Print side | Luk vindue

Ødelagt PX80

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38862
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 00:00

Emne: Ødelagt PX80
Skrevet af: Rekvium
Emne: Ødelagt PX80
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 15:55

Bestilte i mandags et PX80 42" hos Dansk IT Lager, efter at have læst rigtig meget godt om det her på siden. Glæden var naturligvis stor, da jeg kom fra arbejde, og havde modtaget pakken. Den blev dog hurtigt erstattet med sorg, da jeg åbner pakken, og ser at skærmen er flækket oppe i venstre hjørne. Min mor fortæller mig derefter, at det var 2 unge fyre fra GLS der leverede tv'et. De havde kørt rigtig hurtigt op ad vores MARKVEJ! (hvem kører dog hurtigt sådan et sted?!) og at de havde smidt rundt med pakkerne, for at komme ind til tv'et. Da de endelig fandt det, var det væltet op ad nogle andre pakker, og skaden er formentlig sket der. 

Har prøvet at ringe til Dansk IT Lager, og har skrevet dem en mail, men har endnu ikke hørt fra dem. Nogen der ved hvordan jeg står stillet i sådan en situation?

Svar:
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:01

Jeg ved ikke meget om det, men man skal aldrig tage imod noget, man har set har været behandlet sådan . Det kan godt være du er bedre stillet, men umiddelbart har din mor jo skrevet under på, at pakken var iorden, da hun modtog den. . . Jurister på banen tak

EDIT: Var der synlige skader på kassen?

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:03

Ja det må jo være en ombytter hvis du spørger mig.

Forhandleren bør sende dig en ny skærm og kan ved samme lejlighed tage den ødelagte med retur.

Tag evt billeder af skaden og kassen, for var der synlige skader på kassen ved modtagelsen burde man inden man havde kvitteret åbnet kassen og konstatere at indholdet er uskadt.

Men det er typisk GLS.

Iøvrigt er forsvarlig forsendelse af sådan en skærm, altid på en palle stående op med strapping bånd omkring, den har jo ligget og tæsket rundt bag i deres bil i x antal dage... jeg ville nægte at lade dem reparere den for hvad går ellers i stykker efterfølgende... ellers brug din returret. og afvis betaling.

Men lad os nu se om den når så langt for selvom GLS tæsker deres pakker så har jeg ikke noget dårligt at sige om forhandleren, har selv købt hos dem (dog småting) men de burde vide at en skærm af den størrelse skal på palle.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:04
Der er ingen skader på kassen overhovedet. Det er bare så bittert sådan noget. Jeg har knoklet for det fjernsyn, og så skal sådan nogle aber ødelægge det. Frustrerende.

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:09
Forhandleren, Dansk It Lager, er overhovedet ikke mit problem. De har været professionelle og venlige. Godt produkt, god pris, hurtig afsendelse. Det er under fragten at skaden er sket, ingen tvivl om det.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:26
DanskItLager kører med et højt tilfredsheds barometer, så må de også være interesseret i at varen kommer helskindet frem. Så det er i allerhøjeste grad DIL, der hæfter for skaderne

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:32

Denne tråd er blot en konfirmering af hvorfor jeg ikke køber skrøbelige store ting online uanset hvor mange knaster jeg kan spare...

Er spændt på udfaldet i denne sag!

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:40

Jeg er også ret så spændt.

Mht. til med at købe disse ting over nettet, for at spare penge, så har jeg ikke råd til andet. Tv'et er købt med alle danske garantier, det er ikke parallelimporteret, osv osv. Jeg havde inden købet læst en masse gode ting om DIL, og derfor var det naturligt at købe hos dem.

OBS:! Ved nærmere eftersyn er det ikke hele skærmen der er flækket. Det er inde under det yderste lag glas. Har det noget at sige, og kunne skaden evt. være sket inden fragten?

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:47
Jeg mener der var en anden i en tidligere tråd med præcis det samme problem på dette tv. Prøver lige at finde det...

Skrevet af: SuperJunior
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 16:55

Jeg har åbenbart ikke ret. :) Så sletter lige mine indlæg.

-------------
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:00

UPDATE:

Har lige snakket med direktøren. Imorgen vil ham der sørger for fragten ringe og lige snakke med min mor som modtog pakken. Der er nogle ting han skal vide inden de kan søge erstatning hos GLS. Han forsikrede mig at uanset om der er tale om fragtskade, eller en defekt på produktet, skal de nok tage sig af det. Hvad "tage sig af det" betyder, bliver spændende at se. Foreløbig lover det rimelig godt syntes jeg. Han er et venligt menneske ihvertfald. Skulle jeg gå hen og få et nyt fjernsyn som planen er, vil det ihvertfald ikke være sidste gang jeg handler hos dem. Måske vil jeg bede om bedre forsendelse, men ellers har jeg været fint tilfreds.

Jeg krydser ihvertfald fingre.

Mange tak for inputs, jeg skriver lige i morgen og opdaterer. Det kunne jo være der var nogle der intereserede sig.

- Rekvium

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:06

Den anden sag der mindede om denne var den her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37263&KW=px80 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37263& KW=px80

Her er samme skade opstået, men godt nok først lidt senere.

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:07

-------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:17

Det er jo egentlig ikke fordi jeg vil ha' pengene tilbage og truer med bål og brand.  Jeg vil bare have det fjernsyn jeg har betalt for. Og skulle de blive i tvivl, så har jeg købt et nyt TV. IKKE et repareret TV!

Jeg takker for alle jeres svar. Dejligt at se at de fleste er på min side.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:17
Det vil være godt for alle andre at vide hvordan det går. Hvis ikke de løser det til din tilfredshed, vil der ikke være andre, der tør binde an med DIL

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:25

-------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:29
Det håber jeg. Mange tak.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Ifølge købeloven overgår risiko for varen så snart sælger har leveret varen til selvstændig fragtmand.

Så hvis ikke andet er aftalt, så er det fragtmanden du skal tage kontakt til, og evt. kræve erstatning. Det er hvad jeg kan se i lidt papirer fra erhvervsret.

Så Dansk IT lager har ikke pligt til at skulle levere en ny vare, med mindre i har aftalt noget omkring fragten. For da de ikke selv leverer (pladskøb) så har Dansk IT lager overgivet risikoen.

Gider du ikke lige tage et kig på købeloven og forbrugeraftaleloven? Ovenstående er så forkert som det kan være.

Ved forbrugerkøb er udgangspunktet at levering er sket når køber har modtaget varen. I teorien kunne man aftale noget andet, men det giver ingen mening hvis der er tale om fjernhandel. Køber har 14 dages returret, og den påvirkes ikke af at fragtfirmaet ødelægger varen. Sælger hæfter for varens hændelige undergang i fortrydelsesperioden.

Forhandleren skal sende en ny vare (det lyder ikke som en skade som man kan reparere sig ud af). Længere er den ikke. Forholdet mellem fragtfirmaet og sælger er køber inderligt uvedkommende.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Lau16
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:47

Blev det ikke leveret på en palle?

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:48

Nej nej, og derfor er det også godt at Dansk IT lager går ind i sagen, og hjælper dig med at få erstatning fra GLS, da det er dem som du kan kræve af. Istedet for de læner sig tilbage, da de ingen risiko har, når de har leveret TV´et til selvstændig fragtmand. Så det skal nok gå,

Du arbejder forhåbentligt ikke med internethandel?

Hvis du gør, må du ikke tage det personligt, men ovenstående synes at være en udbredt misforståelse hos visse netbutikker.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:52
Er også meget intereseret i at høre hvordan din sag går, da jeg påtænker at købe en fladskærm hos Dansk it lager.

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:54

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg ville nægte at lade dem reparere den for hvad går ellers i stykker efterfølgende... ellers brug din returret. og afvis betaling.

Det er kun hvis du nægter modtagelse af varen at du kan afvise betalingen i banken. Når køber har haft varen i hænde, er banken ikke forpligtet til at tilbageføre dankort transaktionen (logikken er at når køber ikke har haft varen i hænderne, er der ingen tvivl om at returnering mod fuld tilbagebetaling er berettiget; det samme gælder ikke nødvendigvis hvis køber har modtaget varen og taget den i brug).

Bortset fra det er jeg enig. Der er stadig returret, men hvis jeg var køber ville jeg slå koldt vand i blodet og se om forhandleren ikke leverer en ny skærm og tager den gamle retur. Køber skal jo betale returfragten, hvis returretten udnyttes.

Og så er der et par GLS chauffører der må stå til en skideballe...

-------------

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Denne tråd er blot en konfirmering af hvorfor jeg ikke køber skrøbelige store ting online uanset hvor mange knaster jeg kan spare...

Har du overvejet hvordan varerne kommer frem til din lokale butik? Selvfølgelig kan man trygt købe et plasma TV eller en vaskemaskine over nettet, og hvis fragtfirmaet ikke kan finde ud at behandle varen ordentligt under levering, er det sælgers problem.

-------------

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det er kun hvis du nægter modtagelse af varen at du kan afvise betalingen i banken. Når køber har haft varen i hænde, er banken ikke forpligtet til at tilbageføre dankort transaktionen (logikken er at når køber ikke har haft varen i hænderne, er der ingen tvivl om at returnering mod fuld tilbagebetaling er berettiget; det samme gælder ikke nødvendigvis hvis køber har modtaget varen og taget den i brug).

Er du sikker?, for jeg ville da mene at betalingen bør kunne afvises hvis ikke der har fundet en fejlfri levering sted.

Det svarer lidt til hvis du bestiller noget i rødt og får det leveret i sort.. altså har du ikke modtaget det som du har bestilt.. og det samme kunne jeg i et frækt øjeblik godt finde på at forsøge med såfremt jeg modtog en skærm som udenpå ikke havde skader men indeni feks havde knust glas... om jeg ville få held med det må jeg spørge min bank om

Ellers kunne butikkerne jo sende kasser med aviser, også kunne man ikke afvise for man har jo fået pakken... det er selvfølgelig bedrageri men alligevel et tankespil

(altså mht at afvise betalingen.. returretten er vi enige om)

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 18:22

Er du sikker?, for jeg ville da mene at betalingen bør kunne afvises hvis ikke der har fundet en fejlfri levering sted.

Det svarer lidt til hvis du bestiller noget i rødt og får det leveret i sort.. altså har du ikke modtaget det som du har bestilt.. og det samme kunne jeg i et frækt øjeblik godt finde på at forsøge med såfremt jeg modtog en skærm som udenpå ikke havde skader men indeni feks havde knust glas... om jeg ville få held med det må jeg spørge min bank om

Ja, 100% sikker.

Der skal meget til for at du kan kræve tilbageførsel hos din bank, når levering har fundet sted. Jeg husker en sag ved Pengeinstitutankenævnet hvor en forbruger havde købt nogle 4GB memory card i udlandet, og sælger havde leveret nogle ubrugelige 32 MB kort (ren svindel). Her fik forbrugeren medhold i at levering ikke var sket, men det holdt hårdt. Forbehold for at et par detaljer er smuttet; det er et stykke tid siden at jeg læste afgørelsen.

-------------

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:09

Bortset fra det er jeg enig. Der er stadig returret, men hvis jeg var køber ville jeg slå koldt vand i blodet og se om forhandleren ikke leverer en ny skærm og tager den gamle retur. Køber skal jo betale returfragten, hvis returretten udnyttes.

Og så er der et par GLS chauffører der må stå til en skideballe...

Mit vand er skam helt koldt.  Jeg fik et godt indtryk af forretningen da jeg snakkede med dem tidligere idag. Det virker meget professionelt. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ikke får en ny skærm, på den ene eller anden måde. Får jeg ikke en ny skærm, skal i nok få at høre hvor utilfreds jeg kan være. Men det bliver ikke nødvendigt, 7-9-13.

Egentlig syntes jeg heller ikke at det kan være rimeligt hvis jeg skal ha' udgifter med at sende den.  Det skal helst undgåes. Og ja, de chaufførere skulle skamme sig. At ødelægge den lækre skærm! FØJ!

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Har du overvejet hvordan varerne kommer frem til din lokale butik? Selvfølgelig kan man trygt købe et plasma TV eller en vaskemaskine over nettet, og hvis fragtfirmaet ikke kan finde ud at behandle varen ordentligt under levering, er det sælgers problem.

Nej det har jeg slet ikke overvejet så det er jeg glad for du minder mig om  

Nå... sarkasme sat til side så ligger der også andet bag.. jeg er en meget utålmodig type dvs hvis jeg pakker en ny vare op og den er defekt skal der ikke gå mere end max 1 time før jeg har en ny i hånden. Dvs. med store skrøbelige ting har jeg det bedst med at kunne køre ned i butikken og få en ny.

Og blot fordi en hændelse en gang er gået godt (producent til butik) er det ikke ensbetydende med det går godt igen (butik til mig). Dvs. risikoen for et smadret produkt bliver lige rundt regnet fordoblet.

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 19:38
Jeg har det på samme måde....Og det er kun forstærket efter at have set denne tråd!

Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 02-April-2008 kl. 20:27

Deleted

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Det er i modsætning til hvad der er skrevet længere oppe ikke svært at få tilbageført pengene, hvis der er betalt med Dankort.

Jeg vil ikke afvise at nogle banker gør dette, men de er ikke forpligtet til det. De præcise regler for tilbageførsel ved fjernsalg findes i http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/betalingsmiddellov/retningslinier/fjernsalg-og-brug-af-betalingskort/ - denne aftale fra 1996 mellem Forbrugerombudsmanden og kortudstederne.

Det relevante er følgende afsnit: (fortrydelse ved afvisning er punkt d)

Gør kortindehaveren gældende,

a) at en fjernsalgstransaktion hverken er foretaget eller bemyndiget af kortindehaveren,
b) at debiteringen overstiger det beløb, der er aftalt med betalingsmodtageren,
c) at den bestilte ydelse ikke er leveret, eller
d) at kortindehaveren eller den angivne modtager har udnyttet en lovbestemt eller aftalt fortrydelsesret ved at undlade at modtage eller afhente den bestilte ydelse,

skal kortudstederen stille opkrævningen i bero, mens indsigelsens rigtighed undersøges. Kan indsigelsen ikke umiddelbart tilbagevises som uberettiget, må kortudstederen alene opkræve det beløb, som kortindehaveren kan vedkende sig. Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren.

En senere debitering/gendebitering må kun ske i det omfang kortudstederen kan godtgøre, at indsigelsen er urigtig.

-------------

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 20:55

#Jesper

c) at den bestilte ydelse ikke er leveret

---------

Man kan vel også med rette sige at en fladskærm med knust glas ikke er den ydelse man har bestilt, jeg føler mig ret overbevist om hvis jeg afviste en betaling i min bank med den argumentation så ville de tilbageføre beløbet.. men de er også meget glade for mig (tror jeg nok ).

Men er helt enig om den kan fortolkes forskelligt så der er nok lissåmange svar som der er banker...

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 21:01

#Jesper

c) at den bestilte ydelse ikke er leveret

---------

Man kan vel også med rette sige at en fladskærm med knust glas ikke er den ydelse man har bestilt, jeg føler mig ret overbevist om hvis jeg afviste en betaling i min bank med den argumentation så ville de tilbageføre beløbet.. men de er også meget glade for mig (tror jeg nok ).

Men er helt enig om den kan fortolkes forskelligt så der er nok lissåmange svar som der er banker...

Det kræver nok en nærmere granskning af klagesagerne ved Pengeinstitutankenævnet (det nærmeste vi kommer retspraksis) for at afgøre hvor grænsen går.

Jeg vil umiddelbart sige at der i dit eksempel er sket levering af den aftalte ydelse, men at ydelsen (varen) er behæftet med en mangel. Jeg tror ikke at de danske banker ønsker at blive draget ind i forbrugernes reklamationssager...

-------------

Skrevet den: 02-April-2008 kl. 22:33

Nej nej, og derfor er det også godt at Dansk IT lager går ind i sagen, og hjælper dig med at få erstatning fra GLS, da det er dem som du kan kræve af. Istedet for de læner sig tilbage, da de ingen risiko har, når de har leveret TV´et til selvstændig fragtmand. Så det skal nok gå,

Du arbejder forhåbentligt ikke med internethandel?

Hvis du gør, må du ikke tage det personligt, men ovenstående synes at være en udbredt misforståelse hos visse netbutikker.

Jeg beklager det mange gange! Og som du skriver så har du helt ret i jeg tager grusomt fejl. Og som en nybegynder i erhvervsret har jeg skrevet om handelskøb istedet for forbrugerkøb, og jeg beklager dette mange gange :)

Nej arbejder ikke med E-handel. Jeg studerer, så nu begynder jeg også at tænke før jeg skriver fremover :)
Beklager.

-------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 16:00

Slå koldt vand i blodet, det er en bytter eller pengene tilbage, ansvaret ligger hos forhandleren og fragtfirmaet, de skal have fundet ud af hvad der er sket og hvornår.

Du er sikret, men hvor hurtig det lige går, er en anden sag, jeg ville ikke være nervøs, mere det at skulle vente på et nyt igen.

-------------

Skrevet den: 03-April-2008 kl. 17:48

Update: DIL skulle ringe til min mor her til formiddag, fordi det var hende der modtog pakken. De ringede ikke, og efter middag ringede hun til dem. 20 opkald skulle der til, og så blev hun mødt af en sur mand, der var gal over at hun ikke havde ventet til de havde ringet. Det var ikke ham hun skulle snakke med, og de aftale at hun skulle ringe til dem ved halv 3 tiden. Efter adskillige opkald endnu en gang, fik hun endelig fat i den rigtige. Han havde dog ikke noget at snakke med hende om, da det var en sag mellem dem og GLS. Lidt træls må man sige. Lige nu venter jeg bare på en mail der forklarer hvordan og hvorledes jeg får det ny fjernsyn. Jeg får nemlig et nyt!  

Så bortset fra en elendig telefonservice går det foreløbig okay. Deres hjemmeside siger dog at tv'et først er på lager igen d. 8. Det er træls at skulle vente så længe. Forhåbentlig går det iorden, så jeg har det inden næste weekend.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 09:54

Jeg ville benyttte min 14 dages returret.

Mht. din mors "tlf-oplevelser2 lyder det ikke til at service niveauet er i top, så jeg ville returnere det og handle et andet sted.

Skrevet af: Jenz87
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 12:11
har os lige modtaget en px80 fra DIL. Syntes nu at DIL har været helt tilfredsstillende, men bls er ikke noget at håbe hurra for. De fejlsorterede 2 dage i træk og kan se på papkassen at den har fået nogle slag. Men selve fjernsynet fejler ikke noget.

Skrevet den: 04-April-2008 kl. 13:42
Update: Har endnu ikke modtaget nogen mail der forklarer hvordan og hvorledes. Det er lidt ærgeligt syntes jeg. Jeg må vel bare klø på.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 14:04

Håber virkelig du får et nyt på en eller anden måde. At det ikke bliver med merpris- men at det er fragtfirmaet der brugt, der kommer til at punge ud.

Det er virkelig dårligt!

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 04-April-2008 kl. 21:38

Tja. Hvis jeg får et nyt i næste uge, er jeg fint tilfreds. De har lovet mig et nyt, men spørgsmålet er bare hvornår. Det burde jo bare komme af sig selv, men jeg er bange for at jeg skal presse lidt på.

Når bare jeg engang får det sat op, og det virker, så vil jeg aldrig tænke på det møg igen.

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 14:40
Det kunne jo være der kom et prisfald, så kunne du annullere handlen, få pengene tilbage og købe skærmen et andet sted. Det ville da være et lille plaster på såret.

-------------

Skrevet den: 05-April-2008 kl. 15:46

Hehe. Ja man ved jo aldrig.  Jeg har endnu ikke set det billigere andre steder, uden at det har været parallelimport naturligvis. Men skulle jeg støde på det til ~8500,- gik der heller ikke lang tid før jeg fik det bestilt andet steds.

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Lau16 Lau16 skrev:

Blev det ikke leveret på en palle?

GLS bruger ikke paller.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Rekvium Rekvium skrev:

Hehe. Ja man ved jo aldrig.  Jeg har endnu ikke set det billigere andre steder, uden at det har været parallelimport naturligvis. Men skulle jeg støde på det til ~8500,- gik der heller ikke lang tid før jeg fik det bestilt andet steds.

PP radio sælger det til 9k hvis du selv henter og 9,5k leveret.

Han er aut. Panasonic forhandler og Panasonic Center så du kan få 30 måneders garanti ved at tilmelde dig deres medlemsklub (gratis)

Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

PP radio sælger det til 9k hvis du selv henter og 9,5k leveret.

Han er aut. Panasonic forhandler og Panasonic Center så du kan få 30 måneders garanti ved at tilmelde dig deres medlemsklub (gratis)

Er det ikke 37" modellen der kun koster 9500 kr. inkl. fragt

Skrevet af: S@ndman
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 16:06

Nope - har også lige fået pris på 9k ex. fragt, vi er så 2 der får leveret på Sj. og deler fragten....

Der er nu lige kommet 0-pixel garanti, og de kommer og henter hvis der er problemer.

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 16:07

Oprindeligt skrevet af S@ndman S@ndman skrev:

...og de kommer og henter hvis der er problemer.

Det skal forhandleren uanset hvor du køber din skærm.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 09-April-2008 kl. 17:24
Update: De har lovet at sende mig en ny skærm imorgen, så jeg modtager den fredag eftermiddag. Så nu må vi se om der sker noget. Deres service niveau er under middel efter min mening. I skal ikke købe noget hos dem der går i stykker!

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 13:33

Update: De har lovet at sende mig en ny skærm imorgen, så jeg modtager den fredag eftermiddag. Så nu må vi se om der sker noget. Deres service niveau er under middel efter min mening. I skal ikke købe noget hos dem der går i stykker!

Har du så fået dig en ny skærm 

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 14-April-2008 kl. 14:36

Haha. Nej ikke endnu. De skrev torsdag eftermiddag, at de desværre ikke kunne sende skærmen før de havde modtaget den gamle. Den ville de så hente om fredagen, så jeg kunne ikke få en ny før næste uge, (den uge vi er i nu).

De har HELE TIDEN holdt mig hen med den undskyldning, at så snart de kom på lager igen, ville jeg få en ny sendt, og så ville de tage den gamle med tilbage samtidig! Det var den selv samme mand, som skrev begge dele. Den skærm kunne jo ha' været afsendt længe før i fredags, og så kunne jeg nå at få en ny inden weekenden. Derudover er deres telefon service ikke eksisterende. Jeg har været ret træt af dem her på det seneste. Idag har de sagt at de sender en ny skærm, så jeg har den imorgen. Så må vi bare håbe at GLS ikke ødelægger den endnu en gang.

Hele den handel her har været et mareridt, og det skal bare snart slutte. Imellemtiden har de jo så også sat skærmen 300,- ned. Og jeg har ikke fået skærmen endnu, det er lidt træls.

Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:50

Så, nu har jeg endelig fået det. Havde helt fråde om munden da det kom op. Hvilken forløsning! Og damn et dejligt fjernsyn det er.

Mht. Dansk It Lager, så handler jeg ikke der igen.

- Rekvium

Skrevet den: 15-April-2008 kl. 21:56

Men.. er du ikke blevet holdt skadesløs? Fået nyt TV mv?

Det er vel kun GLS der har fucket i det?

Skrevet af: jgjensen
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 09:02

Det er sgu en uheldig historie, men godt den trods alt endte lykkeligt for dig.

Havde selv en positiv oplevelse ved mit køb hos dem sidste år og fik leveret TV til tiden - PÅ EN PALLE - uden problemer.

Så du har nok været uheldig, eller fanget GLS manden den dag han fik afslag på lønforhøjelsen, men det er selvfølgelig ikke sit problem.

Nyd dit TV nu

-------------
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4

Skrevet den: 16-April-2008 kl. 09:30
Jeg har ikke skulle betale noget nej. De ordnede al fragt og sendte et nyt. Men den måde jeg blev kastet rundt på, og overladt i uvished, var bare ikke godt nok. Det står og pryder værelset nu, og hver gang jeg ser det, får jeg et lille smil på læben.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 09:49

Nu valgte du vel Dansk IT ud fra at de var billige, og ikke ud fra den bedst leverede service.  Ud fra det valg, kan det vel ikke undre at alt kører lige lydefrit.

det er vel lidt som at blæse og have mel i munden

Nå, du har jo fået et nyt TV, så alt er jo godt...

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 16-April-2008 kl. 21:58

Hvis du læser hele tråden igennem, vil du se at jeg havde undersøgt firmaet inden jeg handlede. Jeg stødte på tonsvis af positiv omtale, og meget meget lidt negativt. Jeg kunne aldrig drømme om at handle med et firma, jeg var usikker på. Havde der været en masse bøvl med firmaet, ville jeg heller ikke ha' lavet denne tråd. Men med denne tråd kan andre nu drage nytte af mine erfaringer.

Og hvorfor skulle jeg spise mel?

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 23:15
OK, jeg troede de var valgt ud fra prisen. My mistake...

-------------
mvh Christian

Print side | Luk vindue