Print side | Luk vindue

ALDI tilbud denne uge

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=37522
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 08:14


Emne: ALDI tilbud denne uge
Skrevet af: Kenn
Emne: ALDI tilbud denne uge
Skrevet den: 12-Marts-2008 kl. 23:29
Hejsa - Dette skal i lige høre
Autoradio med Bluetooth - BT-HCD3004B
Link: http://www.bluetinum.net/ViewProducts.asp - http://www.bluetinum.net/ViewProducts.asp
 
Den bilradio der er til salg i Aldi i denne uge til 798 kr. er bare eminent. Jeg har købt og gennemtestet den.
Det allersmarteste er er at den har bluetoth.
 
Dette betyder at har du en mobil telefon med bluetoth, så kan du tale fuldstændig håndfrit i din bil.
Når telefonen ringer skues der automatisk ned for radioen, og en ringetone lyder. Nu skal du blot trykker
på en enkelt knap på radioen, og der er forbindelse. Du behøver ikke at røre telefonen eller have noget
puttet i øret, du hører opkaldet i radioens højtalere, og du taler bare ganske normalt. Der er indbygget mikrofon
i radioen, så der er ikke noget med at trække ledninger eller noget. De personer jeg har talt med i telefonen
siger at lyden er perfekt, og at de ikke engang kan høre at motoren kører.
 
Den afspiller i øvrigt også CD/MP3/WMP og du kan også indsætte en USB memory stick med din musik på.
 
/glad køber



Svar:
Skrevet af: janelne
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 07:54
Hej - fint du lige gir' en melding om den!


Skrevet af: pj2000
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 23:45

Hej - Kan kun tilslutte mig Kenn's begejstring

Fungerer perfekt - som radio, CD, SD, USB, mp3 mv. afspiller, og ikke mindst håndfri mobil telefon via Bluetooth.

Et rigtigt godt køb til prisen - så dermed kan jeg tilslutte mig som...

/også en glad køber

  



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af pj2000 pj2000 skrev:

Hej - Kan kun tilslutte mig Kenn's begejstring

Fungerer perfekt - som radio, CD, SD, USB, mp3 mv. afspiller, og ikke mindst håndfri mobil telefon via Bluetooth.

Et rigtigt godt køb til prisen - så dermed kan jeg tilslutte mig som...

/også en glad køber

  

Har prøvet flere navigationsenheder m  BT. Og der er altså ingen af dem der lyd-kvalitetsmæssig er i nærheden af en BT head-set.

Meeen til 800kr kan det jo ikke gå helt galt. Og alle de andre features er i sig selv spændende.  



Skrevet af: pj2000
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 08:31

Lennon - når du skriver at navigationsenheder ikke er gode i lydkvaliteten, er jeg helt enig, idet der kommer lyden ud af den latterlig lille indbyggede højtaler, og det er ikke godt. Men på radioen kommer lyden ud af bilens højtalere og her kan jeg ikke udsætte noget på lydkvaliteten. Og de der modtager opkald fra mig siger at lyden er mindst lige så god, som når jeg taler i telefonen, så...

Eneste fordel jeg kan se ved et BT headset fremfor bluetooth i radioen, er at samtalen ikke kan overhøres af andre i bilen.



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-Marts-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af pj2000 pj2000 skrev:

Lennon - når du skriver at navigationsenheder ikke er gode i lydkvaliteten, er jeg helt enig, idet der kommer lyden ud af den latterlig lille indbyggede højtaler, og det er ikke godt. Men på radioen kommer lyden ud af bilens højtalere og her kan jeg ikke udsætte noget på lydkvaliteten. Og de der modtager opkald fra mig siger at lyden er mindst lige så god, som når jeg taler i telefonen, så...

Eneste fordel jeg kan se ved et BT headset fremfor bluetooth i radioen, er at samtalen ikke kan overhøres af andre i bilen.

Det er nu ikke helt rigigt. Når jeg har testet mobil BT over navigationsenheder kører jeg faktisk også lyden ud over mit bilstereoanlæg via kabel og bilradioens aux indgang.Så den lyd jeg hører fra vedkommende jeg snakker med, er skam helt OK.Problemet er den anden vej ! For at det skal kunne hamle op med et dedikeret BT headset skal man i hvert fald ha en ekstern mikrofon ! Afstand fra chaufør til enhed har selvfølgelig også betydning.

Men nu er behovene måske også forskellige. Det vigtigste er,at det virker fint for dig



Skrevet af: Kenn
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 00:28
Nej Lennon, det er ikke noget problem på denne radio. Den har indbygget mikrofon i fronten, og suveren BT. Der følger i øvrigt en ekstern mikrofon med, men den vil jeg slet ikke overveje at bruge. Du kan sætte dig helt tilbage i sædet og tale helt normalt og modtagerne siger at lyden er perfekt. Der ikke mobilbrummen, og ham jeg taler med kan ikke høre sin egen stemme fra redio højtalerne. Jeg er imponeret.  I øvrigt rigtig mange tak for kommentarene.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 00:53

Lennon prøver bare at bekræfte at hans investering i en blåt blinkene øredims, som han kan rende rundt med nede i Brugsen er perfekt

En Radio med Bluetoth kan vel være lige så god som de gode gamle indbyggede dimser der krævede at man parkerede sin telefon i en holder. Nu er Bluetoth altså også en standard man bruger til at overføre HIFI signaler, så hvorfor skulle det ikke være godt når det er indbygget i radioen?

Tror sgu jeg tager en tur i Aldi i morgen



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 14:23
Jeg hader head-set ,og glemmer alt for ofte at ta det på. Jeg har desværre behov for at snakke med kunder undet kørsel . Da jeg forhen havde fastmonteret holder til min mobil var det også med ekstern mikrofon, - og det virkede. Det er jo ikke BT som sådan, der er begrænsningen -  men netop mikrofon og højtalere. Jeg udtaler mig som sagt på erfaringer med andre enheder, - og de har i hvert fald ikke kunne matche lydkvaliteten på et godt BT head-set.  


Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 14:57

Hej, er der ikke en der lige kort vil forklare princippet i BT-teknologi..!?

Er det et radiosignal, så telefonen kan ligge i handskerummet? eller skal telefonen kunne "se" radioen

 

På forhånd tak, og undskyld hvis det er lidt off-topic...



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Marts-2008 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hej, er der ikke en der lige kort vil forklare princippet i BT-teknologi..!?

Er det et radiosignal, så telefonen kan ligge i handskerummet? eller skal telefonen kunne "se" radioen

 

På forhånd tak, og undskyld hvis det er lidt off-topic...

Det er en trådløs overførsel,hvor enhederne ikke behøver at se hinanden. Begynder også at komme i remotes, - hvor du så kan betjene enheder gemt væk i skabe.

 



Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 20-Marts-2008 kl. 00:13

Det der er det fede med BT og mobilos via Carfi er, at du ikke skal tænke. Sæt dig ind i bilen. Mobilos og Carfi ser hinanden, og hvis de tidligere har "parret" sig, så er det kun at trykke på den korekte knap for at modtage et opkald. Hvad den korrekte knap er, afhænger af de aktuelle dimser.

Dette er teorien i det, men det fungerer desværre ikke altid perfekt. Et problem er at man jo ofte har mere end 1 Mobilos der skal snakke med CarFi (konen er jo med af og til) og så kan der være problemer med at CarFi kun kan "parre" sig med en Mobilos ad gangen. Dvs. skal konen snakke, så skal hende Mobilos "parres" med CarFi for at fungere, og når du så vil snakke så  skal din Mobilos igen  "parres", vældigt besværligt!

De gode CarFi kan huske flere parringer og kan koble sig op til flere på en gang, så i kan sidde flere i bilen, med hver sin Mobilos. I kan, så vidt jeg ved, dog ikke snakke samtidigt!

Kan godt være det her er forældet viden, men det var sådan jeg oplevede det sidst jeg havde en BT dims i min bil

BT rækker forøvrigt fra 1 meter (klasse 3) til 100 meter (klasse 1) og har en overførselshastighed på 1 Mbit/s (ver. 1.2)  til 2.1 Mbit/s (ver. 2.0)



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Kaipay
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 11:25
Er der nogen som kender en aldi, hvor de stadigvæk har autoradioen (i Århusområdet, bor selv i Odder) eller er der andre modeler som kan anbefales til max. 2000, gerne mindre

Hvis der anbefales andre radioer, så skal de helst have bluetooth og have usb stik.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 13:55
Hvis ikke du finder den i Aldi, så har Thansen denne fætter til samme pris 798, normalpris 1798, men KUN søndag. Se http://www.thansen.dk/product.asp?c=1731991806&n=-2035763586&pn=-1997943957 - her

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Kaipay
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 14:55
Er det en model som du kender og kan anbefale?


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 15:16

Blaupunkt MP57

http://www.blaupunkt.com/dk/7647633310_main.asp - http://www.blaupunkt.com/dk/7647633310_main.asp

Den bruger jeg selv - usb ind, BT  og meget andet



Skrevet af: larsen
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af Kaipay Kaipay skrev:

Er der nogen som kender en aldi, hvor de stadigvæk har autoradioen (i Århusområdet, bor selv i Odder) eller er der andre modeler som kan anbefales til max. 2000, gerne mindre

Vi der anbefales andre radioer, så skal de helst have bluetooth og have usb stik.

Jeg har da fornylig købt denne radio i aldi odder, hvor de havde en del tilbage ude på lageret.

Jeg har dog tænkt mig at levere min tilbage, da den brugte bil jeg lige har købt, havde en god pioner radio, desværre ikke med bluetooth, som jeg gerne ville have, men orker ikkeat skifte den ud.

så hvis der ikke er flere tilbage i odder ,kan du godt købe min i original uåbnet emballage med kvittering.

jeg kører gennem odder alle hverdage.



Skrevet af: Kaipay
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 16:56
Jeg må sige, at jeg lidt er faldet for den model, som hansie anbefaler (Blaupunkt Hamborg MP57).

Den koster 1699 kr. ved Pixmania, så det holder sig indenfor mit budget. Men ellers tak for tilbudet.

Hvis der er andre, som har nogle modeller, som de kan anbefale er de stadigvæk velkomne til at skrive.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af Kaipay Kaipay skrev:

Er det en model som du kender og kan anbefale?

Nej, men til en normalpris på ca. 1795 så kan den vel ikke være helt dårlig til 795 



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 17:08

Pas på med Pixmania:

Se http://www.google.dk/search?hl=da&q=Pixmania&meta= - her



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Kaipay
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 18:40
Hvis man går ind på denne side http://www.pricerunner.dk/pl/121-889906/Bil-Audio-Video/Blau punkt-Hamburg-MP57-Sammenlign-Priser, så synes jeg ikke at det ser så slemt ud med hensyn til Pixmanias ry.





Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 18:52
Ja det ser jo meget godt ud, men hvad med bedømmelsen på EDB Priser de fik kun indextal 20! (ud af 100 mulige) se http://www.hifipriser.dk/Dealer/bedominfo.asp?ID=265 - her

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:24

Har købt 3 autoradioer her, og kan klart anbefale ( - hvis de matcher prisen) :

  http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=5159&aid=122 - http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=5159& amp;aid=122



Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Har købt 3 autoradioer her, og kan klart anbefale ( - hvis de matcher prisen) :

  http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=5159&aid=122 - http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=5159& amp; amp;aid=122

Hvad mener du med "hvis de matcher prisen"?

Prisen på den Blaupunkt du Linker til er €154,7 + € 12,9 (fragt). Dvs. ca. kr. 1250. Kommer der andre omkostninger? Det er jo noget under hvad den koster i DK.



Skrevet af: Kaipay
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 16:56
Nu har jeg bestilt radioen til 1250 kr. inkl. fragt. Nu håber jeg bare at den er så god som hansie siger. 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 17:30

Oprindeligt skrevet af Kaipay Kaipay skrev:

Nu har jeg bestilt radioen til 1250 kr. inkl. fragt. Nu håber jeg bare at den er så god som hansie siger. 

Jeg havde ikke lige styr på hvilke priser i havde set rundt omkring.Men jeg kan i hvert fald sige god for nævnte butik. Så krydser vi fingre for, at produktet også lever op til forventningerene.   




Print side | Luk vindue