cdrohlinge24, -erfaringer?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3649
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 11:11
Emne: cdrohlinge24, -erfaringer?
Skrevet af: thomil
Emne: cdrohlinge24, -erfaringer?
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 23:34
Har nogen handlet hos netstedet http://www.cdrohlinge24.de/ - http://www.cdrohlinge24.de/ ? Det ser temmeligt billigt ud, -noget billigere end noget andet jeg har set. Det er tilsyneladende fra Luxembourg, -jeg kan ikke helt gennemskue om man skal beregne told/moms oveni. Ved nogen noget?
v.h. Thomas Andersen
|
Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 23:42
Hej Thomas
Nej, ved køb indenfor EU kommer der ingenting oveni. Den pris du betaler i netbutikken er den endelige pris.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 12:50
Ja, jeg bestilte nogle skiver i tirsdags, pengene blev trukket torsdag, pakken blev forsøgt afleveret fredag af DHL.
Nu har jeg så fået pakken i dag, tirsdag, så det har taget én uge ialt.
De var pakket godt ind, og fragten er kun 4-6 euro, men det er
besværligt at de ikke kan hentes på posthuset, når man ikke er hjemme
ved modtagelsen.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 13:10
Brixen skrev:
Ja, jeg bestilte nogle skiver i tirsdags, pengene blev trukket torsdag, pakken blev forsøgt afleveret fredag af DHL. |
Er det ikke DVDRohlinge24 du har handlet med? Det ser ud til at CDRohlinge24 er en anden butik!
Lars skrev:
Nej, ved køb indenfor EU kommer der ingenting oveni. Den pris du betaler i netbutikken er den endelige pris. |
Den tyske moms kan i visse tilfælde blive udskiftet med dansk moms (når butikken sender for mere end kr. 280.000,- til Danmark) - men det er butikken selv der skal sørge for at opkræve dansk moms. Dog er jeg aldrig selv stødt på en medie forhandler der pludselig ændrer pris undervejs (til at indeholde dansk moms).
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 14:06
Der er en del andre netsider der minder om cdrohlinge24, bl.a. dvdrohlinge og cdrohlinge (uden "24"). Jeg kan ikke finde særlig meget om denne side på nettet. Måske er den ny.
Brixen, Jeg er spændt på om det virkelig er det sted du har handlet, og om du er blevet opkrævet ekstra ved modtagelsen.
Thomas Andersen
|
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 18:03
laursen skrev:
Brixen skrev:
Ja, jeg bestilte nogle skiver i
tirsdags, pengene blev trukket torsdag, pakken blev forsøgt afleveret
fredag af DHL. |
Er det ikke DVDRohlinge24 du har handlet med? Det ser ud til at CDRohlinge24 er en anden butik! |
Jo - det er min fejl - det ER DVDRohlinge24.com, jeg har handlet med
- men firmaet ligger i Tyskland - I.A. Dretschler i Losheim - og pengene er trukket af Dretschler i Remich, Lux.
|
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 18:20
thomil skrev:
Der er en del andre netsider der minder om
cdrohlinge24, bl.a. dvdrohlinge og cdrohlinge (uden "24"). Jeg kan ikke
finde særlig meget om denne side på nettet. Måske er den ny. |
Ja, det var det der forvirrede mig.
thomil skrev:
Brixen, Jeg er spændt på om det virkelig er det sted du har handlet, og om du er blevet opkrævet ekstra ved modtagelsen.
|
Jeg blev ikke krævet noget fra DVDRohlinge24.com, men jeg havde også betalt tysk moms.
Mht. cdrohlinge24.de ved jeg ikke noget om momsen.
Du har ret i at det kan forvirre, hvad der står på cdrohlinge24.de's hjemmeside. Danmark er ikke nævnt.
Für Artikel, die von der
CDRohlinge24 AG angeboten werden und an Zielorte innerhalb der
Europäischen Union (EU) versandt werden, muss Mehrwertsteuer berechnet
werden.
Die Mehrwertsteuerraten für Artikel, die innerhalb
folgender Länder verschickt werden, sind wie folgt:
Deutschland |
16
% |
Österreich |
20
% |
Frankreich |
19,6
% |
Italien |
20
% |
Finnland |
22
% |
Niederlande |
19
% |
Belgien |
21
% |
Spanien |
16
% |
Wir
werden in den oben genannten
Ländern wie ein inländisches
Unternehmen behandelt und führen
die Mehrwertsteuer auch in den
einzelnen Ländern ab , so dass
Sie als Händler den vollen
Vorsteuerabzug nutzen können.
|
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 20:58
Jeg har sendt dem en mail. -skriver tilbage når jeg får svar fra dem...
Thomas
|
Skrevet den: 13-Januar-2005 kl. 23:33
Nå, her er deres svar:
"dear customer,
thank you for your message. All you have to pay are the prices including VAT as well as the shipping costs. As far as I know there are not any further fees."
-synes ikke det er vanvittigt informativt.
Jeg tror egentlig ikke der er yderligere omkostninger ved at købe der, men jeg vælger nu alligevel den godt afprøvede dvdrohlinge24. Hvis andre prøver cdrohlinge24 så giv endelig besked.
Thomas Andersen
|
Skrevet af: cfmpfm
Skrevet den: 14-Januar-2005 kl. 04:24
Hej.
Jeg er godt klar over at man skal passe på med at vurdere en forhandler udfra en enkelt dårlig oplevelse - jeg vil dog alligevel lige fortælle om en sag jeg har i gang med DVDRohlinge24. Jeg bestilte for omkring 4000 kr. den 2/1 hos dem og betalte med creditcard. Allerede den 3/1 kom der afsendelses bekræftelse. Da varerne ikke var kommet den 6/1 ringede jeg til dem og spurgte til det. Jeg blev lovet at det ville blive undersøgt og jeg ville få en mail med svar. Da jeg ikke havde hørt noget den 8/1 skrev jeg via deres hjemme side en rykker mail. Den 10/1 var der stadig ikke kommet noget svar, så jeg ringede til dem igen. Igen blev jeg lovet et svar pr. mail. Jeg gjorde kraftigt opmærksom på at jeg nu var ved at miste tålmodigheden og forventede altså at få et svar når det blev lovet. Personen jeg havde den sidste telefonsamtale med lovede på sit bedste skole engelsk at han skulle nok få sat gang i sagen, og han beklagede meget. Den 13/1-04 var der stadig ikke nogen respons så jeg har nu kontaktet min bank og fået en ’chargeback’ formular. Samtidig har jeg skrevet en ’Final notice’ til DVDRohlinge24 om at såfremt jeg ikke hører noget inden den 15/1-04 ved arbejdsdags sluttid vil jeg effektuere min ’chargeback’ formular. Jeg har i skrivende stund ikke hørt noget fra dem. Retfærdigvis vil jeg tilføje at jeg én gang tidligere har bestilt fra dem – helt uden problemer, hurtig og korrekt levering.
Hilsen Carsten
Er lige kommet i tvivl om dette indlæg burde have været i forumet forhandlere. Såfremt det skulle det kunne en admin så ikke flytte det for mig? Man er vel newbie
|
Skrevet af: cfmpfm
Skrevet den: 15-Januar-2005 kl. 01:48
Har i går modtaget flg. mail fra dem .. så venter med lidt tålmodighed igen:
Hello,
we are absolutely sorry about the delivery problems. We have received the message from DHL, that your package unfortunately was sorted wrong. We are sure, that now you will receive your order within the next days.
Mit freundlichen Grüßen / Kind Regards Holger Krause Support Dretschler.com s.a.r.l. 17, rue Foascht L-5534 Remich
|
Skrevet af: nstaal
Skrevet den: 31-Januar-2005 kl. 07:30
Jeg bestilte hos DVDRohlinge den 13.1.05 og den 14. skrev de til mig at pakken var afsendt. Den 28. spurgte jeg efter pakken og får dette svar:
Hello,
DHL has some problems with the delivery. We reclame this. But we do not want that you have to wait more. We send it again yesterday to you.
Mit freundlichen Grüßen / Kind Regards
Silke Biermann
Support
Dretschler.com s.a.r.l.
17, rue Foascht
L-5534 Remich
------------- Niels
|
Skrevet af: nstaal
Skrevet den: 31-Januar-2005 kl. 12:08
[QUOTE=nstaal]
Jeg bestilte hos DVDRohlinge den 13.1.05 og den 14. skrev ....o.s.v
/QUOTE]
Jeg har netop haft besøg af DHL og de havde pakken med og indholdet svarede til det der er faktureret. (3262 kr)
------------- Niels
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 31-Januar-2005 kl. 14:03
nstaal skrev:
svarede til det der er faktureret. (3262 kr)
|
Det er da næsten synd at der allerede er en der hedder Mr. Burns
Claus
|
|