Print side | Luk vindue

Afspilning af brændt dvd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38580
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:28

Emne: Afspilning af brændt dvd
Skrevet af: kylleeeee
Emne: Afspilning af brændt dvd
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 16:30

Jeg har nogen brændte dvd'er med videofiler fra min computer.

For det første kan kun nogle af dem spille på min dvd-afspiller, selvom de alle sammen er +rw. Hvordan kan det være?

Det kan godt afspilles på min computer, men så snart jeg sætter dem i en anden computer kan de kun afspille lyden.

Er der nogen der kan løse nogle af mine problemer?

-------------
Sofie

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 16:38

At kun nogle kan afspilles i DVD maskinen, kan skyldes, at det ikke er et format der understøttes, eller at DVD standarden ikke er overholdt. At andre ikke kan afspilles på anden PC kan være et Codec problem.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Marts-2008 kl. 18:33

Det underlige er bare at filerne på dem der kan spille og dem der ikke kan har samme format...

Og er der noget man kan gøre sådan at de kan spille med billeder på alle computere?

Og kan det have noget med slagsen af dvd'er. Fx at det er +rw eller et eller andet?

-------------
Sofie

Skrevet af: meta
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 11:34

Brændte dvd'er kan være et mareridt på nogle afspillere. Min oplevelse er, at de billigste afspillere er de bedste og mest stabile til at afspille brændte skiver.

Hvis en brændt dvd ikke kan afspilles på min Philips HD optager (selvom den understøtter formatet), virker den som regel i min United afspiller til 289 kr!!

Men det sker da også, at brændte dvd'er slet ikke virker på nogen af mine afspiller. Men så er det som regel ridser, der er årsagen. Tænker dog også det kan ske, at brænderprogrammet laver ged i den af og til....

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:13
Generelt er min erfaring at Panasonic afspillere er geniale til at afspille brændte skiver. Sony og Philips skulle være nogle af de værste.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Generelt er min erfaring at Panasonic afspillere er geniale til at afspille brændte skiver. Sony og Philips skulle være nogle af de værste.

Sony er ikke bare Sony.

De har en række OEM underleverandører, nogle kendte andre mindre kendte.

Sony har haft recordere der var produceret af Philips. Men mange af de nuværende er produceret af Pioneer. Udover det, har der været modeller som var produceret af helt andre producenter (navn ukendt).

Men det betyder at man ikke bare kan sige Sony - og så tro at hardwaren bagved så er ens. Altså, det er svært at generalisere alene på producent navnet.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af kylleeeee kylleeeee skrev:

Det underlige er bare at filerne på dem der kan spille og dem der ikke kan har samme format...

Og er der noget man kan gøre sådan at de kan spille med billeder på alle computere?

Og kan det have noget med slagsen af dvd'er. Fx at det er +rw eller et eller andet?

Du skriver billeder ? Der er MANGE dvd afspillere,som ikke kan "afspille" still billeder fra en dvd-skive. Hvorimod de understøtter still billeder fra en cd-skive .

En computer er heller ikke bare en computer, alt afhænger af hvad der er installeret på den. . .  

Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 11:11

Lars: Okay, det vidste jeg ikke om Sony. Godt lige at få det på plads :)

Jeg downloadede Photo DVD creator til at lave fotoalbums til min dvdafspiller. Det er super nemt og overskueligt og laver også menu og lign.

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 15:50
Hvad jeg mener med billeder er, at der kun er lyd på. Det er skam videoer.

-------------
Sofie

Print side | Luk vindue