Print side | Luk vindue

Onkyo og DTS MA

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38298
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 00:42


Emne: Onkyo og DTS MA
Skrevet af: nayze
Emne: Onkyo og DTS MA
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 12:58
Jeg faldt over http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1008620 - dette indlæg på avsforum. Bl.a. Onkyo 605, 705 og 805 skulle kunne få dine højtalere til at stå af, når der afspilles bitstreamet DTS MA.

Det er åbenbart ikke alle bd-udgivelser der har dette problem, men ubehageligt er det da



Svar:
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af nayze nayze skrev:

Jeg faldt over http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1008620 - dette indlæg på avsforum. Bl.a. Onkyo 605, 705 og 805 skulle kunne få dine højtalere til at stå af, når der afspilles bitstreamet DTS MA.

Det er åbenbart ikke alle bd-udgivelser der har dette problem, men ubehageligt er det da

Sjovt nok nævner du Onkyo, fællesnævneren i de listede tilfælde (har dog ikke genemgået alle links) er Panasonic DMPBD30K Bluray player !!!!

Men jo det er sikkert et Onkyo problem




Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 13:48
Yamaha havde samme problem, men der er her i Europa frigivet en opdatering til deres recievere, så fejlen ligger nok næppe i afspilleren.


Skrevet af: nayze
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 14:17
@Hans j

Jeg ved intet, jeg faldt bare over den tråd og bekymrede mig, da jeg selv har en Onkyo 705 :(

Jeg håber da inderligt, at problemet ligger ved Panasonic's bd-afspiller.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Yamaha havde samme problem, men der er her i Europa frigivet en opdatering til deres recievere, så fejlen ligger nok næppe i afspilleren.


Ved ikke hvor fejlen ligger, men den nævnte fællesnævner var blot afspilleren.

Hvad var begrundelsen for opdateringen fra Yamaha ?



Skrevet af: tosa
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 14:59

tråden starter med: "Anyone using a Yamaha or Onkyo/Integra receiver or pre/pro should use extreme caution when bitstreaming DTS MA."

Så mon ikke den retter henvendelse til ejere af Yamaha og Onkyo receivere. Jeg har selv en Onkyo, og er da lidt bekymret - jeg har dog ikke BD afspiller endnu, så bekymringen er ikke den største endnu.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 15:13
Jeg har ikke de problemer... Dog anvender jeg Samsung BD, men den virker også med Onkyos engen HD-DVD og Playstation (har ike DTS-MA). Men der har været en del skriverier om problemer med amr. modeller af både Onkyo og Yamaha. Men har ikke hørt om tilsvarende problemer med Danske modeller...
De tyske havde også nogle af de problemer som de amr. havde!

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

tråden starter med: "Anyone using a Yamaha or Onkyo/Integra receiver or pre/pro should use extreme caution when bitstreaming DTS MA."

Så mon ikke den retter henvendelse til ejere af Yamaha og Onkyo receivere. Jeg har selv en Onkyo, og er da lidt bekymret - jeg har dog ikke BD afspiller endnu, så bekymringen er ikke den største endnu.



Stadigvæk fællesnævner var/er afspilleren .


Skrevet af: zirio
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

tråden starter med: "Anyone using a Yamaha or Onkyo/Integra receiver or pre/pro should use extreme caution when bitstreaming DTS MA."

Så mon ikke den retter henvendelse til ejere af Yamaha og Onkyo receivere. Jeg har selv en Onkyo, og er da lidt bekymret - jeg har dog ikke BD afspiller endnu, så bekymringen er ikke den største endnu.



Stadigvæk fællesnævner var/er afspilleren .

Enig, har hørt bitstream (DTS-HD) på Onkyo-receivers, afspilleren der blev anvendt var Toshiba XE1 og Onkyo 805, og der er intet sket...Kun dejlig, smuk og detaljeret musik ud af højtalerne..Så det lyder som noget afspiller, som Hans også referer til!



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 16:28
DTS-HD eller DTS-HD MA?


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 16:33
Jeg hørte DTS-HD MA...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

tråden starter med: "Anyone using a Yamaha or Onkyo/Integra receiver or pre/pro should use extreme caution when bitstreaming DTS MA."


Så mon ikke den retter henvendelse til ejere af Yamaha og Onkyo receivere. Jeg har selv en Onkyo, og er da lidt bekymret - jeg har dog ikke BD afspiller endnu, så bekymringen er ikke den største endnu.

Stadigvæk fællesnævner var/er afspilleren .


Jeg tror du bør læse mere end de første 14 indlæg i tråden.

Specielt indlæg af Ronny Katz, der er Sr. Manager of Professional Audio hos DTS. Han skriver bl.a.:

"The issue is not the disc, or the player"

Derudover er der også en på side 1 der har oplevet problemet med Pioneer BDP-95FD og Integra 9.8 pre/pro


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

tråden starter med: "Anyone using a Yamaha or Onkyo/Integra receiver or pre/pro should use extreme caution when bitstreaming DTS MA."


Så mon ikke den retter henvendelse til ejere af Yamaha og Onkyo receivere. Jeg har selv en Onkyo, og er da lidt bekymret - jeg har dog ikke BD afspiller endnu, så bekymringen er ikke den største endnu.

Stadigvæk fællesnævner var/er afspilleren .


Jeg tror du bør læse mere end de første 14 indlæg i tråden.

Specielt indlæg af Ronny Katz, der er Sr. Manager of Professional Audio hos DTS. Han skriver bl.a.:

"The issue is not the disc, or the player"
Så må han jo vide nøjagtig hvad problemet er . Gider du lige lave et link til det ?


Derudover er der også en på side 1 der har oplevet problemet med Pioneer BDP-95FD og Integra 9.8 pre/pro


Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:20

"DTS Global Product manager Ronny Katz confirms that the problem is caused by a faulty DTS Decoder Chip (IC) in the Receivers of the companies of Onkyo and Yamaha. Recievers from Denon, Pioneer and Sony, which uses a different DTS Decoder Chip are unaffected and has no difficulties bit-streaming the DTS-HD MA tracks from the titles concerned. DTS has a made a fix/update to their Encoding software which will address the problem by taking the faulty DTS Decoder Chip into consideration, thus avoiding the issue on future Blu-Ray releases. It is however unknown at this time, if the Recievers with the faulty DTS Decoder chips can be fixed to work with the current DTS-MA discs by firmware update."

 

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=43422 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=43422



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:22
Har lige hørt at Onkyo/Integra har stoppe med at sælge de gammle Bl.a.
Onkyo 605, 705 og 805, og der vel komme ny model inde for kort tid,
måske er det netop dette problem med DTS MA der er oversagen til dette
træk fra Onkyo/Integra.

Har lade mig høre at Integra 9.8 pre/pro skulle komme til landet, skal
bare lige CE godkendes først, ved så bare ikke om dette ny tryk påvirker
Integra 9.8 pre/pro, eller der er en ny model på vej fra Integra.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

"DTS Global Product manager Ronny Katz confirms that the problem is caused by a faulty DTS Decoder Chip (IC) in the Receivers of the companies of Onkyo and Yamaha. Recievers from Denon, Pioneer and Sony,
which uses a different DTS Decoder Chip are unaffected and has no difficulties bit-streaming the DTS-HD MA tracks from the titles concerned. DTS has a made a fix/update to their Encoding software which will address the problem by
taking the faulty DTS Decoder Chip into consideration, thus avoiding the issue on future Blu-Ray releases. It is however unknown at this time, if the Recievers with the faulty DTS Decoder chips can be fixed to work with the current DTS-
MA discs by firmware update."


 


http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=43422 - http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=43422



Det citat afviser han i den oprindeligt linkede tråd nogensinde at have sagt, og han er heller ikke Global Product Manager.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13463175#post13463175 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13463175#pos t13463175


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

[P9Så må han jo vide nøjagtig hvad problemet er . Gider du lige lave et link til det ?



Du kunne jo læse tråden i stedet for at konkludere efter få indlæg.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13464806#post13464806 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13464806#pos t13464806

Han ved ikke hvad problemet er - kun hvad det ikke er.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 22:03
Sikken en seriøs fætter

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 22:10
Kunne være rart hvis der kom en udmelding fra Onkyo, om de kender til dette problem.
Håber da ikke der er en fejl i DTS master kodningen i deres recivere. Især ikke nu, når jeg har bestilt en 705 


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Marts-2008 kl. 23:51
Slap dog af og flyd ud man .

Hvordan kan han vide det ikke er en fejl på de udgivelser ?

Har han testet dem ?

Det undrer mig blot, folk straks kaster sig over Onkyo, da der er andre mærker involveret.


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

[P9Så må han jo vide nøjagtig hvad problemet er . Gider du lige lave et link til det ?



Du kunne jo læse tråden i stedet for at konkludere efter få indlæg.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13464806#post13464806 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=13464806#pos t13464806

Han ved ikke hvad problemet er - kun hvad det ikke er.


Skrevet af: nayze
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 08:17
@Hans J

Som sagt, jeg kaster mig over Onkyo, da jeg har en Onkyo receiver. Jeg er i teorien ligeglad med, at andre har problemet med andre mærker, da det kun er Onkyo der interesserer mig. Det er ikke for at hænge Onkyo ud, da jeg er ovenud tilfreds med min receiver, men blot for at få noget mere input om problematikken.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Slap dog af og flyd ud man .Hvordan kan han vide det ikke er en fejl på de udgivelser ? Har han testet dem ?


Jeg ved ikke hvad DTS prcedurer er, men han er jo meget skråsikker.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det undrer mig blot, folk straks kaster sig over Onkyo, da der er andre mærker involveret.



Integra er Onkyo.

Derudover er der nok flere med Onkyo recievere her end med Yamaha recievere.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af nayze nayze skrev:

@Hans J

Som sagt, jeg kaster mig over Onkyo, da jeg har en Onkyo receiver. Jeg er i teorien ligeglad med, at andre har problemet med andre mærker, da det kun er Onkyo der interesserer mig. Det er ikke for at hænge Onkyo ud, da jeg er ovenud tilfreds med min receiver, men blot for at få noget mere input om problematikken.


Jeg afviser heller ikke det kan være et problem i Onkyo, det er blot ikke det som faldt i øjnene i den omtalte tråd. .

Men se nu er teorierne allerede i gang med deres forårsblomstringer .


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 14:53
Faldt i øjnene? Har du overhovedet læst tråden?

Der er endda også folk med HD DVD afspillere der oplever problemet på deres Onkyo recievers nu.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 15:30
Alle de Onkyo recievers der bruge samme chip set som Onkyo, skulle
havde samme problem med DTS MA, så det er så ikke Onkyo skyld.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 15:37
Der er heller ingen der siger at det er Onkyos skyld.


Skrevet af: Anden4220
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 15:37

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Alle de Onkyo recievers der bruge samme chip set som Onkyo, skulle
havde samme problem med DTS MA, så det er så ikke Onkyo skyld.

huh? de bruge formentlig samme chip-set...?



-------------
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 15:55
Nemlig

Hvorfor at Onkyo så ikke er komme med en FW (til at løst dette DTS MA
problme), er et god spørsmål

Har som sagt hørt ryget om at Onkyo, ikke mere laver bla. TX-SR705, TX-
SR905, TX-SR605, måske kunne det skylde dette DTS MA problme, og
man må så vente en ny serie fra Onkyo, nogle det kan bekrafte dette
rygte ?

PS. Den er hvis god nok, ifølge www.minhembio.com, så er der ny model
på vej fra Onkyo

http://www.minhembio.com/nyheter/1454


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 08:19
Dem af jer som kører med DTS master herinde, har i prøvet at teste med de film som bliver omtalt i tråden på AVSforums?   Der er jo en del derinde som oplever "the bistream bomb" 

Håber der er en fejl på de amerikanske modeller


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 08:53

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Dem af jer som kører med DTS master herinde, har i prøvet at teste med de film som bliver omtalt i tråden på AVSforums?   Der er jo en del derinde som oplever "the bistream bomb" 

Håber der er en fejl på de amerikanske modeller

Jeg har mulighed for at teste en af de titler de nævner:

Eagles Farewell concert
Time: 23:40

Bitstream dts-HD Master Audio fra Toshiba HD-XE1 til Onkyo 705.

Yes, der lyder et højt knald!!!! Jeg afspillede ved meget lav styrke og fik trods det et HØJT KNALD/ POP ud af højtalerne...

Kort sagt, den er god nok!!

Det er vist kun 3 titler i hele HD-DVD/ BD kataloget det drejer sig om, men træls alligevel!

Vi må konkludere at det er receiveren, der er problemet.....



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:08


Må håbe der snart bliver fundet en løsning på dette med en firmware update eller noget.
Det er jo ikke holdbart at man skal være nervøs over for om ens højtalere bliver ristet!

Onkyo må gerne snart melde ud


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:15

... altså, hvis mine højtalere står af, pga en fejl i Onkyos software, hører de nærmere!!

Men igen, det er et højt POP men jeg tror man skal være særdeles uheldig for at det ødelægger enhederne!!

Christian, du må da gerne komme på banen med nyt fra importøren!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:43

Hej Alle!

Jeg har netop talt med den danske importør (sas) og de erkender problemet og siger at der er en fw-update på vej ud til forhandlerene, allerede i næste uge!

Det er jo fint, udover at man skal undvære sin højt værdsatte receiver!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er jo fint, udover at man skal undvære sin højt værdsatte receiver!!

Kan man ikke få lov til at opdatere den selv? Det koster jo en formue at sende den med po$ten.

-Kent



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:48
Det lyder godt der er en på vej

Men hvordan opdatere man en recivers firmware??  Jeg er pænt nybegynder på det område


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:53

Man tager den under armen og finder den nærmeste aut. forhandler (hvis DK-model) eller sender den til forhandler...

Jeg ved ikke med parallel importrede!

Jeg håber der kommer noget officielt, snart!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det lyder godt der er en på vej

Men hvordan opdatere man en recivers firmware??  Jeg er pænt nybegynder på det område

Jeg kan se at din er på vej til dig! Mon ikke den er opdateret?? Ellers skynd dig at ringe til forhandler og sig at du vil have den opdateret inden du får den!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 10:06
Jeg har lige sendt en mail til Peter (HarboSound) ang problemet, så han også kan bliver gjort opmærksom på det



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 10:15

Sploink!

GLÆD dig til du får din 705´er!! Det er noget helt andet at se film! Jeg så Ratatouille på Blu Ray i går aftes! (PCM 5.1EX uncompressed)..

Det var sq som om filmen udspillede sig i min stue.. Hvordan jeg tidligere har kunnet undvære ukomprimeret lyd, fatter jeg slet ikke!!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Alle!

Jeg har netop talt med den danske import�r (sas) og de erkender problemet og siger at der er en fw-update p� vej ud til forhandlerene, allerede i n�ste uge!

Det er jo fint, udover at man skal undv�re sin h�jt v�rdsatte receiver!!



Det var da lækkert de kunne indrømme det, nu har jeg kæmpet en kamp for at få folk ti lat erkende Onkyo er noget lort .

Så du har selv hørt lyden, det er jo altid rart, så man ved problemet er der og kan kontrolere det forsvinder med update.

Tror det er noget de har lavet for at skabe problemer for parallelimport .




Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er jo fint, udover at man skal undv�re sin h�jt v�rdsatte receiver!!

Kan man ikke f� lov til at opdatere den selv? Det koster jo en formue at sende den med po$ten.

-Kent



Ikke helt korrekt iflg. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - forbrugerstyrelsen .


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 27-Marts-2008 kl. 13:32
Er i sikker på man ikke kan opdatere den selv, via en afspiller...!?

Gælder det her så hele serien fra 605 - 905 ??


-------------
+100HD Film


Skrevet af: Barracuda
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 00:28

Gad vide hvor ny forstærkeren skal være for ikke at løbe ind i det Pop-klik problem?   den er sku for tung at rende for meget rundt med...

Min 905'er har følgende data og er fra midt januar.

 

Software info
Main Version 9 1.06/07Y26A
DSP1 07601A
DSP2 07518A

DSP3

07820B
HDMI 07706A
VIDEO 07606EO/

NET

1.01/070731z



-------------
Pioneer Lx508d+S60, Pioneer Dv-600, Onkyo Tx-Nr905, Thomson Dth7000, Samsung Smt-h3106, Eizo HD2441W(Kanon PC skærm full HD), Sonology 207+, Harmony One + HT 7.1(5.1)


Skrevet af: slate
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 00:47

Main version skal vist hedde 1.08... og der er vist også ny DSP SW.

Mener at huske at det koster 95 at sende en 875 med GLS



Skrevet af: Naite22
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 05:00

Hejsa!... Ved godt at dette jeg spørg om nu absolut INTET har at gøre med denne tråd, men aaaaner virkelig ikke hvorhenne jeg skal spørge om den slags og ville slet ikke lave en helt ny tråd bare pga. 1 spørgsmål!

Jeg ved ikke om dette er noget nogle af jer kan svare på, men jeg prøver alligevel. Sagen er den at jeg har et -KEF KHT2005 surround anlæg- og jeg er rigtig glad for det! Men nu her forleden da jeg omøblerede tabte jeg min center-højtaler på gulvet! Højtaleren tog ikke skade af det, men det gjorde foden, den knækkede!... Er der nogle er jer der ved om man kan bestille en reservefod noget sted på nettet???? Har kigget lidt omkring, men kan ikke komme frem til noget.



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 08:14
Ring til det sted hvor du har købt sættet, eller se om du kan finde en autoriseret Kef forhandler herhjemme. Mener vist at CSN teknik herinde forhandler det, måske han kan hjælpe dig på vej 


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Mener at huske at det koster 95 at sende en 875 med GLS

Der er vel egentlig tale om en reklamationssag, da produktet ikke kan afspille DTS MA, selvom dette fremgår af specifikationerne. Så det er vel forhandleren der skal betale for fragten.



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 28-Marts-2008 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Mener at huske at det koster 95 at sende en 875 med GLS

Der er vel egentlig tale om en reklamationssag, da produktet ikke kan afspille DTS MA, selvom dette fremgår af specifikationerne. Så det er vel forhandleren der skal betale for fragten.



Jeps, men jeg tror de fleste bare vælger at betale fragten selv, da de ikke gider, at lege underviser i forbrugerloven over for forhandlere .

Men der er jo også de positive oplevelser, jeg købte 4X15" subs i Tyskland, den ene virker så ikke (skratter), tog kontakt til leverandøren, han skrev tilbage, den kan sendes gratis ned til dem, så kigger de på den .


Skrevet af: audihald
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 15:06
Ny Firmware til Onkyo 705 til 905

http://rapidshare.de/files/38949782/DSP_UPG_TX_705_-_905.zip .html

fra Tyskland


Skrevet af: SorensenS
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af audihald audihald skrev:

Ny Firmware til Onkyo 705 til 905

http://rapidshare.de/files/38949782/DSP_UPG_TX_705_-_905.zip .html

fra Tyskland

SUPER!
Så mangler der bare info fra den første, som opdaterer sin Onkyo. Gik det godt? 



Skrevet af: Thomasdk1405
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 16:12

Hej !

Vil bare lige sige at der også findes en firmware opdatering til rx-v3800. Det er gør det selv via usb nøgle eller cd:

http://yamaha-service.de/downloadt.php?archivset=1&newsset=&idcat1=1&idcat2=2&idcat3=2&idprod=1415&lang=e&dlid=2784 - http://yamaha-service.de/downloadt.php?archivset=1&newss et=&idcat1=1&idcat2=2&idcat3=2&idprod=1415&a mp;a mp;lang=e&dlid=2784

og med alt sådan noget - på eget ansvar

Hilsen

Thomas

EDIT:

Dette link duede ikke - kunne ikke åbne zip'en. Det her link er bedre:

http://www.betas-online.com/files/RXV3800-0015.zip - http://www.betas-online.com/files/RXV3800-0015.zip

 



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 16:14
Godt man for sin Onkyo sendt med posten opdateret 


Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 17:57

Oplevede "bitstream bomb" 17.xx min. inde i master and commander (nordisk udgave).den første film jeg lige skulle se på ny samsung bd-p1400.

eddermanne et chok jeg fik...



-------------
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film



Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 18:23

Nogen der ved om indstillinger bliver nulstillet ved firmware opdate?

Vil prøve at opdatere i morgen



-------------
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film



Skrevet af: Garde
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af audihald audihald skrev:

Ny Firmware til Onkyo 705 til 905

http://rapidshare.de/files/38949782/DSP_UPG_TX_705_-_905.zip .html

fra Tyskland


Er det en officiel firmware update? virker ikke umiddelbart som et sted at lægge sådan noget hen??




Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 18:58
Mangler stadig svar på om dette osse gælder 605 modelen....!!??

bitstream bomb over HD MA audio


-------------
+100HD Film


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 19:53

jeg ligger inde med filerne til 905, både DSP update og firmware.Har ikke opdateret min egen da det er første firmware version, og den skal først opgraderes til 1.05.

Smid en PB hvis du vil have den på mail 7MB!!!



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: audihald
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Mangler stadig svar på om dette osse gælder 605 modelen....!!??

bitstream bomb over HD MA audio


Citat fra pdf i downloadet, der findes en seperat fil til 605'eren:

"1. Unzip the file, burn it as Audio-CD and finalize it.
File CD_SR6050_08214A.wav is used for TX SR 605 only!
File CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav is used for all other models of x05 series.
Please put the CD into the CD player and connect the player to Optical Input 1 of the receiver."


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 11:05
Her skulle være et link til 605 modellen...

http://rapidshare.de/files/38960422/DSP_UPG_TX_605.zip.html - Onkyo TX-SR605 firmware

Har ikke selv testet det, da jeg ikke har nogen BD udgivelser.

Nogle reporterer at deres maskiner ikke fuldfører updateringen som angivet,  og er frosset uden at vise "complete".
Men ved at trykke VCR/DVR + STANDBY umiddelbart efter at man har sat strøm til, så skulle indstillingerne bliver reset og recieveren tænde. Opdateringen skulle så være fortaget.

Dette kan kontrolleres ved at gøre følgende:
Hold "DISPLAY" nede og tryk "STANDBY" (dette viser main firmware)
Tryk +TONE for at skifte til DSP firmware

Efter 10 sec skulle den vende tilbage - hvis man trykker "RETURN" så får man nulstillet sine indstillinger

Husk at det er på eget ansvar at opdatere firmware og strømudfald kan give en dyr bogstøtte. Jeg tror ikke forhandlerne sætter pris på dette uden at have kontaktet dem først.



Skrevet af: farmand4real
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 12:15
PYYhh, hvor er jeg glad for at min nye 705er kommer opdateret fra Peter Harbo, på tirsdag, det virker lidt for spændende, det andet der


Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 16:05

Så er 805` succesfuldt opdateret

Brugte p1400 til at opdatere med.Alle indstillinger blev så også nulstillet.



-------------
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film



Skrevet af: Garde
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 16:09
Hvis man, som jeg, ikke har en CD afspiller, ville det så være muligt at afspille firmware update CD'en på PC'en og forbinde den optiske udgang fra lydkortet til forstærkeren, og derved få opdateringen til at virke?


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 16:12
Jeg ved det ikke - jeg har nemlig heller ikke nogen CD afspiller i andet end mediecentret.

Men det skulle vel nok være muligt, hvis lydkortet ikke lægger alt muligt ekko osv. på som nogle drivere har for vane, selvom alt er slået fra.

Det må komme an på en prøve - men du må meget gerne skrive hvis det lykkedes :-)


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:09

Bliver nysgerrig efter hvilken firmware min egen Onkyo TX SR 905 kører. Men jeg syntes ikke rigtigt der sker noget når jeg forsøger at følge beskrivelsen med at holde display knappen nede og trykke på standby knappen.

Er der nogle der har nogle gode forslag?

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15227639_86dbcb9721.jpg - RC-687M



Skrevet af: slate
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:15

Prøv på selve forstærkeren

Du skal jo alligevel hen til den for at læse detaljerne



Skrevet af: Garde
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:17
Jeg havde forstået det som at det er på forstærkeren du skal trykke de knapper ned?


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Prøv på selve forstærkeren

Du skal jo alligevel hen til den for at læse detaljerne

Totalt unfair at man pludseligt skal til at rejse sig fra sofaen.. Tak for tippet



Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:24

Gjorde det også på forstærkeren, på 805 var det den nederste toneknap

der var "tone+"



-------------
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film



Skrevet af: Urte
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:31
til dem der ikke har CD afspiller,så akn en PS3 også bruges

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: slate
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Prøv på selve forstærkeren

Du skal jo alligevel hen til den for at læse detaljerne

Totalt unfair at man pludseligt skal til at rejse sig fra sofaen.. Tak for tippet

Beklager



Skrevet af: OHJ-1
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 20:14

Hej,

Er der nogen som har hørt fra Christian (CSN) vedr. denne SW opdatering. Vil nødigt ende med selv at ha konverteret min Onkyo til en "meget stor bogstøtte" - formoder at han vil kontakte os som har købt gennem ham!

Ok, Christian har weekend fri så mon ikke der kommer lidt i morgen?!

Mvh, Ole



-------------
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 21:01

Hejsa,

 

Jeg har købt min 605'er i tyskland og var derfor ikke interesseret i at sende den derned for at få den opdateret. Jeg downloadede filen fra rapidshare. Printede instruktionerne ud. Brændte cd'en. Derefter tog jeg en gammel dvd afspiller jeg havde og satte spdif fra afspilleren og over i spdif 1 på forstærkeren. fulge instruktionerne og VOILA. Nu er min forstærker opgraderet :)

 

Jacob



Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 23:19
Hej Alle

Jeg har ikke fået den endelige firmware fra SAS Audio.
Håber at få den i morgen, så jeg kontakter alle mine kunder, da der kan være tale om forskellige firmware opdateringer til de forskellige modeller.
Vi skulle også kunne se ud fra hvilken serie numre der er det drejer sig om.

Jeg har besluttet mig for at yde den bedste service over for mine kunder, så for at undgå de gener, det har for mine kunder, at skulle splitte deres setup, for at sende den herover til mig, har jeg besluttet at jeg besøger mine kunder personligt og opgradere deres receivere, så får jeg jo også hilst på mange af mine jyske/fynske kunder
Samtidig kunne jeg nok tweake lidt på de forskellige setups rund omkring.

Fragt udgiften er omkring 95 kr. hver vej, så når jeg tager en tur til det jyske / fynske koster en opdatering i hjemmet 200kr. For de kunder der bor på sjælland koster den 150 kr. Håber at Alle syntes det er Ok, da der vil være lidt udgifter forbundet med alle de opgraderinger såsom bro afgifter og hoteller, diesel mm.
Så undgår vi også eventuelle transport skader forudsaget af div. fragt mænd.

Ønskes dette ikke så skal de bare sendes over til mig og jeg opgraderer dem bare efter aftale, så jeg ikke drukner i receivere.

Det kan samtidig være en ret billig måde at få gennemgået sit setup for mulige forbedringer mm.

Der er nogen der skal opgraderes så de får et bedre sort niveau, men det er de store modeller. Og denne opgradering kommer til at ske på et aut. Onkyo værksted, det er ikke nok med den almindelige firmware da der skal fjernes/tilføjes en komponent og den skal opgraderes direkte på printet.

Mere info om de ændringer senere.

Håber det vil være en god løsning for alle mine kunder.


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 00:14

Hej Chr!!! Det lyder sq fantastisk! Jeg ser frem til et besøg! God service som sædvanlig!!

Mange hilsner

Peter



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 00:20
Lige mine ord...!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: tosa
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 00:34

Lyder nice.

Jeg har en ide om, at jeg godt kunne bruge "en smule" tweaking af mit setup. Derudover vil jeg jo selvfølgelig gerne have opdateret til nyeste firmware.

Ja, jeg håber da også det gælder 605'ere.



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 00:41

Desværre tosa, det er kun fra 705 og op!!

                                                      

 

 

 

                                                     (hmmm, sorry, det er vist ikke 1 april længere)



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 06:28
ja så skal min på værksted, men hvornår

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

ja så skal min på værksted, men hvornår


NU

Jeg ringer lige til dig så finder vi ud af det


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Lyder nice.

Jeg har en ide om, at jeg godt kunne bruge "en smule" tweaking af mit setup. Derudover vil jeg jo selvfølgelig gerne have opdateret til nyeste firmware.

Ja, jeg håber da også det gælder 605'ere.



Det gælder også 605

Det bedste til mine kunder


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Her skulle være et link til 605 modellen...

http://rapidshare.de/files/38960422/DSP_UPG_TX_605.zip.html - Onkyo TX-SR605 firmware

Har ikke selv testet det, da jeg ikke har nogen BD udgivelser.

Nogle reporterer at deres maskiner ikke fuldfører updateringen som angivet,  og er frosset uden at vise "complete".
Men ved at trykke VCR/DVR + STANDBY umiddelbart efter at man har sat strøm til, så skulle indstillingerne bliver reset og recieveren tænde. Opdateringen skulle så være fortaget.

Dette kan kontrolleres ved at gøre følgende:
Hold "DISPLAY" nede og tryk "STANDBY" (dette viser main firmware)
Tryk +TONE for at skifte til DSP firmware

Efter 10 sec skulle den vende tilbage - hvis man trykker "RETURN" så får man nulstillet sine indstillinger

Husk at det er på eget ansvar at opdatere firmware og strømudfald kan give en dyr bogstøtte. Jeg tror ikke forhandlerne sætter pris på dette uden at have kontaktet dem først.



De firmware versioner der ligger på nettet er de gamle versioner.
De nyeste er først ved at lande hos de forskellige aut. forhandlere


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:


De firmware versioner der ligger på nettet er de gamle versioner.
De nyeste er først ved at lande hos de forskellige aut. forhandlere


Det kan godt være at det ikke er den nyeste, men den fixer problemet som folk er urolig over.

Men det ville da været rart hvis du af professionel høflighed havde lyst til at uploade den nyeste firmware, så brugerne selv kan vælge om de vil sende deres enhed ind eller bryde garantien og klare det nemmere selv.


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:


De firmware versioner der ligger på nettet er de gamle versioner.
De nyeste er først ved at lande hos de forskellige aut. forhandlere


Det kan godt være at det ikke er den nyeste, men den fixer problemet som folk er urolig over.

Men det ville da været rart hvis du af professionel høflighed havde lyst til at uploade den nyeste firmware, så brugerne selv kan vælge om de vil sende deres enhed ind eller bryde garantien og klare det nemmere selv.


Det ville ikke være høfligt over for importøren af Onkyo.
Beklager jeg er nød til at følge de retningslinier der gælder for aut. Onkyo forhandlere.


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 12:02
Jeg er en glad mand, Christian har sørget for at jeg ikke skal undvære 905 når den er til opdatering. En god mand tak!

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 13:58

Firmwaren på nettet er fra den 3 marts 2008 så gammel er den i hvert fald ikke.

Jeg synes i øvrigt at omtalen om det med at købe i udlandet, ingen service, garanti problemer, fragt omkostninger....osv osv er ved at tage overhånd. Det er super fint at CSN yder en rigtig god service og jeg kan fint forstå at folk vælger at købe fra en dansk autoriseret forhandler. Jeg synes bare at enkelte prøver at piske en stemning op og nærmest håber på at det går galt for os der har købt i udlandet. Bare for hovent at kunne sige "hvor er jeg glad for at jeg har købt i DK af en autorisert forhandler"

Jeg har sparet 2000kr på min 605 og lavet en FW opdatering uden problemer på 2 minutter, og de nye firmware versioner der måtte komme bliver sikkert lagt ud på nettet alligvel og så skal jeg bruge 2 min igen. Mange af os herinde synes ovenikøbet at det er spændende at rode med opgraderinge selv. Det er altså ikke rocket science, men selvfølgelig skal man holde sig fra det hvis man ikke aner hvad man har gang i.  

Nyd nu jeres forstærkere i stedet for at gå op i hvem der har købt hvor!!

Jacob

 



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Firmwaren på nettet er fra den 3 marts 2008 så gammel er den i hvert fald ikke.

Jeg synes i øvrigt at omtalen om det med at købe i udlandet, ingen service, garanti problemer, fragt omkostninger....osv osv er ved at tage overhånd. Det er super fint at CSN yder en rigtig god service og jeg kan fint forstå at folk vælger at købe fra en dansk autoriseret forhandler. Jeg synes bare at enkelte prøver at piske en stemning op og nærmest håber på at det går galt for os der har købt i udlandet. Bare for hovent at kunne sige "hvor er jeg glad for at jeg har købt i DK af en autorisert forhandler"

Jeg har sparet 2000kr på min 605 og lavet en FW opdatering uden problemer på 2 minutter, og de nye firmware versioner der måtte komme bliver sikkert lagt ud på nettet alligvel og så skal jeg bruge 2 min igen. Mange af os herinde synes ovenikøbet at det er spændende at rode med opgraderinge selv. Det er altså ikke rocket science, men selvfølgelig skal man holde sig fra det hvis man ikke aner hvad man har gang i.  

Nyd nu jeres forstærkere i stedet for at gå op i hvem der har købt hvor!!

Jacob



Jamen det er da fint, at du har købt i Tyskland, og sparet nogle penge.
Så længe man er klar over, hvad det indebærer at handle udenfor DK.

Man skal altid opveje besparelsen imod bøvl, ved en eventuel reparation, hvor varen skal sendes retur til forhandleren.

Og med nutidens produkter, hvor en firmwareopdatering næsten er reglen nærmere end undtagelsen, skal dette jo også tages med i overvejelserne.

Kan man gøre det selv.
Må man gøre det selv, eller bortfalder garantien.
Vil man gøre det selv, hvis det betyder at garantien bortfalder.
Ellers skal den sendes til forhandleren.

Det kan meget vel være, at disse overvejelser stadig resulterer i, at man vælger at handle udenfor DK.

Men tager man ikke stilling til dette, eller er ikke klar over disse eventuelle problematikker, så kan man hurtigt komme i en situation, hvor besparelsen hurtigt forsvinder ud i den blå luft.

Jeg tror årsagen til at det bringes på banen så ofte er, at vi ønsker at folk er opmærksomme på disse ting.
Først da kan man reelt beslutte sig for om det kan svare sig at købe udenfor DK.
Og vurderer man, at det kan det, så er det jo fint, så har man sparet penge.

Jeg har selv købt projektor i Tyskland, og dermed sparet nogle penge (men måske ikke helt være informeret om ovenstående, da beslutningen blev taget).
Senest har jeg så valgt at købe min Onkyo 905 i DK, alene ud fra den betragtning at 28kg ikke er billig at sende til Tyskland, hvis noget skulel gå i stykker, og nok var den billigere i Tyskland, men så meget var der heller ikke at spare.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Firmwaren på nettet er fra den 3 marts 2008 så
gammel er den i hvert fald ikke.


Jeg synes i øvrigt at omtalen om det med at købe i udlandet, ingen
service, garanti problemer, fragt omkostninger....osv osv er ved at tage
overhånd. Det er super fint at CSN yder en rigtig god service og jeg kan
fint forstå at folk vælger at købe fra en dansk autoriseret forhandler. Jeg
synes bare at enkelte prøver at piske en stemning op og nærmest håber
på at det går galt for os der har købt i udlandet. Bare for hovent at kunne
sige "hvor er jeg glad for at jeg har købt i DK af en autorisert
forhandler"


Jeg har sparet 2000kr på min 605 og lavet en FW opdatering uden
problemer på 2 minutter, og de nye firmware versioner der måtte
komme bliver sikkert lagt ud på nettet alligvel og så skal jeg bruge 2 min
igen. Mange af os herinde synes ovenikøbet at det er spændende at rode
med opgraderinge selv. Det er altså ikke rocket science, men selvfølgelig
skal man holde sig fra det hvis man ikke aner hvad man har gang i.  


Nyd nu jeres forstærkere i stedet for at gå op i hvem der har købt
hvor!!


Jacob


 



Signed!


Skrevet af: FriendlyMots
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Hej Alle

Jeg har ikke fået den endelige firmware fra SAS Audio.
Håber at få den i morgen, så jeg kontakter alle mine kunder, da der kan være tale om forskellige firmware opdateringer til de forskellige modeller.
Vi skulle også kunne se ud fra hvilken serie numre der er det drejer sig om.

Jeg har besluttet mig for at yde den bedste service over for mine kunder, så for at undgå de gener, det har for mine kunder, at skulle splitte deres setup, for at sende den herover til mig, har jeg besluttet at jeg besøger mine kunder personligt og opgradere deres receivere, så får jeg jo også hilst på mange af mine jyske/fynske kunder
Samtidig kunne jeg nok tweake lidt på de forskellige setups rund omkring.

Fragt udgiften er omkring 95 kr. hver vej, så når jeg tager en tur til det jyske / fynske koster en opdatering i hjemmet 200kr. For de kunder der bor på sjælland koster den 150 kr. Håber at Alle syntes det er Ok, da der vil være lidt udgifter forbundet med alle de opgraderinger såsom bro afgifter og hoteller, diesel mm.
Så undgår vi også eventuelle transport skader forudsaget af div. fragt mænd.

Ønskes dette ikke så skal de bare sendes over til mig og jeg opgraderer dem bare efter aftale, så jeg ikke drukner i receivere.

Det kan samtidig være en ret billig måde at få gennemgået sit setup for mulige forbedringer mm.

Der er nogen der skal opgraderes så de får et bedre sort niveau, men det er de store modeller. Og denne opgradering kommer til at ske på et aut. Onkyo værksted, det er ikke nok med den almindelige firmware da der skal fjernes/tilføjes en komponent og den skal opgraderes direkte på printet.

Mere info om de ændringer senere.

Håber det vil være en god løsning for alle mine kunder.


Hej Christian

Kan ikke helt finde ud af om det var en aprilsnar men lad os gå ud fra det ikke var :)

Kommer der mere info om din jyllandstur snart eller går der lige nogle uger?

Og hvis du har modtaget den endelige firmware, vil du så ikke være flink og poste den endelige chjangelog.. Jeg vil gerne vide om den nye firmware kun er for dts fejlen eller om der er flere ændringer.

På forhånd tak.


Skrevet af: tosa
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 11:46

Ja, får vi en email, eller skal vi selv tage kontakt til dig, Christian?

(ja, det er så ikke jylland for mig, men spørgsmålet står stadig også for sjællandskunderne)



Skrevet af: bingo
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 17:59
Da jeg også valgte at købe min receiver i Tyskland , så skulle jeg enten sende den tilbage eller selv opgradere.

Jeg valgte selv at gøre det , da jeg ikke ville undvære min receiver i al den tid den skulle være væk.

Så jeg har lige succesfuldt opdateret min SR875 fra firmware 1.06 til 1.07.
Og lagde det nye DSP Fix på i samme omgang.

Men egentlig taler det lidt for at man burde overveje om Christians superfine kundeservice ikke er pengene værd. 

Det er ikke hver dag man oplever et tilbud om onsite upgrade.

I det mindste for dem som ikke har  "IS i Maven" , når man tager beslutningen om evt. at lave sin 10K forstærker om til en  "stor brevvægt".


Bingo



Skrevet af: tosa
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 19:46
hehe, men jeg tror nu godt du kan udskifte chippen, uden at skulle betale de 10K for en helt ny receiver .


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af bingo bingo skrev:


Så jeg har lige succesfuldt opdateret min SR875 fra firmware 1.06 til 1.07.
Og lagde det nye DSP Fix på i samme omgang.



Nu er der måske forskel på 875 og 905, men jeg har allerede 1.07 på min receiver modtager midt marts.

Den nye firmware (til i hvert fald 905) skulle hedde 1.08.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: bingo
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af bingo bingo skrev:


Så jeg har lige succesfuldt opdateret min SR875 fra firmware 1.06 til 1.07.
Og lagde det nye DSP Fix på i samme omgang.



Nu er der måske forskel på 875 og 905, men jeg har allerede 1.07 på min receiver modtager midt marts.

Den nye firmware (til i hvert fald 905) skulle hedde 1.08.

Mvh Michael


1.08 til 875 er ikke released endnu , eller dvs. ikke tilgængelig der hvor jeg får fra.

Men den skulle være lige på trapperne.

Bingo



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 20:29
er det kun mig der syntes mine Faver er blevet lidt mindre farvefulde efter jeg har sat mit tv gennem onkyo´en ... Obs ..!! tv et er et PX70

jeg skal i hvertfald skrue lidt mere op for farven på tv, for at få den samme resutat , som  da min afspiller sad directe til mit tv...!!???

Et lille side spring, men er firmweren noget der omhandler dette prob , som jeg sys jeg har...

Henrik


-------------
+100HD Film


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 07-April-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Ja, får vi en email, eller skal vi selv tage kontakt til dig, Christian?

(ja, det er så ikke jylland for mig, men spørgsmålet står stadig også for sjællandskunderne)



Hej Alle

Nej det var ikke en aprils nar

Jeg kontakter alle mine kunder, så finder jeg ud af hvornår jeg kommer rundt.
Lidt efter hvor mange det drejer sig om.

Det er ikke den samme opgradering der skal på alle receiverne
Men jeg har modtaget dm, jeg skal bare lige selv teste det af inden jeg begiver mig på Turne.
Nogle af TX-SR 875 og 905 skal forbi et aut. værksted for at få fortaget opgraderingen, det er ikke alle der kan fortages on-site, det er lidt afhænig af  receiverens firmware version.


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:



Det kan godt være at det ikke er den nyeste, men den fixer problemet som folk er urolig over.

Men det ville da været rart hvis du af professionel høflighed havde lyst til at uploade den nyeste firmware, så brugerne selv kan vælge om de vil sende deres enhed ind eller bryde garantien og klare det nemmere selv.


Det ville ikke være høfligt over for importøren af Onkyo.
Beklager jeg er nød til at følge de retningslinier der gælder for aut. Onkyo forhandlere.

Skrev til Onkyo supporten og de har bare sendt mig en email med DSP opdateringen, så den er absolut ikke svær at få fat i.

Fik følgende version sendt fra dem i dag:

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: FriendlyMots
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 18:47
Hedberg, hvis muligt må du gerne poste en changelog..


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:18

Oprindeligt skrevet af FriendlyMots FriendlyMots skrev:

Hedberg, hvis muligt må du gerne poste en changelog..

Der er ikke nogen change log, men i PDF filen står der den netop retter den uønskede pop lyd der opstår ved bit streaming af bestemte DTS-HD MA lysspor.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:49

Hedberg, hvilken afspiller brugte du til opdateringen?

m.v.h.



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Hedberg, hvilken afspiller brugte du til opdateringen?

Jeg har ikke opdateret endnu da jeg først lige har modtaget opdateringen fra Onkyo.

Mit indlæg gik mere på at Onkyo altså selv sender opdateringen til folk der beder om den.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas



Print side | Luk vindue