Print side | Luk vindue

Spareskinne / strømspare løsning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36426
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 13:26

Emne: Spareskinne / strømspare løsning
Skrevet af: Christian_S
Emne: Spareskinne / strømspare løsning
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 16:18
Jeg vil gerne ha' en løsning hvor min hifi forstærker slukker når jeg slukker mit TV. Men forstærkeren skal være tændt når TV'et er tændt eller TV'et er i standby.

Hvilken slags spareskinne skal jeg bruge? eller er det noget andet jeg skal ha'?

- Chr

Svar:
Skrevet af: allannissen
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 00:00

IHC Wireless fra LK. Det er dyrt i indkob i forhold til en sparreskinne, men det virker efter min mening meget bedre.

Udskift din sikkontakt hvor dit elektronik er tilsluttet, med en Wireless stikkontakt, og saet et Wireless batteri tryk op ved doren til rummet og programmer det sammen med et par tastetryk.

Saa slukker du alt elektronik naar du forlader rummet og sparer standby strom. Og taender igen naar du gaar ind.

Min forstaerker er saa snedig, at hvis den er taendt naar stikket hives ud af stikkontakten, saa taender den ogsaa igen naar stikket saettes i. Og power knappen bliver derfor aldrig brugt laengere.

Allan

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 00:08

Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

Jeg vil gerne ha' en løsning hvor min hifi forstærker slukker når jeg slukker mit TV. Men forstærkeren skal være tændt når TV'et er tændt eller TV'et er i standby.

Hvilken slags spareskinne skal jeg bruge? eller er det noget andet jeg skal ha'?

- Chr

Jeg syntes ikke en wireless løsning er god, da man i længden på nyere elektronik kan ødelægge indstillinger ved at tage strømmen fra dem.
F.eks en ps3..

Jeg mener du kan få en spareskinne som kører på følgende måde.

Når stik position nr1 er under 5w så slukkes de efterfølgende stik, og så når du igen tænder for position 1, så tændes de andre..
Men rigtig, kan din forstærker selv huske hviken status den havde sidst? for det er jo vigtigt i sådan et setup.

Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 00:28
Kunne prøve http://brugenergienbedre.seas-nve.dk/sitecore/content/Modules/Ecommerce/Products/Andre%20produkter/PS%203X.aspx - såden en fætter her

-------------
http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen

Skrevet af: Christian_S
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 10:59
Hey kanon forum her!
Tak for de 3 bud. Jeg prøver en spareskinne med 5w. Må lige teste min forstærker mht settings ved strømafbrydelse uden brug af on/off knap.

@abolsen - den ser smart ud, men jeg vil gerne kunne sætte mit TV på standby uden forstærkern slukker således at hvis jeg f.eks hører radio eller musik på mit mediacenter kan jeg sætte TV på standby mens musikken fortsat spiller. Jeg har ikke så mange enheder efter jeg fået mit mediacenter. Nu har jeg kun Mediacenter, TV, forstærker og pladespiller.
- Chr

Print side | Luk vindue