Print side | Luk vindue

Sonos & TDC Play

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=38946
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 07:12

Emne: Sonos & TDC Play
Skrevet af: drmulle
Emne: Sonos & TDC Play
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 17:10
Hvorfor kan de downloadede filer fra TDC Play ikke afspilles på min Sonos. Sonos burde understøtte DRM?

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af drmulle drmulle skrev:

Hvorfor kan de downloadede filer fra TDC Play ikke afspilles på min Sonos. Sonos burde understøtte DRM?

Jo, men hvem siger at du har tilladelse til det? DRM betyder ikke bare at den skal afspilles på en DRM-understøttende enhed. DRM er kontrol med dig og hvad du bruger musikken til. TDC Play musikken må kun bruges på den computer hvor den er downloaded, og DRM bruges til at sikre dette.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: drmulle
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 17:56

øv, kan man på nogen måde ændre det således at play filerne tillades på min sonos?

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 19:52
Brænde dem ud på en CD og rip dem tilbage.

-------------

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 19:58
Eller brug Download Station på din NAS??? Hmm, nej. Nok ikke med Sonos, men måske med Twonky?! 

Kim, vil din løsning virkelig virke?

Venligst
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Brænde dem ud på en CD og rip dem tilbage.

De kan ikke brændes.

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 20:55
Aner det ikke - har ikke selv downloaded noget musik/købt på nettet, men det er da det folk siger er den letteste måde at fjerne DRM på. De skal selvfølgeligt ikke brændes ud som MP3 men laves om til audio CD

-------------

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-April-2008 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Aner det ikke - har ikke selv downloaded noget musik/købt på nettet, men det er da det folk siger er den letteste måde at fjerne DRM på. De skal selvfølgeligt ikke brændes ud som MP3 men laves om til audio CD

Medmindre du fjerner DRM, er det ikke muligt ved PLAY downloads...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: gnulf
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af drmulle drmulle skrev:

Jeg har ingen problemer med at afspille musikfiler fra TDC Play. På min controller (ikke sonos desktop controler) har jeg i "music menu" et punkt der hedder "Windows Media (...)" og fra dette menu punkt kan jeg vælge og afspille musik hentet på TDC Play. Musikken ligger på en pc der kører med Windows Vista. Jeg har ikke gjort noget "specielt" for at få det til at virke.

Skrevet af: meta
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 17:49

Tråden er 7 måneder gammel.... og jeg tror der kom en løsning på dette problem i fbm den seneste opdatering af Sonos. Nu kan jeg i hvert fald bare flytte de downloadede filer til NAS'en og Sonos æder dem uden problemer

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: kimc88
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Tråden er 7 måneder gammel.... og jeg tror der kom en løsning på dette problem i fbm den seneste opdatering af Sonos. Nu kan jeg i hvert fald bare flytte de downloadede filer til NAS'en og Sonos æder dem uden problemer

tror det er noget med TDC Play for nu kan man også sende mobil til pc og fra pc til pc vis de har TDC . for har også hørt de ville lave    noget nyt med TDC Play har i oktober-november. så skal man nok ha købt sig en NAS og Sonos .

Skrevet af: kimc88
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 23:08

http://www.baboom.dk/grupper/sonoslydiallerum - www.baboom.dk/grupper/sonoslydiallerum

hver med i min gruppe på baboom.dk

Print side | Luk vindue