Print side | Luk vindue

Zaptor, tændt eller standby?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39045
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 04:19

Emne: Zaptor, tændt eller standby?
Skrevet af: detlef
Emne: Zaptor, tændt eller standby?
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 07:56
Har læst i flere tråde at zaptor bruger den samme mængde strøm i tændt tilstand og i standby.

Er der nogen fordel ved at lade Zaptor køre 24-7 uden at sætte den på standby?

Svar:
Skrevet af: Miths
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 14:51
Er der egentlig nogen der kan fortælle mig hvor meget strøm den sluger? Jeg ledte efter tallet for et stykke tid siden, men det lykkedes mig ikke at finde det?

Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 16:12
Jeg har på en måler købt i byggemarked målt mellem 8,8 og 9.2 W. der er ikke forskel på om den er tændt eller på standby

Skrevet af: Miths
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 05:22
Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Jeg har på en måler købt i byggemarked målt mellem 8,8 og 9.2 W. der er ikke forskel på om den er tændt eller på standby

Nå er det det hele? Jeg var lidt bange for at den kunne være helt oppe i nærheden af en spillekonsol eller et mindre TV (omend der vel dårligt skulle være en grund til det).
Med computer og to skærme kørende 16 timer i døgnet, min PS3 stående tændt det meste af dagen, og mit 40" HDTV i gang typisk en 4-8 timer, så er det vist ikke nogen grund til bekymring over om de få Watt du siger Zaptor boksen sluger, skulle være det der vælter budgettet .

Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:08
Efter sigende forsøger den automatisk opdatering af softwaren hver nat, men kun hvis den står i standby.

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 21:16
pdfj - korrekt, men hvis man følger med her i recordere opdager man det nok også kan man lave en automatisk opdatering. Grunden til den nok ikke laver en opdatering når den er "tændt"/ude af standby er nok at stofa ville få klager hvis folk sidder og ser naturprogrammer også boksen genstarter - så ville man jo gå glip af hele handlingen. 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Print side | Luk vindue