Print side | Luk vindue

HDMI til DVI

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36312
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 15:17

Emne: HDMI til DVI
Skrevet af: Perfod
Emne: HDMI til DVI
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 16:44

Nu har jeg sidde og kigget på forskellige kabler som går fra HDMI til DVI ,,,

Jeg skal bruge et kabel på 1.5meter , og jeg kan se og nogle af kablerne kun understøtter 720P og ikke 1080P.

Som jeg har læst mig til er det fordi kvaliteten er dårligere , men kan det virkeligt passer når længden kun er 1.5 meter...

Kan i evt anbefale et godt sted at købe sådanne et kabel som er godt og billigt...

Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 17:54
Det burde ikke være et problem, men dét du får med det dyrere kabel er en garanteret overførsel af 1080p - dette betyder ikke nødvendigvis at det billigere kabel ikke kan overføre 1080p, men det er bare ikke en garanti fra fabrikken.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 18:01

Jeg troede bare at når der var de lede i kablet som der skule være så kunne det overføre 1080P ,,, måske derfor der står at det billige kun kan overføre 780P .

nå men så må jeg jo bide i det sure æble og købe det dyre

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 18:04

Et kabel er certificeret til en given båndbredde. Et 1080p HDMI kabel er certificeret til at kunne transmittere 1080p signaler uden at du oplever tab, men dermed er det ikke sagt at et kabel der ikke har dette certifikat vil være ude af stand til at gøre det samme. Det er en chance du kan tage hvis du har lyst...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Print side | Luk vindue