Print side | Luk vindue

HTPC server med klienter til visning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3658
Udskrevet den: 12-April-2025 kl. 09:29

Emne: HTPC server med klienter til visning
Skrevet af: TecDax
Emne: HTPC server med klienter til visning
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 17:35

Hvad hvis man gerne vil have HTPC stående væk i andet rum, og se film/tv i flere rum. Extendere er ikke godt, da man ikke kan se DivX. Nogen forslag til setup?

Svar:
Skrevet af: dkoclni
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 17:41
mythtv på backenden (computeren i et andet rum) og mythtv frontend på xboxen, den bærbare, den stationærer osv... ;)

Skrevet af: KasperM
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

mythtv på backenden (computeren i et andet rum) og mythtv frontend på xboxen, den bærbare, den stationærer osv... ;)

Vil 11mbit trådløst netværk være hurtig nok til at kunne streame billed og lyd lige så godt som havde man sat backend direkte til tv? Det vil jeg da tro, men vil gerne have det bekræftet

Skrevet af: dkoclni
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 20:21
Der må jeg være dig svar skyldig... Men jeg vil tro det skulle være rigeligt.

Skrevet af: TecDax
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 22:14
Hvad hvis man bruger Media Center 2005?

Skrevet af: ThomP
Skrevet den: 12-Januar-2005 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af KasperM KasperM skrev:

Vil 11mbit trådløst netværk være hurtig nok til at kunne streame billed og lyd lige så godt som havde man sat backend direkte til tv? Det vil jeg da tro, men vil gerne have det bekræftet

Nu ved jeg ikke, hvordan Mythtv sender fra server til klient, men 11 Mbit/s er svjv ikke helt nok til at sende en mpeg2 stream i DVD-kvalitet (6-7 Mbit/s). Vist nok noget med, at den reelle kapacitet kun er ca. det halve. Om det er noget "manglende" duplex eller hvad ved jeg ikke. Hvis det trådløse netværk så også bruges til andet vil jeg tro, det går helt galt...

Print side | Luk vindue