Print side | Luk vindue

PX80 tråden

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36533
Udskrevet den: 20-Maj-2025 kl. 00:07

Emne: PX80 tråden
Skrevet af: doit
Emne: PX80 tråden
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 13:39

Hej.

Det er 110% sikkert at px80 understøtter og kan modtage ÆGTE 24p, ikk? Jeg skal lige være HELT sikker da jeg højst sandsynligt bestiller skærmen i morgen, da jeg har fået en ok pris fra Godpris.dk.

Men da en af de største grunde til det bliver denne skærm er de 24p, vil jeg lige være helt sikker.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 14:37

Det er da påstanden hos den autoriserede sælger, men heeelt sikker er du først når Otto har haft fat i den.

http://www.ppradio.dk/default.asp?ID=233 - http://www.ppradio.dk/default.asp?ID=233

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da påstanden hos den autoriserede sælger, men heeelt sikker er du først når Otto har haft fat i den.

http://www.ppradio.dk/default.asp?ID=233 - http://www.ppradio.dk/default.asp?ID=233

Heh, det gider jeg sku ikk vente på. Der må os være andre der kan svare på det, men det er måske for tidligt endnu.

Men ja det står jo derinde godt nok.. bom.. Skal se den i morgen, og man kan vel hurtigt se om den gør eller ikke gør.. (?)

Skrevet af: blackknightdk
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 14:58

glem nu den 24P snak

forskellen er ikke så stor som folk går og tror

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 15:04
jo den er. Jeg lægger hvert fald mærke til det.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Det er 110% sikkert at px80 understøtter og kan modtage ÆGTE 24p, ikk? Jeg skal lige være HELT sikker da jeg højst sandsynligt bestiller skærmen i morgen, da jeg har fået en ok pris fra Godpris.dk.

Skulle det vise dig at den ikke gør, så sender du det jo bare tilbage indenfor de 14 dage du har til at gøre dét. Eller køber Pioneer fra starten

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 15:18

Hehe, har ikke lige råd til pio :)

Problemet er at jeg ikke har noget blurayafspiller pt., og nok heller ikke får det inden de 14 dage er gået. Problemet er bare, at det som sagt er en af de større grunde til købet af tv'et, men hvis den ikke understøtter det, vil jeg hellere spare de næsten 4000,- kr og nøjes med et q97.

Men må se om jeg kan få det set i butikken med bluray..

Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 20:30
Er der ikke et sted på nettet hvor man kan få demonstreret hvor meget 24p gør? Er godt klar over det kan være et problem sådan at optage en video af, men kunne jo være der var en demonstration.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 20:33

Med 24p er der ikke Motion Jutter.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 20:38
Radiomanden >> nemlig. Der findes ikk noget mere irriterende ved en bluray film. Jeg får demonstreret bluray ved ppradio i morgen. Har fået forhandlet prisen ret godt ned ved godpris.dk

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 20:49

Ja Michael er til at tale med, altid god behandling. Taler med ham af og til.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 21:19
ja, rigtig flink og svarer med det samme på mails. Køber helt sikkert min skærm der, hvis den imponerer nok i morgen =)

Fik prisen ned med over 1000,- kr. så det er ganske fornuftigt.

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 21:22

Det er jo også en "Godpris" det drejer sig om.

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 21:25

Skrevet af: h_dk
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 00:28

Jeg får forhåbentligt en 42PX80 i morgen, så der kan jeg da teste det, men er ikke helt sikker på hvordan jeg har en HD-dvd afspiller så burde vel kunne gøre det med den? men er der en bestemt film eller scene i en film hvor det kan ses med det samme?

Ellers må jeg have Otto forbi og teste/kalibrere, men der skal den vel helst have kørt lidt inden

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 02:34
Din HD DVD-afspiller skal selvfølgelig understøtte 24 fps output. Hvad er det for en du har? Det burde jo snildt kunne testes ved, at du først sætter den til 60Hz, og så 24Hz bagefter.

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 08:40
Det er en XE1 så ja den understøtter 24p, men det må jeg lige prøve

Skrevet af: OveA
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Med 24p er der ikke Motion Jutter.

nej, men billedet hakker helt vildt....hader det når jeg er i biffen....virkeligt forstyrrende......60P ville være på sin plads....

-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 11:30

Oprindeligt skrevet af h_dk h_dk skrev:

Det er en XE1 så ja den understøtter 24p, men det må jeg lige prøve

Har fået den hjem nu.

Har prøvet med et par HD-dvder og der et par scener hvor jeg kan se forskel på om afspilleren står på 1080p eller 1080p24, så jeg vil helt klart mene at det er rigtigt at den kan vise 24p... Det står også på klistermærket på kanten, og så må det jo være rigtigt

Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 11:50

Klistermærket er som sådan ikke noget bevis for noget.

Det fortæller blot at skærmen accepterer at du inputter et 24p signal - men intet om hvordan det efterfølgende behandles. Om afspiller eller skærm laver det om til 60hz med 2:3 pulldown er ligegyldigt.

Den skal istedet ikke lave pull-down men afspille ved en frekvens der er et multiplum af de 24fps - altså ved enten 48hz, 72hz, 96hz osv.

Det vi forventer er jo at denne nye skærm afspiller ved 96hz og således gør det korrekt ved ikke at lave 2:3 pulldown - hvis du kan se forskel på om du inputter 1080p60 eller 1080p24 - så antyder dette at den gør det korrekt og afspiller ved 96hz sådan som det er annonceret.

Vi vil selvfølgelig gerne høre mere om din nye dejlige skærm

Så fortæl fortæl  

-------------
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Klistermærket er som sådan ikke noget bevis for noget.

Det fortæller blot at skærmen accepterer at du inputter et 24p signal - men intet om hvordan det efterfølgende behandles. Om afspiller eller skærm laver det om til 60hz med 2:3 pulldown er ligegyldigt.

Den skal istedet ikke lave pull-down men afspille ved en frekvens der er et multiplum af de 24fps - altså ved enten 48hz, 72hz, 96hz osv.

Det vi forventer er jo at denne nye skærm afspiller ved 96hz og således gør det korrekt ved ikke at lave 2:3 pulldown - hvis du kan se forskel på om du inputter 1080p60 eller 1080p24 - så antyder dette at den gør det korrekt og afspiller ved 96hz sådan som det er annonceret.

Vi vil selvfølgelig gerne høre mere om din nye dejlige skærm

Så fortæl fortæl  

Det var ellers derfor at der var en smily efter det med klistermærket Ved godt at det ikke er garanti for noget. Men skal desværre snart på arbejde så kan ikke teste så meget mere før jeg kommer hjem igen, men så har den også stået nogle timer med break in dvden.

Hurtigt om den så synes jeg noget bedre om designet end det så ud til på billederne af den, kanten ligner en del pio 428, det er kun forneden at den har den lille bue... og sort ser meget sort ud, det glæder jeg mig til at se målt for om det er kommet tæt på pio 428

Beklager billederne er ikke blevet så gode, men der er lidt str. forskel fra 32" til 42"

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:06

Jeg får demonstreret bluray ved ppradio i morgen. Har fået forhandlet prisen ret godt ned ved godpris.dk

Hvor lang tid tog det hos PP og hvor meget gav du PP for at bruge tid på dig ?

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg får demonstreret bluray ved ppradio i morgen. Har fået forhandlet prisen ret godt ned ved godpris.dk

Hvor lang tid tog det hos PP og hvor meget gav du PP for at bruge tid på dig ?

Sarkastisk? Jeg var bare derinde i 10 min.. så en bluray demo disk, og lidt analog signal. Men forstår ikk helt dit indlæg.

Jeg køber dog ikke der, da man ikke kan købe over nettet og dermed ikke har 14 dages returret. Velkommen til det 21. århundrede.

Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:42
Ja, mærkelig kommentar...

Hvor man vælger og se sine varer og hvor man vælger at købe er vel op til en selv... Det er jo ligesom vilkårene for de "rigtige" butikker, i disse online tider.

Kan godt se at de er syndt for forhandlerne at de demonstrerer varer, som bliver købt et andet sted, og man kunne jo også give dem muligheden for at sælge til den samme pris og under samme vilkår som man kan købe til online.

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:45

.. fejl

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 21:49
Spunk >> Jamen jeg kom egentlig frem til i dag at jeg ville købe den ved PPradio så mine intentioner var egentlig reele nok. Tænkte det ville være noget nemmere da det er tæt på hvor jeg bor. Men da han sagde de ikke havde online bestilling, traf butikken jo valget for mig. Hvorfor skulle jeg undvære 14 dages returret. Men det nu ikk det tråden skal handle om. :)

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 22:34

Tror nu godt du kan få 14 dages returret.

Under alle omstændigheder ! - PPs hjemmeside :

Internet pris
på PLASMA tv
er leveret ved døren
i Østjylland.

Rest Danmark sendes med fragtmand

bestilling af Plasma tv
til Internet pris
send en mail

Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 23:27

Netop fordi forhandlerne godt er klar over at vi gerne vil have den sikkerhed, har de fleste vist efterhånden indset at det kan betale sig at give 14 dg returret. Så dog at Expert ville have penge hvis man ikke købte TVet hos dem.

Generelt er det da frivilligt om forretningen vil demonstrere noget som helst for os, men hvis det er en rigtig "købmand" man står over for, så er det altså en sport at hale rabatter og ekstras hjem.

Jeg går da altid i flere forretninger for at se på den samme ting. Skulle jeg så købe en hver sted?

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 26-Februar-2008 kl. 23:59
Synes også den 14 returret er godt at have, så jeg vil også kun handle hvis forhandleren giver mig 14 dages returret med i købet..

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 08:26

Jo, men her var der jo tale om direkte,at trække på P.P´s udstilling og service(demonstration,) - og efterfølgende handle postordre, uanset. Og med det udgangspunkt er det ikke fair, at spilde ekspedienttid ! !

Skrevet af: @lex
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 08:51

Hejsa

Kan kun anbefale PP Radio.

Autoriseret Panasonic forhandler !

5 års garanti !!!!!

God service, de ved noget om Panasonic og er meget fleksible.

Det tæller for mig højere end 14 dages returret, som jeg er ganske sikker på, man også kan få ved PP, hvis man insisterer.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 09:56

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 10:35

Hold nu op med at tud. Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted. Sådan hænger verden nu engang sammen. Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på og fik en forklaring på, så kunne man sku hurtigt købe sig fattig.

Det der tales imod, er den bevidste "udnyttelse" af den fysiske forretning.

Enden på det er, at næste gang du skal ud at kigge, så bliver det måske ikke et kompetent sted som P&P, men derimod Bilka eller Elefanten, for det er de forretninger som overlever.

Personligt mener jeg også at et argument som "ikke 14 dages returret" er latterligt! Der findes kun meget, meget få forretninger i Danmark, ihvertfald indenfor Radio/TV, som ikke vil vælge at ombytte et TV, eller tilbagebetale beløbet, hvis en kunde kommer retur med det, indenfor 14 dage. Næææh, der betyder det i mine øjne væsentligt mere, at jeg hos P&P f.eks. får 3 års garanti.

M.v.h. 

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 10:52

Ja - jeg kan nu altså heller ikke se det store problem i at man kigger på en vare i en butik og så ender med at købe den i en anden.

Man er jo ikke købsforpligtet hvergang man går i en butik og oser - og hvor man ender op med at købe sin vare afænger jo af mange faktorer.

Der kan som nævnt være mange grunde til at man vælger at købe den i den fysiske butik, og det er der da også mange der gør hvis de får en god betjening et sted.

Men kan man ikke blive enige om betingelserne for handlen - eks. hvis man ikke kan få en returret man gerne vil have for at føle sig sikker eller prisen bare er FOR dyr i forhold til hvad man kan købe samme vare for andetsteds - så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Ved at man overhovedet besøger butikken giver man jo trods alt butikken en chance for at forsøge et gennemføre et salg med de mange gode argumenter de kan have for at man skal handle lige der. Bliver man bare væk og udelukkende handler via nettet - får butikken jo ingen chance overhovedet.

Jeg kan da sagtens forstå at man som butiksejer nogen gange må føle det frustrerende at konkurrencen idag er blevet skærpet fordi afstande der før sikrede at butikken måske var det eneste sted i miles omkreds der havde varen, nu er udvisket af internethandel - men det er nu engang de vilkår man som butik må acceptere - ellers må man lade være at drive butik.

Sådan er vilkår for mange ting jo blevet skærpet i takt med den teknologiske udvikling og globaliseringen - dette påvirker de fleste mennesker i et eller andet omfang, privat eller arbejdsmæssigt eller på anden vis. Og selvfølgelig også butiksejerne som så må forsøge at tilpasse sig udviklingen.

Klynkerier som vi kender det fra musikbranchen o.lign. kommer man ihvertfald ingen vegne med - vil man overleve i et moderne højteknologisk samfund må man tilpasse sig de ændrede markedsvilkår.

En af disse kan være at altid tilbyde samme returret som der findes ved internethandel.

Denne returret er en meget væsentlig årsag til at mange køb jeg foretager mig gøres over nettet istedetfor i en butik - det er ikke nødvendigvis prisen. Jeg hader tanken om at købe noget i en butik der så slet ikke lever op til forventningerne eller til førstehåndsindtrykket i butikken når man kommer hjem og sætter det til - og så ikke kunne returnere varen.

Eller i den seneste situation jeg var ude for - hvor en kammerat handlede lidt overilet fordi jeg ikke var nået at komme med ham ud og handle og han fik købt et nyt komplet alt i et surround anlæg med optisk indgang - der så ved den efterfølgende nærstudering efter opstilling i hjemmet viste sig kun at kunne modtage 2 kanals pcm gennem den optiske indgang - og ikke kunne modtage og dekode et raw DD eller DTS 5.1 signal og således overhovedet ikke kunne bruges til at gengive 5.1 surround med den eksterne afspiller han havde tænkt sig. Det glemte ekspedienten at informere ham om (han vidste det sikkert ikke) da min kammerat spurgte om der var optisk indgang til eksterne surround kilder. Men den autoriserede mærke butik yder ikke returret og vil ikke tage varen retur eller bytte den, så nu hænger han på noget bras han ikke kan bruge. Han betalte endda så også 1300,- mere for varen end han kunne have fået den til på nettet, men det hjælper ham ikke rigtigt noget nu. Surround anlægget er nu smidt ind på ungernes værelse og han mangler stadig.

Så nej - butikkerne får desværre ikke min fulde medfølelse fordi man skulle købe andet sted. Det er altså op til butikkerne at levere tilstrækkelig begrundelse for at man skal handle hos dem istedetfor via nethandel.

-------------
(Spawn på job)

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det der tales imod, er den bevidste "udnyttelse" af den fysiske forretning.

Enden på det er, at næste gang du skal ud at kigge, så bliver det måske ikke et kompetent sted som P&P, men derimod Bilka eller Elefanten, for det er de forretninger som overlever.

Personligt mener jeg også at et argument som "ikke 14 dages returret" er latterligt! Der findes kun meget, meget få forretninger i Danmark, ihvertfald indenfor Radio/TV, som ikke vil vælge at ombytte et TV, eller tilbagebetale beløbet, hvis en kunde kommer retur med det, indenfor 14 dage. Næææh, der betyder det i mine øjne væsentligt mere, at jeg hos P&P f.eks. får 3 års garanti.

M.v.h. 

Hvilke argumenter for mit køb du finder latterlige, er jo sådan set rimelig uinteressant for mig :)

Jeg siger det bare som det er. Vil ikke risikere at stå med røven i postkassen. Hvis det var så nemt med de 14 dages returret, så skulle det jo bare være fast rutine, at det var muligt.

Nu har jeg bestilt skærmen hos godpris.dk til 10.800 inkl. levering og det er også en aut. pana forhandler, som indtil videre har udvist klasse service.

Skrevet af: Annika
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:03
On topic kan jeg så oplyse at px80 ikke kører ægte 24p. Jeg har lige set de interne papirer fra Panasonic og der er stadig tale om et 2:3 pulldown.
En ægte 24p model fra panasonic ser vi først til sommer og det bliver en full HD version i et helt andet prisleje.
Beklager.

Edit: Den kommer til at hedde Cinema efter modelbetegnelsen.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:12

Hmm, det ikke hvad ppradio radio eller godpris.dk oplyste..

Men hvis den gør det samme son pio, så er det vel stadig uden judder, og så har det måske ikke den store betydning.  

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:23

Det er heller ikke det, der står i Panasonics egen pressemeddelelse, jf. her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1569&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1569&zoneid=5

Må man spørge, hvad det er for 'interne papirer' og vedrører de den europæiske PX80?

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:23
Det er er muligt.
Forvekslingen ser ud til at være opstået fordi Panasonic kalder det 24p input support eller 24p playback.
Den er endnu mere gal fordi de nye top-skærme vil heller ikke vise det ved 96 men derimod ved 48 hz.
Ejeren af et Panasonic center fortalte mig  at han allerede forudså mange vrede kunder fordi der er denne mulighed for forveksling.
Derimod fik jeg at vide at der åbenbart er lavet en ny type konvertering, hvordan den virker ved jeg ikke.
Papirene er interne papirer udsendt til pana centrene.
Andet ved jeg ikke da jeg hverken ejer et pana center eller har snakket med Panasonic selv.

Skrevet af: claus - crtv.dk
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:57

De interne papirer som er sendt ud siger:

24p Playback (96Hz)

-------------
Panasonic Center Radio/TV - http://www.crtv.dk - www.crtv.dk

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:59
Ja de nye vil vise det eller vil være i stand til at vise 24 p ved 48 hz, 72 og 96 hz og derfor kaldes det for real cinema er jeg blevet fortalt.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 13:10
Meget mystisk. Jeg stod med papirene i hånden for en time siden?

Skrevet af: claus - crtv.dk
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 13:20
Er det den oversigt hvor alle plasma modeller er på, du har set, hvor der er sådan nogle bobler om hvad de forskellige modeller kan ?

-------------
Panasonic Center Radio/TV - http://www.crtv.dk - www.crtv.dk

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 14:10
jeg er overbevist om at de kan vise 24p ved 96hz.. Ellers får alle de forhandlere der reklamerer med det da et problem, og en masse returneringer...

Det jeg har forstået "Real Cinema" som, er 24p ved ÆGTE 24hz.. men hvad ved jeg.. Jeg skal nok prøve at lade være med at bidrage til forvirringen.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 14:38
jeg tror også den kan vise ægte 24 p. Hvorfor skulle der ellers stå 24p ved 96 hz.

Jeg har bestilt min. Prøver lykken og ser om jeg kan få fat i en ps3. Så kan jeg hurtigt se om det hakker eller kører flydende..

Der må også være nogen herinde der har modtaget deres skærm, som kan kaste lys over hvordan den håndterer bluray?!

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 14:47
Jeg tror heller ikke på Annika  Det ville da slet ikke give mening for Panasonic at komme ud med næste generations plasma uden ægte 24p understøttelse. Og at det kører det ved 96hz lyder da helt kanon, bedre end Pioneers 72hz. Så det lyder lovende. 

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Og at det kører det ved 96hz lyder da helt kanon, bedre end Pioneers 72hz.

Sludder! 24 fps gengivet ved 96Hz er ikke en dyt bedre end gengivelse ved 72Hz. Det giver PRÆCIS samme resultat.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 15:16

.. Men hvorfor skal Panasonic så kalde deres pz85 osv for "Real Cinema" bare fordi den har mulighed for at køre 24 p ved alle Hz og ikke kun ved 96 som px80 kan? Det er derfor de hedder Real Cinema, og px80'eren bare hedder.. tja.. 24p ved 96 hz. Men så længe det hele kører flydende så er jeg sådan set ligeglad med de tekniske termer.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 15:44

.. Men hvorfor skal Panasonic så kalde deres pz85 osv for "Real Cinema" bare fordi den har mulighed for at køre 24 p ved alle Hz og ikke kun ved 96 som px80 kan? Det er derfor de hedder Real Cinema, og px80'eren bare hedder.. tja.. 24p ved 96 hz. Men så længe det hele kører flydende så er jeg sådan set ligeglad med de tekniske termer.

Det kan jo være, at dette 'real cinema' indebærer et eller andet andet fiksfakseri, som skal få billedet til at se mere biografaftigt ud. Jeg er nu også tilbøjelig til at synes, at hvis bare den viser 24p ved at fordoble billedet et antal gange, er jeg tilfreds.

@Naiera:

Jeg er med på, at det ikke ændrer billedet på samme måde som ved pulldown, dvs. det giver ikke judder, men det kan vel ikke udelukkes, at afspilning ved 96Hz opleves en anelse anderledes end ved 72Hz, eller kan det?

Ikke dermed sagt at det er bedre, men 100Hz ser da fx lidt anderledes ud end 50Hz

- det er vel også lidt spændende, om PX80 fx kan konvertere 1080i tilbage til 24p på samme måde som Pioneer skulle kunne? Det kunne være rart for os med et historisk eksemplar af en HD-E1

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Og at det kører det ved 96hz lyder da helt kanon, bedre end Pioneers 72hz.

Sludder! 24 fps gengivet ved 96Hz er ikke en dyt bedre end gengivelse ved 72Hz. Det giver PRÆCIS samme resultat.

Hvis vi samtidig taler om at panelets opdateringsfrekvens er hhv. 96 og 72 hz (og det må det jo være) så nej, for så vil det panel der kører 72hz flimre mere end det, der kører 96.... Et panel der kører 50hz er uudholdeligt (ved 42" eller større i hvert fald), og selv med mit Panas 100hz kan jeg ane flimren, afhængig af hvordan jeg kigger på panelet og hvad det viser, så 72hz kan jeg ikke forestille mig vil være optimalt, der er 96hz bedre.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:03
Jeg har nu aldrig set en fladskræm der flimrer pga. opdateringsfrekvens.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg har nu aldrig set en fladskræm der flimrer pga. opdateringsfrekvens.

Så har du enten ikke set et 50hz plasma eller også er dine øjnes frekvens for lav til at kunne se det

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:07
Indrømmet, jeg har ikke set 50hz.

Mit tv kører 72/75/100 og der kan jeg "flimremæssigt" ikke se forskel.

På computerskærme kan jeg heller ikke se forskel på om de kører f.eks. 60 eller 80Hz.

På CRT kan jeg sagtens se flimren.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:11
Jeg har ikke selv set 72/75 hz, men ligemeget hvad vil 96hz være endnu bedre (for dine øjne) end 72hz. 

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:26

Man kan sagtens se forskel i flimren ved 50hz og 100hz på et plasma

(uden jeg dog dermed selv er særligt generet af forskellen)

-------------
(Spawn på job)

Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Man kan sagtens se forskel i flimren ved 50hz og 100hz på et plasma

(uden jeg dog dermed selv er særligt generet af forskellen)

Har selv prøvet at stå i Bilka og kikke på et plasma som stod klods op af et lcd - der var tydelig flimren på plasma'en. Det var jeg ret overrasket over fordi jeg ikke havde forventet det.

Så det vil være super hvis de 96Hz for pana'en holder stik - ved den frekvens bør der ikke være problemer.

Men årsagen må vel være forskellen i teknologien, hvor plasma er mere lig et gammeldags CRT hvor de individuelle celler refresh'es og lyser op i den proces og så aftager lyset til næste refresh. Medens LCD har en konstant lysende baggrund hvor lyset slippes i gennem/blokeres ved hver refresh(?)

Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 17:18

RealCinema kunne måske også referere til, at tv'et kan lave reverse 2-3 pulldown på NTSC DVD ligesom Pioneers PureCinema Advance?

Jeg mener også at have læst et sted, at de dyrere PZ modeller vil understøtte frame interpolation ligesom Pioneers PureCinema Smooth.

Hvis ikke PX80 undersøtter ægte 24p ved 96Hz risikerer forhandlerne at skulle slås med et stort antal retursager. Man må derfor håbe for dem, at det med 24p og 96Hz er meldt ud direkte af Panasonic.

/Anders

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 17:41
http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/prModelD etail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=214667&am p;modelNo=Content01062008124647947&surfModel=Content0106 2008124647947

Link til panas hjemmeside.

Nederst er der en tabel, og i denne tabel står der at px80 IKKE understøtter 24p.

EDIT: Nu skulle det virke.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 17:45

http://http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/p rModelD etail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=214667&am p;am p;modelNo=Content01062008124647947&surfModel=Content0106 2008124647947 - http://http://www2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/p rModelD etail?storeId=11301&catalogId=13251&itemId=214667&am p;am p;am p;modelNo=Content01062008124647947&surfModel=Content0106 2008124647947

Virker tilsyneladende ikke

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 18:17

Nå, ved ik hvorfor det ikke virker. Men se her så:

http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Televisions/Plasma-HDTVs/model.TH-42PX80U_11002_7000000000000005702 - http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Televisi ons/Plasma-HDTVs/model.TH-42PX80U_11002_7000000000000005702

"24p ved 2:3".

Godt nok UK modeller, meeeen mon ikke de er ret ens ift. europæiske. Men 2:3 betyder vel heller ikke at der forekommer judder?

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 18:20

http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Televisions/Plasma-HDTVs/model.TH-42PX80U_11002_7000000000000005702 - http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Televisi ons/Plasma-HDTVs/model.TH-42PX80U_11002_7000000000000005702

Godt nok UK modeller, meeeen mon ikke de er ret ens ift. europæiske. Men 2:3 betyder vel heller ikke at der forekommer judder?

Det er jo det eneste officielle, der står på alle deres standard websites specs, så det skal man nok ikke hænge sig så meget i. Lad os nu se når der kommer nogle mere udførlige specs om ikke der står det med 96hz.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 18:21

Hmm.. forstår bare ikk hvorfor de skulle skrive noget der ikke passer..

Men det kan da være jeg skal få afbestilt igen, og så vente og se..

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 18:22

hvis det er UK modeller hvorfor står prisen så i $ ??

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 18:24

Hmm.. forstår bare ikk hvorfor de skulle skrive noget der ikke passer..

Der har skam stået mange forkerte ting (bl.a. i forbindelse med kontrast-forhold) på deres websites før, så det er ikke så unormalt

Skrevet af: tom1
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 19:08
HEj h_dk

Ville lige hører om hvordan det går med din nye plasma er du tilfreds !!!!.
Glæder mig til svar om hvordan det fungerer

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 19:17

Hmm.. forstår bare ikk hvorfor de skulle skrive noget der
ikke passer..

Det er stadigvæk amerikanske modeller, du kigger på

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 22:12
Man skal ikke lade sig narre af hjemmesiden. Det er helt sikkert fordi at de ikke har fået opdateret deres standard spec sheets, at der står det er ved pulldown 24p understøttes...

Alle andre steder opgiver de skærmene som at understøtte 24p ved 96hz

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Hmm.. forstår bare ikk hvorfor de skulle skrive noget der
ikke passer..

Det er stadigvæk amerikanske modeller, du kigger på

Jeg vil give vanderlay ret , der står power supply = 120v 60hz så det er en amerikansk udgave...

MVH

-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 22:20
Jaja engelsk - amerikansk, potato potato.. 

Men så lader jeg være med at lægge så meget i det Studsede bare lidt over det..

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:08

Her er så en Tysker der har skiftet hans Pana71(70) ud til PX80, og han er ret så sikker : "

Besser als V71??? PX 80!!!! 25.02.2008
Hallo, ich habe das Gerät seit gestern und muß sagen:"WOW"! Der PX 80 hat alles gute vom V71 übernohmen,ist ihm aber im folgenden Punkten überlegen: -sehr guter Sound - Schwarzwert sensationell - bei absoluter dunkelheit kein Nachleuchten feststellbar - Farben wirken deutlich brillianter - Detailgenauigkeit ist gestiegen - 24p Wiedergabe ohne Ruckler (3:2 Pull-Down) auch nicht im Abspann! Wer also einen sehr guten Plasma sucht, kauft entweder einen Pio oder 2 PX 80! ;)

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Her er så en Tysker der har skiftet hans Pana71(70) ud til PX80, og han er ret så sikker : "

Hallo, ich habe das Gerät seit gestern und muß sagen:"WOW"! Der PX 80 hat alles gute vom V71 übernohmen,ist ihm aber im folgenden Punkten überlegen: -sehr guter Sound - Schwarzwert sensationell - bei absoluter dunkelheit kein Nachleuchten feststellbar - Farben wirken deutlich brillianter - Detailgenauigkeit ist gestiegen - 24p Wiedergabe ohne Ruckler (3:2 Pull-Down) auch nicht im Abspann! Wer also einen sehr guten Plasma sucht, kauft entweder einen Pio oder 2 PX 80! ;)

Ja den er god med pølsegnaskeren. Der er da ingen backlight på et plasma

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Ja den er god med pølsegnaskeren. Der er da ingen backlight på et plasma

Også lige for mig der ikke forstår meget mere tysk end grosse pommes frites.. Hvad skriver ham tyskeren?

okay efter lige at have kigget det igennem, kan jeg faktisk godt forstå hvad han skriver, sådan nogenlunde.

Skrevet af: God Pris
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:40

Hej Alle

Jeg kan godt hjælpe lidt, mit skole tysk er forbedret en smule efter et 3 måneders ophold i Tyskland for maaaange år siden

"Bedre end  V71??? PX 80!!!! 25.02.2008

Hallo, jeg har haft apparatet siden igår og kan kun sige "WOW"! PX 80 har overtaget alt det gode fra V71 men er på følgende punkter overlegen : -rigtig god lyd – farven sort sensationel  - ved absolut mørke er der ingen efterglød at spore – Farverne virker mærkbar brillianter – skarpheden er steget - 24p gengivelse uden ryk (3:2 Pull-Down)  Så hvis du  er ude efter en rigtig god plasma så køber man enten 1 x Pio (Pioneer) eller 2 x PX 80! ;)"

Jeg håber I kan bruge overssættelsen, som vist skulle være nogenlunde hvad der stod.

-------------
Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:42
Dvs. han mener UDEN 3:2 pull-down, går jeg ud fra? Lidt dårligt formuleret.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 23:51

aHA efterglød, den var da ny. Hvad betyder det? Ja der står uden ryk, og i parantesen er forklaringen på hvorfor der kan forekomme ryk (hvis der var 3:2 pulldown) ik.

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 00:31

Oprindeligt skrevet af tom1 tom1 skrev:

HEj h_dk

Ville lige hører om hvordan det går med din nye plasma er du tilfreds !!!!.
Glæder mig til svar om hvordan det fungerer

Ja jeg er tilfreds, men har desværre ikke fået testet så meget da jeg har arbejdet en del siden jeg har fået den så den har kørt med break in dvd en del, så den er klar til weekenden

Skal til at se lidt mere på den nu... så skal nok skrive hvis det flimmer... Men hvis I kender specifike scener hvor det skulle være tydeligt at se forskel med og uden 24p så skriv endeligt og hvis jeg så har den film tester jeg det

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 11:50
Har ikk nogen specifikke scener. Men ved panoreringer specielt og har også hørt man kan se det ved end credits.. om de hakker eller kører flydende..

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 12:19

h_DK:

2-3 pulldown judder er mest synligt ved langsomme panoreringer.

Hvis du har Casino royale på Blu-ray, så prøv at se starten af scenen, hvor Le Chiffres kæreste kommer op af vandet. Her er en del langsomme panoreringer, hvor pulldown judder er meget tydligt.

/Anders

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 14:35

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=683394&page=34 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=683394&p age=34

Her siger folk ret åbenlyst at px80 ikke understøtter 24p.

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 15:11

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=683394&page=34 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=683394&p age=34

Her siger folk ret åbenlyst at px80 ikke understøtter 24p.

Det er de samme _ubrugelige_ henvisninger til Panasonic's amerikanske website. Lad os nu se Panasonics's officielle pressemeddelelse først.

/Anders

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 15:16

stop nu den latterlige snak og så tag og læs omtalen på forsiden af recordere.dk

Der står klart og tydelig og oplyst fra Panasonic hvordan den understøtter 96hz

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1569&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1569&zoneid=5

-------------
(Spawn på job)

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 15:17
Den kommer lørdag ikk?

Det jeg ikke forstår er, hvorfor panasonic sender informationer om deres produkter ud, som ikke passer?

Ikke specifikt henvendt til 24p, men mere generelt. Men vi må vel bare vente til lørdag med at høre de HELT korrekte specs.

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 20:31

>Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted

JA 

> Hvis man skulle købe alle de varer man var ude at kigge på

Det INTET at gøre med at man skal købe hver gang man ser på et eller andet.

Fysiske forretninger har en udgift ved fremvisning og sommetider også tab. Der bruges hver gang tid der kunne bruges på noget andet. Den falske kunde vil f.eks. gerne se en BR afspiller på en PX80. Det gør måske at der bliver åben en kasse mere der skal sælges til demo pris Tabet kunne også komme ved at forretningen misser et slag til en rigtig kunde.

>så mine intentioner var egentlig reele nok

Var de så reele at det blev ”God jeg vil gerne købe et tv via internettet men vil gerne lige have det demonstreret her først” eller noget i stil med at forgive at PP kunne få handlen. Og var det ”Farvel og tak. Nu gå jeg hjem og bestiller via nettet”. Tror nærmer det blev ”det vil jeg tænke lidt over ……”

>man kunne jo også give dem muligheden for at sælge til den samme pris og under samme vilkår som man kan købe til online.

Efter de har brugt resurser (læs penge) på at demonstrer først. Så overlever de ikke slet.

Morale: Hvis det af den ene eller anden årsag er nødvendigt for dig at bruge en fysik butik for at købe, bør du selv betale ved at købe i en fysik butik. Og ikke lade andre betale omkostningerne.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.

Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 20:45

>Selvfølgelig er det ok at gå ind i een butik og se en vare i aktion, og købe et andet sted

JA 

Fysiske forretninger har en udgift ved fremvisning og sommetider også tab. Der bruges hver gang tid der kunne bruges på noget andet. Den falske kunde vil f.eks. gerne se en BR afspiller på en PX80. Det gør måske at der bliver åben en kasse mere der skal sælges til demo pris Tabet kunne også komme ved at forretningen misser et slag til en rigtig kunde.

Var de så reele at det blev ”God jeg vil gerne købe et tv via internettet men vil gerne lige have det demonstreret her først” eller noget i stil med at forgive at PP kunne få handlen. Og var det ”Farvel og tak. Nu gå jeg hjem og bestiller via nettet”. Tror nærmer det blev ”det vil jeg tænke lidt over ……”

>man kunne jo også give dem muligheden for at sælge til den samme pris og under samme vilkår som man kan købe til online.

Efter de har brugt resurser (læs penge) på at demonstrer først. Så overlever de ikke slet.

Morale: Hvis det af den ene eller anden årsag er nødvendigt for dig at bruge en fysik butik for at købe, bør du selv betale ved at købe i en fysik butik. Og ikke lade andre betale omkostningerne.

Lyder sgu' lidt i retning af Kaj Holger fra Bella Radio...

Har overhovedet ikke ondt af butikkerne. Kan de ikke klare mosten, må de bare dreje nøglen. Udviklingen lader sig ikke stoppe, men hver sin religion

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 20:56

JA 

Hvordan kan du sige, at du syntes at det er OK ikke at købe de varer man er ude at kigge på, men skriver bagefter at butikken mister tid og omsætning, på kunder som ikke køber? Den hænger ikke rigtig sammen makker..

Men det du siger er altså, at jeg godt må gå rundt i alle de fysiske butikker og kigge, men hvis jeg har gjort det, så er det no-go at handle på nettet?

Og mht. hvad du tror, så kan du næppe sætte dig ind i mine tanker og gerninger. Jeg sagde faktisk at de havde en bestilling fra mig, og at jeg ville bestille så snart jeg kom hjem. Men ikke da jeg fandt ud af de ikk havde internet bestilling.

Kom nu ind i kampen. Verden er nu sådan, at man ser på varer, og køber det sted man finder billigst/med bedste service.

Hvis butikken ikke kan leve op til kundernes krav, men andre butikker kan, så er det butikkens egen skyld og må dreje nøglen rundt.

Ved ikke engang hvorfor jeg skal sidde her og retfærdiggøre mit køb.

Hvis jeg skal ud og handle bil, så køber jeg den altså ikke til 200.000 ved A, når jeg kan få den til 180.000 ved B, bare fordi A ellers mister omsætning og den tid butikken har brugt til at servicere mig. Det er de præmisser butikkerne har, og det må de indordne sig efter.

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 21:54

Nu er det jo ingenlunde forbudt. Og jeg tror da at alle, der er faldet over et godt tilbud på nettet - eller i en annonce - gerne vil se og event røre produktet i r l, før køb. Men derfor kan man godt lige skrive sig bag øret ,at parallelimportører og mange netbutikker reelt nasser på andres markedsføringskroner.  

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

h_DK:

Hvis du har Casino royale på Blu-ray, så prøv at se starten af scenen, hvor Le Chiffres kæreste kommer op af vandet. Her er en del langsomme panoreringer, hvor pulldown judder er meget tydligt.

/Anders

Har desværre ikke blu ray, men som jeg også skriver HD-dvd, og derfor ikke Casino royal... Men der er en scene i Tokyo Drift hvor det panorer igennem et værksted og det hakkede på mit gamle crt, men kører meget roligere på PX80, det er ca. 45 min inde i filmen hvis der er nogen der vil prøve at se det Kan lige prøve med nogle tekster i morgen.. skal alligevel se nogle film på den og der er jo tekster

Skrevet af: Novicen29
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 07:46

Nu har jeg selv tidligere været ansat i en radio/tv kæde og må indrømme, at vi igennem den sidste tid jeg var ansat, oplevede en markant stigning i "kunder", som kom i butikken, søgte råd og vejledning, prøvede produkterne og så listede af igen. Mange informerede endda efter demonstrationen om, at varen var bestilt via nettet, men at man bare lige skulle se hvordan og hvorledes....

Jeg har intet mod at man bestiller på nettet og benytter sig af den rabat man der kan opnå, vil også gøre det selv. Men jeg ville aldrig henvende mig i en butik, modtage råd og vejledning fra en ansat og så gå hjem til mit udstyr, indkøbt fra nettet. Aldrig. Det handler i mine øjne om moral og almindelig pli.

Det er helt legalt, i mine øjne, at gå ned i en butik og så fysisk selv se på varen, men har man besluttet sig for, at købet skal foregå via nettet, så har man selv givet afkald på den personlige betjening eller mangel på samme, der findes i butikkerne.

Blot min opfattelse.

Skrevet af: tosa
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Novicen29 Novicen29 skrev:

Nu har jeg selv tidligere været ansat i en radio/tv kæde og må indrømme, at vi igennem den sidste tid jeg var ansat, oplevede en markant stigning i "kunder", som kom i butikken, søgte råd og vejledning, prøvede produkterne og så listede af igen. Mange informerede endda efter demonstrationen om, at varen var bestilt via nettet, men at man bare lige skulle se hvordan og hvorledes....

Jeg har intet mod at man bestiller på nettet og benytter sig af den rabat man der kan opnå, vil også gøre det selv. Men jeg ville aldrig henvende mig i en butik, modtage råd og vejledning fra en ansat og så gå hjem til mit udstyr, indkøbt fra nettet. Aldrig. Det handler i mine øjne om moral og almindelig pli.

Det er helt legalt, i mine øjne, at gå ned i en butik og så fysisk selv se på varen, men har man besluttet sig for, at købet skal foregå via nettet, så har man selv givet afkald på den personlige betjening eller mangel på samme, der findes i butikkerne.

Blot min opfattelse.

Prøv lige at hør. Butikkerne ved, at de kun sælger via deres service, og knowhow (omend mange af dem ikke har den fornødne knowhow).

Men at sige at man ikke må se på et TV i en butik, for derefter at købe den et andet sted, er IMO det samme som at se en vare (med god beskrivelse) i et reklameblad, hvor man så køber den et andet sted (hvor beskrivelsen er dårligere) fordi den er billigere der. Butikkerne bruger jo også tid og penge på at lave reklamebladene.

En fysisk forretning er jo også en reklame for butikken.

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 09:05

Jeg har ikke noget imod, at gå ned i en fysisk forretning og se på en vare og så købe den via nettet efterfølgende. Det jeg har et problem med er folk, der helt fra start har besluttet, at indkøbe produktet via nettet og som blot ønsker gratis råd og vejledning eller bekræftigelse i, at man har valgt et godt produkt,  stjæler tid fra andre kunder der er potentielle handlende.

Håber det er mere præciserende....

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Novicen29 Novicen29 skrev:

Det jeg har et problem med er folk, der helt fra start har besluttet, at indkøbe produktet via nettet og som blot ønsker gratis råd og vejledning eller bekræftigelse i, at man har valgt et godt produkt,  stjæler tid fra andre kunder der er potentielle handlende.

Håber det er mere præciserende....

Det kan jeg godt forstå... men da du skrev "råd & vejledning" afskrev du også Fona, expert, elmutanten og de andre "store".. For det sidste man kan forvente når man går ind i en af disse forhandlere er "råd og vejledning". Jeg krummer sq tær hver gang jeg overhører en "sælger" i elgiganten prøve at vejlede, ikke EN gang har de sagt noget korrekt. Og
mig som hobby interesseret ved meget mere om produkterne end de gør.

Så jeg ville aldrig have dårlig samvittighed med at kigge på produkterne i en af disse forretninger, da jeg ALDRIG kunne finde på at spørge om vejledning, ene og alene fordi jeg ved mere end dem.

tror bl.a. det er derfor recordere.dk er så populært, -fordi man kan få GRATIS råd og vejledning BEDRE end i de fleste butikker, og derefter handle billigere på nettet (evt. efter man har været i elmutanten og se hvordan varen ser ud "in real life")..

Derimod vil jeg sige, at søger man en forhandler med ekspert viden, for at han skal lave en løsning man selv skal bruge, holder det ikke at gå ud af døren og købe et andet sted.

Jeg har lige prøvet noget lign. med køb af løbesko, og der søgte jeg råd og vejledning i en anerkendt forretning, de hjalp mig med at finde min løbestil og filmede om de sko rent faktisk var rigtige for mig. Får man sådan en service, kan man ikke være bekendt at gå ud og handle et andet sted. Men sportmaster derimod (sportsverdenens svar på elgiganten) ved ikke en skid om løbesko (i mange tilfælde i hvertfald), så der kunne jeg sagtens finde på at gå ind og prøve sko, finde den rigtige størrelse, og gå hjem og handle på nettet.

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 10:45

Så er vi jo fuldstændig enige, bortset fra, at der findes enkelte sælgere i de nævnte kæder, som ved en hel masse om tingene, men der findes i den grad også sælgere, der i princippet ligeså godt kunne sælge katte- og hundemad i en dyrhandel.

Problemet, som jeg oplevede det, da jeg selv var i branchen var, at man som kædebutik, var tvunget til at indtage en masse produkter i sortimentet, produkter som man ikke anede det fjerneste om, og som der ikke var tid, penge eller resourcer til at sætte sig ind i.

Jeg har utallige gange lånt produkter med hjem fra forretningen, tilsluttet det derhjemme, leget med det i en weekend osv. Men det var min fritid der skulle bruges på det, og det holder ikke i længden, med villa, vovhund og volvo der også skal passes.

Så jeg handler også mit næste isenkram via nettet, ingen tvivl om det.

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 11:57

Nogen der kan forklare, hvorfor der står den kan modtage 1080p? Den nedscalerer vel bare til 720p, æ?

Troede faktisk heller ikk der var noget der hed 720p/24p...

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 12:06

Den nedskalerer ikke til 720p - den nedskalerer til panelets fysiske opløsning (denne er ikke 720p) - det gør den uanset om du inputter 576i, 720p eller 1080p

Jo - den kan modtage alle opløsninger som inputs, men det har ikke noget at gøre med hvad panelets opløsning er - men blot noget at gøre med hvilket signal du vælger at outputte på din afspiller og inputte i din skærm. Det handler om at undgå flere skaleringer - så er din kilde i 1080p format så vælger man dette som output/input så der kun sker 1 skalering - nemlig den i skærmen til panelets opløsning. Er kilden kun en SD kilde på 576i, så vælger man tilsvarende dette som output (afspiller) / input (skærm) så man kun får 1 skalering i skærmen - nemlig til panelets opløsning.

Men da panelets opløsning ikke er 1080p kan den selvfølgelig ikke vise 1080p i 1:1 pixelmapping selvom den godt kan modtage et 1080p signal - det handler blot om hvorvidt man vælger at lave skalering i afspilleren eller i skærmen. Hvad der er bedst afhænger af de enkelte forhold mellem afspiller/skærm der benyttes.

-------------
(Spawn på job)

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 01-Marts-2008 kl. 02:41
Den med , sælgere der ikke ved nok om produktet kender jeg en lille histiore om, en af mine venne var nede i et sony center, sammen med mig (siger ikke hvor det er urelevant)

Men der stor sælger og hailede en lang tale af omkring sony s300 Bd var PS3 overlegen på både lydsiden og Billed (SD DVD)... stod og krummede tær selv, men holdt min mund og sagde til min ven, husk nu at købe det vi aftalte inden vi gik ind i butikken..(PS3)......

Det virkede som om han ikke viste en skid om PS3 kunnen og s300 mangler på lydsiden Bla andet...

Eller måske han fik en større bonus for at sælge en s300 VS en PS3 lol..

-------------
+100HD Film

Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af h_dk h_dk skrev:

Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

h_DK:

/Anders

Har desværre ikke blu ray, men som jeg også skriver HD-dvd, og derfor ikke Casino royal... Men der er en scene i Tokyo Drift hvor det panorer igennem et værksted og det hakkede på mit gamle crt, men kører meget roligere på PX80, det er ca. 45 min inde i filmen hvis der er nogen der vil prøve at se det Kan lige prøve med nogle tekster i morgen.. skal alligevel se nogle film på den og der er jo tekster

Har fået set nogle fillm på den nu og kan ikke se noget flimmeren/hakken ved HD-dvd film hverken på teksten eller i filmen.. Prøvede ved teksten på en af filmene at skifte fra 1080p24 til 1080p, på afspilleren, og der var forskel at se.

Men en ting der undre mig lidt er så lidt af Monsters Inc. med sønen og i starten af filmen hvor Mike og Scully går på arbejde så er det ligesom at bygningerne hakker lidt og det er en PAL udgave hvor afspilleren stod på 1080p24

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 10:50

Ja- hvis det er PAL materiale så vil det hakke ved 24p output

PAL materiale er 25fps og skal outputtes ved 50hz hvorefter skærmen afspiller det ved 100hz

Så hvis du skal afspille PAL materiale så skal afspilleren ikke stilles til 1080p24 output men til 1080p50

Er du sikker på din Monsters Inc. er PAL ? - er det en almindelig DVD eller en HD-DVD ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 11:56

Nu er det ikke for at spille dum og skabe mere forvirring, men mht. 24 p så prøv at læse inde på av forum osv. Der er bred enighed om at px80 osv IKKE understøtter 24p. Der er blandt andet blevet sagt at da pz70 serien blev lanceret, stod der også 24p playback, men den understøtter som bekendt ikke ægte 24p.

98% af alle brugerne derinde, mener ikke at modellen understøtter ægte 24p, men det kan godt være det er mig der har misforstået noget, og så undskylder jeg

Tror Panasonic kommer til at stå med en del vrede kunder, hvis det viser sig at 24 playback ikke er ægte 24p.

Just my 2 cents..

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 12:12

Jeg aflægger gerne et besøg hvis nogen - et sted jeg lige kommer forbi - har et PX80 og en afspiller med 24p stående...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 02-Marts-2008 kl. 12:20
Du skal være velkommen Otto.. så skal jeg nok lave en kop kaffe Sender lige en PB så kan vi finde ud af om du kommer den vej omkring

Print side | Luk vindue