Print side | Luk vindue

B&O debatten raser

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39101
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 00:28

Emne: B&O debatten raser
Skrevet af: Peter Pan
Emne: B&O debatten raser
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:17
B&O debatten raser på de Danske avis sider. Her en af mange.

»David Lewis’ design er smukt og sikkert. Men der er et generationsskifte på vej
i hans virksomhed, hvor yngre kræfter er på vej til at tage over. B&O vil også
bruge flere yngre designere fra andre designfirmaer,«
siger Flemming Møller Pedersen.

http://www.business.dk/article/20080327/techmobil/703270049/ - http://www.business.dk/article/20080327/techmobil/703270049/

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .

Svar:
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Jeg har et meget simpelt svar på, hvorfor unge svigter B&O - pengene

Jeg står selv i den situtation at jeg ikke er i besiddelse af 50 jern til et Beovision 7, hvor flot og god kvalitet det nu end er!...Noget andet er, at man betaler en del for designet, hvilket jeg heller ikke bryder mig særlig meget om,  forhold til alt mulig andet!.

Men jeg ved, at det er på grund af prisen, at de unge svigter B&O...

Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt dokumentere min udtalelse, men den bygger på de vidneudagn til har hørt, rundt omkring (i de unge kredse - ca. 20 år +/- )

Mvh Zirio

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:29

Det er vist ikke helt ved siden af.. det er også den eneste grund til jeg ikke har fyldt hjemmet med B&O.

Vil frygtelig gerne have B&O.. pga. designet og pga. funktionalitet samt den kvalitet jeg mener det besidder.

Men så længe det koster spidsen af en jetjager så nej tak. Og nej jeg gider ikke opgradere løbende for så når jeg aldrig at blive færdig før jeg dør

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:52
Tydeligvis delte meninger.

http://www.business.dk/article/20080402/borsnyt/704020070/ - http://www.business.dk/article/20080402/borsnyt/704020070/

Indlæg fra en debattør:

Oprindeligt skrevet af En debattør En debattør skrev:

Det er interessant at læse de mange menninger og B&O følger uden tvivl med på sidelinien i denne debat (må man gå ud fra) da det er en gratis markedundersøgelse for dem, som de enten kan lære lidt af eller måske ryste på hoved af for nogle kommentares vedkommende.

Min klarer mening er dog at B&O som brand skal være dyrere end alt andet med mindre der er tale om helt "feinsmækker" produkter som har et helt anden kundemålgruppe. Men B&O skal naturligvis også følge med tiden og her er det at det er gået lidt i stå på det seneste. De er ikke de skridt foran, som de før har været. Designet som helhed holder 100% - nogle bedre end andre, men generelt er det stilfuldt, lækkert, og gennemført.

Materialevalget er halvdelen af produktet og det skal det også være - det er derfor at det er lækkert. Højtalerne/Lyden er vikrelig kvalitet og så er det pakket ind som det skal være når det er B&O. Javist der findes højtalere på markedet der er bedre endnu, men i en indpakning som vi B&O kunder ikke vil have.
Vi B&O kunder vil ikke have de absolut bedste specifikationer der findes, vi vil have gode specifikationer i den brede vifte af produkterne fra B&O og pakket ind i B&O stil, med en materialevalg som kun B&O kan lave det - også vil vi have enkelt betjening og samspil mellem produkterne med så få ledninger som muligt - resten betaler vi os for at få gemt væk i væge, karme osv, så det ligner et showroom - det er det vi vil med B&O og det er fedt at se på.

Nogle kan lide det andre kan ikke. Nogle synes det er for dyrt ift andet osv. Det er altsammen smag & behag og der findes ikke kun 1 sandhed om B&O. Som sagt skal det være lidt dyrere end andet da det er et eksklusivt brand, som i sin helhed udviser noget specielt - ikke blot specifikationsmæssigt. At det er blevet væsentligt dyrere at købe B&O idag i forhold til 10-20-30 år siden er naturligvis en skam, da det afskærer mange for at købe det og her tænker jeg på fladskærmene - de øvrige produkter ligger prismæssigt som de skal og er ikke kun forbeholdt de få.

Hvis B&O vil lytte til råd så er mit at de skal lidt længere frem i bussen og følge med de nye teknologier, medier og så støve crystal kuglen lidt af og få langceret en ny produkserie som dækker alle de nye medier i et 100% B&O koncept som vi bare kan købe, sætte op og lave en "plug & play" installation. Opdaternger af software skal kunne downloades via nettet.
Stuer - Kvaliteten holder, stilen holder, fremtidens teknologier skal blot vendes og drejes af jer og så skal i vise os en serie der "sparker røv" 
Peter - Apr 04, 2008 

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:54
Prisen må også være det store problem, samt at de andre billig mærker, sony, philips, panasonic, samsung, pioneer osv gør en stor del ud af designet på deres produkter...

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 11:56

Som tidligere B&O sælger kommer jeg lige i tanke om en påstånd jeg tit stødte på blandt kunderne...  "Jamen B&O er jo bare Philips i smart indpakning - jeg får samme kvalitet i et Philips".

..........  

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:02
Mente nu ikke du fik samme kvalitet i Philips som i B&O.

Men Philips, sony osv er ikke grimme æsker som de var i gamle dage, derfor er design forskellen ikke så stor mere....

Måske burde B&O kikker lidt på Apples produkter, hvis de ønsker et yngere marked.

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:12

Nej troede heller ikke det var det du mente - kom bare lige i tanke om det.

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:18
Min personlige mening.

Jeg tror et flertal kun har behov for en pæn radio for at kunne afvikle nyheder og baggrunds musik. Det må også være derfor at supermarked radioer og mono DAB radioer går som varmt brød.

Mange danskere bakker op om Bang & Olufsen i disse, for dem krise tider, selv de unge som normalt kritisere B&O syntes det vil være trist hvis de pludselig ikke var her mere, og jeg tror ikke at det kun er fordi at de så ikke havde nogen at skælde ud på, men mere noget med nationalitet.

Mit ønske er at der bliver tilført den kapital til Bang & Olufsen, der gør det muligt at videre udvikle avancerede og kunstneriske løsninger uden kompromiser, så B&O af økonomiske omstændigheder ikke nødt til at hopper over hvor gæret er lavest. Et eks. HDMI version 1.3 er ny, men B&O bruger stadig version 1.1.

Sideløbende burde B&O producere en folkevogns RADIO-DVD-CD med passive højttaler til Danskerne, som et flertal syntes er pæn at have stående, og kan betale.

Jeg har rigtigt mange gange fået at vide at Bang & Olufsen gamle design bare var det flotteste, så det tager jeg som udgangspunkt.

Her mit forslag, og udviklings pengene er jo næsten allerede betalt.

Pris: Skal vi sige 6000 kr, med radio FM+DAB-dvd-cd-80 Watt-2 højttaler- Beo1000. 0 MasterLink. 0 PowerLink. Så bliver den ikke en konkurrent til B&O's øvrige produkter. Passive højttalerne kan B&O købe billigt hos Audio Pro.

-------------

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:23

Hov.. det falder måske udenfor debatten.. men hvorfor er det B&O har valgt at satse på aktive højttalere når 99% af markedet vælger passive?

Og hvorfor benytter B&O så tynde ledninger at man næsten er bange for at røre ved dem i frygt for de skal knække..? Jeg tænker det er pga. det er nemmere, at føre rundt i huset men der må vel være en grænse for hvor nemt folk skal have det... IMHO er det ihvertfald på bekostning af noget ret så vigtigt IMHO.

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:47
MartinJohansen
Fabrikken der producere PowerLink kabler ligger i Italien. Ingen andre end Bang & Olufsen kan købe dette kabel. Det speciale er at plus og minus signal ledere har omviklet to skærm som samles på pin 2. Det medføre at man kan lave de lange træk til baghøjttalerne uden der trænger elektrisk støj ind på kablet.

Jeg har lavet mange forsøg med bla. kabler fra Supra , men må erkende at B&O virkeligt har opnået et støjtrit kabel, hvor det ikke går udover lyden, sålænge der er tale om rent B&O setup. At de så også er tynde er så bare alletiders.

PowerLink MK III. Cable connection.

-------------

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 12:53
Tak for svar :)

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hov.. det falder måske udenfor debatten.. men hvorfor er det B&O har valgt at satse på aktive højttalere når 99% af markedet vælger passive?

Nu har vi to gode grunde til ikke at købe B&O

1) Prisen
2) De bruger ikke gængse industristandarder, så man er tvunget til at købe [næsten] det hele i B&O

I de [gode] gamle CRT dage havde B&O måske en vis design fordel sammenlignet med de andre producenter. Nu produceres der fladskærme, og her er det meget svært at se forskel på de enkelte mærker (i slukket tilstand).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Stig Stig skrev:

Tjaaah... Ord er jo taknemmelige. Det er sjovt at de største stemmer i kritikken nok også er de samme som liiige skal se hvad der er nyt i den lokale butik eller liiige skal tjekke det nyeste produkt (for så at slagte det).

Ja, B&O er et dansk produkt og har i lang tid haft en uovertruffen "hellig" beskyttelse herhjemme, men mon ikke også at Struer-virksomheden har et lunt øje til hvad der monstro foregår i den store verden, mere spicifikt Kina, Rusland, Indien, USa, UK mf. Dér er B&O jo ikke et "jantelovsprodukt" men et status produkt på lige fod med bil fra Bentley, ur fra Breitling, mobil fra Vertu, sko fra Jimmi Choo etc. Er disse mærker cutting edge? Nogen vil sikkert sige ja, men faktum er, at det nok nærmere er produkter som signalerer image fremfor noget andet. Præcis som at et hus i Frederikssund koster 1/3 - 1/2 af hvad det samme hus koster i skodsborg.

At sige at produkterne ikke er med teknologisk viser så til gengæld jo også bare hvor stor indflydelse autodidakte proffessorer har på markedet - er det en tilfældighed at ALLE (på nær B&O) mærker kaster om sig med med specielle forkortelser og features på hver deres respektive apparater? Næppe! Prøv, næste gang I går i en radio/tv forretning, at se det samme billede på et B&O og et produkt X - så vil prisen på B&O'en give mening! Er højttalerne dyre? Ja, gu fanden er de dyre, men der findes tilgæld heller ikke andre der ligner dem med samme materialevalg.

Tag nu og se lidt objektivt på det hele og lad vær med at være så snæversynsbedømmende. Vi er jo heller ikke sure på Maersk Møller fordi hans skibe ikke nødvendigvis ikke er de nyeste med hensyn Co2 udledning, vel?!?!?!

Nyd at vi har et stærkt brand i landet som nyder forbandet stor respekt i resten af verden og lad vær med at tude over at du ikke selv længere har råd til at købe hele butikken.

Forfatter:Stig

Jeg er meget ked af dette stempel "Status produkt" Jeg køber B&O fordi det dækker mit behov, så er min bil til gengæld 14 år gammel. Jeg prioriterer bare. 

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:19

Ku også frygte,at tiden løber fra B&O .

Med et "gemt væk" mediecenter/server og en fladskærmsmonitor,  -samt  "in wall" højtalerløsning,  er der ikke så forfærdeligt meget,at drysse design og livsstil ud på . . ? !

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:32
Feb. 2007.

B&O havde tætte samtaler med Microsoft.  

Næste generation af Bang og Olufsens produkter skal indeholde en computer. B&O havde sidste år dybe samtaler med Microsofts absolutte top om at bruge Windows XP i en specialudgave i de nye produkter.

Microsofts topchefer har et eller andet med Danmark. Microsofts næststørste udviklingscenter ligger i Vedbæk, Bill Gates er vild med Lego-legetøj, og så er Gates og Microsofts adm. direktør Steve Ballmer tændt på de veldesignede produkter fra Bang og Olufsen i Struer.

Der er gode kontakter og et godt samarbejde mellem de to virksomheder. Torben Ballegaard, adm. direktør hos Bang og Olufsen, har længe ført detaljerede samtaler med Microsoft-toppen om at udnytte Microsofts software i kommende B&O-produkter.

»Vi arbejder på at få en computer-processor bygget ind i de næste produkter fra os og i den forbindelse skal vi bruge et operativsystem. Derfor har vi naturligvis også talt med Microsofts topchefer om dette,« siger Torben Ballegaard. Det er særligt Jens Moberg, dansker og chef for Microsofts amerikanske marked,der har skabt forbindelsen til Gates og Ballmer, men Ballegaard trækker også på sin tid i Lego, som længe har haft tætte forbindelser med Microsoft-toppen.

Men det handler ikke blot om, at købe en version af Windows XP og installere i kommende produkter. B&O vil dels have lov til at moderere en del på programmet, men dertil får ingen af B&Os kunder antydninger af, at de har et produkt med Windows installeret.

»Ingen co-branding her,« understreger Ballegaard. B&O skal stå rent som navn og ikke forstyrres af andre navne. Ingen anden af B&Os samarbejdspartnere som Samsung, Philips og Panasonic er synlige. Man skal skille B&Os produkter helt ad, for at finde disse producenters navne på komponenter. Men det er ikke noget der huer Microsoft, der er vant til massiv profilering af deres Windows i PC-verdenen.

Gennem Ballmer får vi direkte adgang til de folk, der skriver koderne bag XP og her har vi ønsker om ændringer til vores produkter, for vi ønsker at skabe et fremtidigt link- som ikke påvirkes af sikkerhedstrusler som vira og hacking,« siger Torben Ballegaard.

B&O forbereder sig på, at skabe deres version af et såkaldt Home Entertaintment Center, som ventes at blive fremtidens medieplatform. En PC forklædt som en mellemting af en DVD og en spillekonsol til at stille under TV-et, hvor musik, netadgang, film, billeder og netsøgning er samlet - og det nye bliver, at det skal ske i stuen, ikke inde ved PCen.

Men B&O vil ikke blot, som Philips, bygge ovenpå Microsofts produkter. B&O vil skabe deres egen platform, siger Ballegaard.

Det er noget af det, vi pusler med de næste tre år.

Vi må så håbe samarbejdet ikke er gået i stå, og at de nu taler om Vista.

-------------

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Prøv, næste gang I går i en radio/tv forretning, at se det samme billede på et B&O og et produkt X - så vil prisen på B&O'en give mening!

Forfatter:Stig

Lige præcis mht fladskærms priserne, hopper kæden helt af for mig . Isoleret set producerer Pioneer  (endnu) et 50" TV - der billedkvalitetsmæssigt - er klart bedre end B&O . 

Fås til under 20k .  øhhh ! ! 

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 14:04
Lennon

Pioneers billedkvalitet helt enig, der var Stig nok for hurtig. Men der mangler lyd og betjenings integritet. Jeg vil tro at forforstærkeren i et BeoVision 7 koster det samme som det Pioneer Tv du referer til. Jeg tror ikke det er muligt for et AV produkt at have de absolut bedste specifikationer på alle områder. Den tekniske udvikling løber nok for stærkt.

-------------

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 17:49
Kan ikke se at den mangler lyd og betjenings integritet som B&O har (og
som der stort set ikke er sket en stor udvikling med), skal koste så meget
som B&O tager for det.

Selv på designe siden er B&O ved at gå bagud (se bare deres Mp3 afspille
og mobiltelefon), hvor er de flotte designe fra 80én blive af.

Kan skam godt forså at det ikke gå så god for B&O, når folk finde ud at
de kan få meget mere bilde og lyd kavlitet ved at vælge ander mærke.

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg er helt enig i at det nye design er totalt ude af synk. I "gamle" dage da Jacob Jensen stod for designet leverede B&O det ene smukke efter det andet - tænker især på MX serien i fjernsyn som stadig idag er eftertragtet i den blå avis og på Beromaster 5000 serien der var elegang, uden knapper og yderst diskret i sit design. Det er jo ofte det vi ønsker når man har købt en flot skænk til at hænge på væggen, så gider man ikke have 4 store stål kasser fra japan med masser af knapper og lysende lamper stående, det skal være diskret og pænt og spille super godt - og det kunne B&O lave sammen med Jacob. Den designer de har idag kan jeg slet ikke forholde mig til, der er hverken hoved eller hale i det som udvikles - det er ikke diskret længere, men bare dumt, og når man så hører i fjernsynet at man ønsker at "blære sig diskret" så synes jeg godt nok man spiller højt spil i jantelovens fødeland. Det er jo næsten at fortælle folk at grunden til at det koster SÅ meget er at man så kan blære sig lidt med at man har råd, i stedet for at fokusere på at lave nogle smarte anlæg med en fed lyd til en "fornuftig pris" - fjernsyn til 150.000 som er forældet min. 1 år efter man har købt det, er helt ude i hampen, uanset hvor god lyd det har. Jeg har aktier i B&O og hvis der ikke meget snart sker noget drastisk med strategien, så bliver de solgt med tab eller ej.

Lars

Design vil man altid se forskelligt på. Et nyt design skal man ofte se på et stykke tid, før man udtaler sig. Gentager man en design linie er det klart at man rammer en masse mennesker der vil elske det. Men dem der i sin tid ikke kunne lide det, syntes stadigt det er grimt, og resten syntes det er gammeldags. Tænk bare på tiden med de store briller. Design fornyelse kan være en farlig satsning, men rammer producenterne rigtigt er et flertal glade for at få noget nyt at se på.

-------------

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 18:49

Nu den her B&O snak igen.
Vi bliver jo aldrig enige, men det er jo derfor vi har disse forum.

Lad os alle håbe at B&O kommer på toppen igen.
Især på TV siden hvor de halter meget efter.

-------------
SVP03

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Kaj Kaj skrev:

Kommentar til artikel i Berlingske Tidende 

Det er med nogen overraskelse at jeg læser denne artikel.

Jeg har selv den sidste nye fladskærm fra B&O en 40 tommer Beovision 7-40. Den har fuld HD dvs. ægte 1080p, det er det bedste, der eksisterer i dag. Den indeholder en videoengine der løbende behandler det indkommende signal og får det maksimale ud af det, både på billede og lydsiden. Bl.a. understøtter den surround sound op til 7.1, og forsøger uanset input, at opgradere signalet til dette niveau. Det findes heller ikke bedre i dag.

Derudover er der hel masse tilpasning, man kan foretage i systemet med hensyn til sine højtalere og forbindelse til sine evt. andre B&O produkter og fremmede produkter i øvrigt.

Man køber ikke kun en fladskærm for de 79.000 men et helt system med avanceret højtaler og drejestand , med et hav af muligheder inklusiv tilkobling af andet udstyr også betjent via B&O fjernbetjening.

Jeg har også foretaget en sammenligning med Loewe, og skal man have samme specifikationer er prisniveauet det samme.

I kan ikke fornylig have set på B&O fladskærme for den fladskærm jeg har, kan ikke findes mere avanceret og fremtidsorienteret.

Men går man kun efter en 40 tommer skærm og ikke kan vurdere billede- og lydkvalitet skal man købe den til 10.000 hos "elgiganten".

Som mangeårig Berlingskelæser er jeg noget skuffet over den dårlige research, der ligger bag denne artikel.

Kaj 

Ja der er delte meninger, og behøver vi at være enige SVP03 , nej det syntes jeg ikke. Det jeg syntes er vigtigt, er at vi acceptere de valg andre mennesker foretager, så længe vi ikke skal betale. 

En anden ting jeg mener er vigtig, er at producenterne lægger alle oplysninger på boret, så vi virkeligt ved hvad vi køber. Her syntes jeg at Bang & Olufsen har et hængeparti i form af mangelfulde produkt specificationer.

Oprindeligt skrevet af HK HK skrev:

Det er sku ikke sjovt at værre den rigeste på kirkegården, så køb B&O og nyd livet, det kan godt værre de er 3 - 5 år bagefter, men til gengæld holder det 20 - 30 år på designet, og ja der skal ikke være priser til menig mand så mister man prestigen, stødt Dansk vi kan jo godt når det gælder, og hvem fanden kan se/hører forskel hvis ikke de kunne læse specifikationerne i manualen...
HK

Jeg tror sku HK har fortalt B&O at de skal holde lidt igen med specifikationerne, så vi ikke opdager, hvor de på grund af for lang produktions tid ikke får de nyeste teknologier med.  

-------------

Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 22:08
Jeg synes stadig det er svineri at man for et halv år siden sælger et B&O fjernsyn til jeg-ved-ikke-hvor-mange-tusind uden HDMI indgang? Kæft hvor ville jeg føle mig snydt!

Skrevet den: 06-April-2008 kl. 22:29
Enerneslo

Jeg må nok svare for Kaj da hans indlæg ligger på Berlingske Tidendes forum. BeoVision 7-40" MKIII som Kaj skriver om, har 4 stk. HDMI indgange, så det er ikke lige der problemet ligger.

Teknisk specification over BeoVision7-32" & BeoVision7-40" FULL HD, på pdf file. http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/Products/Technical%20Specifications/BeoVision7_da.pdf - Tryk her .

-------------

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 23:08

Jeg synes i virkeligheden at B&O's problem gøres langt mere avanceret end det i virkeligheden er: B&O er som firma struktureret til at produkterne har en relativt lang levetid i markedet, og samtidig til at man sjældent er først med ny teknologi, men bruger den tid det tager at udvikle teknologien færdig, og evt. levere den med nye twists, specielt betjeningsmæssigt. Problemet er at branchen bevæger sig langt hurtigere i dag end for 20 eller bare 10 år siden. Da B&O lancerede MX-serien af TV, betød det ikke det store om billedrøret der blev benyttet, var lanceret i en Philips model et par år før. Dét i sig selv gjorde ikke tv'et ukonkurrencedygtigt. I dag kan B&O ikke tillade sig at bruge et par år på at færdigudvikle et TV, for hvis de gør dét, så er tv'et teknisk forældet når det rammer gaden. Det bedste eksempel er vel Beovision 7, der da den blev lanceret ikke var HD Ready, og med den seneste 1080P opdatering har man så et hundedyrt tv der ikke er Full HD Ready.

Det er som jeg oplever det ikke fordi B&O er blevet ringere end tidligere til at udvikle produkterne, det er simpelthen fordi resten af markedet bevæger sig langt hurtigere end B&O kan følge med til. For mig at se må B&O indse at deres storhedstid har været der, i hvert fald i dén struktur B&O har i dag. Enten må de opgive at være på forkant med udviklingen, og slå sig fast på andre aspekter af ydelsen, eller også skal der en omfattende omstrukturering af firmaet til.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 06-April-2008 kl. 23:45

Som en del af de "Unge" der blev talt om i starten (er 22) kan jeg da lige komme med mit input:

Som det ser ud idag, ville jeg ikke købe B&O selvom jeg havde pengene til det. Som en del andre har jeg fået øjnene op for at B&O ikke leverer det ypperste i billedkvalitet (som en del mennesker dog stadig går rundt og tror), og jeg prioriterer kvaliteten en lidt højere end designet.

Apropos så synes jeg heller ikke at B&O's produkter er specielt kønne, og slet ikke deres fjernbetjeninger.

Jeg kan godt se fordelen ved B&O i integrationen og betjeningsvenligheden, hvis man har har alt sit Hifi og udstyr i B&O (opdagede for nyligt hos en bekendt at man kunne styre volumen på cd-afspilleren ved at bruge telefonen, det var sgu meget smart).

Men filmen knækker lidt hvis man kun har enkelte produkter, for så går integrations-ideen lidt af fløjten. Så står man tilbage med et hundedyrt fjernsyn, som måske/måske ikke ser ser pænt ud når det er slukket, men som kunne have været så meget bedre når det var tændt - og man kunne have sparet nogle penge.

Hvis folk vil have B&O så skal de være hjerteligt velkomne til det, det er deres valg og for nogle mennesker er det helt sikkert også det rigtige valg. Jeg er bare snart blevet træt af at folk tror at B&O altid og for alle mennesker er den hellige gral indenfor både billed-, lydkvalitet og design.

Jeg har også lidt problemer ved at se hvordan jeg skulle integrere min HTPC og stadig bibeholde B&O's smarte funktionalitet, men det er så en sidenote.

Skrevet den: 07-April-2008 kl. 14:21
Vent til at B&O komme med en HTPC (nok til en formue)

Skrevet den: 07-April-2008 kl. 21:09
Måske derfor mener AV Precision at BeoVision MkIII ikke er Full HD Ready.

BeoVision 7-40" MkIII kan ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p. De betyder at en tilsluttet Blue-Ray afspiller med en ilagt Blu-Ray film i 24p ikke vises rigtigt.

BeoVision 7-40" MkIII kan ikke køre 24p frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p. Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen.

Sagen er, da man implementerede "System 3" i BV7-40" MkIII, var man nødt til at skille den eksisterende System 3 helt ad, og tilpasse hardwaren til LCD TV. Her valgte B&O så i første omgang at hoppe over hvor gæret er lavest, og det giver så dette problem.

Så går man med en ide om at få en tilsluttet Blue-Ray afspiller til at køre optimalt, må vi håbe Bang & Olufsen udvikler noget nyt hardware til BV7, så en teknikker kan skifte det for et rimelig beløb.

På BeoWorld har jeg så læst at nogle personer oplever at en afspilning på en Blue-Ray afspiller tilsluttet BV7-40" MkIII hakker i billederne, men at der er forskel på hvordan de opføre sig, alt efter hvordan Blu-Ray film er indspillet. Andre skriver at de ikke har oplevet nogen problemer med dette.

-------------

Skrevet den: 07-April-2008 kl. 21:16

Et andet problem med B&O.
Hvad er sandsynligheden for indbrud i sit hjem med B&O. Dobbelt op vel ca.
De nye apparater er sikret med kode, men det kan vel også fikses i vore dage.
Kender en der har fået tømt sit hus for 150 tkr B&O
Han er sgu noget trist.
Er ved at få ham overtalt til et Pio tv .

-------------
SVP03

Skrevet den: 08-April-2008 kl. 19:06

Tjaaah... Ord er jo taknemmelige. Det er sjovt at de største stemmer i kritikken nok også er de samme som liiige skal se hvad der er nyt i den lokale butik eller liiige skal tjekke det nyeste produkt (for så at slagte det).

-------------

Skrevet den: 08-April-2008 kl. 19:29

Det nye Pioneer G9

-------------
SVP03

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-April-2008 kl. 22:58
Det er forhåbentlig ikke en gråtoneskala for Pio G9...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 09-April-2008 kl. 01:47

BeoVision 7-40" MkIII kan ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p. De betyder at en tilsluttet Blue-Ray afspiller med en ilagt Blu-Ray film i 24p ikke vises rigtigt.

BeoVision 7-40" MkIII kan ikke køre 24p frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p.

Såvidt jeg har fået oplyst, kan den slet ikke modtage 1080P/24 signaler. Om den er Full HD Ready, har intet at gøre med om den konverterer frameraten til noget andet, den skal bare kunne modtage 1080P/24 (og vise det uden overscan). Medmindre mine oplysninger er forkerte, kan BV7 mk.III ikke dette.

Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen.

En tam udtalelse, og hvis den kommer fra B&O beviser den hvorfor de ikke er førende rent teknisk. Hvis man ikke forsøger at opnå det perfekte selv om man ved det aldrig vil kunne nås, vil man sjældent ende med at være dén der er tættest på.

Det er jo ikke fordi behovet for 1080P/24 burde komme som et chok for en producent som B&O, så hvis de ikke har været forberedte på dette for længe siden, så bekræfter det om noget at de ikke er fremme i skoene på teknik-siden.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Phil
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 09:49

På BeoWorld har jeg så læst at nogle personer oplever at en afspilning på en Blue-Ray afspiller tilsluttet BV7-40" MkIII hakker i billederne, men at der er forskel på hvordan de opføre sig, alt efter hvordan Blu-Ray film er indspillet. Andre skriver at de ikke har oplevet nogen problemer med dette.

Jeg har nu set adskillige film på BV7-40C, med en BD-P 1400 og jeg har ikke set nogen hakken eller lign. Tværtimod, er det det bedste billede jeg endnu har set på et LCD TV. Jeg ved godt, at det siges at man ikke på en 40" kan se om det er FHD eller ej, men jeg kan nu sagtens se forskel på en MKII og en MKIII når der er koblet en BD afspiller til. Det er mulig det er pga. chassiset med BSYS3 der giver den bedre billedoplevelse, det ved jeg ikke.

Phil

Phil 

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 13:13

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Et andet problem med B&O.
Hvad er sandsynligheden for indbrud i sit hjem med B&O. Dobbelt op vel ca.
De nye apparater er sikret med kode, men det kan vel også fikses i vore dage.
Kender en der har fået tømt sit hus for 150 tkr B&O
Han er sgu noget trist.
Er ved at få ham overtalt til et Pio tv .

Dårlig idé! I den forretning, hvor jeg sidst var ansat, havde vi en kunde, som nu kører på sit 3. Pioneer 50" - de 2 tidligere er "udlånt" til ubekendte...

M.v.h.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Phil Phil skrev:

[

Jeg har nu set adskillige film på BV7-40C, med en BD-P 1400 og jeg har ikke set nogen hakken eller lign. Tværtimod, er det det bedste billede jeg endnu har set på et LCD TV. Jeg ved godt, at det siges at man ikke på en 40" kan se om det er FHD eller ej, men jeg kan nu sagtens se forskel på en MKII og en MKIII når der er koblet en BD afspiller til. Det er mulig det er pga. chassiset med BSYS3 der giver den bedre billedoplevelse, det ved jeg ikke.

Phil 

Jep, en BV7 hakker ikke - 24p eller ej - basta!

M.v.h.

Skrevet den: 09-April-2008 kl. 15:52

Mit løber de sgu ikke lige med.
Boltet godt på væggen og TV skruet til vægbeslag med låsebolte.
Men man ved jo aldrig.
Mine forældre fik også taget deres B&O anlæg og de der blyant højtalere. Hvis de ikke havde haft det var der aldrig begået indbrud.

-------------
SVP03

Skrevet den: 09-April-2008 kl. 21:43

Bang & Olufsen har i de senere år indbygget tyveri sikring
i de fleste af deres modeller, også i BeoVision 7-40".

-------------

Skrevet af: BeoBrian
Skrevet den: 09-April-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

BeoVision 7-40" MkIII kan ikke køre 24p frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p.

Såvidt jeg har fået oplyst, kan den slet ikke modtage 1080P/24 signaler. Om den er Full HD Ready, har intet at gøre med om den konverterer frameraten til noget andet, den skal bare kunne modtage 1080P/24 (og vise det uden overscan). Medmindre mine oplysninger er forkerte, kan BV7 mk.III ikke dette.

Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen.

En tam udtalelse, og hvis den kommer fra B&O beviser den hvorfor de ikke er førende rent teknisk. Hvis man ikke forsøger at opnå det perfekte selv om man ved det aldrig vil kunne nås, vil man sjældent ende med at være dén der er tættest på.

Det er jo ikke fordi behovet for 1080P/24 burde komme som et chok for en producent som B&O, så hvis de ikke har været forberedte på dette for længe siden, så bekræfter det om noget at de ikke er fremme i skoene på teknik-siden.

Det er rigtigt at BeoVision 7-40 ikke på nuværende tidspunkt kan gengive 24P, men men der kommer en opdatering til produktet, hardwaremæssigt er produktet klar, så det er rent software der mangler, det kommer indenfor et par måneder.

BeoVision 4 sendes på gaden i denne uge med D10 plasma panel og håndtering af 24P ved 96hz, samme version vælges til BeoVision 7-40.

BeoVision 4 har endnu en genial feature ved navn Automatic Colour Management hvilket i bund og grund er et indbygget kamera i fronten på rammen af TV'et. Dette kamera kører ned foran skærmen for hver 100 timer produktet har kørt, eller hvis du selv kalder det frem. Herefter måles niveauet for den hvide farve, fordi netop en plasma over tid mister sine farver, og den mest fremtrædende for vores øjne er den hvide. Efter målingen af skærmen, tilføjes automatisk blå, så den hvide farve bliver kridhvid igen, herefter vil farverne se ud som da skærmen var helt ny. Med over tid mener man ca. 5 til 6 års almindeligt brug.

Udover dette kan vores BeoSystem 3 ved hjælp af Automatic Picture Control, måle niveau for kontrast, lys, farve og nu også farvetemperatur i rummet, og herefter perfekt indstille TV'et til enhver situation, dette sker konstant og automatisk og er ikke en ting du lægger mærke til, men over en hel dag vil billedet forblive ensartet rigtigt. Ingen andre kan måle farvetemperaturen i rummet automatisk og justere billedet herefter.

BeoVision 7-40 og BeoVision 4 + BeoSystem 3 bør opleves, og ydermere bør man opleve de ekstra muligheder man automatisk får med ved de to produkter, fordi BeoSystem 3 som nu er indbygget BeoVision 7-40 er den perfekte scenemester for den ultimative hjemmebiograf, med styring af optil 2 fulde surround opsætninger i samme rum (skærm den ene vej og lærred den modsatte.

Se mere her: http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=179 - http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=179 #

Klik på start præsentation ude til højre og oplev hvordan det hele vil fungere i dagligdagen.

Skrevet den: 09-April-2008 kl. 22:18

Fint at BeoBrian kommer med teknisk indput når han nu arbejder med produktet åbenbart. Men kan vi ikke slippe for alt det andet reklame.
Dette er et forum hvor vi kan udveksle vores erfaringer.

-------------
SVP03

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 05:35

Tak for dit indlæg BeoBrian

-------------

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 10:05

Jeg har nu set adskillige film på BV7-40C, med en BD-P 1400 og jeg har ikke set nogen hakken eller lign.

Uden at du skal tage det ilde op, så siger dét lige så meget om dig som om tv'et. Det er ikke personligt ment, bare helt generelt - fakta er at blu-ray film vises med 2-3 pulldown, og som følge deraf hakker mere end det ville gøre på et tv der kører ægte 24 fps - om du kan se det, og om det er et problem, det er en helt anden sag. Men det drejer sig slet ikke om hvorvidt tv'et gengiver billedet flydende eller ej, det drejer sig om at tv'et slet ikke kan modtage et 1080P/24 signal, og som følge deraf ikke er Full HD Ready. Som jeg har sagt mange gange tidligere, så er det i sig selv ikke særligt relevant om tv'et ikke kan modtage 1080P/24, eller om det kan modtage det men viser det ved 60 Hz. Det giver præcist det samme i praksis, men det betyder at B&O ikke kan påberåbe sig at de har et top-moderne tv. De har et GODT tv, bevares, men det er ikke up to date.

Tværtimod, er det det bedste billede jeg endnu har set på et LCD TV. Jeg ved godt, at det siges at man ikke på en 40" kan se om det er FHD eller ej, men jeg kan nu sagtens se forskel på en MKII og en MKIII når der er koblet en BD afspiller til. Det er mulig det er pga. chassiset med BSYS3 der giver den bedre billedoplevelse, det ved jeg ikke.

Det er jo så hér problemerne med de subjektive bedømmelser ligger. Du konkluderer at 1080P er bedre end 768P, men du ved ikke om dén forskel du ser skyldes opløsningen eller signalbehandlingen, eller panelets øvrige egenskaber.

Jeg er iøvrigt enig i at B&O leverer et LCD-tv der ligger i den gode ende i forhold til konkurrenterne. Jeg mener bare ikke det burde være B&O's målsætning at være mindre ringe end konkurrenterne.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 10:21

Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Det er rigtigt at BeoVision 7-40 ikke på nuværende tidspunkt kan gengive 24P, men men der kommer en opdatering til produktet, hardwaremæssigt er produktet klar, så det er rent software der mangler, det kommer indenfor et par måneder.

Det er prisværdigt, også selv om det i praksis ikke er sikkert det gør nogen forskel, men det ændrer bare ikke på det grundlæggende problem: B&O er bagud på visse helt grundlæggende faktorer, når modellerne rammer gaden. At man så er forud på andre faktorer, gør det bare endnu mere frustrerende, for det efterlader kun to muligheder: A: Man fravælger disse detaljer bevidst, eller B: Man ved ikke bedre. Jeg ved faktisk ikke hvilken mulighed der er værst.

Hvis hardwaren er klar, og det er ren software, hvorfor HULEN var den så ikke klar til det fra starten?? Har B&O ikke forudset behovet for 24 fps materiale, eller bare forudset at det måske kunne være en fordel at et 1080P tv kunne have et Full HD Ready logo i specifikationerne, så man undgik diskussioner om hvorvidt B&O er bagud i forhold til konkurrenterne? Når man er nødt til at snakke udenom på journalistiske henvendelser om hvordan B&O forholder sig til Full HD Ready, så er det jo netop med til at skabe dén usikkerhed om produkterne, der i øjeblikket får skylden for det vigende salg. B&O ville gøre det væsentligt nemmere for sig selv, hvis man kunne levere nogle objektive argumenter for hvorfor B&O's tv er de bedste, i stedet for "kunderne siger", "kig nu på billedet", "det er meget bedre end mit gamle JVC" osv.

Mht. auto-kalibreringen, så synes jeg da det er meget interessant at B&O går så meget op i hvor præcist TV'et gengiver en grundlæggende forkert farvetemperatur... Dét du kalder "kridhvid", er en blålig toning af det oprindelige kildemateriale, som subjektivt opfattes mere hvidt end det var tiltænkt i kildematerialet. Hvis producenten af en film ønskede denne blåtoning af de hvide områder i billedet, så ville han have justeret farvetemperaturen på filmen. Det behøver vi ikke tv'et til.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 12:45

Jeg har nu set adskillige film på BV7-40C, med en BD-P 1400 og jeg har ikke set nogen hakken eller lign.

Uden at du skal tage det ilde op, så siger dét lige så meget om dig som om tv'et. Det er ikke personligt ment, bare helt generelt - fakta er at blu-ray film vises med 2-3 pulldown, og som følge deraf hakker mere end det ville gøre på et tv der kører ægte 24 fps - om du kan se det, og om det er et problem, det er en helt anden sag. Men det drejer sig slet ikke om hvorvidt tv'et gengiver billedet flydende eller ej, det drejer sig om at tv'et slet ikke kan modtage et 1080P/24 signal, og som følge deraf ikke er Full HD Ready. Som jeg har sagt mange gange tidligere, så er det i sig selv ikke særligt relevant om tv'et ikke kan modtage 1080P/24, eller om det kan modtage det men viser det ved 60 Hz. Det giver præcist det samme i praksis, men det betyder at B&O ikke kan påberåbe sig at de har et top-moderne tv. De har et GODT tv, bevares, men det er ikke up to date.

Tværtimod, er det det bedste billede jeg endnu har set på et LCD TV. Jeg ved godt, at det siges at man ikke på en 40" kan se om det er FHD eller ej, men jeg kan nu sagtens se forskel på en MKII og en MKIII når der er koblet en BD afspiller til. Det er mulig det er pga. chassiset med BSYS3 der giver den bedre billedoplevelse, det ved jeg ikke.

Det er jo så hér problemerne med de subjektive bedømmelser ligger. Du konkluderer at 1080P er bedre end 768P, men du ved ikke om dén forskel du ser skyldes opløsningen eller signalbehandlingen, eller panelets øvrige egenskaber.

Jeg er iøvrigt enig i at B&O leverer et LCD-tv der ligger i den gode ende i forhold til konkurrenterne. Jeg mener bare ikke det burde være B&O's målsætning at være mindre ringe end konkurrenterne.

Vi skal jo netop være mindre ringe end de øvrige konkurrenter, vi er nødt til at levere spitzen klasse, at der så kan være fuktioner eller features som må vente, er bare et svar på at de pågældende funktioner eller features stadig er på et udviklings stadie, hvor enkelte leverandører alligevel vælger at implementere disse. Her er vi nødt til at vente, til det er godt nok eller ordentlig gennemtestet.

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 12:52

Det er prisværdigt, også selv om det i praksis ikke er sikkert det gør nogen forskel, men det ændrer bare ikke på det grundlæggende problem: B&O er bagud på visse helt grundlæggende faktorer, når modellerne rammer gaden. At man så er forud på andre faktorer, gør det bare endnu mere frustrerende, for det efterlader kun to muligheder: A: Man fravælger disse detaljer bevidst, eller B: Man ved ikke bedre. Jeg ved faktisk ikke hvilken mulighed der er værst.

Hvis hardwaren er klar, og det er ren software, hvorfor HULEN var den så ikke klar til det fra starten?? Har B&O ikke forudset behovet for 24 fps materiale, eller bare forudset at det måske kunne være en fordel at et 1080P tv kunne have et Full HD Ready logo i specifikationerne, så man undgik diskussioner om hvorvidt B&O er bagud i forhold til konkurrenterne? Når man er nødt til at snakke udenom på journalistiske henvendelser om hvordan B&O forholder sig til Full HD Ready, så er det jo netop med til at skabe dén usikkerhed om produkterne, der i øjeblikket får skylden for det vigende salg. B&O ville gøre det væsentligt nemmere for sig selv, hvis man kunne levere nogle objektive argumenter for hvorfor B&O's tv er de bedste, i stedet for "kunderne siger", "kig nu på billedet", "det er meget bedre end mit gamle JVC" osv.

Mht. auto-kalibreringen, så synes jeg da det er meget interessant at B&O går så meget op i hvor præcist TV'et gengiver en grundlæggende forkert farvetemperatur... Dét du kalder "kridhvid", er en blålig toning af det oprindelige kildemateriale, som subjektivt opfattes mere hvidt end det var tiltænkt i kildematerialet. Hvis producenten af en film ønskede denne blåtoning af de hvide områder i billedet, så ville han have justeret farvetemperaturen på filmen. Det behøver vi ikke tv'et til.

Bang & Olufsen vil aldrig være først med den slags nye funktioner eller enkelte teknologier, især ikke hvis det er klar til markedet og det kan forsvares at skulle fungere i lang tid fremover, eller at vi skal kunne opdatere på teknikken.

Med hensyn til Full-HD og kalde dem 1080P HD-Ready med den nye mærkning så er det jo stadig ikke en garanti for dig og mig om at det pågældende produkt, nu kan gengive en film i 1920 x 1080P/24Hz, den skal bare kunne modtage signalet og så gør det ikke noget det køres op til 50 eller 60Hz. Derfor er denne mærkning ikke speciel vigtig at jagte. Hvis alle leverandører istedet talte med en klar og tydelig tale istedet for at frembringe sensations historier for at få solgt flest æsker, så ville slutbrugeren heller ikke føle sig så snydt som mange gør PT.

Med hensyn til Auto kalibreringen så forstår jeg dig som om at jo ældre TV'et bliver og jo mere slidt det bliver, dets bedre billede? Ellers forstår jeg ikke dit argument imod vores justering tilbage til fab. niveau. Vi taler ikke om at den justerer udfra en farvetemperatur i en film, TV'et har sin egen skala (prøvebilledet) med flere nuancer hvid hvor den måler skærmens kunnen. Ikke på en film der kører, jeg tror vi er gået forbi hinanden der.

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 12:56

Fint at BeoBrian kommer med teknisk indput når han nu arbejder med produktet åbenbart. Men kan vi ikke slippe for alt det andet reklame.
Dette er et forum hvor vi kan udveksle vores erfaringer.

Sorry det var ikke for at reklamere, bare for at forklare muligheder med BeoSystem 3. Mange ser bare vores TV som et TV, og samligner udfra det en pris på vores op imod det øvrige på markedet, og det er ikke helt fair derfor bør man istedet have hele pakken med ved vores TV med BeoSystem 3, når man vurderer, eller trække prisen for BeoSystem 3 fra, så er vi ved at være på niveau med en rigtig samligning.

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 13:12
For ikke så lang tid siden så jeg en historie om en der syntes at hans bekendtes (hans far, tror jeg det var?) nye B&O TV med indbygget DVD gav for dårligt billede.

Det endte med at han skilte det ad for blot at opdage at den interne DVD var koblet til fladskærmen med composite signal.

Ah men...hvad fanden er det for noget crap at lave?

Det er derfor vi køber Pioneer, Panasonic og Samsung i stedet. Så er det muligt det hele ikke er i stål og glas, men man får da det man betaler for frem for en poleret fis i en hornlygte.

Tag ikke fejl, jeg synes at flere og B&O's produkter er designklassikere, men det er dælme en del år siden de teknisk og idémæssigt var i front.

Og det der med "en fjernbetjening styrer det hele" kan jeg opnå for 800 kr med en Logitech - så at lade det være et argument for en 40" fladskærm til 50.000 er for tyndt.

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 13:39

Vi skal jo netop være mindre ringe end de øvrige konkurrenter, vi er nødt til at levere spitzen klasse, at der så kan være fuktioner eller features som må vente, er bare et svar på at de pågældende funktioner eller features stadig er på et udviklings stadie, hvor enkelte leverandører alligevel vælger at implementere disse. Her er vi nødt til at vente, til det er godt nok eller ordentlig gennemtestet.

Det synes jeg er en tynd undskyldning. Jeg kan på visse områder godt følge dig, men hvis B&O venter til de nye features er ordentligt gennemtestet, hvorfor har man så et TV på markedet der skal software-opdateres før det er up to date?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 13:55

Med hensyn til Full-HD og kalde dem 1080P HD-Ready med den nye mærkning så er det jo stadig ikke en garanti for dig og mig om at det pågældende produkt, nu kan gengive en film i 1920 x 1080P/24Hz, den skal bare kunne modtage signalet og så gør det ikke noget det køres op til 50 eller 60Hz. Derfor er denne mærkning ikke speciel vigtig at jagte. Hvis alle leverandører istedet talte med en klar og tydelig tale istedet for at frembringe sensations historier for at få solgt flest æsker, så ville slutbrugeren heller ikke føle sig så snydt som mange gør PT.

Jeg er enig, mærkningen er værdiløs. Men synes du selv B&O taler med "klar og tydelig tale", når en journalist beder om B&O's holdning til 1080P HD Ready, og man så får en sludder for en sladder om hvor langt B&O er med 1080P displays, uden ét ord om dét spørgsmålet gik ud på? B&O taler jo netop _ikke_ med klar og tydelig tale, når I f.eks. sender det oprindelige BV7 på gaden uden HDCP, og reklamerer med HD opløsning på et TV der ikke kan modtage HD signaler digitalt? _Hvorfor_ vælger man ikke at følge med udviklingen på de helt grundlæggende, basale detaljer såsom hvilke inputs man understøtter, når man nu bruger millioner på at være foran på udviklingen af så mange andre ting? Jeg siger ikke at B&O ikke leverer avancerede produkter, jeg undrer mig bare over prioriteringerne.

Med hensyn til Auto kalibreringen så forstår jeg dig som om at jo ældre TV'et bliver og jo mere slidt det bliver, dets bedre billede? Ellers forstår jeg ikke dit argument imod vores justering tilbage til fab. niveau. Vi taler ikke om at den justerer udfra en farvetemperatur i en film, TV'et har sin egen skala (prøvebilledet) med flere nuancer hvid hvor den måler skærmens kunnen. Ikke på en film der kører, jeg tror vi er gået forbi hinanden der.

Nej, jeg er godt klar over at man ikke måler på en film der kører... En film har ikke en bestemt farvetemperatur. En film er produceret ud fra en bestemt hvid-reference, dvs. man ser materialet på en monitor med denne hvid-reference, og justerer farverne så det ser ud som man vil have det. Hvid-referencen film produceres efter, er 6500 kelvin (D65 helt præcist). Hvid-referencen B&O kalibrerer efter, er mig bekendt 8500 kelvin. Dvs. for hver 100 timer kører måle-apparatet ud og sørger for at hvid er lig med 8500 kelvin. Det vil, uanset hvordan man vender og drejer det, få filmen til at fremstå anderledes end den er produceret til at se ud. Det er _netop_ dét at B&O har "sin egen skala", der er balladen her, fordi dén skala ikke er den samme skala som filmene er designet ud fra. At kalibrere ud fra filmens farvetemperatur er faktisk meget simpelt - alle film er designet ud fra en hvid-reference der hedder D65 (6500 kelvin). Netop derfor skal der ikke justeres på hvid-reference alt efter hvilken film man ser - man justerer til D65, og så passer hvid-referencen på _alle_ film. Ergo, når B&O justerer til 8500 kelvin, så er hvid-referencen forkert på _alle_ film - fordi B&O tager udgangspunkt i hvad flertallet af kunderne synes subjektivt er bedst, i stedet for at præsentere kunderne for dén film film-producenten har lavet. Sagt på en anden måde, hvis man skal tale om at en film har en bestemt farvetemperatur, så er det altid, på alle film, 6500 kelvin. Hvorfor bruger B&O så 8500? Svaret er simpelt: Man leverer dén billedgengivelse man tror kunderne vil have, og ikke dén der er bedst.

Selve dét at der justeres tilbage mod fabriks-kalibreringen, synes jeg er en rigtigt god ting. Det er fabriks-kalibreringen i sig selv, jeg har et problem med.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 14:11

Sorry det var ikke for at reklamere, bare for at forklare muligheder med BeoSystem 3. Mange ser bare vores TV som et TV, og samligner udfra det en pris på vores op imod det øvrige på markedet, og det er ikke helt fair derfor bør man istedet have hele pakken med ved vores TV med BeoSystem 3, når man vurderer, eller trække prisen for BeoSystem 3 fra, så er vi ved at være på niveau med en rigtig samligning.

Så lad mig sige det lige ud (håber ikke du tager alt min brok personligt, det er ikke sådan ment, jeg forholder mig bare til det fra mit faglige synspunkt): De ting Beosystem 3 gør, som f.eks. en DVDO scaler også gør (de-interlacing, scaling), det gør den særdeles middelmådigt, og på ingen måde i en kvalitet der retfærdiggør at prisen for Beosystem 3 trækkes ud af regnestykket.* Og de ting Beosystem 3 gør, som ingen andre gør, bør efter min mening netop slet ikke gøres! Det gælder først og fremmest støjreduktion (det er okay at det er der, men det burde kunne slås fra), edge enhancement, og farve-behandlingen. 

Hvis prisen for Beosystem 3 skal trækkes ud, for at sammenligningen er rimelig, så må det omvendte også være rimeligt, dvs at vi i stedet kigger på den samlede pris på B&O'en, og sammenligner dét med en 50" Pioneer 1080P plasma, en Lumagen Radiance scaler, en Harmony 1000 remote (eller whatever), og en installatør der kalibrerer og programmerer det hele. Det koster vel nogenlunde det samme. Man skal godt nok være noget blå-øjet, eller bare i det hele taget aldrig have set et seriøst Pioneer setup, for at tro på at B&O'en vil levere bedre billeder (og Pioneer'en er 10 tommer større!). Det er jo lidt "nemt" at definere at B&O er bedre end konkurrenterne - bare ikke hvis man bruger prisforskellen på at udnytte konkurrenterne ordentligt...

* For at argumentere for at jeg kalder de-interlacing/skalering middelmådig, så kan jeg som eksempel nævne at jeg da jeg nærstuderede BV7 (den nyeste), så spillede jeg bl.a. Star Wars Episode 2, den almindelige PAL DVD. Det er en skive jeg blandt andet har brugt til at demonstrere hvorfor Philips DVD 963 var en bedre afspiller end konkurrenterne, for 5 år siden. Det er en svær film at håndtere, men ikke sværere end at enhver de-interlacer der vil kalde sig high-end, bør kunne håndtere den. Det går f.eks. fint på groft sagt alle afspillere med Faroudja, HQV, Silicon Image eller ABT processing. BV7 sprang ind og ud af film og video mode konstant, hvilket medførte en masse jaggies og staircasing i billedet. Det er okay i en harddisk-optager til 3000,-, og til dels i et almindeligt TV's signalbehandling, men _ikke_ i en video processing box som B&O mener er verdens mest avancerede, og som skal retfærdiggøre at tv'et koster så meget som det gør. At B&O laver en masse fiks-fakserier med farvegengivelse osv, ændrer ikke på at den helt grundlæggende performance af eksempelvis de-interlacing altså skal være i orden, hvis man vil påberåbe sig high-end status.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Phil
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 14:42

[Hvis prisen for Beosystem 3 skal trækkes ud, for at sammenligningen er rimelig, så må det omvendte også være rimeligt, dvs at vi i stedet kigger på den samlede pris på B&O'en, og sammenligner dét med en 50" Pioneer 1080P plasma, en Lumagen Radiance scaler, en Harmony 1000 remote (eller whatever), og en installatør der kalibrerer og programmerer det hele. Det koster vel nogenlunde det samme. Man skal godt nok være noget blå-øjet, eller bare i det hele taget aldrig have set et seriøst Pioneer setup, for at tro på at B&O'en vil levere bedre billeder (og Pioneer'en er 10 tommer større!). Det er jo lidt "nemt" at definere at B&O er bedre end konkurrenterne - bare ikke hvis man bruger prisforskellen på at udnytte konkurrenterne ordentligt...

Som altid, gode velfunderede og sobre indlæg fra dig Otto(enig eller ej), men lige netop her tager du skridtet og sammenligner et plasma vs LCD? Så skulle det vel nærmere være et BV4 du holdte op mod Pio'en? Det gør desværre nok bare ikke prisforskellen bedre.

Phil

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 17:59

Bang & Olufsen lancerer ny scenemester der giver billede og lydoplevelser i særklasse

Bang & Olufsen lancerer nu en ny masterenhed, BeoSystem 3, der sætter ny standard indenfor billede og lyd. BeoSystem 3 er Bang & Olufsen første globale TV-koncept, der stort set kan håndtere alle gængse TV-signaler verden rundt, uanset om det er danske, amerikanske, koreanske eller for eksempel japanske TV-signaler.

Det nye BeoSystem 3 er en masterenhed til hjemmebiografens plasmaskærm, projektor og projektionsskærme. Lydbilledet leveres ikke alene i 5.1 digital surround sound, det kan også drejes vha. op til syv højttalere og to subwoofere, så det passer til forskellige situationer. Ligeldes er der kræset for billedgengivelsen, så man får det bedst mulige billede uanset om signalet er et traditionelt analogt signal eller om der er tale om et High Definition signal.

BeoSystem 3 er ”scenemesteren”, som tilbyder modularitet og tilpasning hvad angår såvel tilslutningsmuligheder, billedkvalitet og lydbillede. Uanset om det indgående signal er terrestrisk- eller satellitbaseret, eller om lagringsmediet er en HD-DVD eller BluRay-DVD, fremstår high definition-billedkvaliteten tydelig. BeoSystem 3 er meget mere end bare HD Ready og bør opleves sammen med BeoVision 4 plasmaskærmen.

”Vi er allerede kendte for vores billedkvalitet, men med BeoSystem 3 hæver vi niveauet yderligere”, siger Villy Hansen, Senior Product Manager i Bang & Olufsen. ”Muligheden for at dreje lydbilledet og tilpasse det til præcis den situation, du ønsker – uanset om det er med en monitor eller projektionsskærm – er både innovativ og uovertruffen. Den måde BeoSystem 3 håndterer tilslutningen af andre enheder gør dig klar til fremtidens teknologiske udvikling.

Billedkvalitet på et højere niveau
Bang & Olufsen har altid udmærket sig inden for billedkvalitet med VisionClear, som automatisk justerer og optimerer signalet og billedet alt efter situationen. Bang & Olufsen tager nu skridtet videre og sætter nye standarder for billedkvalitet. Den vigtigste årsag til dette er, at BeoSystem 3 bygger på et fuldt digitalt grundlag, samt at både analoge og digitale signaler er optimeret digitalt.

”Vi beskriver BeoSystem 3 som værende ’komplet HD’, fordi vi har overgået HD Ready-standardens krav”, forklarer Villy Hansen. ”Farvegengivelsen og støjreduktionen er blevet forbedret, og vi kan nu selektivt overvåge og forstærke selve billedindholdets kontrast. Dermed forbedres opfattelsen af det virkelighedstro billede generelt.”

Dette er muligt takket være BeoSystem 3’s evne til at behandle 1 milliard farver fra det indgående signal. Tidligere generationers TV-teknologi er kun i stand til at håndtere 16 millioner farver. Ny sensorteknologi gør det muligt at måle omgivelsernes lys ved lavere styrker, og den nye Dynamic Contrast funktion gør det muligt selektivt at overvåge og forstærke kontrasten. Derudover er BeoSystem 3 i stand til at genkende typen og specifikationen på den Bang & Olufsen skærm, den er tilsluttet, og de forskellige parametre finindstilles for at optimere billedkvaliteten.

Drej lydbilledet
BeoSystem 3 kan tilsluttes en projektor og en panelskærm på samme tid. Ofte er projektionsskærmen og plasmaskærmen ikke placeret på samme væg, men lydoplevelsen skal stadig matche skærmoplevelsen fuldstændigt.

BeoSystem 3 gør dette muligt med udgange til maks. 12 højttalere og to subwoofere. Med Bang & Olufsens PowerLink kabeltilslutninger er alle højttalerporte neutrale. Du skal blot tilslutte højttalerne og programmere lydbilledet til din skærmopsætning, som kan have op til syv højttalere og to subwoofere tilsluttet afhængig af situation.

Dette betyder, at det er muligt at dreje et 5.1 surround sound-lydbillede fra et sted i rummet til et andet og tilpasse det din placering og skærmopsætningen blot ved hjælp af Beo4 fjernbetjeningen. BeoSystem 3 kan også levere en 7.1-kanals surround sound-oplevelse med en eller to subwoofere. De ekstra to kanaler udfylder det ”hul i midten”, som kan forekomme i større rum.

Teknologi med fordele
BeoSystem 3 fungerer som centrum for alle videokilder og andet udstyr. Det er bygget på et fuldt digitalt grundlag og har et væld af tilslutningsmuligheder, der gør det muligt for dig at anvende alle de eksterne kilder, du måtte ønske. Designet og konstruktionen gør op med rodet af tilslutninger og kabler – alle tilslutninger er placeret foran, så de er nemme at komme til og ledes langs siderne via det aftagelige kabelcover.

Bang & Olufsens BeoSystem 3 sætter nye standarder for modularitet og tilpasning af din hjemmebiograf. Derudover sikrer BeoSystem 3, at Bang & Olufsen fortsat er førende hvad angår billedkvalitet og lydoplevelser. Bang & Olufsens varemærke har i årevis været nem og simpel betjening, og Beo4 fjernbetjeningen giver dig mulighed for at styre hele din hjemmebiograf – selv belysningen og gardinerne – samt sende lyd og billede rundt i hele hjemmet via BeoLink systemet.

”Vi har skabt en global masterenhed til hjemmebiografen, der også vil fungere som ”motoren” i fremtidige Bang & Olufsen fjernsynskoncepter, forklarer Villy Hansen og konstaterer: ”Vi har skabt den ultimative løsning for fleksibel tilpasning af installationer. Vores forventninger til BeoSystem 3 er store, kunderne vil blive begejstrede, når de oplever fordelene ved BeoSystem 3 som ”scenemesteren”, der driver den uovertrufne billedkvalitet og drejer lydbilledet.

Af hifi-musik.dk

Se BeoSystem 3 tilslutningspanel i nær billede http://img87.imageshack.us/img87/9808/bsy306sjhi55ju9.jpg - Tryk her.   Når billedet er åbnet, trykket så på stort billede.

BeoSystem 3  http://www.bang-olufsen.com/web2/press/uploads/beosystem%203.pdf - [Download PDF File - 94 KB]

-------------

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:11

Så lad mig sige det lige ud (håber ikke du tager alt min brok personligt, det er ikke sådan ment, jeg forholder mig bare til det fra mit faglige synspunkt): De ting Beosystem 3 gør, som f.eks. en DVDO scaler også gør (de-interlacing, scaling), det gør den særdeles middelmådigt, og på ingen måde i en kvalitet der retfærdiggør at prisen for Beosystem 3 trækkes ud af regnestykket.* Og de ting Beosystem 3 gør, som ingen andre gør, bør efter min mening netop slet ikke gøres! Det gælder først og fremmest støjreduktion (det er okay at det er der, men det burde kunne slås fra), edge enhancement, og farve-behandlingen. 

Hvis prisen for Beosystem 3 skal trækkes ud, for at sammenligningen er rimelig, så må det omvendte også være rimeligt, dvs at vi i stedet kigger på den samlede pris på B&O'en, og sammenligner dét med en 50" Pioneer 1080P plasma, en Lumagen Radiance scaler, en Harmony 1000 remote (eller whatever), og en installatør der kalibrerer og programmerer det hele. Det koster vel nogenlunde det samme. Man skal godt nok være noget blå-øjet, eller bare i det hele taget aldrig have set et seriøst Pioneer setup, for at tro på at B&O'en vil levere bedre billeder (og Pioneer'en er 10 tommer større!). Det er jo lidt "nemt" at definere at B&O er bedre end konkurrenterne - bare ikke hvis man bruger prisforskellen på at udnytte konkurrenterne ordentligt...

* For at argumentere for at jeg kalder de-interlacing/skalering middelmådig, så kan jeg som eksempel nævne at jeg da jeg nærstuderede BV7 (den nyeste), så spillede jeg bl.a. Star Wars Episode 2, den almindelige PAL DVD. Det er en skive jeg blandt andet har brugt til at demonstrere hvorfor Philips DVD 963 var en bedre afspiller end konkurrenterne, for 5 år siden. Det er en svær film at håndtere, men ikke sværere end at enhver de-interlacer der vil kalde sig high-end, bør kunne håndtere den. Det går f.eks. fint på groft sagt alle afspillere med Faroudja, HQV, Silicon Image eller ABT processing. BV7 sprang ind og ud af film og video mode konstant, hvilket medførte en masse jaggies og staircasing i billedet. Det er okay i en harddisk-optager til 3000,-, og til dels i et almindeligt TV's signalbehandling, men _ikke_ i en video processing box som B&O mener er verdens mest avancerede, og som skal retfærdiggøre at tv'et koster så meget som det gør. At B&O laver en masse fiks-fakserier med farvegengivelse osv, ændrer ikke på at den helt grundlæggende performance af eksempelvis de-interlacing altså skal være i orden, hvis man vil påberåbe sig high-end status.

Jeg tror ike du har forstået hvad BeoSystem 3 er og kan, det er ikke kun billedhåndtering, der er meget andet i den som bør holdes udenfor en samligning.

Med hensyn til den model du har testet, lyder det som om der har været en fejl et sted i fødekæden, om det er TV'et ved jeg ikke men det er ihvertfald ikke en fejl der kan genoptages, så det bliver påstand imod påstand.

Hvad angår HDCP på den allerførste version ved jeg ikke hvorfor man valgte at lancere den uden, måske fordi de fleste øvrige signal kilde produkter ikke benyttede HDCP, fordi markedet i forvejen var blevet oversvømmet i bambus produkter fra Østen uden HDCP, så man har måske valgt at lancere den uden fra start, for så at kunne opdatere den ting senere i forløbet.

Med hensyn til korrekt farve hvid og kalibrering, så kan det godt være at D6500 er bedre at kalibrere udfra end 8500, jeg ved ikke på stående fod hvilken vi kalibrerer eller justerer efter. Jeg tror meget det er D6500, fordi det er den mest rigtige, men jeg kan undersøge det. Men vi nøjes ikke med bare at bruge elektronisk udstyr til kalibrering, justering og optimering af vores TV før de lanceres. Vi har også et kiggepanel som består af en række medarbejdere plukket ud fordi de har et særlig godt syn, bliver testet hos øjenlæge før endelig godkendelse. Og det skal kunne give den samme vurdering gang efter gang, de må ikke pludselig synes en skærm er god den ene gang for så at dømme den ude næste gang. Det at vi får et kiggepanel til at vurdere skærmene sammen med justering og kalibrering med professionelt udstyr, gør at vi kan frembringe et suverænt godt billede. Fint du har en anden opfattelse. Nogen kan lide nabokonen andre vil gå efter datteren, vi skal heldigvis ikke vælge den samme.

Jeg tror bare du er galt afmarcheret hvad angår B&O, vi forsøger ikke at sælge katten i sækken, men et produkt som en kunde kan være glad for de næste 10-12 år, jeg ved ikke hvilke andre leverandører der tænker så mange år ud i tiden.

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 20:53

Som altid, gode velfunderede og sobre indlæg fra dig Otto(enig eller ej), men lige netop her tager du skridtet og sammenligner et plasma vs LCD? Så skulle det vel nærmere være et BV4 du holdte op mod Pio'en? Det gør desværre nok bare ikke prisforskellen bedre.

Nu går jeg ud fra det er frivilligt for B&O hvilken teknologi de smider i tv'et... Derudover er jeg bedøvende ligeglad med hvilken teknologi der ligger i et tv, det interessante er ydelsen. Men hvis det gør folk gladere, så kan vi da fint sammenligne LCD vs. LCD, eller plasma vs. plasma. Pointerne er de samme.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 10-April-2008 kl. 21:05

Rigtig spændende dialog vi her har kørende, det sjove her er at den BV7 som Otto omtaler med Star Wars og det andet han har set, faktisk er mit BV7 MKIII...Hyggelig aften vi havde iøvrigt Otto.

Hvis du mener det er en fejl i mit tv og ikke et generelt issue, så vil jeg da gerne vide det for så er der måske noget galt med mit?

Jeg er ikke i tvivl om at B&O's produkter er af meget høj kvalitet, og deres betjening er noget af det bedste samt design og alt det halløj. Jeg køber B&O p.g.a dette og fordi jeg har link i huset som bare virker. Billede mæssigt kunne jeg have valgt Pioneer el. Panasonic og noget kick ass surround anlæg for de samme penge eller billigere, men det er ikke det jeg ville have så havde jeg sgu bare købt det.

Med fladskærme skal man være blind for ikke at kunne lave et pænt design i.f.t de gamle CRT dage hvor B&O med bl.a deres Avant lavede det efter min mening flotteste tv på markedet (ja sådan ét havde jeg før mit BV7) og kunne sælge det for Kr. 14.000,- 7 år gammelt.

/Michael

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 21:41

Jeg tror ike du har forstået hvad BeoSystem 3 er og kan, det er ikke kun billedhåndtering, der er meget andet i den som bør holdes udenfor en samligning.

Fair nok. Men så vil jeg jo omvendt argumentere for at ét af problemerne for B&O måske netop er at man - såvidt jeg ved - ikke bare kan købe et BV7 og få et godt tv, men tvinges til at betale for en surround-processor (?) og en masse andre sjove ting og sager, som man ikke nødvendigvis er interesseret i.

Med hensyn til den model du har testet, lyder det som om der har været en fejl et sted i fødekæden, om det er TV'et ved jeg ikke men det er ihvertfald ikke en fejl der kan genoptages, så det bliver påstand imod påstand.

Det er ikke en fejl, det er et udslag af de-interlacingens ydelse. Hvis du kan demonstrere et BV7 der ikke laver pågældende fejl på nævnte film, så bevæger jeg mig gerne et stykke vej for at se det (fordi det oprigtigt interesserer mig). Jeg vil ikke udelukke at der kan være opdateret på ydelsen, og at en nyere firmware kan levere bedre ydelse, men der er altså ikke tale om en fejl som sådan i produktet.

Hvad angår HDCP på den allerførste version ved jeg ikke hvorfor man valgte at lancere den uden, måske fordi de fleste øvrige signal kilde produkter ikke benyttede HDCP, fordi markedet i forvejen var blevet oversvømmet i bambus produkter fra Østen uden HDCP, så man har måske valgt at lancere den uden fra start, for så at kunne opdatere den ting senere i forløbet.

Nu synes jeg du skal passe lidt på med hvilke argumenter du slynger ud. Man lancerer et _meget_ dyrt tv uden HDCP, fordi alle bambus-produkterne alligevel ikke har HDCP? Det er jo netop dét jeg mente med at man ikke skal sætte sig tilfreds med at være mindre ringe end de andre. B&O burde altså sætte ambitionerne _lidt_ højere end at éns TV kan bruges sammen med Denver DVD-afspillere... Og stadigvæk, på det tidspunkt den model kom, havde groft sagt alle andre producenter det. Uanset undskyldningen, så var TV'et bagud ved lanceringen.

En ting jeg aldrig har fået svar på: Hvis man har købt et af de gamle BV7 uden HDCP, kan det så opdateres til det?

Med hensyn til korrekt farve hvid og kalibrering, så kan det godt være at D6500 er bedre at kalibrere udfra end 8500, jeg ved ikke på stående fod hvilken vi kalibrerer eller justerer efter. Jeg tror meget det er D6500, fordi det er den mest rigtige, men jeg kan undersøge det.

Jeg har af flere forskellige hos B&O fået at vide at det er 8500, og jeg har målt BV7 til at levere en hvid-reference på 8500, så andet vil da undre mig en del... Men dertil skal det siges at Beosystem 3 gør et ualmindeligt godt stykke arbejde med at levere naturlige hudfarver på trods af den høje farvetemperatur. Det har ikke været helt nemt at udvikle - netop derfor irriterer det mig lidt at denne know-how ikke er kastet ud i hvad jeg opfatter som egentligt god billedkvalitet.

Ikke at jeg siger at B&O skal danse efter min pibe, jeg siger bare tingene som jeg ser det...

Men vi nøjes ikke med bare at bruge elektronisk udstyr til kalibrering, justering og optimering af vores TV før de lanceres. Vi har også et kiggepanel som består af en række medarbejdere plukket ud fordi de har et særlig godt syn, bliver testet hos øjenlæge før endelig godkendelse. Og det skal kunne give den samme vurdering gang efter gang, de må ikke pludselig synes en skærm er god den ene gang for så at dømme den ude næste gang. Det at vi får et kiggepanel til at vurdere skærmene sammen med justering og kalibrering med professionelt udstyr, gør at vi kan frembringe et suverænt godt billede. Fint du har en anden opfattelse. Nogen kan lide nabokonen andre vil gå efter datteren, vi skal heldigvis ikke vælge den samme.

I må gøre hvad I vil, jeg bestemmer ikke over B&O, jeg siger bare min mening. JEG forstår ikke hvad meningen er med at sætte et kigge-panel til at definere hvad det bedste billede er, når alle de ting de kan kigge sig frem til, allerede er fast defineret i vores TV-standarder. Helt grundlæggende: Når nu dem der har lavet filmen har brugt ufatteligt mange timer på at finde frem til hvordan filmen skal se ud, hvorfor skal B&O's kigge-panel så komme ind fra højre og lave om på dét? Jeg har ikke brug for B&O's kigge-panel til at bestemme præcist hvilken ansigtskulør Keanu Reeves skal have i Matrix. Det har film-producenten allerede gjort! Det eneste I som TV-producent skal gøre, for at alle film ser helt rigtigt ud, er at overholde TV-standarderne! Sværere er det ikke. Med andre ord, så laver B&O's kigge-panel ikke andet end at genopfinde den dybe tallerken. Det er molbo-arbejde ud over alle grænser.

Jeg har en god bekendt der bl.a. laver reklamefilm. Han bruger typisk en uge på at lave et 15 sekunders spot. Al den tid går blandt andet med at fintune udseendet, så det ser præcist ud som man vil have det, fordi billedets udseende har direkte indflydelse på hvor appetitligt seeren synes produktet er. Der kan bruges _timer_ på at diskutere om der skal lidt mere farve i kinderne på en person i reklamen. Alt dette arbejde ryger direkte i kloaken, så snart billedet rammer et tv der bevidst ikke gengiver materialet som det er tiltænkt. I betragtning af hvor få tv i Danmark der gengiver billedet tilnærmelsesvist korrekt, er jeg til stadighed imponeret over hvor meget faglig stolthed disse folk lægger i at få tingene til at se HELT rigtigt ud.

Nu går det jo lidt skidt for B&O lige nu, så her er et helt gratis effektiviserings-råd: Fyr hele dét kigge-panel, og lav så TV'ene så de rent faktisk overholder specifikationerne for de tv-standarder TV'ene efter sigende skulle være designet til at gengive. B&O er endda så heldigt stillet at ingen af de andre kan finde ud af det, så hvis B&O nu rent faktisk gjorde dette, så ville I helt automatisk skille jer ud med det bedste, mest naturlige, mest all-round anvendelige billede på markedet overhovedet.

Jeg tror bare du er galt afmarcheret hvad angår B&O, vi forsøger ikke at sælge katten i sækken, men et produkt som en kunde kan være glad for de næste 10-12 år, jeg ved ikke hvilke andre leverandører der tænker så mange år ud i tiden.

For nu at tage det sidste først, så skal man altså ikke helt undervurdere japanere på dét punkt: Da Sony firmaet blev grundlagt, lavede man en 100 års vækstplan... Den holdt sikkert ikke, men det siger dog noget om fremsynethed. Anyway: Nej, jeg tror dybest set ikke at B&O forsøger at sælge katten i sækken. Jeg tror at I gør tingene i absolut bedste mening, men at I bare fokuserer på nogle andre ting, og har nogle andre målsætninger, end jeg ville have haft. Det er for så vidt også okay, men så kunne jeg bare godt tænke mig at se nogle lidt bedre argumenter for hvorfor B&O har ret og jeg tager fejl. Som eksempelvis en forklaring på hvorfor en producent der efter eget udsagn går efter at levere en naturlig, korrekt og øjen-venlig gengivelse, i en grad hvor man indbygger måle-apparat i sine TV, eksempelvis har kraftig edge enhancement i sin signalbehandling, og ikke mindst hvorfor førnævnte white balance bevidst kalibreres sådan at TV'et gengiver filmens farver anderledes end film-producenten har ønsket. Hvad er det øjen-venlige i dét? Hvis film-producenten mente den hvide farve skulle være mere blålig, så ville de jo have ændret det i filmen! Som det er nu, så gør B&O billedet mere blåligt, uden at fortælle det til film-producenten. Det gør det altså ikke ret nemt at color-grade en film, skulle jeg hilse og sige...

For nu at udpensle det lidt, med et argument jeg har brugt før: B&O's panel har åbenbart fundet ud af at hvis man giver alle billeder en blåtoning, så opfatter den almindelige forbruger det som et bedre billede. Dén viden synes jeg da at B&O skal sælge til Louvre! Hvis nu Louvre hængte blåtonet glas foran alle malerierne, så ville de jo alle sammen se meget bedre ud, og så ville de sikkert sælge flere billetter, ikke? Det lyder som om jeg gør grin når jeg siger dét, men det er ment i ramme alvor: Ingen ville tage et atalier alvorligt hvis de hængte farvet glas foran kunstværkerne. Men det er faktisk _præcist_ dét B&O gør, når de lader kigge-panelet bestemme hvordan farverne skal gengives, i stedet for at lade film-producentern bestemme hvordan farverne skal gengives.

Grunden til at jeg udviser en vis nidkærhed overfor at pointere de ting jeg mener er galt med B&O, er at det irriterer mig grænseløst at _netop_ B&O, med sit relativt lukkede koncept, af alle i markedet var dem der havde alle muligheder for at levere et billede der er 100% korrekt hele vejen igennem: TV'ene demonstreres i shop-in-shops, eller dedikerede butikker. Det betyder at man er uafhængig af at skulle "overdøve" de japanske producenters "power-billeder". TV'ene kalibreres (såvidt jeg ved?) hvér og en inden de forlader fabrikken, hvilket ingen anden større producent er i nærheden af. Det forventes at en køber af et B&O TV bruger en B&O DVD-afspiller, så man er ikke i tvivl om hvorvidt sort/hvid niveauer og color decoding i afspillerne er korrekt, eller om DVD-afspilleren leverer et 16:9 output eller ej. Derfor er det ikke et spørgsmål om at jeg ønsker at sætte B&O i et dårligt lys, tværtimod - det ærgrer mig at et af nationens flagskibe på eksport-markedet i mine øjne ikke udnytter det tekniske potentiale, og den know-how firmaet uomtvisteligt ligger inde med, noget bedre.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Rigtig spændende dialog vi her har kørende, det sjove her er at den BV7 som Otto omtaler med Star Wars og det andet han har set, faktisk er mit BV7 MKIII...Hyggelig aften vi havde iøvrigt Otto.

Hvis du mener det er en fejl i mit tv og ikke et generelt issue, så vil jeg da gerne vide det for så er der måske noget galt med mit?

Jeg ved godt det er Brian du spørger, men efter min bedste overbevisning er der ikke nogen deciderede fejl ved dit tv. Men undersøg evt. om du har nyeste firmware, for en sikkerheds skyld.

For evt. udenforstående vil jeg da gerne lige understrege at der er tale om performance-mæssige aspekter som en uerfaren seer ikke nødvendigvis vil spotte, og som jeg som sådan ikke ville kritisere et 10.000,-s LCD-tv for. Af samme årsag er der formentligt masser der lige nu sidder og ser Star Wars ep. 2, og ikke kan se det mindste af de issues jeg taler om... Men jeg formoder alle, inklusive B&O, er enige i at vi gerne må sætte lidt højere krav til B&O's tv.

Med fladskærme skal man være blind for ikke at kunne lave et pænt design i.f.t de gamle CRT dage hvor B&O med bl.a deres Avant lavede det efter min mening flotteste tv på markedet (ja sådan ét havde jeg før mit BV7) og kunne sælge det for Kr. 14.000,- 7 år gammelt.

Enig i begge dele.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 22:19

Fint indlæg Otto

BeoBrian og Otto, tak for en god og lærerig debat

Det betyder ikke at i skal slutte her

Jeg vil jo gerne høre nyt om BeoVision 4 - 103.

Det vi mener at vide om BeoVision 4-103". er at det vejer 500 kg. og er et 103 tommer plasma TV. Det kommer op i en ramme (TV væggen) med et liftsystem så det kan dreje og tilte, det er lidt spændende om center højttaleren BeoLab 10 så kommer ud bag fra tv'et, eller hvordan B&O løser det.

Har B&O løst problemerne med liftsystemet så det hele når at blive færdigt til den tid hvor BeoVision 4-103 skulle langernes.

-------------

Skrevet den: 10-April-2008 kl. 23:38
Økonomi for kunder og B&O's værksteder.

Jeg kan ikke lade være at spekulere over om de opdateringer af vores BeoVision TV, for hele tiden at have det nyeste med, er en strategi der er baseret på at holde Beo-værkstederne igang. Nu har jeg igen aftalt tid med en teknikker, denne gang for opdatering af PCU controlleren, + den nyeste SW som skulle rette visse fejl på mit BV.7-40 MkIII, det koster jo penge hver gang, og så skal jeg tilsynladende på den igen om ca. 2 mdr. med både ny hardware og software. Hvad mener i om det ?.

-------------

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 08:13

Bang & Olufsen lancerer ny scenemester der giver billede og lydoplevelser i særklasse

To kommentarer til dette: For det første, så citerer du Hifi & Musik for dette skriv, men det er altså en pressemeddelelse fra B&O, ordene stammer ikke fra Hifi & Musik. For det andet:

”Vi beskriver BeoSystem 3 som værende ’komplet HD’, fordi vi har overgået HD Ready-standardens krav”, forklarer Villy Hansen.

Det er hér jeg mener B&O forvirrer kunderne ved at indføre sine egne begreber, tilsyneladende fordi man ikke opfylder de officielle versioner. Hvad er argumentet for at B&O opfinder betegnelsen "Komplet HD", og oven i købet bruger det som salgsargument at man overgår HD Ready standarden, men så samtidig tier med hvordan man forholder sig til HD Ready 1080P? Det er da ikke "klar og tydelig tale", og vel ikke en brik bedre end når konkurrenterne skriver "Full HD". Derudover, så får man det til at lyde som om det er en vældigt stor bedrift at man har overgået HD Ready standarden, hvilket i sig selv er lidt grinagtigt. Det findes der knapt nok et TV på markedet i 32" eller derover der ikke gør. Det er da LIDT dobbeltmoralsk at fremhæve det som noget særligt at man overgår HD Ready standarden, og så i samme åndedrag nedtone betydningen af at opfylde HD Ready 1080P?

Og hvis jeg skal forholde mig til B&O's påstand om at man "overgår HD Ready", så vil jeg da gerne påpege at så længe farvespektret ikke matcher HD, og hvid-referencen ikke er den samme som HD, så synes JEG det er misvisende at kalde det "komplet HD". B&O overholder netop ikke HD standarden, hvad farvegengivelsen angår. Derfor kan det jo godt se subjektivt godt ud, men det er ikke HD.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 08:15

Jeg giver lige dette spørgsmål et indlæg for sig selv så det ikke drukner i mængden, det er ret væsentligt:

En ting jeg aldrig har fået svar på: Hvis man har købt et af de gamle BV7 uden HDCP, kan det så opdateres til det?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 09:47

To kommentarer til dette: For det første, så citerer du Hifi & Musik for dette skriv, men det er altså en pressemeddelelse fra B&O, ordene stammer ikke fra Hifi & Musik. 

Nej men det var Hifi & Musik der bragte det.

http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=403 - http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=403  

-------------

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 19:44

Jeg er ikke i tvivl om at B&O's produkter er af meget høj kvalitet, og deres betjening er noget af det bedste samt design og alt det halløj. Jeg køber B&O p.g.a dette og fordi jeg har link i huset som bare virker. Billede mæssigt kunne jeg have valgt Pioneer el. Panasonic og noget kick ass surround anlæg for de samme penge eller billigere, men det er ikke det jeg ville have så havde jeg sgu bare købt det.

/Michael

Jeg har ikke kunnet få fat i rette person idag. Men jeg undersøger fænomenet og vender tilbage.

Ja hvad angår design på TV, så er vores chefdesigner også ved at hive sig i håret, fordi som han siger det "med fladskærmenes indtog er vi degraderet til rammedesigner", fordi det er så pokkers svært at lave noget skelsættende på en fladskærm.

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 19:44

Økonomi for kunder og B&O's værksteder.

Jeg kan ikke lade være at spekulere over om de opdateringer af vores BeoVision TV, for hele tiden at have det nyeste med, er en strategi der er baseret på at holde Beo-værkstederne igang. Nu har jeg igen aftalt tid med en teknikker, denne gang for opdatering af PCU controlleren, + den nyeste SW som skulle rette visse fejl på mit BV.7-40 MkIII, det koster jo penge hver gang, og så skal jeg tilsynladende på den igen om ca. 2 mdr. med både ny hardware og software. Hvad mener i om det ?.

Tjoo, du kunne vel også tage dit tv under armen med ned i butikken måske det ville være billigere.

Hvad koster det at få besøg til opdatering af PUC og firmware?

Den nyeste firmware giver mulighed for selv at rette sharpness, hvilket jeg ser frem til at kunne.

Den nyeste SW er 4,01 – 4.12

Følgende ting er ændret:

1. Fejl: Kan gå i SAFEMODE ændre højttalertilstand mv..

2. Funktion tilført: Skarphedskontrol tilgængelig via ”Customer Service Menu”

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 20:34

Hvad koster det at få besøg til opdatering af PUC og firmware?

Hej Michael

Vi har lavet den aftale at jeg betaler 610 kr. for PCU opdateringen, og garantien tager firmware opdateringen, fordi den skulle rette en fejl der gør at PCU controlleren ind i mellem tømmes for informationer. Ved at afbryde strømmen helt til mit TV et øjeblik og tænde igen, er informationerne til bage og jeg kan igen styre min HD 81.

Aftalen blev lavet for 8 dage siden, og firmaet ringer for besøgs aftale når de har PCU opdateringen, som er den de manglede da vi talte sammen. 

-------------

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 20:49

Fair nok. Men så vil jeg jo omvendt argumentere for at ét af problemerne for B&O måske netop er at man - såvidt jeg ved - ikke bare kan købe et BV7 og få et godt tv, men tvinges til at betale for en surround-processor (?) og en masse andre sjove ting og sager, som man ikke nødvendigvis er interesseret i.

Det er på en måde rigtig nok, man har valgt at udbygge den del af produktprogrammet der retter sig imod vores BeoLiving koncept, som der er stor vækst på, her manglede flere produkter. Derudover har man efter kommentarer fra nye kunder som har købt et TV for første gang, kunne konstatere at disse modeller man kan bygge videre på er populære, der er ingen tvivl om at BV7 har solgt rigtig godt, og gør det stadig. Nu er vi lige lidt nede i en bakkedal, men når regnskabsåret slutter her pr. 31.05.08, så er det stadig det 3.bedste regnskab i hele firmaets historie. Den side synes pressen bare ikke er så interessant at skrive. Det er sjovere at kunne sparke på et brand som B&O, istedet for at skrive og fortælle facts of life.

Klart vi kunne bruge en basic 40" ala BV7, det kan jo være det kommer, uden jeg ved det.

Nu synes jeg du skal passe lidt på med hvilke argumenter du slynger ud. Man lancerer et _meget_ dyrt tv uden HDCP, fordi alle bambus-produkterne alligevel ikke har HDCP? Det er jo netop dét jeg mente med at man ikke skal sætte sig tilfreds med at være mindre ringe end de andre. B&O burde altså sætte ambitionerne _lidt_ højere end at éns TV kan bruges sammen med Denver DVD-afspillere... Og stadigvæk, på det tidspunkt den model kom, havde groft sagt alle andre producenter det. Uanset undskyldningen, så var TV'et bagud ved lanceringen.

Men livet er at kunderne sætter forskellige produkter til vores produkter, og det må vi tage højde for. Jeg siger ikke det er svaret, men det er mit bud på hvorfor man gjorde som man gjorde.

Jeg finder ud af i næste uge, om de første versioner kan opdateres.

Jeg har af flere forskellige hos B&O fået at vide at det er 8500, og jeg har målt BV7 til at levere en hvid-reference på 8500, så andet vil da undre mig en del... Men dertil skal det siges at Beosystem 3 gør et ualmindeligt godt stykke arbejde med at levere naturlige hudfarver på trods af den høje farvetemperatur. Det har ikke været helt nemt at udvikle - netop derfor irriterer det mig lidt at denne know-how ikke er kastet ud i hvad jeg opfatter som egentligt god billedkvalitet.

Ikke at jeg siger at B&O skal danse efter min pibe, jeg siger bare tingene som jeg ser det...

Jeg undersøger med mine kollegaer i Struer, jeg er sikker på de kan komme med et svar, og så skal jeg nok melde tilbage herinde.

I må gøre hvad I vil, jeg bestemmer ikke over B&O, jeg siger bare min mening. JEG forstår ikke hvad meningen er med at sætte et kigge-panel til at definere hvad det bedste billede er, når alle de ting de kan kigge sig frem til, allerede er fast defineret i vores TV-standarder. Helt grundlæggende: Når nu dem der har lavet filmen har brugt ufatteligt mange timer på at finde frem til hvordan filmen skal se ud, hvorfor skal B&O's kigge-panel så komme ind fra højre og lave om på dét? Jeg har ikke brug for B&O's kigge-panel til at bestemme præcist hvilken ansigtskulør Keanu Reeves skal have i Matrix. Det har film-producenten allerede gjort! Det eneste I som TV-producent skal gøre, for at alle film ser helt rigtigt ud, er at overholde TV-standarderne! Sværere er det ikke. Med andre ord, så laver B&O's kigge-panel ikke andet end at genopfinde den dybe tallerken. Det er molbo-arbejde ud over alle grænser.

Jeg har en god bekendt der bl.a. laver reklamefilm. Han bruger typisk en uge på at lave et 15 sekunders spot. Al den tid går blandt andet med at fintune udseendet, så det ser præcist ud som man vil have det, fordi billedets udseende har direkte indflydelse på hvor appetitligt seeren synes produktet er. Der kan bruges _timer_ på at diskutere om der skal lidt mere farve i kinderne på en person i reklamen. Alt dette arbejde ryger direkte i kloaken, så snart billedet rammer et tv der bevidst ikke gengiver materialet som det er tiltænkt. I betragtning af hvor få tv i Danmark der gengiver billedet tilnærmelsesvist korrekt, er jeg til stadighed imponeret over hvor meget faglig stolthed disse folk lægger i at få tingene til at se HELT rigtigt ud.

Nu går det jo lidt skidt for B&O lige nu, så her er et helt gratis effektiviserings-råd: Fyr hele dét kigge-panel, og lav så TV'ene så de rent faktisk overholder specifikationerne for de tv-standarder TV'ene efter sigende skulle være designet til at gengive. B&O er endda så heldigt stillet at ingen af de andre kan finde ud af det, så hvis B&O nu rent faktisk gjorde dette, så ville I helt automatisk skille jer ud med det bedste, mest naturlige, mest all-round anvendelige billede på markedet overhovedet.

Det er det bedst mulige billede vi går efter, vi vinder rigtig mange tests i udlandet, DK må have bedre øjne, men jeg vender lige tilbage på denne.

Og igen det går ikke skidt, 3.bedste regnskab på mere end 80 år, det er vel ok. Rigtigt vores direktør blev fyret, det kan der være mange grunde til. Dernæst vi har lavet to nedjusteringer, men hvem har ikke det i dagens verden. Vi har i hele verden og især i Norden haft en ekstremt langvarende højkonjuktur, og den flader en del ud nu, vi har først set det på boligmarkedet, og så er det de tunge brands det går udover først. Det er da hamrende irriterende. Men når nu navnet på den nye CEO meldes ud her i april, og en ny strategi udlægges, så skal der nok komme positiv fokus på butikken.

For nu at tage det sidste først, så skal man altså ikke helt undervurdere japanere på dét punkt: Da Sony firmaet blev grundlagt, lavede man en 100 års vækstplan... Den holdt sikkert ikke, men det siger dog noget om fremsynethed. Anyway: Nej, jeg tror dybest set ikke at B&O forsøger at sælge katten i sækken. Jeg tror at I gør tingene i absolut bedste mening, men at I bare fokuserer på nogle andre ting, og har nogle andre målsætninger, end jeg ville have haft. Det er for så vidt også okay, men så kunne jeg bare godt tænke mig at se nogle lidt bedre argumenter for hvorfor B&O har ret og jeg tager fejl. Som eksempelvis en forklaring på hvorfor en producent der efter eget udsagn går efter at levere en naturlig, korrekt og øjen-venlig gengivelse, i en grad hvor man indbygger måle-apparat i sine TV, eksempelvis har kraftig edge enhancement i sin signalbehandling, og ikke mindst hvorfor førnævnte white balance bevidst kalibreres sådan at TV'et gengiver filmens farver anderledes end film-producenten har ønsket. Hvad er det øjen-venlige i dét? Hvis film-producenten mente den hvide farve skulle være mere blålig, så ville de jo have ændret det i filmen! Som det er nu, så gør B&O billedet mere blåligt, uden at fortælle det til film-producenten. Det gør det altså ikke ret nemt at color-grade en film, skulle jeg hilse og sige...

For nu at udpensle det lidt, med et argument jeg har brugt før: B&O's panel har åbenbart fundet ud af at hvis man giver alle billeder en blåtoning, så opfatter den almindelige forbruger det som et bedre billede. Dén viden synes jeg da at B&O skal sælge til Louvre! Hvis nu Louvre hængte blåtonet glas foran alle malerierne, så ville de jo alle sammen se meget bedre ud, og så ville de sikkert sælge flere billetter, ikke? Det lyder som om jeg gør grin når jeg siger dét, men det er ment i ramme alvor: Ingen ville tage et atalier alvorligt hvis de hængte farvet glas foran kunstværkerne. Men det er faktisk _præcist_ dét B&O gør, når de lader kigge-panelet bestemme hvordan farverne skal gengives, i stedet for at lade film-producentern bestemme hvordan farverne skal gengives.

Grunden til at jeg udviser en vis nidkærhed overfor at pointere de ting jeg mener er galt med B&O, er at det irriterer mig grænseløst at _netop_ B&O, med sit relativt lukkede koncept, af alle i markedet var dem der havde alle muligheder for at levere et billede der er 100% korrekt hele vejen igennem: TV'ene demonstreres i shop-in-shops, eller dedikerede butikker. Det betyder at man er uafhængig af at skulle "overdøve" de japanske producenters "power-billeder". TV'ene kalibreres (såvidt jeg ved?) hvér og en inden de forlader fabrikken, hvilket ingen anden større producent er i nærheden af. Det forventes at en køber af et B&O TV bruger en B&O DVD-afspiller, så man er ikke i tvivl om hvorvidt sort/hvid niveauer og color decoding i afspillerne er korrekt, eller om DVD-afspilleren leverer et 16:9 output eller ej. Derfor er det ikke et spørgsmål om at jeg ønsker at sætte B&O i et dårligt lys, tværtimod - det ærgrer mig at et af nationens flagskibe på eksport-markedet i mine øjne ikke udnytter det tekniske potentiale, og den know-how firmaet uomtvisteligt ligger inde med, noget bedre.

[/QUOTE] Med hensyn til vores Automatic Colour Management så tror jeg vi taler forbi hinanden. Det handler ikke om for os at skabe farver som ikke er ægte. Det handler netop om at genskabe farverne så originalt som muligt. Det menneskelige øje og øre er stadig de absolut allerbedste redskaber til at vurdere præcist hvordan ting er. Intet elektronisk udstyr overgår disse to sanser.

Vi har forsøgt at producere højttalere med de mest præcise og bedste kombinationer og justeringer på bas, diskant og mellemtone som noget elektronisk udstyr kunne udregne for os. Men når der blev lyttet på dem, lød det rigtig dårligt og helt urent.

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 20:52

Fint indlæg Otto

BeoBrian og Otto, tak for en god og lærerig debat

Det betyder ikke at i skal slutte her

Jeg vil jo gerne høre nyt om BeoVision 10.

Det vi mener at vide om BeoVision 10. er at det vejer 500 kg. og er et 103 tommer plasma TV. Det kommer op i en ramme (TV væggen) med et liftsystem så det kan dreje og tilte, det er lidt spændende om center højttaleren BeoLab 10 så kommer ud bag fra tv'et, eller hvordan B&O løser det.

Har B&O løst problemerne med liftsystemet så det hele når at blive færdigt til den tid hvor BeoVision 10 skulle langernes.

Ja det er et specielt koncept, som endnu kun er på konceptudviklings niveau. Vi ved egentlig ikke så meget om det, andet end det da kunne være rasende spændende. Lad os se hvad der sker.

Der er ihvertfald nok nogle ejere af lejligheder der skal have tjekket hvor meget de eventuelt må belaste deres gulv med, mange steder må man max. belaste gulvet et sted med 150kg. og den vægt ser det ud til produktet kunne overskride. Men sjovt er det.

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 11:39

Nej men det var Hifi & Musik der bragte det.

http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=403 - http://www.hifi-musik.dk/?page=visnyhed&id=403  

Jeg synes bare det er vigtigt at holde kildehenvisninger på plads, ellers bliver B&O's ord pludselig tolket som Hifi & Musik's blåstempling af produktet.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 11:42

Jeg mener for det første at hvis der er tale om fejlretninger, så skal du ikke betale en krone. Og hvis man skal betale for at få opgraderet sit tv til f.eks. 24 fps, så er B&O's argument om at man venter med at lancere ting til det er færdigudviklet, mere end hul.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 11:56

Men livet er at kunderne sætter forskellige produkter til vores produkter, og det må vi tage højde for. Jeg siger ikke det er svaret, men det er mit bud på hvorfor man gjorde som man gjorde.

Jamen det er jo lige præcist dét folk beklager sig over er besværligt! B&O er _netop_ et lukket land, hvor man ikke tager nok højde for at der bliver tilsluttet alt muligt andet udstyr. Men nok så væsentligt: Hvordan hulen mener du at dét at man _udelukker_ de afspillere der har HDCP, fordi de fleste på det tidspunkt ikke havde det, kan forsvares med at man ønsker at tage højde for at folk tilslutter forskellige produkter? Det argument skulle jo netop bruges for at der SKAL være HDCP.

Jeg ved ikke om du er klar over hvordan HDCP virker, men hvis der er HDCP i displayet, så kan du tilslutte afspillere både med og uden HDCP. Hvis der IKKE er HDCP i displayet, kan du kun tilslutte afspillere uden HDCP. Så om noget, så skulle B&O, hvis I vil følge de politikker du giver udtryk for her, jo have ventet med at lancere BV7 til man havde HDCP klar!

Og igen det går ikke skidt, 3.bedste regnskab på mere end 80 år, det er vel ok. Rigtigt vores direktør blev fyret, det kan der være mange grunde til. Dernæst vi har lavet to nedjusteringer, men hvem har ikke det i dagens verden.

Nej, I er ikke de eneste der har prøvet at have krise. Men derfor kan man jo godt indrømme at det er dét der sker. Man fyrer næppe direktøren uden at kalde det en krise.

Med hensyn til vores Automatic Colour Management så tror jeg vi taler forbi hinanden. Det handler ikke om for os at skabe farver som ikke er ægte. Det handler netop om at genskabe farverne så originalt som muligt.

Nej, DET gør det ikke! Hvis dét er målet, så er I godt nok ringe til det, i betragtning af størrelsen på jeres udviklings-afdeling! Du må lige have en snak med den tekniske afdeling... Dét ACM går ud på, er at genskabe farverne som de var da TV'et var nyt. Men dén reference tv'et er designet til at have som ny, er IKKE lig med at genskabe farverne så originalt som muligt.

Det menneskelige øje og øre er stadig de absolut allerbedste redskaber til at vurdere præcist hvordan ting er. Intet elektronisk udstyr overgår disse to sanser.

Det er rigtigt på nogle punkter, men forkert på andre. Øjet er eksempelvis meget dårlig til at kigge på en hvid flade, og spotte om denne hvide flade har en blå-toning eller ej. Derudover drejer det sig ikke om nøjagtigheden af hvad man ser/måler, men om at man ved hvordan det skal se ud! Hvis du kigger på en stak film på et tv, så kan du godt forholde dig til om det ser godt eller dårligt ud subjektivt, men du kan ikke forholde dig til i hvor høj grad tv'et gengiver farverne i filmen som de skal være, for du VED ikke hvordan de skal være. Det kræver kendte test-billeder og måleudstyr, at konkretisere om tv'et gengiver farver som de skal gengives.

Vi har forsøgt at producere højttalere med de mest præcise og bedste kombinationer og justeringer på bas, diskant og mellemtone som noget elektronisk udstyr kunne udregne for os. Men når der blev lyttet på dem, lød det rigtig dårligt og helt urent.

For det første er lyd og  billede to forskellige ting. At overføre erfaringer fra det ene direkte over til det andet, ville være meget imod B&O's ånd. For det andet, så er den korrekte gengivelse og en god billedkvaltiet ikke det samme. Du kan godt gengive farverne korrekt, men have et dårligt billede. Men du kan IKKE gengive farverne forkert, og have et godt billede. Et godt billede kræver at du gengiver farverne korrekt, og samtidig f.eks. ikke har banding eller andre issues. På samme måde kan du heller ikke lave en subjektivt god lydkvalitet, hvis du ikke i én eller anden udstrækning har en fornuftig frekvensgang, og jeg formoder vi er enige om at B&O ikke kun udvikler højttaler med ørerne, men også i høj grad benytter sig af målinger. Men målingerne benyttes ikke som facit-liste, men som et redskab undervejs i udviklingen - præcist det samme gør sig gældende med billede, målingerne er ikke facit-listen, det er bare et værktøj. For billede er målingerne så efter min mening et mere væsentligt værktøj, end for lyd. Om det bare er fordi jeg forstår billed-målinger bedre end lyd-målinger, skal jeg ikke kunne sige.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 12:42

Jeg mener for det første at hvis der er tale om fejlretninger, så skal du ikke betale en krone. Og hvis man skal betale for at få opgraderet sit tv til f.eks. 24 fps, så er B&O's argument om at man venter med at lancere ting til det er færdigudviklet, mere end hul.

Bang & Olufsen har jo egentlig altid brugt denne metode. Et eks. BeoLab 4000 som nu er med ICEpower forstærker mod tidligere A/B forstærker. For mig at se er det tydeligt at de gl. model først skal sælges, før det er muligt at se ændringen i deres specifikationer. Det samme var tilfældet da BV7 MkII skiftede til BV7.MkIII.

Det betyder også når vi debattere et B&O produkt, at vi ikke nødvendig vis taler om det samme produkt, fordi mit måske er opdateret, og dit ikke. Dette skaber forvirring og ugennemskuelighed.

Jeg må så også sige at det er rart at vide man ikke hele tiden er nødt til at skifte hele produktet ud, så længe det kun handler om mindre ændringer.

Du skal se Otto, når jeg hævder at den kommende opdatering bør være gratis, vil forhandlerne/værkstederne også bruge dette som argumentation for ikke at gøre det gratis.
TV'et vil jo altid kunne bruges som TV uden disse opdateringer. Som BeoBrian rigtignok siger, bliver det først en nødvendige når vi vil tilslutte og kunne styre ikke B&O produkter.

Måske der ville være bedre mulighed for gratis opdatering efter køb af en kommende B&O Blue-Ray afspiller, for så havde man jo grundet prisen allerede betalt en slags dækningsbidrag til opdateringen.  

-------------

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 13:26
Hvad mener du BeoBrian.

Vil det blive gratis at få opdateret første version af BV7-40 Full HD til at gengive 24phrames for at gøre mit TV Blue-Ray kompatibel allerede såsnart det kan lade sig gøre, eller først når Bang & Olufsen har udviklet sin egen Blu-Ray afspiller.

På det tidspunkt vil problemer jo være det samme, og en opdatering være nødvendig.

-------------

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 13:37

Bang & Olufsen har jo egentlig altid brugt denne metode. Et eks. BeoLab 4000 som nu er med ICEpower forstærker mod tidligere A/B forstærker.

Det er et eksempel på en opgradering som jeg ser som rigtigt god service, og som B&O fortjener ros for. 24 fps kan jeg godt gå med til at putte i samme boks, omend det som sagt er lidt en indrømmelse af at man ikke lavede tv'et færdigt fra starten. HDCP problematikken er værre, som jeg ser det. Her kan B&O på ingen måde undskylde sig med at de venter til standarderne er færdige, HDCP var indkorporeret i stort set alle andre tv på markedet, da BV7 blev lanceret. Dér kan jeg ikke se at B&O kan levere andre troværdige forklaringer end "vi nåede det sgu ikke lige". Og det er jo helt fair, bare ikke når man så samtidig ikke vil høre på kritik af at man ikke er teknisk fremme i skoene.

B&O har en tendens til at sidde på sin piedestal med en "vi alene vide" holdning, og være komplet uimodtagelig for enhver form for kritik. Det ville jeg have respekt for, hvis man så leverede nogle produkter hvor der ikke er nogen reel kritik at levere, men når produkterne savner nogle helt basale features, og argumenterne for at de ikke er der ikke hænger sammen, så går man fra at være en guru alle lytter til, til at være en højrøvet klaphat, i overført betydning.

Det betyder også når vi debattere et B&O produkt, at vi ikke nødvendig vis taler om det samme produkt, fordi mit måske er opdateret, og dit ikke. Dette skaber forvirring og ugennemskuelighed.

Præcis. To egenskaber der IKKE er fremmende for salget!

Helt overordnet set, så mener jeg B&O bruger for meget energi på at være anderledes, og for lidt energi på at være bedst.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 13:41

Vil det blive gratis at få opdateret første version af BV7-40 Full HD til at gengive 24phrames for at gøre mit TV Blue-Ray kompatibel allerede såsnart det kan lade sig gøre, eller først når Bang & Olufsen har udviklet sin egen Blu-Ray afspiller.

Jeg ved godt det ikke er pænt at rette på folks stavefejl, men det er ikke rettet personligt mod dig, men ud i åbent forum: kan vi ikke vedblive med at stave "frames" med "f"? Jeg har bemærket at flere og flere oversætte "24P" til "24 phrames" - frames er ikke med ph på noget sprog, P'et i "24P" stammer fra "Progressive".

Undskyld jeg flueknepper, men udover at det generer mit øje, så bliver det sværere at søge i fora'ene hvis vi ikke kalder tingene dét det hedder...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 14:52

Dette er ikke så  lige til, heller ikke efter at have læst på dette Link:

http://www.magasinetdigitalt.dk/fileadmin/user_upload/md2007maj/hdtv.pdf - http://www.magasinetdigitalt.dk/fileadmin/user_upload/md2007 maj/hdtv.pdf

Hollywood's frekvens på 24 billeder i sek. / Interlace og Prograssive / 50 Hz i Europa og 60 Hz i USA & Japan. Eller I en tekst jeg fandt står der Feks.

Men langt fra alle kan modtage 1080p og slet ikke 1080p 24hz/fps. Selv om de skriver, de kan modtage 1080p 24hz/fps, laver de fleste på nuværende tidspunkt det faktisk om til 60hz”.

Der er nok at rode rundt i.

-------------

Skrevet den: 12-April-2008 kl. 15:27

Der er nok at rode rundt i.

Absolut, men pågældende link er vel også så overfladisk som noget kan være, det forklarer ikke ret meget...

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: B&O Manden
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 21:40

Jamen det er jo lige præcist dét folk beklager sig over er besværligt! B&O er _netop_ et lukket land, hvor man ikke tager nok højde for at der bliver tilsluttet alt muligt andet udstyr. Men nok så væsentligt: Hvordan hulen mener du at dét at man _udelukker_ de afspillere der har HDCP, fordi de fleste på det tidspunkt ikke havde det, kan forsvares med at man ønsker at tage højde for at folk tilslutter forskellige produkter? Det argument skulle jo netop bruges for at der SKAL være HDCP.

Jeg ved ikke om du er klar over hvordan HDCP virker, men hvis der er HDCP i displayet, så kan du tilslutte afspillere både med og uden HDCP. Hvis der IKKE er HDCP i displayet, kan du kun tilslutte afspillere uden HDCP. Så om noget, så skulle B&O, hvis I vil følge de politikker du giver udtryk for her, jo have ventet med at lancere BV7 til man havde HDCP klar!

Og igen det går ikke skidt, 3.bedste regnskab på mere end 80 år, det er vel ok. Rigtigt vores direktør blev fyret, det kan der være mange grunde til. Dernæst vi har lavet to nedjusteringer, men hvem har ikke det i dagens verden.

Nej, I er ikke de eneste der har prøvet at have krise. Men derfor kan man jo godt indrømme at det er dét der sker. Man fyrer næppe direktøren uden at kalde det en krise.

Med hensyn til vores Automatic Colour Management så tror jeg vi taler forbi hinanden. Det handler ikke om for os at skabe farver som ikke er ægte. Det handler netop om at genskabe farverne så originalt som muligt.

Nej, DET gør det ikke! Hvis dét er målet, så er I godt nok ringe til det, i betragtning af størrelsen på jeres udviklings-afdeling! Du må lige have en snak med den tekniske afdeling... Dét ACM går ud på, er at genskabe farverne som de var da TV'et var nyt. Men dén reference tv'et er designet til at have som ny, er IKKE lig med at genskabe farverne så originalt som muligt.

Det menneskelige øje og øre er stadig de absolut allerbedste redskaber til at vurdere præcist hvordan ting er. Intet elektronisk udstyr overgår disse to sanser.

Det er rigtigt på nogle punkter, men forkert på andre. Øjet er eksempelvis meget dårlig til at kigge på en hvid flade, og spotte om denne hvide flade har en blå-toning eller ej. Derudover drejer det sig ikke om nøjagtigheden af hvad man ser/måler, men om at man ved hvordan det skal se ud! Hvis du kigger på en stak film på et tv, så kan du godt forholde dig til om det ser godt eller dårligt ud subjektivt, men du kan ikke forholde dig til i hvor høj grad tv'et gengiver farverne i filmen som de skal være, for du VED ikke hvordan de skal være. Det kræver kendte test-billeder og måleudstyr, at konkretisere om tv'et gengiver farver som de skal gengives.

For det første er lyd og  billede to forskellige ting. At overføre erfaringer fra det ene direkte over til det andet, ville være meget imod B&O's ånd. For det andet, så er den korrekte gengivelse og en god billedkvaltiet ikke det samme. Du kan godt gengive farverne korrekt, men have et dårligt billede. Men du kan IKKE gengive farverne forkert, og have et godt billede. Et godt billede kræver at du gengiver farverne korrekt, og samtidig f.eks. ikke har banding eller andre issues. På samme måde kan du heller ikke lave en subjektivt god lydkvalitet, hvis du ikke i én eller anden udstrækning har en fornuftig frekvensgang, og jeg formoder vi er enige om at B&O ikke kun udvikler højttaler med ørerne, men også i høj grad benytter sig af målinger. Men målingerne benyttes ikke som facit-liste, men som et redskab undervejs i udviklingen - præcist det samme gør sig gældende med billede, målingerne er ikke facit-listen, det er bare et værktøj. For billede er målingerne så efter min mening et mere væsentligt værktøj, end for lyd. Om det bare er fordi jeg forstår billed-målinger bedre end lyd-målinger, skal jeg ikke kunne sige.

Kære AV Precision

Det er tydeligt at du er en lærd mand og ved en del omkring elektronik og hvorfor det er lavet som det er, men det ændrer ikke ved det faktum at Bang & Olufsen aldrig har påstået at de var "længst freme i skoene" mht at være først ude med en given standard eller elektronik. Det B&O gerne vil have med deres produkter, er stabilitet. Det faktum der gør at verden hele tiden udvikler sig i form af nye teknologier, modstrider enhver idé og målsætning for B&O vedr. stabilitet i markedet omkring deres produkter.

Bang & Olufsen er imidlertid godt klar over problemet med at have nogle af verdens dyreste produkter i de enkelte kategorier, som ikke svarer overens med det sidste fra f.eks sony, og det er selvfølgelig ikke så godt.

Bang & olufsen prøver derfor "små på verdenskortet som de er" at lave produkter som er modul opbygget. Det betyder for dig som kunde at du har mulighed for at opgradere de indbygget moduler i dit TV som f.eks har kostet 75.000,- uden at skulle skifte det ud med det samme (sammenlignet med andre plastic produkter: sony, pioneer osv).

At man i struer har svært ved at følge med, er et faktum, og det har det været de sidste 10 år iflg. min mening. Men det ændres ved at man kan opgraderer sine produkter. (en rigtig god egenskab iflg min mening)

Til støtte for BeoBrians udtaleser omkring øjet er det bedste udstyr vi har, kan jeg deværre kun give dig teknisk ret, for BeoBrian har humant ret. Jeg forstår det han mener til at være: (sagt med andre ord)se billedet.. kan du lide det? så er det det bedste. Man skal selvfølgelig ikke tro naboén er enig. Bang & Olufsen har i mange år kørt med nogle koncepter omkring billede som er meget mere humane end de andre glansbilleder på markedet. Man søger ganske enkelt det mest behagelig type billede uanset teknik og standarder. et billede som ikke gør dig ør i hovedet eller træt. Dette skabes bl.a med kontrastskærme og selvjusterende kontrast og farvegengivelse i forhold til omgivelserne.

Philips prøver at komme lidt samme vej med deres backlight tv, de vil bare gerne implementere rummet i billederne for at nare det menneskelige øje.. jeg personligt syntes det er noget fis.

At man køber et BV7 MKII HD-Ready som der tidl har været på tale, ja så er svaret altså at det kan gøres HDCP kompatibelt med HD-Kit fra B&O..

Så er der rigtig mange som spørger hvorfor at alle disse moduler ikke bare er bygget i fra starten.. det er de ikke fordi det ikke er alle som vil betale for det hele med det samme, og fordi at fra man beslutter at producere et TV i "B&O Spitzen klasse" til det er på gaden, kan der godt gå et par år. (i gl dage op til 5 år). Så er der mange der siger, hvad er det for noget Pis!! ja det er noget pis, men det er sådan betingelserne er for et lille verdens firma som B&O. Til gengæld kan man glæde sig over alle de afsindig mange glædes timer et sådan produkt giver, og vide at det måske ikke er den nyeste porche, men det er dælme en mercedes af kaliber, som er langt mere behagelig at befinde sig i..

I bund og grund ved de godt alt dette.. Og Direktøren blev fyret fordi han havde givet løfter som ikke holdt. Og bl.a Fordi fokus blev fjernet fra B&O´s kernekompetencer, nemlig lyd & billede. Ikke andet såmænd..

Hvis de ikke havde lagt recurser i mobil, mp3 osv, ja så havde de haft bedre chancer for at følg udviklingen.

Men summar summarum er at der ikke findes et billede magen til B&O´s på markedet. Der findes heller ikke et produkt i den finich og kvalitet de leverer.. bare aluminium er anodiseret i 13 forskellige kemikalier, bare for at blive blød at røre ved og smudsafvisende, og selve aluminiumet er 1 klasses, dvs at det ikke er genbrugt ved 1 gangs salg på nyevarer.

Der er så ukristelig mange ting ved B&O som man ikke finder andre steder.

Så er spørgsmålet så: har jeg brug for dette? Tjaa.. vi du ha plastic eller kvalitet? det må du selv om.. :-)

Men jeg syntes det er rigt dejligt at man "bare" kan opgradere produkterne..

Forresten mht. 24p.. så er BV7 tuneren jo en nyimplementeret system 3 enhed i gl BV/7 chassis. System 3 er beregnet til BV4 displyet som er 24p klar, men det er bv7 panelet ikke.. derfor kører den 25p. Man overvejer at ændre chassiet også, men pt er man ikke sikker på at forskellen er udgiften er det værd. (man er i tvivl om man med øjet fanger forskellen på een BV7 skærm alligevel) men ellers venter vi andre bare spændt på noget nyt hardware imens de beslutter sig i struer. Men teknisk har du ret i dine udtalelser..

Pyyha der er meget man kan svare igen på her.. men jeg er jo lidt sent inde i debatten, så jeg holder en pause og ser reaktionerne..

det kan jo være jeg bliver lynchet nu.. he he

-------------
Mvh. B&O Manden

Skrevet af: B&O Manden
Skrevet den: 12-April-2008 kl. 21:48
Undskyld alle stavefejlene.. det er gået lidt stærkt med at skrive.

-------------
Mvh. B&O Manden

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 01:12

Det her er måske den bedste tråd jeg endnu har læst om B&O, og ikke mindst mit kære BV7-40 MKIII.

B&O Manden velkommen til og tak for det fine indlæg.

B&O sælger mere end "bare" produkter, de sælger oplevelser det er de nødt til for at kunne overleve, hvis B&O var som alle de andre kunne en sådan virksomhed ikke eksistere i lille Danmark.

De har desuden Beolink som efter min mening er intet mindre end genialt, og forresten verdens bedste fjernbetjening i Beo4, skabt i lækre materialer og som virker uden at pege direkte på dit tv.

Omkring det tekniske med 24p og alt det andet syntes jeg er meget spændende, hvorvidt forskellen kan ses ved jeg ikke da jeg endnu ikke har haft mulighed for at se en Blu-Ray HD film hjemme, men Otto du kan jo kigge forbi igen næste gang du er i nærheden med en sådan afspiller under armen, så gir jeg popcorn og cola.

Jeg har endvidere netop fra B&O modtaget svar på en mail jeg sendte tilbage i februar, omkring betjening af Zaptor via Beo4 at denne vil være klar indenfor ca. 14 dage, hvor jeg med en opdatering af min SW i BV7 via en lille IR sender kan betjene Zaptor med min Beo4. Det er sgu smart og fin service fra B&O at sende det til mig som kunde, hvor mange andre gør det?

Udover det tekniske som naturligvis skal være på plads er dette præcist hvad jeg mener med oplevelser, og her er der ikke mange andre der når B&O til knæene. Det er den grundlæggende årsag til at jeg køber B&O, foruden deres design også naturligvis.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 08:05
Ja jeg vil da også byde velkommen til B&O manden, og takke for det fine indlæg.

Det er muligt at nogle af mine indlæg lyder kritisk, men i det store hele tilslutter jeg mig Michael A's holdning til B&O, men vil også have lov at de benytte den muligheder der ligger i en tråd som denne, til at ytre mig om hvorfor ting ikke er som det måske kunne være.

Jeg har betalt først for et BV. 7-40 MkII  og 18 mdr. efter et BV.7-40 MkIII, fordi der på MkIII er et markant bedre billede, et eks. jeg har måtte skrue ned for den sorte farve, da en sort baggrund i et tv billede, spejlede hele min stue med fabriks indstilling. De 4 HDMI bøsninger syntes jeg også var en god grund til at skifte. Men hvorfor er det HDMI version 1.1 når det burde være 1.3. Ja jeg har jo læst hvorfor, men det er ikke tilfredsstillende, heller ikke at selve panelet/rammen udskiftes så hurtigt.

Fra tidligere oplevelser er jeg sikker på at kommer den enkelte ejer af et B&O produkt med relevante påtaler af ting vi syntes er uhensigtsmæssigt og reelt noget at klag over, kan man opleve at modtage en privat e-mail fra en af Bang & Olufsens repræsentanter, som gerne vil prøve at hjælpe med et specifikt problem.

Det betyder jo at på trods af Bang & Olufsens tilsyneladende lukkede verden, følger de med i debatter som vores.

Det er er også rart at to personer med B&O baggrund nu er på banen på denne tråd, det kan rette nogle misforståelser, og jeg er også helt klar over at jeg ikke får de store forkromede svar når jeg spørger til kommende B&O produkter, for så får i jeres røv i klemme.

Til Otto. Selv om du er en irriterende kritisk overfor B&O, er jeg meget glad for den måden du skriver på, altid pænt og høfligt, vi er mange der kan lære noget. Måden er med til at vi gider læse hvad du skriver om hvad B&O kan eller ikke kan, og at  folkene med B&O insider viden forsøge at komme med nogle gode og brugbare svar. Tak for det. 

-------------

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 09:13
De fleste tråde der har været herinde, handler om B&O tv, da det er her udviklingen går stærkest lige nu generelt set med nye generationer hele tiden fra alle mærker.
Det er fint at B&O er modulopbygget og kan opgraderes, men det ændre jo ikke på at det godt kunne have været klar til 1080p24 da det kom sidste efterår. Men i glemmer bare en ting, og det er jo at panelet jo ikke lige skiftes.
Jeg må give Otto ret i at når man har givet fra 70 tkr. for et B&O, må man forvente at det kan det hele også 1090p24. At så flertallet af alle tv købere ikke ved hvad det er, er jo noget andet.

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 09:23

De fleste tråde der har været herinde, handler om B&O tv, da det er her udviklingen går stærkest lige nu generelt set med nye generationer hele tiden fra alle mærker.
Det er fint at B&O er modulopbygget og kan opgraderes, men det ændre jo ikke på at det godt kunne have været klar til 1080p24 da det kom sidste efterår. Men i glemmer bare en ting, og det er jo at panelet jo ikke lige skiftes.
Jeg må give Otto ret i at når man har givet fra 70 tkr. for et B&O, må man forvente at det kan det hele også 1090p24. At så flertallet af alle tv købere ikke ved hvad det er, er jo noget andet.

Det panel som blev implemtneret med BV7 MK III er et Full-HD panel med mulighed for 24Hz gengivelse, dette er der tænkt på. Men da TV'et blev lanceret var der ingen 24 hz kildeprodukter på gaden, bortset fra PS3. Derudover har man kigget på HDMI 1.3, men der er stadig for mange issues med denne nye HDMI version.

Skrevet af: niepe
Skrevet den: 13-April-2008 kl. 09:33

Måske et dumt spørgsmål..

Men er folk der køber et BV7TV ikke totalt ligeglade med 24P eller ej....

Deres daglige TV avis ser hverken bedre eller dårligere ud med eller uden 24P...

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 09:59

niepe

Det var godt nok noget af et stempel du gav os der.
Vi vil ikke kun tro vi har noget af det bedste, vi vil også vide om det er rigtigt.

-------------

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Emil Steen Nielsen B&O butikken i Kongens Lyngby Emil Steen Nielsen B&O butikken i Kongens Lyngby skrev:

Digitaliseringen gør forbrugerne mere teknisk bevidste, fornemmer jeg. Hvor det tidligere ofte næsten kun var design mange gik op i, er der i dag langt flere spørgsmål til de tekniske specifikationer, digitaliseringen har jo virkelig sat fart i branchen med mange nye standarder og produkter.

-------------

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 11:06

Derudover har man kigget på HDMI 1.3, men der er stadig for mange issues med denne nye HDMI version.

Tak BeoBrian. Kan du eller andre på godt Dansk forklare hvad "issues" betyder, da udtrykket nu er brugt flere gange.

-------------

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af B&O Manden B&O Manden skrev:

Det er tydeligt at du er en lærd mand og ved en del omkring elektronik og hvorfor det er lavet som det er, men det ændrer ikke ved det faktum at Bang & Olufsen aldrig har påstået at de var "længst freme i skoene" mht at være først ude med en given standard eller elektronik. Det B&O gerne vil have med deres produkter, er stabilitet. Det faktum der gør at verden hele tiden udvikler sig i form af nye teknologier, modstrider enhver idé og målsætning for B&O vedr. stabilitet i markedet omkring deres produkter.

Det er netop dér jeg er dybt uenig: B&O postulerer _netop_ at de er helt fremme i skoene, bruger en større del af omsætningen på research end så godt som alle konkurrenter, og eksempelvis med Beosystem 3 har "markedets mest avancerede billedmotor". Men i realiteten vægter de stabilitet højere end avancerede features. Det er netop dét jeg mener er problemet: Man gør én ting i den tekniske afdeling, men siger noget andet i markedsføringen. Jeg er enig i at det B&O _gør_ er som du beskriver, men det de _siger_ de gør, er noget andet.

At man i struer har svært ved at følge med, er et faktum, og det har det været de sidste 10 år iflg. min mening. Men det ændres ved at man kan opgraderer sine produkter. (en rigtig god egenskab iflg min mening)

Hvordan kan man have svært ved at følge med, når man har så stor en udviklingsafdeling, og rent faktisk ER fremme i skoene på mange områder? (Ice power, automatisk kalibrering osv)?

Til støtte for BeoBrians udtaleser omkring øjet er det bedste udstyr vi har, kan jeg deværre kun give dig teknisk ret, for BeoBrian har humant ret. Jeg forstår det han mener til at være: (sagt med andre ord)se billedet.. kan du lide det? så er det det bedste. Man skal selvfølgelig ikke tro naboén er enig. Bang & Olufsen har i mange år kørt med nogle koncepter omkring billede som er meget mere humane end de andre glansbilleder på markedet. Man søger ganske enkelt det mest behagelig type billede uanset teknik og standarder. et billede som ikke gør dig ør i hovedet eller træt. Dette skabes bl.a med kontrastskærme og selvjusterende kontrast og farvegengivelse i forhold til omgivelserne.

Jamen det er da ved gud heller ikke de andre producenters overdrevne standard-settings jeg sammenligner B&O's billeder med! Fint nok at de er bedre end et Philips out-of-the-box, men til pengene, og når B&O selv proklamerer at de er de bedste, så synes jeg godt man kan tillade sig at stille større forventninger end dét. Spørg enhver der har set en af mine demonstrationer, eller har fået kalibreret et (godt) tv af mig: Det korrekte billede er _netop_ et behageligt, naturligt billede, der fungerer med alle signalkilder. Det behøvede B&O ikke bruge millionere af kroner på at opfinde, det er allerede opfundet. De skal bare følge standarderne, så kommer det helt af sig selv!

Philips prøver at komme lidt samme vej med deres backlight tv, de vil bare gerne implementere rummet i billederne for at nare det menneskelige øje.. jeg personligt syntes det er noget fis.

Rørende enig, og igen, det er ikke dér min reference-ramme ligger. Jeg synes, med al respekt, at hvis B&O vil kalde sig de bedste på markedet, så kan vi godt tillade os at sammenligne med de bedste konkurrenter, og ikke stille os tilfredse med at B&O er bedre end et Philips juletræs-fjernsyn i "dynamisk" indstilling.

At man køber et BV7 MKII HD-Ready som der tidl har været på tale, ja så er svaret altså at det kan gøres HDCP kompatibelt med HD-Kit fra B&O..

Som koster?

Men summar summarum er at der ikke findes et billede magen til B&O´s på markedet.

Magen til? Nej. Bedre? JO, absolut, hvis målet er at gengive kilden så korrekt som muligt (sådan som Brian siger det er - nu ved jeg så ikke helt præcist hvilken stilling Brian besidder hos B&O, så om det er hans egen tolkning eller B&O's officielle målsætning, ved jeg så ikke)

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:01

B&O sælger mere end "bare" produkter, de sælger oplevelser det er de nødt til for at kunne overleve, hvis B&O var som alle de andre kunne en sådan virksomhed ikke eksistere i lille Danmark.

Problemet er hvis helheds-oplevelsen tager så meget fokus at man laver "helheds-oplevelsen" ud fra teknisk forældede produkter, så bliver det ikke til "mere end" de andre, så bliver det til "noget andet" end de andre. Som det er i dag, så får du en masse ting hos B&O som du ikke får andre steder. Men prisen er at du må give afkald på nogle ting der er en selvfølge hos de andre. Hvis B&O's produkter leverede den lækre betjening og det lækre design, OG var teknisk helt fremme i skoene, så tror jeg at deres status ville være en helt anden. Og jeg køber som sagt ikke dén med at B&O er en lille producent der ikke kan følge med i udviklingen, de bruger bare - efter min personlige mening - udviklings-energien forkert.

De har desuden Beolink som efter min mening er intet mindre end genialt, og forresten verdens bedste fjernbetjening i Beo4, skabt i lækre materialer og som virker uden at pege direkte på dit tv.

Helt enig. Beo4 er verdens bedste IR remote.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:06

Det panel som blev implemtneret med BV7 MK III er et Full-HD panel med mulighed for 24Hz gengivelse, dette er der tænkt på. Men da TV'et blev lanceret var der ingen 24 hz kildeprodukter på gaden, bortset fra PS3.

Det er simpelthen min hade-undskyldning nummer ét!! Jeg _afskyr_ dén holdning til éns kunder, det er SÅ tyndt. Man _ved_ der kommer produkter på markedet inden for meget få år, der vil have glæde af denne feature. Det er jo ikke sådan at folk der køber et TV i dag, kun tilslutter de apparater man kan købe i dag, de KAN jo finde på at investere i nye afspillere næste år... 24p problematikken er ikke så slem, men med de gamle BV7 uden HDCP (ifølge Brian fordi der var meget få afspillere med HDCP på markedet på det tidspunkt, hvilket jeg dog ikke er enig i), så er det på ingen måde i orden. Det er at tage de uvidende kunder som gidsler.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Deres daglige TV avis ser hverken bedre eller dårligere ud med eller uden 24P...

Hvis det ER sådan, så skal B&O jo bare ikke kalde produktet "det mest avancerede tv på markedet", hvis kunderne bare skal bruge et tv til at se nyhederne på. Jeg tvivler på det er dét billede af kernekunderne B&O selv ønsker at projicere. Men helt grundlæggende, så er jeg ligeglad med hvor kræsne kunderne er - B&O postulerer at de laver de bedste og mest avancerede TV på markedet, så må det være rimeligt at det er dét man sætter som mål.

Hvis du køber en bil der på papiret har 300 heste, og den så kun har 200, så kan producenten jo heller ikke undskylde sig med at "ingen har alligevel brug for mere end 200". Så skal man lade være med at sige at den har 300.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:10

Men summar summarum er at der ikke findes et billede magen til B&O´s på markedet. Der findes heller ikke et produkt i den finich og kvalitet de leverer.. bare aluminium er anodiseret i 13 forskellige kemikalier, bare for at blive blød at røre ved og smudsafvisende, og selve aluminiumet er 1 klasses, dvs at det ikke er genbrugt ved 1 gangs salg på nyevarer.

Det må da være når det er slukket
For når man skal se noget på det, er der vist ingen tvivl om at Pioneer er det bedste.

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:11

Tak BeoBrian. Kan du eller andre på godt Dansk forklare hvad "issues" betyder, da udtrykket nu er brugt flere gange.

Jeg bruger det lidt fordi jeg ikke synes der er et dansk ord der dækker betydningen lige så godt... Men "problemstilling" er nok det nærmeste.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 12:26

Til Otto. Selv om du er en irriterende kritisk overfor B&O, er jeg meget glad for den måden du skriver på, altid pænt og høfligt, vi er mange der kan lære noget. Måden er med til at vi gider læse hvad du skriver om hvad B&O kan eller ikke kan, og at  folkene med B&O insider viden forsøge at komme med nogle gode og brugbare svar. Tak for det. 

Jeg er ikke ude på at nedgøre B&O med denne kritiske holdning, tværtimod faktisk. Jeg har stor respekt for B&O på en lang række punkter, og hvis jeg følte B&O rent teknisk leverede de bedste produkter, så havde jeg formentligt været ansat i en B&O forretning, eller hos B&O selv, i dag. Jeg blander mig så meget, fordi det _irriterer_ mig at de netop, efter min mening, ikke udnytter deres eget potentiale. Der er ikke noget der ville glæde mig mere end hvis B&O i morgen lancerede et tv hvor jeg ikke havde det mindste at sætte en finger på. Det er netop et kompliment til B&O's positive sider, at jeg brænder så meget for at gøre opmærksom på de steder hvor de har nogle "udviklingsområder", som det vist hedder...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 13:21

niepe

Det var godt nok noget af et stempel du gav os der.
Vi vil ikke kun tro vi har noget af det bedste, vi vil også vide om det er rigtigt.

Med undtagelser self..... Men den typiste B&O fladskærms køber går vel ligeså meget op at i TV'et ser godt ud. Slukket som tændt..

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 13:36

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvis det ER sådan, så skal B&O jo bare ikke kalde produktet "det mest avancerede tv på markedet", hvis kunderne bare skal bruge et tv til at se nyhederne på. Jeg tvivler på det er dét billede af kernekunderne B&O selv ønsker at projicere. Men helt grundlæggende, så er jeg ligeglad med hvor kræsne kunderne er - B&O postulerer at de laver de bedste og mest avancerede TV på markedet, så må det være rimeligt at det er dét man sætter som mål.

Hvis du køber en bil der på papiret har 300 heste, og den så kun har 200, så kan producenten jo heller ikke undskylde sig med at "ingen har alligevel brug for mere end 200". Så skal man lade være med at sige at den har 300.

Jeg synes helt bestem at B&O levere det mest avancerede tv på markedet.. Hvis man udelukkende kigger på design. Man ikke rent teknisk.

Dog ville det være katastrofalt for B&O hvis de kom med et 24P TV med 1.3 HDMI som ikke virkede 112%.. B&O kunder forventer at deres udstyr virker 100% out of the box og hvis ikke B&O udstyr gjorde dette ville B&O vel heller ikke eksistere i dag...

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 13:50

Jeg synes helt bestem at B&O levere det mest avancerede tv på markedet.. Hvis man udelukkende kigger på design. Man ikke rent teknisk.

Dog ville det være katastrofalt for B&O hvis de kom med et 24P TV med 1.3 HDMI som ikke virkede 112%.. B&O kunder forventer at deres udstyr virker 100% out of the box og hvis ikke B&O udstyr gjorde dette ville B&O vel heller ikke eksistere i dag...

Hvordan kan man lave det mest avancerede tv på design. For mig er det mest avancerede tv et udtryk for teknik. Et tv er til for at vise et billede og det skal det gøre så odt som muligt. At det så samtidig har et flot design er en sidegevinst. Jeg går altså ikke ud og vælger tv efter design og jeg så bagefter må leve med at det ikke er så avanceret.

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 17:10
Hehe, kan vi ikke sige at et B&O TV se beder ud, slukke

Man et TV til 70k, må man vel forvente lidt mere, ikke

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 17:28

Hvordan kan man lave det mest avancerede tv på design. For mig er det mest avancerede tv et udtryk for teknik. Et tv er til for at vise et billede og det skal det gøre så odt som muligt. At det så samtidig har et flot design er en sidegevinst. Jeg går altså ikke ud og vælger tv efter design og jeg så bagefter må leve med at det ikke er så avanceret.

Men du har vel heller ikke stuen fuld af B&O udstyr? Folk er nu engang forskellige..

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 20:18

Interessant input omkring kontrastskærm, hvad betyder det for billede kvaliteten med og uden?

Jeg vil nu mene at de dyrere produkter stadig har MAGI, BV7 giver de samme muligheder omkring drejestand, det elektroniske gardin lyden m.m. det har de stadig bevaret.

For Jer som læser med i denne tråd som ikke kender til B&O andet end hvad man hører og læser, vil jeg klart anbefale et besøg i en B&O butik for selv at opleve deres produkter på nærmeste hold.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet den: 13-April-2008 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Tag f.eks. og oplev B&O hd-recorder. Den er direkte skandaløs!

Griber lige denne bemærkning i luften, - og vil gerne ha den uddybet, da min bror har ambitioner i retning af B&O´s hdd-dvd recorder.

Synes forøvrig kun,at folk nævner Pioneer,når man reffererer til bedre, - og mere up to date billede end B&O . Hvor ligger Loewe i det hieraki ? De har trods alt planket lidt af design/lifestyle conceptet. Og løber måske i virkeligheden med kunder og markedsandele ? ?  

Print side | Luk vindue