Print side | Luk vindue

Onkyo 705 og kalibrering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38364
Udskrevet den: 27-Oktober-2024 kl. 19:33


Emne: Onkyo 705 og kalibrering
Skrevet af: Thomas H
Emne: Onkyo 705 og kalibrering
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 09:08

Hejsa

Jeg kommer til at tænke over hvor meget man kalibrere, når man udfører en kalibrering med den medfølgende mikrofon.

Er det kun placering og afstand af højtalere, eller er det også diskant og mellemtone/bass? Jeg tænker bare på, at hvis jeg placere den ene af mine baghøjtalere under et bord, vil den så tage højde for det, hvor den justere lyden, eller vil det lyde som at jeg ligger højtaleren ned i en skotøjsæske?



-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie



Svar:
Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 16:23
He he.. nu skal i da ikke råbe i munden på hinanden.

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 16:56
Jeg skal nok lad være med at råbe forhøjet,ved ikke hvad Onkey 705 gør,men min Marantz SR 5002 kalibrering kun placering og afstand af højtalere,diskant og mellemtone og bass står i neutral efter en kalibrering.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 17:25
Ville være fedt hvis den kalibrerede det hele hva? Så skulle den også have dine personlige lytteinformationer inkodet, samt alder og køn


Skrevet af: cbrdaniel
Skrevet den: 26-Marts-2008 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ville være fedt hvis den kalibrerede det hele hva? Så skulle den også have dine personlige lytteinformationer inkodet, samt alder og køn

??? Ved ikke med onkoy, men min pioneer vsx-lx70 justere frekvenser på 9 bånd. Og laver noget phase regulering, samt laver noget halløj, for at fjerne standig waves. Ret omfattende. Men med god resultat synes jeg.

Og ja den ville kunne kompensere for, at en højttaler står under et bord. Men ikke 100%... Det er jo stadig ikke optimalt.



-------------
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3


Skrevet af: Aqaitas
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 13:26

Jeg ved den tager afstanden fra højtalerne til de lyttepositioner du måler på, om den også justere diskant, mellemtone og bas ved jeg faktisk ikke, men jeg tror det. Uanset hvad så er det en god måde at få et udgangspunkt på, når du skal kalibrere dine højtalere.

 



-------------
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 13:30
Der er ingen, så vidt jeg ved, der indstiller diskant, mellemtone og bas. Men som cbrdaniel skriver, så er der nogle der har en 7-9 bånds EQ indbygget som den kan indstille...
Men generelt bør man kun lade den aut. kalibrering være vejledende, og så kalibrerer efterhånden så man får finpudset systemet!  

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables









Print side | Luk vindue