Print side | Luk vindue

Nyt fra Microsoft - Fiji MCE

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38573
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 16:17


Emne: Nyt fra Microsoft - Fiji MCE
Skrevet af: Mlarsen
Emne: Nyt fra Microsoft - Fiji MCE
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 13:26

Faldt lige over dette link, der er måske noget på vej:

http://msmvps.com/blogs/chrisl/archive/2008/03/28/1559934.aspx - http://msmvps.com/blogs/chrisl/archive/2008/03/28/1559934.as px

 




Svar:
Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 22:24
Hmmm ja så skal det gennem en test fase, men hvor lang tid går det så før vi kan fingrene i den update.. Nå det er vel positivt der sker noget..


Skrevet af: Redcap
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 15:20
jeg har den update må jeg poste links her ?


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 15:30

Hvis du er en del af beta teamet, så tror jeg du går klogt i at lade være.



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 15:42
redcap... fyr den af. vi er flere der godt vil afprøve den


Skrevet af: Redcap
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 17:58
jeg er ikke en del af beta teamet så here goes
jeg er ikke sikker på det er fiji men det er en update af media center

32 bit
http://rapidshare.com/files/117044676/Windows_Media_Center_Build_Package_20080410-2200__x86_.msu - http://rapidshare.com/files/117044676/Windows_Media_Center_B uild_Package_20080410-2200__x86_.msu

64 bit
http://rapidshare.com/files/117046727/Windows_Media_Center_Build_Package_20070410-2200__x64_.msu - http://rapidshare.com/files/117046727/Windows_Media_Center_B uild_Package_20070410-2200__x64_.msu


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 23:02
Lyder spændende. Nogen der har prøvet det endnu? HDTV H.264 support?


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 23-Maj-2008 kl. 23:29
hvad indeholder denne update, og er den til mce 2005!?


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 10:05
takker, den vil blive testet i morgen.

btrader - Nej det er en update til vista mediacenter. Jeg tror ikke du skal regne med at der bliver opdateret mere på MCE 2005



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 14:18
Jeg har prøvet at køre updaten, men synes ikke at jeg kan se at der er sket noget??


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 21:23
jeg har kørt updaten på og der er sket lidt ændringer. jeg har ikke været det hele igennem endnu men her er et lille overblik over hvad jeg har opdaget.

måden man tilføjer og redigerer Tv kanalerne er ændret en hel del. Nu er det muligt at ændre navnet på en kanal direkte og man kan tilføje kanaler ud fra hvilken frekvens de bliver udsendt på.
Derud over ser det også ud som om det er bvlevet ændret en del i tv guiden så den nu rent faktisk er brugbar (jeg har stadig kun lige skimmet den - det kan være at fejl dukker op her senere)
en anden ting er at man nu kan vælge hvilken lyd man vil have ud (jeg tror det kan bruges i forbindelse med kanaler der har flere lydspor)
og man kan også vælge undertekster på tv kanaler. Det virker fint nok.. men jeg kan ikke finde ud af at slå dem fra igen.

Alt dette er opsaveret med en analog tv kilde men det ser ud som om at ihvert fald det med lyd og undertekst er henvendt til folk med digital TV. Måske vi kunne få en med det til at teste denne beta update.

En anden ting: Man kan godt mærke det er en beta. VMC er crashet for mig en enkelt gang. tv signalet er blevet tabt og det er flere småting der skal fixes men jeg synes det ser positivt ud. De er på rette vej hvis jeg har ret i det med det digitale tv


Skrevet af: avh
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 22:40

Opdatering mislykkedes desvære...

En meddelelse om, at opdateringen ikke er relevant for dit system.

Er det fordi det dansk windows vista premium?



-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: Redcap
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 22:45
så skal det være fordi det er premium den opdaterer fint dansk ultimate 


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 22:53
avh.. har du installeret SP1 til din vista? jeg mener at jeg læste et sted at SP1 skal være på for at den virker.

hvis du har sp1 på må det være fordi du bruger premium


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


og man kan også vælge undertekster på tv kanaler. Det virker fint nok.. men jeg kan ikke finde ud af at slå dem fra igen.

Alt dette er opsaveret med en analog tv kilde men det ser ud som om at ihvert fald det med lyd og undertekst er henvendt til folk med digital TV. Måske vi kunne få en med det til at teste denne beta update.

Yes man, nu begynder det at ligne noget fornuftigt.

Har kørt en hurtigt test, og nu kan DVB-T signalets undertekster vises (TV2 med Twister).
DR1 sender Melodigrandprix i øjeblikket, og der er vist ikke undertekst på.

Og mit Technotrend Budget C-1500HD DVB-C tuner blev også genkendt, så skal lige prøve om det også kan lykkes.

 Mvh JørgenT

 



Skrevet af: avh
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 00:55

Tippet med sp1 til vista holder, nu kunne der indstalleres..
Der ser ud til at være flere ting, der virker...

Kan bekræfte at undertekster virker i DVB-T (Tv2)!!!!. (technotrend t1500)
Der optages et nyt format *.wtv..
Muligheden for at se/vise flere programmer inden for et mux, virker ikke..

Technotrend S3200 dvb-s2  genkendes også...
Men lige pt. et problem med scan af kanaler, der fremkommer en liste af satelliter, men pt. finder jeg ingen kanaler, selvom der vises at der er signal..

Begge kort bruger samme BDA-driver, og som kan anvendes både til MCE og f.eks. dvbviewer-



-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 10:01
Lyder meget positivt, nogen der har prøvet og afspille Blu-ray??


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 15:11
Nogen der har prøvet at se Kanal 5 HD eller andre h.264 kanaler?




Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 20:53
er også interesseret omkring understøttelse af Mpeg4, da jeg står og skal installere her inden for de næste par dage, havde egentlig besluttet mig for mediaportal, men hvis den update understøtter Mpeg4 kanaler i VISta MCE så tager jeg det istedet :)


Skrevet af: avh
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 21:13

Der er flere indirekte antydninger rundt om i programmet at hdTV  kunne tænkes at være supportet, forhåbentlig ikke kun ATSC...

Der er en anden vigtig detajle, som skal afklares...

Nemlig CAM-support.
Umiddelbart findes der ikke noget CAM-menu o.l.

HD-kanalene er jo kodet...

Selvom der er support af DVB-S og der findes en satellit-liste, og jeg forsøger at scanne efter kanalerne 19,2 East, efter de ukodet, så findes der ikke noget (men signal vises).

Der er ingen indstillingsmuligheder af nogen art...
Måske er de bagved liggende beskrivelser af transpondertabeller ikke på plads?

Thor2, Thor3 og Thor5 1 west, findes ikke i satellit-listen... 
EDIT:
Findes allegevel i kombination med intelsat.
Men stadigvæk ikke muligt at scanne nogle kanaler, selvom der vises signal på 1 west.
Når programmet startes kan man vælge mellem antenne og satellit.
Det valg må være bestemt af hvilke tv-kort er genkendt...
Kun DVB-t (technotrend t1500) virker ok.

Er der nogen der har fået scannet kanaler på kabel-tv og fundet noget, det må være tilsvarende problemstilling...

Det er også lidt underligt med det nye video-format *.wtv.
Har ikke fundet noget andet der kan læse det...

Men vista kan vise mange oplysninger/metadata om filen, bl.a. beskrivelse af udsendelsen og hvornår den er optaget og fra hvad...



-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 21:18

Hejsa,

 

Har lige testet astra HD promo på stofa dvb-c. Den sendes i h264 og det spiller bare :)

Den er godtnok ikke kodet men jeg tror umiddelbart også at de ville virke.

Jacob



Skrevet af: avh
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 21:27
#mylle kan de se de kodet kanaler i SDTV?

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 21:30
Dette er meget interessant...

Hvis folk kan skrive:

Hardware

driver(Emu DVB-T eller DVB-C BDA)

Udbyder

CAM

Source


Pt er den ikke glad for mine FireDTV'ere med hverken BDA eller Emu DVB-T med irdeto... Har dog også nok smadret en del i regdb i mine seneste tests


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Karlshoj
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 21:44

DVB-C YouSee (Emu DVB-T) er der fint hul igennem også på kodet kanaler. TeleText, Audio Stream, Langauge, Subtitles (Dog ikke testet)

Dog ikke prøvet HD kanalerne.

Skal lige prøve med DVB-C BDA...



Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 25-Maj-2008 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Hejsa,

 

Har lige testet astra HD promo på stofa dvb-c. Den sendes i h264 og det spiller bare :)

Den er godtnok ikke kodet men jeg tror umiddelbart også at de ville virke.

Jacob



Det er sgu da årets nyhed - det havde jeg næsten ikke turdet håbe på.


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 08:33

Hej igen,

 

De kodede kanaler i SD virker fint :)

MCE vil ikke kendes ved mit floppydtv med BDA driveren så jeg bruger stadig den mce driver der emulere at det er et dvb-t kort.

Jeg har stofa dvb-c. mit CAM er købt hos mm-vision.

Jacob



Skrevet af: Redcap
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 12:45
er der nogen der ligesom mig har fået problemer med sputnik efter den update. jeg kan ikke se sputnik mere

der skulle være nogle nyere versioner men ikke nogle jeg har endnu

Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x64

Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x86



Skrevet af: soren_b
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 21:45

Hej

Det lyder bare rigtig godt. Har testet det med DVB-T
Jeg kan nemt få subs på dvb-t med et Hauppauge HR-1300. Køre med Vista premium 32bit.

Er der nogen som har prøvet DVB-C og mpeg4/HDTV?
Jeg overvejer på det kraftigste at købe Technotrend CT-3650. Er der nogen som kender til dette kort og Vista 32bit. Evt. problemer aller anden god information?



Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 08:14

Prøvede i aftes at installere opdateringen på min HTPC med 2 stk. FireDTV DVB-C tunere. Jeg har YouSee Kabel TV.

Efter installationen skal man indstille alle kanaler igen... fandt 214 kanaler, MEN ingen HD kanaler. Prøvede igen på en anden PC (Helt nyinstalleret Vista med SP1) ... samme resultat - ingen HD kanaler.

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. Ligeledes finder skanningen kun ét "sæt" DR kanaler, hvor der plejer at være 2 "sæt" - et sæt med indlejrede tekster og et sæt med DVB undertekster.

Andre der er kommet frem til samme resultat?



Skrevet af: prinder
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Efter installationen skal man indstille alle kanaler igen... fandt 214 kanaler, MEN ingen HD kanaler. Prøvede igen på en anden PC (Helt nyinstalleret Vista med SP1) ... samme resultat - ingen HD kanaler.

Andre der er kommet frem til samme resultat?



Jeg prøvede også i går med samme resultat.
Jeg prøvede bagefter at installere BDA-driveren til FloppyDTV, men det ville MCE stadig ikke genkende.
Udover det, synes jeg også der var nogle mærkelige "glitches" når jeg valgte et menupunkt. Så var det som om der nogen gange lige kom et glimt af et andet skærmbillede frem.
Jeg lavede et restore point og kører nu uden patch igen. Jeg glemte desværre at afprøve native blu-ray afspilning

Jeg er dog positiv over at vide at nogen har haft noget til at virke med MPEG4 HD og undertekster - så kommer det indenfor en overskuelig fremtid også til at virke hos mig


-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895


Skrevet af: mtjoernelund
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:02

Har også indstalleret opdateringen og har oberserveret nogle af de samme ting som andre anfører. Skal dog siges, at vmc genkender mit fireDTV, men jeg har dog ikke forsøgt at scanne på det, da der ikke er antennesignal på det lige nu.

Noget af det positive jeg har observeret er, at det nu tilsyneladende er muligt at vælge tv-signal fra forskellige kilder (analogt kabel, digitalt kabel samt digital ota). Da vi modtager signal fra en antenneforening kan vi modtage signal af alle tre ovennævnte typer, men da jeg indstillede vmc til dette fandt den ikke tilnærmelsesvis alle kanalerne. Hvis jeg scannede flere gange fandt den lidt flere, men jeg kunne ikke kommer over 21 kanaler, hvor jeg burde finde 30. Den fandt en skøn blanding af analoge og dvb-t kanaler. Andre der har oplevet noget lignende?

Jeg har iøvrigt en fornemmelse af, at vmc "sammenlægger" kanaler der hedder det samme. Da jeg scannede med ovennævnte indstillinger fandt vmc blandt andet ikke den analoge udgave af dr1, dr2 og tv2, men istedet dvb-t versionen. Har en fornemmelse af, at den kan have fudnet de analoge versioner også, men blot droppet dem, fordi den allerede havde fundet digitale versioner. Lyder det helt usandsynligt?



Skrevet af: h8red
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:26

Det synes jeg lyder meget plausibelt.

 



Skrevet af: h8red
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. frem til samme resultat?

Jeg har endnu ikke prøvet denne opdatering, men jeg har noteret mig, ved sidste kanal scan. Jeg kunne ikke længere se nogen af de 5 HD kanaler på listen.

Så jeg tror ikke det er på grund af opdateringen du ikke kan, hvilken version af firedtv driverene bruger du og firmware ?



Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. frem til samme resultat?

Jeg har endnu ikke prøvet denne opdatering, men jeg har noteret mig, ved sidste kanal scan. Jeg kunne ikke længere se nogen af de 5 HD kanaler på listen.

Så jeg tror ikke det er på grund af opdateringen du ikke kan, hvilken version af firedtv driverene bruger du og firmware ?

Jeg skal da indrømme at jeg ikke har lavet skanning for nylig i VMC, men blot konstaterede at HD kanalerne var tilgængelige i kanalisten inden jeg startede med installationen af opdateringen, hvorefter de ikke længere kunne findes.

Kan stadig finde kanalerne hvis jeg bruger DVBViewer (hvis jeg fingererer lidt i cable 6875.ini, da den mangler et par frekvenser).

Kan man i registreringsdatabasen eller andet steds se, hvilke frekvenser der skannes i VMC?

Jeg bruger nyeste firmware/drivere fra http://www.digital-everywhere.com - www.digital-everywhere.com



Skrevet af: Karlshoj
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 12:50

Finder heller ikke HD kanalerne i MCE her, FireDTV finder og viser dem fint.

Tror dette er en Microsoft feature! Copy protection i HD stream? eller en anden grund at Microsoft ikke vil finde / vise disse kanaler i MCE.

Hvis jeg modulere en gamle TS stream med C+ More HD i H.264 (ukodet) ud på samme frekvens som f.eks Kanal5 HD bliver den korrekt vist og kan optages i MCE.

En anden bruger kunne også se Astra HD med Stofa, så nogle HD kanaler virker med MCE mens andre ikke gør.

Med FireDTV S2 findes HD kanaler heller ikke i MCE fra Thor.



Skrevet af: avh
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:12

#karlshøj

Er du i stand til at scanne 1 west thor med BDA-drivers?

Har prøvet dvb-s2 TT s3200,  der kan ikke finde nogen kanaler overhovedet...



-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: Karlshoj
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#karlshøj

Er du i stand til at scanne 1 west thor med BDA-drivers?

Har prøvet dvb-s2 TT s3200,  der kan ikke finde nogen kanaler overhovedet...

Nej, med standard BDA finder jeg intet selvom Thor 2 + 3 vælger fra listen. Manuelt indtastning af transponder, pol osv. giver intet.

Med FireDTV (emu DVB-T) findes alle kanaler undtagen HD kanalerne i MCE.



Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 20:04
Jeg kan finde SD kanalerne, med DVB-T emu på FireDTV og et SMIT Irdeto, CAM virker at random, og ehrecvr chrasher hver 4 time. Det er fremskridt men ikke godt nok.

Jeg kører med seneste firmware på tunerne, Vista SP1 Ultimate alle updates.




-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 20:09

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg kan finde SD kanalerne, med DVB-T emu på FireDTV og et SMIT Irdeto, CAM virker at random, og ehrecvr chrasher hver 4 time. Det er fremskridt men ikke godt nok.

Jeg kører med seneste firmware på tunerne, Vista SP1 Ultimate alle updates.


Lol er det fremskridt?, man kunne da også godt finde SD kanalerne før



Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 20:36
Husk nu på at det stadig er en beta og det er forventeligt at der er ting der ikke virker og ting der ikek er tilføjet endnu.

Jeg synes klart det er et skridt i den rigtige retning og jeg kunne virkelig godt tænke mg at prøve den nyere beta der findes for at se om de har fået nogle flere ting med


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 21:50
Nogen der har prøvet med Technotred dvb-c 1500 kortet?


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 21:57
Ud over det er en beta, så er der 3 builds der er nyere end den der er postet her....

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:00
Lad os få den herind, der må være sket en del i løbet af de builds...


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Lad os få den herind, der må være sket en del i løbet af de builds...

Tjaaa men de er nok ikke så nemme at få fat i, ellers havde de nok været her..



Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:11

De personer der ligger tingene ud bryder jo alle de ting de accepterer for at få adgangen....



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:16
Deleted , My mistake!


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: tobby
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:39

Så har jeg også installeret opdateringen.

Jeg kører Vista Home Premium 32 bit, og har 2 stk. floppyDTV der modtager digitalt TDC signal - jeg har TDC kort i begge tunere.

Jeg oplever følgende:

  • Mulighed for at vælge lydspor på f.eks. EuroSport
  • Mulighed for at se tekster på f.eks. DR1 og TV2
  • Tekst TV virker igen
  • Lidt dårligere performance - det tager længere tid at skifte kanal og jeg oplever hak og forsinkelser af og til
  • Lidt dårligere billedkvalitet - ses især ved bevægelse i billedet
  • Nyt menupunkt "Sport", der indeholder et link til Sputnik
  • Jeg finder ikke HD kanalerne
  • Nemmere sortering af kanaler under indstillinger
  • Flere muligheder under indstillinger - en del uden umiddelbar værdi

Alt i alt meget lovende, synes jeg.



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Nogen der har prøvet med Technotred dvb-c 1500 kortet?

Ved første scan blev både mit Asus hybrid analog/DVB-t og C-1500 tuner genkendt. Lavede så vidt jeg husker først scan på DVB-t antenne. Men det har ikke ved de efterfølgende forsøg været muligt at finde andet end analog eller DVB-T tuner, ikke spor af C-1500.
Så der er nok gået ged i registrerings database?

PC: HP m7629 med Vista Home Premium 32 bit

Mvh JørgenT



Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

De personer der ligger tingene ud bryder jo alle de ting de accepterer for at få adgangen....



jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.

Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.

altså er jeg af den opfattelse at de personer det giver andre mulighed for at teste disse betas hjælper mere end de skader ved at bryde 'reglerne'


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

De personer der ligger tingene ud bryder jo alle de ting de accepterer for at få adgangen....



jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.

Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.

altså er jeg af den opfattelse at de personer det giver andre mulighed for at teste disse betas hjælper mere end de skader ved at bryde 'reglerne'

problemet ligger nok i at microsoft ikke ønsker og hører fejlbeskrivelser fra 400.000 MCE brugere(og det er sikkert lavt sat)



Skrevet af: GadgetFreak
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


jeg har aldrig rigtig forstået det der med lukkede beta tests. Så længe man bare er indforstået med at det er et beta produkt man bruger og at eventuelle fejl og mangler vil forekomme kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunnefå adgang til beta'en.


Der er mange gode grunde, bl.a. folk ikke skal have gratis og ufærdigt (usikkert) software installeret på deres computere.

Oprindeligt skrevet af BeLLe BeLLe skrev:


Det må da også være en fordel for udviklerne at så mange som muligt tester det på så mange forskellige opsætninger som muligt så de kan få luget ud i fejlene.


Hvis du ikke er registreret, involveret og dedikeret brugertester, så rapporterer du ikke tilbage med nogen problemer, hvilket ikke hjælper dem.

Anyways, jeg er ikke betatester for MS, men havde denne opdatering installeret. Jeg nåede lige at kigge på alle de fede ting som tobby også beskriver, men desværre slog MCE min tuner fra på min Mac Mini og klagede over for lidt videoram. Det er ellers normalt ikke et problem - jeg håber det kun er i beta'en

Desuden kørte computeren ustabilt og ville ikke afspille min mp4 filer?

Er der nogen der gider teste om de har lavet auto-rotation på billedvisningen (ud fra EXIF-info), det nåede jeg ikke?

- Sebastian


Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 08:13

Som udvikler får du også adgang hvis du spørger om det - og ofte spørger de også selv om det...

Jeg tror jeg har modtaget ca. 15 mails fra forskellige MS folk der ville være sikre på at jeg var en del af beta programmet siden de startede det op.

Så som udvikler syntes jeg bestemt de er rimelig gode til at sørge for at du har mulighed for at deltage.

Men umiddelbart syntes jeg at kommentarer som at "det virker jo alligevel ikke ordentligt" er lidt tåbelige, taget i betragtning at det er en beta, at den release der er postet her er en af de absolut første, og at der er 3 nyerere, sammenholdt med at September/Oktober formentligt er tidsrammen.

Faktum er at omend denne version ikke indeholder en masse store se-bare ændringer, så giver den præcist det som har været et problem for mange i Danmark, med DVB-C, DVB-S og DVB Subtitles og muligheden for at kombinere kanaler fra forskellige kilder - det er da positivt, uanset om det har været en del af Media Portal eller ej.



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: scantek
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 09:54

Hejsa

Jeg har en Vista Home Premium kørende, med 2 x Fire DVB-C tunere og YouSee.

Ved tuning finder jeg ALLE kanaler, som jeg fandt før. Incl. HD kanalerne, men det er kun Eurosport og Discovery der virker. Men mega optur rent faktisk at kunne se HD tv i VMC =)

Det virker generet meget ustabilt, og efter et par timer mister den forbindelsen til tunerne, og laver bare sort skærm ved "livetv".

Mvh.

Michael 



Skrevet af: h8red
Skrevet den: 28-Maj-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Som udvikler får du også adgang hvis du spørger om det - og ofte spørger de også selv om det...

Jeg tror jeg har modtaget ca. 15 mails fra forskellige MS folk der ville være sikre på at jeg var en del af beta programmet siden de startede det op.

Så som udvikler syntes jeg bestemt de er rimelig gode til at sørge for at du har mulighed for at deltage.

Men umiddelbart syntes jeg at kommentarer som at "det virker jo alligevel ikke ordentligt" er lidt tåbelige, taget i betragtning at det er en beta, at den release der er postet her er en af de absolut første, og at der er 3 nyerere, sammenholdt med at September/Oktober formentligt er tidsrammen.

Faktum er at omend denne version ikke indeholder en masse store se-bare ændringer, så giver den præcist det som har været et problem for mange i Danmark, med DVB-C, DVB-S og DVB Subtitles og muligheden for at kombinere kanaler fra forskellige kilder - det er da positivt, uanset om det har været en del af Media Portal eller ej.

Well said ...

Selvom det virker fristende at prøve dem af, tror jeg at de fleste vil være bedre tjent med at vente. Det virker også som om der udvikles på dette område rimeligt hurtigt.



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 20:59
Ingen der er stødt på en nyere beta update til MCE, som kan downloades?


Skrevet af: h8red
Skrevet den: 20-Juni-2008 kl. 21:35

Desværre, kunne ellers være fedt.

Vi må nok bare væbne os med tålmodighed :)



Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 08:53

Ummidelbart installerede betaupdaten fint når bare jeg afinstallerer den danske sprogpakke og installerer SP1 først.

Umiddelbart ser alt ud til at virke - men jeg har også kun lige været kørende med det en times tid.

Eneste issue jeg har opdaget er at jeg ikke længere synes jeg selv kan bestemme rækkefølgen på TV kanalerne. Hvorfor i alverden skulle de dog fjerne denne feature!?!

/Rolighed



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 22-Juni-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Ummidelbart installerede betaupdaten fint når bare jeg afinstallerer den danske sprogpakke og installerer SP1 først.

Umiddelbart ser alt ud til at virke - men jeg har også kun lige været kørende med det en times tid.

Eneste issue jeg har opdaget er at jeg ikke længere synes jeg selv kan bestemme rækkefølgen på TV kanalerne. Hvorfor i alverden skulle de dog fjerne denne feature!?!

/Rolighed

Hvis du går ned til Tasks ind i Settings/TV/Guide så kan du sortere rækkefølgen på kanalerne...



Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Hvis du går ned til Tasks ind i Settings/TV/Guide så kan du sortere rækkefølgen på kanalerne...

Rigtigt... Tak for det.

De har åbentbart lavet om på måden... Nu skal man styre det manuelt med numrene på kanalerne. Besværligt synes jeg. Den "gamle" måde var 100 gange mere intuitiv!

Derudover så kan jeg berette at jeg nu ganske rigtigt har undertekster på både DR1 og TV2. På DR1 ser de ret "underlige" ud... Som om de er interlaced. Dobbelt højre med hver anden linie blank? På TV2 ser teksterne perfekte ud bortset fra at de er ret små, så det er faktisk et problem at nå at læse synes jeg. Jeg køre i 720P hvilket måske har noget at gøre med størrelsen hvis den er fast på underteksterne? TekstTV virker perfekt!  Alt i alt kan jeg endelig se frem til at de sidste manglende grundlæggende features i VMC bliver ryddet af vejen.



Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 09:00

Den gamle måde vare p* irriterende når man skulle flytte kanal nr. 88 ned på nr. 3.....



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Den gamle måde vare p* irriterende når man skulle flytte kanal nr. 88 ned på nr. 3.....

Fuldstændig korrekt!   

De kunne dog have bevaret metoden, så man kunne gøre det på begge måder.



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 19:34

Så der stod noget om en nyere beta update her:

http://thegreenbutton.com/forums/20/182376/ShowThread.aspx - http://thegreenbutton.com/forums/20/182376/ShowThread.aspx

og her:

http://betaarchive.co.uk/forum/viewtopic.php?p=45719&highlight=&sid=e5e66e3b3aa97481c593602a79ed55d3 - http://betaarchive.co.uk/forum/viewtopic.php?p=45719&hig hlight=&sid=e5e66e3b3aa97481c593602a79ed55d3

...men ikke noget om hvor man kan finde den



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 23-Juni-2008 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Så der stod noget om en nyere beta update her:

http://thegreenbutton.com/forums/20/182376/ShowThread.aspx - http://thegreenbutton.com/forums/20/182376/ShowThread.aspx

og her:

http://betaarchive.co.uk/forum/viewtopic.php?p=45719&highlight=&sid=e5e66e3b3aa97481c593602a79ed55d3 - http://betaarchive.co.uk/forum/viewtopic.php?p=45719&hig hlight=&sid=e5e66e3b3aa97481c593602a79ed55d3

...men ikke noget om hvor man kan finde den

Ville da være rart med en leak af den beta så man kunne få HD understøttelse..



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 26-Juni-2008 kl. 22:53

Fiji i næste måned?

Der er rygter her:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=672054&page=31 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=672054&p age=31



Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 03:20

Deres cyklus har altid været med releases omkring Oktober, så jeg vil tro at der er 80% sandsynlighed for at det bliver der...

Pga. sommerferier osv. er det usandsynligt at det bliver i Juli og August...



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 27-Juni-2008 kl. 18:06

Windows Vista Media Center Feature Pack 2008 - RC0?

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=645333 - http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=645333



Skrevet af: t0PD0g
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 16:01

Så har jeg lige prøvet med mit c-1500..

MCE genkender følgende indstillinger: 

"Digital Cable (ClearQAM): Manuel opsætning, kabel-tv (diital)(1 tuner)"

Det ser jo lovende ud tænker jeg - men til min skuffelse bliver der ikke fundet nogle kanaler. ClearQAM tyder da også på at kodede kanaler ikke umidelbart vil virke..

Ahh well.. ..jeg roder lidt med det. Hvis der er andre som gør fremskridt med c-1500, så lad høre fra jer :)

Edit: Er der nogle som ved hvad der er for nogle tal man skal indtaste ved "Add missing channel"? Frekvensen kan jo ikke umidelbart være nok (og ud over det accepteres 000 ikke i det sidste felt).



Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 29-Juni-2008 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Så har jeg lige prøvet med mit c-1500..

MCE genkender følgende indstillinger: 

"Digital Cable (ClearQAM): Manuel opsætning, kabel-tv (diital)(1 tuner)"

Det ser jo lovende ud tænker jeg - men til min skuffelse bliver der ikke fundet nogle kanaler. ClearQAM tyder da også på at kodede kanaler ikke umidelbart vil virke..

Ahh well.. ..jeg roder lidt med det. Hvis der er andre som gør fremskridt med c-1500, så lad høre fra jer :)

Edit: Er der nogle som ved hvad der er for nogle tal man skal indtaste ved "Add missing channel"? Frekvensen kan jo ikke umidelbart være nok (og ud over det accepteres 000 ikke i det sidste felt).

Bruger du TT MCE-Tools?!? For så skal du evt redigere frekvenser i DVB-T emulator... Det var umiddelbart dette som gav mig problemerne i sin tid...

Jeg har dog et TT-C1501 kort med CI modul og tilhørende Stofa med irdeto cam. Jeg har fået det til at virke fint i MCE Fiji dog er det super irriterende at jeg skal ud og skifte den kanal som skal kodes i CamControl hver eneste gang jeg skifter kanal. Jeg ved ikke om man kan få TT MCE-Tools til at gøre dette automatisk (så meget ved jeg ikke om det endnu :))

Men hvis du bruger TT MCE-Tools så start med at sørge for at DVB-T emulator er korrekt indstillet...



Skrevet af: Christian_S
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 14:42
Er der nogen der har kigget på musik delen? Er den forbedret?

jeg tænker her på håndtering af high resolution albumart, podcasts, menuer/views, hastighed for store musik samlinger, internet radio.
- Chr


Skrevet af: t0PD0g
Skrevet den: 03-Juli-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Så har jeg lige prøvet med mit c-1500..

MCE genkender følgende indstillinger: 

"Digital Cable (ClearQAM): Manuel opsætning, kabel-tv (diital)(1 tuner)"

Det ser jo lovende ud tænker jeg - men til min skuffelse bliver der ikke fundet nogle kanaler. ClearQAM tyder da også på at kodede kanaler ikke umidelbart vil virke..

Ahh well.. ..jeg roder lidt med det. Hvis der er andre som gør fremskridt med c-1500, så lad høre fra jer :)

Edit: Er der nogle som ved hvad der er for nogle tal man skal indtaste ved "Add missing channel"? Frekvensen kan jo ikke umidelbart være nok (og ud over det accepteres 000 ikke i det sidste felt).

Bruger du TT MCE-Tools?!? For så skal du evt redigere frekvenser i DVB-T emulator... Det var umiddelbart dette som gav mig problemerne i sin tid...

Jeg har dog et TT-C1501 kort med CI modul og tilhørende Stofa med irdeto cam. Jeg har fået det til at virke fint i MCE Fiji dog er det super irriterende at jeg skal ud og skifte den kanal som skal kodes i CamControl hver eneste gang jeg skifter kanal. Jeg ved ikke om man kan få TT MCE-Tools til at gøre dette automatisk (så meget ved jeg ikke om det endnu :))

Men hvis du bruger TT MCE-Tools så start med at sørge for at DVB-T emulator er korrekt indstillet...

 

Pointen med DVB-C support i MCE skulle jo gerne være at det IKKE er nødvendigt at bruge DVB-T emulering.. ..så nej jeg bruger ikke MCE tool



Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 03-Juli-2008 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

Oprindeligt skrevet af t0PD0g t0PD0g skrev:

Så har jeg lige prøvet med mit c-1500..

MCE genkender følgende indstillinger: 

"Digital Cable (ClearQAM): Manuel opsætning, kabel-tv (diital)(1 tuner)"

Det ser jo lovende ud tænker jeg - men til min skuffelse bliver der ikke fundet nogle kanaler. ClearQAM tyder da også på at kodede kanaler ikke umidelbart vil virke..

Ahh well.. ..jeg roder lidt med det. Hvis der er andre som gør fremskridt med c-1500, så lad høre fra jer :)

Edit: Er der nogle som ved hvad der er for nogle tal man skal indtaste ved "Add missing channel"? Frekvensen kan jo ikke umidelbart være nok (og ud over det accepteres 000 ikke i det sidste felt).

Bruger du TT MCE-Tools?!? For så skal du evt redigere frekvenser i DVB-T emulator... Det var umiddelbart dette som gav mig problemerne i sin tid...

Jeg har dog et TT-C1501 kort med CI modul og tilhørende Stofa med irdeto cam. Jeg har fået det til at virke fint i MCE Fiji dog er det super irriterende at jeg skal ud og skifte den kanal som skal kodes i CamControl hver eneste gang jeg skifter kanal. Jeg ved ikke om man kan få TT MCE-Tools til at gøre dette automatisk (så meget ved jeg ikke om det endnu :))

Men hvis du bruger TT MCE-Tools så start med at sørge for at DVB-T emulator er korrekt indstillet...

 

Pointen med DVB-C support i MCE skulle jo gerne være at det IKKE er nødvendigt at bruge DVB-T emulering.. ..så nej jeg bruger ikke MCE tool

True, men kan ikke få MCE til at finde mit kort uden emulator... Så gik blot ud fra at det stadig er et krav...



Skrevet af: Henrikmh
Skrevet den: 05-Juli-2008 kl. 21:33
Såvidt jeg kan se er der nu udgivet en "RC0" (Altså en release candidate). Og HD support, og DVB-S er inkluderet jf. nedenstående screenshots:
http://www.flickr.com/photos/freesathd/

Jeg håber DVB-C også fungere, kan simpelthen ikke få mit TT C-1501 til at spille optimalt i Media Center (Er snart træt af kun at se DR1, DR2 og TV2 :-D)

Kolmorgen --> Tror ikke DVB-C var færdig implementeret i april leaken. Mit TT blev også først genkendt som DVB-C ClearQAM, men kunne heller ingen kanaler fundet. Da jeg en uge senere ville prøve igen, kunne MCE ikke længere genkende mit kort uden DVB-T emulatoren.


Skrevet af: heol
Skrevet den: 22-Juli-2008 kl. 20:23

Så er der lidt mere nyt fra Mary-Jo Foley (ZDNet)

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1489 - http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1489

Mvh Henrik



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 18:29

Hvad sker der lige for dem (Microsoft), har de tabt sutten?? Fiji bliver ikke tilgængelig for Home premium brugere..

Some testers also were upset about Microsoft’s expected distribution plan for Fiji. According to one Fiji tester:

“The (Fiji) release going to be OEM only on new machines. They have not been testing any upgrade scenarios whatsoever — even when they were at RC (Release Candidate) 0. Did they not watch the whole Ultimate Extras debaucle? They put Media Center on millions of PCs thru Home Premium, and then give them all the shaft?”

(Ultimate Extras are the set of premium add-ons Microsoft promised to make available to Vista Ultimate users only as an incentive for them to buy the highest-end version of Vista. http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1253 - Microsoft has dribbled out slowly and sporadically the anticipated Ultimate Extras , angering many of the enthusiasts who were expecting more and better.)



Skrevet af: Jahan
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 22:10
Det var dog det mest latterlige nogensinde. 95% der har media center bruger vel home premium.


Skrevet af: Christian_S
Skrevet den: 23-Juli-2008 kl. 22:17
så vidt jeg har forstået er der ikke særlig meget nyt i Fiji for en dvb-t bruger som mig. Undertekster og text tv. big deal. Ikke noget nyt i musik eller billed & video delen. Cover art er stadig rimelig ødelagt pga wmp11 og der kommer vist ikke noget fix foreløbig så man er stadig nød til at tage krumpspring for at få HiRes musik covers.

der ud over er det vist først omkring 4-5 sept ved CEDIA at MS officielt frigiver Fiji. Indtil da er det kun MS der med sikkerhed ved hvad der kommer til at ske.


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 06:12

Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

så vidt jeg har forstået er der ikke særlig meget nyt i Fiji for en dvb-t bruger som mig. Undertekster og text tv. big deal. Ikke noget nyt i musik eller billed & video delen. Cover art er stadig rimelig ødelagt pga wmp11 og der kommer vist ikke noget fix foreløbig så man er stadig nød til at tage krumpspring for at få HiRes musik covers.

der ud over er det vist først omkring 4-5 sept ved CEDIA at MS officielt frigiver Fiji. Indtil da er det kun MS der med sikkerhed ved hvad der kommer til at ske.

Fiji er for mig mest vigtig pga. understøttelse af HD kanaler.. gider ikke bruge 2 forskellige programmer til at se tv med, det skal bare virke i MCE.



Skrevet af: h8red
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 15:29

Som jeg har forstået det, kan man ikke komme til at købe denne oem software.

Kun oficielle MS Mediacenter byggere, som HP og de andre får adgang til at skrue systemer samen med den nye fiji update.

Men monikke den leakes på en eller anden måde.

Jeg bygger selv og køber dælme ikke noget færdig konstrueret media center, bare for at få fiji updaten.



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Som jeg har forstået det, kan man ikke komme til at købe denne oem software.

Kun oficielle MS Mediacenter byggere, som HP og de andre får adgang til at skrue systemer samen med den nye fiji update.

Men monikke den leakes på en eller anden måde.

Jeg bygger selv og køber dælme ikke noget færdig konstrueret media center, bare for at få fiji updaten.

Ved ikke om man kan købe OEM softwaren, men har man ultimate, kan man få den der ultimate ekstra pakke, med fiji i..



Skrevet af: bluebucket
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Ved ikke om man kan købe OEM softwaren, men har man ultimate, kan man få den der ultimate ekstra pakke, med fiji i..



Hvor har du egentlig det fra? Som jeg har forstået (rygterne), så kan man ikke opgradere Media Center til TV Pack - det bliver kun leveret med OEM nyinstallationer.

Desuden er mange af disse ting omkring TV Pack og Fiji rygter, da Microsoft selv ikke siger meget. Som Christian_S nævner så vil de formodentlig først melde noget ud til CEDI.

-------------
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 24-Juli-2008 kl. 16:51

Jeg læste der her, eller det var i det mindste sådan jeg forstod det..

(Ultimate Extras are the set of premium add-ons Microsoft promised to make available to Vista Ultimate users only as an incentive for them to buy the highest-end version of Vista.



Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 00:23
Jeg gætter på, og jeg håber jeg får ret, at alle Fijii faciliteterne bliver tilgængelige for alle Vista MCE brugere. Det ville ikke ligne MS at begrænse f.eks. adgang til undertekster til enkelte versioner

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 00:32

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg gætter på, og jeg håber jeg får ret, at alle Fijii faciliteterne bliver tilgængelige for alle Vista MCE brugere. Det ville ikke ligne MS at begrænse f.eks. adgang til undertekster til enkelte versioner

Jeg håber også det er det der sker, det ville da være en alvorlig fodfejl, hvis de efter længere tid har kørt home premium frem som et styresystem til Mediecenter, at de så bagefter siger sur røv.. det ville være mystisk, så jeg glæder mig til at se hvad der sker, men skulle det ske at det faktisk er som rygterne siger, så bliver jeg meget skuffet, også bruger jeg ikke vista MCE mere..



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 22:56

Fiji leak


<link fjernet af recordere.dk>



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Fiji leak :

hmm hvilken version, den færdige?



Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:20


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:21
men jeg ved ikke hvilken denne er om det er RTM versionen...


Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:22
I følge engadget er det RTM


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:26

og RTM versionen er? den færdige? Hvis det er, så mangler vi bare nogen der tester den og fortæller om den virker :)

 



Skrevet af: h8red
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:26
Monster ... :)


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:32

RTM = Ready to manufacture

Så ja stortset færdig, kan ske at der kommer en lille ændring...



Skrevet af: BeLLe
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 23:55
mit bud er at der nok bliver lavet en lille ændring da der i versions nummeret står longhorn_mc_dev

dev plejer at står for developer så den der bliver frigivet til offentligheden får nok et andet navn


Skrevet af: Christian_S
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

RTM = Ready to manufacture

S� ja stortset f�rdig, kan ske at der kommer en lille �ndring...


RTM: release to manufacturing, men meningen er den samme.


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 10:22
Nogen der har prøvet og installere endnu?, jeg er igang, synes bare jeg har nogen problemer med at finde alle mine kanaler..


Skrevet af: Psudo
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 11:25

Testet med dvb-t kort, og ja der er nu undertekster på dr1 + 2 og tv2 og tekst TV, endda som genvej i fademenuen i bunden.
Har bemærket at min guide opdateringsikon nu hedder "Windows Media Center Update" og den er nu synlig i taskmanageren permanent, og fortæller hvornår den næste guide opdatering vil finde sted...Gad vide om man nu nemmere kan ændre det tidspunkt??

Alt i alt en forbedring, så vidt de 10 min test jeg har fortaget, men det var vel det som alle regnede med den ville håndtere...

/Psudo



Skrevet af: soren_b
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 12:56

Så har jeg også installeret den nye update på min maskine. køre perfekt med undertekster og det hele. Jeg bruger Firetv dog satdig med BDA driver da jeg ikke kan finde en normal Vista driver.

Fedt update, virker bare (indtil videre)

/Søren

Så mangler vi bare HD kanalerne så køre det perfekt!!



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 12:57

Interessant.

 

I som kører test: kører I udelukkende på Ultimate eller er der en af jer som kører Home Premium? Virker updaten på Home Premium?

 

Tænker bare på om os Home Premium ejer bliver snydt for updaten eller ej.



Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Så har jeg også installeret den nye update på min maskine. køre perfekt med undertekster og det hele. Jeg bruger Firetv dog satdig med BDA driver da jeg ikke kan finde en normal Vista driver.

Jeg har forsøgt at få et FloppyDTV til at fungere, men scanningen finder ingen kanaler - jeg troede til at starte med at det var beta'en (havde adgang til den via. MS), men nu da det er den endelige release er det ikke problemet ;-)

Har du TDC eller Stofa, og gider du skrive specifikt hvad du kører med af driver og version? Valgte du simpelthen at lade Media Center scanne med "ClearQAM" eller hvad gjorde du for at sætte kanaler op?

Du kører ikke med DVB-T emuleringsdriveren, vel?



-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .


Skrevet af: Psudo
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Interessant.

 

I som kører test: kører I udelukkende på Ultimate eller er der en af jer som kører Home Premium? Virker updaten på Home Premium?

 

Tænker bare på om os Home Premium ejer bliver snydt for updaten eller ej.

Yep Home premium ingen problemer!
/Psudo



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Interessant.

 

I som kører test: kører I udelukkende på Ultimate eller er der en af jer som kører Home Premium? Virker updaten på Home Premium?

 

Tænker bare på om os Home Premium ejer bliver snydt for updaten eller ej.

Jeg har lige prøvet at installere den der lækket update, i linket herinde..

bruger home premium... Men den update er ikke den frigivet, ingen ved endnu om den bliver frigivet som update, eller kun nye maskine..

Dog fungere det ikke helt så godt hos mig, den finder ikke alle kanaler, jeg kan ikke se nogen af de kanaler som er krypteret, og billedet var fuld af artifakts..

jeg har lavet en gendannelse, før virkede det da...

 




Print side | Luk vindue