S-VHS kabel på Projektor
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38660
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 13:50
Emne: S-VHS kabel på Projektor
Skrevet af: Mr.Nobody
Emne: S-VHS kabel på Projektor
Skrevet den: 30-Marts-2008 kl. 23:42
Hej
Har sat min dvd til min Projektor med et S-VHS kabel fra Aldi det kostede så godt som ingen ting,nu er det så jeg vil høre om en dyre kabel giver et bedre billede og om i kan anbefale et godt et af slagsen.
Mvh Jesper ![](smileys/smiley2.gif)
|
Svar:
Skrevet af: Hooks
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 02:53
Hvor langt er dit kabel?
--
Otto vil sikkert gerne sælge dig et mega-dyrt HDMI kabel... ![](smileys/smiley32.gif) ![](smileys/smiley4.gif) ![](smileys/smiley36.gif) ![](smileys/smiley4.gif) Så kan du drøne i HiFiKlubben bagefter og købe nogle højttalerkabler til 18000.- stykket bagefter, af en 19-årig sælger der *sagtens* selv kan høre forskel på high-end højttalerkablers evne til at transportere elektroner igenne kobber. Men hvad. Han har jo nok gyldne ører... ;-)
Spøg til side, jeg ved ikke så frygteligt meget om S-VHS kabler, men længden betyder garanteret en masse. Jeg tænker bare, hvorfor S-VHS? Din projektor har vel stort set alle typer indgange?
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 02:57
Sjovt egentligt...
Hvis jeg producerede og solgte et kabel (eller flere kabler), som jeg virkeligt mente gjorde en stor forskel - så tror jeg at jeg ville låne disse gratis ud til folk at prøve på deres setup, så de kunne vælge det bedste. Jeg taler digitale kabler og højttalerkabler! Well, underligt at fabrikanterne/butikkerne ikke arbejder på denne måde? Eller er det? He he, det kan man jo tænke over.
|
Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 05:55
Et s-video kabel kan have forskellig kvalitet. De billigste er for det meste blot et par ledere men en fælles skærm og giver ikke et særlig godt resultat. Skygger eller uro fx. Det er i sagens natur på grund af opbygningen tyndt at se på. Så man kan næsten se kvaliteten.
Mens et bedre s-video kabel har separat afskærmning af de inderste ledere, foruden en ydre fælles skærm, og den kunne måske endda være dobbelt. Det er også lavet af bedre kobber, såkaldt OFC. Renere end det der almindeligt anvendes. Og så er der anvendt et metalhus.
I det gode kabel er der altså en ekstra beskyttelse, mod at signaler i een leder påvirker en anden. Det giver et klarere billede og kan absolut betale sig. 5 meter koster nok minimum 100 kr.
Men s-video er ikke det bedste kabel hvis der er alternativer, det er måden det arbejder på . Det har sin begrænsning fx ved HD hvor båndbredden ikke er god nok.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 09:02
Jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal trækkes ind i en tråd om S-video kabler (som de iøvrigt hedder, og ikke S-VHS), men for det første er der en væsentlig forskel på S-video og HDMI, som intet har med kvaliteten af kablerne at gøre, men en hel del med forskellen i overførselsstandard at gøre (så hvis udstyret har HDMI, skal man da så afgjort bruge det!). Men nok så væsentligt, så har jeg netop i flere tråde gjort mig til talsmand for at det IKKE kan betale sig at købe "mega-dyre" HDMI-kabler, når bare kvaliteten af kablerne er fornuftig, og tilstrækkelig til opgaven. Så jeg tillader mig at blive en lille smule fornærmet, når der bliver gjort grin med dyre HDMI-kabler på min konto.
Analoge kabler, som eksempelvis S-video kabler, er imidlertid en anden snak end HDMI-kabler. Her ER der en påvislig forskel på billedkvaliteten alt efter kvaliteten af kablerne. Det kan bare i dag sjældent betale sig at bruge en masse penge på et godt analogt kabel, i forhold til at skifte til en helt anden type kabel.
Så nej, jeg vil ikke sælge nogen et "mega-dyrt" HDMI-kabel (medmindre man insisterer på at det er dét jeg skal levere, så skal jeg da nok rende med folks penge).
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 09:21
Hooks skrev:
Hvis jeg producerede og solgte et kabel (eller flere kabler), som jeg virkeligt mente gjorde en stor forskel - så tror jeg at jeg ville låne disse gratis ud til folk at prøve på deres setup, så de kunne vælge det bedste. Jeg taler digitale kabler og højttalerkabler! Well, underligt at fabrikanterne/butikkerne ikke arbejder på denne måde? Eller er det? He he, det kan man jo tænke over.
|
Det gør nogle butikker også. Eksempelvis ved jeg at du kan låne demo-kabler hos Tape Connection, og lytte dig frem, og bortset fra højttalerkabler i metermål, så er der mig bekendt også returret på kablerne. Så jeg synes ærligt talt du skulle pakke dine spydigheder sammen. Det er fint at du ikke synes der er forskel på kablerne, det har jeg fuld respekt for. Men det betyder altså ikke at alle der sælger kabler, er nogle svindlerka'le der fupper folk til at bruge penge på noget de ikke selv mener de har brug for. De findes sikkert også, men de fleste er heldigvis meget reelle mennesker der hellere end gerne giver dig muligheden for selv at bedømme kvaliteten af det du køber.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 10:59
Mr.Nobody skrev:
Hej
Har sat min dvd til min Projektor med et S-VHS kabel fra Aldi det kostede så godt som ingen ting,nu er det så jeg vil høre om en dyre kabel giver et bedre billede og om i kan anbefale et godt et af slagsen.
Mvh Jesper ![](smileys/smiley2.gif)
|
Hej igen
Jeg kan forstå der er forskæld at se vis der bruges dyre eller billige kabler så jeg vil købe et dyre og bedre kabel.
Jeg har en Sanyo PLV Z1
Jeg kan vel kun køre billedet fra dvden ind i phone kablet eller S VHS kablet ikke ?
Ps mit kabel er 10m
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:14
Mr.Nobody skrev:
Hej igen
Jeg kan forstå der er forskæld at se vis der bruges dyre eller billige kabler så jeg vil købe et dyre og bedre kabel.
Jeg har en Sanyo PLV Z1
Jeg kan vel kun køre billedet fra dvden ind i phone kablet eller S VHS kablet ikke ?
|
Nu ingen stress... Hvilken afspiller har du?
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:20
AV Precision skrev:
Mr.Nobody skrev:
Hej igen
Jeg har en Sanyo PLV Z1
|
Nu ingen stress... Hvilken afspiller har du?
|
Jeg har en Eltax dvd recoder DVR-555HD
|
Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:30
Mr.Nobody skrev:
Jeg har en Sanyo PLV Z1
Jeg har en Eltax dvd recoder DVR-555HD |
Så ville jeg nok vælge at bruge Component stikkene...
-Kent
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:32
kbh4 skrev:
|
Nemli'.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:35
kbh4 skrev:
Mr.Nobody skrev:
Jeg har en Sanyo PLV Z1
Jeg har en Eltax dvd recoder DVR-555HD |
-Kent
|
Ok tak for svarene.
Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr ![](smileys/smiley19.gif)
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:40
Mr.Nobody skrev:
Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr
|
Huh?!? 900,- kr for 10m Component-kabel - det lyder da voldsomt... Du kan da få et udemærket skærmet kabel for 250-300 kr...
-Kent
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:41
Nej, det kan da være billigere, kig lige igen
http://www.av-cables.dk/component/component_kabel_49_da/ - link
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:47
kbh4 skrev:
Mr.Nobody skrev:
Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr ![](smileys/smiley19.gif) |
Huh?!? 900,- kr for 10m Component-kabel - det lyder da voldsomt... Du kan da få et udemærket skærmet kabel for 250-300 kr...
-Kent
|
Kan du linke til et sted hvor jeg kan få det til den pris?.
Jeg har fundet dette her http://avconnection.dk/?PGr=828&ML=302 - http://avconnection.dk/?PGr=828&ML=302
Er det ikke sådan et du mener?
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:48
Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis de er for dårlige kan der opstå skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.
Men det bliver ret hurtigt, betydelig bedre end S-video kabel. Der er en klar forskel.
Lyd skal trækkes for sig.
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 11:59
Ken_T skrev:
Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis det for ringe opstår der skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.
Men det bliver ret hurtigt, betydelig bedre end S-video kabel. Der er en klar forskel.
Lyd skal trækkes for sig. |
Jeg er vist ikke helt med,det i kalder komponent kabler er det phone kabler?
Jeg havde et phone kabel i det gule stik i projektoren i går og det blev et meget ringe billede i forhold til S-VHS
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 12:02
"det gule stik" er Composit-stikket - det er ganske rigtigt dårligere end S-Video.
Component overføres via 3 phono-stik - de plejer at være markeret med rød, grøn og blå.
-Kent
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 12:17
Ken_T skrev:
Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis de er for dårlige kan der opstå skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.
Har lige fundet dette http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2 - http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2 her står at S-VHS er bedre end komponent kabler.
Jeg er lidt i vildrede
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 12:25
Mr.Nobody skrev:
Har lige fundet dette http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2 - http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2 her står at S-VHS er bedre end komponent kabler.
Jeg er lidt i vildrede
|
Hej Jesper,
Jeg tror du læser forkert, og bytter rundt på "Composite" og "Component" - på det udemærkede link du har fundet, står der bl.a.: "Component levere det bedste billede iblandt de analog tekniker"
-Kent
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 12:31
kbh4 skrev:
Mr.Nobody skrev:
Jeg er lidt i vildrede
|
Hej Jesper,
Jeg tror du læser forkert, og bytter rundt på "Composite" og "Component" - på det udemærkede link du har fundet, står der bl.a.: "Component levere det bedste billede iblandt de analog tekniker"
-Kent
|
Du har ret jeg har læst forkert Så jeg vil da bestille et Component kabel ,hærger pris og kvalli sammen så vis jeg køber det dyreste så for jeg også det bedste?
Jeg visl selfølig ikke købe de billigste
Jesper
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 12:37
Kabler er en religion - der er nok ikke nogen som kender sandheden (eller også mener ALLE at kende sandheden) ![](smileys/smiley2.gif)
Jeg ville vælge et af de kabler til 250,- eller 300,- som Ken_T linker til på den foregående side - de er skærmede (vigtigt!), og af en god kvalitet. Jeg tror ikke at merprisen er det værd, hvis du ofrer dyrere kabler... Men det er bare min holdning. ![](smileys/smiley36.gif)
-Kent
|
Skrevet den: 31-Marts-2008 kl. 13:14
kbh4 skrev:
Kabler er en religion - der er nok ikke nogen som kender sandheden (eller også mener ALLE at kende sandheden) ![](smileys/smiley2.gif)
Jeg ville vælge et af de kabler til 250,- eller 300,- som Ken_T linker til på den foregående side - de er skærmede (vigtigt!), og af en god kvalitet. Jeg tror ikke at merprisen er det værd, hvis du ofrer dyrere kabler... Men det er bare min holdning. ![](smileys/smiley36.gif)
-Kent
|
Hej igen igen
Så har jeg bestilt kabel,jeg siger mange tak til jer alle for hjælpen .
Mvh Jesper
|
Skrevet den: 01-April-2008 kl. 23:53
AV Precision skrev:
Jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal trækkes ind i en tråd om S-video kabler (som de iøvrigt hedder, og ikke S-VHS), men for det første er der en væsentlig forskel på S-video og HDMI, som intet har med kvaliteten af kablerne at gøre, men en hel del med forskellen i overførselsstandard at gøre (så hvis udstyret har HDMI, skal man da så afgjort bruge det!). Men nok så væsentligt, så har jeg netop i flere tråde gjort mig til talsmand for at det IKKE kan betale sig at købe "mega-dyre" HDMI-kabler, når bare kvaliteten af kablerne er fornuftig, og tilstrækkelig til opgaven. Så jeg tillader mig at blive en lille smule fornærmet, når der bliver gjort grin med dyre HDMI-kabler på min konto.
Analoge kabler, som eksempelvis S-video kabler, er imidlertid en anden snak end HDMI-kabler. Her ER der en påvislig forskel på billedkvaliteten alt efter kvaliteten af kablerne. Det kan bare i dag sjældent betale sig at bruge en masse penge på et godt analogt kabel, i forhold til at skifte til en helt anden type kabel.
Så nej, jeg vil ikke sælge nogen et "mega-dyrt" HDMI-kabel (medmindre man insisterer på at det er dét jeg skal levere, så skal jeg da nok rende med folks penge). |
Hej Otto - og alle andre i denne tråd...
Jeg skal holde mig fra at være morsom/ironisk når jeg skriver indlæg om natten, for den dér blev godt nok forkert modtaget ;-)
Jeg ved Otto, at du er fortaler for ikke at oversælge kabler - og jeg ved at det naturligvis drejer sig om kabler til digital overførsel af signaler.
Mine smileys var valgt for at prøve at vise morskab - og så nogle der klappede fordi jeg rent faktisk tager hatten af for at du har stukket snuden frem i en branche der gerne hiver 5% ekstra ind i samlet dækningsbidrag ved at sælge kabler til intetanende kunder...
Nok om det.
----
Til OP (og andre der er i tvivl om hvad jeg mener om kabler)
Du kan groft sagt inddele kabler i 3 kategorier:
1) Kabler til overførsel af digitale signaler (HDMI, DVI, Optiske, Coax digital kabler, etc.). 2) Kabler til overførsel af et forstærket analogt lydsignal - dvs. højttalerkabler. 3) Kabler til overførsel af "følsomme" analoge signaler (billed og lyd).
Groft sagt er finten for kat. 1 at kablet skal være "godt nok" til at der kommer det rigtige signal igennem - signalet kan ikke blive andet end rigtigt og forkert, så et iøvrigt fint billede bliver ikke bedre af at der kommer guldstik og teflonbelægninger på.
For kat. 2 bliver det mere kontroversielt. Men i bund og grund er det modstanden i kablet der er afgørende - dvs. om kablet er "tykt nok" der tæller. Der er så nogle finter med stik, holdbarhed, osv. primært til professionelt brug, men der ER ikke det store at hente på mange af de teknologier der forsøges at blive "talt op" af sælgerne. Er du i tvivl, så insistér på en test! PS: med "tykt nok" tænker jeg på sammenhængen imellem højttalerimpedans, kabelimpedans og -længde.
For kat. 3 er det en anden sag. Der er afskærmning og alt muligt andet vigtigt, og gode/dårlige kabler kan vitterligt give forskellige resultater.
S-Video kabler er naturligvis i kat. 3 - hvorfor du muligvis vil kunne mærke forskel på forskellige kabler. Igen afh. af længde, øvrig støj, apparater i begge ender, osv.
|
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 00:08
AV Precision skrev:
Hooks skrev:
|
Det gør nogle butikker også. Eksempelvis ved jeg at du kan låne demo-kabler hos Tape Connection, og lytte dig frem, og bortset fra højttalerkabler i metermål, så er der mig bekendt også returret på kablerne. Så jeg synes ærligt talt du skulle pakke dine spydigheder sammen. Det er fint at du ikke synes der er forskel på kablerne, det har jeg fuld respekt for. Men det betyder altså ikke at alle der sælger kabler, er nogle svindlerka'le der fupper folk til at bruge penge på noget de ikke selv mener de har brug for. De findes sikkert også, men de fleste er heldigvis meget reelle mennesker der hellere end gerne giver dig muligheden for selv at bedømme kvaliteten af det du køber. |
Igen, jeg undskylder at det kom ud som spydigheder, det var ikke hensigten (men du læste nok også mit andet indlæg med lidt damp i bagagen )
Jeg er da glad for at høre at TC låner kabler ud - flere skulle følge i deres spor!
Nu var det (som jeg skrev) ifht. kabler til overførsel af digitale signaler og forstærket lyd jeg mente - og det jeg efterlyste var f.eks. at en producent som Tara-labs eller Monster udstyrede de butikker der kører med deres produktlinier med et udvalg af lånekabler i f.eks. 2-3 meters længde. Der er jo netop som du selv skriver ingen returmulighed på kabler i afklippede længder.
Det var som sagt ikke en spydighed, men nærmere et reelt ønske om at de folk der mener at have produktet der gør en forskel, rent faktisk prøvede at distancere sig fra "svindlerne" i en branche der ellers har set nogle røverhistorier.
Ikke mindst fordi at det kan være een ting at høre forskel noget i en butik på et reference anlæg i en perfekt opstilling i et dæmpet rum, og noget andet på dit eget anlæg derhjemme, med andre komponenter i et andet rum.
Meget sammenlignligt med en sælger af projektorer som viser kunden en "økonomiklasse" projektor på et lærred til 30.000.- , med billeder fra en highend afspiller skudt igennem en DVDO scaler eller lignende, og det hele svøbt ind i et lydspor fra et 50.000.- anlæg... Får han samme oplevelse af projektoren når han kommer hjem med den?
Og nej, langt fra alle er svindlerkarl'e - heldigvis - men der er desværre også mange uvidende sælgere (som måske svidler i god tro), og volumensalget foregår desværre stadig fra butikker hvor omsætning er den vigtigste parameter.
|
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 09:18
Hooks skrev:
Igen, jeg undskylder at det kom ud som spydigheder, det var ikke hensigten (men du læste nok også mit andet indlæg med lidt damp i bagagen ) |
Modtaget og forstået - alle kan jo komme til at formulere sig lidt anderledes end tiltænkt ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 09:35
Hooks skrev:
Meget sammenlignligt med en sælger af projektorer som viser kunden en "økonomiklasse" projektor på et lærred til 30.000.- , med billeder fra en highend afspiller skudt igennem en DVDO scaler eller lignende, og det hele svøbt ind i et lydspor fra et 50.000.- anlæg... Får han samme oplevelse af projektoren når han kommer hjem med den?
|
Dér mener jeg jo så at man som kunde også selv har lidt ansvar for at få en demonstration der modsvarer dét man selv skal bruge produktet til (omend god service vil være at butikken spørger ind til det). Der findes mange kunder der har en 7000,-s projektor og et 100.000,-s surround-anlæg, fordi de bare fokuserer mere på lyd end på billede. Hvis demonstrationen så foregår med et 8000,-s alt-i-et surround-system koblet til, og kunden så (fordi han er kræsen med lyden) bliver så generet af lyden at han ikke kan koncentrere sig om billedet, eller får indtrykket af at butikken er useriøs fordi de ikke kan levere ordentlig lyd, så er det jo lige så skidt.
Én af mine væsentligste pointer er jo at pris og kvalitet ikke hænger sammen på tværs af produktgrupper - forstået på dén måde at eksempelvis en blu-ray afspiller ikke behøver koste 30.000,- bare fordi man har en projektor til 100.000,-. En blu-ray afspiller til 3000,- kan sagtens sidde i et system med en projektor til 100.000,-, eller en 60" Pioneer der er tilsluttet en 30.000,-s scaler. Hvis jeg skal demonstrere hvad denne blu-ray afspiller er i stand til, så er det - hvis jeg ikke ved noget om dit udstyr - derfor lige så relevant at demonstrere det på high-end udstyr som på low-end udstyr, for så får du dét indtryk jeg mener vil være det korrekte i dén sammenhæng: Det er ikke afspilleren der sætter grænsen. Hvis den er god nok til at fungere sammen med en 100.000,-s projektor, så er den nok også god nok til at fungere med dit 42" plasma.
Anyway: Jeg mener som sagt at det er kunderne selv der har ansvaret for at få en ordentlig behandling. Som en kollega i branchen engang sagde til mig: Kunder får dén service de gør sig fortjent til. Hvis man som kunde jagter pris, pris, pris, så kan man ikke samtidig forvente at man får en seriøs demonstration af en sælger der ved alt, og som bruger oceaner af tid på at undersøge netop dit behov. Og hvis man erfarer at butikken "snører" kunderne ved at få produkterne til at virke meget bedre end de er, så er der en meget simpel løsning: Find et andet sted at handle.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: farmand4real
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 10:29
Forunderligt, hvor nogle af de her tråde ender .
Man næsten nødt til at læse hele forum igennem, for at få alle guldkorn med![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 00:32
Ken_T skrev:
Hej igen
Ja så fik jeg afprøvet det nye komponent kabel efter jeg har fået det ført ned fra projectoren i kabelbakker fordi den sider i loftet.
Det viser sig at det kun er halvt så godt som S-vhs kablet så det er bare billedet er meget lyst og mere grynet når jeg sider komponent kablet på.
Nu skal det lige siges at jeg smider billedet op på et lagen men det kan vel ikke være det der gør det,jeg for et læred imorgen så der vil jeg lige prøve at se dem begge to på også inden jeg piller komponentkablet af igen
Jesper
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 01:23
Mr.Nobody skrev:
Ken_T skrev:
Hej igen
Ja så fik jeg afprøvet det nye komponent kabel efter jeg har fået det ført ned fra projectoren i kabelbakker fordi den sider i loftet.
Det viser sig at det kun er halvt så godt som S-vhs kablet så det er bare billedet er meget lyst og mere grynet når jeg sider komponent kablet på.
Nu skal det lige siges at jeg smider billedet op på et lagen men det kan vel ikke være det der gør det,jeg for et læred imorgen så der vil jeg lige prøve at se dem begge to på også inden jeg piller komponentkablet af igen
Jesper
|
Det lyder godt nok mærkeligt. Jeg har aldrig oplevet S-video var Component overlegent. Tværtimod.
|
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 07:52
Mr.Nobody skrev:
Det viser sig at det kun er halvt så godt som S-vhs kablet så det er bare billedet er meget lyst og mere grynet når jeg sider komponent kablet på. |
Det lyder da underligt - du er ikke tilfældigvis kommet til at sætte ét af de tre stik/kabler på composit udgangen (det gule stik), så det rent faktisk er composit du kører igennem kablet?? -Kent
|
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 10:14
Er du sikker på du har købt rigtigt
Der kan du et billede der viser hvordan kablet ser ud normalt. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sandberg.dk/img/prod/lg/507-27_lg.jpg&imgrefurl=http://www.sandberg.dk/product.aspx%3Fid%3D507-27&h=768&w=1024&sz=90&hl=da&start=10&um=1&tbnid=cs2sR9CD3rHRuM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dcomponet%2Bkabel%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26sa%3DN - LINK
Der er 3 stik i begge ender, hver af dem med en farvekode, rød, blå og grøn. De skal sidde korrekt i de samme farver indgange/udgange og må ikke byttes rundt. Har du overhovedet component (3 indgange, rød, grøn og blå), ikke at forveksle med composite (1 indgang gul?
Det skal være bedre! Det er det simpelthen.
Du gør noget forkert eller har købt forkert, det kunne godt være det sidste med dig, mr nobody, eller hvad?
|
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 12:32
Desuden skal du sikkert sætte de rigtige udgange og indgange rigtigt op så du virkelig får sendt signalet via component og siden også modtaget det sådan.
Og så skal man anvende det der hedder "progressive" i forbindelse med component, hvis du kan, men det kan du sikkert. Det får din DVD (var det ikke en sådan du bruger?) til at sende i hele billeder og ikke kun i halve, med de lige linier først og siden de ulige i et videobillede. Det giver større skarphed med progressive særlig ved bevægelser. Det er blot i parentes bemærket, det er ikke det der er dit problem.
|
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 23:09
Ken_T skrev:
Er du sikker på du har købt rigtigt
Der kan du et billede der viser hvordan kablet ser ud normalt. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sandberg.dk/img/prod/lg/507-27_lg.jpg&imgrefurl=http://www.sandberg.dk/product.aspx%3Fid%3D507-27&h=768&w=1024&sz=90&hl=da&start=10&um=1&tbnid=cs2sR9CD3rHRuM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dcomponet%2Bkabel%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26sa%3DN - LINK
Der er 3 stik i begge ender, hver af dem med en farvekode, rød, blå og grøn. De skal sidde korrekt i de samme farver indgange/udgange og må ikke byttes rundt. Har du overhovedet component (3 indgange, rød, grøn og blå), ikke at forveksle med composite (1 indgang gul?
Det skal være bedre! Det er det simpelthen.
Du gør noget forkert eller har købt forkert, det kunne godt være det sidste med dig, mr nobody, eller hvad?
|
Hej igen med jer
Ja jeg har købt de rigtige kabler så det er ikke der hunden ligger begravet
Når jeg sider min dvd til progressive så bliver det helt tosset men skygger og gryneret billedet
Kan kablerne være defekt det har jeg også tænkt på,men tror det ikke.
Skal projectoren også sættes op til det for jeg syntes ikke jeg kan finde noget om det i menyen (Jeg ved godt man skal skifte på fjenbetjeningen men er der også noget der skal skiftes om i menyen
Og ja jeg forstod godt den sidste bemærkning jeg ved jeg er ny på området bær over.
Tak for jeres hjælpsomhed.
Jesper
|
|