Print side | Luk vindue

Manuel kanalsøgning virkede ikke i går

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38920
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 17:14

Emne: Manuel kanalsøgning virkede ikke i går
Skrevet af: T-teknik
Emne: Manuel kanalsøgning virkede ikke i går
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 10:04
Jeg har altid manuelt indstillet mine kanaler,
men efter en større kanalomlægning via fællesantennen i går med etablering af blandt andet digitalt spejl til mellempakke, var flere kanaler forsvundet, i stedet måtte jeg omstille alle kanalerne via auto for at relancere hele oversigten - og det på begge mine tv.
Har andre været udsat for at manuelt indstilling af kanaler på tv efter omlægning ikke har virket?    

Svar:
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 12:24
Selvom det burde være i et andet forum, fortsætter jeg tråden her, da mit nye indlæg hænger lidt sammen med det andet
Men dekoder - Sagem60 - er ustabil, den kan ikke fastholde 16:9.
Kundeservice mener det er mit tvs tuner der er noget i vejen med.
Men tv er ikke ændret udover den nye nævnte kanalsøgning.
Dekoderen er der heller ikke ændret noget ved
- ingen fejl er der vist på menuen.

Håber på gode råd og hjælp

Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 13:36

OK hvis ens Tv skal bestemme om man skal modtage 16:9 eller 4:3 fra en separat Digital Tuner, da er der bevidst tale om snyd og svindel, i forbindelse med Sagem60.

Jeg mener hvis mit 4:3 Tv  har omskifter mellem 4:3 og 16:9, da skal ingen modtager boks bestemme over dette, altså har bare outputte i 16:9.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 03-April-2008 kl. 14:07
Tak for sympatien.
Jeg står nu i en blindgyde hvor min antenneforening nægter, at de har nogen indflydelse på den tekniske mangel. Der har ellers været noget kaos blandt kanalomlægning af blandt andet digital spejl til min mellempakke.
Og når yousee siger der ikke er nogen fejl fra deres signal, ja så står jeg med en dekoder som lige pludselig IKKE kan bruges optimalt.
Hovedårsagen er 16:9 ikke fungerer på DR1, DR2 og TV2.
Jeg har for øjeblikket enten letterboks eller sammenpressede lange mennesker på de tre kanaler.
Mærkeligt er bare at jeg har nævnt over for både antenneforening og yousee at der ikke er ændret noget ved dekoderen.   

Skrevet den: 03-April-2008 kl. 15:21
Det pudsige er, at et DVB-T signal ligger sammen med DVB-C signalet til DR1, DR2 og TV2

- DVB-T mener jeg ikke burde være synlig på min Sagem60, men det er det, som letterboks zoom til DR1 og DR2, som det kendes fra TV2 film.

Det originale signal til DR1, DR2 og TV2, ja det er som før nævnt helt forkert.

Meget mærkelig boks.
Defekt - i såfald burde det være det samme med f.eks. TV1000, der fungerer auto som det skal.

Spørgsmålet er om i forbindelse med dem jeg har været i kontakt med, er om det er tv´et som er ved at være skifteklar?   

Skrevet den: 03-April-2008 kl. 17:26
Jeg kan nu læse i et andet forum, at nogle også i dag har haft problemer med DR TV på Samsungs dekoder.
Der er stadig et lidt absurd billed på DR2
Yousee får nok et problem med at fastholde kunderne, hvis de bliver ved med de tekniske svingninger.

I øvrigt må i stadig byde ind med evt. erfaringer vedr. mit ovenfor nævnte problem med manuel indstilling.

Print side | Luk vindue