Print side | Luk vindue

Dvd-Shrink

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3616
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 22:14


Emne: Dvd-Shrink
Skrevet af: panda1
Emne: Dvd-Shrink
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:42

  Hej.

 I dvd-shrink under Quality setting.Skal man slå deep analyse til og hvad med video compress.

 




Svar:
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af panda1 panda1 skrev:

  Hej.

 I dvd-shrink under Quality setting.Skal man slå deep analyse til og hvad med video compress.

 

Bare brug default.



-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: panda1
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:46

 

   Sharp default og så flueben i deep analyse.?



Skrevet af: norbert
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:50
Yes


Skrevet af: panda1
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:51

 

  Kan man se forskel på kvaliteten.?



Skrevet af: norbert
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:52
Deep analyze er vigtig for at få den bedste kvalitet. Men alt afhængig af din pc kan det tage lang tid, før den er færdig. Men du kan se stor forskel på, om du kører med eller uden deep analyze


Skrevet af: panda1
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:55

 

 Hvad med video compress,gør det en forskel.?



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af panda1 panda1 skrev:

Sharp default og så flueben i deep analyse.?

Jeg bruger udelukkende 'deep analyse'. Synes mine tests med adaptive error compensation på interlace materiale (TV/VHS) giver dårligere billed (grundet forsøg på udligning af interlace linier).

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: panda1
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 20:59

 

 Og du bruger så video compress "Sharp Default"



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 08-Januar-2005 kl. 23:51

Oprindeligt skrevet af panda1 panda1 skrev:

Og du bruger så video compress "Sharp Default"

Spørger du mig?!?

Som jeg forsøgte at skrive har jeg udelukkende aktiveret 'Perform deep analysis before....' - og deaktiveret 'Compress video with high quality....'.

Denne indstillinger er standard (så vidt jeg husker).

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg bruger udelukkende 'deep analyse'. Synes mine tests med adaptive error compensation på interlace materiale (TV/VHS) giver dårligere billed (grundet forsøg på udligning af interlace linier).

/Lars

Hvad gør du ved DVD - slår du "adaptive error compensation" til og bruger "Sharp"?

Hvis man højre-klikker på en valgt titel får man (i DK-udgaven)muligheden: "Sæt Standard Streams/Spor" herunder kan man klikke på "Gem undertekster" hvad betyder det? Underteksterne har man jo valgt inden da!

Claus



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 13:32

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hvad gør du ved DVD - slår du "adaptive error compensation" til og bruger "Sharp"?

Jeg har ikke lavet test med faciliteten på DVD materiale (endnu). Jeg sørger ofte for kun at vælge det mest nødvendige, så komressions-forholdet holder sig over 80%. Dog skal man selvfølgelig stadig være forsigtig med 'Adaptive error compensation' da købe DVD'er også kan være interlaced.

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hvis man højre-klikker på en valgt titel får man (i DK-udgaven)muligheden: "Sæt Standard Streams/Spor" herunder kan man klikke på "Gem undertekster" hvad betyder det? Underteksterne har man jo valgt inden da!

Måske en misvisende engelsk oversættelse

Du kan med funktionen 'Sæt standard streams/spor' vælge hvlket lydspor samt hvlken undertekst der som standard skal afspilles når titlen vises. Det punkt du referer (Gem undertekster) betyder 'Vis ingen undertekster når optagelsen afspilles'. Brugeren skal derfor selv vælge undertekst når optagelsen afspilles i DVD afspilleren (har altså intet med at gemme - som i lagre - at gøre!).

Den engelske tekst er 'Hide subpicture' (måske bedre dansk oversættelse: 'Vis ingen undertekster under fremvisning').

- Det var vist nok engelsktime for idag

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 14:19

Hej Lars

Tak for svarene. Ja du har ret den orginale tekst var mindre tvetydig. Jeg håber lige at jeg kan nå at fange læreren inden han smutter for FAQ kunne ikke håndtere "interlace" måske du kan "oversætte"!

Claus



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Hej Lars

Tak for svarene. Ja du har ret den orginale tekst var mindre tvetydig. Jeg håber lige at jeg kan nå at fange læreren inden han smutter for FAQ kunne ikke håndtere "interlace" måske du kan "oversætte"!

Claus

Du kan finde ordbogs hjælp her: http://www.dvd-venner.dk/artikler/artikel.asp?id=5 - http://www.dvd-venner.dk/artikler/artikel.asp?id=5

Mvh JørgenT



Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 15:26

Hej Jørgen

Tak for linket det var informativt.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Dog skal man selvfølgelig stadig være forsigtig med 'Adaptive error compensation' da købe DVD'er også kan være interlaced.

Har man nogen mulighed for at se på en DVD om den er indspillet non-interlaced (for Progressive Scan) eller interlaced - anyone?

Claus 



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 20:48

Hej Claus,

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Har man nogen mulighed for at se på en DVD om den er indspillet non-interlaced (for Progressive Scan) eller interlaced - anyone?

Det kan være svært at afgøre (da mange konverteringer kan foråsage kam-effekter, som er de ofte synlige effekter af interlace vist på progressiv display). Du kan iøvrigt læse mere om interlace/progressiv på http://www.100fps.com - 100fps .

Det eller udemærkede værktøj http://gspot.headbands.com/ - GSpot (hent 2.52 beta! der understøtter MPEG) har et felt (I/L) der indikerer om materialet er inerlaced (men jeg har ikke selv benyttet den funktion - og véd derfor ikke om det virker). En anden måde er, at sætte f.eks. PowerDVD til ikke at gøre interlace signalet progressivt - og du kan dermed visuelt (måske) afgøre om optagelsen er interlaced. Funktionen deaktiveres under 'Konfiguration (Ctrl+C)' -> 'Video' fanebladet -> 'Advanced Video'.

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 12:12

Hej Lars

Tak for svar og links. Det kan være det skal afprøves senere.

Claus



Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 13-Januar-2005 kl. 11:25

Under "Backup" og derefter "Brænderindstillinger" er der flueben ved:

"Book type DVD-ROM" og "Brænd mindst 30mm" er der nogen der ved hvad disse betyder specielt "Book type DVD-ROM" (skal der være flueben)?

Jeg fandt dette på http://www.dvdr-digest.com/articles/23_5.html#burn - http://www.dvdr-digest.com/articles/23_5.html#burn :

Book type DVD-ROM - this option makes DVD players recognise your DVD+R/RW discs are a DVD-ROM, and hence improves compatibility with players that don't fully support DVD+R/RW. This option may only work with a selected range of DVD burners that support bit-setting (eg. Ricoh).

Hvis jeg ikke ved om min brænder understøtter bit-setting bør jeg så alligevel bevare et flueben der?

  • Burn at least 30mm - this is again a compatibility option for DVD+R/RW drives
  • Claus

     




    Print side | Luk vindue