Print side | Luk vindue

Canal Digital Hd Boks Satellit

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38906
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 16:29


Emne: Canal Digital Hd Boks Satellit
Skrevet af: agger
Emne: Canal Digital Hd Boks Satellit
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 01:08

 

Hej er der nogen der har prøvet den nye boks med hd,er den bedre end den gamle uden hd, kan man vælge hvor kanaler skal ligge .I den gamle var der kun en favorit liste .

hilsen agger




Svar:
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 10:44
Jeg har bestilt den nye boks med harddisk optager, så jeg er meget spændt på at se HD kanaler. Skal nok vende tilbage hvis der ikke er andre der gør det :)


Skrevet af: agger
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 16:56

hej zardo

det glæder jeg mig til venter også hihi.

hilsen agger



Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 18:44
I må også gerne melde tilbage om den larmer!!!

-------------
Morten


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 21:29
Har også bestilt, vender tilbage.

-------------
SVP03


Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 18:59
Har fået min i dag.

Første indtryk er at den larmer lidt, håber det er noget man vænner sig til.

DTT modtagelsen er ikke lige så god som deres standard boks eller mit pana px70. Mit tv2 er faktisk ubrugeligt nu, men jeg har så heller ikke en rigtig antenne til DTT, kun en gammel stueantenne.

Den skifter ikke kanal så hurtigt som deres standard boks.

Syns kanallogoerne hopper en smule, men ikke noget voldsomt.

Men ellers er billedekvaliteten fantastisk og tv-guide med optage muligheder ser også ud til at virke rigtig godt.
Pause og spole i tv-programmer virker også som det skal.


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 09:46
Træls at den larmer. Er deres standard boks egentlig tilfredsstillende? Der
var jo en masse problemer med at få den til at fungere - er de løst nu? Det
kan være jeg ender med standard boksen - jeg gider ikke have en larmende
haddisk under mit fjernsyn!

-------------
Morten


Skrevet af: skovkatte
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 19:49

Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Træls at den larmer. Er deres standard boks egentlig tilfredsstillende? Der
var jo en masse problemer med at få den til at fungere - er de løst nu? Det
kan være jeg ender med standard boksen - jeg gider ikke have en larmende
haddisk under mit fjernsyn!

Har nu haft boksen i 3 mdr. og alt funger fint.... utrolig god billedkvali!
se iøvrigt flg. tråd
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28495&KW=skovkatte - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28495& KW=skovkatte



Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 21:45

Hej skovkatte,

Velkommen til. Det der snakkes om her er den nye boks (pr. 1. april) med indbygget recorder. Ikke Sagem 81'eren.

Har i øvrigt selv lige bestilt den nye. Lejer i øjeblikket den gamle 81'er, som er smæk fyldt med fejl, så jeg håber den nye er bedre. Den flinke dame hos CD's kundeservice sagde, at jeg havde 14 dages returret, så der var da ikke så meget at betænke sig på.



Skrevet af: agger
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Har fået min i dag.

Første indtryk er at den larmer lidt, håber det er noget man vænner sig til.

DTT modtagelsen er ikke lige så god som deres standard boks eller mit pana px70. Mit tv2 er faktisk ubrugeligt nu, men jeg har så heller ikke en rigtig antenne til DTT, kun en gammel stueantenne.

Den skifter ikke kanal så hurtigt som deres standard boks.

Syns kanallogoerne hopper en smule, men ikke noget voldsomt.

Men ellers er billedekvaliteten fantastisk og tv-guide med optage muligheder ser også ud til at virke rigtig godt.
Pause og spole i tv-programmer virker også som det skal.

hej

hvad med favorit kanaler ,kan du flytte rundt på kanalerne, eller skal de  stadig ligge som canal digital har bestemt,på den gamle boks kan man ikke flytte rundt på kanaleren.

hilsen agger



Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

hvad med favorit kanaler ,kan du flytte rundt på kanalerne, eller skal de  stadig ligge som canal digital har bestemt,på den gamle boks kan man ikke flytte rundt på kanaleren.

hilsen agger



Ja man kan godt flytte rundt på kanalerne :) .




Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:



DTT modtagelsen er ikke lige så god som deres standard boks eller mit pana px70. Mit tv2 er faktisk ubrugeligt nu, men jeg har så heller ikke en rigtig antenne til DTT, kun en gammel stueantenne.

Når du skriver at DTT modtagelsen ikke er så god, viser den så et dårligere billede med DTT, eller har den sværere ved at modtage signaler i det hele taget?



Skrevet af: picorama
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:



DTT modtagelsen er ikke lige så god som deres standard boks eller mit pana px70. Mit tv2 er faktisk ubrugeligt nu, men jeg har så heller ikke en rigtig antenne til DTT, kun en gammel stueantenne.

Når du skriver at DTT modtagelsen ikke er så god, viser den så et dårligere billede med DTT, eller har den sværere ved at modtage signaler i det hele taget?

Hej Jeg har fået min nu. Kunne heller ikke rigtig DDT til at virke, læste lidt i specs. får reciveren, og det ser ikke ud til at den sender strøm til DDT-Antennen, som nu den pensionerede box gjore. Fandt strømforsyningen frem til min DDT-Stueantenne, og det hjalp rigtig meget.

Reciveren starter med som en Jetjager Larmer, men efter blæser og disk (ca. 5-10 sec.) er kørt i stilling, er den som pænt stille. Ved normal volume på tvét kan jeg ikke hører den længere.

Opsætning og brug er meget ligtil. Manualen kan man godt undvære.

Ungerne syntes det var ret sejt at jeg lige pausede Tegnefilmen, da det var spisetid.

Jeg kan kun anbefale reciveren. 

 



Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 10:42
Lyder super! Skønt at den ikke er noget støj inferno! Er der nogen
forskel på støj niveauet når man ser tv uden at bruge hard disken og når
man optager eller ser noget man har optaget?

-------------
Morten


Skrevet af: picorama
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 10:54

Hej Morten.

Nej der er ingen forskel overhovedet.

Jeg kan se min er harddisk er 42 c. Det er ikke så galt.

mvh Martin



Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 11:00
Er det mindre end en playstation 3, 40 GB ?? Eller er det ca. som en normal
sony dvd-recorder?

-------------
Morten


Skrevet af: picorama
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 11:02
Det ihvertfal midre end Xbox360.


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 11:03
Det ville også være ringe hvis det ikke var tilfældet!!!

-------------
Morten


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 11:13

Ja, det må man sige... 360'eren larmer jo som bare f***** :)

Jeg har ikke fået min endnu, så venter stadigvæk.



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 09:27

Jeg venter også...

Er det rigtigt at den ikke ka modtage fra Astra? = tyske kanaler?



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Når du skriver at DTT modtagelsen ikke er så god, viser den så et dårligere billede med DTT, eller har den sværere ved at modtage signaler i det hele taget?



Jeg syns billedet er pænt nok, men den har sværere ved at modtage signaler end min gamle boks. Den blever faktisk forstyret hver gang jeg bruger en fjernbetjening ( billedet pixelerer ) og når jeg bruger tekst-tv.


Og lige til det med støjen. Jeg syns den larmer mere end min ps3 40gb, men efterhånden lægger jeg ikke mærke til den.

Lige et råd, lad ikke en varm ps3 stå oven på den. Den stakkels lille blæser i boksen kommer på overarbejde og man risikerer høreskader :P


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 17:21
Det var dog alligevel pænt støjende. LIdt surt. Det bliver spændende at få
boksen på besøg.

-------------
Morten


Skrevet af: neumann
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 18:01
Jeg fik min boks i går og den virker fint, jeg bemærkede specielt at kanalsøgning var langt hurtigere end min gamle force 1199.

boksen larmer mindre end min gamle force 1199 og væsentligt mindre end min ps3, jeg har dog skiftet disken i min ps3 til en 250 gb samsung da den originale døde efter 6 timers brug!.

Kanalskifte og kanaldekodning kunne være hurtigere men det er ok.

Fjenbetjeningen kan jeg ikke lide, knapperne "klikker" og er meget hårde at trykke på, en anden sjov ting er at den benytter lithium knap-batterier.

Billedet fra sattelit og dtt kanaler er godt, da jeg pt. kun har et 28" crt kan jeg ikke vurdere hd-kanalerne. Jeg kan med min gamle loftsantenne modtage 2 regionale tv2 og 3 dr signaler.

Optage og spole frem + tilbage virker rigtig godt, der en ingen pause når man starter en optagelse - ikke engang et hak i billedet.
Boksen optager i øvrigt den udsendelse man ser, så det er muligt at spole tilbage hvis man misser starten af et program, naturligvis forudsat at boksen stod på den rigtige kanal.
I listen med de optagelser man har lave starter afspilningen i et lille vindue , smart detalje.

Boksen har 2 satelit tunere og 1 dtt tuner, så man kan optage et program og se et andet - eller optage 2 sat programmer og se dtt. Der fulgte en triax quad lnb med.

Jeg synes ikke at info og epj interfacet er ret pænt, men det er funktionelt. En underlig ting er at billedet forsvinder når man går ind i epg (det er i venstre hjørne), men hvis man vælger kanalen igen så kommer det frem..

Kanallisten er lidt underlig, der er en A-liste som indeholder alle kanaler, så kan man oprette sin egen lister (B til G) som kanalerne kopieres ind i - så vidt jeg kan finde ud af kan man ikke flytter kanaler op og ned i sin egen liste, man skal derfor sørge for at putte dem ind i den rigtige rækkefølge. Man kan dog indsætte kanaler midt i listen men det virker lidt bøvlet.

boksen har ingen optisk digital lyd-udgang, men der er en coaxial spdif.




Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:02

Tak for jeres første erfaringer med boksen.

Jeg har netop bestilt én hos CD idag og damen derinde sagde, at der ville gå mellem 8-12 dage inden jeg får den. Bestilte I også gennem CD - hvis ja, hvor lang tid gik der inden i modtog den?

Jeg glæder mig til at høre, hvor meget den støjer og hvordan den klarer sig på længere sigt. Min nuværende DTT modtager står f.eks. tændt døgnet rundt og hvis boksen her også skal være tændt hele tiden (med en harddisk kørende), kan det jo enten være at den larmer mere med tiden, eller helt står af.

Jeg har læst på et norsk forum, at stereolyden igennem den, er bedre end ved den gamle boks. Er det noget I har bemærket? (det kunne være fedt, da jeg ofte har lyden igennem anlægget).



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af neumann neumann skrev:

 
En underlig ting er at billedet forsvinder når man går ind i epg (det er i venstre hjørne), men hvis man vælger kanalen igen så kommer det frem..

Det er vist fordi den modtager epg signalerne via Discoverykanalen. Derfor skifter den kanal når man bruger epg.



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:18
Bestilte min 28 marts. Venter...

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: neumann
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af neumann neumann skrev:

 
En underlig ting er at billedet forsvinder når man går ind i epg (det er i venstre hjørne), men hvis man vælger kanalen igen så kommer det frem..

Det er vist fordi den modtager epg signalerne via Discoverykanalen. Derfor skifter den kanal når man bruger epg.



Jooe måske, men den har jo to tunere ... ;)

Jeg bestilte min boks torsdag d. 3/4 og modtog den onsdag d. 9/4 - de sagde også 8-12 dage til mig.

Jeg kører lyden gennem et coaxialt spdif kabel og det lyder godt, jeg har ikke prøvet de analoge stik.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af neumann neumann skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af neumann neumann skrev:

 
En underlig ting er at billedet forsvinder når man går ind i epg (det er i venstre hjørne), men hvis man vælger kanalen igen så kommer det frem..

Det er vist fordi den modtager epg signalerne via Discoverykanalen. Derfor skifter den kanal når man bruger epg.



Jooe måske, men den har jo to tunere ... ;)

Ja, det undrer også mig, men det er bare hvad jeg har læst mig frem til.

Hvis I gider læse svensk, er der her en 76 sider lang tråd om boksen:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=171163 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=171163  

Og her er en norsk tråd om, hvordan man opdaterer boksen med nyt software, selvom man kun har tilsluttet et signal til den:
http://avforum.no/forum/satellitt/69244-slik-laster-man-inn-ny-software-cd-hd-pvr-et-signal.html - http://avforum.no/forum/satellitt/69244-slik-laster-man-inn- ny-software-cd-hd-pvr-et-signal.html

Ellers må man sige, at der åbentbart er stor forskel på, hvor hurtigt man modtager boksen.



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:19
Har fået min. bestilt 2 april.
Ingen problemer med installation, heller ikke dvb-t.
Alt fungerer uden problemer.
Den tidligere tråd med favoritliste er rigtig. Man skal flytte dem over i rigtig rækkefølge.
Ingen problemer med programering over i min Pronto.
Kører via hdmi, og lyden virker ikke på tv2 via dtt hvis lydindstilling står til dolby digital, skal stå på alm sterosignal ud.
Den støjer ikke efter 4 timer i drift.
Rigtigt godt billede fra hd kanalerne på mit Pio lx.
Men der kunne godt have været 1080p signal.

-------------
SVP03


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:25

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Er det rigtigt at den ikke ka modtage fra Astra? = tyske kanaler?

Det kan den vist ikke.

Jeg har dog ikke testet det endnu (har lige modtaget et officielt eksemplar til test på recordere.dk)

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg har dog ikke testet det endnu (har lige modtaget et officielt eksemplar til test på recordere.dk)

  /Lars

Lars, er det så meningen du vil lave en anmeldelse af den her på recordere.dk på et tidspunkt? Det ville i hvert fald være interessant læsning.



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 07:49
Er der nogen af jer, der ved om den har RF-modulator? Jeg bruger nemlig min nuværende Digiality til at sende signalerne via almindeligt antennekabel videre til børneværelserne. Hvis ikke, skal jeg (desværre) også til at købe en RF-modulator.


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 09:23
Hej SVP03 Hvad betyder det at den ikke støjer efter 4 timers drift? Slukker
blæseren efter 4. timer?

-------------
Morten


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Lars, er det så meningen du vil lave en anmeldelse af den her på recordere.dk på et tidspunkt? Det ville i hvert fald være interessant læsning.

Ja, der kommer en anmeldelse af den nye Canal Digital HD modtager.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 13-April-2008 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Hej SVP03 Hvad betyder det at den ikke støjer efter 4 timers drift? Slukker
blæseren efter 4. timer?
Nej, blæseren kører ikke hurtigere på noget tidspunkt, altså støjer den det samme som da den blev tændt.
Det er ikke noget jeg bemærker, man har jo lyd på når man ser tv.

-------------
SVP03


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 07:48
Okay! Så misforstod jeg bare....

-------------
Morten


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 07:20

Jeg har også fået min boks og fik sat den til igår aftes.

Umiddelbart er billedet på de alm. kanaler ikke meget pænere at se på i forhold til standard boksen men der sker godt nok noget på f.eks. Discovery HD. Her står billedet simpelthen bare rigtig godt.

Desværre er de kanaler der ikke sender i 16:9 blevet "underlige" at se på.
Nogle af dem vises i 4:3 med sorte bjælker på begge sider af billedet, hvilket vel er okay, så er intet forvredet, men andre har sorte bjælker hele vejen rundt, og det er da ikke til at holde ud at se på

Andre der har oplevet det.

Mht. larmen, så syntes jeg ikke det er så voldsomt, jeg havde frygtet værre. Den er lidt langsom om at starte op, men ellers er jeg rimelig tilfreds med betjeningen.

Fjernbetjeningen er også okay, men hvad sker der lige for de batterier de har valgt at bruge. Hvorfor ikke benytte 2 stk. AAA som alle andre i stedet for de flade "mønter"?



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 07:44

Har talt med C- D, og de sender snarest min box. Har hørt der skal monteres et nyt hoved og et xtra kabel ??

Kan nogen af jer der nyder boksen svare på det?



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 09:07
Du skal kun have et ekstra hoved samt kabel hvis du vil optage et program mens du ser et andet.


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 09:23

Hvis jeg bare vil se TV som jeg plejer, kan jeg så bare bytte boks ?



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 09:37
Ja, det kan du. Du kan selvfølgelig også optage og pause, du kan bare kun gøre det med det program du ser.


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:22

 

Tak for info. Håber boksen dukker op inden bededag...



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 10:58

Jeg har netop sat boksen til idag. Jeg bestilte i torsdag og fik den allerede igår, så det var da lynhurtigt.

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Lige nu venter jeg på at det nye kort bliver opdateret, så jeg kan ikke se sattelit endnu. DTT-kanalerne virker fint og kvaliteten er mindst lige så god som min gamle DVB modtager.

Blæseren siger ikke meget, men har dog en lidt mere højfrekvent lyd, end man kender fra de gode blæsere man kender fra computere. Derfor er den lidt mere hørbar end dem. Dette skyldes sikkert også en forholdsvis høj hastighed på blæseren. Er man "computerlydfreak" (ligesom jeg selv), vil man jo typisk sætte dem ned i hastighed.



Skrevet af: olhq
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 11:02

Jeg modtog min nye boks igår, og hold da op hvor den larmer i blæseren en kraftig sneren, dvbt-modtageren er dårligere end i min Digitaly 422

så den ryger retur

 

Oluf



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Jeg har netop sat boksen til idag. Jeg bestilte i torsdag og fik den allerede igår, så det var da lynhurtigt.

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Lige nu venter jeg på at det nye kort bliver opdateret, så jeg kan ikke se sattelit endnu. DTT-kanalerne virker fint og kvaliteten er mindst lige så god som min gamle DVB modtager.

Blæseren siger ikke meget, men har dog en lidt mere højfrekvent lyd, end man kender fra de gode blæsere man kender fra computere. Derfor er den lidt mere hørbar end dem. Dette skyldes sikkert også en forholdsvis høj hastighed på blæseren. Er man "computerlydfreak" (ligesom jeg selv), vil man jo typisk sætte dem ned i hastighed.

 

 

 

Det du nævner med kortet: Det er altså det gamle kort der skal bruges, og kan opdateres med det eksisterende hoved/kabel?



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: frankmj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Jeg har også kun sat et kabel til den (forøvrigt med mit gamle hoved) og det virker uden problemer. Det er kun hvis den skal opdateres med nyt software at den skal have 2 signaler ind - og selvfølgelig hvis du vil se et program og optage et andet (som før skrevet).

Hvorfor skal der 2 kabler til opdatering?!?

/Frank



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 12:14

[/QUOTE]

Det du nævner med kortet: Det er altså det gamle kort der skal bruges, og kan opdateres med det eksisterende hoved/kabel?

[/QUOTE]

Nej, det er det nye kort (der følger med), der kan opdateres med eksisterende hoved/kabel.

Hvorfor der skal 2 kabel til, ved jeg ikke. Jeg ved bare det er nødvendigt. Det kan dog omgås, ved at følge instrukserne på følgende link:

http://avforum.no/forum/satellitt/69244-slik-laster-man-inn-ny-software-cd-hd-pvr-et-signal.html - http://avforum.no/forum/satellitt/69244-slik-laster-man-inn- ny-software-cd-hd-pvr-et-signal.html



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 12:24

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 13:24
Kan det være software-problem? Ny version?

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: olhq
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 13:34

Man bruger det gamle kort og opdatere på Zulu og man behøver ikke 2 hoveder!

 

Oluf



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Du trykker bare på knappen "On demand" nederst på fjernbetjeningen. Den sorte knap med en pil ned.



Skrevet af: argiex
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 14:33
Jeg har også fået den nye boks og har lidt problemer med lyden.

Den er tilsluttet via den digitale coax udgang til min surroundreceiver, og hver gang der er en film i Dolby Digital hakker lyden hver 30-40sek, hvis jeg så slår lyden over i stereo, er der ingen problemer.

Det har den aldrig gjort på min Digiality 422 eller den gang jeg brugte TDC Selector.

Hvis dette er en bug i maskinen, ryger den helt klart tilbage igen.

Desuden er teksttv dræbende langsomt, og epg´en skod i forhold til 422´eren

Nu til det positive:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

2. Programmer i HD står super flot.


Er der andre der har problemer med lyden i Dolby Digital ?

-------------
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii


Skrevet af: frankmj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Kan du forklare hvordan du gør (detaljeret)?

/Frank



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Vel kun inde for samme gruppe af kanaler (dem der udsendes på samme frekvens) ?

Prøv at bladre alle kanalerne igennem mens du optager. Så burde boksen skrive "intet signal" (eller noget i den stil) på flertallet af kanalerne mens du optager. Dette fordi én tuner ikke kan modtage alle kanalerne på samme tid.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Ja, jeg har især tv2 film. ellers står resten med sorte lodrette i siderne. Men det er jo den naturligemåde, det er jp et 16-9 signal, men bare med sort i siderne fordi det oprindelige er 4-3 materiale, men tv2 film og et par andre er helt galt.

Det med dårligere billede på dvb-t end min gamle 422 oplever jeg ikke over hdmi.

Lydproblemet har jeg på dvb-t og tv2, ingen lyd ved dd opsætning, men fint med stereo.



-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

Kan du forklare hvordan du gør (detaljeret)?

/Frank

Det er fordi han sikkert kan optage på dvb-t og se dvb-s eller omvendt. Med 2 kabler fra sat har du i princippet 3 tunere kan man vel sige.

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

Jeg har også fået den nye boks og har lidt problemer med lyden.

Den er tilsluttet via den digitale coax udgang til min surroundreceiver, og hver gang der er en film i Dolby Digital hakker lyden hver 30-40sek, hvis jeg så slår lyden over i stereo, er der ingen problemer.

Det har den aldrig gjort på min Digiality 422 eller den gang jeg brugte TDC Selector.

Hvis dette er en bug i maskinen, ryger den helt klart tilbage igen.

Desuden er teksttv dræbende langsomt, og epg´en skod i forhold til 422´eren

Nu til det positive:

1. Jeg har den kun tilsluttet med et kabel til lnb´et og selv her kan man optage et program og se et andet samtidig

2. Programmer i HD står super flot.


Er der andre der har problemer med lyden i Dolby Digital ?

Hvilke kanaler sender i dd lyd ?

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nogen der har mange kanaler med sorte bjælker hele vejen rundt som mig, det syntes jeg ikke jeg havde med den gamle boks?

Jeg har tilsluttet boksen med det medfølgende HDMI kabel.

Du trykker bare på knappen "On demand" nederst på fjernbetjeningen. Den sorte knap med en pil ned.

Så først denne kommentar nu, det må jeg lige prøve i aften.

-------------
SVP03


Skrevet af: pinkytk
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:04
Tror jeg beholder min, da jeg allerede er blevet afhængig af 2 discovery og 2 national geo kanaler :P.

Men håber virkelig at den får en opdatering så den,
Skifter kanal hurtigere (sker nok ikke)
Får bedre/pænere osd.
Får funktion så man kan slukke harddisken (deaktivere live pause/spole dims).
Ikke fryser(har den dog kun gjort en gang).
Tekst-tv med hukommelse (hvad sker der for at der ikke er det i år 2008)

og ja lad os da få noget netværks streaming af mkv filer ( i mine drømme ja).


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:05
Det er typisk HD kanalerne der sender DD i 5.1 (jeg ved ikke om det er alle udsendelserne - hos National Geographic HD er det i hvert fald ikke). TV2 gør også, men det er i DD 2.0.


Skrevet af: argiex
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:11
Citér

Kan du forklare hvordan du gør (detaljeret)?

/Frank



Jeg har ikke gjort noget specielt, bare sat kablet i LNB1 og startet installationen op.

Det kan dog godt være at jeg kun kan se nogen kanaler, det vil jeg teste i aften.


-------------
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii


Skrevet af: parasound
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:11
hvordan opdater man sin nye hd box fra canaldigital har den også


Skrevet af: argiex
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Det er typisk HD kanalerne der sender DD i 5.1 (jeg ved ikke om det er alle udsendelserne - hos National Geographic HD er det i hvert fald ikke). TV2 gør også, men det er i DD 2.0.


Mange film fra Canal+ er også i Dolby Digital.


-------------
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Tror jeg beholder min, da jeg allerede er blevet afhængig af 2 discovery og 2 national geo kanaler :P.

Men håber virkelig at den får en opdatering så den,
Skifter kanal hurtigere (sker nok ikke)
Får bedre/pænere osd.
Får funktion så man kan slukke harddisken (deaktivere live pause/spole dims).
Ikke fryser(har den dog kun gjort en gang).
Tekst-tv med hukommelse (hvad sker der for at der ikke er det i år 2008)

og ja lad os da få noget netværks streaming af mkv filer ( i mine drømme ja).

Ja, lad dem aktivere netværksindgangen og eventuelt også USB-porten, så at man eventuelt kan gemme optagelserne på computeren.

Desuden synes jeg også, at den mangler en sleep-funktion, eller er det bare mig der ikke har fundet den?

Ellers synes jeg faktisk den virker rigtig godt. Som før skrevet, har jeg først lige installeret den idag. Kvaliteten af både HD og SD er rigtig god (også via DTT). Den er brugervenlig og man hører den kun hvis man slukker for lyden.



Skrevet af: agger
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 16:27

hej

hvad med favorit kanaler kan man lave lige så mange man vil ,og kán man flytte rundt på kanalerne så de ligger som de gør på ens tv fra stofa.

hilsen agger



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

hvad med favorit kanaler kan man lave lige så mange man vil ,og kán man flytte rundt på kanalerne så de ligger som de gør på ens tv fra stofa.

hilsen agger

Ja, men lidt bøvlet måde at gøre det på.

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Det er typisk HD kanalerne der sender DD i 5.1 (jeg ved ikke om det er alle udsendelserne - hos National Geographic HD er det i hvert fald ikke). TV2 gør også, men det er i DD 2.0.

På tv2 fra hove får jeg ingen lyd over hdmi ved dd opsætning.

-------------
SVP03


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 18:06

Hey.

Mens jeg venter på boksen, kan i så oplyse mig noget om tilslutningen.

PT har jeg på den gamle scart til TV og lyd til reciever. Skal den lille ny til Reciever med HDMI? Jeg har kun 1 HDMI i mit TV.



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:01

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

PT har jeg på den gamle scart til TV og lyd til reciever. Skal den lille ny til Reciever med HDMI? Jeg har kun 1 HDMI i mit TV.

Hvis du skal se HDTV, så er HDMI eneste mulighed.

Signalet på SCART er almindelig TV

Du kan evt. investere i en HDMI omskifter.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:40
Lars og andre: Hvis jeg kører HDMI til reciever og HDMI til TV er det så ikke HDTV?

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Lars og andre: Hvis jeg kører HDMI til reciever og HDMI til TV er det så ikke HDTV?

HDMI kører op til HDTV, så det er signalet du sender der afgør hvad det er der får/ser.

-------------
SVP03


Skrevet af: xenophane
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 17:32

Jeg fik min HD boks igår...

Jeg har nok brugt den sammenlagt 2 timer... På de 2 timer har jeg oplevet at den er "frosset" og efter 1 min ca. genstartede den af sig selv.

Jeg har en tag antenne, som jeg modtager DTT på, men Parabol manden kom til at hive i kablet, så jeg har måttet koble det om, til at dårligere kabel, så har nu en nivaeu på omkring 50dB.

Kører jeg direkte ind i mit Panasonic TV, har jeg fin billeder kvalitet, men så snart jeg kører gennem HD boksen, får jeg er meget dårligt signal, og udvaskede farver..

 

Så jeg har været nødsaget til at koble DTT uden om HD boksen indtil videre, så kæresten kan se morgen tv



Skrevet af: OHJ-1
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 18:43

Hej,

Jeg har en bror der lige har fået denne sat HD modtager (Sagem 81), men recieveren opdaterer åbenbart ikke kortet så der kan modtages DiscoveryHD m.m. Der skrives at at man må forvente optil 2timer, men han har haft den til i mere end 6 timer, og intet har ændret sig.

Han kontaktede Canal Digital, og fik at vide at det ku ta op til 18dage inden alle HD kanalerne er åbnet ! Kan det virkeligt passe, eller har han fået in "idiopatisk" svar?

Er der evt. et en trick til at forcere en opdatering?

På forhånd tak for jeres indput her

Mvh, Ole



-------------
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af OHJ-1 OHJ-1 skrev:

Hej,

Jeg har en bror der lige har fået denne sat HD modtager (Sagem 81), men recieveren opdaterer åbenbart ikke kortet så der kan modtages DiscoveryHD m.m. Der skrives at at man må forvente optil 2timer, men han har haft den til i mere end 6 timer, og intet har ændret sig.

Han kontaktede Canal Digital, og fik at vide at det ku ta op til 18dage inden alle HD kanalerne er åbnet ! Kan det virkeligt passe, eller har han fået in "idiopatisk" svar?

Er der evt. et en trick til at forcere en opdatering?

På forhånd tak for jeres indput her

Mvh, Ole

Jeg fik den nye HD boks igår, og der skulle det nye kort også opdateres. Det tog højst 10 minutter, så var ALLE HD-kanalerne åbne. Jeg ved ikke om man skal stille receiveren ind på en sattelit kanal (og ikke en DTT kanal), men det var ihvertfald det jeg gjorde - DR1 for at være helt nøjagtig. Nu er det godt nok ikke Sagem 81 jeg har, men den nye med harddisk. Jeg håber I får løst problemet.



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 19:39
Husk at Sagem 81 er den gamle boks, den her tråd omhandler den nye boks.

-------------
SVP03


Skrevet af: OHJ-1
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Husk at Sagem 81 er den gamle boks, den her tråd omhandler den nye boks.

Ahh, så bare overskriften!

Mvh



-------------
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 16-April-2008 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af OHJ-1 OHJ-1 skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Husk at Sagem 81 er den gamle boks, den her tråd omhandler den nye boks.

Ahh, så bare overskriften!

Mvh

Det er ok, kender ikke noget til den gamle

-------------
SVP03


Skrevet af: xenophane
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:40

Jeg ringede også til CD, der fik jeg også at vide at det kunne tage op til 18 dage, men det var fordi at jeg er ny kunde, og det firma som har installeret parabolen, skal først sende nogle papirer ind, og det har de 14 dage til, så skal CD bruge op til 4 dage, for at opdatere kortet.

Så nu har jeg haft ringet ind til Parabol eksperten og sagt det godt kan få fingeren ud og sendt de papirer ind, så jeg kan se Discovery HD.



Skrevet af: agger
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 09:53

hej

jeg fik min hd reciver i fona og da jeg ville opdatere ville den heller ikke ,så jeg ringede til kundeservice og de sagde så at det kunne tage flere dage på grund af det du skriver,men jeg sagde så til pigen i kundeservice at  på deres hjemmeside står der, se hd allerede fra idag,så hvis jeg ikke fik kanalerne opdateret med det samme, leverede jeg reciver tilbage ,så gik der ca en time så var alle kanaler parate.Prøv det de er bange for at miste kunder.

hilsen agger



Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 17-April-2008 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

jeg fik min hd reciver i fona og da jeg ville opdatere ville den heller ikke ,så jeg ringede til kundeservice og de sagde så at det kunne tage flere dage på grund af det du skriver,men jeg sagde så til pigen i kundeservice at  på deres hjemmeside står der, se hd allerede fra idag,så hvis jeg ikke fik kanalerne opdateret med det samme, leverede jeg reciver tilbage ,så gik der ca en time så var alle kanaler parate.Prøv det de er bange for at miste kunder.

hilsen agger

De ved ikke en pind hos kundeservice,jeg fik at vide at jeg ikke ville kunne få HDkanaler på mit Multiabonnement,ok hvad har jeg så i dag jaaa HDkanaler
 


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 15:57

He.

Har modtaget min boks idag. juhuu.

Regner med at sætte skidtet til imorn. Mit TV har 1 HDMI ind. Min reciever har 2 HDMI ind og 1 ud. Har følgene jeg skal ha bekræftet : Hvis min nye sat-modtager og DVD-afspiller går med HDMI ind i reciever og derfra med HDMI til TV. Er det så optimalt? Hvad med coax? Dernæst kabel fra skål til sat-reciver, er det ok med 1 kabel? Opdatering osv..

Håber det er formuleret godt nok, og hvis der er yderligere fif er de meget velkomne!

Tak.



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 16:11

Hej O'Brian

Ja.

DVD og sat-modtager til receiver med HDMI. Derfra videre til TV.

Coax skal du så ikke bruge, da lyden tages fra HDMI (forudsat at receiveren kan dette)

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 16:20
Jo, det må den kunne. Hvad med opdateringen osv. Håber at jeg bare kan sætte sat-kablet i den nye.. Tak for dit svar.

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 16:59

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Jo, det må den kunne. Hvad med opdateringen osv. Håber at jeg bare kan sætte sat-kablet i den nye.. Tak for dit svar.

Ja, du kan godt nøjes med ét kabel fra skålen til modtageren. Sålænge du ikke får brug for at optage en kanal, mens du ser en anden.

For fuld udnytte af modtageren, skal du have et dobbelt LNB hoved på skålen, og to kabler ind i huset.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 19-April-2008 kl. 21:46

OBS
Timer optagelser (heller ikke via guiden) virker IKKE efter hensigten (i hvert fald ikke på min PVR) når der kun benyttes et kabel. Den "tror" den kan optage på den anden LNB indgang, men finder så ud af, at der ikke er signal, og dropper optagelsen. Det "sjove" er, at man ikke engang kan slette den timer optagelse, som skulle have været i gang, fordi en andel del af software'en tror den er i gang med at optage. Man må så pænt vente til timer-tiden er udløbet.

Kort sagt - boksen fungerer ikke efter hensigten med kun et kabel fra LNB'en. Tilgengæld fungerer den rigtigt godt med to.

Jan



Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 12:50

Øv har lige opdaget et problem med denne boks, som jeg ellers lige var blevet så glad for. Problemet er, at når man afspiller en udsendelse man tidligere har indspillet, så passer lyden og billederne ikke altid sammen (sync problem). For at rette på det, kan man så pause eller spole lidt, og så håbe på, at den rammer rigtigt. Som regel kan man igen få det til at passe sammen, men det er et irriterende problem.

Har I andre oplevet dette problem?

Jan



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af videoguy videoguy skrev:

OBS
Timer optagelser (heller ikke via guiden) virker IKKE efter hensigten (i hvert fald ikke på min PVR) når der kun benyttes et kabel. Den "tror" den kan optage på den anden LNB indgang, men finder så ud af, at der ikke er signal, og dropper optagelsen. Det "sjove" er, at man ikke engang kan slette den timer optagelse, som skulle have været i gang, fordi en andel del af software'en tror den er i gang med at optage. Man må så pænt vente til timer-tiden er udløbet.

Kort sagt - boksen fungerer ikke efter hensigten med kun et kabel fra LNB'en. Tilgengæld fungerer den rigtigt godt med to.

Jan

Tak for informationen, som er nyttig viden jeg ikke selv havde opdaget, da jeg også kun bruger et kabel.



Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af videoguy videoguy skrev:

Øv har lige opdaget et problem med denne boks, som jeg ellers lige var blevet så glad for. Problemet er, at når man afspiller en udsendelse man tidligere har indspillet, så passer lyden og billederne ikke altid sammen (sync problem). For at rette på det, kan man så pause eller spole lidt, og så håbe på, at den rammer rigtigt. Som regel kan man igen få det til at passe sammen, men det er et irriterende problem.

Har I andre oplevet dette problem?

Jan

Jeg har luret på det en gang eller to (også inden du skrev om det her). Tidsforskydningen er dog så lille, at jeg ikke helt har fundet ud af, om sync problemet virkeligt er der, eller om det bare mig der har været træt . Jeg vil prøve at være ekstra opmærksom fremover.



Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 21-April-2008 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Er det rigtigt at den ikke ka modtage fra Astra? = tyske kanaler?

Det kan den vist ikke.

Jeg har dog ikke testet det endnu (har lige modtaget et officielt eksemplar til test på recordere.dk)

  /Lars

Hey Lars, har endnu ikke haft tid til at sætte boksen til. MEN hvornår har du tid til testen..?



-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 00:38

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Hey Lars, har endnu ikke haft tid til at sætte boksen til. MEN hvornår har du tid til testen..?

Jeg kan ikke finde nogen mulighed for at tage Astra. Modtageren virker låst til at bruge 1 LNB og Thor satellitten.

Men det var også hvad jeg havde hørt inden ... men det kunne jo være

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Hey Lars, har endnu ikke haft tid til at sætte boksen til. MEN hvornår har du tid til testen..?

Jeg kan ikke finde nogen mulighed for at tage Astra. Modtageren virker låst til at bruge 1 LNB og Thor satellitten.

Men det var også hvad jeg havde hørt inden ... men det kunne jo være

  /Lars


Det minder mig lidt om Sagem 81HD boksen hvor Canal Digital lovede at der ville komme en software opdatering hurtigt så man kunne bruge diseq... jeg venter stadig på den opdatering...


Skrevet af: castor
Skrevet den: 22-April-2008 kl. 10:48

Jeg har nu haft boxen siden starten af måneden og er stort set tilfreds med den.

Den larmer ikke mere end min Sony DVD-recorder. HD kanalerne er bare rigtig flotte. På SD kanalerne (både sat og terr) er der nogle gange lidt "flimmer", som godt kan være lidt generende.

Når Canal+ kanalerne sender i AC3 lyd hakker lyden ofte, men hvis man omskifter boxen fra "Hjemmebiograf" til "Stereo" er lyden dog ok. (Lyd ud fra S/PDIF udgang)

Det største problem for mig er når man afspiller en optagelse og en timer-optagelse går i gang, så afbrydes afspilningen. Jeg håber det bliver rettet i den næste opdatering af softwaren.

 



Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 24-April-2008 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af videoguy videoguy skrev:

Øv har lige opdaget et problem med denne boks, som jeg ellers lige var blevet så glad for. Problemet er, at når man afspiller en udsendelse man tidligere har indspillet, så passer lyden og billederne ikke altid sammen (sync problem). For at rette på det, kan man så pause eller spole lidt, og så håbe på, at den rammer rigtigt. Som regel kan man igen få det til at passe sammen, men det er et irriterende problem.

Har I andre oplevet dette problem?

Jan

Er der virkelig ikke andre end johnjkj og jeg der har oplevet dette? Prøv lige at checke det ved at optage f.eka. "Deadline" eller et andet program, hvor der tales meget, og hvor man samtidig ser dem der taler. Prøv så at spole frem og tilbage og pause en masse gange. Passer lyden så altid, når I starter igen i normal play? Skal muligvis gøres flere gange  for at fremprovokere det.

Jan



Skrevet af: Bla Blasen
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 13:54

Jeg har også lige bestilt HDTV box med hardisk. (til mit nye TH-46PZ85E)

Ifølge canal digital skal der 2 ledninger fra LNB hovedet til receiveren.

På andre sat receivere, jeg har er der en indgang og en udgang (til videreførsel af signalet)

Hvorfor har de ikke "bare" lavet dette inde i boxen "

Hvorfor kan man ikke splitte signalet lige foran SAT-receiveren og så kun trække 1 kabel hen over loftet ?

Vil mene at det vil give samme resultat, som hvis man splitter signalet ved LNB hovedet, eller skal der nyt LNB hoved på med 2 udgange ?



Skrevet af: okaare
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 14:57

Undertegnede har også anskaffet HD PVR 101-ST og finder samtlige funktioner velfungerende. Imidlertid har boxen et lille støjproblem fra harddisken, ligesom der frembringes en irriterende resonans fra kabinettet. Er der nogen, der har forslag til at dæmpe denne resonans. Tænker på at skjule boxen bag fladskærmen og af pladsmæssige hensyn placere den lodret. Det er OK jf. Canal Digital.

Ole Kaare



Skrevet af: avh
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 15:01

For at kunne modtage 2 signaler uafhængigt af hinanden, skal LNB have 2 udgange...

Mener der er en teknik, der hedder SATCR, som kunne løse det over et kabel...
eks.
http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=3626 - http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=3626

Men har modtagren support for dette?



-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2


Skrevet af: Bla Blasen
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 15:22

hmm, ser ud til jeg må ud og invistere i nyt LNB hoved og trække ekstra kabel.

Når boxen nu har 2 tunere, hvis man så også kunne trække 2 signaler ud af den ?

Fx. HDMI til fladskærmen i stuen, og en trådløs via scart-stikket til et fjernsyn i et andet rum.

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Undertegnede har også anskaffet HD PVR 101-ST og finder samtlige funktioner velfungerende. Imidlertid har boxen et lille støjproblem fra harddisken, ligesom der frembringes en irriterende resonans fra kabinettet. Er der nogen, der har forslag til at dæmpe denne resonans. Tænker på at skjule boxen bag fladskærmen og af pladsmæssige hensyn placere den lodret. Det er OK jf. Canal Digital.

Gummi er altid godt til vibrationsdæmpning. Evt. en musemåtte eller to, af den "gammeldags" bløde gummi.

Du skal nok også have en løsning til fjernbetjeningssignalerne. Så du kan betjene boksen der omme bag TV'et.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: okaare
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 17:48
Det forudsætter at satmodtageren er satCR kompatibel og det er HD PVR 101-ST ikke jf Canal Digitals tekniske afdeling, idet jeg har spurgt om dette.


Skrevet af: okaare
Skrevet den: 28-April-2008 kl. 17:51
Tak for jeres sva med hensyn til at placere satboxen bag skærmen. Det er ikke noget problem med fjernbetjeningssignalet, idet jeg bare holder fjernbetjeningen skråt op mod loftet, så reflekteres signalet til boxen - har lige prøvet.



Print side | Luk vindue