Print side | Luk vindue

panasonic px80 udland

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=37638
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 03:18


Emne: panasonic px80 udland
Skrevet af: herbie1707
Emne: panasonic px80 udland
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 20:37
Hej

Har efter en måneds søgen af tv, fundet ud af at jeg skal have et panasonic 42px80

Men da jeg inden længe skal flytte, er pengepungen ikke den største, og vil derfor gerne have den billigere end de 10000. Derfor har jeg fundet den i Tyskland til 985 euro hos digitrends.bis

Mit spørgsmål er så hvad ulemperne er?. altså vil jeg kunne bruge den i danmark med alle de samme funktioner som i DK?, og hvordan med garantien?..

Kunne især godt tænke mig at høre fra nogle med erfaringer (evt. af personer der har brugt netop denne webshop), men selvfølgelig også fra alle andre der ved noget om det.

MVH



Svar:
Skrevet af: Kabler
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 20:50

Hej,

Jeg ved ikke om det her er fup eller fakta? Men det ser billigt ud -

http://www.totaldigital.biz/index.php?main_page=product_info&cPath=43_112&products_id=2461 - http://www.totaldigital.biz/index.php?main_page=product_info &cPath=43_112&products_id=2461

VH Franz



Skrevet af: herbie1707
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 21:08
Det er jo ca. samme pris som den pris jeg har fundet. Det du linker til er jo i pund

MVH


Skrevet af: eolsen
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 22:53

Det kan gøres endnu billigere:

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=711747 - http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=711747



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 00:14

Vær forberedt på pengeoverførsel . Næsten ingen Tyske netbutikker accepterer Visa betaling fra udland.

Vær forberedt på, at de billigste netbutikker sælger parallelimporterede Panasonic fra Ungarn,Polen,Tjekkiet osv, - med tågede garantiforhol til følge !

Vær forberedt på i værste fald, op mod 1000 kr i fragt . 



Skrevet af: Kimv
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vær forberedt på pengeoverførsel . Næsten ingen Tyske netbutikker accepterer Visa betaling fra udland.

Vær forberedt på, at de billigste netbutikker sælger parallelimporterede Panasonic fra Ungarn,Polen,Tjekkiet osv, - med tågede garantiforhol til følge !

Vær forberedt på i værste fald, op mod 1000 kr i fragt . 

"Vær forberedt på pengeoverførsel" Så ville jeg ikke købe, med Visa kan du få dine penge tilbage hvis du feks ikke modtager varen.

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 00:50

 

 Det kan så ganske afgjort ikke anbefales med "Vorkasse". Du har ingen chance hvis det går galt, det er penge lige ud af vinduet i så fald.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: niceguyz
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 08:08

Gør da som jeg

Kontakt totaltv   i søborg det er god service, og de levere

har lige købt en Px 37 T  til 8900 dansk model, samt en pana optager, 

en 42 T koster under 10000 kr . og hvis i melder jer ind i clubpanasonic får i gratis 30 mdr forsikriring på udstyret

meld jer ind her.. og husk at vælge butik  så er den hjemme

http://www.totaltv.dk/aiz.asp?id=11410 - http://www.totaltv.dk/aiz.asp?id=11410

 

 

 

 



Skrevet af: Mmmls
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Kimv Kimv skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vær forberedt på pengeoverførsel . Næsten ingen Tyske netbutikker accepterer Visa betaling fra udland.

Vær forberedt på, at de billigste netbutikker sælger parallelimporterede Panasonic fra Ungarn,Polen,Tjekkiet osv, - med tågede garantiforhol til følge !

Vær forberedt på i værste fald, op mod 1000 kr i fragt . 

"Vær forberedt på pengeoverførsel" Så ville jeg ikke købe, med Visa kan du få dine penge tilbage hvis du feks ikke modtager varen.

 



Er der virkelig ikke nogen her der er stødt på en Internetbutik i Tyskland der tilbyder transport til Danmark og betaling enten med Visa eller per efterkrav? Alternativt nogen der kender en fysisk forretning i Nordtyskland, hvor man hente et PX80 til lidt mindre end de knap 10K det koster i Danmark? (hvor lidt mindre i denne sammenhæng altså er over 2000 Kr. ;-))


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 11:43
Hej!

Så er jeg klar til at bestille mit 42PX80 fra Elektroshopwagner.de

De svarede på mit garanti-spørgsmål således:

We don't give any warranty, you have the Panasonic warranty for 2 years.

Vil det sige jeg kan få fjernsynet hentet herhjemme i DK af en fragtmand, hvis det går i stykker inden for de første to år?

På forhånd tak!

Hilsen Morten


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 11:51

De fysiske butikker i Tyskland er som udgangspunkt ikke billigere end feks danske netbutikker.Se feks Saturn Hamburg som er en butik a la Giganten : http://www2.saturn.de/webapp/wcs/stores/servlet/main?catalogId=11553&storeId=12053&categoryId=18788&langId=-3&parentCategory=18784&topCategory=18783&ok=T_PRODUCTS&uk=uwg - http://www2.saturn.de/webapp/wcs/stores/servlet/main?catalog Id=11553&storeId=12053&categoryId=18788&langId=- 3&parentCategory=18784&topCategory=18783&ok=T_PR ODUCTS&uk=uwg

Skal du ha en pris der batter i Tyskland,skal du tilsidesætte alle former for tryghed mht betaling og garanti = Tysk netbutik = pengeoverførsel !

Der er mange Danskere,samt millioner af Tyskere  der har købt på denne måde, - og langt langt de fleste gange går det lige efter bogen  . Men vi fokusere jo helst på skrækscenarierne  



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 12:01

slettet



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Hej!

Så er jeg klar til at bestille mit 42PX80 fra Elektroshopwagner.de

De svarede på mit garanti-spørgsmål således:

We don't give any warranty, you have the Panasonic warranty for 2 years.

Vil det sige jeg kan få fjernsynet hentet herhjemme i DK af en fragtmand, hvis det går i stykker inden for de første to år?

På forhånd tak!

Hilsen Morten

Det må du vist spørge Panasonic efter.

Men du SKAL sørge for,at butikken stempler sit navn på garantibeviset,ellers er det intet værd.

Hvorfor har du lige valgt nævnte Butik ?Du er med på at den ikke tar imod Visa direkte, - men via Pay Pal som er noget helt andet ? Umiddelbart er der 5-10 billigere butikker på nettet.  



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 12:39
Ok, sørger lige for de stempler det kort.

Der er et par billigere butikker, men de sender ikke til Danmark. Desuden svarer deres kundeservice hurtigt og professionelt når man skriver til dem, så de virker seriøse. De har også fået gode kommentarer på diverse prissammenligninger.




Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Ok, sørger lige for de stempler det kort.

Der er et par billigere butikker, men de sender ikke til Danmark. Desuden svarer deres kundeservice hurtigt og professionelt når man skriver til dem, så de virker seriøse. De har også fået gode kommentarer på diverse prissammenligninger.


Jamen,det er absolut relevante kriterier. Man skal ikke nødvendigvis bare gå efter pris ! ! Jeg troede bare,at du måske havde misforstået kredit-kort betalingen. den billigste .

Hvis butikken kan bekræfte at de får deres produkter leveret fra Panasonic Tyskland, - bør du i det mindste kunne få repareret under garanti i DK .



Skrevet af: Mmmls
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Ok, sørger lige for de stempler det kort.

Der er et par billigere butikker, men de sender ikke til Danmark. Desuden svarer deres kundeservice hurtigt og professionelt når man skriver til dem, så de virker seriøse. De har også fået gode kommentarer på diverse prissammenligninger.




Kan bekræfte det med stemplerne - har det direkte fra Panasonic DK - altså - så længe forhandlerem stempler gælder garantien også i Danmark - ved dog ikke om det indebærer gratis afhentning ved fejl etc.?

Når du har fået dit TV kan du så ikke lige droppe en kommentar angående dine oplevelser med dette - inkl. den samlede pris du ender med at betale og betalingsmåde? Hvis du melder positivt tilbage på dette vil jeg bestemt overveje at gøre det samme...er jo nærig ad h-til ;-)


Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 14:51
se http://www.tapeconnection.dk/ - http://www.tapeconnection.dk/  de kører auktion på 42px80
udløber mandag d. 17/3


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Mmmls Mmmls skrev:





Når du har fået dit TV kan du så ikke lige droppe en kommentar angående dine oplevelser med dette - inkl. den samlede pris du ender med at betale og betalingsmåde? Hvis du melder positivt tilbage på dette vil jeg bestemt overveje at gøre det samme...er jo nærig ad h-til ;-)


Så er pengene ihvertfald overført via netbank (7820 DKR). De tager et par dage at overføre, og det er snart påske, så kommer desværre til at vente lidt på mit TV.

Men glæder mig til HD DVD i 24p


Skrevet af: Brivani
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af Davethebrave Davethebrave skrev:

se http://www.tapeconnection.dk/ - http://www.tapeconnection.dk/  de kører auktion på 42px80
udløber mandag d. 17/3

Tak for tippet, jeg har lige været inde og byde, fik besked om at jeg var en af de højst bydende, så nu må vi se mandag, hvis jeg får det skal i nok får min pris, men ikke før



-------------
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola


Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 19:09

Der er mulighed for at være heldig - var lige i butikken i kbh. for at se px80 som står sidestillet med den "gamle" px70. Det var svært for mig at se den store forskel udover de 1000,- på prisen. Men du har forhåbentlig mulighed for at gøre en rigtig god handel.

Ja - det vil være  meget sjovt at høre hvad du fik det til?



Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 21:15

Vorkasse (bankoverførsel) er efter min mening ikke noget problem hvis bare man er lidt opmærksom på forhandleren.

Det kan være en god idé at lave lidt research om forhandleren inden. Hvor lang tid har den eksisteret? Er de vant til at sælge til DK? Hvordan håndterer de reklamationer?
Der er mange fora på nettet hvor man kan søge på forhandlere og google er en stor hjælp.

Teknisk set skal man jo opveje besparelsen kontra risikoen.

Køber man hos firmaer som digitalo.de eller medianess.de skal man ikke frygte noget. Jeg har flere handlet hos disse og har altid fået uovertruffen service. Jeg købte mit nuværende plasma hos førstnævnte og de sendte et TV med en defekt. Jeg skrev en klage og 2 dage senere stod der et helt nyt TV i min stue. Det defekte blev afhentet nogle dage senere.

Top service!!!

Hvis man er så skræmt over det med bankoverførsel tilbyder digitalo pay-on-delivery - altså efterkrav. Det er bare noget dyrere og unødvendigt hvis du spørger mig.

 



-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station


Skrevet af: Brivani
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Davethebrave Davethebrave skrev:

Der er mulighed for at være heldig - var lige i butikken i kbh. for at se px80 som står sidestillet med den "gamle" px70. Det var svært for mig at se den store forskel udover de 1000,- på prisen. Men du har forhåbentlig mulighed for at gøre en rigtig god handel.

Ja - det vil være  meget sjovt at høre hvad du fik det til?

Som lovet, prisen skal nok bliver oplyst, hvis det bliver mig mandag liger efter Kl. 12



-------------
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola


Skrevet af: herbie1707
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Vorkasse (bankoverførsel) er efter min mening ikke noget problem hvis bare man er lidt opmærksom på forhandleren.

Det kan være en god idé at lave lidt research om forhandleren inden. Hvor lang tid har den eksisteret? Er de vant til at sælge til DK? Hvordan håndterer de reklamationer?
Der er mange fora på nettet hvor man kan søge på forhandlere og google er en stor hjælp.

Teknisk set skal man jo opveje besparelsen kontra risikoen.

Køber man hos firmaer som digitalo.de eller medianess.de skal man ikke frygte noget. Jeg har flere handlet hos disse og har altid fået uovertruffen service. Jeg købte mit nuværende plasma hos førstnævnte og de sendte et TV med en defekt. Jeg skrev en klage og 2 dage senere stod der et helt nyt TV i min stue. Det defekte blev afhentet nogle dage senere.

Top service!!!

Hvis man er så skræmt over det med bankoverførsel tilbyder digitalo pay-on-delivery - altså efterkrav. Det er bare noget dyrere og unødvendigt hvis du spørger mig.

Ok.. Så hvis jeg nu køber den via digitalo, vil der ikke være nogle problemer?


Hvordan foregår leveringen? Kommer der bare en tysker forbi en dag, eller aftaler man tidspunkt?


Til sidst... Når der nu står E i produktnavnet, er det så ikke ensbetydende med at den virker præcis på samme måde som dem man køber i DK? Altså ingen problemer med undertekster, lyd osv.?


MVH 



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af herbie1707 herbie1707 skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Vorkasse (bankoverførsel) er efter min mening ikke noget problem hvis bare man er lidt opmærksom på forhandleren.

Det kan være en god idé at lave lidt research om forhandleren inden. Hvor lang tid har den eksisteret? Er de vant til at sælge til DK? Hvordan håndterer de reklamationer?
Der er mange fora på nettet hvor man kan søge på forhandlere og google er en stor hjælp.

Teknisk set skal man jo opveje besparelsen kontra risikoen.

Køber man hos firmaer som digitalo.de eller medianess.de skal man ikke frygte noget. Jeg har flere handlet hos disse og har altid fået uovertruffen service. Jeg købte mit nuværende plasma hos førstnævnte og de sendte et TV med en defekt. Jeg skrev en klage og 2 dage senere stod der et helt nyt TV i min stue. Det defekte blev afhentet nogle dage senere.

Top service!!!

Hvis man er så skræmt over det med bankoverførsel tilbyder digitalo pay-on-delivery - altså efterkrav. Det er bare noget dyrere og unødvendigt hvis du spørger mig.

Ok.. Så hvis jeg nu køber den via digitalo, vil der ikke være nogle problemer?


Hvordan foregår leveringen? Kommer der bare en tysker forbi en dag, eller aftaler man tidspunkt?


Til sidst... Når der nu står E i produktnavnet, er det så ikke ensbetydende med at den virker præcis på samme måde som dem man køber i DK? Altså ingen problemer med undertekster, lyd osv.?


MVH 

Det blir nu nok en Dansk fragtmand. Der er simpelthen nogle samle/fordelings centraler rundt omkring.

Forvent ikke problemer m lyd,undertekster o.l. Der har vist været nogle Samsung købt i Tyskl. hvor man ikke har haft Danske menuer.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 00:00

 

 Hvor bor vi henne,--- vi bor i Europa, så E er jo Europa. Den korrekte modelbetegnelse er  TH-xxPX80EA.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: herbie1707
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 00:16
Ja okay

Mener bare jeg læste noget med at der var forskel på europæiske og nordiske fjernsyn... Men hvad ved jeg? ikke en skid!

Hva sker der hvis leveringen sker når man ikke er hjemme... Arbejder hele tiden, så bliver leveringstidspunktet aftalt på forhånd, eller får man bare  ligepludselig besøg?




Skrevet af: recmic
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 16:52

Oprindeligt skrevet af Davethebrave Davethebrave skrev:

se http://www.tapeconnection.dk/ - http://www.tapeconnection.dk/  de kører auktion på 42px80
udløber mandag d. 17/3

 

Jeg var åbenbart så 'tæt' på beløbet, så jeg kan få lov til at købe det til 8999, hvis jeg altså kan vente 13 uger på leveringen



Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 17:21
Tillykke med det! - men 13 uger er da lidt surt ... til den tid kan det jo være faldet i pris andre steder


Skrevet af: recmic
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 17:43
Jeg har nu umiddelbart heller ingen planer om at hoppe på sådan et tilbud. Og ifølge deres auktionsregler havde man heller ikke 14 dages returret.


Skrevet af: Davethebrave
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 18:29
ok beklager - jeg havde ikke kigget nærmere på betingelserne


Skrevet af: Brivani
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 20:22

Jeg var også heldig fik følgende beske, så jeg venter og køber 42PZ85

Kære kunde

Du har deltaget i vores auktion som netop er afsluttet i dag. 

Du har enten ramt mindsteprisen eller været forholdsvis tæt på og derfor mailer jeg dig for at orientere dig om, at du kan købe TH 42 PX 80 til special- pris 8999,-

Levering i uge 14



-------------
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 11:42
PX80 bliver der jo solgt mange af, så jeg har måttet vente lidt på at få min leveret fra elektroshopwagner.de

Men i dag kom fragtmanden med fjernsynet! Det stod oprejst og godt fastspændt på en engangs europalle, og kassen havde de endda pakket ekstra godt ind. Så indtil videre er alt gået godt, har dog ikke haft tid til at åbne kassen og opstille fjernsynet endnu.

Hilsen Morten


Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:30

mortenkn, du må endelig lige komme med en kommentar, når du får pakket dyret ud......og hvad med garantipapirene - er de stemplede?

 



Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 18:53

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

PX80 bliver der jo solgt mange af, så jeg har måttet vente lidt på at få min leveret fra elektroshopwagner.de

Men i dag kom fragtmanden med fjernsynet! Det stod oprejst og godt fastspændt på en engangs europalle, og kassen havde de endda pakket ekstra godt ind. Så indtil videre er alt gået godt, har dog ikke haft tid til at åbne kassen og opstille fjernsynet endnu.

Hilsen Morten

hvad tog de i fragt til dk?, og hvad syntes du ellers om butikken svartider etc. og hvordan er modellen virker tuneren som den skal analogt/digitalt og er der evt problemer med undertekster??.. det er måske samme model som sælges her i dk?.. ja jeg var lige i spørgehjørnet



-------------
Mvh

René


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 22:33
De tager telefonen med det samme! Svartid pr. mail er ca. en dag.

Kan se på deres side at prisen er faldet til 927 € for 42" + ca. 75 € til fragt. Er ikke helt klar til at slutte TV'et til endnu, men det kommer snart


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 19:53
En kort update:

Har hængt TV'et op på væggen. Har ikke nået at finjustere setup'et, men her er et par billeder. Har ikke fundet en udsendelse med undertekster endnu på DVB-T, men DVB-klistermærket er med dansk flag og det hele. Garantikortet er ikke stemplet, men sender det nok med posten til butikken, så de kan stemple og skrive på det.

http://img241.imageshack.us/my.php?image=p4221110sy0.jpg">

http://img143.imageshack.us/my.php?image=p4221111ls6.jpg">

http://img206.imageshack.us/my.php?image=p4221112sj6.jpg">

http://img98.imageshack.us/my.php?image=p4221114dk0.jpg">

http://img291.imageshack.us/my.php?image=p4221121zv3.jpg">


Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 23-April-2008 kl. 12:15

Morten, har du testet om tekst tv dur?

Jeg skrev iøvrigt til Panasonic.de for at høre om det var en officiel forhandler - det er det ikke, men det lader til, at Panasonic siger, at butikken alligevel kan give garantien:

Hallo,

der genannte Shop wird nicht direkt von uns beliefert. Deswegen ist er trotzdem
ein ganz normaler Verkäufer, der in seinen Bedingungn die Garantie anbietet.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Panasonic Online Team

Jörg Kreutzfeld
Online Communication & Sales
Büroadresse: Winsbergring 15 – D-22525 Hamburg
e-mail:
pdg-onlineshop@eu.panasonic.com



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 22:07
Både tekst-tv dur, samt danske tekster.

Jeg forstår ikke tysk, men du spurgte specifikt til elektroshopwagner.de? Jeg skriver lige en mail til dem, og spørger hvorfor kortet ikke er stemplet.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Lodberg Lodberg skrev:

Morten, har du testet om tekst tv dur?


Jeg skrev iøvrigt til Panasonic.de for at høre om det var en officiel forhandler - det er det ikke, men det lader til, at Panasonic siger, at butikken alligevel kan give garantien:


Hallo, <FONT face=sans-serif size=2>der genannte Shop wird nicht direkt von uns beliefert. Deswegen ist er trotzdem <FONT face=sans-serif size=2>ein ganz normaler Verkäufer, der in seinen Bedingungn die Garantie anbietet. <SPAN =q><FONT face=sans-serif size=2>Mit freundlichen GrüßenIhr Panasonic Online TeamJörg KreutzfeldOnline Communication & SalesBüroadresse: Winsbergring 15 – D-22525 Hamburge-mail: <A onclick="return top.js.OpenExtLinkwindow,event,this" href="mailto:pdg-onlineshop@eu.panasonic.com">pdg-onlineshop@eu.panasonic.com</A></SPAN>



Ja, på DERES betingelser!


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Både tekst-tv dur, samt danske tekster.Jeg forstår ikke tysk, men du spurgte specifikt til elektroshopwagner.de? Jeg skriver lige en mail til dem, og spørger hvorfor kortet ikke er stemplet.


Måske fordi de ikke er aut. forhandler?

Der gælder jo kun almindelig tysk ganranti


Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 10:25

Jeg skrev til elektroshopwagner.de for ang. garantien og de skriver, at de får varerne fra en grossist og at der derfor er 2 års EUROPA GARANTI!?!?!

Vil det sige, at jeg kan indlevere tv'et til panasonic dk, hvis der bliver problemer med det, eller gælder der andre regler, når de nu ikke er officiel forhandler?

 

Vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir sind kein offizieller Vertragspartner von Panasonic, wir beziehen die Ware
über einen Großhändler.

Die Geräte die wir verkaufen haben eine 2 Jahre Europaweite Garantie.


Mit freundlichen Grüßen
Ihr Team vom ElektroshopWagner
Sachbearbeiter: Waldemar Steinborn



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Lodberg Lodberg skrev:

Jeg skrev til elektroshopwagner.de for ang. garantien og de skriver, at de får varerne fra en grossist og at der derfor er 2 års EUROPA GARANTI!?!?!

Vil det sige, at jeg kan indlevere tv'et til panasonic dk, hvis der bliver problemer med det, eller gælder der andre regler, når de nu ikke er officiel forhandler?

Ja, det vil jeg mene.

Eneste forskel er, at du selv skal sørge for transporten til/fra Panasonics Service Center. Havde du købt det herhjemme, skulle de hente og bringe det.

http://www.panasonic.de/services/pdf/24_Monate_Garantie.pdf - Panasonics 24-måneders garanti kan læses her (tysk)

Især dette punkt:

8. Selbstverständlich können Sie diese Leistungen auch in Anspruch nehmen, wenn Sie das Gerät in andere Länder der Europäischen Union, des Europäischen Wirtschaftsraums, die Schweiz oder die Türkei verbringen. Bitte wenden Sie sich dort an die nationale Vertriebsgesellschaft (s. Anlage).

Frit oversat:

Selvfølgelig kan denne ydelse også anvendes, hvis apparatet medbringes i andre lande indenfor EU, EFTA, Schweiz og Tyrkiet. Her skal man blot henvende sig til den lokale nationale organisation (se bilag).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 10:48

 

PS. Hvis det er et garanti-bevis der kræver en dato og et stempel fra forhandleren, for at være gyldigt, så husk at få det.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 26-April-2008 kl. 11:23

jamen så er det jo bare 10 4. Ét stk. PX80 til 7500kr MED FRAGT bestilles når lønnen snart tikker ind :)

Tak for hjælpen Lars.



Skrevet af: noob30
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 09:30

Jeg har lige bestilt et stk Panasonic TH-42PX80E fra Elektroshop Wagner. leverings tiden er sat til 3-5 dage men det er vel efter de har modtaget pengene?

betalt via Vorkasse( bankoverførelse )

At betale 1.004,95 euro leveret til min dør

 

 



Skrevet af: kronholm
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 13:38

ska man bestille via bankoverførsel? eller kan man også med visa? omend ikke andet så er det vel også ligetil så længe man har netbank :)

 



Skrevet af: need4speed
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 15:14

 

Har en ven som lavet en pengeoverførelse og mistede 16000 kr. :(

Så aldrig fjernsynet eller pengene.

Måske er det smartere at vælge en svensk butik evt. i Malmø så kan man afhente den i butikken eller opsøge dem nemmere :) Plus den svenske krone er jo 20% mindre værd end den danske.



Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 05-Maj-2008 kl. 15:56

Hvilken forhandler var der tale om?

 

Oprindeligt skrevet af need4speed need4speed skrev:

 

Har en ven som lavet en pengeoverførelse og mistede 16000 kr. :(

Så aldrig fjernsynet eller pengene.

Måske er det smartere at vælge en svensk butik evt. i Malmø så kan man afhente den i butikken eller opsøge dem nemmere :) Plus den svenske krone er jo 20% mindre værd end den danske.



Skrevet af: noob30
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af kronholm kronholm skrev:

ska man bestille via bankoverførsel? eller kan man også med visa? omend ikke andet så er det vel også ligetil så længe man har netbank :)

 

Man kan ikke betale med visa kort desværre, en anden betalings mulighed er Paypal det koster så 35 euro mere.. overførsel via netbank er også smertefridt :)



Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 06-Maj-2008 kl. 09:47

Der er ingen grund til at betale med PayPal, da det blot svarer til en bankoverførsel.....banken kan (i følge min bank) ikke trække pengene tilbage....

Men i følge elektroshopwagner, er forsendelsen forsikret, så hvis tv'et går tabt i transporten er man dækket som forbruger...og skulle en bankoverførsel derfor være ok.



Skrevet af: Escotron
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 20:24
så hvis jeg bestiller fra

digitalo.de

Eller

Elektroshopwagner.de

så kan jeg altid få det byttet i DK indenfor de to års reklamation man får med?
og virker alt som det skal ligesom hvis jeg køber det fra en Fona f.eks?



Skrevet af: KurtN
Skrevet den: 08-Maj-2008 kl. 20:35

PayPal garanterer net køb, men kun for godkendte sælgere. Dvs får du ikke leveret din vare, betaler PayPal dig pengene tilbage - en slags forsikring.

 

 



Skrevet af: noob30
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 22:19

Så er der nyt fra min front, har modtaget en mail idag fra Elektroshop Wagner

Citér

Der Status Ihrer Bestellung hat sich geändert.

Neuer Status: Warten auf Versand

Wir haben Ihre Überweisung erhalten. Ihre Bestellung wird innerhalb von 2-3 Werktagen versendet.

Så varer det ikk så længe inden der hænger en px80 på min væg



Skrevet af: Escotron
Skrevet den: 09-Maj-2008 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

Så er der nyt fra min front, har modtaget en mail idag fra Elektroshop Wagner

Citér

Der Status Ihrer Bestellung hat sich geändert.

Neuer Status: Warten auf Versand

Wir haben Ihre Überweisung erhalten. Ihre Bestellung wird innerhalb von 2-3 Werktagen versendet.

Så varer det ikk så længe inden der hænger en px80 på min væg



Hvad måtte du give i alt????
Og hvad gør du hvis det skal repareres eller byttes?


Skrevet af: noob30
Skrevet den: 10-Maj-2008 kl. 15:59

Hej

Med mine bank omkostninger alt inklusiv har tvet kostet mig 7524,- kr til den pris er varen også leveret til min hoveddør

Hvis det nu sker at tvet skal en tur  til rep. går jeg stærk ud fra det bare skal leveres på nærmeste pana center, men det håber jeg da ikk

 

 



Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 11-Maj-2008 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

Hej

Med mine bank omkostninger alt inklusiv har tvet kostet mig 7524,- kr til den pris er varen også leveret til min hoveddør

Hvis det nu sker at tvet skal en tur  til rep. går jeg stærk ud fra det bare skal leveres på nærmeste pana center, men det håber jeg da ikk

Når du får tv'et skal du sende garantibeviset tilbage til tyskerne, som stempler samt skriver dato på det. Er du derefter uheldig, kan du bare indlevere/sende det til Panasonic Danmark



Skrevet af: sirholme
Skrevet den: 12-Maj-2008 kl. 10:52

Angående overleveringen. 

Fik i en dato og et cirka tidspunkt af hvornår tvet ville komme, eller hvorledes?

Her tænker jeg på køberne fra elektroshopwagner.de.

Lidt træls hvis man skulle tage fri 2-3 dage for at vente på det



Skrevet af: Lodberg
Skrevet den: 16-Maj-2008 kl. 13:38

Har netop modtaget mit PX80 fra Elektropshop Wagner - 7500kr MED fragt :)

Og her er en bette tidslinie:

1. Den 30/4 bestilles det og samme dag foretages bankoverførelsen.

2. Den 7/5 registrer butikken min betaling.

3. Den 9/5 sender butikken tv'et.

4. Den 13/5 er fragtmanden forbi min adresse, men jeg er ikke hjemme.

5. Den 14/5 ringer han til mig, og vi aftaler levering i dag d. 16/5

 

Alt i alt et smertefrit forløb. Jeg skal dog lige have sendt mit garantibevis til stempling, hvilket jeg har aftalt med butikken.

 




Print side | Luk vindue