Print side | Luk vindue

højttaler beslag

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36626
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 15:18

Emne: højttaler beslag
Skrevet af: jackyl
Emne: højttaler beslag
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 12:18

Har to dali concept 1 jeg skal have hængt op bag sofaen i et surround system har hidtil bare haft dem hængt fladt indtil væggen men havde så kigget lidt efter nogle beslag så jeg ville ku komme til at vinkle dem lidt indad og nedad.

Haft kigget på Vogels VLB50 og VLB100 .VLB50 er angivet til 5 kg så burde jo være nok da concept 1 vejer 4 kg er angivet il at sku ku dreje 180 grader og 20 nedad men kan sådan nogle beslag egentlig drejes ret meget når højttaleren er monteret inden at den rammer væggen eller kan jeg ligeså godt hænge dem direkte på væggen igen.

-------------
allan

Svar:
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 19:52
Må også gerne være andre beslag end Vogels hvis i har tips til ophæng og placering.

-------------
allan

Skrevet af: Perls
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 20:44
Jeg bruger dem her

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/vm_acoustics_w1_vaegbeslag_sort.htm -

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 21:47
Kan de vinkles en del og hvad med de Vogels VLB50 er det noget skidt man skal holde sig fra.

-------------
allan

Skrevet af: Perls
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 22:19
de kan ikke vinkles 90 grader, men det kommer an på hvor store dine HT'ere er. Der findens vist også et andet fra VM som kan vinkles lidt mere. Det er et stykke tid siden jeg kiggede på det, og jeg kan ikke lige huske hvad dem jeg havde der knækkede hedder. men der er ikke dem du henviser til

Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 22:46

Sad lige og kiggede i silvan reklamen og så et LCD vægophæng VESA standard 75/100 med bæreevne på 15 kg og som kan justeres 180 grader horisontalt og 70 vertikalt har aldrig lige haft sådan et LCD ophæng i hænderne så ved ikk hvordan det monteres på en skærm men er der skruehuller i sådan et ophæng, hvis der er vil det så ikk ku bruges på højttalere lyder jo til at det kan justeres en del.

-------------
allan

Print side | Luk vindue