde en logisk forklaring på forfalskningen. Men jeg har som sagt intet hørt.
Så jeg må hellere skyde en hvid pil efter fornuftige forklaringer og i stedet indse, at jeg er blevet snydt.
|
Skrevet af: boborg
Skrevet den: 10-Februar-2004 kl. 10:03
Den danske email adresse er vist nok nedlagt igen ifølge indlæg på Usenet. Man skal vist bruge mailto:ag@nierle.de - ag@nierle.de (og skrive på engelsk).
|
Skrevet af: nakah
Skrevet den: 10-Februar-2004 kl. 12:12
![](smileys/smiley19.gif)
Jeg har også handlet hos Nierle for 2 uger siden. Jeg har endnu ikke modtaget bestilte vare. Ringet til dem, men tager ikke telefonen. Sent 5 mail uden svar. DET ER EN LORTE STED. I SKAL IKKE HANDLE HOS DEM.
|
Skrevet af: Kimpil
Skrevet den: 10-Februar-2004 kl. 18:55
Som nævnt andet sted er jeg yderst tilfreds med Nierle. Har handlet der utallige gange og altid fået hvad jeg har bestilt. Fik varer i fredags som jeg havde betalt i mandags. Men måske er jeg bare heldig hver gang
|
Skrevet af: Kjeldbjerg
Skrevet den: 11-Februar-2004 kl. 00:24
det er lidt skræmmende at læse eksemplerne herinde og på firmacheck,
men kan kun sige at jeg bestilte i mandags (02/02) , og modtag varerne i dag, uden problemer. Og det var bl.a. Ritek jeg bestilte og fik.
|
Skrevet af: Lars Olsen
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 00:06
Jeg har handlet 3 gange hos Nierle uden problemer. Varene er kommet 6-10 efter bestilling. Udover CD har jeg købt PRINCO DVD-R 4x, Phillips DVD+RW 4x, PRINCO DVD-RW 2x og TDK DVD-RW 2x.
PRINCO DVD-R 4x og TDK DVD-RW 2x har aldrig fejlet på 5100.
PRINCO DVD-RW 2x har fejlet nogle gange og kan ikke anbefales, da der ikke er noget ved en skive, som ikke er 100% sikker.
|
Skrevet af: janus
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 08:22
Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående. Jeg har handlet hos Nierle 4-5 gange med fuld tilfredshed. Varene kommer også hos mig ca. 1 uge efter bestilling. Jeg har købt for over 5-6000 ved hjælp af PayPal og har endnu ikke oplevet en eneste ordre, der adskilte sig fra det bestilte. Jeg køber især Princo DVD-R 1X til min Panasonic E-30. Hvad jeg savner hos Nierle er muligheden for at købe DVD-RAM ( dem køber jeg hos http://www.fotokoch.de - www.fotokoch.de til 5.50 Euro stk). Nierle - Super butik.![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 08:57
Kunne Jeres korrekte ordre ikke skyldes, at I har købt det absolut billigste medie på markedet. Det ville være endog meget svært for Nierle, at forfalske dette til noget billigere?
Jeg har som sagt selv handlet med dette firma tidligere - uden problemer. Den gang købte jeg også Princo. Kan det tænkes at Nierle kun har Princo og Vanguard på lager? Dem der bestiller Princo får Princo. Alle andre får Vanguard. Det er nemt og overskueligt for lagerdrengen.
P.S. jeg har måtte smide 90% af alle de brændinger jeg har lavet med Princo (og Vanguard)ud. De kører fint indtil sidste 1/3 af filmen. her begynder de at hakke og går på et tidspunkt helt ned. Hvad kan dette skyldes?
|
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 09:03
Quote Janus:Hvad jeg savner hos Nierle er muligheden for at købe DVD-RAM
Til Janus
Hvad jeg savner hos Nierle er evnen til at drive en ærlig forretning, hvor man får hvad man bestiller - Hver gang!
|
Skrevet af: Kimpil
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 09:04
Jeg må desværre skuffe dig Bob1. I fredags modtog jeg Ritek GradeA DVD-R 4x og forrige gang var det DVD-R 4,7 GB MAM-E Mitsui 4x. Herudover har jeg købt CDR i mange forskellige fabrikater. Normalt køber jeg aldrig de billigste medier - ser altid på forskellige testsider for at se hvordan andres erfaring er med mediet i min brænder
|
Skrevet af: janus
Skrevet den: 12-Februar-2004 kl. 09:40
Til Bob1.
Du kan have en mulig pointe m.h.t. købet af Princo som det aller billigste medie, men netop Princo DVD-R 1x fungerer fortræffeligt i E-30 (der kan være en fejlprocent på 2) De nyere, hurtigere og sikkert bedre medier fungerer ikke lige så godt. Retfærdighedsvis skal det nævnes at købene hos Nierle også dækker prodye CD-R, blæk til TDK printer, cases til DVD'er mm. Det bliver spændende hvad mine erfaringer vil blive, når jeg får købt en HDD/DVD og naturligvis skifter til hurtigere medier.
|
Skrevet af: SONYFREAK
Skrevet den: 14-Februar-2004 kl. 19:45
Til alle Jer der ikke er tilfreds med Nierle !
Jeg har handlet flere gange hos http://www.billigmedien.de - www.billigmedien.de hvor det hele foregår på dansk. De er en lille smule dyrere end Nierle, men til gengæld har der aldrig været problemer med leverancen. Jeg kender flere der ligeledes har handlet hos billigmedien, med stor tilfredshed.
------------- Hilsen Lars
---------------
SONY til folket
|
Skrevet af: marvig
Skrevet den: 15-Februar-2004 kl. 15:36
ja men http://www.billigmedien.de/ - www.billigmedien.de har ikke dvd ram
|
Skrevet den: 15-Februar-2004 kl. 17:29
Når man har mistet lysten til at handle med Nierle, er flg. forretninger gode steder at købe billige medier af god kvalitet:
http://www.dvd-and-media.com/ - http://www.dvd-and-media.com/
Irsk når det er bedst. Officielle Ritek forhandlere.
http://www.digitalpromo.co.uk/erol.html - http://www.digitalpromo.co.uk/erol.html
Engelsk forretning hvor man også kan købe 8x brændere til under en "tusse". De fører også Ritek.
Jeg har handlet med begge firmaer og det har været problemfrit. - I modsætning til hustlerfirmaet Nierle.
|
Skrevet den: 23-Februar-2004 kl. 18:57
Lars skrev:
Derfor har de nu oprettet en dansk hotline, hvor til man kan skrive på dansk. De garanterer et hurtigt svar. Skriv til Lis på email: |
Nå, så fik vi da svar på hvorfor hotline Lis' email ikke længere besvares hos Nierle. Faldt over dette fra hende i en nyhedsgruppe:
Du kommer til at skrive til Nierle på denne email mailto:ag@nierle.de - ag@nierle.de
emailadr mailto:lj@nierle.de - lj@nierle.de eksisterer ikke mere - jeg hjalp Nierle med at få ryddet op sidste gang der var mange reklamationer/problemer, men det kan jeg jo ikke blive ved med at bruge min fritid på. Der er ansat en dame på kontoret som taler engelsk og som skal besvare disse mails.
Jeg kender Nierle's chef og han er ikke ude på at snyde nogen. Hvis du ikke kan komme igennem til kontordamen så råb højt - så kan jeg måske hjælpe.
hilsen Lis
/Lars
PS. Råb ikke højt her, hun læser vist ikke dette forum ![Stern Smile](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley22.gif)
|
|