Zaptor, tændt eller standby?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39045
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 04:19
Emne: Zaptor, tændt eller standby?
Skrevet af: detlef
Emne: Zaptor, tændt eller standby?
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 07:56
Har læst i flere tråde at zaptor bruger den samme mængde strøm i tændt tilstand og i standby.
Er der nogen fordel ved at lade Zaptor køre 24-7 uden at sætte den på standby?
|
Svar:
Skrevet af: Miths
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 14:51
Er der egentlig nogen der kan fortælle mig hvor meget strøm den sluger? Jeg ledte efter tallet for et stykke tid siden, men det lykkedes mig ikke at finde det?
|
Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 05-April-2008 kl. 16:12
Jeg har på en måler købt i byggemarked målt mellem 8,8 og 9.2 W. der er ikke forskel på om den er tændt eller på standby
|
Skrevet af: Miths
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 05:22
Viby Sjælland skrev:
Jeg har på en måler købt i byggemarked målt mellem 8,8 og 9.2 W. der er ikke forskel på om den er tændt eller på standby |
Nå er det det hele? Jeg var lidt bange for at den kunne være helt oppe i nærheden af en spillekonsol eller et mindre TV (omend der vel dårligt skulle være en grund til det).
Med computer og to skærme kørende 16 timer i døgnet, min PS3 stående tændt det meste af dagen, og mit 40" HDTV i gang typisk en 4-8 timer, så er det vist ikke nogen grund til bekymring over om de få Watt du siger Zaptor boksen sluger, skulle være det der vælter budgettet .
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:08
Efter sigende forsøger den automatisk opdatering af softwaren hver nat, men kun hvis den står i standby.
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 21:16
pdfj - korrekt, men hvis man følger med her i recordere opdager man det nok også kan man lave en automatisk opdatering. Grunden til den nok ikke laver en opdatering når den er "tændt"/ude af standby er nok at stofa ville få klager hvis folk sidder og ser naturprogrammer også boksen genstarter - så ville man jo gå glip af hele handlingen.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
|