Harmony Remote
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=37740
Udskrevet den: 05-Maj-2025 kl. 04:04
Emne: Harmony Remote
Skrevet af: corgi
Emne: Harmony Remote
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 20:23
Er der nogen steder man kan se om ens TV er understøttet af Harmony fjbtj , har kigget lidt på Logitech's side men kan ikke finde noget
Og vil det være det bedste valg selv prisen taget i betragtning , der er jo universale langt billigere men vil de være funktionsdygtige i alle områder har prøvet en for mange år tilbage og det virkede ikke godt ( Ikke logitech )
|
Svar:
Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 22:54
Du kan være næsten 100% sikker på at Harmony har dit TV i databasen.
Hvilket TV drejer det sig om ?
------------- --> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo
|
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 17:31
Det er et Medion MD 30023 37" LCD , kan man ikke slå op i en database og se om det er med , lidt fjollet at købe en dyr fjernbetjening og så den ikke kan bruges
|
Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 17:53
Hej
Jeg har lige købt Harmony One, dejlig fjernbetjening.
Jeg tjekkede lige dit TV, det findes i databasen.
Hilsen Jimmi
|
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 19:16
Hej Tak for Info , så vil jeg gå på jagt efter en
|
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 23:12
Hvis jeg sammenligner produkter og vælger Harmony 525 & 555 står der som forskel som 555 har
Betjening af adskillige komponenter
Er det undermenuer i indstillinger osv , for de kan bruges til 15 komponenter begge 2 eller er der nogen der ved mere konkret hvad der menes , 525 tiltaler mig mere pga display farven
|
Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 17-Marts-2008 kl. 23:40
Du skal unde dig selv en Harmony one jeg er gået fra 525 til Harmony one og der er slet ingen sammenligning. Grunden til nykøbet var at efter 2 år var knapperne på 525 kaput
Jesper
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 21-Marts-2008 kl. 14:36
Jeg har også en 525'er hvor knapperne er kaput - hvilke Harmony skal man vælge idag, synes I ?
Det eneste negative jeg kan finde på min gamle 525, er de plastic agtige klik på knapperne (når man skruer op/skifter kanal etc)
Tak
|
Skrevet af: PeterLarsen
Skrevet den: 24-Marts-2008 kl. 23:07
Jeg har en 885, den er jeg meget glad for. Det ser ud til at en One kun kan vise tre aktiviteter (set på deres hjemmeside) og det er da ikke mange, så skal man jo blade ofte?. Jeg ved ikke om det er rigtigt men en One ser da ret godt ud ellers. Hvis et produkt ikke er i databasen (næsten alt er der) eller hvis en enkelt knap mangler, så kan man jo blot indlæse den (hvis man har den originale fjernbetjening).
------------- Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
|
Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 13:56
Hej
Jeg har lige søgt på Harmony One. Jeg kan se, at databutikken.com har den til 1000,- og 69,- i porto, er den det værd?
Hvad med det med aktiviteterne? Kan den kun vise 3 ad gangen?
Mvh. Lasse
------------- Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
Skrevet af: Bconrad
Skrevet den: 27-April-2008 kl. 22:42
Jeg har også en 525 med defekte knapper. Mærkeligt nok virker min numeriske knap 2 ikke længere, så jeg har lidt svært ved at tjekke sporten på tekst-tv.
Har kigget på den nye Harmony One og ville gerne høre om den havde hårde knapper i stedet for de bløde gummiknapper som er på 525. De holder aldrig særlig længe og jeg ville gerne undgå dem.
|
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 07:25
Jeps, den har hårde knapper.
-Kent
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 08:09
Hvad med disse farvede knapper til ttv, hvor man kan hoppe 1, 10 eller 100 sider frem. Har Harmony One dem? De ses ikke på billederne, derfor mit spørgsmål....
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 08:15
Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet. 
-Kent
|
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 08:51
kbh4 skrev:
Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet. 
-Kent
|
Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 09:12
meta skrev:
kbh4 skrev:
Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet. |
Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel. Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu. |
Kan i ikke prøve at forklare mig, hvorfor der er så mange mennesker der synes at tekst-tv er så fantastisk (og faktisk vælger fjernbetjening på denne baggrund)? Der findes (tilnærmelsesvis) ikke oplysninger på tekst-tv, som ikke kan findes på internettet. Tekst-tv er langsomt (dataen skal stadig hentes for at kunne lægges i hukommelsen), grafikken ligner stadig noget fra 80'erne. Hvorfor?
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 09:55
Sandal skrev:
meta skrev:
kbh4 skrev:
Nej, dem har den ikke (stor fejl efter min mening) - men man kan jo bare lave dem oppe i displayet. |
Ja, det er da en mulighed - dog ikke ideel. Tror jeg holder fast i min nuværende remote lidt endnu. |
Kan i ikke prøve at forklare mig, hvorfor der er så mange mennesker der synes at tekst-tv er så fantastisk (og faktisk vælger fjernbetjening på denne baggrund)? Der findes (tilnærmelsesvis) ikke oplysninger på tekst-tv, som ikke kan findes på internettet. Tekst-tv er langsomt (dataen skal stadig hentes for at kunne lægges i hukommelsen), grafikken ligner stadig noget fra 80'erne. Hvorfor?
|
Kan kun svare for mig selv:
Ttv er lige ved hånden om morgenen, hvor der ikke er tid til at afsøge forskellige nyhedsmedier for døgnets vigtigste begivenheder. Og med ttv hukommelsen, skifter siderne så snart jeg trykker på +1
Jeg er bedøvende ligeglad med billeder eller fantastisk grafik kl 6.15. Det handler om korte fakta - intet andet!
|
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 09:56
Jeg bruger ikke TekstTV til noget - men det ærgrer mig alligevel at knapperne mangler på Harmony One, da rigtigt mange fjernbetjeninger har disse fire farvede knapper, og bruger dem til forskellige funktioner (som ikke har noget med TTV at gøre)...
-Kent
|
Skrevet af: centric
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 17:24
Jeg har en harmony 885 som fungere fint, men skal opsættes til mit nye udstyr. Mit problem lægger i at softwaren har skiftet sig en del siden jeg legede med det sidst, så jeg kan ikke finde ud af den nu.
Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)?
|
Skrevet af: centric
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 20:29
centric skrev:
Jeg har en harmony 885 som fungere fint, men skal opsættes til mit nye udstyr. Mit problem lægger i at softwaren har skiftet sig en del siden jeg legede med det sidst, så jeg kan ikke finde ud af den nu.
Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)? |
Ingen der ved hvordan man opretter makroer, så flere knaptryk kan reduceres til ét?
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 21:55
centric skrev:
centric skrev:
Hvordan opretter man makroer for knapperne (og dem i displayet)? |
Ingen der ved hvordan man opretter makroer, så flere knaptryk kan reduceres til ét? |
Jeg mener du skal ind under Aktiviteter -> Tilpasning af knapper -> Tilføj sekvens
PS: Jeg synes også det er noget skidt at Harmony One ikke har rød/blå/grøn/gul da de knapper bruges i MANGE andre sammenhænge end TTV. F.eks. i menuerne på min Humax PVR. Selv har jeg en 885 som jeg er vældig tilfreds med...når man lærer den at kende er den ok.
|
Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 29-April-2008 kl. 07:49
Det er da klart en fordel og uundværlige med de farvede knapper, hvis man har en settopboks (Digiality) med pvr, der bruges de farvede knapper til optagelse/redigering m. m.
|
Skrevet af: BechmannFrost
Skrevet den: 30-April-2008 kl. 08:04
Jeg har lige fået en Harmony 885 for en uge siden, men nu er jeg blevet
hooked på den nye Harmony One på grund af det bedre og flottere display,
samt touch funktionen.
Er der nogen der har haft erfaring med begge fjernbetjeninger (885 og One)
og som kan komme med deres anbefalinger?
Jeg synes egentligt 885'eren er pænere designmæssigt, med ved ikke om
det bare er fordi jeg ikke har set Harmony One i virkligheden.
De 4 farvede knapper er ikke så relevante for mig, da man vel bare kan
programmere dem i displayet.
|
|