Print side | Luk vindue

SqueezeCenter 7 og Coveradministration

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39035
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 03:19


Emne: SqueezeCenter 7 og Coveradministration
Skrevet af: ajaj
Emne: SqueezeCenter 7 og Coveradministration
Skrevet den: 04-April-2008 kl. 23:41

Som nybagt ejer af en Squeezebos Duet (ca. 14 dage), har jeg et sikkert banalt spørgsmål jeg ikke selv har kunnet klare.

Al min musik er placeret i music-mappen som selvstændige biblioteker under kunstner og derefter album. Mit problem består i at ikke alle albums fremgår med korrekt cover på remoten. Nogle stykker (ca 5) står som "ukendt kunstner" med et tilfældigt billede af et helt andet album, og andre (4 stk.) er gentaget 10 gange med kun 1 nummer i hvert del-album. Jeg har lagt ialt 98 albums ind på in NAS.

I samtlige mapper er placeret 2 coverfiler med et .jpg billede, den ene hedder "Folder", den anden "AlbumArtSmall"

Jeg har kontrolleret min opsætning i squeezecenter, men kan ikke finde nogen fejl, og det virker jo også fint på 90%, men det er de sidste 10% der irriterer  Hvad kan årsagen være.




Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 01:23
Prøv at installere http://www.softpointer.com/AudioShell.htm - AudioShell , som er en lille utility der giver dig mulighed for hurtigt at se meta-info for dine musik-filer som en lille popup, når du hviler muse-markøren over filen i stifinder/windows explorer. Det er desuden også muligt, at redigere informationerne ved at højre-klikke og vælge egenskaber.
Nogle gæt kunne være de nævnte problem-filer måske er tagget forkert, har embeddet cover-art eller at du rent faktisk har lagt forkerte billeder ind i de mapper?
Jeg har samme struktur og benytter mig af en folder.jpg fil og har derudover også billeder af front, back, cd, inside osv - har endnu ikke opdaget nogen, hvor SC gætter forkert!
/tommy


Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 12:16

Tak for svaret tipsen. Jeg kendte fatisk ikke AudioShell.

Efter at have siddet lidt og fedtet med Audioshell i Vista et stykke tid uden der skete ændring i explore, måtte jeg opgive og brugte så min reserve pc med XP og så virkede audioshell. ( Sikkert det sædvanlige Vista kompabilitetsproblem)

Alle billeder er de rigtige i de enkelte mapper. Jeg fik rettet et par tracks til det rette, og der er nu ikke flere albums med "Ukendt kunstner", men ellers er intet desværre sket. Jeg har stadig musikmapper i SqueezeCenter med albums der ved en fejl er delt op i 4-6 "underalbums" alle med rigtigt cover men hver med kun 2-3 numre . -På min Nas ligger de alle helt korrekt !! 



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 13:57
Jeg havde også 2 cd'er hvor jeg simpelthen ikke kan få cover art på dem. Tilsidst brugte jeg mp3tag til at sætte coverart på filerne og så faldt det hele på plads.

Det med at de i SC er opdelt i forskellige albums er fordi deres tags er forkerte. Prøv og tjek dem med mp3tag og se om alle tags ser korrekte ud. SC bruger tags til at opdele musikken med ikke de fysiske kataloger på disken.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 14:57

Endu en gang tak for interessen

Er der noget specielt jeg skal kigge efter ??.

I mp3tag er følgende ens: "path", "tag", "artist" og "album", i de mapper hvor albums'ne giver problemer.



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 15:05
Jeg har oplevet det samme, hvor det var spørgsmål om "Case-sensitive" - jeg bemærkede, at et album var splittet i to album blot fordi der var en forskel med et stort og et lille "a"! Det sikkert også være et mellemrum efter album-navnet eller noget andet som ikke umiddelbart er nemt at spotte.

Jeg bruger normalt MediaMonkey til at tagge filer - her kan jeg sætte eks. artist, album, genre osv for mange filer på én gang - på den måde er jeg sikker på at der ikke lige er en lille bitte forskel som giver problemer!


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 17:10
En måde jeg har gjort det på er at markere alle de filer som der er problemer med og som hører til et album. Så bruge dropdown boksene i venstre side til at tjekke at de har de samme data. For er de ikke ens så vil der være mere end 1 titel, artist eller album at vælge imellem.

Jeg har også brugt mediamonkey til det, men jeg synes at mp3tag giver mig et bedre overblik. Og så kan man tilføje nye tags noget som jeg ikke har kunne få mediamonkey til. Men det kan selvfølgelig være fordi jeg ikke kan finde ud af det.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 10:54

jeg synes jeg har lidt problemer med at få hele musiksamlingen til at stå snorelige.

det er faktisk mest kompilationsalbum, hvordan står Jeres i opsætningen.

Med selve cd'en/albumet har jeg de forskellige knustnere for hver sang stående under "kunstnere" og så under "Album kunstnere" har jeg skrevet "Diverse Knustnere" - har her brugt iTunes. Har så brugt "Tag & Rename" til at kunne lave albumet som et Kompilationsalbum med at sætte flueben udfra Kompilation. Så har jeg brugt "MP3tag" til at prøve nogle forskellige "tags-koder". For hver gang jeg går ind under Genre>Classic så står der øverst "Diverse Kunstnere" for de kompilationsalbum jeg har lavet MEN der nogle steder der mangler at komme et nummer/sang med under den kategori - eller rettere den står begge steder. Den står under "Diverse Knustnere" og så lige neden under kan f.eks så Depeche Mode som så ellers SKULLE ha' været en del af et Kompilationsalbum.

MEN det er KUN på min Controller at det problem opstår - ikke på computeren når jeg åbner Squeezecenter-browseren.

Hvor hopper kæden af for mig og hvad slags "Tags-kode" er mest korrekt? Det hele skal over og køre på min Synology 107+ NAS med SSODS og SC v.7.3



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 21:07
Jeg har nøjagtig det samme problem!

Jeg har givet vores julecd'er en genre der hedder Christmas. I SC er der under den genre to indgange. Den ene er Diverse Kunstnere og den anden er Mariah Carey. Og dette er den korrekte visning. MEN når jeg kigger på den i SBC så er der udover de tidligere nævnte indgange 6 andre kunstnere som hører til nogle af de cd'er der er under Diverse Kunstnere.

Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor. Og jeg kan heller ikke i MP3tag se hvorfor der opstår denne forskel.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 22:27
Mener der er et "tag" man kan sætte som angiver om et album er et compilation/various artists album - Værdien af feltet er vist bare True/False eller 0/1 så vidt jeg husker. Hvis jeg husker korrekt er dette tag måske ikke sat for alle tracks?


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 14-December-2008 kl. 22:37
Det er rigtigt. Det hedder Compilation  Og det er sat til 1 for alle musikstykker på de cd'er der hører til Diverse Kunstnere


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:09

Det er sgu da for mærkeligt! Synes også snart jeg har prøvet ALT!

Hvor sætter man det "1" i Mp3Tag" og hvad "Tags-kode" bruger i - UFT-8?



Skrevet af: kris
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 12:45

"Snorlige musiksamling"? Svaret er naturligvis mediamonkey. Tagging foregår som en leg - og det er let og overskueligt at se, hvad der skal redigeres. Mine 43.000 tracks ligger trygt og godt dér. Markedet tilbyder ingen anden musikmanager i det niveau - og så er den oven i købet gratis i grundmodellen. 

/kris



-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 13:26
kan mediamonkey også lave albumcovers automatisk?


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

"Snorlige musiksamling"? Svaret er naturligvis mediamonkey. Tagging foregår som en leg - og det er let og overskueligt at se, hvad der skal redigeres. Mine 43.000 tracks ligger trygt og godt dér. Markedet tilbyder ingen anden musikmanager i det niveau - og så er den oven i købet gratis i grundmodellen. 

/kris

haha nej Kris - desværre. Det kan HELLER ikke løseopgaven, men ellers har du ret. Men du kan da ikke lave "kompilationsalbum" med MM?

Men det er jo også er mest mærkeligt er at Squeezecenter på computeren står korrekt! Det når man bruger Controlleren den ENE sang hopper ud.........????? 



Skrevet af: kris
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:29
Øh... det er da den smalleste sag i mediamonkey (det er vist ret begrænset, hvad mediamonkey ikke kan)? Sæt "album artist" til "Diverse kunstnere" eller "Various" og skriv så de enkelte artistnavne ud for hvert enkelt nummer på compilationen...

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:34

MusicLabel henter også Albumcovers på nettet - og så er den på dansk:

http://www.codeaero.com/music-label/index.html - http://www.codeaero.com/music-label/index.html

M.v.h.



Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:46
okay, nice.
Men hvis nu mediamonkey gør det, vil jeg foretrække den, da den kan en masse andet oven i hatten.
Men gør den det?


Skrevet af: kris
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:53

Ja da, det er en banal funktionalitet i mediamonkey. Album covers henter den selvsagt også på web'en. Grundmodellen er gratis, så det er jo bare at prøve den. Jeg har kørt med den i årevis, og ingen anden musikmanager når den til sokkeholderne (og slet ikke når man har en stor samling). Når den er så stærk, er det bl.a. fordi, den er 100 % fokuseret på LYD - billeder/film kan den ikke.

/kris



-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 14:59
cool, tak for info'en, Det vil jeg prøve.

Bud på hvordan man klarer tricket med artistsort-tagget, som er beskrevet i tråden her:?
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47228& TPN=2

Har nemlig problemet med at f.eks bruce springsteen ligger under b mens rasmus nøhr ligger under n... (selvom de står på samme vis i artist)


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

okay, nice.
Men hvis nu mediamonkey gør det, vil jeg foretrække den, da den kan en masse andet oven i hatten.
Men gør den det?

Music Label kan også stort set alt, lige fra Server-funktion, ripning m.m.m.

M.v.h.



Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:03
Nogen der har prøvet begge dele som kan sige noget om hvilken er bedst af de to. 


Skrevet af: kris
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:23

...musiknørder fra hele verden bidrager til at udvikle mediamonkey (har vundet alle priser der er værd at vinde inden for den verden) dag for dag. de fleste med store samlinger sværger til den. user forummet er helt utroligt - hvert et spørgsmål du måtte ha' besvares lynhurtigt af en anden (eller flere) bruger et eller andet sted i verden - for det er meget dedikerede (og venlige) brugere, der er tale om. så den er meget filantropisk lagt an, fordi det netop er musiktosser, som hele tiden udvikler den - derfor er grundmodellen (som dækker langt hovedparten af enhvers behov) da også gratis. http://www.mediamonkey.com/ - http://www.mediamonkey.com/

derudover er der bunker af gratis scripts - det vil sige små lækre (!)ekstraprogrammer til mediamonkey, som gør en i stand til at udføre ting på sin musiksamling - fx trixmotos mange scirpts: http://trixmoto.net/mm/search.php?all=scripts - http://trixmoto.net/mm/search.php?all=scripts

men derfor kan music label da være udmærket - men jeg er bare aldrig støt på omtale af den - før nu. den koster 50 dollars.

/kris



-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 15:37
spændende!
Kan se der i trixmotos scripts er et par stykker til at finde albumart som jeg efterspørger. Vil du anbefale dem eller er der allerede et udmærket indbygget i programmet?


Skrevet af: kris
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 16:07

...det har jeg tidligere kommenteret forholdsvis detaljeret i denne tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50160 - http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50160

/kris



-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Øh... det er da den smalleste sag i mediamonkey (det er vist ret begrænset, hvad mediamonkey ikke kan)? Sæt "album artist" til "Diverse kunstnere" eller "Various" og skriv så de enkelte artistnavne ud for hvert enkelt nummer på compilationen...


Og desværre er SC netop total ligeglad med denne måde at gøre det på.
Så der er kun "the hard way" med mp3tag. Men ellers er jeg enig. Jeg bruger også MM til det grove. Men så snart jeg skal fintune noget så er bruger jeg mpt3tag.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Men det er jo også er mest mærkeligt er at Squeezecenter på computeren står korrekt! Det når man bruger Controlleren den ENE sang hopper ud.........????? 



Jeg tror simpelthen det er en fejl i SBCs software. Det har sikkert noget at gøre med at det er ikke SC der levere genre-visningen til SBC'en men det er noget selve programmet i SBC'en gør og dermed findes der to metoder til at vise det samme.
Jeg har en teori om at det har noget at gøre med at de artister der dukker op uden for cd'en er nogle man har i forvejen som almindelige cd'er.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvor sætter man det "1" i Mp3Tag" og hvad "Tags-kode" bruger i - UFT-8?



Under View->Extented Tags kan du tilføje nye felter. Her kan du sætte et inddateringsfelt op til feltet COMPILATION i panelet til venstre.

Hvis du også vil tilføje det under kolonnerne til højre skal du gøre det View->Customize Columns


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 21:52
Tjek http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7992 - http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7992
Hvis I vil have der skal ske noget med denne bug så stem for den. Pt er den sat til version 8.0


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 16:44

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Tjek http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7992 - http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7992
Hvis I vil have der skal ske noget med denne bug så stem for den. Pt er den sat til version 8.0

Yes Sir - må lige oprette en profil så og sæt en stemme på den.

Nogen som ved hvad v.8 kommer til at indholde eller hvad der vil ske af ændringer - evt at det IKKE er så tungt at arbjde med (krav til resurser af NAS computere osv).



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 17:07
Et skift tilbage til SQLLite for at minimere footprint.
Et helt nyt database layout for at få systemet til at svare hurtigere.

Det er de to store ting som jeg har kunnet læse mig til.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Et skift tilbage til SQLLite for at minimere footprint.
Et helt nyt database layout for at få systemet til at svare hurtigere.

Det er de to store ting som jeg har kunnet læse mig til.

SQLLite og minimere footprint forstår jeg mig ikke på men der imode at skulle lave en ændring som får hele systemet til at svare hurtigere kan jeg kun klappe - det falder på et tørt sted!!

takker for hjælpen.....



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 20:38
Minimere footprint=bruge færre ressourcer og dermed kan køre på mindre hardware.

Det var så lidt.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 11:56

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Minimere footprint=bruge færre ressourcer og dermed kan køre på mindre hardware.

Det var så lidt.

okay - endnu en rigtig go ting som det da kun kan gå for hurtig med at få taget i brug! Hvad er udsigtsplanerne med sådan en v.8 - snakker vi ½ år mon??



Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 16:47
Aah jeg tror ikke det sker før ved udgangen af 2009. Det er en større omgang at ændre database designet. Det betyder at stort set alt skal gennemgås eller skrives om før det virker igen. Og det betyder igen en rigtig lang beta-periode.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk



Print side | Luk vindue