Print side | Luk vindue

Toshiba HD EP-30 Kodefri...?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=36682
Udskrevet den: 22-Maj-2025 kl. 21:44

Emne: Toshiba HD EP-30 Kodefri...?
Skrevet af: Hogarth
Emne: Toshiba HD EP-30 Kodefri...?
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 10:33

jeg overvejer at købe en Toshiba HD EP-30 HD DVD afspiller. Men kan se den ikke er kodefri.. (hvad der angår alm. dvd afspilning)

kan denne afspiller gøres kodefri...? eller kan det ikke lade sig gøre..? 

Evt. nogen der har fået det gjordt, og virke det..? Jeg vil nemlig ikke købe den, med mindre den kan afspille alle koder. gider ikke til at have 2 forskellig afspiller til at stå..

på forhånd tak

Svar:
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 11:10
Har intet fundet endnu , om det kommer ved jeg ikke, man kan kun håbe

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 18:38

Det er da en dårlig ide, at anskaffe en HDDVD afspiller, det format er dødt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 19:10
Lad da folk bruge deres penge hvor de vil. HD DVD-film har aldrig været billigere. F.eks. kan du få dem smidt i nakken for omkring 60,- inkl. forsendelse fra Australien for tiden!

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er da en dårlig ide, at anskaffe en HDDVD afspiller, det format er dødt.

Det kan da godt være du synes det er en dårlig idé. Men som Naira påpeger får man HD DVD film noget billigere end Bluray. Afspilleren er også meget billigere og vil samtidig være et bedre alternativ end f. eks. en almindelig DVD-afspiller til kr. 3-4.000,-, forudsat men går efter EP30, EP35. Kan man være heldig og få fat på en XE1, ja så har man en kanon afspiller.

Jeg har ca. 4 doblet min HD DVD samling de sidste par uger, dejligt . F. eks. afleverede jeg to Bluray film i EL-giganten og kunne få fire HD DVD film, ikke et dårligt bytte synes jeg .

Skrevet af: sauron
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 09:32

ville også gerne vide om det er lykeds for nogen at gøre den kode fri

-------------
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af sauron sauron skrev:

ville også gerne vide om det er lykeds for nogen at gøre den kode fri

Det er på vej, tålmodighed lidt endnu .

Når/hvis det kommer sørger jeg for dem som har købt af mig, kan blive kodefri hvis det ønskes.

PS: Jeg skriver hvis, da det altid er forbundet med en usikkerhed, så længe jeg ikke har den faktiske kodefri firmware.

Skrevet den: 18-April-2008 kl. 15:02
supert hans. og tak for et super køb

-------------
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det kan da godt være du synes det er en dårlig idé. Men som Naira påpeger får man HD DVD film noget billigere end Bluray.

Problemerne kommer den dag hvor din afspiller går i stykker, og du kan ikke købe en ny. I den situation kan man blive "nødt" til at rippe hele skidtet til en NAS med AnyDVD HD (eller lignende), eventuelt remuxe til en anden container end EVO, og afspille via en media player som Popcorn Hour.

Så ja, der er billige film, men man skal være klar over "risikoen". De er billige fordi man sælger ud af konkursboet (restlageret).

Jeg har også set spekulationer om at online content ikke nødvendigvis bliver ved med at være tilgængeligt. Det ville jeg dog personligt være ret kold overfor, men andre kan være af en anden mening.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 18-April-2008 kl. 16:05

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Problemerne kommer den dag hvor din afspiller går i stykker, og du kan ikke købe en ny. I den situation kan man blive "nødt" til at rippe hele skidtet til en NAS med AnyDVD HD (eller lignende), eventuelt remuxe til en anden container end EVO, og afspille via en media player som Popcorn Hour.

Så er det jo godt at man har sikret sig mod slige eventualiteter ved at købe en billig EP35... hvis der skulle overgå min XE1 noget kedeligt

Overvejede det, men kunne ikke lige overskue at flå mine 125 HDs ned på harddisk; Det bliver jo til en del harddiske i en RAID.... senere

Skrevet den: 25-September-2008 kl. 14:34
nogle der ved om det er lykkes i nu at gøre den kodefri

-------------
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii

Skrevet den: 25-September-2008 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af sauron sauron skrev:

nogle der ved om det er lykkes i nu at gøre den kodefri

Det er det ikke, det projekt jeg kender til er droppet .

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 17:40
Hans du må nu se at få din nattesøvn, ellers går det da helt galt med dit udseende

Skrevet den: 26-September-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hans du må nu se at få din nattesøvn, ellers går det da helt galt med dit udseende

Hehe, du har ret, må nok hellere passe lidt på resterne .

Skrevet den: 28-September-2008 kl. 15:50
Der er nu kommet en firmware 4.0, men det bliver den ikke regionsfri af .

Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 16:10

Det har tidligere været dine udmeldinger jeg har lænet mig op ad.

Siger du at forsøget på at gøre Toshiba EP-30/EP-35 er droppet?

Jeg har nemlig siden jeg købte min EP-30 undladt at opdatere firmware, og kunne måske mistænke at dette var skyld i nogle af de handshakeproblemer jeg har mm.

Så hvis du (min eneste kilde) ikke mener der arbejdes på sagen, så må jeg nøjes med R2 på den afspiller og bruge min gamle DVD afspiller til R1 og så vil jeg da have opdateret min firmware.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Skrevet den: 28-September-2008 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Det har tidligere været dine udmeldinger jeg har lænet mig op ad.

Siger du at forsøget på at gøre Toshiba EP-30/EP-35 er droppet?

Jeg har nemlig siden jeg købte min EP-30 undladt at opdatere firmware, og kunne måske mistænke at dette var skyld i nogle af de handshakeproblemer jeg har mm.

Så hvis du (min eneste kilde) ikke mener der arbejdes på sagen, så må jeg nøjes med R2 på den afspiller og bruge min gamle DVD afspiller til R1 og så vil jeg da have opdateret min firmware.

Mvh Michael

Jeg har ikke stødt på andre projekter. Jeg tror (ved det ikke) EP30/35 har vist sig at være noget mere kryptisk hvad angår regionskode end EP10/XE1 er.

Så jeg må erkende, min tro på en regionsfri EP30/35 er forsvundet .

Skrevet den: 28-September-2008 kl. 16:36

Så jeg må erkende, min tro på en regionsfri EP30/35 er forsvundet .

OK, så vil jeg ikke længere undlade at opdatere ud fra devisen "måske det er den tidlige firmware der bliver "knækket"".

Tak for svar.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Skrevet den: 28-September-2008 kl. 17:48
Ellers er det nu nemt at nedgradere igen 

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:58
Har lige sat den til at "update", og den er nu ved at downloade 38 "ting".

Den skrev lige i starten "1.0/1.1", så der vil jo nok være noget at hente ved at opdatere.

Mvh Michael

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 14:04
Min EP30 kom tilsyneladende af med en dårlig vane den havde med at få udfald i lyd og billede, oftest mod slutningen af film, ved blot at jeg opgraderede til nyeste firmware  Jeg har i hvert fald ikke oplevet det siden, så der kan åbenbart godt ske ting og sager ved at man opdaterer Toshibas HD DVD-afspillere 

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Min EP30 kom tilsyneladende af med en dårlig vane den havde med at få udfald i lyd og billede, oftest mod slutningen af film, ved blot at jeg opgraderede til nyeste firmware  Jeg har i hvert fald ikke oplevet det siden, så der kan åbenbart godt ske ting og sager ved at man opdaterer Toshibas HD DVD-afspillere 

Har ikke brugt min så frygtelig meget, da jeg har haft nogle "farveproblemer" på min HDMI forbindelse til projektoren (som ikke var isoleret til HD DVD afspilleren), så har ikke rigtig oplevet nogle bugs.

En enkelt gang har den dog "spasset ud" og spyttet et billede ud, hvor opløsningen var drastisk reduceret.
Selv ikonerne, for eject mm, som kom på skærmen var meget pixelerede.

Men nu fik jeg da opdateret, dog vilel den kun  opdatere til 3.0/1.1.

Synes Hans J nævnte en 4.0?
Men den er måske kun lige undervejs?

Mvh Michael

-------------

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 14:47

4.0 firmwaren er endnu ikke dukket op på den europæiske server.

Men eftersom den dukkede op  i Japan for 2 uger siden og i USA i sidste uge... hvem ved måske denne uge..

Nå men ellers så henter de utålmodige filen fra USA og brænder en opdaterings CD.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 19:45
Den kan hentes http://tacp.toshiba.com/tacpassets-images/firmware/HD-A30-4000N.zip - her til EP30

Og http://tacp.toshiba.com/tacpassets-images/firmware/HD-A35-4000N.zip - her til EP35

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 17:38

Så kom 4.0 firmware til Europa til download

http://toshibahddvd.eu/firmware/download_latest_firmware.html - http://toshibahddvd.eu/firmware/download_latest_firmware.htm l

Om den også er lagt ud så boxen selv kan hente den vides pt ikke.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 09-November-2008 kl. 00:08
Der bliver arbejdet på, at gøre EP30 kodefri .

Seneste status var den blev til en EP35 , ihvertfald menumæssigt set. Men det var en ikke særlig "pæn" opdatering, som blandt andet involverede manglende skærmbillede under processen.

Men den var efterfølgende kodefri og med EP35 menu, det påstår ihvertfald ham som laver det. Nej, det er ikke mig .

Skrevet den: 11-November-2008 kl. 21:22
Hvis man tør, så er det nu muligt, at opdatere sin EP30 til en pseudo EP35 som er regionsfri .

Ifølge tilbagemeldinger virker bitstreaming også.

Om det passer ved jeg ikke og jeg kan ikke tjekke, da jeg hverken har en SR som kan dekode HD eller en EP30 mere .

Ville ellers gerne tjekke det af .

PM for detaljer.

Print side | Luk vindue