Print side | Luk vindue

dvd’er fra england

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38181
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 03:08

Emne: dvd’er fra england
Skrevet af: Lygtemanden
Emne: dvd’er fra england
Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 18:34

Hej gutter jeg sidder og tænker på at købe nogle dvd'er i england og så kom jeg til at tænke på om jeg bare kan afspille dem i min dvd afspiller det er en panasonic dvd s-100 kan det blive et problem?

på forhånd tak for hjælpen

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 18:38
Nej. UK er R2 ligesom Danmark. Du skal ikke regne med at der er danske undertekster på mere end max halvdelen af de DVDer som du køber i UK (hvis det er et issue for dig).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 18:39

Nej, det vil selvfølgelig ikke give problemer, da DVDer derfra jo også er R2 som den øvrige del af Europa samt Egypten, Sydafrika og Japan.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 18:41
jeg synes bare det er vildt at der er sådan en pris forskel

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

jeg synes bare det er vildt at der er sådan en pris forskel

Mangel på konkurrence i Danmark (i distributionsleddet).

Hvorfor tror du at FDV (Foreningen til Dårligere Video) kæmper så hårdt for deres "lokale" marked, blandt andet med retssager mod CD-Wow -- og Laserdisken gennem snart 20 år?

Jeg køber kun DVDere i Danmark når de sælges for 50 kr. eller lavere.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 19:46

nu spørger jeg lige dumt her

Choose a delivery option:
< id=order_203-54790872375_ShippingSpeed_std-uk-we = value=std-uk-we name=order_203-54790872375_ShippingSpeed> Air Mail
< id=order_203-54790872375_ShippingSpeed_pri-uk-we = value=pri-uk-we name=order_203-54790872375_ShippingSpeed> Priority Express

priority express er det den den dyreste måde?

Jesper lund jeg har det på samme måde vil ikke gi så mange penge for en film når det et par måneder senere koster en 50 kr

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 19:53
Hvilken butik? Der står forhåbentlig priser for hvad shipping til DK koster?

-------------

Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 20:04
det er amazon.co.uk det er luftpost der er billigst :) 40 kr for at få sendt 8 film er da ikke galt?

Skrevet af: Lone
Skrevet den: 23-Marts-2008 kl. 21:43

Prøv evt http://www.play.com/ - http://www.play.com/ . De sender gratis og har et ret godt udvalg, også mange til rigtig rimelig pris.

Vær opmærksom på, at de sender fra øen Jersey, som er udenfor EU. Du kan for større forsendelser risikere at skulle betale dansk moms, told etc, hvis pakken bliver toldbehandlet i DK

-------------
TV: stort..
PC: 1 stor & 1 lille
Lyd: Denon/DALI
DVD-HDD: Pioneer
Kamera: Nikon + VR 18-200 (cool)
Bil: Chevrolet
Togkort: Ja da :)
WWW: skal opdateres
Whisky: Talisker & Oban

Print side | Luk vindue